Bij de bakker zonder mondkapje: categorie 65+
Bij de groenteboer zonder mondkapje: categorie 65+
Stelletje rebellen
Stelletje rebellen
Rebellerende hippieshorizon1978 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:54:
Stelletje rebellen
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
[ Voor 66% gewijzigd door tweakmember op 04-12-2021 13:29 ]
Waarom zou je nu 3 maanden wachten als je niet weet of dat aangepaste vaccin ooit geproduceerd wordt?tweakmember schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:20:
wat ik niet snap is waarom we zitten te boosteren met vaccins die minder goed werken tegen omnicon.
Moderna is al bezig een nieuw vaccin tegen het omnicron te ontwikkelen.
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20211127_24153772
[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 04-12-2021 13:24 ]
PSN
omdat toen bleek dat aanpassing niet nodig was, dus het was logische stap om te cancelen.YakuzA schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:22:
[...]
Waarom zou je nu 3 maanden wachten als je niet weet of dat aangepaste vaccin ooit geproduceerd wordt?
De alpha en delta aangepaste vaccins zijn ook nooit naar productie gegaan.
Wel grappig dat je in de afwachtende Hugo-houding schiet.
Meer testen is beter, minder testen is slechter. Je kan nooit iets uitsluiten, maar m.i. zou er geen coronacrisis zijn als iedereen zou doen wat jullie doen.Palomar schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:28:
Nu we steeds meer die zelftesten moeten gaan gebruiken vroeg ik mij het volgende af. Wij zijn thuis met z'n vijven. Als we elke keer als we ergens heen gaan 5 tests moeten doen wordt dat best wel prijzig. Nu doen we vaak 1 test met het idee, als ik negatief of positief test dan zullen mijn vrouw en kinderen dat ook wel zijn. Niet geheel sluitend natuurlijk. Stel nou dat je 1 dezelfde test voor 5 personen gebruikt. Stel dat 1 van ons positief is en de rest niet, dan zou de test positief moeten uitvallen (je weet natuurlijk niet wie, maar dan doe je alsnog bij iedereen individueel een test).
Zou dit idee werken? Je gebruikt dan vanwege hygiëne natuurlijk wel allemaal een eigen wattenstaafje. Het gaat me niet eens puur om het geld, want ik ben niet gierig, maar het scheelt ook heel wat afval en onnodig vaak maar de winkel in tests te halen.
Van wat ik tot nu toe heb gelezen is het vaccin nog steeds 90%+ tegen zkh opname.tweakmember schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:36:
[...]
Nou is wel duidelijk in praktijk zichtbaar dat de vaccins van nu minder goed werken tegen het gemuteerde variant.
[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 04-12-2021 13:40 ]
PSN
Ja maar dan komen we in het booster verhaal wat we nu hebben: sterfte in de verpleeghuizen omdat we nog even wachten op de nieuwe aangepaste vaccins. En dat terwijl Delta nog de overhand heeft waar het vaccin nog wel tegen werkt.tweakmember schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:36:
[...]
omdat toen bleek dat aanpassing niet nodig was, dus het was logische stap om te cancelen.
Nou is wel duidelijk in praktijk zichtbaar dat de vaccins van nu minder goed werken tegen het gemuteerde variant.
de afwachtende Hugo-houding begrijp ik niet. Hugo zegt nu juist "we kijken nog ff tegenaan en gewoon doorprikken met de meuk die we nu hebben"
Terwijl wetenschappers en Gommers nu zeggen dat ontwikkelen van nieuw vaccin per direct nodig is en Moderna hier gelijk op in gaat.
omdat je over 3 maanden te horen krijgt "ja de vorige vaccins incl boosters werken niet meer tegen nieuwe variant, je moet nu weer nieuw vaccin halen".YakuzA schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:38:
[...]
Waarom zou je dan 3 maanden wachten voor een eventueel aangepaste booster?
