• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:57

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@Waah bij een erfelijk gebrek aan motoriek wordt de business case wel anders natuurlijk, maar hoe gaat een helm helpen tegen je tanden? Pak je dan een integraalhelm? :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 16% gewijzigd door Dennis1812 op 07-01-2022 21:47 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:17
Gonadan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:19:
@Waah bij een erfelijk gebrek aan motoriek wordt de business case wel anders natuurlijk, maar hoe gaat een helm helpen tegen je tanden? Pak je dan een integraalhelm? :D
Niet eens een gebrek aan motoriek :+ ik durf wel te stellen dat dat juist buitengewoon aanwezig is. Mechanische gebreken in beide gevallen. Iets wat vaak wordt vergeten: je bent nog altijd afhankelijk van een piece of equipment O-) waar we 100% vertrouwen in hebben, altijd onterecht.

En een helm verminderd de klap, dat kan genoeg zijn om een verloren tand te voorkomen :Y)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:56:
[...]

Die manier van emotionele chantage vind ik altijd wat minder. Er zijn heel erg veel aandoeningen die zeldzaam maar ernstig zijn en daar hebben we ook geen vaccins voor en dat vinden we prima. Sommigen willen hun kroost tegen alles beschermen (denk aan fietshelmpjes) maar velen zijn daar nuchterder in

De primaire reden om nu kinderen te willen vaccineren is het grotere geheel. Dat de benefit-risk voor het kind zelf ook positief is is dan mooi meegenomen, dan heeft het kind er zelf ook nog wat aan.
Hoezo is dat nou weer emotionele chantage? Het zijn gewoon feiten. De eventuele nadelen van MIS-C versus de voordelen van een vaccin (geen MIS-C) vallen nou eenmaal positief uit in het voordeel van de voordelen. Dat je vervolgens de algehele populatie én Opa en Oma wellicht een IC-opname bespaart is alleen maar mooi meegenomen. Het is dus NIET zo dat je je kind in gevaar brengt "voor het grote goed" of iets dergelijks.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:08
@Dennis1812

code:
1
[mo]je tekst[/mo]

[ Voor 38% gewijzigd door GAIAjohan op 07-01-2022 21:47 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Gonadan

Gonadan

Osiris schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:40:
Hoezo is dat nou weer emotionele chantage? Het zijn gewoon feiten. De eventuele nadelen van MIS-C versus de voordelen van een vaccin (geen MIS-C) vallen nou eenmaal positief uit in het voordeel van de voordelen. Dat je vervolgens de algehele populatie én Opa en Oma wellicht een IC-opname bespaart is alleen maar mooi meegenomen. Het is dus NIET zo dat je je kind in gevaar brengt "voor het grote goed" of iets dergelijks.
Dat zeg ik ook niet, maar je reageert zo te zien alleen op die ene opmerking. Wanneer je komt met teksten als: "wil je je kind dat aan doen?" dan speel je op emotie, niet op feiten.

IC opname voorkomen hebben mensen zelf in de hand, dat kan je kinderen niet aanrekenen. Als opa en oma zelf braaf de prikjes halen kunnen ze helemaal zelf de IC ontlopen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Osiris
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:50:
[...]

Dat zeg ik ook niet, maar je reageert zo te zien alleen op die ene opmerking. Wanneer je komt met teksten als: "wil je je kind dat aan doen?" dan speel je op emotie, niet op feiten.
Ja de kansen op MIS-C zijn niet heeeeeel groot, 1:3000 à 1:4000. Maar het is dus ook niet zo dat SARS-CoV-2 volledig onschadelijk is. Het zou netter zijn het te verwoorden als "Het zou je maar gebeuren, wat baal je dan." ;)
Gonadan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:50:
IC opname voorkomen hebben mensen zelf in de hand, dat kan je kinderen niet aanrekenen. Als opa en oma zelf braaf de prikjes halen kunnen ze helemaal zelf de IC ontlopen.
Zoals ik al zei is dit natuurlijk bullshit. Opa en Oma kunnen probleemloos op de IC terecht komen ondanks alle prikjes. De kans is alleen kleiner. Maar niet 0. En nee, ik reken 't de kinderen ook niet aan, weigerende ouders kun je 't wellicht wél aanrekenen ;)

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07:09
[...]

Maar ik breng ze ook niet in gevaar als ik ze niet inent.

Opa en oma zijn geënt en hebben een booster, dus die hebben zichzelf beschermd.

Andere opa en oma wilden zich niet inenten, wat ik dom vind, maar ik kan daar ook heel goed afstand van nemen.

Eigen keuze, hun verantwoordelijkheid. Dat betekend niet dat mijn kinderen van 7 en 10 nu snel een vaccin moeten krijgen.

Zodra ze naar de middelbare gaan, heroverwegen we de keuze.

Voor onszelf zal het vooral afhangen hoe landen deze zomer naar boosters kijken.

• Tweak_ers
Osiris schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:00:
[...]

Ja de kansen op MIS-C zijn niet heeeeeel groot, 1:3000 à 1:4000. Maar het is dus ook niet zo dat SARS-CoV-2 volledig onschadelijk is. Het zou netter zijn het te verwoorden als "Het zou je maar gebeuren, wat baal je dan." ;)

[...]

Zoals ik al zei is dit natuurlijk bullshit. Opa en Oma kunnen probleemloos op de IC terecht komen ondanks alle prikjes. De kans is alleen kleiner. Maar niet 0. En nee, ik reken 't de kinderen ook niet aan, weigerende ouders kun je 't wellicht wél aanrekenen ;)
Gezondheidsraad sprak eerder de verwachting uit dat tweederde van alle kinderen mogelijk al (ongemerkt) COVID heeft gehad.

Dit stukje:
https://amp.nos.nl/artike...-dan-bij-verkoudheid.html

Dan is 1:3000 of zelfs 1:4000 zwaar overdreven.

[ Voor 10% gewijzigd door Tweak_ers op 07-01-2022 22:06 ]

• Osiris
  • Niet online
Tweak_ers schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:02:
[...]

Maar ik breng ze ook niet in gevaar als ik ze niet inent.
Heb je je kinderen wel ingeent tegen mazelen dan? Waarom dat wel? Waarom nu niet? De kans op mazelen is, gelukkig, erg klein (mede dankzij vaccinaties thank god). De kans op complicaties bij mazelen zijn ook soms mild soms ernstig, ook vrij zeldzaam. SARS-CoV-2-besmetting is zo goed als gegarandeerd op den duur. Ik zou m'n kind geen 1 op 3000 à 4000 op MIS-C aan willen doen hoor.
Tweak_ers schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:04:
[...]

Gezondheidsraad sprak eerder de verwachting uit dat tweederde van alle kinderen mogelijk al (ongemerkt) COVID heeft gehad.

Dit stukje:

Dan is 1:3000 of zelfs 1:4000 zwaar overdreven.
Die 1:3000 à 4000 is de kans op MIS-C áls je besmet raakt. Misschien heeft je kind 't virus al gezien. Misschien niet.

[ Voor 33% gewijzigd door Osiris op 07-01-2022 22:07 ]

• Gonadan

Gonadan

[...]

[...]

Maar zo kom je extract op mijn punt. Voor de kinderen is de benefit-risk wel positief, maar marginaal. Dan kon je op de discussie hoeveel je wilt doen om risico uit het leven van kinderen te bannen.

Normaal zouden we dat waarschijnlijk niet eens overwegen, maar omdat nu geframed wordt dat ongevaccineerde kinderen de oorzaak zijn van IC belasting wordt het toch die kant op geleuterd.
Als opa of oma op de IC komt ondanks alle prikjes dan het misschien ook gewoon tijd, hoort bij het leven. Los daarvan is omikron zo besmettelijk dat ze hoe dan ook in aanraking gaan komen. Dat we dat met vaccinatie van voorkomen is allang ontkracht.

Iedereen moet doen wat hij wil, ik ben zeker niet tegen. Maar ik ben ik niet overtuigd en vind dat veel meer volwassenen zelf hun verantwoordelijkheid moeten nemen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Osiris
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:07:
[...]

Maar zo kom je extract op mijn punt. Voor de kinderen is de benefit-risk wel positief, maar marginaal. Dan kon je op de discussie hoeveel je wilt doen om risico uit het leven van kinderen te bannen.
Een prikkie voor marginaal positief effect voor je kind én de maatschappij. Ik zie het probleem niet.
Gonadan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:07:
Normaal zouden we dat waarschijnlijk niet eens overwegen (…)
Normaal zouden we het nooit overwegen, omdat het te duur zou zijn. Dat is de pijnlijke waarheid. Nu we in een pandemie zitten echter, mag het allemaal bakken met centen kosten blijkbaar.

• Tweak_ers
Osiris schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:06:
[...]

Heb je je kinderen wel ingeent tegen mazelen dan? Waarom dat wel? Waarom nu niet? De kans op mazelen is, gelukkig, erg klein (mede dankzij vaccinaties thank god). De kans op complicaties bij mazelen zijn ook soms mild soms ernstig, ook vrij zeldzaam. SARS-CoV-2-besmetting is zo goed als gegarandeerd op den duur. Ik zou m'n kind geen 1 op 3000 à 4000 op MIS-C aan willen doen hoor.
Omdat je met mazelen de ziekte bewezen kunt uit dammen door vaccinatie.

Bij COVID onmogelijk.

Heb je de cijfers gezien vandaag?

Het lijkt wel dat het hoe verder we zijn met vaccinatie, dat record na record wordt verbroken.

Daarmee is het niet mijn bedoeling de schuld bij vaccinatie neer te leggen, maar uit dammen door vaccinatie is onmogelijk.

• Gonadan

Gonadan

Osiris schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:10:
Een prikkie voor marginaal positief effect voor je kind én de maatschappij. Ik zie het probleem niet.
Geen probleem, maar ook geen echte noodzaak. Daarom sta ik er vooralsnog redelijk neutraal in.
Normaal zouden we het nooit overwegen, omdat het te duur zou zijn. Dat is de pijnlijke waarheid. Nu we in een pandemie zitten echter, mag het allemaal bakken met centen kosten blijkbaar.
Dat zal zeker meespelen, maar zoals ik al zei zijn er veel dingen in het leven waar je een marginale verbetering zou kunnen behalen, ook goedkope, maar dat willen we dan ook niet altijd.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tweak_ers
[...]

[...]

