Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Ryur schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:29:
Ik ben blij dat ik nu niet meer een studie volg. Vooral met die verplichting dat tijdens de les je ook een mondkapje op moet hebben.

Ben nogal slechthorend (met name in een rumoerige omgeving, zoals een leslokaal of bij mijn booster-locatie) en ga in zulke gevallen over naar liplezen. Oftewel dat gaat nu niet.
Weliswaar totaal off topic maar dan vergoed de verzekeraar toch hoortoestellen volledig?
Met de huidige generatie kun je gericht luisteren, bellen en muziek afspelen waardoor je je niet hoeft te schamen als je ze (incidenteel) draagt toch?
Waarom draag je dan geen hoortoestel?
Iemand die slecht ziet draagt toch ook lenzen of een bril?

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Teijgetje schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:22:
[...]

Weliswaar totaal off topic maar dan vergoed de verzekeraar toch hoortoestellen volledig?
Met de huidige generatie kun je gericht luisteren, bellen en muziek afspelen waardoor je je niet hoeft te schamen als je ze (incidenteel) draagt toch?
Waarom draag je dan geen hoortoestel?
Iemand die slecht ziet draagt toch ook lenzen of een bril?
Hier ook slechthorend, en ook zeker blij dat ik nu geen studie volg.
Maar hoortoestellen worden totaal niet volledig gedekt.

Zeker niet als je die opties neemt die jij noemt.
Sterker, daarvoor krijg je bij de meeste verzekeraars (muv 2)géén enkele vergoeding omdat het ‘buiten spec’ valt tov wat audiologisch centrum adviseert..

Bij mij was de rekening de laatste keer €3k, en dan heb ik nog 1 van de weinige verzekeraars die de originele vergoeding behoudt bij buiten spec gaan.

Verder is ‘schamen’ totaal geen issue bij mensen die er mee geboren zijn en voor wie ze noodzakelijk zijn, die dragen ze gewoon. Dat is echt wat voor die oudjes met wat verlies in het hoge tonen gebied of dat de tv op standje 30 staat, waarvoor nu de meeste ontwikkelingen (helaas) plaatsvinden..
Met 80+dB verlies heb je geen keuze. Daarnaast weet ik niet beter. Ik heb gewoon dit verlies en heb ik geen idee eigenlijk hoe je ‘goed’ hoort. Mensen kennen me ook niet zonder hoortoestellen.

En die mondkapjes maken liplezen compleet onmogelijk, waardoor zeker, als je te maken hebt met vervorming door een defect slakkenhuis en daarbij passend lastig verstaan van medeklinkers je door die dingen de facto buiten de maatschappij geplaatst wordt. Eigenlijk kun je nergens aan meedoen.

Basishoortoestellen worden in mijn geval ook niet volledig gedekt. Ik zou dan nog €~500 bij moeten leggen, en dan heb ik bv geen Bluetooth, geen tv connectie etc. Die van mij zijn overigens in 2020 aangeschaft, dus vrij recent.

Misschien dat @Ryur nog wat meer weet van de vergoedingen, maar ik durf te stellen dat ze voor mensen die écht slechthorend zijn, ruk zijn! Die vergoedingen werken prima voor tante Trees met 30dB verlies op 6kHz.. niet voor mij met 85dB op 1kHz..

Oh ja de reden om ‘buiten spec’ te gaan is natuurlijk omdat ik het beste wil, en ik bv veel minder gezeur heb om Teams meetings te volgen.
Omdat ik een hoortoestel wil dat logisch reageert op situaties. Bij veel kabaal automatisch zachter, automatisch aansluiten op telefoon als ik een filmpje erop afspeel of gebeld word (hoewel ik dat laatste eigenlijk nooit doe). Een toestel dat snapt wanneer ik auto rij, wanneer ik op m’n werk ben (via gps in de hoortoestel-app) zodat ik de juiste programma’s krijg.
Maar het is gewoon jammer voor hoeveel mensen dit niet mogelijk is door gewoon een te kleine beurs.

[ Voor 46% gewijzigd door GAIAjohan op 16-01-2022 00:08 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Afhankelijk van de afstand en formaat van de collegezaaal, kan het best zijn dat ik mijn FFP2 gezichtsmasker af doe (als de studenten akkoord gaan!). Er zijn absoluut nadelen mbt lesgeven en gezichtsmaskers. Ik heb zitten kijken naar maskers die doorzichtig zijn bij het monddeel.

Voor de duidelijkheid, van academische staf, postdocs, promovendi etc wordt ook verwacht dat ze 2x per week testen. Ik geef maandag 1400 onderwijs, dan test ik zo rond 1200.

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 15-01-2022 23:38 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Maskers die doorzichtig zijn, zijn eigenlijk altijd onbruikbaar ;).
1. De kans op beslaan is enorm
2. Flexibel plastic is qua doorzichtigheid eigenlijk altijd gewoon ruk.
3. Vanuit een hoek valt er altijd wel een lamp op, waardoor die lamp reflecteert in het plastic.

Het is niet voor niets dat men in ziekenhuizen bij AC’s, maar ook andere afdelingen afstand houdt en het mondkapje af doet. (Iig voor mij)
Als die doorzichtige varianten de heilige graal waren hadden ze daar allang zijn toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Nu online
GAIAjohan schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:36:
[...]

Hier ook slechthorend, en ook zeker blij dat ik nu geen studie volg.
Maar hoortoestellen worden totaal niet volledig gedekt.
Ik dacht dat hoortoestellen voor 75% gedekt werden en soms meer als je een aanvullende verzekering hebt (wat me logisch lijkt dan daarvoor als je slechthorend bent) en dat een eigen bijdrage van 25% van het eigen risico af ging.
Ik heb er verder geen ervaring mee gezien ik prima hoor nog.
Leek mij alleen dat zoiets onmisbaar is als slechthorende en je dat dus hebt. Mijn fout.
Maar dure tandartsbehandelingen laat ik eind/begin van het jaar doen, dan kan ik van twee jaar de maximale extra vergoeding gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Teijgetje op 16-01-2022 00:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@GAIAjohan Dat is dan ook waarom ik ze niet gekocht heb ;)

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 16-01-2022 00:18 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Nu online
gambieter schreef op zondag 16 januari 2022 @ 00:17:
@GAIAjohan Dat is dan ook waarom ik ze niet gekocht heb ;)
En zo`n masker met een foto-opdruk van je gezicht. Is dat niets? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Teijgetje schreef op zondag 16 januari 2022 @ 00:16:
[...]

Ik dacht dat hoortoestellen voor 75% gedekt werden en soms meer als je een aanvullende verzekering hebt (wat me logisch lijkt dan daarvoor als je slechthorend bent) en dat een eigen bijdrage van 25% van het eigen risico af ging.
Ik heb er verder geen ervaring mee gezien ik prima hoor nog.
Leek mij alleen dat zoiets onmisbaar is als slechthorende en je dat dus hebt. Mijn fout.
Maar dure tandartsbehandelingen laat ik eind/begin van het jaar doen, dan kan ik van twee jaar de maximale extra vergoeding gebruiken.
offtopic:
Die 75% vergoeding is alleen als je afneemt volgens het hoorprotocol. Dus als uit een test blijkt, of AC zegt: jij mag categorie 4. Dan krijg je 75% vergoed op cat4. Die vergoeding van 75% is overigens pas maximaal na 7 jaar. Dus elke 7j wisselen is een beetje standaard, echter reparatie/garantie wordt alleen de eerste 5 jaar vergoed. :+ overigens heb ik met mijn vorige set 11 jaar gedaan, :P

Kies je dan een cat5 of buitencategorie, dan betalen de meeste verzekeringen niks.
Mijn huidige verzekering betaalt bij buitencategorie dan nog steeds 75% van cat4..
Zoals ik het heb begrepen van m’n eerste audicien is de oorzaak van dit ‘buiten spec’ geneuzel ontstaan rond 2011 door de verzekeraars. Zij delen hoortoestellen in in categorieën. 1t/m5 als ik me goed herinner. Daarnaast is er een buitencategorie.

Let hierbij wel het ene merk is niet het andere merk, geluidsbeleving is totaal anders. Dus even overstappen qua merk gaat niet altijd, en sommige merken lijken toch wat beter te liggen zeg maar qua categorie bepaling etc…

Voorheen kreeg je volgens mij (in mijn beleving!) gewoon aangeboden wat ze echt dachten dat het beste was voor jou. Dat gevoel heb ik totaal niet gehad bij de laatste keer. Het is dat ik zelf na 5 maanden prutsen van audicien gewisseld ben om weer mijn oude merk te krijgen. En ook eindelijk Bluetooth etc erbij kon proberen.

