remzor schreef op donderdag  6 januari 2022 @ 20:18:
Alleen met @
Teijgetje ga ik er nooit uit komen, en wel hier om: die polariseert alleen naar mijn mening. Termen als antivaxxer en premie-verhogingen voor mensen zonder vaccin gaan er bij mij (principieel dus) gewoon niet in. Zo zit ons sociale zekerheidsstelsel simpelweg niet in elkaar.

Vast wel, ik ben ook niet voor premieverhoging voor ongevaccineerden, heb ik ook nooit gezegd.
Had ik niet iets gezegd van dat je je pas zorgen moest maken als ze bij de ziekenhuisingang QR-codes gingen beoordelen? Ging het daar niet over? QR codes? Of over verzekeringsmaatschappijen die rekensommetjes maken, in hun voordeel, dat me dat uiteindelijk niets zou verbazen?
Ik denk wel dat er meer en betere voorlichting moet zijn vanuit de overheid waarom mensen zich wel zouden moeten laten vaccineren, mits daar geen gezondheidsproblemen voor in de weg staan.
Beetje al die nepverhalen de lucht uit, maar als je een link daarover geeft krijg je blijkbaar nog meer onzinverhalen om dat te ontkrachten.
Daarom denk ik ook dat inderdaad die tweedeling blijft, informeer je je hoe het wel allemaal zit dan zal je nooit meegaan in de "onderbuik"-theorieën die dan voor je voeten worden gegooid, en omgekeerd blijkt die onderbuik sterker om zelfs ook maar een wetenschappelijk artikel in te willen zien. Die polarisering is er, dat komt niet door mij, en dat kan ik ook niet helen. 

En gelukkig hoeven we het niet met elkaar eens te zijn toch? Iedereen heeft zijn eigen standpunt ingenomen na twee jaar toch? Zelfs antivaxxer noemen is blijkbaar taboe. 

Al denk ik dat je inderdaad wel onderscheidt kunt maken tussen ongevaccineerden vanwege medische gronden, antivaxxers en viruswappies.
Die antivaxxer hoeft inderdaad geen viruswappie te zijn, die wil gewoon perse geen vaccin, hoeveel je ook uitlegt. Inderdaad je goed recht.
Als je je door antivaxxer beledigd voelt spijt me dat. Maar de term wappie lijkt me veel erger en stigmatiserender, en ongewenst. 
Verder maakt die premiedifferentiatie mij niet zoveel uit, kom maar op, ik rook en drink niet, sport af en toe, beweeg genoeg, en heb dus het hoogste eigen risico in mijn natura-premie opgenomen.  

Blijft inderdaad wel dat ik het vreemd vind dat de 
antivaxxer bewust ongevaccineerde medemens, die tegen alle maatregelen is en ze zelf veroorzaakt, wel vindt dat hij/zij/het wel recht heeft op een ziekenhuis of IC vóór de mensen die zich wel lieten vaccineren om minder last van het virus(en komende mutaties) te hebben.
Dan denk ik zoals jij zegt, wees dan ook zo principieel en beroep je op je eigen sterke immuunsysteem dat alles aankan toch?  

En dat is niet polariserend bedoeld, je kan je gratis laten beschermen tegen de ergste ziektevorm van Covid zodat zorg toegankelijk blijft voor iedereen.

[
                        Voor 10% gewijzigd door
                                                     Teijgetje                                                 op 06-01-2022 22:27
                                            ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.