Waarom geven we kinderen vanaf geboorte geen griepprik dan? Daar sterven jaarlijks (jonge) kinderen aan.

Maar goed, vaccineer jij je kleine kinderen toch gewoon?

Mij ga je niet overhalen hoor, het is en blijft een grote NEE.

• Osiris
  • Niet online
Tweak_ers schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:10:
[...]

Omdat je met mazelen de ziekte bewezen kunt uit dammen door vaccinatie.

Bij COVID onmogelijk.
Klopt, in dat opzichte is mazelen niet te vergelijken. Maar alsnog kies je dus voor "the greater good". Want als jij nou de enige zou zijn die z'n kind niet inent, maar de rest wel, dan is er alsnog geen vuiltje aan de hand, toch? ;) Voor je kind zelf is het voordeel er amper, zolang de omgeving maar wél ingeent is! Dus uiteindelijk maak je hier een beslissing die niet 100 % púúr voor je eigen kind is, maar maak je de beredenering dat "als iedereen dit nou zou doen, dán hebben we geen last van de mazelen".
Heb je de cijfers gezien vandaag?

Het lijkt wel dat het hoe verder we zijn met vaccinatie, dat record na record wordt verbroken.
Ook deels inhaalslag door de storing, al zal morgen wel blijken dat het inderdaad flink stijgt ;)
Daarmee is het niet mijn bedoeling de schuld bij vaccinatie neer te leggen, maar uit dammen door vaccinatie is onmogelijk.
Ik zeg ook niet dat vaccinaties zaligmakend zijn. Ik wil alleen ontkrachten dat SARS-CoV-2 niet volledig onschadelijk is voor kinderen en dat óók kinderen in zeldzame gevallen (al vind ik 1 op de 3000 à 4000 helemaal niet zo belachelijk zeldzaam) ernstige gevolgen kunnen krijgen en dat vaccineren hier tegen helpt.
Tweak_ers schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:14:
[...]

Waarom geven we kinderen vanaf geboorte geen griepprik dan? Daar sterven jaarlijks (jonge) kinderen aan.

Maar goed, vaccineer jij je kleine kinderen toch gewoon?

Mij ga je niet overhalen hoor, het is en blijft een grote NEE.
Met name RSV. En ja, in de VS (en vele andere landen) vaccineren ze alle kleintjes met RSV-vaccin. In Nederland niet. Waarom niet? Kosten-baten-analyse waarschijnlijk. Centen.

[ Voor 14% gewijzigd door Osiris op 07-01-2022 22:15 ]

• Tweak_ers
Osiris schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:14:
[...]

Klopt, in dat opzichte is mazelen niet te vergelijken. Maar alsnog kies je dus voor "the greater good". Want als jij nou de enige zou zijn die z'n kind niet inent, maar de rest wel, dan is er alsnog geen vuiltje aan de hand, toch? ;) Voor je kind zelf is het voordeel er amper, zolang de omgeving maar wél ingeent is! Dus uiteindelijk maak je hier een beslissing die niet 100 % púúr voor je eigen kind is, maar maak je de beredenering dat "als iedereen dit nou zou doen, dán hebben we geen last van de mazelen".

[...]

Ook deels inhaalslag door de storing, al zal morgen wel blijken dat het inderdaad flink stijgt ;)

[...]

Ik zeg ook niet dat vaccinaties zaligmakend zijn. Ik wil alleen ontkrachten dat SARS-CoV-2 niet volledig onschadelijk is voor kinderen en dat óók kinderen in zeldzame gevallen (al vind ik 1 op de 3000 à 4000 helemaal niet zo belachelijk zeldzaam) ernstige gevolgen kunnen krijgen en dat vaccineren hier tegen helpt.

[...]

Met name RSV. En ja, in de VS (en vele andere landen) vaccineren ze alle kleintjes met RSV-vaccin. In Nederland niet. Waarom niet? Kosten-baten-analyse waarschijnlijk. Centen.
Je blijft vasthouden aan 1:3000-1:4000.
Dat is enkel op basis van positieve GGD testen.

Daarmee negeer je dit volledig:

En dan vooral dit stuk:
“ De laatste meting was van juni 2021 en toen leek het erop dat tussen 25 en 30 procent van de kinderen antistoffen in hun bloed hadden.”

“ Op jaarbasis had 20 tot 40 procent van de kinderen binnen het onderzoek het coronavirus opgelopen. Via een extrapolatie schatten de onderzoekers in dat na twintig maanden met deze coronapandemie tot wel twee derde van de kinderen onder de 12 jaar in Nederland het virus mogelijk heeft gehad.”

Als je dat afzet tegen de opnames komen de kansen veel lager uit.

• Gonadan

Gonadan

Osiris schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:14:
Nee, dat is omdat in Nederland maar zelden kinderen echt aan de beademing moeten en dat overlijden aan überhaupt bijna niet meer voor komt. In andere landen heb je veel meer slachtoffers, dan is het wel de moeite om te vaccineren. Dan heb je het namelijk niet meer over ongemak maar over serieus levensbedreigend risico.
Weer zo'n voorbeeld waar het gewoon niet nodig is om dat risico nog verder weg te nemen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Osiris
  • Niet online
Tweak_ers schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:18:
[...]

Je blijft vasthouden aan 1:3000-1:4000.
Dat is enkel op basis van positieve GGD testen.
O.b.v. positieve GGD-testen? Huh? Waar komt dat vandaan?

Ik heb de 1:3000 tot 1:4000 o.b.v. een CDC-document die het weer baseert op 2 studies. Niets GGD.
Tweak_ers schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:18:

Daarmee negeer je dit volledig:

En dan vooral dit stuk:
“ De laatste meting was van juni 2021 en toen leek het erop dat tussen 25 en 30 procent van de kinderen antistoffen in hun bloed hadden.”

“ Op jaarbasis had 20 tot 40 procent van de kinderen binnen het onderzoek het coronavirus opgelopen. Via een extrapolatie schatten de onderzoekers in dat na twintig maanden met deze coronapandemie tot wel twee derde van de kinderen onder de 12 jaar in Nederland het virus mogelijk heeft gehad.”

Als je dat afzet tegen de opnames komen de kansen veel lager uit.
Ik negeer helemaal niets, want dat NOS-artikel zegt niets over de kans op MIS-C per individu als diegene (voor het eerst) besmet raakt met SARS-CoV-2. Als jij statistiek niet snapt en kansen voor een individu, dan kan ik hier nog wel zoveel wetenschappelijke argumenten voorleggen, maar dat heeft allemaal geen enkel zin. Ik heb geen zin om hier op een internetforum nitwitz iets aan te leren wat normaliter enkele jaren universitair onderwijs kost.

Tenzij je al weet dat je kind besmet is geweest, dán kunnen we weer verder praten over het nut en onzin van een vaccin :*
Gonadan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:21:
[...]

Nee, dat is omdat in Nederland maar zelden kinderen echt aan de beademing moeten en dat overlijden aan überhaupt bijna niet meer voor komt. In andere landen heb je veel meer slachtoffers, dan is het wel de moeite om te vaccineren. Dan heb je het namelijk niet meer over ongemak maar over serieus levensbedreigend risico.
Weer zo'n voorbeeld waar het gewoon niet nodig is om dat risico nog verder weg te nemen.
Precies, kosten/baten-analyse. Of wilde jij zeggen dat we hier voor de grap kindjes naar de IC slepen? Trust me, er zijn in de zomer van 2020 genoeg kindjes helaas opgenomen met RS op de kinder-IC. Dat wil je ook geen enkele ouder aandoen. Mag jij ze gaan vertellen dat het allemaal wel meevalt en ze niet zo moeten zeuren, omdat hun kindje het wel gaat overleven.

Ja, ik speel weer in op je emotie, want emoties horen er nou eenmaal ook bij ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Osiris op 07-01-2022 22:26 ]

• Tweak_ers
Osiris schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:23:
[...]

O.b.v. positieve GGD-testen? Huh? Waar komt dat vandaan?

Ik heb de 1:3000 tot 1:4000 o.b.v. een CDC-document die het weer baseert op 2 studies. Niets GGD.

[...]

Ik negeer helemaal niets, want dat NOS-artikel zegt niets over de kans op MIS-C per individu als diegene (voor het eerst) besmet raakt met SARS-CoV-2. Als jij statistiek niet snapt en kansen voor een individu, dan kan ik hier nog wel zoveel wetenschappelijke argumenten voorleggen, maar dat heeft allemaal geen enkel zin. Ik heb geen zin om hier op een internetforum nitwitz iets aan te leren wat normaliter enkele jaren universitair onderwijs kost.

Tenzij je al weet dat je kind besmet is geweest, dán kunnen we weer verder praten over het nut en onzin van een vaccin :*

[...]

Precies, kosten/baten-analyse. Of wilde jij zeggen dat we hier voor de grap kindjes naar de IC slepen? Trust me, er zijn in de zomer van 2020 genoeg kindjes helaas opgenomen met RS op de kinder-IC. Dat wil je ook geen enkele ouder aandoen. Mag jij ze gaan vertellen dat het allemaal wel meevalt en ze niet zo moeten zeuren, omdat hun kindje het wel gaat overleven.

Hey is goed kerel, deze nitwitz houdt het voor gezien met jou.

Grappig dat jij je zo druk kan maken om mijn keuze, maar je felle manier van communiceren (nog net niet op de man), werkt averechts.

• Osiris
  • Niet online
Tweak_ers schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:31:
[...]

Hey is goed kerel, deze nitwitz houdt het voor gezien met jou.

Grappig dat jij je zo druk kan maken om mijn keuze, maar je felle manier van communiceren (nog net niet op de man), werkt averechts.
Ik maak me niet druk om keuzes an sich, ik maak me druk om keuzes gemaakt op foutieve aannames.

• Gonadan

Gonadan

Osiris schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:23:

Kosten/baten, maar niet per se op basis van geld. Het slaat gewoon nergens op. Ja, dat hoort bij het leven, soms worden mensen ziek en je kunt niet alles voorkomen. Als je daar niet tegen kunt moet het niet aan kinderen beginnen en geen sociale banden opbouwen.
We gaan veel te veel richting en maatschappij waar niemand meer ongemak of leed mag hebben. Zeer ongezond, maar dat is een andere discussie.