Verder zijn vergoedingen in het algemeen wel wazig hoor. Een tv zender = volledig vergoed vanuit verzekering.

Ongeveer eenzelfde ding voor de pc… badum tssjjjj… NIET
Dat kan blijkbaar weer alleen als je het via je werkgever laat lopen (omdat noodzakelijk voor werk) en dan is het weer een traject, wat ik bv graag weer zou koppelen aan conference mics voor bv fysieke overleggen, alleen die hebben we nu niet, waardoor testen onmogelijk is. Daarmee ben ik daar nog steeds niet mee bezig.

Ik gebruik mijn tv ding nu voor teams meetings. Niet ideaal, want hij gaat uit als ik te lang praat ( en er dus van andere kant geen input is) . Dan duurt het weer 20sec voor ik anderen hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 16-01-2022 01:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:25

steveman

Comfortabel ten onder

Zo apart om te zien, figuren die hun masker even afdoen om even de atmosfeer in te hoesten. De atmosfeer van een volle bus.

* steveman aait z'n boosterprikplek nog maar eventjes

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

GAIAjohan schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:47:
Maskers die doorzichtig zijn, zijn eigenlijk altijd onbruikbaar ;).
1. De kans op beslaan is enorm
2. Flexibel plastic is qua doorzichtigheid eigenlijk altijd gewoon ruk.
3. Vanuit een hoek valt er altijd wel een lamp op, waardoor die lamp reflecteert in het plastic.

Het is niet voor niets dat men in ziekenhuizen bij AC’s, maar ook andere afdelingen afstand houdt en het mondkapje af doet. (Iig voor mij)
Als die doorzichtige varianten de heilige graal waren hadden ze daar allang zijn toegepast.
Deze werden bediscussieerd door Amerikaanse wetenschapper twitterati: Jelli M1 - Transparent Face Mask w/ Ear Loops
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_29oQ49IZJ__zdVIyB1jx2s_cY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9MLsvH8Db7s4ievYPnzqaMed.png?f=user_large
Ik kon deze echter niet in het VK verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
gambieter schreef op zondag 16 januari 2022 @ 01:25:
[...]

Deze werden bediscussieerd door Amerikaanse wetenschapper twitterati: Jelli M1 - Transparent Face Mask w/ Ear Loops
[Afbeelding]
Ik kon deze echter niet in het VK verkrijgen.
Lijkt op hard plastic, ziet er in eerste instantie goed doorzichtig uit.
Ben wel benieuwd naar reflectie, wat je nog ziet vanuit een andere hoek dan recht voor de spreker door de outlets. En natuurlijk het beslaan. Lijkt me zeer lastig te fixen.
Als laatste punt de pasvorm voor de drager.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Had het nog niet eerder gezien. Kunnen we dit filmpje verplicht maken in elk Corona topic? :p

Twee en een half jaar oud, maar oh zo nuttig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:53

Dennis1812

Amateur prutser

GAIAjohan schreef op zondag 16 januari 2022 @ 00:57:
[...]

offtopic:
Die 75% vergoeding is alleen als je afneemt volgens het hoorprotocol. Dus als uit een test blijkt, of AC zegt: jij mag categorie 4. Dan krijg je 75% vergoed op cat4. Die vergoeding van 75% is overigens pas maximaal na 7 jaar. Dus elke 7j wisselen is een beetje standaard, echter reparatie/garantie wordt alleen de eerste 5 jaar vergoed. :+ overigens heb ik met mijn vorige set 11 jaar gedaan, :P

Kies je dan een cat5 of buitencategorie, dan betalen de meeste verzekeringen niks.
Mijn huidige verzekering betaalt bij buitencategorie dan nog steeds 75% van cat4..
Zoals ik het heb begrepen van m’n eerste audicien is de oorzaak van dit ‘buiten spec’ geneuzel ontstaan rond 2011 door de verzekeraars. Zij delen hoortoestellen in in categorieën. 1t/m5 als ik me goed herinner. Daarnaast is er een buitencategorie.

Let hierbij wel het ene merk is niet het andere merk, geluidsbeleving is totaal anders. Dus even overstappen qua merk gaat niet altijd, en sommige merken lijken toch wat beter te liggen zeg maar qua categorie bepaling etc…

Voorheen kreeg je volgens mij (in mijn beleving!) gewoon aangeboden wat ze echt dachten dat het beste was voor jou. Dat gevoel heb ik totaal niet gehad bij de laatste keer. Het is dat ik zelf na 5 maanden prutsen van audicien gewisseld ben om weer mijn oude merk te krijgen. En ook eindelijk Bluetooth etc erbij kon proberen.

Verder zijn vergoedingen in het algemeen wel wazig hoor. Een tv zender = volledig vergoed vanuit verzekering.

Ongeveer eenzelfde ding voor de pc… badum tssjjjj… NIET
Dat kan blijkbaar weer alleen als je het via je werkgever laat lopen (omdat noodzakelijk voor werk) en dan is het weer een traject, wat ik bv graag weer zou koppelen aan conference mics voor bv fysieke overleggen, alleen die hebben we nu niet, waardoor testen onmogelijk is. Daarmee ben ik daar nog steeds niet mee bezig.

Ik gebruik mijn tv ding nu voor teams meetings. Niet ideaal, want hij gaat uit als ik te lang praat ( en er dus van andere kant geen input is) . Dan duurt het weer 20sec voor ik anderen hoor.
Mijn vrouw is ook slechthorende met fors verlies en gehoorapparaten. Maar hele andere regels.
- elke 5 jaar nieuwe vergoeding
- wel met Bluetooth/oplaadbaar/tv streamer etc
- zeker geen 3k bijbetaald. Totaal 400 euro o.i.d betaald via van Boxtel, verwijzing via audiologisch centrum Eindhoven.

Misschien wisselt het ook nog per winkel dan.
Maargoed ondanks de apparatuur is het horen met mondkapjes op alsnog echt ruk. Blij als die plicht weer weg is voor haar.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
steveman schreef op zondag 16 januari 2022 @ 01:15:
Zo apart om te zien, figuren die hun masker even afdoen om even de atmosfeer in te hoesten. De atmosfeer van een volle bus.
Die kom je bij de GGD testlocaties ook tegen, en niemand daar die er iets van zegt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Dennis1812 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:45:
[...]

Mijn vrouw is ook slechthorende met fors verlies en gehoorapparaten. Maar hele andere regels.
- elke 5 jaar nieuwe vergoeding
- wel met Bluetooth/oplaadbaar/tv streamer etc
- zeker geen 3k bijbetaald. Totaal 400 euro o.i.d betaald via van Boxtel, verwijzing via audiologisch centrum Eindhoven.

Misschien wisselt het ook nog per winkel dan.
Maargoed ondanks de apparatuur is het horen met mondkapjes op alsnog echt ruk. Blij als die plicht weer weg is voor haar.
Dan zal je vrouw waarschijnlijk een toestel hebben dat wel binnen de categorien valt, en binnen haar bepaalde categorie ook nog eens kan streamen. En dat bestaat lang niet altijd.

Denk niet dat winkel/audicien zoveel uitmaakt, behalve dat die de levering echt bepalen zeg maar.
Mijn merk wordt niet meer geleverd bij mijn vorige keten. En mijn merk wordt gewoon heel slecht vergoed.
Overstap op ander merk wel geprobeerd, (maar ook daar geen streaming oid) maar ik ben het geluid van mijn eigen merk al 30j gewend. Dat andere merk was op advies AC, maar die kwamen er ook achter dat het geluid niet bij me past, en ik niet tevreden was zonder streaming e.d.
Verder lijkt het, dat sommige merken wat minder goed uit de categoriebepaling komen dan andere, zoals eigenlijk ook werd gezegd door de audicien die mijn merk niet meer verkoopt.

Verder krijg je na 5j weer vergoeding, maar de vergoeding is pas maximaal na 7j. En dat is dan een keuze die je maakt ;).
Oplaadbaar heb ik niet, omdat ik gewoon gedurende de dag geen lege batterij moet hebben. Dat is levensgevaarlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 16-01-2022 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dan heeft ze mogelijk geluk qua categorie gebeuren ja.
Ze is vooral heel blij met alle functies en versterking.