We weten helemaal nog niet wat de effectiviteit van de huidige vaccins tegen omicron gaat zijn, maar het is héél onwaarschijnlijk dat NIET vaccineren een betere optie is. Het zal ongetwijfeld minder effectief zijn, maar dat er effectiviteit overblijft is wel zeker. Bovendien is men het momenteel helemaal niet eenduidig met elkaar eens dat we een significante drop gaan zien in effectiviteit tegen omicron.tweakmember schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:20:
ondertussen worden steeds meer volledig gevaccineerden mensen besmet met het nieuwe variant
en gaan we hierom opeens zitten boosteren.
Wat ene kant logisch is maar aan de andere kant deze vaccins werken minder goed tegen omnicon.
Moderna is al bezig een nieuw vaccin tegen het omnicron te ontwikkelen.
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20211127_24153772
Gommers had paar weken terug in zijn podcast ook al verteld dat dit zou gaan gebeuren.
(virus muteert en vaccin dan niet meer werkt en geüpdate moet worden)
Dus waarom nu boosteren met meuk dat minder goed werkt ipv wachten tot het nieuwe vaccin er is?
Dit brengt alleen maar schijnveiligheid met zich mee wat uiteindelijk voor meer besmettingen en ziekenhuis opnames zorgt.
Hier valt het me op dat bij de aldi en lidl het aantal weigeraars wat hoger is. Over het algemeen is het tokkie gehalte wat hoger bij die winkels....horizon1978 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:54:
Stelletje rebellen
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Nee dit kan absoluut niet. De beschikbare vloeistof is voor 1 wattenstaafje (die bij de test hoort).Palomar schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:28:
Nu we steeds meer die zelftesten moeten gaan gebruiken vroeg ik mij het volgende af. Wij zijn thuis met z'n vijven. Als we elke keer als we ergens heen gaan 5 tests moeten doen wordt dat best wel prijzig. Nu doen we vaak 1 test met het idee, als ik negatief of positief test dan zullen mijn vrouw en kinderen dat ook wel zijn. Niet geheel sluitend natuurlijk. Stel nou dat je 1 dezelfde test voor 5 personen gebruikt. Stel dat 1 van ons positief is en de rest niet, dan zou de test positief moeten uitvallen (je weet natuurlijk niet wie, maar dan doe je alsnog bij iedereen individueel een test).
Zou dit idee werken? Je gebruikt dan vanwege hygiëne natuurlijk wel allemaal een eigen wattenstaafje. Het gaat me niet eens puur om het geld, want ik ben niet gierig, maar het scheelt ook heel wat afval en onnodig vaak maar de winkel in tests te halen.
Nee, bijna niets van de huidige zelftests is voor een tweede keer te gebruiken.Palomar schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:28:
Speel ook Balls Connect en Repeat
Dat wordt pooled testing genoemd en is een effectieve manier om kosten te besparen of bij weinig testmateriaal in te zetten. Alleen moet het materiaal er wel voor ontworpen zijn en dat is niet het geval.Palomar schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:28:
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
waar precies ?Cobb schreef op zondag 5 december 2021 @ 00:33:
@Onbekend in Duitsland kost een zelftest rond de 80ct.
[ Voor 11% gewijzigd door Mr. Detonator op 05-12-2021 00:42 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Als ik online kijk, dan kost het in ieder geval een stuk meer.Cobb schreef op zondag 5 december 2021 @ 07:47:
@Mr. Detonator in ieder geval in de apothekers en drogisterijen daar. Online geen idee.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Dat deden ze in China ook, het klinkt logisch. Tenzij 5 wattenstaafjes alle vloeistof en virusdeeltjes opzuigen.Palomar schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:28:
DM. Maar je moet er wel naartoe rijden.Mr. Detonator schreef op zondag 5 december 2021 @ 00:40:
[...]
waar precies ?
of alleen door inwoners zelf te bestellen ?
[ Voor 8% gewijzigd door RemcoDelft op 05-12-2021 10:45 ]
[ Voor 39% gewijzigd door loonatick78 op 05-12-2021 12:06 ]
Misschien niet maar stel dat er niemand gevaccineerd zou zijn, hoe zou het er dan nu uitzien in de ziekenhuizen?loonatick78 schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:05:
Deze man slaat de spijker aardig op z'n kop. https://youtu.be/cGaEElyXDC0
Misschien moeten we ons realiseren dat de vaccins toch niet helemaal doen wat de Jonge ons beloofd heeft.