Zelf heb ik de afgelopen jaren ook meerdere naasten verloren, mede vanwege corona. Ja dat is zuur en voelt soms oneerlijk, maar het hoort er ook gewoon bij.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Osiris
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:32:
[...]

Kosten/baten, maar niet per se op basis van geld.
Grapjas :P

• Gonadan

Gonadan

Geen grap, dat is ook gewoon een rationele keuze. Als iets niet echt een risico is dan is het niet waard om daar mee aan de slag te gaan. Juist daarom is de emotionele discussie zo slecht, want dan ga je al snel richting bubble wrap kleding en zo. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Osiris
  • Niet online
RSV-vaccin wordt daarentegen wel overwogen :)

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-10 23:48
Osiris schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:06:
[...]

Een eenmalige prik tegen de mazelen of een prik voor een variant waarvoor je over 6 maanden weer moet prikken. Of 8 maanden. Of 3 maanden. Je vergelijking slaat kant nog wel.
Geef jij de kinderen elk jaar een griepprik?

En MIS-C, tsja. Zo’n 100 kinderen hier hebben het opgelopen, niemand aan dood gegaan. Nogmaals geleuter in de marge dus, vervelend als het je overkomt maar dat geldt voor 1001 andere zaken ook (die wellicht te voorkomen waren). Ik lig niet wakker van die cijfers in ieder geval.
[...]

Opa en oma kunnen zélf toch alle prikken halen? Jij doet net of er geen corona meer rond gaat en verspreid kan worden als je een prik hebt gehad, maar guess what: dat is niet zo. Zeker voor omikron boeit het niet veel of je wel/niet geprikt bent met dit vaccin en al helemaal niet als het al wat weekjes geleden is. Complete 2G events waarbij een groot deel besmet terug komt.
Dat opa en oma verhaal is misselijk (emotionele chantage) ja, richting die kinderen, bah.
Persoonlijk draai ik dat dus om. Voor een marginaal (ik denk serieus tegen 0 aan) effect; waarom dan doen? Ik zie ook geen problemen die groot genoeg zijn om het wél te doen.
Dan kom ik eigenlijk ook op het punt van @Gonadan welke ik hier enige tijd geleden ook maakte: het is een beetje hoe je zelf in het leven staat. De risico’s wel niet durft/wilt nemen, hoe je de kansen berekent en alle risico’s zoveel mogelijk uit het leven zou willen bannen.

Overigens zegt hier volgens mij niemand dat vaccinaties niet werken en voor bepaalde groepen niet nuttig zijn. Je kunt gewoon anders aankijken tegen nut en noodzaak, als in elk risico uitbannen en elk ziek kind/mens voorkomen of leven met het feit dat mensen eigen afwegingen maken en het ook niet erg is als er eens iemand ziek wordt of dood gaat. Kinderen vaccineren zal je niet uit de pandemie helpen in ieder geval en de problemen in de zorg los je er zeker niet mee op helaas ;)

• Gonadan

Gonadan

Osiris schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:37:
RSV-vaccin wordt daarentegen wel overwogen :)
Klopt. Ben dan ook erg benieuwd naar de eindconclusie en onderbouwing als we dat daadwerkelijk gaan doen. Het past precies in de trend waartegen ik duidelijk ageer. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:59
Gonadan schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:40:
Het past precies in de trend waartegen ik duidelijk ageer. :)
Een beetje de 'good times create weak men'-trend?

Team anti-scalp - wauw..

• Gonadan

Gonadan

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:42:
[...]

Een beetje de 'good times create weak men'-trend?
Die term ken ik niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tweak_ers
Osiris schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:32:
[...]

Ik maak me niet druk om keuzes an sich, ik maak me druk om keuzes gemaakt op foutieve aannames.
Wat heb je aan een cdc document als we gewoon cijfers uit Nederland hebben?

Wat heb je aan studies, als alle werkelijke getallen in Nederland gedocumenteerd zijn?

Ik verklap één ding, die cijfers zijn in Nederland een stuk lager.

We hebben 3,3 miljoen 0-18 jarigen in Nederland
We hebben 2,2 miljoen 0-12 jarigen in Nederland.

Tweederde heeft reeds covid gehad.

Jouw CDC onderzoek:

“ The findings of this cohort study suggest that MIS-C is a rare complication of SARS-CoV-2 infection among persons younger than 21 years. Adjusted incidence estimates were approximately 1 to 10 cases per 1 000 000 person-months, with estimates varying by race/ethnicity, age group, and jurisdiction. To assess risk among persons infected with SARS-CoV-2, we estimated incidence of MIS-C per 1 000 000 SARS-CoV-2 infections. Incidence was consistently higher among Black persons, Hispanic or Latino persons, and Asian or Pacific Islander persons compared with White persons. MIS-C incidence per 1 000 000 person-months among Black persons and Hispanic or Latino persons was approximately 9-fold higher, and incidence among Asian or Pacific Islander persons was approximately 3-fold higher compared with White persons.”

1-10 gevallen per miljoen kinderen per maand (factor 10 verschil)

Waarbij de kans onder bepaalde bevolkingsgroepen 9(!) keer zo groot bleek te zijn.

Dus hier zit een heel groot deel levensstijl en sociale onderklasse in de US in verdeeld.

Dus blanken kinderen in de US hebben 9 keer minder kans op de IC te belanden dan 1-10 gevallen per 1.000.000 kinderen per maand.

Volgens die Amerikaanse studie zouden er met 1:3000 kans dus zo’n 750 kinderen op de IC zijn beland?

Tijdens het eerste Corona jaar, toen er sowieso meer mensen op de IC belandde, waren dat zo’n 40 kinderen in Nederland totaal. Daarvan zijn er in het eerste jaar 2 overleden. Beide met onderliggend lijden.

Sindsdien zijn er geen kinderen in Nederland meer overleden aan COVID, bij mijn weten (laatste keer gechecked in december). Maar dat vergt nogal wat uitzoekwerk.

Nederlandse bronnen over MIS-C, geven ook aan dat aantallen zeker 3 keer lager dan het CDC onderzoek.

Daarnaast gaat het om milde gevallen van Corona:
“ “Gelukkig is MIS-C goed te behandelen en is er geen enkel kind aan overleden in Nederland.” Opvallend is dat de corona-infectie zelf vaak mild is verlopen.” Komt uit:
https://www.lumc.nl/over-...vid-kids-blijft-doorgaan/

Is reeds onderzocht dat na vaccinatie en milde klachten geen kans meer is op MIS-C?

Of is dat gezien de huidige vaccinatiestatus nog niet onderzocht?

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Wat erg zeg... Zo iemand zou gewoon ontslagen moeten worden. Ik zou daar nooit meer een stap binnen zetten en ergens een melding maken.

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:30
de Peer schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:07:
[...]

Wat erg zeg... Zo iemand zou gewoon ontslagen moeten worden. Ik zou daar nooit meer een stap binnen zetten en ergens een melding maken.
Members only:

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Heel ernstig natuurlijk, maar ik zie niet in wat zijn politieke voorkeur er mee van doen heeft

Vaak bu'j te bang!

• Gonadan

Gonadan

Zonet toch nog maar een keer die abominabele wizard door voor een prikafspraak. Nu ineens een gaatje voor overmorgen op acceptabele afstand, dan toch maar halen die peppert.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Oh die wizard.. die mogen ze ook wel eens ritueel verbranden :X

Members only:

Dat zit wel Schnorr.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Members only:

Members only:

[ Voor 43% gewijzigd door RemcoDelft op 08-01-2022 18:41 ]

• RemcoDelft
Waah schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:40:
[...]

En daarom hebben we experts, die er jarenlange studie voor hebben gevolgd. :+

Veel gedoe is juist gekomen door het niet luisteren naar de experts O-). Vooral Nederlanders zijn heel goed in het zelf bedenken wat goed is, niet gehinderd door enige kennis van zaken.
Kamerleden en ministers ook :X

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik wacht nog steeds op de uitzondering op de prik op medische gronden... Denk dat Hugo zijn uitspraak vergeten is.
Op dit moment is de kans dat ik weer ziek wordt van de vaccinatie/booster groter dan dat ik ziek wordt van covid, zelfs de GGD erkent dat maar zij mogen geen uitzondering verlenen :X dat is het probleem wat ik met de vaccinatie plicht heb. Ik ben ansich niet tegen vaccinatie, wel tegen verplichte vaccinatie.

[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 08-01-2022 19:39 ]

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Waah
Zit momenteel in de bus van Frankrijk naar Nederland. Wintersport.

Iemand was positief getest vandaag, eerst mocht de rest van dat huisje mee van de chauffeur. Maar na een half uur toch niet meer.

Vond het zelf al vreemd dat ze mee mochten. Bedoel: positief is huis in quarantaine. En dan zeker als het om een busreis gaat :+

De booster staat voor Dinsdag. Kijken of ik dat kan doen zonder klachten, ofdat die afspraak verzet moet worden :+

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Beetje kroeg niveau nog, maar benieuwd wat ze erover gaan vertellen.

https://m.jpost.com/health-and-wellness/article-691926/amp
COVID: new 'Deltacron' coronavirus variant discovered in Cyprus

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:02
Waah schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:38:

Iemand was positief getest vandaag, eerst mocht de rest van dat huisje mee van de chauffeur. Maar na een half uur toch niet meer.

Vond het zelf al vreemd dat ze mee mochten. Bedoel: positief is huis in quarantaine. En dan zeker als het om een busreis gaat :+

De booster staat voor Dinsdag. Kijken of ik dat kan doen zonder klachten, ofdat die afspraak verzet moet worden :+
Als ik de regels zo bekijk moet je sowieso 5 dagen in thuis quarantaine. En met een beetje pech/geluk is de booster ook voor aankomende 3 maanden niet meer nodig.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:58

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Met een touringcar vanuit La France naar Nederland, zelfs pre covid een helse onderneming. Laat staan nu, lekker voor de besmettingencijfers :+

Voor wat betreft vaccinatie voor kinderen: mijn dochter is nu 2 maar no way dat ik haar laat vaccineren voor Corona. Wat dat betreft sluit ik mij volledig aan bij @Gonadan en @Tweak_ers bijvoorbeeld. Er is mij geen noodzaak bekent waarom je kleine kinderen zou laten vaccineren. Zelfs 12-18 vind ik al discutabel eigenlijk. daarom ook zeer tegen vaccinatieplichten en 2G. Zelf wel geboosterd overigens met als m'n vrouw maar vaccinatie plicht en kinderen is voor mij echt een brug te ver

Do { Ping } while ( LOL )

• RemcoDelft
[...]