Ze heeft ze pas vrij kort. Gehoorschade is gekomen na zwangerschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Dennis1812 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:10:
Dan heeft ze mogelijk geluk qua categorie gebeuren ja.
Ze is vooral heel blij met alle functies en versterking.

Ze heeft ze pas vrij kort. Gehoorschade is gekomen na zwangerschap.
Snap ik. Maar hoe ontstaat zoiets dan?
In mijn geval is de oorzaak onduidelijk. Bijna 30 jaar heb ik gedacht dat de couveuse de oorzaak was (exacte toedracht onduidelijk). Heb daar 12wk gelegen. Laatste bezoek AC hadden ze het vermoeden dat het eerder nog ontstaan was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

GAIAjohan schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:17:
[...]

Snap ik. Maar hoe ontstaat zoiets dan?
In mijn geval is de oorzaak onduidelijk. Bijna 30 jaar heb ik gedacht dat de couveuse de oorzaak was (exacte toedracht onduidelijk). Heb daar 12wk gelegen. Laatste bezoek AC hadden ze het vermoeden dat het eerder nog ontstaan was
Mijn vrouw heeft otosclerose. Dit is deels erfelijk bepaald en openbaart zich vaak na zwangerschap of de overgang.
De 3 botjes (hamer, aambeeld en stijgbeugel) raken dan dusdanig verkalkt dat ze niet meer kunnen bewegen.
Gevolg is duidelijk. Dit is progressief en gaat door tot ze doof is. Dan kunnen ze proberen de botjes te vervangen in een transplantatie. Effect is soms heel goed daar van en soms nihil of juist 0. Daarom wachten ze daarmee tot ze doof is.

3 jaar terug nog 0db verlies (ofja gewoon goed)
Nu 55db verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:23:
[...]

Mijn vrouw heeft otosclerose. Dit is deels erfelijk bepaald en openbaart zich vaak na zwangerschap of de overgang.
De 3 botjes (hamer, aambeeld en stijgbeugel) raken dan dusdanig verkalkt dat ze niet meer kunnen bewegen.
Gevolg is duidelijk. Dit is progressief en gaat door tot ze doof is. Dan kunnen ze proberen de botjes te vervangen in een transplantatie. Effect is soms heel goed daar van en soms nihil of juist 0. Daarom wachten ze daarmee tot ze doof is.

Nu 55db verlies.
Dat is flink, zover ik weet wordt er vanaf 35db verlies een hoortoestel aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Dennis1812 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:23:
[...]

Nu 55db verlies.
Oh ja, dat is een vrij bekende oorzaak idd. Wel één van de ergere omdat zo iemand normaal heeft kunnen horen en het progressief is. Stevig verlies in 3j tijd.

Dat van mij is in principe niet progressief, maar is het wel door het volume van mijn hoortoestellen. Het slakkenhuis degradeert gewoon steeds verder. Ik mag bv op voor een CI aan m’n linkeroor, maar ik vind dat eng. Aangezien restgehoor dan verdwijnt. Bv het horen klotsen van water in het zwembad.
Wel zou ik mensen veel beter moeten kunnen verstaan. Maar op dit moment regeert voor mij nog een beetje de angst voor het onbekende..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:26

Amphiebietje

In de blubber

Ryur schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:29:
Ik ben blij dat ik nu niet meer een studie volg. Vooral met die verplichting dat tijdens de les je ook een mondkapje op moet hebben.

Ben nogal slechthorend (met name in een rumoerige omgeving, zoals een leslokaal of bij mijn booster-locatie) en ga in zulke gevallen over naar liplezen. Oftewel dat gaat nu niet.
In de meeste collegezalen is tegenwoordig een ringleiding aanwezig, zodat je met gehoorapparaat in wel wat kan horen.

Het kan wel zijn dat er niet actief mee wordt geadverteerd, dus als je slechthorend bent is het de moeite waard het na te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Amphiebietje schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:38:
[...]

In de meeste collegezalen is tegenwoordig een ringleiding aanwezig, zodat je met gehoorapparaat in wel wat kan horen.

Het kan wel zijn dat er niet actief mee wordt geadverteerd, dus als je slechthorend bent is het de moeite waard het na te vragen.
Groot nadeel daarbij is dat niet elk toestel meer ringleiding heeft, of dat de gebruiker het niet als keuze heeft geselecteerd.
Vroeger in de analoge tijd had een hoortoestel 2 of 3 opties qua geluid
1 (M)- normale microfoon aan, versterking zoals ingesteld
2 (T)- ringleiding, alleen ringleiding
En vaak: 3 (M+T) normaal + ringleiding

Tegenwoordig is de basisstand een soort algemene stand, die tevens geluid analyseert e.d. en versterkt/verzwakt adhv instellingen. Wind? Hoppa windblock aan. Auto? Hoppa geluid van de auto zachter etc.
Dit heeft tot gevolg gehad dat bv muziek heel lelijk werd (als je analoge toestellen gewend was), want bv drums werden gefilterd. Die universele settings zijn wel slim maar niet zó slim ;).
Dus kwam er een muziekstand. In rumoerige omgevingen willen sommige mensen een comfortstand etc. Anderen willen een spraak-setting etc
Zo kun je uit een stuk of 5 dergelijke settings kiezen, en ook ringleiding en M+T komen daar nog bovenop.

Echter kunnen lang niet op alle gehoorapparaten een flink aantal instellingen gezet worden. (Volgens mij heeft die van m’n moeder slechts 1 instelling, verder niks, ook geen ringleiding dus.

Die van mij kan er 5. Ik heb daarbij (universeel, comfort, muziek, ringleiding en m+t ingesteld).
Goedkopere modellen kunnen bv 3 tegelijk, als ik dan universeel en muziek wil moet sowieso m+t of ringleiding afvallen. Bij mijn vorige toestellen had ik daardoor de T-stand laten vallen.

Overigens kiezen steeds minder mensen voor ringleiding omdat eigenlijk overal overgegaan wordt op streaming. Thuis had ik vroeger ook ringleiding aan de tv, maar is allemaal vervangen.

Moet zeggen dat ik wel benieuwd ben hoe ze dat tegenwoordig doen op scholen. Vroeger in het speciaal onderwijs lag overal natuurlijk ringleiding. Toen ik naar het regulier onderwijs ging had ik een persoonlijke verbinding, ook met ringleiding.
Die persoonlijke verbinding zal tegenwoordig volledig dmv streaming lopen. Dat ik bv in 2020 zei dat ik voor conference microfoon op het werk nog een ringleiding oplossing gebruikte (uit 2015!) keken ze me aan of ik uit de steentijd kwam ;)

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 16-01-2022 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Laatst online: 15:41

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

RemcoDelft schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:49:
[...]

Die kom je bij de GGD testlocaties ook tegen, en niemand daar die er iets van zegt. :X
Gehehe dat is wel gaar ja. Of personen die een mondkapje dragen waarbij de neus er vrolijk bovenuit steekt. Hier in het buitenland kun je daar een boete voor krijgen trouwens.

In oktober besmet geraakt en met reuk/smaak verlies ook een stekende pijn in de neus gehad. Tot op heden kan ik nog steeds slecht ruiken. Zou dit vanzelf weer bijtrekken? Verder af en toe nog een snelle hartslag zonder inspanning. Helaas zit ik ergens waar de gezondheidszorg niet heel betrouwbaar is dus naar een dokter lopen heb ik niet zo veel aan :P Ik hoop dat dit jaar de landgrenzen weer eens open gaan (Cambodja-Thailand) dan kunnen we ons huis weer een bezoeken.

edit @Dennis1812 bedankt voor het delen van je ervaring en sterkte voor je vrouw!

[ Voor 4% gewijzigd door sh4d0wman op 16-01-2022 15:23 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

sh4d0wman schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:08:
[...]

Gehehe dat is wel gaar ja. Of personen die een mondkapje dragen waarbij de neus er vrolijk bovenuit steekt. Hier in het buitenland kun je daar een boete voor krijgen trouwens.

