Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dennis1812 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 07:08:
Er is ook nog geen 2G. Dus de uitzondering is ook nog niet nodig.
Als we terug naar 3g gaan kan je je ook testen?

Een EU uitzondering voor reizen zou zeker tof zijn. Maar weet niet of we dat Hugo kunnen verwijten.
@Verwijderd zou met zijn groep moeten gaan lobbyen bij de politiek en de WHO. Als in jullie groep de kenmerken inderdaad zo zijn en niet alleen bij jou, als jij namelijk hebt gepost/de hele groep hebt gestuurd hoe verschrikkelijk het was kan ik mij voorstellen dat de groep luistert naar je en daardoor hebben ze afgezien van vaccinatie.

Met alle respect natuurlijk, maar uiteindelijk op GoT blijven posten dat ze dat moeten regelen, gaat zo goed als zeker niets opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@Vorkie dat doen we ook, er loopt op de achtergrond meer dan onze posts op Tweakers.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:38
Ik kan mezelf ook niet voorstellen dat na deze lockdown 2G er nog gaat komen. Als de besmettingen in lockdown al de pan uitreizen, dan gaat 2G daar nog minder tegen helpen. Voeg daar aan toe het achterhouden van rapporten door de Jonge en de inhoud van die rapporten, zou geen enkel kamerlid daarvoor moeten stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

codex

Geen OpenAI agent :)

Als we terug naar 3g gaan kan je je ook testen?

Een EU uitzondering voor reizen zou zeker tof zijn. Maar weet niet of we dat Hugo kunnen verwijten.
Ik sport 5 dagen per week, elke dag voor 30 euro een test?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

codex schreef op maandag 10 januari 2022 @ 07:34:
[...]

Ik sport 5 dagen per week, elke dag voor 30 euro een test?
Woon je in NL?
Dan is tvt gewoon gratis.

Of doel je op OV kosten?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Nu online

codex

Dennis1812 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 07:49:
[...]

Woon je in NL?
Dan is tvt gewoon gratis.

Of doel je op OV kosten?
Je hebt gelijk, ik dacht dat het tegenwoordig ook betaald was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:01
Artwido schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:19:
Vanmiddag mijn boosterprik gehad. Moderna.
Mijn vrouw, zwager en schoonzuster hebben deze afgelopen week ook gehad en zijn er allemaal een paar dagen flink ziek van geweest: koorts en flinke spierpijnen.
Ik heb tot nu toe niet heel veel last maar voel dat er iets in mijn lichaam speelt. Ben niet helemaal mijzelf. Dus ben benieuwd hoe ik de nacht doorkom. Heb toevallig morgen een vrije dag dus dat scheelt.
Een update: vannacht toch nog flink koorts gehad en een grieperig gevoel.
Nu valt het al mee maar nog niet de oude. Hopelijk in de loop van de dag weer normaal .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-10 18:42
RemcoDelft schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:47:
[...]

166 procent is wat anders dan 166 keer.
Je hebt helemaal gelijk, was er door geslipt, gewijzigd.
Blijft veel, een bijna verdrieverdubbeling vanaf 30 dagen na besmetting.;)

[ Voor 4% gewijzigd door Teijgetje op 10-01-2022 12:58 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
RemcoDelft schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:47:
[...]

166 procent is wat anders dan 166 keer.
Inderdaad, dat scheelt nogal wat!
En er staat ook in het onderzoek dat kinderen die geen Covid krijgen ook 30% meer kans op diabetes hebben.

Blijkbaar ook lastig om aan dit onderzoek conclusies te verbinden:
the present analyses lacked information on covariates that could have affected the association between COVID-19 and incident diabetes, including prediabetes, race/ethnicity, and obesity status

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-10 17:41
JeroenNietDoen schreef op maandag 10 januari 2022 @ 07:31:
[...]

Ik kan mezelf ook niet voorstellen dat na deze lockdown 2G er nog gaat komen. Als de besmettingen in lockdown al de pan uitreizen, dan gaat 2G daar nog minder tegen helpen. Voeg daar aan toe het achterhouden van rapporten door de Jonge en de inhoud van die rapporten, zou geen enkel kamerlid daarvoor moeten stemmen.
Met de sluiting van alle non-essentiele winkels en een praktische avondklok gieren alsnog het aantal besmettingen de pan uit. 2G gaat dit alles behalve oplossen.

Van wie de vaccinatiestatus bekend is, blijkt 77% van de positieve test reeds gevaccineerden personen te zijn.Natuurlijk vertegenwoordigen zijn ook de meerderheid, maar als we na 2 jaar even kort de balans moeten opmaken, dan moge duidelijk zijn dat vaccineren in ieder geval niet de besmettingen tegen gaat houden.

2G is een gedrocht van een maatregel die we nimmer en nooit moeten doorvoeren.
Als je echt zoveel mogelijk besmettingen buiten de deur wilt houden, dan blijft 1G over; oftewel iedereen testen voor toegang. Leuk? Nee! Haalbaar? Wellicht. Duur? Ja

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-10 11:15
nou ik heb mijn booster. Ik kon zo doorlopen in Drachten, binnen 10 minuten zonder afspraak. Top geregeld! Waar ik blij was met mijn vorige vaccinaties heb ik nu echt geen idee. Het zou vast ergens goed voor zijn, maar hoelang en hoeveel geen idee. Nouja, toch weer meegedaan. Voorlopig voel ik mij prima :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-10 18:42
Eindelijk een beetje goed nieuws.
Zou het zo eenvoudig zijn?

https://www.imperial.ac.u...ds-cross-protect-against/

Op zoek dus naar het coronaverkoudheidsvirus, voor erbij, naast vaccinaties.
En misschien om een langwerkend "broadspectrum" coronavaccin te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Teijgetje op 10-01-2022 23:31 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
*knip* geen linkdumps, vat het dan even samen...

[ Voor 78% gewijzigd door ZieMaar! op 11-01-2022 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:05
Teijgetje schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:26:
Eindelijk een beetje goed nieuws.
Zou het zo eenvoudig zijn?

https://www.imperial.ac.u...ds-cross-protect-against/

Op zoek dus naar het coronaverkoudheidsvirus, voor erbij, naast vaccinaties.
En misschien om een langwerkend "broadspectrum" coronavaccin te maken.
Hmm dat van de dagelijkse standaard klinkt wel weer als een enorm jubel verhaal als ik het vergelijk met de bron. Ben dan wel benieuwd hoeveel of beter gezegd hoe weinig van de mensheid dan enige T-cel respons heeft gehad op de wat oudere verkoudsheids corona-virussen die ze ooit zijn tegen gekomen in hun leven; en aangezien de kans dat ouderen ooit eens tegen een oude corona zijn aangelopen lijkt me ook niet bepaald kleiner dan jongeren. Toch lijk je daar betrekkelijk weinig van te merken, dus bij het gejubel krijg ik al gelijk twijfels.
Dat roept natuurlijk de vraag op waarom die vaccins niet gelijk toegespitst waren op het stimuleren van T-celproductie, maar alleen gericht waren op het spike-eiwit. De onderzoekers lopen met een grote boog om die vraag heen en zeggen in plaats daarvan dat hun onderzoek kan leiden tot verbeterde vaccins, meldt De Telegraaf.
Dat lijkt me ook niet echt een heel erg koosjere uitleg.

Maar kennelijk zou er dan naast de spike nog voldoende te herkennen en targetten moeten zijn aan de omhulling van het virus tussen de spikes, want als het een infectie zou moeten voorkomen, dan neem ik aan dat als de binnenkant onthult wordt een cel al geïnfecteerd is, dus dat moment zou me te laat lijken voor wat ze lijken te beweren.
@RoD to the rescue (als die nog zin heeft in de zoveelste nieuwsoprisping :+)

[ Voor 26% gewijzigd door gekkie op 11-01-2022 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
Valandil schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:37:
[...]

Met de sluiting van alle non-essentiele winkels en een praktische avondklok gieren alsnog het aantal besmettingen de pan uit. 2G gaat dit alles behalve oplossen.