Ik vind het vooral opvallend hoe, sinds het idee van vaccinaties voor kinderen, de focus opeens verschoven is van "kinderen worden niet erg ziek" naar "kinderen kunnen ook erg ziek worden". Het is maar net hoe de wind waait.

• RemcoDelft
Waah schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:38:
En dan durf de politiek dit een harde lockdown te noemen 8)7

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:48
Een goede start is denk ik aangeven bij haar dat haar huisarts er heel anders in lijkt te staan dan 99% van de andere zorgprofessionals, en dat hoewel je begrip hebt voor ieders visie en mening (heb je natuurlijk niet, maar goed dit vraagt om enige tact) je denkt dat het goed zou zijn als jullie hetzelfde gesprek ook nog een keer voeren bij jouw huisarts. Zodat zij ook dat verhaal te horen krijgt. Dat zal haar ongetwijfeld niet in een keer bij laten draaien maar is misschien wel een goede opener van de discussie.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-10 22:01
@Wozmro Dat is zeer kwalijk gedrag voor een HA. Ik weet niet waar je woont (ik vermoed Belgie door de woordkeuze?). De vraag is voornamelijk hoe hoog je het wil escaleren; doorgaans zijn er instanties die daar over gaan; maar als het zelfstandig gevestigde artsen zijn moet je meteen vrij hoog de boom in (in NL bv het IGZ). Wel zijn er in B al huisartsen geschorst wegens antivax standpunten; wellicht in NL ook.
@ArcticWolf Er zijn diverse methoden om bij heftige reacties op een specifiek vaccin alsnog 'gewoon' gevaccineerd te worden. Het aantal mensen wat in de context van corona echt niet gevaccineerd *kan* worden is bijzonder klein (en daarmee de reeele kans op de genoemde medische uitzondering ook). Dat is niet 'besmetten', en dat hoort je HA te weten. Maar dat is inderdaad geënt op specifieke casuïstiek. De vraag is vooral of dat echt het punt was van de HA, of dat hij je gewoon tegemoet kwam als in 'tsja, dan is dit het alternatief'. (Waarbij ik op geen enkele wijze de klachten na de vaccinatie wil bagatelliseren).

[ Voor 26% gewijzigd door ijdod op 09-01-2022 10:46 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
RemcoDelft schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:08:
[...]

Niet alleen de politiek. Alleen hier op het forum al velen die het een harde lockdown noemen. Met enige fantasie zou ik kunnen zeggen dat de horeca en de niet essentiële winkels etc in lockdown zitten.

• ArcticWolf
  • Niet online
@ijdod je zegt precies wat de GGD zegt... Aka "je gaat niet dood aan het vaccin dus kan je het gewoon nemen maar we kunnen niet garanderen dat je weer die reactie krijgt, anderzijds hoef je de booster niet te nemen".
Mijn HA zei idd dat besmet raken de makkelijkste en in mijn geval de minst pijnlijke manier was om onder de booster uit te komen.

Anders wilt ze ook wel een alternatief vaccin voorschrijven aan de GGD (Moderna en evt Novavax als die goed gekeurd wordt) Maar ook die bieden geen garantie dat ik niet weer die heftige reactie krijg.
Makkelijkste optie is geen booster nemen dan heb ik lichamelijk nergens last van. Alleen mag ik dan straks niks meer 8)7

• ijdod
  • Laatst online: 30-10 22:01
@ArcticWolf Dat besef ik me ter dege. Ik vraag me wel af of 'besmetting' dan echt zo'n onschuldige optie is; je eet niet hoe je op Moderna en andere opties reageert, dat weet je ook niet van de besmetting zelf (als je afweer zo heftig op het vaccin reageert, zou dat dan met een echte infectie totaal anders zijn?)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Waah
loki504 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 08:38:
[...]

Als ik de regels zo bekijk moet je sowieso 5 dagen in thuis quarantaine. En met een beetje pech/geluk is de booster ook voor aankomende 3 maanden niet meer nodig.
Hoef zelf niet in quarantaine, want ben niet in contact geweest met de besmette persoon. Die is namelijk niet in de bus geweest. Die had smiddags al positief getest.

Zolang ik geen klachten heb, haal ik gewoon de booster. Doe vandaag sowieso een zelftest maar dat zou ik sowieso doen, en over een paar dagen weer.
RemcoDelft schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:08:
[...]

Achja, vliegen, bus. Beide zit je in een blik als sardientjes. En de bus heeft méér ruimte zelfs. :+

Is het vreemd? Zeker. Maar het gaat dan ook om relatief weinig mensen. Dus daar zal men wel rekening mee houden. Valt vast onder openbaar vervoer.

Krom als een hoepel natuurlijk.

• loki504
Waah schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:32:
[...]

Hoef zelf niet in quarantaine, want ben niet in contact geweest met de besmette persoon. Die is namelijk niet in de bus geweest. Die had smiddags al positief getest.

Zolang ik geen klachten heb, haal ik gewoon de booster. Doe vandaag sowieso een zelftest maar dat zou ik sowieso doen, en over een paar dagen weer.

[...]

Achja, vliegen, bus. Beide zit je in een blik als sardientjes. En de bus heeft méér ruimte zelfs. :+

Is het vreemd? Zeker. Maar het gaat dan ook om relatief weinig mensen. Dus daar zal men wel rekening mee houden. Valt vast onder openbaar vervoer.

Krom als een hoepel natuurlijk.
Ooh ik dacht dat hij ook in de bus zat. Dan is er inderdaad reden om te twijfelen.

Was denk ik nog vroeg. Want hoe ik daar bij kwam weet ik ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door loki504 op 09-01-2022 12:39 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
ijdod schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:26:
@ArcticWolf Dat besef ik me ter dege. Ik vraag me wel af of 'besmetting' dan echt zo'n onschuldige optie is; je eet niet hoe je op Moderna en andere opties reageert, dat weet je ook niet van de besmetting zelf (als je afweer zo heftig op het vaccin reageert, zou dat dan met een echte infectie totaal anders zijn?)
Nee dat is niet te zeggen. Ze kunnen niet eens zeggen of ik überhaupt vatbaar ben voor covid. Het is allemaal kans op kans berekening. De kans dat ik echt ziek wordt van covid wordt in ieder geval lager ingeschat dan dat ik weer ziek wordt van de/een vaccinatie.

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:07
remzor schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:39:
[...]

Een eenmalige prik tegen de mazelen of een prik voor een variant waarvoor je over 6 maanden weer moet prikken. Of 8 maanden. Of 3 maanden. Je vergelijking slaat kant nog wel.
FYI, je krijgt twee vaccinaties tegen de mazelen. ;)
En vaker nog meer. 3 tot 5 keer is vrij normaal.

Vroeger dan. ;) :+

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• loki504
Teijgetje schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:54:
[...]

FYI, je krijgt twee vaccinaties tegen de mazelen. ;)
En vaker nog meer. 3 tot 5 keer is vrij normaal.

Vroeger dan. ;) :+
Ik denk dat mensen er voornamelijk klaar mee zijn omdat ze die boosters laten overkomen als een elke 3-6 maanden terugkerende prik. Als we tegen al die ziektes elke 3-6 maanden terug moesten komen dan denk ik niet dat er veel support voor zal zijn.

Ik heb geen zin om elke 3-6 maanden terug te komen voor een booster. Zeggen ze nu na 5 keer ben je de rest van je leven tegen corona "beschermt" zoals die andere ziektes dan zullen er meer aanhangers zijn.

Ik zie ook niet alle gezonden mensen ieder jaar voor de griep prik gaan(nee ik wil corona niet vergelijken met de griep). Om de oudere en zwakkere te beschermen. En zeker nu met omnicron vraag ik mij af of massa boosteren de oplossing is. Of dat we gewoon moeten accepteren en her en der bepaalde maatregelen te nemen.

• Waah
loki504 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 14:06:
[...]

Ik denk dat mensen er voornamelijk klaar mee zijn omdat ze die boosters laten overkomen als een elke 3-6 maanden terugkerende prik. Als we tegen al die ziektes elke 3-6 maanden terug moesten komen dan denk ik niet dat er veel support voor zal zijn.

Ik heb geen zin om elke 3-6 maanden terug te komen voor een booster. Zeggen ze nu na 5 keer ben je de rest van je leven tegen corona "beschermt" zoals die andere ziektes dan zullen er meer aanhangers zijn.
Je hebt dus liever dat ze gaan liegen? :+ want ze kunnen wel zeggen dat je na 5 prikken klaar bent. En dat zou mooi zijn... Maar daar lijkt het niet op.

Zoals het nu lijkt, zullen die boosters inderdaad regelmatig nodig zijn. De vraag is of het in de zomer ook écht nodig gaat zijn natuurlijk. Ik zie zelf meer in een prik in september/oktober en dan weer in december/januari. Dus echt de risicoperiodes.

Die 2x per jaar boeit me eerlijk gezegd heel weinig. Maar dat is mijn mening. En ik weet dat veel mensen dat wél als heel vervelend ervaren.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-10 22:08
Waah schreef op zondag 9 januari 2022 @ 14:17:
[...]
Die 2x per jaar boeit me eerlijk gezegd heel weinig. Maar dat is mijn mening. En ik weet dat veel mensen dat wél als heel vervelend ervaren.
Bij mij boeit het ook relatief weinig (gister mijn booster gehaald).

Enige wat ik jammer vind, en waarop ik wel tegen ga zijn: de locaties zijn ENORM afgeschaald t.o.v. de eerste vaccinatieronde.
Waar ik bij mijn eerste vaccinatie op de fiets naar een locatie kon, moest ik nu al met de auto (en dan ben ik blij dat ik net voor/tijdens Corona mijn rijbewijs heb gehaald).
En dan had ik nog "geluk" dat ik relatief langer kon wachten met mijn booster, als ik hem sneller wilde hebben had ik al gelijk 45 min enkele reis moeten reizen.