Waarom zou je die vraag stellen, is er iemand die daarvoor heeft gepleit?reller schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:13:
[...]
Misschien niet maar stel dat er niemand gevaccineerd zou zijn, hoe zou het er dan nu uitzien in de ziekenhuizen?
Nee maar mag die vraag dan niet gesteld worden?Wolly schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:16:
[...]
Waarom zou je die vraag stellen, is er iemand die daarvoor heeft gepleit?
[ Voor 3% gewijzigd door reller op 05-12-2021 12:21 ]
Exact hetzelfde als nu, maar dan met meer maatregelen en minder besmettingen. Vaccins worden niet gebruikt om verspreiding van het virus te vertragen, vaccins worden gebruikt om de economie open te houden met hetzelfde aantal ziekenhuisopnamen en dus meer besmettingen buiten de ziekenhuizen.reller schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:13:
[...]
Misschien niet maar stel dat er niemand gevaccineerd zou zijn, hoe zou het er dan nu uitzien in de ziekenhuizen?
[ Voor 13% gewijzigd door RemcoDelft op 05-12-2021 12:39 ]
Je mag elke vraag stellen, maar ik zie niet in waarom dat als reactie komt op het verhaal van die SEH arts. Die meneer zegt nergens dat de vaccins niet werken of dat je je niet moet laten vaccineren.reller schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:19:
[...]
Nee maar mag die vraag dan niet gesteld worden?
Als we allemaal zo stellig zouden zijn om ons niet te laten vaccineren hoe zou het er nu dan voorstaan?
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Dat lijkt mij ook idd. Als ik soms van die tv-programma's zie over mensen in de bijstand die van 20 euro per week moeten rondkomen dan kan ik nu al zeggen dat die echt geen zelftests gaan kopen voor 3 euro per stuk.RemcoDelft schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:42:
[...]
Dat deden ze in China ook, het klinkt logisch. Tenzij 5 wattenstaafjes alle vloeistof en virusdeeltjes opzuigen.
In Duitsland kosten zelftesten 80 cent. Ik snap niet dat ze hier niet gesubsidieerd of gratis zijn, gezien de tientallen miljarden die de overheid rondstrooit, en de 65 euro per GGD-test, zou het toch een zeer kleine uitgave zijn om te zorgen dat elke Nederlander overladen wordt in zelftesten?
[ Voor 17% gewijzigd door jongetje op 05-12-2021 22:29 ]
In het najaar kon ik ze in DE bij de lidl krijgen. 80 ct voor een losse test of 5 testen voor 3,5€Cobb schreef op zondag 5 december 2021 @ 00:33:
@Onbekend in Duitsland kost een zelftest rond de 80ct.
Klopt helemaal, helaas hebben we te maken met voortschrijdend inzicht. En dat is voorlopig nog niet voorbij. Dus iedereen die nu wat zegt loopt de kans dat te moeten bijstellen binnen enige tijd. Jammer dat er op slechts één paard is gewed: vaccineren.loonatick78 schreef op zondag 5 december 2021 @ 12:05:
Deze man slaat de spijker aardig op z'n kop. https://youtu.be/cGaEElyXDC0
Misschien moeten we ons realiseren dat de vaccins toch niet helemaal doen wat de Jonge ons beloofd heeft.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Als er maar 1 paard om de prijzen meedoet, is dat niet zo raar?bert pit schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:03:
[...]
Jammer dat er op slechts één paard is gewed: vaccineren.
PSN
Je zou ook meer paarden aan de wedstrijd kunnen toe laten, het gebeurt wel eens dat er dan een outsider wint.YakuzA schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:23:
[...]
Als er maar 1 paard om de prijzen meedoet, is dat niet zo raar?
Bovendien is dit ook niet zo, omdat er ook aan meerdere medicijnen wordt gewerkt tegelijkertijd.
Wat voor paarden doel je dan op?Koehandelaar schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:26:
[...]
Je zou ook meer paarden aan de wedstrijd kunnen toe laten, het gebeurt wel eens dat er dan een outsider wint.