Van wie de vaccinatiestatus bekend is, blijkt 77% van de positieve test reeds gevaccineerden personen te zijn.Natuurlijk vertegenwoordigen zijn ook de meerderheid, maar als we na 2 jaar even kort de balans moeten opmaken, dan moge duidelijk zijn dat vaccineren in ieder geval niet de besmettingen tegen gaat houden.

2G is een gedrocht van een maatregel die we nimmer en nooit moeten doorvoeren.
Als je echt zoveel mogelijk besmettingen buiten de deur wilt houden, dan blijft 1G over; oftewel iedereen testen voor toegang. Leuk? Nee! Haalbaar? Wellicht. Duur? Ja
En toch zou ik wat dieper in die data willen duiken.
77% van alle testen?
Of van 12+ of 18+?

Volgens worldindata hebben we een vaccinatiegraad van 70,3% en volgens Corona Dashboard 90%.

We komen op een punt dat onderzoeken over besmettelijkheid -na vaccinatie- niet rijmen met de praktijk.

Tenzij dat percentage weer gaat afnemen de komende weken ivm boosteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Nee, wat staat er verstopt achter deze linkdump(ert)?

[ Voor 20% gewijzigd door ZieMaar! op 11-01-2022 16:23 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Tweak_ers schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:23:
[...]

En toch zou ik wat dieper in die data willen duiken.
77% van alle testen?
Of van 12+ of 18+?

Volgens worldindata hebben we een vaccinatiegraad van 70,3% en volgens Corona Dashboard 90%.

We komen op een punt dat onderzoeken over besmettelijkheid -na vaccinatie- niet rijmen met de praktijk.

Tenzij dat percentage weer gaat afnemen de komende weken ivm boosteren.
Nee, 77% van wie ze de vaccinatiestatus weten, maar denk dat het wel representatief voor het geheel.

Wat betreft vaccinatiegraadverschillen, ik vermoed dat het verschil zit in dat dashboard kijkt naar 18+ en world in data naar alle leeftijden.

wijze woorden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Valandil schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:37:
[...]

Geen idee waar je 77 % vandaan komt (1e prikken? Volledig? Boosters? Bron?), maar het is natuurlijk lastig dit ene getal in één oog op slag op waarde te schatten. Zo is het ook goed om te vergelijken t.o.v. wat er gebeurd zou zijn als we bijv. maar op 20 % gevaccineerden zouden zitten. Als dat al goed mogelijk is.

Overigens heeft v.z.i.w. ook nooit iemand gezegd dat het besmettingen volledig tegen gaat houden ;) Maar de "simpele burger" denkt helaas graag zwart/wit ;)

RIVM (https://www.rivm.nl/coron...tie-covid-19-in-nederland) geeft t/m 4 januari 72 % en 4 % aan (resp. volledig en deels gevaccineerd).

Overigens moet je ook goed bewust zijn van eventuele bias. Nog maar iets van de helft van de mensen test bij klachten (https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/gedrag) en de mensen die Corona-beu zijn natuurlijk wat minder en mensen die niet achter vaccineren staan waarschijnlijk nóg minder. Dus altijd gevaarlijk en goed oppassen om cijfertjes lukraak te interpreteren!

Maargoed, gelukkig hebben we naast 17 miljoen virologen tegenwoordig ook 17 miljoen epidemiologen en 17 miljoen statistici :D

[ Voor 27% gewijzigd door Osiris op 11-01-2022 08:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-10 16:39
YakuzA schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:47:
[...]

Ik heb de link even bekeken. De minister van gezondheid in Engeland is in een ziekenhuis waar een NHS-dokter zegt geen vaccin te willen nemen. Hij heeft al Corona gehad dus al afweerstoffen. Vaccin is volgens hem onder Omikron nog minder dan 8 weken werkt tegen verspreiding. Zie ook artikel uit The Guardian: https://www.theguardian.c...r-covid-vaccination-rules

Video komt van Sky News.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Osiris schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:13:
[...]

Geen idee waar je 77 % vandaan komt (1e prikken? Volledig? Boosters? Bron?), maar het is natuurlijk lastig dit ene getal in één oog op slag op waarde te schatten. Zo is het ook goed om te vergelijken t.o.v. wat er gebeurd zou zijn als we bijv. maar op 20 % gevaccineerden zouden zitten. Als dat al goed mogelijk is.

Overigens heeft v.z.i.w. ook nooit iemand gezegd dat het besmettingen volledig tegen gaat houden ;) Maar de "simpele burger" denkt helaas graag zwart/wit ;)

RIVM (https://www.rivm.nl/coron...tie-covid-19-in-nederland) geeft t/m 4 januari 72 % en 4 % aan (resp. volledig en deels gevaccineerd).

Overigens moet je ook goed bewust zijn van eventuele bias. Nog maar iets van de helft van de mensen test bij klachten (https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/gedrag) en de mensen die Corona-beu zijn natuurlijk wat minder en mensen die niet achter vaccineren staan waarschijnlijk nóg minder. Dus altijd gevaarlijk en goed oppassen om cijfertjes lukraak te interpreteren!

Maargoed, gelukkig hebben we naast 17 miljoen virologen tegenwoordig ook 17 miljoen epidemiologen en 17 miljoen statistici :D
Staat in het laatste OMT advies.

wijze woorden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
gekkie schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 00:49:
[...]

Hmm dat van de dagelijkse standaard klinkt wel weer als een enorm jubel verhaal als ik het vergelijk met de bron. Ben dan wel benieuwd hoeveel of beter gezegd hoe weinig van de mensheid dan enige T-cel respons heeft gehad op de wat oudere verkoudsheids corona-virussen die ze ooit zijn tegen gekomen in hun leven; en aangezien de kans dat ouderen ooit eens tegen een oude corona zijn aangelopen lijkt me ook niet bepaald kleiner dan jongeren. Toch lijk je daar betrekkelijk weinig van te merken, dus bij het gejubel krijg ik al gelijk twijfels.

[...]

Dat lijkt me ook niet echt een heel erg koosjere uitleg.

Maar kennelijk zou er dan naast de spike nog voldoende te herkennen en targetten moeten zijn aan de omhulling van het virus tussen de spikes, want als het een infectie zou moeten voorkomen, dan neem ik aan dat als de binnenkant onthult wordt een cel al geïnfecteerd is, dus dat moment zou me te laat lijken voor wat ze lijken te beweren.
@RoD to the rescue (als die nog zin heeft in de zoveelste nieuwsoprisping :+)
Dat artikel van De Standaard begin ik niet aan, want die begrijpen het simpelweg niet.

Verder is het onderzoek van Imperial College een mooie aanvulling op wat we al wisten. Onderzoekers hebben al laten zien dat antilichamen tegen verschillende coronavirussen (oa SARS-CoV-1 en SARS-CoV-2) kunnen kruisreageren, dus dat er kruisimmuniteit mogelijk is, is geen verrassing. Het is wel een hele mooie vondst dat mensen met circulerende T-cellen tegen coronavirussen dus ook daadwerkelijk klinische bescherming bieden. Mooi onderzoek, met bloedafnames net na besmetting waardoor je goed kan kijken wat er in het lichaam gebeurt.

We moeten er wel een kanttekening bij plaatsen dat het gaat om slechts 52 deelnemers, wat overigens wel begrijpelijk is, want dit soort onderzoek is lastig uit te voeren. Daarnaast is er een associatie gevonden, en geen causaal verband, dus verder onderzoek is nodig om de precieze relatie vast te stellen. Het zou interessant zijn om de bloedsamples van die mensen te gebruiken voor nadere analyse.

Ik vraag me overigens af of dit daadwerkelijk voor nieuwe vaccintargets zorgt, want de genen die ze aanhalen zijn niet bepaald onbekend. Ik lees in het artikel dat ORF1 het meest geconserveerd is tussen de verschillende coronavirussen, maar betekent dat automatisch dat het een goed vaccintarget is? Ik vraag me dat af. Als Spike als belangrijkste eiwit zomaar weg kan evolueren dat de vaccins nog maar matig aangrijpen, waarom kan ORF1 dat dan niet? Maargoed, daarvoor zit ik niet genoeg in de moleculaire biochemie. In het artikel geven de auteurs ook aan dat ORF1 en Nucleocapsid als targets náást Spike zouden kunnen komen, zodat je meerdere targets hebt in één vaccin. Dat lijkt me geen heel gek idee, maar het maakt de vaccins veel complexer (multivalent) dus het is logisch dat we die nog niet hebben. Wellicht in een volgende, meer geavanceerde, generatie vaccins.