Dus ja, als het vaker moet, dan moeten de locaties wel beter bereikbaar zijn (desnoods bijvoorbeeld in het gemeentehuis, zoals de griepprikken)

Wel vond ik de dienstverlening bij de booster beter dan de eerste vaccinaties. Deze locatie werd volledig beheert door het leger :)
Wat ook een nadeel was: doordat het een enorme locatie was met rumoer had ik als slechthorende veel moeite met de mensen verstaan. Ik moest meerdere keren vragen naar welke "loket" ik moest omdat ik het niet kon horen, dat mag ook nog wel gebruikersvriendelijker! Vooral omdat je dus mondkapjes draagt en ik dan niet kan liplezen (wat ik meestal doe in zo'n situatie)

[ Voor 19% gewijzigd door Ryur op 09-01-2022 14:49 ]

• loki504
Waah schreef op zondag 9 januari 2022 @ 14:17:
[...]

Je hebt dus liever dat ze gaan liegen? :+ want ze kunnen wel zeggen dat je na 5 prikken klaar bent. En dat zou mooi zijn... Maar daar lijkt het niet op.

Zoals het nu lijkt, zullen die boosters inderdaad regelmatig nodig zijn. De vraag is of het in de zomer ook écht nodig gaat zijn natuurlijk. Ik zie zelf meer in een prik in september/oktober en dan weer in december/januari. Dus echt de risicoperiodes.

Nee ze moeten ook zeker niet liegen. En begrijp ook wel dat ze het niet weten. Maar ik begrijp ook dat mensen geen zin hebben in 2x per jaar een prik. Mijn stief vader is van die 3 prikken in totaal 6 dagen ziek in bed gelegen. Dat is langer als hij de afgelopen 5 jaar van natuurlijke besmetting in bed heeft gelegen. Ik ben zelf ook bijna nooit ziek. Meestal ben ik na 24 uur wel weer opgeknapt en kan ik veder gaan mijn leven. Ook Corona heeft mij een 24/36 uur gekost voor ik weer aan de maatschappij zou kunnen deel nemen. Dan zit ik er niet op te wachten om 2x per jaar een prik te halen.

• Teijgetje
loki504 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 14:30:

Nee ze moeten ook zeker niet liegen. En begrijp ook wel dat ze het niet weten. Maar ik begrijp ook dat mensen geen zin hebben in 2x per jaar een prik.
De geplaatste link was meer om te ontkrachten dat voor andere ziekten maar één vaccinatie wordt gegeven.
Waar hier en daar mee geschermd wordt.
Dat is dus alleen voor gele koorts zo.
Verder haalt iedereen trouw de 5 vaccinaties als die voorgeschreven worden.
En wordt je net als bij het Covid vaccin "immuun", je kan wel besmet worden maar je lichaam pakt het gelijk aan en dat zorgt voor een heel klein R-getal.

En inderdaad is hinder/ziek worden van de Corona-vaccinatie niet leuk, maar die hinder is er dus ook vaak bij de andere vaccinaties in meer of mindere mate.
En ik kan alleen naar mezelf kijken, ik heb totaal (alleen van de booster) 2 weken spierpijn in mijn arm gehad.
Dan kan ik zeggen nooit meer want ik heb nooit spierpijn in mijn arm, maar hoe een besmetting met Covid (één van de vele varianten die er al zijn en nog gaan komen) voor mij uitpakt zonder vaccin of booster is imo koffiedikkijken en een gok nemen op mogelijk langdurige gezondheidsschade. En als ik dat zo goed kon voorspellen dan maakte ik van (online)gokken mijn beroep. :+

En natuurlijk kan je er ook geen last van hebben, maar dat is dus net zo onvoorspelbaar als dat men zeker wil weten of men, per individu, last gaat krijgen/gezondheidsschade oploopt van Covid vóórdat men zich laat vaccineren of boosteren.
Tot die tijd ga ik er inderdaad dus maar van uit dat de rekenmodellen, die bijgesteld worden als het virus de regels verandert/muteert, kloppen, zoals ze eigenlijk altijd gedaan hebben.
En neem ik een booster, of bijgesteld vaccin, als dat aangeraden wordt door de medici.
Dat vaccin is immers binnen twee weken, incl zelfgemaakte spikes, je lichaam al weer uitgewerkt en wat rest zijn T-cellen en antistoffen.

Tenslotte vraag je ook niet aan de bakker of je de garagediagnose van je auto wel moet geloven en opvolgen. :9~

Kinderen laten beslissen of ze een vaccin willen lijkt me moeilijk, ten eerste zijn het kinderen en kunnen ze de eventuele gevolgen niet overzien, ten tweede houdt de ouder het veto. Een kind dat zich wil laten vaccineren zal echt geen toestemming krijgen van ouders die het allemaal maar onzin vinden.
Ik weet echter wel van iemand, zij zat toen op de lagere school, die niet gevaccineerd werd tegen kinkhoest, dat ze dat haar ouders heel lang verweten heeft nadat ze daar een jaar last van had gehad en zich een een dikke drie maanden ongans gehoest had.
Dat was toen ook onder het motto, de kans is klein op de lagere school en het is niet dodelijk.

[ Voor 43% gewijzigd door Teijgetje op 09-01-2022 22:35 ]

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Tsjonge, wat is die Engel een misselijkmakend figuur. D66 heeft hem aangeklaagd omdat hij vandaag het adres van Kaag twitterde. Zie https://www.ad.nl/politie...-van-haar-adres~a95ee6fd/ Ik snap niet waarom het OM hem niet eens aanklaagt en vervolgd. Al die tweets moet toch genoeg zijn. De man is continue op het randje en lijkt me gezamenlijk reden dat hij strafbaar bezig was. En dan maar roepen dat zijn aanhang nette mensen zijn. Hij weet dondersgoed dat er gekken rondlopen die tot geweld kunnen overgaan.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
martwoutnl schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:45:
Tsjonge, wat is die Engel een misselijkmakend figuur. D66 heeft hem aangeklaagd omdat hij vandaag het adres van Kaag twitterde. Zie https://www.ad.nl/politie...-van-haar-adres~a95ee6fd/ Ik snap niet waarom het OM hem niet eens aanklaagt en vervolgd. Al die tweets moet toch genoeg zijn. De man is continue op het randje en lijkt me gezamenlijk reden dat hij strafbaar bezig was. En dan maar roepen dat zijn aanhang nette mensen zijn. Hij weet dondersgoed dat er gekken rondlopen die tot geweld kunnen overgaan.
Jup, zuigen, treiteren, manipuleren en dan net binnen de lijntjes blijven kleuren.
Raar trouwens dat Kaag hier aangifte van kan doen, op grond van wat dan?

Moet je als bedreigde gewone burger eens proberen, mijn persoonlijke ervaring is dat je gewoon weggelachen wordt bij situaties die wel even wat ernstiger zijn dan het publiceren van een woonadres wat ze zelf al openbaar gemaakt heeft in haar promotiefilmpje.
Doxing kan dan wel strafbaar zijn inmiddels maar die vlieger gaat niet op bij eerder zelf gepubliceerde informatie.

Neemt niet weg dat er wel wat werk van gemaakt mag worden om die Engel eindelijk eens het zwijgen op te leggen met al dat zuigende gestook en gehits.
Er zijn er voor (veel) minder kapotgemaakt door onze almachtige overheid.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

martwoutnl schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:45:
Ik herhaal wat ik al vaker heb voorgesteld. Tijd voor een onverdoofd de driedubbele lobotomie voor Willen E.
Wanneer wordt deze terrorist gestopt?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PalingDrone schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:52:
[...]

Jup, zuigen, treiteren, manipuleren en dan net binnen de lijntjes blijven kleuren.
Raar trouwens dat Kaag hier aangifte van kan doen, op grond van wat dan?
Ik kan me voorstellen dat zoiets onder bedreiging en/of opruiing valt.
Zeker gezien de recente geschiedenis van het gedrag tegen D66'ers (moord op Borst, intimidatie aan huis van Jetten, en de intimidatie paar dagen geleden van fakkelman bij Kaag) zou dit in context extra zwaar kunnen wegen.

Maar behalve dat het Engel betreft heeft dit toch verder niets met covid te maken? (als in: Is dit wel het juiste topic hiervoor?)

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 09-01-2022 18:02 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:02
Vanmiddag mijn boosterprik gehad. Moderna.
Mijn vrouw, zwager en schoonzuster hebben deze afgelopen week ook gehad en zijn er allemaal een paar dagen flink ziek van geweest: koorts en flinke spierpijnen.
Ik heb tot nu toe niet heel veel last maar voel dat er iets in mijn lichaam speelt. Ben niet helemaal mijzelf. Dus ben benieuwd hoe ik de nacht doorkom. Heb toevallig morgen een vrije dag dus dat scheelt.

• Ryur
Artwido schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:19:
Vanmiddag mijn boosterprik gehad. Moderna.
Mijn vrouw, zwager en schoonzuster hebben deze afgelopen week ook gehad en zijn er allemaal een paar dagen flink ziek van geweest: koorts en flinke spierpijnen.
Ik heb tot nu toe niet heel veel last maar voel dat er iets in mijn lichaam speelt. Ben niet helemaal mijzelf. Dus ben benieuwd hoe ik de nacht doorkom. Heb toevallig morgen een vrije dag dus dat scheelt.
Ik heb gisteren Pfizer booster gehad (30, dus kwam helaas niet in aanmerking voor Moderna).
Heb ook alle symptomen die jij zegt, vannacht heel bagger geslapen. En vanmiddag al 2x 1 uur weggezakt, terwijl ik overdag eigenlijk nooit slaap. Ook het gevoel alsof ik "watten" in mijn hoofd heb, kan niet echt concentreren op iets.

Oftewel er is ook iets goed aan het werk in mijn lichaam (ook eens een keertje :P )

• Teijgetje
Vroeger zat je gezellig in de kroeg samen te kijken.
Vandaag de dag zit je in je eentje thuis (of de covidkroeg) sport te kijken met popcorn en bier.

Vanaf 12 uur vannacht kan je kijken hoe iemand die boven de regels denkt te staan gewoon aan de geldende regels gehouden wordt.
Voor een uitzondering was de test van 16 december namelijk 6 dagen te laat om ingediend te hadden kunnen worden op 10 december.
En twee vaccinaties zou nu wel heel verdacht zijn als hij die plotseling heeft, na twee jaar alle regels tarten en overal alles aan zijn tennisschoen te lappen.
Australië zal hem naar verwachting dus gewoon uitzetten, het is hier live te volgen.
Uitspraak wordt om ca 5 uur verwacht.