PSN
Toen hier niemand die dingen wilde kopen, in het voorjaar meen ik, lagen ze op een gegeven moment ook met 1+1 gratis actie bij de Lidl. Volgens mij had je er toen ook 2 voor 2 Euro.Indoubt schreef op maandag 6 december 2021 @ 08:50:
[...]
In het najaar kon ik ze in DE bij de lidl krijgen. 80 ct voor een losse test of 5 testen voor 3,5€
Zou niet slecht zijn als we dat hier ook hadden inderdaad voor diegene die wil testen.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Beide moeten in een spier en dat kan zowel bil als arm zijn. In de bil is meer vet dus een grotere kans dat je daarin prikt en juist niet in een spier. Bij kinderen schijnt men vaak de bil te kiezen zodat ze niet kunnen zien dat ze geprikt worden maar voor volwassenen prikt men eerder in de arm.tweakmember schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 00:42:
beetje offtopic: weet iemand waarom dat tetanus vaccins in de bil worden gespoten en corona vaccins in de schouders?
Simpel: als we met de billen bloot moeten, komen er nog minder mensen opdagentweakmember schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 00:42:
beetje offtopic: weet iemand waarom dat tetanus vaccins in de bil worden gespoten en corona vaccins in de schouders?
By each crime and every kindness, we birth our future
Tetanus heb ik gewoon in mijn arm gehad?tweakmember schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 00:42:
PSN
Niet alleen dat, de overheid gaat uit van steunpakketten omdat ze 12 uur lang wel open kunnen. Dus tsja...Freggel_United schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:04:
https://www.ed.nl/geldrop...-niet-verbieden~ad826184/
Naargeestig gedoe van de burgemeester... die snapt toch ook wel dat ondernemers de randjes op gaan zoeken om te kunnen blijven bestaan, of is ons bestuur echt zo losgeweekt van de werkelijkheid? Bovendien, de ondernemer houdt zich aan alle regels (waardoor ik er persoonlijk al geen zin meer in zou hebben), dus ze geven ergens ook nog toe dat die "regels" niet zoveel zin hebben? Ben dit gezeik zo beu...
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dat bevestigd alleen maar hoe losgeweekt die lui zijn... het geld wordt in de kroegen en restaurants niet verdient op de momenten dat het grootste deel van hun klanten aan het werk is... Wellicht dat ze zelf een paar restaurants in de lucht houden met wat copieuze lunches links en rechts, maar da's toch echt eerder uitzondering dan regel... (Je zult als restaurant van die types als Timmermans of Bruls als klant hebben, dat moet toch niet verkeerd zijn... en ja, ik speel op de man, die lui hebben hun mond vol (sic) over gezond en duurzaam leven, maar ze zien niet in hoe hypocriet ze zijn)Señor Sjon schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:23:
[...]
Niet alleen dat, de overheid gaat uit van steunpakketten omdat ze 12 uur lang wel open kunnen. Dus tsja...
[ Voor 17% gewijzigd door Freggel_United op 07-12-2021 10:29 ]
Daar komt ook bij dat die steunpakketen in principe alleen een groot deel van de personeelskosten dekken. Alle andere kosten worden niet gecompenseerd, daar moet je omzet voor draaien. Dus het is inderdaad niet heel gek dat de meeste ondernemers de regels zo ver zullen buigen zonder dat ze breken.Freggel_United schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:26:
[...]
Dat bevestigd alleen maar hoe losgeweekt die lui zijn... het geld wordt in de kroegen en restaurants niet verdient op de momenten dat het grootste deel van hun klanten aan het werk is... Wellicht dat ze zelf een paar restaurants in de lucht houden met wat copieuze lunches links en rechts, maar da's toch echt eerder uitzondering dan regel... (Je zult als restaurant van die types als Timmermans of Bruls als klant hebben, dat moet toch niet verkeerd zijn... en ja, ik speel op de man, die lui hebben hun mond vol (sic) over gezond en duurzaam leven, maar ze zien niet in hoe hypocriet ze zijn)
Net zoals de (volgens China) betrouwbaardere anale Covid-testen ook maar worden overgeslagen hier. Grote kans dat de GGD ook meer moeite zou hebben om medewerkers te vindenbert pit schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:36:
[...]