Daarnaast ben ik niet héél overtuigd van de vondsten. Als je kijkt naar de metingen in figuur 2 van het originele artikel zie je dat er een paar outliers zijn in de niet-besmette groep die het gemiddelde behoorlijk omhoog trekken, terwijl de bulk van de populatie veel dichter bij het gemiddelde van de besmette groep zit. Ik vraag me dus af of dit een chance finding is. Bovendien, ze doen een relatief groot aantal tests en corrigeren in de statistiek niet voor multiple testing. Overigens geven de auteurs zelf ook toe dat er maar een deel van de populatie de beschermende karakteristieken heeft en dat er allerlei factoren aan ten grondslag liggen of iemand bescherming opbouwt. Het is dus niet zo simpel.

In ieder geval, @Teijgetje stelde de vraag "zou het zo eenvoudig zijn?" Het antwoord daarop is helaas nee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
RoD schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:57:
Ik vraag me dat af. Als Spike als belangrijkste eiwit zomaar weg kan evolueren dat de vaccins nog maar matig aangrijpen, waarom kan ORF1 dat dan niet?
Het is toch niet echt "weg evolueren" van het spike-eiwit, maar meer veranderen van vorm/samenstelling met (grotendeels) behoudt van functie ?
Als corona z'n spikes en daarmee z'n kroon verliest is het onderhand meer een ander virus dan een variant te noemen lijkt me.

Ben wel benieuwd of je met de hele trend van computational biology nog zinvol kunt rekenen aan mogelijke mutaties / configuraties van het spike-eiwit met behoudt van functie en daar nog iets van kansrijke potentiele mutaties uit zou kunnen halen, geen idee hoe ver dat veld is en wat ze met de huidige rekencapaciteit daar mee kunnen.

(en dank wederom voor je beoordeling en uitleg !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
[...]

moet je op klikken, dan kan je het zelf zien. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

tweakmember schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:24:
[...]

moet je op klikken, dan kan je het zelf zien. :9
Of je moet even een samenvatting typen ipv alleen een linkdrop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

gekkie schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:04:
[...]

Het is toch niet echt "weg evolueren" van het spike-eiwit, maar meer veranderen van vorm/samenstelling met (grotendeels) behoudt van functie ?
Als corona z'n spikes en daarmee z'n kroon verliest is het onderhand meer een ander virus dan een variant te noemen lijkt me.
Ja, de vorm/structuur van het eiwit verandert waardoor antilichamen en T-cellen het aangrijpingspunt (=epitoop) niet meer herkennen. Dat kan inderdaad zonder verlies van functie, maar de verwachting was dat Spike grotendeels geconserveerd zou blijven, want als het al teveel verandert, past het ook niet meer op z'n receptor waarmee het de cel binnenkomt (=ACE2).
Ben wel benieuwd of je met de hele trend van computational biology nog zinvol kunt rekenen aan mogelijke mutaties / configuraties van het spike-eiwit met behoudt van functie en daar nog iets van kansrijke potentiele mutaties uit zou kunnen halen, geen idee hoe ver dat veld is en wat ze met de huidige rekencapaciteit daar mee kunnen.

(en dank wederom voor je beoordeling en uitleg !)
Je kunt vast een hele hoop berekenen, maar je moet alle epitopen ook in je vaccin zien te stoppen. Ik vrees dat er veel meer theoretische mogelijkheden zijn dan dat je in een vaccin kunt stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Iemand met blauwe kleding in een Engels ziekenhuis die covid heeft gehad en er niet erg ziek van is geworden. Hij wijst vaccins af omdat de bescherming tegen infectie binnen acht weken zouden verdwijnen en dan blijft alleen nog de bescherming tegen ernstige ziekte/opname in ziekenhuis over. Beide meent hij geen last van te hebben na twee jaar rond wandelen op een afdeling vol met besmettelijke patiënten. Daarom is hij tegen verplichte vaccinatie van zorgmedewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
RoD schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:38:
[...]
Ja, de vorm/structuur van het eiwit verandert waardoor antilichamen en T-cellen het aangrijpingspunt (=epitoop) niet meer herkennen. Dat kan inderdaad zonder verlies van functie, maar de verwachting was dat Spike grotendeels geconserveerd zou blijven, want als het al teveel verandert, past het ook niet meer op z'n receptor waarmee het de cel binnenkomt (=ACE2).
[...]
Je kunt vast een hele hoop berekenen, maar je moet alle epitopen ook in je vaccin zien te stoppen. Ik vrees dat er veel meer theoretische mogelijkheden zijn dan dat je in een vaccin kunt stoppen.
Maar zijn we nu al instaat om als aangrijpingspunten voor antilichamen te kiezen voor slechts dat deel van de spike wat past op die receptor ? Of is dat te weinig effectief om alleen dat wellicht wat kleine deel te targetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
Dennis1812 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:27:
[...]

Of je moet even een samenvatting typen ipv alleen een linkdrop
pfff.
Titel: NHS arts laat zich niet vaccineren en vertelt aan Minister van Volksgezondheid waarom.
Is een 2 minuut durende filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

gekkie schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:54:
[...]

Maar zijn we nu al instaat om als aangrijpingspunten voor antilichamen te kiezen voor slechts dat deel van de spike wat past op die receptor ? Of is dat te weinig effectief om alleen dat wellicht wat kleine deel te targetten ?
Ja, daar zijn we toe in staat, want we weten precies hoe het virus eruit ziet. :) De vraag is dus nu of we het breder moeten trekken. Moeten we naast Spike wellicht ook Nucleocapsid en ORF1 targetten? Als je meer targets hebt, is het onwaarschijnlijker dat er ineens een nieuwe variant opduikt die alles weg heeft geëvolueerd. Maar het maakt de vaccins dus een stuk complexer. Er wordt al getest met multivalente vaccins en Pfizer gaf gisteren aan dat hun omicron vaccin ook zal beschermen tegen de andere varianten, dus wellicht gaan we dat binnenkort zien. Overigens gaf Pfizer geen details dus het is nog even afwachten hoe ze dit precies hebben gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:20

de Peer

under peer review

Is gewoon forumetiquette hoor. Linkjes dumpen is niet netjes en ongewenst.

Graag een korte samenvatting en eventueel jouw toelichting/inzicht erbij. Waarom is dit relevant?

[ Voor 19% gewijzigd door de Peer op 11-01-2022 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
tweakmember schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:54:
[...]
pfff.
Titel: NHS arts laat zich niet vaccineren en vertelt aan Minister van Volksgezondheid waarom.
Is een 2 minuut durende filmpje.
En die redenen zijn als je het kort opsomt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
gekkie schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:12:
[...]

En die redenen zijn als je het kort opsomt ?
*knip*
Niet op de man aub en lees even Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid waarom link en video drops ongewenst zijn.

[ Voor 56% gewijzigd door tweakduke op 11-01-2022 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Geef dan op z'n minst aan wat je van het filmpje denkt en wat je er mee zou willen bereiken.

[ Voor 29% gewijzigd door ZieMaar! op 11-01-2022 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-10 16:39
Ik las net bij RTLnieuws dat beide twitteraccounts van Willem Engel zijn opgeschort (door Twitter i.v.m. overtreding regels). Hopelijk wordt het snel definitief.

[ Voor 14% gewijzigd door martwoutnl op 11-01-2022 15:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

jadjong schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:39:
Iemand met blauwe kleding in een Engels ziekenhuis die covid heeft gehad en er niet erg ziek van is geworden. Hij wijst vaccins af omdat de bescherming tegen infectie binnen acht weken zouden verdwijnen en dan blijft alleen nog de bescherming tegen ernstige ziekte/opname in ziekenhuis over. Beide meent hij geen last van te hebben na twee jaar rond wandelen op een afdeling vol met besmettelijke patiënten. Daarom is hij tegen verplichte vaccinatie van zorgmedewerkers.
Een eigenwijze eikel die graag aandacht krijgt en nu door zijn beroepsgroep behoorlijk wordt uitgekakt.