Mocht je zijn behandeling niet eerlijk vinden, want groot sportman, dan moet je eens met Nina Stojanovic gaan praten.
Haar boorde hij een Olympische medaille door haar neus, door een schouderblessure te veinzen na verlies van brons door een mindere tennisser bij de singles, waar hij dus niet tegen zijn verlies kon, samen met eventueel mogelijk brons in de dubbel, en opstapte. ;)

• ArcticWolf
  • Niet online
*knip*, medische misinformatie verwijderd.

[ Voor 91% gewijzigd door Zeehond op 10-01-2022 22:20 ]

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:34
ArcticWolf schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:35:
vinden het blijkbaar "best" dat deze vaccinatie net zoveel kwaad doet als goed
Lol, wat? Nee serieus, wàt!?
Ik kan mij niet voorstellen dat het ook maar enigszins gezond is en kan zijn voor iemand dat je 2x per jaar deze prik moet krijgen om je immuun systeem te "boosten"
Gelukkig zijn er artsen en wetenschappers die het zich wél voor kunnen stellen. Het is een muggenprikje, geen harttransplantatie :')
En de vergelijking met de DKTP vaccinatie gaat hier echt niet op :F
Omdat?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Eindelijk een vooraanstaand iemand die zegt wat ik al tijden vindt..

Helaas niet in NL:
De Britse regering moet een streep zetten door het massale vaccinprogramma als alle kwetsbare ouderen een boosterprik hebben gehad. Dat bepleit Clive Dix, de voormalige voorzitter van de Britse vaccin-taskforce, in een interview met The Guardian. Volgens Dix moet er zo snel mogelijk een andere visie komen op het coronabeleid. ,,De massale bevolkingsvaccinatie in het Verenigd Koninkrijk zou moeten stoppen."

Dix, die tot april voorzitter was van de vaccin-taskforce, roept regeringsfunctionarissen op om met een nieuwe strategie te komen en corona meer als een endemisch virus te behandelen, zoals de griep. De regering-Johnson moet leren omgaan met de ziekte in plaats van zich te concentreren op het stoppen van de verspreiding van het virus, aldus Dix.

Hij vindt daarnaast dat ministers dringend onderzoek naar Covid-immuniteit moeten steunen. Dit zou volgens hem kunnen helpen bij het fabriceren van vaccins die specifiek bedoeld zijn voor bepaalde varianten. ,,We moeten nu de ziekte beheersen, niet de verspreiding van virussen. Dus het stoppen van de progressie naar een ernstige ziekte bij kwetsbare groepen is het toekomstige doel."

Dix zegt dat hij de huidige boostervaccinatie steunt, maar er is volgens hem een nieuwe gerichte strategie nodig zodat de Britten het coronavirus kunnen controleren als een endemisch virus. ,,Ten eerste moeten we overwegen wanneer we stoppen met testen en individuen in isolatie stoppen als ze zich niet goed voelen, en ze weer aan het werk laten gaan als ze zich er klaar voor voelen. Zo doen we dat ook tijdens een ernstig griepseizoen."

You only live once, so enjoy the ride.

• ArcticWolf
  • Niet online
@BeefHazard er zijn hier net als ik mensen die niet goed tegen deze vaccinatie kunnen...? grappig he.

• BeefHazard
ArcticWolf schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:50:
@BeefHazard er zijn hier net als ik mensen die niet goed tegen deze vaccinatie kunnen...? grappig he.
Niet grappig, best wel kut zelfs. Heb ik volgens mij eerder ook al eens gezegd. Maar je reactie heeft het niet over specifiek jezelf maar mensen in het algemeen ('voor iemand'). Prima mogelijk 'voor iemand'. Niet voor jou blijkbaar, en dat is kut.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• ArcticWolf
  • Niet online
BeefHazard schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:54:
[...]

Niet grappig, best wel kut zelfs. Heb ik volgens mij eerder ook al eens gezegd. Maar je reactie heeft het niet over specifiek jezelf maar mensen in het algemeen ('voor iemand'). Prima mogelijk 'voor iemand'. Niet voor jou blijkbaar, en dat is kut.
Naja, soort zoekt soort blijkbaar... ken er genoeg helaas. Ken ook genoeg gevaccineerde die geen booster meer willen omdat ze er goed ziek van de vaccinatie waren en nagenoeg niks merkte van toen ze covid kregen (voor vaccinatie) 8)7 maar met het huidige beleid is dat geen valide reden om geen booster te nemen. Daarom walg ik van dit beleid en de pro (verplichte) vaccinatie mensen hier op het forum.

Daarom evenveel kwaad als goed.

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 09-01-2022 21:01 ]

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:02
ArcticWolf schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:35:
@Artwido en @Ryur jullie doen alsof jullie er trots op zijn om ziek te zijn... veel plezier :X
Hoe kom je daar bij? :?
Maar ik zie al in jouw reacties dat jij een bevooroordeeld persoon bent.

[ Voor 12% gewijzigd door Artwido op 09-01-2022 21:09 ]

• BeefHazard
ArcticWolf schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:56:
[...]

Naja, soort zoekt soort blijkbaar... ken er genoeg helaas. Ken ook genoeg gevaccineerde die geen booster meer willen omdat ze er goed ziek van de vaccinatie waren en nagenoeg niks merkte van toen ze covid kregen 8)7
Blijkbaar, want in mijn kringen niks meer dan een beurse arm. Maareuh, wat verwachtten ze dan toen ze covid kregen? Een notificatie op hun telefoon die zei 'je ligt niet op de IC dankzij ons. Groetjes Moderna'? Wat precies hadden ze veracht te 'merken' dan?
maar met het huidige beleid is dat geen valide reden om geen booster te nemen. Daarom walg ik van dit beleid en de pro vaccinatie mensen hier op het forum.

Daarom evenveel kwaad als goed.
Dan ben je in de afgelopen week, euh.... Best wel geïntensiveerd in bepaalde gedachten? Ik dacht dat je 'm best wel zou willen hebben, ware het niet dat je een vervelende geschiedenis had. Ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die letterlijk zegt dat je een heftige allergische reactie moet en zal doormaken.

• ArcticWolf
  • Niet online
Artwido schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:57:
[...]

Hoe kom je daar bij? :?
Maar ik zie al in jouw reacties dat jij een bevoordeeld persoon bent.
Misschien wel ja, ik ben de enige van m'n vriendengroep die de vaccinatie heeft genomen, met spijt :P de meeste hebben corona gekregen en nergens last van gehad, ik ben 2 maanden ziek geweest van die troep. Zelfs de GGD erkent het in m'n dossier. Enige keus op dit moment is, ziek worden van de booster of van covid... wat is dat voor rare keus?

Daarom verbaas ik mij erover dat er hier zoveel mensen de booster nemen en dan gaan zeuren dat ze ziek zijn...

• ArcticWolf
  • Niet online
BeefHazard schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:05:
[...]

Blijkbaar, want in mijn kringen niks meer dan een beurse arm. Maareuh, wat verwachtten ze dan toen ze covid kregen? Een notificatie op hun telefoon die zei 'je ligt niet op de IC dankzij ons. Groetjes Moderna'? Wat precies hadden ze veracht te 'merken' dan?

[...]

Dan ben je in de afgelopen week, euh.... Best wel geïntensiveerd in bepaalde gedachten? Ik dacht dat je 'm best wel zou willen hebben, ware het niet dat je een vervelende geschiedenis had. Ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die letterlijk zegt dat je een heftige allergische reactie moet en zal doormaken.
Klopt ook wel, de GGD heeft mij letterlijk de keus gegeven om ziek te worden van de booster of van covid, want uitzonderingen doen we niet aan.
Ik zou niet weten wat voor ander gevoel dit oproept dan geen keus hebben en in het nauw gedreven worden door het beleid?

• Ryur
ArcticWolf schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:06:
[...]
Daarom verbaas ik mij erover dat er hier zoveel mensen de booster nemen en dan gaan zeuren dat ze ziek zijn...
Ik zit niet te zeuren. Ik zeg alleen dat ik er een BEETJE last van heb.
Heb liever deze symptomen dan zoals vorige maand een vriend (van rond mijn leeftijd met zelfde bouw als ik) van afscheid heb moeten omdat hij Corona op had gelopen en op de IC is overleden ...

Er zijn genoeg vrienden van mij die Corona (zonder vaccinaties) hebben gehad en nergens last van.
Ook heb ik een vriend die heeft Corona gehad (in de begintijd toen er geen vaccinaties waren) en die na bijna 10 maand nog steeds niet zonder buiten adem naar huis kan lopen van de voordeur.

Corona is een rot-ziekte want je weet dus niet wat je eraan overhoudt. Wie weet heb ik bij een Corona-infectie nergens last van, maar wie weet is het ook wel erger ...
ArcticWolf schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:06:
Misschien wel ja, ik ben de enige van m'n vriendengroep die de vaccinatie heeft genomen, met spijt :P de meeste hebben corona gekregen en nergens last van gehad, ik ben 2 maanden ziek geweest van die troep. Zelfs de GGD erkent het in m'n dossier.
Ik vind het echt vreselijk rot voor je dat jij zoveel last hebt gehad van de vaccinaties!
Dat hoor je ook soms ja, en ik hoop dat men nog ontdekt waardoor dat komt zodat er van geleerd kan worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Ryur op 09-01-2022 21:16 ]

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

ArcticWolf schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:09:
[...]

Klopt ook wel, de GGD heeft mij letterlijk de keus gegeven om ziek te worden van de booster of van covid, want uitzonderingen doen we niet aan.
Ik zou niet weten wat voor ander gevoel dit oproept dan geen keus hebben en in het nauw gedreven worden door het beleid?
Dan kies je ziek waarvan je weet dat het ook weer snel over gaat toch? 2 maanden was jij meen ik?
Mijn vrouw inmiddels 13 maanden van corona. Zo heb ik er genoeg gezien /verpleegd/persoonlijk kennen en helaas ook gekend .

Je wil toch niet het risico lopen dat je nog veel zieker wordt van corona zelf lijkt mij?
Ik wed liever op een paard waarbij ik weet waar ik op wed ipv mijzelf een kans op dood of erger, ernstig invalide te geven.
Zelf ben ik pas 16 jaar ziek. Als ik dit had kunnen voorkomen Met 2 prikken en 500 boosters had ik direct als dartbord gefungeerd.