In oktober besmet geraakt en met reuk/smaak verlies ook een stekende pijn in de neus gehad. Tot op heden kan ik nog steeds slecht ruiken. Zou dit vanzelf weer bijtrekken? Verder af en toe nog een snelle hartslag zonder inspanning. Helaas zit ik ergens waar de gezondheidszorg niet heel betrouwbaar is dus naar een dokter lopen heb ik niet zo veel aan :P Ik hoop dat dit jaar de landgrenzen weer eens open gaan (Cambodja-Thailand) dan kunnen we ons huis weer een bezoeken.
Mijn vrouw had covid december 2020 (!), ruikt/proeft nog niks tot vrijwel niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:14:
[...]

Mijn vrouw had covid december 2020 (!), ruikt/proeft nog niks tot vrijwel niks
tikfout? Of al letterlijk een jaar? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

42erik schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:31:
[...]

Letterlijk al een jaar. (En een paar weken).

Diverse reuktrainingen e.d geprobeerd zonder succes.

Ze heeft 2 weken gehad dat alles naar chloor (zwembad lucht) rook en 2 weken alles naar gas. Verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:12
42erik schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:31:
[...]

Gezien de uitroepteken verwacht ik geen tikfout. Er zijn mensen die extreem veel last van blijven hebben. Een collega kan na bijna 2 jaar ongeveer 4 uurtje werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:34:
[...]

Ze heeft 2 weken gehad dat alles naar chloor (zwembad lucht) rook en 2 weken alles naar gas. Verder niks.
oh wow.... da's lang.... sterkte voor haar gewenst!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:43:
[...]
stel dat de hele wereld portugal zou na doen zou het zelfs kunnen dat het virus echt definitief verslagen zou worden.
Hoe gaat het eigenlijk met 'Het wonder van Portugal' tegenwoordig?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7wJq4CwkQzTVZL0aV0Lt7hvtuZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bsw0Xufuhp5foJ2V4YgSiAWm.jpg?f=fotoalbum_large

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:39
Val wel mee als ik andere landen toevoeg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2mpeIs5unxQTaK-8w_BZRPakETQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xGjJqapVA4PoF5rfrKU3afrk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De Portugese ziekenhuis cijfers op ourworldindata zijn altijd een beetje raar geweest. Hun aantallen nieuwe patienten waren altijd heel erg laag, veel te laag om de totale aantallen patienten te kunnen ondersteunen. Sinds een week of twee zitten voor Portugal er ook geen aantallen nieuwe of eerdere opnames meer in de OWID data dump, 2 januari zaten die er nog wel in.

Dat tweede plaatje laat wel zien dat met de opkomst van een variant die afweer ontwijkt een lockdown nog wel wat effect heeft. Over een paar weken gok ik dat Nederland stijgt terwijl alle andere landen dalen na hun piek te hebben bereikt en dan zal het wel weer de schuld van de overheid zijn.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
https://twitter.com/zeynep/status/1482501951065661440
*Amazing* detailed data on 3rd shots and vaccines from Alberta.

Essentially: “The hospitalization rate among 3x-vaccinated 80+ year olds is lower than the hospitalization rate among unvaccinated 12-29-year-olds.”

Incredible. Wow.
h/t @dylanhmorris https://www.alberta.ca/st...tics.htm#vaccine-outcomes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T1am5LFEYFTEXcA-KQD0knrEBLo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Xxcf5yiE8SpK4fl2ElW6NqKD.jpg?f=user_large
Wow, dat had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Dennis1812 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:34:
[...]

Ouch. Ik had het 2-3 weken en vond het al een verschrikkelijk ervaring. Een jaar lang, kan het me niet indenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Niks zeggend :X zo lust ik er ook nog wel een paar.

De groep 12 - 29 is vele malen groter dan de groep 80+, daarnaast is de 80+ veel meer verspreid.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:11:
[...]

De groep 12 - 29 is vele malen groter dan de groep 80+, daarnaast is de 80+ veel meer verspreid.
Daarom is het ook gecorrigeerd per 100k. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:14:
[...]

Daarom is het ook gecorrigeerd per 100k. ;)
Dan alsnog is de groep 80+ veel meer verspreid dan de groep 12 - 29. Infectie rate van die groep is gewoon veel hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:37
ArcticWolf schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:11:
[...]

Het zegt wel iets omdat de getallen genormaliseerd zijn naar per 100k en het gehele plaatje is ook treffend. Je kunt hier heel sterk uit opmaken dat vaccinatie gewoon werkt als je kijkt naar cijfers van 3 volledige dosis in vergelijking tot "vertrouwen op het immuunsysteem".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
PWM schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:52:
[...]

Ouch. Ik had het 2-3 weken en vond het al een verschrikkelijk ervaring. Een jaar lang, kan het me niet indenken.
Je kan ook alleen naar de rij 12-29 kijken, dat is ook een treffend verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Miki schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:17:
[...]

Het zegt wel iets omdat de getallen genormaliseerd zijn naar per 100k en het gehele plaatje is ook treffend. Je kunt hier heel sterk uit opmaken dat vaccinatie gewoon werkt als je kijkt naar cijfers van 3 volledige dosis in vergelijking tot "vertrouwen op het immuunsysteem".
Het blijft gegoochel met cijfers, je kan het zo leuk, neutraal en slecht maken als je het wilt. En wat wil je er mee zeggen?

Zoals:
van de 1185 80plussers met 3 prikken zijn er 141 in het ziekenhuis opgenomen = 11,89%
van de 12857 12-29 jarige ongevaccineerde zijn er 373 in het ziekenhuis opgenomen = 2,90%
van de 876 12-29 jarige met 3 prikken zijn er 3 in het ziekenhuis opgenomen = 0,34%

En dan is het ook nog maar de vraag waar welke groep in het ziekenhuis is opgenomen (normaal bed of IC) en voor hoe lang. Hoeveel van de totale groep 12-29 jarige laat zich überhaupt testen?
Kun je dan concluderen dat 3 prikken opeens wel werken? Straks wordt er een cluster 12-29 jarige besmet (met 3 prikken) en die belanden ook weer in het ziekenhuis en dan gaat het weer een tijdje goed, etc... In de eerste golven overleden er relatief veel mensen, misschien zijn de gene die nu besmet worden al beter bestand tegen covid, omdat ze het al hebben gehad, of omdat de zwakkere er al niet meer zijn.

Ik ben overigens niet anti vax, maar wel anti bejubel beleid over getalletjes die niet zoveel zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
ArcticWolf schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:37:
[...]

Het blijft gegoochel met cijfers, je kan het zo leuk, neutraal en slecht maken als je het wilt. En wat wil je er mee zeggen?

Zoals:
van de 1185 80plussers met 3 prikken zijn er 141 in het ziekenhuis opgenomen = 11,89%
van de 12857 12-29 jarige ongevaccineerde zijn er 373 in het ziekenhuis opgenomen = 2,90%
van de 876 12-29 jarige met 3 prikken zijn er 3 in het ziekenhuis opgenomen = 0,34%
Wat wil je daarmee zeggen? Dat de groepen niet groot genoeg zijn?
En dan is het ook nog maar de vraag waar welke groep in het ziekenhuis is opgenomen (normaal bed of IC) en voor hoe lang. Hoeveel van de totale groep 12-29 jarige laat zich überhaupt testen?
Dat lijkt me hier niet relevant, want het gaat om de mensen uit die groep die in het ziekenhuis terecht komen. Die worden allemaal getest.
Kun je dan concluderen dat 3 prikken opeens wel werken?
Als ik naar het plaatje kijk zie ik grote verschillen, ook per leeftijdsgroep. Die maken voor mij ook de booster de moeite waard.
Straks wordt er een cluster 12-29 jarige besmet (met 3 prikken) en die belanden ook weer in het ziekenhuis en dan gaat het weer een tijdje goed, etc... In de eerste golven overleden er relatief veel mensen, misschien zijn de gene die nu besmet worden al beter bestand tegen covid, omdat ze het al hebben gehad, of omdat de zwakkere er al niet meer zijn.

Ik ben overigens niet anti vax, maar wel anti bejubel beleid over getalletjes die niet zoveel zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:26

Amphiebietje

In de blubber

Als ik een aantal collega's met kinderen op de basisschool mag geloven, rijzen de besmettingen daar zo de pan uit dat per school meerdere complete klassen in quarantaine moeten omdat iedereen ziek is.

Kijken of het ook zo goed fout gaat in de rest van het onderwijs...

nou ja, NL wilde dit, dus misschien moeten ze niet miepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:00
Amphiebietje schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:03:
Als ik een aantal collega's met kinderen op de basisschool mag geloven, rijzen de besmettingen daar zo de pan uit dat per school meerdere complete klassen in quarantaine moeten omdat iedereen ziek is.