Als reactie hebben een hoop Britse specialisten op Twitter gepost dat ze gevaccineerd zijn, bijvoorbeeld:

De ongeschreven wetten van de media zorgen er echter voor dat de eikel alle aandacht krijgt ipv de mensen die wel weten wat ze doen.

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 11-01-2022 16:09 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

https://www.fnv.nl/nieuws...s-dreigen-in-ziekenhuizen

En ondertussen zit een markt conform salaris of zelfs maar een inflatie correctie er niet eens in. 1.75% op anderhalf jaar tijd wordt er geboden.
Nou, dat lost alle tekorten wel op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Dennis1812 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:21:
https://www.fnv.nl/nieuws...s-dreigen-in-ziekenhuizen

En ondertussen zit een markt conform salaris of zelfs maar een inflatie correctie er niet eens in. 1.75% op anderhalf jaar tijd wordt er geboden.
Nou, dat lost alle tekorten wel op!
We hebben nu zoveel ministers, misschien kunnen ze met z'n allen nog een keertje klappen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
martwoutnl schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:42:
Ik las net bij RTLnieuws dat beide twitteraccounts van Willem Engel zijn opgeschort (door Twitter i.v.m. overtreding regels). Hopelijk wordt het snel definitief.
Wat is twitter en wie is Willem Engel? :9

Ik lees op NU dat hij naar de rechter stapt. Kunnen we dergelijke onzinnige rechtzaken niet gewoon verbieden? In een pandemie rechtbanken lastigvallen met een wedstrijdje verpissen over je Amerikaanse homepage gaat toch nergens over? Ga in de VS procederen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

RemcoDelft schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:01:
[...]

Ik lees op NU dat hij naar de rechter stapt. Kunnen we dergelijke onzinnige rechtzaken niet gewoon verbieden? In een pandemie rechtbanken lastigvallen met een wedstrijdje verpissen over je Amerikaanse homepage gaat toch nergens over? Ga in de VS procederen :9
Ah jij hebt de salsa nog niet geleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
[...]

De Belgen hadden wel een lichte ontmoedigingspremie voor meneer Engel, maar ik geloof dat dat in Nederland niet mogelijk of op z'n minst niet gebruikelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Zolang de dansscholen gesloten zijn heeft hij alle tijd voor zijn hobby. Hij zal vast een eigen kamer hebben bij de rechtbank en vaste uren in de week waarin hij zaken mag doen waarbij de rechters aan mogen schuiven.

Er bestaat wel iets als misbruik van procesrecht. Wordt niet veel ingezet maar ze kunnen hem een boete opleggen als ze er geen zin meer in hebben.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:48
gambieter schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:54:
[...]

Een eigenwijze eikel die graag aandacht krijgt en nu door zijn beroepsgroep behoorlijk wordt uitgekakt.

Als reactie hebben een hoop Britse specialisten op Twitter gepost dat ze gevaccineerd zijn, bijvoorbeeld:
[Twitter]
De ongeschreven wetten van de media zorgen er echter voor dat de eikel alle aandacht krijgt ipv de mensen die wel weten wat ze doen.
En hier gaat het mis. Mensen die gewoon een legitieme keuze maken, legitieme vragen stellen, niet schelden, zich beroepen op het recht dat ze hebben die keuze te maken (je zou het niet eens uit hoeven leggen, maar vandaag de dag ben je een paria natuurlijk) worden weggezet als eikel.
Met de toevoeging dat 'de eikel' alle aandacht krijgt. Het is juist precies andersom: dit geluid leeft veel maar hoor en zie je nooit, vandaar dat het juist zo opmerkelijk is. Het gaat van vaccinatiecampagnes tot persconferenties, tot reportages van zieke mensen op de IC en columnisten die iets vinden van 'wappies'. Het is allemaal erg eenzijdig en mensen willen nu eenmaal gehoord worden, wat je er ook van vindt. De groep die er anders in staat is zeer divers en die enkele honderden mensen die zich misdragen bij een demonstratie of online vertegenwoordigen niet de groep mensen die een ander mening hebben of een eigen keuze maken. Ik zou persoonlijk niet willen leven in een wereld met alleen maar jaknikkers en waarbij een arts als die uit het filmpje zijn zegje niet meer (op een nette fatsoenlijke manier) mag doen. Dát zou me pas verschrikkelijk lijken.

De GGD man die gisteren bij de beëdiging ook zijn zegje deed gaf min of meer hetzelfde aan: stop met demoniseren, generaliseren, mensen wegzetten als eikels en wappies. Het werkt averechts. Wat je mening ook is: laat mensen in hun waarde (zeker als ze niets verkeerd doen, althans, niet strafrechtelijk of wat dan ook).

Vervelend ook dat dit allemaal mag hier, maar een link drop is uit den boze (snap ik, maar trek dan één lijn, want een paar posts erboven gebeurt precies hetzelfde). Er is meer in de wereld en er leven meer mensen in de wereld dan alleen wetenschappers en witte jassen zoals @RoD, die veelal vanuit een bepaalde hoek/expertise kijken (logisch) maar daardoor het geheel nog al eens uit het oog schijnen te verliezen, bijvoorbeeld omdat iets nu eenmaal een 'positve-benefit risk' heeft.
Jammer.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ondertussen zitten we allemaal thuis voor een groot deel door de lui die we in hun waarde moeten laten. Die vertrouwen op hun natuurlijke immuniteit maar wel 112 bellen als het mis gaat in plaats van de gevolgen van hun keuze te accepteren.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
IJzerlijm schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:16:
Ondertussen zitten we allemaal thuis voor een groot deel door de lui die we in hun waarde moeten laten. Die vertrouwen op hun natuurlijke immuniteit maar wel 112 bellen als het mis gaat in plaats van de gevolgen van hun keuze te accepteren.
We zitten thuis omdat de overheid niet kan handhaven. Wat is het nu: zijn de basisregels niet genoeg? In dat geval: scherp ze aan! Of houden mensen zich niet aan de basisregels? In dat geval: ga handhaven!
Ook wel veelzeggend dat er ondertussen duizenden besmettingen per dag zijn bij mensen die al eerder besmet zijn geweest. Niet alleen helpt de immuniteit blijkbaar niet, ook zijn ze nogal hardleers in het niet volgen van simpele regels.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

remzor schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:07:
[...]

En hier gaat het mis. Mensen die gewoon een legitieme keuze maken, legitieme vragen stellen, niet schelden, zich beroepen op het recht dat ze hebben die keuze te maken (je zou het niet eens uit hoeven leggen, maar vandaag de dag ben je een paria natuurlijk) worden weggezet als eikel.
Met de toevoeging dat 'de eikel' alle aandacht krijgt. Het is juist precies andersom: dit geluid leeft veel maar hoor en zie je nooit, vandaar dat het juist zo opmerkelijk is. Het gaat van vaccinatiecampagnes tot persconferenties, tot reportages van zieke mensen op de IC en columnisten die iets vinden van 'wappies'. Het is allemaal erg eenzijdig en mensen willen nu eenmaal gehoord worden, wat je er ook van vindt. De groep die er anders in staat is zeer divers en die enkele honderden mensen die zich misdragen bij een demonstratie of online vertegenwoordigen niet de groep mensen die een ander mening hebben of een eigen keuze maken. Ik zou persoonlijk niet willen leven in een wereld met alleen maar jaknikkers en waarbij een arts als die uit het filmpje zijn zegje niet meer (op een nette fatsoenlijke manier) mag doen. Dát zou me pas verschrikkelijk lijken.

De GGD man die gisteren bij de beëdiging ook zijn zegje deed gaf min of meer hetzelfde aan: stop met demoniseren, generaliseren, mensen wegzetten als eikels en wappies. Het werkt averechts. Wat je mening ook is: laat mensen in hun waarde (zeker als ze niets verkeerd doen, althans, niet strafrechtelijk of wat dan ook).