Is er een kans dat je chronisch ziek wordt van Covid --> ja.
Kijk uit en krijg het niet! Dat wil je echt niet.
Vraag eventueel een beta blokker als je last hebt van je tachycardie (dat was jij toch) maar serieus. Kijk uit met corona.
Maargoed. Aan alle corona besmet feestjes te merken gaat die simpele logica voor velen niet op.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennis1812 op 09-01-2022 21:22 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
Ryur schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:14:
[...]

Ik zit niet te zeuren. Ik zeg alleen dat ik er een BEETJE last van heb.
Heb liever deze symptomen dan zoals vorige maand een vriend (van rond mijn leeftijd met zelfde bouw als ik) van afscheid heb moeten omdat hij Corona op had gelopen en op de IC is overleden ...

Er zijn genoeg vrienden van mij die Corona (zonder vaccinaties) hebben gehad en nergens last van.
Ook heb ik een vriend die heeft Corona gehad (in de begintijd toen er geen vaccinaties waren) en die na bijna 10 maand nog steeds niet zonder buiten adem naar huis kan lopen van de voordeur.

Corona is een rot-ziekte want je weet dus niet wat je eraan overhoudt. Wie weet heb ik bij een Corona-infectie nergens last van, maar wie weet is het ook wel erger ...
Maar dat is dus het hele probleem aan deze ziekte... Niemand maar dan ook niemand weet of jij of ik vatbaar is voor covid, of je er überhaupt ziek van wordt (of dood van gaat), met of zonder vaccin. Omdat ik in dit traject zit met de GGD en LCI spreek ik veel artsen waardoor je dit dus te horen krijgt.

Heftig om te lezen dat je iemand bent verloren aan covid, dat wens je niemand toe.

• BeefHazard
ArcticWolf schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:09:
[...]

Oké, dus als ik het goed begrijp ben je boos op de keuze (booster of niets doen) die de GGD je heeft gegeven. En daardoor ben je boos op het beleid want, ookal geloof je dat covid ongevaarlijk is, je wil het niet krijgen.

Het is voor forummers alleen een beetje lastig om uit boze berichten op te maken wat je nu precies wil en wat je al gedaan hebt (specialisten gezien? Bloedonderzoek naar allergie oid?). Daarbij is het natuurlijk ook gewoon tussen jou en je arts. Ik denk persoonlijk dat je op meer bijval kan rekenen als je constructief oppert: 'Hé, kunnen we ook beleid maken voor mensen die het vaccin niet kúnnen krijgen/verdragen' ipv de kont tegen de krib en 'alles is kut en iedereen denkt dat het leuk is om ziek te worden'

• ArcticWolf
  • Niet online
BeefHazard schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:21:
[...]

Oké, dus als ik het goed begrijp ben je boos op de keuze (booster of niets doen) die de GGD je heeft gegeven. En daardoor ben je boos op het beleid want, ookal geloof je dat covid ongevaarlijk is, je wil het niet krijgen.

Het is voor forummers alleen een beetje lastig om uit boze berichten op te maken wat je nu precies wil en wat je al gedaan hebt (specialisten gezien? Bloedonderzoek naar allergie oid?). Daarbij is het natuurlijk ook gewoon tussen jou en je arts. Ik denk persoonlijk dat je op meer bijval kan rekenen als je constructief oppert: 'Hé, kunnen we ook beleid maken voor mensen die het vaccin niet kúnnen krijgen/verdragen' ipv de kont tegen de krib en 'alles is kut en iedereen denkt dat het leuk is om ziek te worden'
Het is geen allergische reactie, het vaccin triggert alleen een vervelende response bij mij waardoor m'n immuun systeem uit balans raakt. Maar omdat ik zo heftig reageer op de eiwit spike is de aanname dat ik juist niet of verminderd vatbaar ben voor covid, maar als bijwerking op het vaccin heb ik dus wel dat m'n immuun systeem het niet meer snapt en iets anders gaat doen en weken pijn lijdt (en ja ook de tegenargumenten mbt je reageert zo heftig op het vaccin, dan zal je vast doodgaan aan covid; worden tegen gesproken door de artsen). Waardoor je hopelijk m'n skepticisms kan vergeven op deze hele pro vaccinatie campagne door de overheid.
Hugo heeft beloofd dat mensen die door medische redenen geen vaccinatie kunnen krijgen een update krijgen van het vaccinatie paspoort... maar blijkbaar is hij die belofte vergeten.

En in het kort ja; ik wil die uitzondering anders mag ik (en andere hier in het forum) straks niks meer, tenzij ik moedwillig kies om ziek te worden van ofwel de vaccinatie of van covid O-)

@Dennis1812
Nee dat was ik niet. Ik krijg overal ontstekingen van de vaccinatie en zelfs met de beste ontstekingsremmers wil je die niet voelen.

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 09-01-2022 21:33 ]

• BeefHazard
ArcticWolf schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:31:
[...]

Het is geen allergische reactie, het vaccin triggert alleen een vervelende response bij mij waardoor m'n immuun systeem uit balans raakt. Maar omdat ik zo heftig reageer op de eiwit spike is de aanname dat ik juist niet of verminderd vatbaar ben voor covid, maar als bijwerking op het vaccin heb ik dus wel dat m'n immuun systeem het niet meer snapt en iets anders gaat doen en weken pijn lijdt (en ja ook de tegenargumenten mbt je reageert zo heftig op het vaccin, dan zal je vast doodgaan aan covid; worden tegen gesproken door de artsen). Waardoor je hopelijk m'n skepticisms kan vergeven op deze hele pro vaccinatie campagne door de overheid.
Hugo heeft beloofd dat mensen die door medische redenen geen vaccinatie kunnen krijgen een update krijgen van het vaccinatie paspoort... maar blijkbaar is hij die belofte vergeten.

En in het kort ja; ik wil die uitzondering anders mag ik (en andere hier in het forum) straks niks meer, tenzij ik moedwillig kies om ziek te worden van ofwel de vaccinatie of van covid O-)
Oké, helder. Rotsituatie om in te zitten en een vervelende keuze om te maken, maar laten we eerlijk zijn: zit het leven niet vol met dat soort kutkeuzes? Soms mag je kiezen hoe je verliest, that's life. Zeker in tijden van een pandemie.

Zie je overigens dat we een veel beter en betekenisvoller gesprek kunnen hebben zonder allerlei leuzen of bejegeningen over en weer te gooien? Mensen willen best naar je luisteren als je ze niet meteen wegzet als 'extreem pro-gedwongen-vaccinatie mensen die het best vinden dat je super ziekt wordt'.

Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal goed komt voor je :)

• gekkie
  • Laatst online: 09:40
Maar omdat ik zo heftig reageer op de eiwit spike is de aanname dat ik juist niet of verminderd vatbaar ben voor covid, maar als bijwerking op het vaccin heb ik dus wel dat m'n immuun systeem het niet meer snapt en iets anders gaat doen en weken pijn lijdt (en ja ook de tegenargumenten mbt je reageert zo heftig op het vaccin, dan zal je vast doodgaan aan covid; worden tegen gesproken door de artsen).
Wat is de argumentatie van die artsen dan, dat je wel langdurig zo heftig zou reageren op een kort maar aanzienlijk aantal spikeeiwitten in je lichaam, terwijl ze dan zouden vermoeden dat het bij een (potentieel) oneindige hoeveelheid van virus met spikeeiwitten op een betrekkelijk vervelende plek in je lichaam, dat dan substantieel minder zou zijn ?

Verder wel duidelijk dat het met dergelijke klachten op z'n minst geen fijne keuze is om te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door gekkie op 09-01-2022 21:56 ]

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

[...]
@Dennis1812
Nee dat was ik niet. Ik krijg overal ontstekingen van de vaccinatie en zelfs met de beste ontstekingsremmers wil je die niet voelen.
Oke geen tachycardie. Excuus.

De rest van mijn betoog staat nog. Mogelijk sterker zelfs gezien de aard van je reactie.

Er zijn volgens jou 2 opties:
- paar maanden afzien
- onbekend of je gaat afzien, dood gaat, chronisch ziek wordt of dat het wel meevalt maar je alleen je biertje niet meer proeft.

Mijn optie 3:
- isoleer jezelf en zorg dat je geen corona krijgt. Zoek een huisje in een bos, wordt zelfvoorzienend en zie zo min mogelijk mensen.

• ArcticWolf
  • Niet online
gekkie schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:55:
[...]

Wat is de argumentatie van die artsen dan, dat je wel langdurig zo heftig zou reageren op een kort maar aanzienlijk aantal spikeeiwitten in je lichaam, terwijl ze dan zouden vermoeden dat het bij een (potentieel) oneindige hoeveelheid van virus met spikeeiwitten op een betrekkelijk vervelende plek in je lichaam, dat dan substantieel minder zou zijn ?

Verder wel duidelijk dat het met dergelijke klachten op z'n minst geen fijne keuze is om te maken.
Geen idee zover gaan ze niet (want ze weten het niet). Enige wat ze weten is dat m'n immuun systeem uit balans raakt door het vaccin, het ontstekingen veroorzaakt (omdat m'n immuun systeem iets anders aan het doen is).
Anderzijds heb ik de nacht na vaccinatie kortstondig een koortsaanval en de dag daarna nergens meer last van en 3 dagen later beginnen de ontstekingen (zowel bij prik 1 als prik 2). Daaruit halen ze dat ik weldegelijk goed bestand ben tegen covid (al weten ze dat ook niet zeker...)

Ze weten niks zeker... dat maakt het allemaal zo frustrerend.

Ik wacht op dit moment een reactie van de LCI af.

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 09-01-2022 22:10 ]

• loki504
Dennis1812 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:02:
[...]

Oke geen tachycardie. Excuus.

De rest van mijn betoog staat nog. Mogelijk sterker zelfs gezien de aard van je reactie.

Er zijn volgens jou 2 opties:
- paar maanden afzien
- onbekend of je gaat afzien, dood gaat, chronisch ziek wordt of dat het wel meevalt maar je alleen je biertje niet meer proeft.

Mijn optie 3:
- isoleer jezelf en zorg dat je geen corona krijgt. Zoek een huisje in een bos, wordt zelfvoorzienend en zie zo min mogelijk mensen.
Weet je dat het door de NL overheid verdomde lastig wordt gemaakt.. ik zou niets liever willen als in een tinyhouse in het bos/natuurgebied wonen. Maar dat voor elkaar krijgen(legaal en permanent) is toch een lastige opgaven.