Kijken of het ook zo goed fout gaat in de rest van het onderwijs...

nou ja, NL wilde dit, dus misschien moeten ze niet miepen.
Dat is waar we voor gekozen hebben toch? Iedereen wilde versoepelingen. Dit is pas het begin. Even doorbijten nog, maar dan lijkt het beter te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:21
@Amphiebietje denk het wel collega niet ingeënt, besmet ff 3 van ons in paar dagen inclusieve mij gaat erg rap op moment .gaat nog erger worden, zelf 3 prikken gehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dan heet het isolatie B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:17:
[...]

Dan alsnog is de groep 80+ veel meer verspreid dan de groep 12 - 29. Infectie rate van die groep is gewoon veel hoger.
Als je de juiste vraag stelt/conclusie trekt, dan is 't plaatje weldegelijk redelijk wat zeggend.

Het is inderdaad alleen gecorrigeerd voor aantal personen in een leeftijdsgroep. Je kunt dus niet zeggen dat jongere X meer kans heeft op ziekenhuisopname dan oudere Y. Dat zeker niet.

Wat je wél kunt zeggen is dat de jongeren een bijzonder groot aandeel hebben aan de ziekenhuisbelasting en dat vaccineren gewoon harstikke goed werkt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
loonatick78 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:29:
Dan is het alsnog een idiote maatregel, kinderen hebben sowieso niets te vrezen van covid.
De wereld is gek aan het worden.
Ja dat mag je dus niet zeggen, dan ben je een wappie. Het is pijnlijk om te zien hoe veel mensen akkoord gaan met de meest belachelijke regels. Had je deze regels vóór de corona crisis voorgelegd dan werd je uitgelachen.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Per toeval heb ik me afgelopen zaterdag ook positieve zelfgetest. Wilde op bezoek gaan bij mijn ouders (60+ dus coronadoelgroep), dus staafje in de neus. Resultaat 2 streepjes. Gisteren was het streepje al flink lichter.. Zonet niet meer zichtbaar. Achteraf teruggedacht en was ik donderdagavond wel wat moe en had ik wat hoofdpijn, maar niet aan corona gedacht. Boostertje heeft zijn werk dus deels gedaan.

Btw... Zie ook geen reden voor een ggd test, blijf wel een paar dagen binnen en dan gaan we weer verder

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2022 22:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:44:
Per toeval heb ik me afgelopen zaterdag ook positieve zelfgetest. Wilde op bezoek gaan bij mijn ouders (60+ dus coronadoelgroep), dus staafje in de neus. Resultaat 2 streepjes. Gisteren was het streepje al flink lichter.. Zonet niet meer zichtbaar. Achteraf teruggedacht en was ik donderdagavond wel wat moe en had ik wat hoofdpijn, maar niet aan corona gedacht. Boostertje heeft zijn werk dus deels gedaan.
Geen ekte GGD gedaan?
Had je voor 12 maanden los mogen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis1812 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:46:
[...]

Geen ekte GGD gedaan?
Neuh... Geen behoefte om voor een ggdtest te gaan.. Ben net geboosterd en verwacht dat daarvoor wel dezelfde tijden aangehouden gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:50

Licko

ZVDK

Dennis1812 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:46:
[...]

Geen ekte GGD gedaan?
Ik had m'n afspraak voor de booster uitgesteld tot er meer bekend was over 't verloop van de lockdown en m'n zelftest was vrijdag positief. Zaterdag wel bewust een ggd test gedaan om die booster nog even uit te kunnen stellen.
Ben alleen wat verkouden, geen overige klachten. Twee keer gevaccineerd.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:03

alienfruit

the alien you never expected

Sinds ik COVID-19 heb gehad heb ik last van een soort sissend geluid in mijn rechter oor. Beetje alsof er lucht uit mijn hoor komt en weer in. Best wel vervelend. Iemand anders hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
IJzerlijm schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:51:
Dat tweede plaatje laat wel zien dat met de opkomst van een variant die afweer ontwijkt een lockdown nog wel wat effect heeft. Over een paar weken gok ik dat Nederland stijgt terwijl alle andere landen dalen na hun piek te hebben bereikt en dan zal het wel weer de schuld van de overheid zijn.
Dat is het ook wel vind ik.

Nederland heeft de piek alleen maar uitgesteld, met alle extra ellende vandien. Zodra het los gaat dan begint het alsnog. Dus wat heeft die lockdown dan bewerkstelligd? Het is al heel lang duidelijk dat deze variant niet zo explodeert in de zorg. En iedereen die de booster wil, heeft 'm allang al. Nederland liep ook helemaal niet zoveel achter met boosters. Als ik hem in Nederland had kunnen krijgen had ik hem eerder gehad dan hier in Spanje waar alles gewoon open is.

En dan ook nog eens al die kinderen mondkapjes op doen.. Als je de hele dag bij elkaar zit krijg je het echt wel. Daar is het veel te besmettelijk voor. Wellicht stel je het een week of twee uit met zo'n kapje maar het gebeurt toch wel.

Natuurlijk zijn er wel onbekende factoren op de lange termijn maar het gaat de komende jaren ook niet bekend worden of je na 10 jaar wellicht een hogere kans krijgt op kanker of dementie ofzo. Dat in lockdown afwachten wordt hem ook niet dus het wordt gewoon tijd voor een aanpak van acceptatie vind ik. Want Omikron is zo besmettelijk dat we het gewoon niet kunnen voorkomen zonder idiote maatregelen. Uiteindelijk krijgen we hem allemaal wel voor de kiezen, volgens de WHO heeft over 2 maanden de helft van Europa het al minstens een keer gehad.

[ Voor 55% gewijzigd door GekkePrutser op 18-01-2022 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
alienfruit schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 00:08:
Sinds ik COVID-19 heb gehad heb ik last van een soort sissend geluid in mijn rechter oor. Beetje alsof er lucht uit mijn hoor komt en weer in. Best wel vervelend. Iemand anders hier last van?
Is dit niet gewoon oorsuizen? Dit heb ik ook maar het schijnt inderdaad een symptoom te zijn. Niet alleen van covid maar ook van sommige vaccins: https://radar.avrotros.nl...dere-vaccins-dan-janssen/

Ik heb het ook maar dat was allang al voor corona, en om duidelijke redenen.. In de horeca gewerkt in de jaren '90 toen de muziek kneiterhard stond met de hoge tonen volop aan (want die dreunen minder door). Maar ik hoop dat het bij jou overgaat!

[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 18-01-2022 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:29

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Johan Bogle schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:07:
[...]
Dat is waar we voor gekozen hebben toch? Iedereen wilde versoepelingen. Dit is pas het begin. Even doorbijten nog, maar dan lijkt het beter te worden.
Geen kinderen gok ik? :)

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:52
Redax schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:33:
[...]

Ja dat mag je dus niet zeggen, dan ben je een wappie. Het is pijnlijk om te zien hoe veel mensen akkoord gaan met de meest belachelijke regels. Had je deze regels vóór de corona crisis voorgelegd dan werd je uitgelachen.
Sowieso een verharding tegen mensen met een andere mening.

Dan zijn ze een keer vreedzaam aan het demonstreren en hoor/lees je overal opmerkingen dat de ME ze wel even in elkaar had mogen rammen.

Ik snap het werkelijk niet, iedereen met een andere mening mag je fysiek geweld toebrengen? Waarom dan?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:52
Dit zegt echt helemaal niets, de grote vraag is, voor hoe lang werkt het?

Dat ze in week 1-8 een stuk lager scoren is goed nieuws, maar als dat na 2 maanden al begint uit te werken is het uitstel van executie. Letterlijk.

Kijk naar Israël.
En de vierde prik lijkt in Israël op problemen te stuiten. Antilichamen na prik 4 zijn een stuk lager dan men verwachtte.

https://www.hln.be/buiten...%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Dan lijkt het dus een beetje op antibiotica? Je moet zorgvuldig zijn met de momenten dat je ervoor kiest? Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Het is toch ook niet zo spannend? Zo ging het voor de kerstlockdownvakantie ook al (hier op school tenminste wel). Over een week zitten die kinderen weer gewoon in de klas, beter zo dan alle kinderen maar weken/maanden lang preventief thuis houden wat mij betreft. Zeker met Omicron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:26

Wailing_Banshee

You're Next

Even over die mond/neuskapjes.... Die type II werken ook niet goed als je ze alleen als mondkapje gebruikt. En dat gebeurt zelfs in het ziekenhuis. Ze geven die dingen bij de deur, alleen kijken ze daarna niet of mensen ze wel correct op doen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Het raast wel redelijk door de bevolking momenteel inderdaad.