Vervelend ook dat dit allemaal mag hier, maar een link drop is uit den boze (snap ik, maar trek dan één lijn, want een paar posts erboven gebeurt precies hetzelfde). Er is meer in de wereld en er leven meer mensen in de wereld dan alleen wetenschappers en witte jassen zoals @RoD, die veelal vanuit een bepaalde hoek/expertise kijken (logisch) maar daardoor het geheel nog al eens uit het oog schijnen te verliezen, bijvoorbeeld omdat iets nu eenmaal een 'positve-benefit risk' heeft.
Jammer.
Kan een heel eind met je mee gaan, maar juist in dit geval niet.

Als iemand er voor kiest om te gaan roken, is dat een keuze die ik respecteer.
Zelfs als een arts gaat roken, zet ik daar mijn vraagtekens bij, maar is dat een volwaardige keuze waarbij ik hem als mens volledig kan respecteren.

Maar als je je als arts laat gebruiken, tegen de heerste wetenschappelijke inzichten in, om een pro-rook campagne op te zetten, ben je een eikel.

En overigens wat je in je post ook doet is mensen respecteren bijna gelijkschakelen aan ze gelijk geven.
Dat gaat een brug te ver.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3dy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-10 11:13
Het één sluit het ander niet uit toch? Ik geloof best dat de beste man met een eerdere covid besmetting en regelmatig contact met besmettelijke personen een aardige afweer heeft tegen het virus.
Het probleem is alleen, daar heb je gelijk in, dat er in de groep niet gevaccineerden ook weer een groep kwetsbare mensen zit zonder deze goede afweer. Alleen wil je dan de eerste groep verplichten een prik te halen om op hun werk in het ziekenhuis te mogen komen omdat de 2e groep waarschijnlijk (via de andere ingang) het ziekenhuis in komt? Dat lijkt me niet helemaal de juiste route.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:48
Kan ik me totaal niet in vinden, reactie vanuit de onderbuik en rancune. Heeft ook geen zin om daar verder op in te gaan.
Btw: die arts uit het filmpje helpt jou vast en zeker, wat je ook van hem vindt. For that I’m sure :)
Cyberpope schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:43:
Maar als je je als arts laat gebruiken, tegen de heerste wetenschappelijke inzichten in, om een pro-rook campagne op te zetten, ben je een eikel.

En overigens wat je in je post ook doet is mensen respecteren bijna gelijkschakelen aan ze gelijk geven.
Dat gaat een brug te ver.
Die begrijp ik niet helemaal. Er komt een volksvertegenwoordiger met cameraploeg langs op de werkplek van die beste man (waarschijnlijk om schone schijn te maken voor het televisie kijkende publiek) en hij geeft zijn mening als hierom gevraagd wordt door die volksvertegenwoordiger (volgens mij was het een minister).
Dat je zelfs dit weg kan zetten als zijnde een pro-rook campagne, want daar vergelijk je het mee, slaat kant noch wal. Zeg dan gewoon dat hij niet eerlijk mag antwoorden en zijn eigen mening/visie/perspectief voor zich moet houden en ja moet knikken. Ik zou niet weten waarom, maar goed, dat kan je mening zijn blijkbaar.

Ik geef mensen nergens gelijk. Ik behandel mensen gelijk, als in ik respecteer een ieders (weloverwogen) keuze. Waarom zou ik die arts die zo zijn eigen beweegredenen heeft een eikel vinden en hem veroordelen op basis van zijn keuze? Dat is echt iets van het laatste jaar. Zo hebben we nooit naar mensen en hun keuzes gekeken, het is meteen zo rigoureus (of radicaal, het lijkt voor sommigen wel een religie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Een van de dingen die mij opviel aan het filmpje is het gemak waarmee de effectiviteit tegen besmetting, volgens meneer althans, al na 4 weken voor delta een dermate laag niveau hebben bereikt dat je op dat moment al weer zou moeten boosteren en voor omicron zou de leek waar tegen hij spreekt (wat zowel de heer Kahn als de meeste kijkers zijn) nog minder moeten verwachten.
Hier op het forum was ik volgens mij al eens een "ik heb in een filmpje gehoord dat het maar 10 weken was", dus we gaan met rasse schreden richting negatief "boosters vernietigen antilichamen".

Ik heb deze zeer korte termijnen dan tot nu toe eigenlijk nog geen enkele keer met een onderzoeksbron voorbij zien komen en krijg dan toch een vermoeden van overdrijving, wat ik voor een arts "en plein public" toch niet echt betamelijk vindt. Ik mag hopen dat hij als anesthesist z'n werk in ieder geval anders uitvoert.

Verder heb ik persoonlijk ook niet zoveel met dit soort "vraaggesprekjes" voor de camera het levert zelden iets op waar je wijzer van kunt worden.

[ Voor 7% gewijzigd door gekkie op 11-01-2022 19:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bullshit. Die gast geeft een geschenk aan antivax propaganda tuig, is daarop gewezen en weigert daar wat aan te doen. Gewoon een aandachtsgeile egoist.

Dat "liev" doen tegen mensen die beter zouden moeten weten EN een voorbeeldfunctie hebben als medisch specialist, dat laten we wmb lekker achterwege.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

remzor schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:05:
Die begrijp ik niet helemaal. Er komt een volksvertegenwoordiger met cameraploeg langs op de werkplek van die beste man (waarschijnlijk om schone schijn te maken voor het televisie kijkende publiek) en hij geeft zijn mening als hierom gevraagd wordt door die volksvertegenwoordiger (volgens mij was het een minister).
Dat je zelfs dit weg kan zetten als zijnde een pro-rook campagne, want daar vergelijk je het mee, slaat kant noch wal. Zeg dan gewoon dat hij niet eerlijk mag antwoorden en zijn eigen mening/visie/perspectief voor zich moet houden en ja moet knikken. Ik zou niet weten waarom, maar goed, dat kan je mening zijn blijkbaar.
Hangt wellicht ook van je definitie van eikel af. Maar als je wilt kan ik ook een andere gebruiker. Incompetente prutser

Zoals je zelf al weergeeft komt er iemand langs op zijn werkplek. Dat had hij moeten weten dat het niet om zijn prive mening gaat, maar om zijn mening als professional. Als hij dat niet beseft is het een incompetente prutser. Beseft hij dat wel, dan had hij dus niet zijn prive mening moeten geven, maar een professionele. Als hij dan toch bewust zijn afwijkende persoonlijke mening geeft is het een incompetente prutser. Zeker als je die mening blijkbaar niet zo kunt onderbouwen dat je daarmee je collega's wetenschappelijk kunt overtuigen. En zelfs als hij het genuanceerd wilde brengen als een andere boodschap, had hij kunnen (nee moeten weten) dat zijn genuanceerde boodschap gekaapt zou worden door 1 van de zijden in het debat. Als je dat niet beseft ben je een incompetente prutser.

Dus
- Niet beseffen dat je voor de TV staat als professional -> Prutser
- Een prive mening geven, terwijl eigenlijk je mening als professional gevraagd wordt -> Prutser
- Een niet te onderbouwen afwijkende mening geven van zeg 90% van je collega's? -> Prutser
- Niet snappen dat zelfs als je een genuanceerder mening geeft, deze zeker gekaapt zal worden door iemand, wetende de staat van het land -> Prutser
- Dit allemaal wel weten, maar bewust zo handelen omdat je graag op TV bent? -> eikel.

Dus ja, ik vind het vergelijk terecht. Hij krijgt er geen geld voor (zoals de arts van het roken, ook al geloofden die er wellicht zelf in) maar wel een beloning in de vorm van aandacht. En doet geen enkele moeite om het te nuanceren of corrigeren.
Ik geef mensen nergens gelijk. Ik behandel mensen gelijk, als in ik respecteer een ieders (weloverwogen) keuze. Waarom zou ik die arts die zo zijn eigen beweegredenen heeft een eikel vinden en hem veroordelen op basis van zijn keuze? Dat is echt iets van het laatste jaar. Zo hebben we nooit naar mensen en hun keuzes gekeken, het is meteen zo rigoureus (of radicaal, het lijkt voor sommigen wel een religie).
Dat vind ik van wel. Ik kan iemand als persoon respecteren of serieus nemen, maar als hij een slecht onderbouwde, domme mening heeft, blijft dat een slecht onderbouwde domme mening, los dat ik iemand als persoon dan nog wel kan waarderen. Maar ruimte geven aan een domme, slecht onderbouwde mening. Nee, niet doen. Ooit van de tolerantie paradox gehoord?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-10 09:57

silverball

De wagen voor moderne mensen

Nu dus tweemaal 't vaccin gehad en de 'booster' en daarmee ook 3x +-4 dagen ziek (koorts, spierpijn, hoofdpijn) geweest.