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

loki504 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:05:
[...]

Weet je dat het door de NL overheid verdomde lastig wordt gemaakt.. ik zou niets liever willen als in een tinyhouse in het bos/natuurgebied wonen. Maar dat voor elkaar krijgen(legaal en permanent) is toch een lastige opgaven.
Niemand dwingt je in nl te blijven? Geen idee hoe België daarmee is bijvoorbeeld als je dichtbij wil blijven.

• loki504
Dennis1812 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:06:
[...]

Niemand dwingt je in nl te blijven? Geen idee hoe België daarmee is bijvoorbeeld als je dichtbij wil blijven.
Uiteraard kan je uitwijken naar het buitenland. Je kan ook alles opzeggen en stiekem in een bos gaan wonen als een bushcrafter de vraag is alleen of dat reëel is.

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Of gewoon zichzelf nu goed aan alle maatregelen houden, vooral thuis blijven. Overal afstand. Boodschappen laten bezorgen etc etc.

Om dus corona te voorkomen.

• gekkie
ArcticWolf schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:04:
[...]

Geen idee zover gaan ze niet (want ze weten het niet). Enige wat ze weten is dat m'n immuun systeem uit balans raakt door het vaccin, het ontstekingen veroorzaakt (omdat m'n immuun systeem iets anders aan het doen is).
Anderzijds heb ik de nacht na vaccinatie kortstondig een koortsaanval en de dag daarna nergens meer last van en 3 dagen later beginnen de ontstekingen (zowel bij prik 1 als prik 2). Daaruit halen ze dat ik weldegelijk goed bestand ben tegen covid (al weten ze dat ook niet zeker...)

Ze weten niks zeker... dat maakt het allemaal zo frustrerend.

Ik wacht op dit moment een reactie van de LCI af.
Ah ok, interpreteer ik toch als wat minder stellig van de artsen dan het in eerste instantie op mij was overgekomen. Maar goed niet verbazingwekkend, artsen kunnen zelden heel goed op individuele basis echt goede inschattingen maken over toekomstig verloop, zeker niet als je toch wat af lijkt te wijken.

Keuze is dus tussen actief zelf kiezen voor iets, waarvan je het vermoeden hebt dat het weer onaangenaam gaat zijn. Of kiezen of niet kiezen wat min of meer hetzelfde is en afwachten wat je overkomt in de hoop dat het minder onaangenaam gaat zijn.
Zal psychologisch ook wel schelen dat het tweede je min of meer overkomt en meer ongewis lijkt in zowel of en wanneer het je overkomt en de uitkomst en je zou kunnen beschouwen als pech en buiten je macht.
En het eerste een keuze is waar je wellicht jezelf weer mee zou gaan kwellen, dat legt de lat om toch te kiezen voor het eerste ongetwijfeld aardig wat hoger.

• Teijgetje
Inmiddels wijst onderzoek uit Amerika uit dat kinderen besmet met Covid 166 procent meer de kans oplopen diabetes 1 of 2 op te lopen.
Geen idee of ze je dat later in dank afnemen als het met een vaccin te voorkomen was geweest omdat "zij" het onzin vonden kinderen te vaccineren, het onderzoek spreekt van een kans al na 30 dagen na besmetting.
Maar dat blijkt uit de cijfers, cijfers uit een land dat veel erger is getroffen dan wij qua doden en besmettingen, en veel meer "bewust ongevaccineerde inwoners".
Cijfers uit andere landen, zoals het hier gequote CDC, werden eerder hier ook al niet geloofd dacht ik.
Net als de Engelse onderzoeken die aantonen dat genezen van Delta nauwelijks beschermd tegen Omikron, dat je daar toch echt vaccinaties tegen moet hebben , niet geloofd worden.

• gekkie
Dennis1812 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:17:
Of gewoon zichzelf nu goed aan alle maatregelen houden, vooral thuis blijven. Overal afstand. Boodschappen laten bezorgen etc etc.

Om dus corona te voorkomen.
Mjah ik geloof dat hij dat ook geen aantrekkelijk keuze lijkt te vinden, ook in zekere zin een eigen gekozen kwelling, die wellicht nog iets gaat worden versterkt door de QR-code regelingen die de mogelijkheden zouden gaan beperken. Vandaar dat hij zich enigszins lijkt te focussen op een "vrijstelling" tbv de QR-code.

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

gekkie schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:39:
[...]

Mjah ik geloof dat hij dat ook geen aantrekkelijk keuze lijkt te vinden, ook in zekere zin een eigen gekozen kwelling, die wellicht nog iets gaat worden versterkt door de QR-code regelingen die de mogelijkheden zouden gaan beperken. Vandaar dat hij zich enigszins lijkt te focussen op een "vrijstelling" tbv de QR-code.
Die dus niet voor hem is blijkbaar?
Hij kan geprikt worden. Alleen een vervelende periode erna.

Maar geen acute allergische reactie o.i.d.
Ik gok dat de GGD uitzonderingen alleen in die hoek zoekt eerlijk gezegd.

• gekkie
Teijgetje schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:35:
Inmiddels wijst onderzoek uit Amerika uit dat kinderen besmet met Covid 166x meer de kans oplopen diabetes 1 of 2 op te lopen.
Geen idee of ze je dat later in dank afnemen als het met een vaccin te voorkomen was geweest omdat "zij" het onzin vonden kinderen te vaccineren, het onderzoek spreekt van een kans al na 30 dagen na besmetting.
Maar dat blijkt uit de cijfers, cijfers uit een land dat veel erger is getroffen dan wij qua doden en besmettingen, en veel meer "bewust ongevaccineerde inwoners".
Cijfers uit andere landen, zoals het hier gequote CDC, werden eerder hier ook al niet geloofd dacht ik.
Net als de Engelse onderzoeken die aantonen dat genezen van Delta nauwelijks beschermd tegen Omikron, dat je daar toch echt vaccinaties tegen moet hebben , niet geloofd worden.
Vraag me bij dit soort gevolgen af in hoeverre dit steeds volgt op iets wat eigenlijk al latent aanwezig was, waarbij COVID en de immuunreactie net de al latent aanwezige aanleg of staat kan doen omslaan. Hetzelfde wellicht ook bij sommige bijwerkingen van vaccinaties. Ontstaat zo'n ziekte beeld helemaal uit het niets en op zich zelf, of is het COVID of wat algemenere het doormaken van een heftige immuunreactie vooral een trigger wat dingen in gang zet die al gedeeltelijk aanwezig waren.

Maar goed wellicht weer eentje voor het benefit-lijstje van de jeugdigen onder ons.

• RemcoDelft
166 procent is wat anders dan 166 keer.

• gekkie
Dennis1812 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:42:
[...]

Dat verwacht ik ook, al zal het misschien toch ook van de ernst (en bewezen geacht zijn) van de klachten af kunnen hangen. Maar goed zal sowieso wel matige prioriteit hebben gezien waar we staan met het boosteren (en overtuigen) van de bulk. Koop je als individu weinig voor, maar geheel onbegrijpelijk is het ook niet.

• ArcticWolf
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:42:
[...]

Correct, maar ik begreep dat zelfs bij acute allergische reacties op dit moment nog geen uitzondering wordt verleend aldus de GGD medewerker. Daarom heeft de GGD mij en andere hier in het forum weer doorverwezen naar de LCI.

@gekkie
Klopt ook wel dat de dreiging dat ik straks niks meer mag, psychisch zwaarder weegt dan heel covid. Blijf het raar vinden dat je in 2020 zonder (veel) maatregelen nog gewoon op vakantie mocht en de horeca in mocht en in 2022 enkel met een vaccinatie paspoort nog dingen mag? (behalve naar de supermarkt).

• gekkie
ArcticWolf schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:54:
@gekkie
Klopt ook wel dat de dreiging dat ik straks niks meer mag, psychisch zwaarder weegt dan heel covid. Blijf het raar vinden dat je in 2020 zonder (veel) maatregelen nog gewoon op vakantie mocht en de horeca in mocht en in 2022 enkel met een vaccinatie paspoort nog dingen mag? (behalve naar de supermarkt).
Ook hier een vermeende zekerheid, die dat volgens mij toch ook nog niet echt is, zeker qua wat het binnen NL wel of niet gaat betekenen (of ik moet iets gemist hebben wat op zich prima kan) ?
Aan de andere kant lijkt de kans om COVID te gaan oplopen er nog niet echt minder op geworden en de komende weken zal worden.

[ Voor 3% gewijzigd door gekkie op 09-01-2022 23:18 ]

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:38

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik test mezelf nu 1 keer per week in de hoop of tegen covid of een false positive op te lopen. Persoonlijk denk ik minder klachten te krijgen van het virus dan de vaccinatie, als ik er überhaupt nog vatbaar voor ben. Inmiddels 3 keer met een besmet persoon nauw contact gehad (indoor, <1,5 meter en een paar uur) en niks.

Net als @ArcticWolf vind ik het buitengewoon frusterend, er is maanden terug al toegezegd dat er uitzonderingen zouden komen voor medische redenen, er lijkt nog niks ingeregeld.

• loki504
codex schreef op maandag 10 januari 2022 @ 05:49:
Ik test mezelf nu 1 keer per week in de hoop of tegen covid of een false positive op te lopen. Persoonlijk denk ik minder klachten te krijgen van het virus dan de vaccinatie, als ik er überhaupt nog vatbaar voor ben. Inmiddels 3 keer met een besmet persoon nauw contact gehad (indoor, <1,5 meter en een paar uur) en niks.

Net als @ArcticWolf vind ik het buitengewoon frusterend, er is maanden terug al toegezegd dat er uitzonderingen zouden komen voor medische redenen, er lijkt nog niks ingeregeld.
Ik vind het buitengewoon frustrerend dat wij in een lockdown zitten en het voor besmettingen per 100.000 inwoners geen drol uitmaakt.

https://www.coviddashboar...derland-belgie-duitsland/

Gooi dan gewoon alles open. Versoepel de quarantaine regels en geniet weer van het leven.

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Er is ook nog geen 2G. Dus de uitzondering is ook nog niet nodig.
Als we terug naar 3g gaan kan je je ook testen?

Een EU uitzondering voor reizen zou zeker tof zijn. Maar weet niet of we dat Hugo kunnen verwijten.

Pagina: 1 ... 56 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"