Op de school van mijn dochtertje is het ook feest.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Tweak_ers schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 06:43:
[...]

Sowieso een verharding tegen mensen met een andere mening.

Dan zijn ze een keer vreedzaam aan het demonstreren en hoor/lees je overal opmerkingen dat de ME ze wel even in elkaar had mogen rammen.

Ik snap het werkelijk niet, iedereen met een andere mening mag je fysiek geweld toebrengen? Waarom dan?!
Als je bijvoorbeeld je vrouw in een kist mag wegbrengen omdat ze niet op tijd behandeld kon worden voor een terminale ziekte, dan snap ik heel goed dat een samenkomst van mensen die de druk op de zorg valt te verwijten behoorlijk tegen de haren in strijken. Voor mij is dat nog niet zo ver overigens, schoonvader weet namelijk nog niet zeker of het kanker is want hij staat in de wacht.

Persoonlijk vind ik het een kinderachtig vertoon, helemaal de dingen die ze roepen en op de borden staan. Allemaal uitgekauwde en reeds weerlegde drogredenen. Waar ik woon zijn op die dag een miljoenmiljard posters opgehangen over de 'great reset' en dat laat toch een metrische ton vervuiling achter, niet normaal. De watervogels hebben gewoon last van de kilo's papier maché die hier ronddrijft, een schoonmaakactie is nodig om verdomme dieren te redden van dat onverlaat.

Vergeet ook niet de demonstraties die al eerder zijn geweest: mannen in zwart gekleed met bivakmutsen, vlaggen en vuurwerk liepen door de steden met vuurwerk te gooien. Kinderen over de zeik, winkeliers die een zeeppompje buiten hadden staan konden tevens vuurwerk binnen verwachten. Viel me alles nog mee dat er niet dingen op het raam geschilderd werden zoals in '38.

Over oorlog gesproken: dan zijn er nog de mensen die zich voordoen als veteraan om een onbestaand draagvlak te veinzen. Hele legerdumps zijn opgekocht en - alsof het carnaval is - aangetrokken op de meest creatieve manieren waardoor eenieder die iets met Defensie te maken heeft zich alleen maar kan schamen. Niet alleen plaatsvervangende schaamte omdat het uniform overduidelijk fout is, maar bijna niemand lijkt te weten dat dit nepperds zijn.

Alles moet wijken voor die stampvoetende kleuters, en persoonlijk is voor mij de maat inderdaad vol. Wat mij betreft mag daar de stok overheen ja. We leven in een democratie en deze minderheid heeft behoorlijk vaak z'n vrijheid misbruikt en alles in het werk gesteld om welzijn van mens en dier te dwarsbomen, al dan niet respectloos te gaan cosplayen als degene die met gevaar voor eigen leven een poging te doen de vrijheid elders te beschermen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Tweak_ers schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 06:50:
[...]
En de vierde prik lijkt in Israël op problemen te stuiten. Antilichamen na prik 4 zijn een stuk lager dan men verwachtte.

https://www.hln.be/buiten...%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Dan lijkt het dus een beetje op antibiotica? Je moet zorgvuldig zijn met de momenten dat je ervoor kiest? Of zie ik dat verkeerd?
Ik ben geen arts, maar kan me voorstellen dat we er aan gaan wennen als ze elke keer dezelfde prik geven. Dat ons immuunsysteem zoiets heeft van "oh hebben we dit weer, ff opruimen die zooi, klaar".

Waarschijnlijk moet het vaccin aangepast worden.

Aan de andere kant kun je je afvragen of het nog wel nodig is zometeen, als praktisch iedereen Omikron heeft gehad de komende maanden.

Ik zie zelf iig niet meer in hoe ik het moet vermijden (dochter op de basisschool, vrouw in de zorg, ik zit verplicht weer regelmatig op kantoor, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Inmiddels heb ik (50+) via mijn zoon, die is besmet op het voortgezet onderwijs (hij is zondag positief getest via de GGD), ook het befaamde 2e coronastreepje op de zelftester te pakken. De klachten zijn erg mild; ik heb eigenlijk alleen maar een kriebel in de keel. De boosterprik zit er bij mij inmiddels 10 dagen in. Zou ik mezelf ook bij de GGD laten testen en zo ja, wat schiet ik daar dan mee op omdat ik de uitslag al weet? Ik werk sowieso thuis dus kom al niet buiten...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Spotmatic schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:10:
Zou ik mezelf ook bij de GGD laten testen en zo ja, wat schiet ik daar dan mee op omdat ik de uitslag al weet?
Eventuele QR-code in 't geval van 2G/3G-beleid. En zekerheid, aangezien een (erg) klein deel van de zelftesten vals-positief is. Al is dat wel onwaarschijnlijk in jouw situatie met een bevestigd besmette zoon.

Oh en je doet dan mee met de statistiek, zodat we wat meer beeld op het virus hebben :) En je krijgt dan vast wel weer een telefoontje van de GGD enzo :+

[ Voor 15% gewijzigd door Osiris op 18-01-2022 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Osiris schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:14:
[...]

Eventuele QR-code in 't geval van 2G/3G-beleid. En zekerheid, aangezien een (erg) klein deel van de zelftesten vals-positief is. Al is dat wel onwaarschijnlijk in jouw situatie met een bevestigd besmette zoon.
Hij heeft al 3 prikken er inzitten, dus waarschijnlijk boeit een prik meer of minder hem niet.

Ik heb ook collega's die liever een prik halen dan zich laten testen (which is oddly terrifying).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ja klopt, die booster is waarschijnlijk qua QR-codes meer waard, ook voor vakantie enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Lethalis schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:15:
[...]
Hij heeft al 3 prikken er inzitten, dus waarschijnlijk boeit een prik meer of minder hem niet.
Ik heb ook collega's die liever een prik halen dan zich laten testen (which is oddly terrifying).
Precies dit, de booster is 10 dagen oud. Ik wil me best laten testen voor het algemeen belang, maar voor mezelf hoeft het niet omdat ik de uitslag toch al weet en in quarantaine blijf. Hoeveel is die +1 in de statistiekjes waard... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Inmiddels heb ik (50+) via mijn zoon, die is besmet op het voortgezet onderwijs (hij is zondag positief getest via de GGD), ook het befaamde 2e coronastreepje op de zelftester te pakken. De klachten zijn erg mild; ik heb eigenlijk alleen maar een kriebel in de keel. De boosterprik zit er bij mij inmiddels 10 dagen in. Zou ik mezelf ook bij de GGD laten testen en zo ja, wat schiet ik daar dan mee op omdat ik de uitslag al weet? Ik werk sowieso thuis dus kom al niet buiten...
De enige reden die ik kan bedenken: mochten die milde klachten alsnog verergeren, dan kun je meteen voor corona behandeld worden. Anders moet je alsnog gaan testen later en dan kost dat (kostbare) tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Lethalis schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:09:
[...]

Ik ben geen arts, maar kan me voorstellen dat we er aan gaan wennen als ze elke keer dezelfde prik geven. Dat ons immuunsysteem zoiets heeft van "oh hebben we dit weer, ff opruimen die zooi, klaar".

Waarschijnlijk moet het vaccin aangepast worden.
Wacht, ze zeggen niet dat het niet werkt daar. Ze zeggen dat het niet echt meerwaarde geeft ten opzichte van de derde prik. Dat haal ik er uit in elk geval hier: https://healthpolicy-watc...ovid-booster-ineffective/ Edit: Oh misschien bedoelde je dat zelf ook, sorry. Maar dat "oh hebben we dit weer, ff opruimen die zooi, klaar", was natuurlijk ook precies de bedoeling van het vaccin :)

Het klinkt meer alsof het maximale beschermingsniveau bereikt is. Ook wel begrijpelijk want ze hebben daar heel snel achter elkaar geboosterd. Eigenlijk was het maar de bedoeling om dit eens per jaar te doen.

Maar dit is ook natuurlijk nog steeds het originele vaccin want dat voor Omikron is nog niet uit. Ik denk dat dat wel effectiever gaat zijn.