Ik mag toch hopen dat men eens met gedegen data gaat komen dat die boosters echt voldoende nut hebben, anders ga dit echt niet 5x per jaar doen. Sterker nog, van mijn originele corona besmetting in 2020 was ik minder ziek :P

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-10 11:15
ik heb boosterspijt, nu blijkt dat omnicron meevalt :D. Nouja ik ben al 2 dagen brak en de afgelopen winter het brakst door vaccinatie i.p.v. een natuurlijk opgelopen virus. Nouja hopelijk is dit het laatste prikje! De cijfers gaan goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 07:01

Wailing_Banshee

You're Next

silverball schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:29:

Ik mag toch hopen dat men eens met gedegen data gaat komen dat die boosters echt voldoende nut hebben, anders ga dit echt niet 5x per jaar doen. Sterker nog, van mijn originele corona besmetting in 2020 was ik minder ziek :P
Ik ga het sowieso niet 5x per jaar doen... Ik wil nog wel 1 booster nemen (heb de huidige nog niet gehad, vanwege medische redenen), en volgend jaar een tweede, maar daarna is het echt op bij mij.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Wailing_Banshee schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:03:
[...]

Ik ga het sowieso niet 5x per jaar doen... Ik wil nog wel 1 booster nemen (heb de huidige nog niet gehad, vanwege medische redenen), en volgend jaar een tweede, maar daarna is het echt op bij mij.
Daarvoor komt dan straks ongetwijfeld de vaccinatieplicht om de hoek kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:28

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
RemcoDelft schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:07:
[...]

Daarvoor komt dan straks ongetwijfeld de vaccinatieplicht om de hoek kijken.
Welnee, die heeft dan allang geen zin meer, dat ziet dan zelfs het OMT.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:59
ik hoorde dat er vorige week 2 miljoen prikken gezet zijn en deze week verwachten ze maar 1 miljoen, hoe kan dit? hoorde het op bnr radio ze verwachten dat er minder jongeren komen om te prikken, maar waarom vertelden ze niet

[ Voor 24% gewijzigd door Kol Nedra op 12-01-2022 11:36 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Kol Nedra schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:35:
ik hoorde dat er vorige week 2 miljoen prikken gezet zijn en deze week verwachten ze maar 1 miljoen, hoe kan dit? hoorde het op bnr radio
Iedereen kan > iedereen die zsm wilde heeft al een afspraak gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:50

-tom-562

Oliesjeik

Kol Nedra schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:35:
ik hoorde dat er vorige week 2 miljoen prikken gezet zijn en deze week verwachten ze maar 1 miljoen, hoe kan dit? hoorde het op bnr radio ze verwachten dat er minder jongeren komen om te prikken, maar waarom vertelden ze niet
Omdat ze zien dat er totaal geen gevaar is

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

-tom-562 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:31:
[...]

Omdat ze zien dat er totaal geen gevaar is
En omdat er al een flink aantal geprikt zijn.

Als je 2e prik te kort geleden is of je bent pas besmet mag je al niet.
Dus ook een stukje verzadiging gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:50

-tom-562

Oliesjeik

Dennis1812 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:45:
[...]

Als je 2e prik te kort geleden is of je bent pas besmet mag je al niet.
Dus ook een stukje verzadiging gok ik.
Ook dat ja, een groot aantal mensen in mijn omgeving mogen idd nog niet prikken (want te kort geleden). Ik verwacht ook niet dat die überhaupt nog gaan prikken gezien de huidige situatie

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dennis1812 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:45:
Inderdaad, met de miljoen geplande afspraken voor deze week zouden we dan eind van het weekend op ~7,5 miljoen prikken zitten. Dat is meer dan 60% van de gevaccineerde 18+'ers (zo'n 12 miljoen totaal dacht ik). Dat valt mij helemaal niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Update vanuit mijn zijde... (ook voor @codex ) de LCI zei letterlijk dat er nog geen commissie is opgesteld (wat ze wel aan het doen zijn...) om uitzonderingen rondom QR codes uit te mogen delen omdat het een politiek gevoelig ding is. Daarom wachten ze er mee en was het antwoord van de huisarts "dan val je dus een tijdje tussen wal en schip". Geen Oostenrijk etc...
Ook van de LCI kwam hetzelfde antwoord, zolang je niet doodgaat aan het vaccin mag/moet je het gewoon nemen en krijg je geen uitzondering. Als je eraan doodgaat dan heb je er toch niks maar aan... maar goed :+
Vind het heel bijzonder allemaal... De LCI begon ook weer naar de GGD te wijzen, omdat zij mijn huisarts niet naar de LCI hadden mogen door verwijzen... maar goed, m'n huisarts vond ook wel dat het wel een typische politieke beslissing is en dat zij ook wel ziet dat ik niet voor de lol die booster ga/wil nemen...

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 12-01-2022 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10 15:50
Welkom bij de club van de vele duizenden die niet op vakantie kunnen/gaan ;)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
BeefHazard schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:24:
[...]

Welkom bij de club van de vele duizenden die niet op vakantie kunnen/gaan ;)
Dan kun je mooi mijn projectje volgen in een ander topic idd ;)

ArcticWolf in "(Woon)Zolder dak Isoleren, beste methodiek?"

ArcticWolf in "(Woon)Zolder dak Isoleren, beste methodiek?"

Wat doe je in corona tijd als je tijd en geld over hebt... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-10 08:09
Wailing_Banshee schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:03:
[...]

Oprechte vraag, wat is er dan "op"? Het geduld om een 1-1,5 uur kwijt te zijn om naar een vaccinatielocatie te gaan en mogelijk een dag of 2 wat bijwerkingen te hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Nu online

codex

ArcticWolf schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:46:
Update vanuit mijn zijde... (ook voor @codex ) de LCI zei letterlijk dat er nog geen commissie is opgesteld (wat ze wel aan het doen zijn...) om uitzonderingen rondom QR codes uit te mogen delen omdat het een politiek gevoelig ding is. Daarom wachten ze er mee en was het antwoord van de huisarts "dan val je dus een tijdje tussen wal en schip". Geen Oostenrijk etc...
Ook van de LCI kwam hetzelfde antwoord, zolang je niet doodgaat aan het vaccin mag/moet je het gewoon nemen en krijg je geen uitzondering. Als je eraan doodgaat dan heb je er toch niks maar aan... maar goed :+
Vind het heel bijzonder allemaal... De LCI begon ook weer naar de GGD te wijzen, omdat zij mijn huisarts niet naar de LCI hadden mogen door verwijzen... maar goed, m'n huisarts vond ook wel dat het wel een typische politieke beslissing is en dat zij ook wel ziet dat ik niet voor de lol die booster ga/wil nemen...
Ongelofelijk, ik ga het hier echt niet bij laten. Als ik mijn verhaal ergens bij de media neerleg dan heb je meer booster weigeraars dan mij alleen. Volgens mij is dat nou juist niet het doel, maar als het zo moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
codex schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:35:
[...]

Ongelofelijk, ik ga het hier echt niet bij laten. Als ik mijn verhaal ergens bij de media neerleg dan heb je meer booster weigeraars dan mij alleen. Volgens mij is dat nou juist niet het doel, maar als het zo moet...
Niet alleen jij en ik nee, was ik vergeten te zeggen maar m'n huisarts begreep het uit gesprek met de LCI dat dit dus (veel) vaker voorkwam en dat er dus niks voor geregeld was van het beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Nu online

codex

ArcticWolf schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:41:
[...]

Niet alleen jij en ik nee, was ik vergeten te zeggen maar m'n huisarts begreep het uit gesprek met de LCI dat dit dus (veel) vaker voorkwam en dat er dus niks voor geregeld was van het beleid.
Ik ga eens nadenken wat hiermee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

codex schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:47:
[...]

Ik ga eens nadenken wat hiermee te doen.
Heb jij/jullie ook de politiek al opgezocht? Ik meen dat mailadressen van bijvoorbeeld ministers vrij makkelijk op de site van de overheid staan. Of desnoods met iemand van een SP ofzo bellen om het aan te kaarten in de kamer?

Of denk ik dan te hoog en zit het probleem lager in de keten?
Ik heb ooit bepaalde problemen gehad met een apotheek wat dusdanig doorging dat de apotheek de landelijke afspraken niet had gevolgd. Na een mail van mijn kant ben ik toen gebeld door dhr. De Jonge, hij heeft ook de apotheker gebeld en uiteindelijk is het zo wel opgelost.
Dat was mijn eerste ervaring dat de politiek ook op kleine schaal kan bijdragen. Al gaat het voor jou niet eens om 1 persoon maar om honderden zoniet duizenden.

Ik hoop voor jullie dat de prioriteit niet gegeven wordt omdat ze daar al weten dat het niet meer nodig is. Het blijft 3g of verdwijnt gewoon.

De vrijstelling heb je alleen iets aan bij 2G.
Reizen zit je alleen wel mee. Want wordt een uitzondering die in NL aangemaakt je geaccepteerd in Oostenrijk. Of heeft die daar weer andere regels voor?
Dat stuk zou juist Europees opgepakt moeten worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Nu online

codex

Dennis1812 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:02:
[...]

Heb jij/jullie ook de politiek al opgezocht? Ik meen dat mailadressen van bijvoorbeeld ministers vrij makkelijk op de site van de overheid staan. Of desnoods met iemand van een SP ofzo bellen om het aan te kaarten in de kamer?

Of denk ik dan te hoog en zit het probleem lager in de keten?
Ik heb ooit bepaalde problemen gehad met een apotheek wat dusdanig doorging dat de apotheek de landelijke afspraken niet had gevolgd. Na een mail van mijn kant ben ik toen gebeld door dhr. De Jonge, hij heeft ook de apotheker gebeld en uiteindelijk is het zo wel opgelost.
Dat was mijn eerste ervaring dat de politiek ook op kleine schaal kan bijdragen. Al gaat het voor jou niet eens om 1 persoon maar om honderden zoniet duizenden.

Ik hoop voor jullie dat de prioriteit niet gegeven wordt omdat ze daar al weten dat het niet meer nodig is. Het blijft 3g of verdwijnt gewoon.

De vrijstelling heb je alleen iets aan bij 2G.
Reizen zit je alleen wel mee. Want wordt een uitzondering die in NL aangemaakt je geaccepteerd in Oostenrijk. Of heeft die daar weer andere regels voor?
Dat stuk zou juist Europees opgepakt moeten worden denk ik.
Ja, dat is een goed idee. Het beste werkt losse Kamerleden, als je daar op het gegeven moment contact mee krijgt kan je best wat bereiken. Ooit hij een ander onderwerp betrokken geraakt, leek een kansloze missie maar toch gelukt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Losse leden zijn vaak makkelijk bereikbaar.

Een minister kost je een paar mails en telefoontjes. Maar bij de SP (of elke andere partij die jullie willen helpen) reageert snel. Belt je, spreekt af om probleem en genomen stappen uit te diepen en gaat kijken wat hij kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
BoB_HenK schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:28:
[...]

Oprechte vraag, wat is er dan "op"? Het geduld om een 1-1,5 uur kwijt te zijn om naar een vaccinatielocatie te gaan en mogelijk een dag of 2 wat bijwerkingen te hebben?
5 weken last gehad van de gewrichten in mijn hand.

Nog nooit reuma achtste klachten gehad, maar als dit de voorbode is, nee dank je!

Gelukkig trok het weer weg, maar de continue stress of het iets blijvends zou zijn. Een benauwend gevoel.

En niemand neemt je serieus, het enige antwoord dat je krijgt: “ach dat had na besmetting ook kunnen gebeuren”.

Okee fijn, wat heb ik aan die informatie?

De reactie van het immuunsysteem op het vaccin, lijkt vooral bij jongeren en 40 minners soms best heftig te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

https://nos.nl/l/2412765#UPDATE-container-58587220
Een vrouw die zaterdag een date had in de Chinese stad Zhengzhou, kwam vast te zitten in het huis van haar blind date vanwege een plotselinge lockdown.
:D

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Cyberpope schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:23:
Hangt wellicht ook van je definitie van eikel af. Maar als je wilt kan ik ook een andere gebruiker. Incompetente prutser
De eikel is ook nog eens een kwakzalvende charlatan:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

BoB_HenK schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:28:
[...]

Mijn geduld. Het kost mij geld, tijd en zin in het leven.

Ik heb een angst voor artsen. De laatste keer dat ik bij een (huis)arts ben geweest vanwege een medische aandoening was 30 jaar geleden. Toen ik een jaar of 10 geleden naar India ging (geregeld door m'n werkgever), heb ik een maand niet geslapen omdat ik een vaccinatie moest halen (gele koorts geloof ik...)

Ik moet maandag naar het ziekenhuis (voor een corona test en bloedprikken, als voorbereiding op een operatie). Ik weet dat ik het moet doen (er is een echte medische noodzaak van die operatie) maar het liefst zou ik het gewoon afzeggen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003

vhal

ಠ_ಠ

Voor de mensen in omgeving Rotterdam, as zondag 16 januari tussen 10.00 en 16.00 is er in ons ziekenhuis (Franciscus Gasthuis) een inloop boostervaccinatiedag. Je kan dus zonder afspraak je booster laten zetten mocht je dit willen. Het is mij nu even onbekend welk vaccin ze gebruiken maar het voltallig personeel had Pfizer.

Voorwaarden
- 18 jaar of ouder
- langer dan 3 maanden terug vorige vaccinatie of infectie heeft gehad
-legitimatiebewijs mee

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:29
gambieter schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 04:02:
De eikel is ook nog eens een kwakzalvende charlatan
Waar heeft hij ongelijk?

Als je aan Covid overlijd is dat toch 'breathlessness'... :+

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Bij de volgende vaccinatie wil ik absoluut geen Moderna meer. Kun je dat bij de huisarts kenbaar maken?
Van Pfizer had ik amper last en nu lig ik al een week ziek thuis door Moderna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Artwido schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 07:46:
Bij de volgende vaccinatie wil ik absoluut geen Moderna meer. Kun je dat bij de huisarts kenbaar maken?
Van Pfizer had ik amper last en nu lig ik al een week ziek thuis door Moderna.
Wij hebben Moderna gehad als eerste twee vaccinaties. Beide amper last. En ik heb ook verhalen gehoord van mensen die de eerste twee keer Pfizer hadden zonder problemen, en bij de Pfizer booster wel problemen hadden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:46

Kluus

Gang is alles

Wailing_Banshee schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 07:48:
[...]

Wij hebben Moderna gehad als eerste twee vaccinaties. Beide amper last. En ik heb ook verhalen gehoord van mensen die de eerste twee keer Pfizer hadden zonder problemen, en bij de Pfizer booster wel problemen hadden...
Die verhalen heb ik ook gehoord in mijn directe omgeving: mensen die geen moderna willen en dit na een boel gehannes voor elkaar gekregen. Vervolgens 3 dagen hartstikke ziek van de Pfizer booster :+.

Ik mag morgen (waarschinlijk Pfizer want 39) hopelijk valt het mee zoals bij de meesten die ik hoor…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Al die mensen die na een vaccinatie ziek zijn hebben 100% zeker niemand anders besmet. Dat wordt nogal eens vergeten in de hele discussie wel/niet vaccineren geredeneerd puur uit de eigen ervaring.