Persoonlijk heb ik net de booster achter de kiezen, hoop eigenlijk wel dat ik voorlopig niet nog een keer hoef. Ik merk ook wel dat de bijwerkingen steeds groter worden. Maar idd de vraag is of we met 'gewoon' Omikron oplopen niet hetzelfde bereiken. Volgens mij heb ik hem nog niet gehad maar grote kans dat ik het wel heb gehad en het gewoon asymptomatisch was.

[ Voor 28% gewijzigd door GekkePrutser op 18-01-2022 08:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Redax schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:33:
[...]

Ja joh. Sommige mensen hier op het forum vinden het volstrekt normaal om een positief getest kind 10 dagen op te sluiten op hun slaapkamer. Zeg je dan dat daar vroeger de kinderbescherming voor werd gebeld en dat je dan wel erg harteloos bent 'dan haal je er allemaal andere dingen bij, en hou je de discussie niet zuiver'. :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

-tom-562 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:34:
[...]

Ja joh. Sommige mensen hier op het forum vinden het volstrekt normaal om een positief getest kind 10 dagen op te sluiten op hun slaapkamer. Zeg je dan dat daar vroeger de kinderbescherming voor werd gebeld en dat je dan wel erg harteloos bent 'dan haal je er allemaal andere dingen bij, en hou je de discussie niet zuiver'. :+
Kinderen moet je gewoon 26 jaar lang opsluiten! Levensgevaarlijk, al die jonge mensen die los rondlopen!

Even serieus, een kind 10 dagen opsluiten is natuurlijk niet mogelijk, maar wat je wel kunt doen is het contact van het hele gezin met de buitenwereld zo beperkt mogelijk maken, gedurende de tijd die staat voor die isolatie.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:39:
[...]

Kinderen moet je gewoon 26 jaar lang opsluiten! Levensgevaarlijk, al die jonge mensen die los rondlopen!

Even serieus, een kind 10 dagen opsluiten is natuurlijk niet mogelijk, maar wat je wel kunt doen is het contact van het hele gezin met de buitenwereld zo beperkt mogelijk maken, gedurende de tijd die staat voor die isolatie.
Ja, dat kan prima, met de rest van het gezin. Maar het was dus letterlijk zoals ik zeg. Het kind opsluiten op de slaapkamer...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

-tom-562 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:42:
[...]

Ja, dat kan prima, met de rest van het gezin. Maar het was dus letterlijk zoals ik zeg. Het kind opsluiten op de slaapkamer...
Met een kattenluik in de deur zodat je eten kunt doorgeven?

Mensen die dat soort dingen zeggen, hebben teveel Harry Potter gelezen... (en dat zegt een persoon die een hekel heeft aan kinderen, hoewel je dat ook niet mag zeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-08 12:04

Richi E.

PSN: Rich_E1988

Ik ben op zoek naar een ervaringsdeskundige. Ik ben gisteren positief getest en moet over 2 weken voor mijn werk naar het buitenland (VS). Hier is negatieve PCR-test voor nodig voor vertrek. Nu lees ik op internet veel (horror)verhalen van mensen die 8 weken na de besmetting nog positief testen.

Zijn er mensen die zelf ervaring hebben met een PCR-test in de weken na de besmetting? Ik ben vooral op zoek naar hoe groot de kans is dat ik van alles moet organiseren om de boel te verplaatsen. Ik heb overigens verder geen klachten.

PSN: Rich_E1988

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 10:45

ijskonijn

Now MOVE!

Ik had ongeveer dezelfde situatie (maar dan via de vrouw), ik heb me wel laten testen, puur voor het herstelbewijs wat een jaar geldig is (en in het buitenland een halfjaar).

edit: ik zie nu wel dat jij de boosterprik al hebt gehad. Die had ik niet toendertijd en ik heb m nog steeds niet (ik zit nog steeds in het 8-weken window, ik mag pas over 2 maanden de booster)

[ Voor 11% gewijzigd door ijskonijn op 18-01-2022 09:47 ]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

ijskonijn schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:39:
[...]

Ik had ongeveer dezelfde situatie (maar dan via de vrouw), ik heb me wel laten testen, puur voor het herstelbewijs wat een jaar geldig is (en in het buitenland een halfjaar).

edit: ik zie nu wel dat jij de boosterprik al hebt gehad. Die had ik niet toendertijd en ik heb m nog steeds niet (ik zit nog steeds in het 8-weken window, ik mag pas over 2 maanden de booster)
Duidelijk. Overigens zie ik dat er gesprekken zijn om de geldigheid van het herstelbewijs naar 180 dagen terug te brengen, dus ook een half jaar. Dus daarvoor hoef ik het ook al helemaal niet te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Laatst online: 29-10 13:10
Na een week ziek (koorts) door de boosterprik met Moderna werd ik ook verkouden. Dat terwijl ik al jaren niet meer ziek ben geweest.
Gisteren daarom voor de zekerheid laten testen bij de GGD. Gisteravond de uitslag al binnen en die was negatief.
Maar wel frappant dat ik behoorlijk verkouden ben geworden. Is de weerstand tijdelijk lager door de boosterprik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Artwido schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:43:
Na een week ziek (koorts) door de boosterprik met Moderna werd ik ook verkouden. Dat terwijl ik al jaren niet meer ziek ben geweest.
Gisteren daarom voor de zekerheid laten testen bij de GGD. Gisteravond de uitslag al binnen en die was negatief.
Maar wel frappant dat ik behoorlijk verkouden ben geworden. Is de weerstand tijdelijk lager door de boosterprik?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Je geeft zelf aan dat je een week ziek bent geweest, dan is je weerstand in die periode sowieso lager dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Laatst online: 15-10 10:45

ijskonijn

Now MOVE!

Spotmatic schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:06:
[...]

Duidelijk. Overigens zie ik dat er gesprekken zijn om de geldigheid van het herstelbewijs naar 180 dagen terug te brengen, dus ook een half jaar. Dus daarvoor hoef ik het ook al helemaal niet te doen. :)
Ja klopt, ze willen de nationale en de europese gelijktrekken. Vind ik ook niet meer dan logisch inderdaad. Ik ben overigens wel gewoon van plan om de booster te gaan halen als die 3 maanden om zijn

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Dat is de reden dat m'n huisarts zei dat ik hem beter even kon overslaan, dus ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

GekkePrutser schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 01:30:
[...]

Is dit niet gewoon oorsuizen? Dit heb ik ook maar het schijnt inderdaad een symptoom te zijn. Niet alleen van covid maar ook van sommige vaccins: https://radar.avrotros.nl...dere-vaccins-dan-janssen/

Ik heb het ook maar dat was allang al voor corona, en om duidelijke redenen.. In de horeca gewerkt in de jaren '90 toen de muziek kneiterhard stond met de hoge tonen volop aan (want die dreunen minder door). Maar ik hoop dat het bij jou overgaat!
Ja, waarschijnlijk is het oorsuizen; heb het idee dat het wat anders klinkt :)
Ja, voor Pfizer had er niet last van; ik hoop ook dat het over gaat — best lastig. Dan heb ik volgens mij toch liever hoofdpijn 🤕

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

alienfruit schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:11:
[...]

Ja, waarschijnlijk is het oorsuizen; heb het idee dat het wat anders klinkt :)
Ja, voor Pfizer had er niet last van; ik hoop ook dat het over gaat — best lastig. Dan heb ik volgens mij toch liever hoofdpijn 🤕
Geloof mij, dat heb je niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Een booster zal juist je afweer/immuunsysteem stimuleren, niet verzwakken?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:53

spartacusNLD

This is Sparta!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UmCT7sGdKBHhwpex6vgBUuFp3r8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H7yRPIybZPHWSnxaoGn8sKtc.jpg?f=user_large

Kan thierry binnenkort toch een QR code gaan aanmaken :>

[ Voor 13% gewijzigd door spartacusNLD op 18-01-2022 13:32 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
@spartacusNLD Dan moet 'ie eerst wel langs de GGD ;)
YakuzA schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:25:
[...]

Een booster zal juist je afweer/immuunsysteem stimuleren, niet verzwakken?
Ik zou inderdaad niet weten waarom een booster je vatbaarder zou moeten maken voor andere verkoudheidsvirussen. De cytokinen die vrijkomen zouden je eerder wat meer moeten beschermen.