Voor uit deze pandemie komen is een paar dagen je klote voelen na een prik beter dan ongemerkt en volledig zonder enige symptomen je covid besmetting doorlopen en ondertussen drie anderen besmetten.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:22
IJzerlijm schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:19:
Al die mensen die na een vaccinatie ziek zijn hebben 100% zeker niemand anders besmet. Dat wordt nogal eens vergeten in de hele discussie wel/niet vaccineren geredeneerd puur uit de eigen ervaring.

Voor uit deze pandemie komen is een paar dagen je klote voelen na een prik beter dan ongemerkt en volledig zonder enige symptomen je covid besmetting doorlopen en ondertussen drie anderen besmetten.
Waarbij je ook niet moet vergeten dat de enige werkzame stof die in een vaccin zit, je immuunsysteem op dezelfde manier triggert als het virus zelf. Oftewel als je ziek wordt door het vaccin is de kans ook heel groot dat je nog zieker was geworden van corona zelf.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Ik moet afkloppen, ik had eigenlijk geen last van mijn eerste twee prikken (Pfizer), behalve dat ik flauwviel na de eerste, maar dat zit tussen de oren en is geen bijwerking van de vaccinatie zelf. Verwacht dus ook geen last van de booster (ga die morgen halen). Voor mij geldt dan ook, het klein beetje ongemak weegt niet op tegenover de positieve effecten. Verder doe ik wel ~2x per week een zelftest omdat mijn werk dat vraagt en ik dat zelf ook wel verstandig vind.

Tevens wil ik graag een euro ontvangen voor elke keer dat iemand het over omnikron/omnicron heeft, ik zou zo snel rijk worden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-10 15:30
De wereld is helemaal gek aan het worden, lees net onderstaande berichten op het blog van de NOS.
Ongevaccineerde vader mag van Canadese rechter zijn kind niet zien
In Canada heeft een gescheiden ongevaccineerde vader het recht verloren om zijn 12-jarige zoon te ontmoeten. Een rechter in de provincie Quebec heeft geoordeeld dat het in het belang van de jongen is dat hij zijn vader niet ziet tot de man is gevaccineerd.

Het lijkt erop dat dit de eerste keer is dat een ouder contact met een kind wordt ontzegd, omdat de ouder niet is gevaccineerd.

De vader was zelf naar de rechter gestapt met het verzoek om zijn kind vaker te mogen zien. De moeder verzette zich daartegen en vertelde de rechtbank dat ze kort geleden had ontdekt dat haar ex niet gevaccineerd is.
Politieactie tegen valse vaccinatiepassen in Zuid-Duitsland
In Zuid-Duitsland houdt de politie een grote actie tegen valse coronapassen. Er zijn meer dan honderd huizen doorzocht. Bij de verdachten werd bloed afgenomen, om vast te stellen of ze zijn gevaccineerd.

Aanleiding is een verdenking tegen een Beierse huisarts, die mensen zonder vaccinatie aan vaccinatiebewijzen zou helpen. Veel mensen zouden hem opzoeken om aan vaccinatiebewijzen te komen, zonder zich te laten vaccineren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
loonatick78 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:59:
De wereld is helemaal gek aan het worden, lees net onderstaande berichten op het blog van de NOS.

[...]

[...]
Even gecheckt. Helaas, empathie is nog steeds op. Jammer joh, voor die mensen die dachten dat hun (in)acties geen consequenties konden hebben. :)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

[...]

[...]
Niet zo selectief quoten. De moeder uit dat eerste verhaal heeft meer redenen, waaronder andere kinderen die nog niet gevaccineerd kunnen worden ivm leeftijd.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonatick78
Ik quote helemaal niet selectief, dit was het gehele bericht.
En dat neemt niet weg dat het compleet van de zotte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ah, ik zie nu dat NOS de link naar het volledige artikel niet heeft toegevoegd. Dat is deze:
https://nos.nl/artikel/24...-vader-mag-kind-niet-zien

Blijkbaar doen ze er toch aan fake news :+

Maar in ieder geval: er zitten meer kanten aan het verhaal.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loonatick78
Dan is het alsnog een idiote maatregel, kinderen hebben sowieso niets te vrezen van covid.
De wereld is gek aan het worden.

[ Voor 15% gewijzigd door loonatick78 op 13-01-2022 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-10 17:30

Stimulate14

⭐⭐⭐

loonatick78 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:29:
Dan is het alsnog een idiote maatregel, kinderen hebben sowieso niets te vrezen van covid.
De wereld is gek aan het worden.
Nog even en we staan met een helm onder de douche want als je uitglijd kan je op de IC belanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Wel een Duitse helm he?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-10 15:54
Stimulate14 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:34:
[...]

Nog even en we staan met een helm onder de douche want als je uitglijd kan je op de IC belanden.
Dan heb je toch meer aan veiligheidsschoenen? :+

Dat gezegd hebbende, heb ik weleens in volledige werkkleding verplicht onder de douche moeten staan tijdens een oefening, kans dat ik op de IC zou belanden bij een val was op dat moment veel groter dan wanneer ik er naakt onder had gestaan... _O-

Maar goed, los van dit geval, uiteindelijk speelt de tijdsgeest hier ook een flinke rol in. Een hoop jonge ouders van nu zijn en dat is met alle respect, afkomstig uit de rubbertegel generatie. Want o wee dat je kind nu een te voorkomen schram oploopt of vies wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Stukfruit schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:24:
Maar in ieder geval: er zitten meer kanten aan het verhaal.
Blijkbaar, maar de vaccinatiestatus telt wel mee.
Het kind is wel gevaccineerd, maar volgens de rechter biedt dat geen volledige bescherming tegen het coronavirus, en zeker niet tegen de omikronvariant.
Hoe kan die man dan ooit zijn kind nog zien als de rechter erkent dat vaccinatie geen volledige bescherming biedt?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Stimulate14 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:34:
[...]

Staan onder de douche :N

Je moet natuurlijk wel op een krukje gaan zitten he. Op antislip tegels. Er mogen ook geen drempels in de badkamer zijn waar je over kan struikelen. Thermostaatkraan zodat je ook niet kan verbranden.

Misschien kan de EU wel met een "veilige badkamer" keurmerk komen. Minimaal eens in de 5 jaar laten keuren die handel door een inspecteur. Voor de zekerheid ook steekproeven doen waarbij de inspecteur random onverwacht bij mensen voor de deur staat. En natuurlijk een boete als je niet meewerkt aan de controle.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-10 17:30

Stimulate14

⭐⭐⭐

Lethalis schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:52:
[...]

Staan onder de douche :N

Je moet natuurlijk wel op een krukje gaan zitten he. Op antislip tegels. Er mogen ook geen drempels in de badkamer zijn waar je over kan struikelen. Thermostaatkraan zodat je ook niet kan verbranden.

Misschien kan de EU wel met een "veilige badkamer" keurmerk komen. Minimaal eens in de 5 jaar laten keuren die handel door een inspecteur. Voor de zekerheid ook steekproeven doen waarbij de inspecteur random onverwacht bij mensen voor de deur staat. En natuurlijk een boete als je niet meewerkt aan de controle.
Precies. En je QR code scannen bij binnenkomst en na het afdrogen zodat we precies weten hoeveel warm water er is verbruikt zodat dit kan worden doorbelast op je klimaatrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

[...]

[...]
Over die 2e.... Hoezo gek? Ze begaan effectief gewoon fraude, die zelfs impact kan hebben op de gezondheid van anderen, dan is het toch niet heel gek dat daar achteraan gegaan worst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:15
42erik schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:05:
[...]

Over die 2e.... Hoezo gek? Ze begaan effectief gewoon fraude, die zelfs impact kan hebben op de gezondheid van anderen, dan is het toch niet heel gek dat daar achteraan gegaan worst?
Ik denk dat hij bedoelt dat er mensen zo fraude plegen en dat dat niet tof is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Arjantje72 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:10:
[...]

Hmm.... Ja, zo kun je het ook lezen... Daar heb je gelijk in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Arjantje72 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:10:
[...]

Sluit niet heel erg aan bij het feit dat hij het van den zotte vond dat de vader zijn kinderen niet mocht zien omdat die kids er niks van te vrezen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
@loonatick78, we snappen het niet meer... Welke kant is de gekke?
Pagina: 1 ... 57 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"