[ Voor 78% gewijzigd door Osiris op 18-01-2022 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Fijn om te horen; het is wel behoorlijk irritant. Ik hoop dat het binnenkort wel over gaat want heb het sinds mijn tweede prik begin December.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

alienfruit schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:40:
[...]

Fijn om te horen; het is wel behoorlijk irritant. Ik hoop dat het binnenkort wel over gaat want heb het sinds mijn tweede prik begin December.
Oh het is zeker vervelend en enorm kut.

Maar ik heb beide iets teveel ervaren in mijn leven en als ik moet kiezen om altijd te suizen en dan nooit meer hoofdpijn te hebben is mijn keuze meteen gemaakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, hoofdpijn heb ik ook vaak last van maar meestal gaat het wel over na wat medicatie. Denk dat de hoofdpijn voornamelijk komt door het krom slapen. Maar dit oorprobleem helpt niks behalve slapen lol

[ Voor 18% gewijzigd door alienfruit op 18-01-2022 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:55
spartacusNLD schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:24:
[Afbeelding]

Kan thierry binnenkort toch een QR code gaan aanmaken :>
In geval van Omikron zijn de symptomen te heftig. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-10 16:05
GekkePrutser schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 01:30:
[...]

Toevallig laat ik morgen mijn oren schoonspuiten. Heb ook al jaren last van suizen/piep in de oren. Lekker dicht bij de boxen staan tijdens feestjes en concerten, maar hopelijk kan het wat verbeteren. Deze eventuele bijwerking van vaccins of besmetting heb ik dus gelukkig geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
JP_Frost schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:20:
[...]

Toevallig laat ik morgen mijn oren schoonspuiten. Heb ook al jaren last van suizen/piep in de oren. Lekker dicht bij de boxen staan tijdens feestjes en concerten, maar hopelijk kan het wat verbeteren. Deze eventuele bijwerking van vaccins of besmetting heb ik dus gelukkig geen last van.
Daarmee wordt alleen het buitenoor gereinigd... is twijfelachtig of je daar iets aan hebt. Tenzij ze heel vies zijn en er propjes zitten.

Bij mij zat dat er (helaas) niet, dus ik werd weer naar huis gestuurd met de mededeling "dat er niet zoveel aan te doen is".

Wel wil ik nog steeds een keer gaan stomen. Bij mij is het na een verkoudheid ontstaan vorig jaar in 2020 (toch enigszins verdacht) en daarna nooit meer over gegaan. Regelmatig (vooral 's avonds) een piep in mijn oor. Misschien dat er van binnen (buis van eustachius) nog rommel zit.

PS
Het lijkt zo simpel, even stomen... maar ik denk elke keer "dat doe ik morgen wel" |:( Het is iig het laatste waarvan ik denk dat het kan helpen. Anders heb ik "gewoon" gehoorbeschadiging en komt het simpelweg niet meer goed (toen het begon werd ik er ook behoorlijk neerslachtig van, maar ik ben er inmiddels aardig aan gewend geraakt).

[ Voor 14% gewijzigd door Lethalis op 18-01-2022 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:35

codex

Geen OpenAI agent :)

Ben ik de enige die zich ergert aan de YorickB tweets? In het begin van de crisis vond ik het productief, nu lijkt het wel een doomsday prediker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
codex schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:30:
Ben ik de enige die zich ergert aan de YorickB tweets? In het begin van de crisis vond ik het productief, nu lijkt het wel een doomsday prediker.
Tweets als in Twitter? Ik erger me überhaupt aan Twitter :P

Er zitten alleen maar extremisten op Twitter, want dat zijn de mensen die het de moeite waard vinden om de hele tijd met elkaar in discussie te gaan. De covidians vs de covidiots. En een hoop politiek geneuzel eromheen.

Ik kom er zo min mogelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

-tom-562 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:34:
[...]

Dit is natuurlijk niveau "mensen laten zomaar toe dat hun kinderen gestoken en gesneden worden met messen, vroeger werd je daarvoor opgepakt maar tegenwoordig kunnen artsen alles maken". Dit zegt meer over je kwaliteiten in debat dan het punt wat je aanhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Lethalis schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:23:
[...]

Daarmee wordt alleen het buitenoor gereinigd... is twijfelachtig of je daar iets aan hebt. Tenzij ze heel vies zijn en er propjes zitten.

Bij mij zat dat er (helaas) niet, dus ik werd weer naar huis gestuurd met de mededeling "dat er niet zoveel aan te doen is".

Wel wil ik nog steeds een keer gaan stomen. Bij mij is het na een verkoudheid ontstaan vorig jaar in 2020 (toch enigszins verdacht) en daarna nooit meer over gegaan. Regelmatig (vooral 's avonds) een piep in mijn oor. Misschien dat er van binnen (buis van eustachius) nog rommel zit.

PS
Het lijkt zo simpel, even stomen... maar ik denk elke keer "dat doe ik morgen wel" |:( Het is iig het laatste waarvan ik denk dat het kan helpen. Anders heb ik "gewoon" gehoorbeschadiging en komt het simpelweg niet meer goed (toen het begon werd ik er ook behoorlijk neerslachtig van, maar ik ben er inmiddels aardig aan gewend geraakt).
Het feit dat je er vooral in de avond last van hebt betekent gewoon dat het tinnitus is.
Simpel. Vermoeidheid verergert het, daarnaast zit je in de avond wellicht wat in een stillere omgeving waardoor het meer opvalt.
Enige oplossing is accepteren en het geluid verder geen aandacht gaan geven.
Heel soms kunnen hoortoestellen het verminderen door een soort overstemming.

Maar ook oorsuizen zijn onderhevig aan evolutie. Vroeger, toen ik een jaar of 3 was had ik in de avond en nacht continu plopjes. Beetje dat geluid van lucht laten ontsnappen uit een fles in een zwembad.
tegenwoordig is het soms gewoon of ik continu naast de koelkast zit of het geluid in een vliegtuig..

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 18-01-2022 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

nst6ldr schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:49:
[...]

Dit is natuurlijk niveau "mensen laten zomaar toe dat hun kinderen gestoken en gesneden worden met messen, vroeger werd je daarvoor opgepakt maar tegenwoordig kunnen artsen alles maken". Dit zegt meer over je kwaliteiten in debat dan het punt wat je aanhaalt.
Het komt er gewoon op neer dat er meer is dan blindelings adviezen opvolgen van de overheid, een stukje empathie en menselijkheid. Daar lijkt het soms aan te ontbreken, maarja, dan zal de discussie wel weer niet zuiver zijn :z /care

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ik weet wat je punt was, die is duidelijk. De manier waarop je die brengt verdient alleen niet de schoonheidsprijs. Zo ook hierboven. Dan stel je jezelf gewoon minderwaardig op. Niemand gaat serieus met een puber in discussie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Lethalis schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:33:
[...]

Tweets als in Twitter? Ik erger me überhaupt aan Twitter :P

Er zitten alleen maar extremisten op Twitter, want dat zijn de mensen die het de moeite waard vinden om de hele tijd met elkaar in discussie te gaan. De covidians vs de covidiots. En een hoop politiek geneuzel eromheen.

Ik kom er zo min mogelijk.
Ik bedenk mij dat we als mens waarschijnlijk nog nooit zo'n grote en wereldwijde maatschappelijke discussie gehad hebben over een bepaald thema.

Komt er nog eens bij dat we dit debat ook zelf in realtime neerschrijven op fora en sociale media terwijl het zich voltrekt. (Beetje zoals er mensen waren die tijdens de oorlog een dagboek bijhielden)

En we weten allemaal: eens je iets op internet gezet hebt dan gaat het er nooit meer af.

De toekomstige generaties historici zijn in ieder geval verzekerd van werk om dit allemaal te analyseren en er hun conclusies uit te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Laatst online: 06-08 10:54
*knip* Ook in dit topic aub geen linkdrops. Graag iets van uitleg als je iets post

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 18-01-2022 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Nou basisscholen waren hoe lang open? Inmiddels 2 zieke kinderen, verhoging en overgeven. Mijn vrouw ligt ook ziek in bed. Tot nu toe 1 zelftest gedaan, negatief. Morgen nog maar een paar zelftests doen. Er bestaat natuurlijk een kans dat het geen corona is, er zijn meer ziektes die de kinderen onderling uitwisselen :+

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Pagina: 1 ... 59 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"