Simpel: als we met de billen bloot moeten, komen er nog minder mensen opdagen
Duizenden Nederlandse Facebookgebruikers hebben beweringen gedeeld dat wattenstaafjes voor coronatesten gevaarlijk zijn omdat ze worden gesteriliseerd met de kankerverwekkende stof ethyleenoxide. Veel medische producten, waaronder wattenstaafjes voor testdoeleinden, zijn inderdaad gesteriliseerd met deze stof. Het gas verdampt echter en zit niet meer op het eindproduct. Deze methode vormt geen gezondheidsrisico, zeggen experts.
Het aloude gedoe, angst zaaien met halve waarheden en moeilijke woorden… uit de kraan komt diwaterstofoxide, paniek!Vorkie schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:49:
Hoezo ligt het nu weer ineens aan de stokjes dat ze zich niet willen laten testen? Heb het idee dat ze van gekkigheid niet meer weten wat ze moeten reageren op Facebook
Kwam in ieder geval een Factcheck tegen als antwoord:
https://factchecknederlan...lisatie-met-ethyleenoxide
[...]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
A: Ja hoor, geef ons alleen maar even tijd zodat we het kantoor kunnen ontruimen en je bankrekening nummer waar de rekening naar toe kunnen sturen om het naderhand weer zuiver te maken....steveman schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:41:
![]()
Wat ik net toch hoor... Iemand heeft net een begrafenis gehad vanwege 'rona. Test nu zelf positief... En vraagt vervolgens of z'n vergaderingspartners het alsnog okay vinden of ie naar kantoor komt.
/
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik echt bijna nooit ben gecheckt op de QR code. Ik schat in zo'n 1 op de 5 keer. Dat schiet valt ergens verkeerd. De sector die zo hard getroffen is kan open onder specifieke voorwaarden en dan houd je je er niet aan. Niet dat ik echt geloof in het nut van de QR code, maar bon. Dat is onderbuik en kan ik niet onderbouwen. Het is meer het recht in eigen hand nemen wat schuurt.JP_Frost schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:26:
[...]
Daar komt ook bij dat die steunpakketen in principe alleen een groot deel van de personeelskosten dekken. Alle andere kosten worden niet gecompenseerd, daar moet je omzet voor draaien. Dus het is inderdaad niet heel gek dat de meeste ondernemers de regels zo ver zullen buigen zonder dat ze breken.
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
De horeca zaken die ik in Amsterdam heb gezocht checkten allemaal op QR codes, ook voor de lockdown. Wat dat betreft was ik prettig verrast. Dit was dan niet de kroeg om de hoek, geen idee hoe het in die buurtcafés gaat.Michael_OsGroot schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:04:
[...]
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik echt bijna nooit ben gecheckt op de QR code. Ik schat in zo'n 1 op de 5 keer. Dat schiet valt ergens verkeerd. De sector die zo hard getroffen is kan open onder specifieke voorwaarden en dan houd je je er niet aan. Niet dat ik echt geloof in het nut van de QR code, maar bon. Dat is onderbuik en kan ik niet onderbouwen. Het is meer het recht in eigen hand nemen wat schuurt.
Hier ook in Utrecht. Bij de Bijenkorf staat zelfs eentje pertinent bij de ingang voor de check. Andere ingang restaurant is dicht. En bij een andere zaak continue de app en laatste keer ook ID. Bijenkorf structureel beiden.JP_Frost schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:22:
[...]
De horeca zaken die ik in Amsterdam heb gezocht checkten allemaal op QR codes, ook voor de lockdown. Wat dat betreft was ik prettig verrast. Dit was dan niet de kroeg om de hoek, geen idee hoe het in die buurtcafés gaat.
Ik zit op 100% controle!Michael_OsGroot schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:04:
[...]
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik echt bijna nooit ben gecheckt op de QR code. Ik schat in zo'n 1 op de 5 keer. Dat schiet valt ergens verkeerd. De sector die zo hard getroffen is kan open onder specifieke voorwaarden en dan houd je je er niet aan. Niet dat ik echt geloof in het nut van de QR code, maar bon. Dat is onderbuik en kan ik niet onderbouwen. Het is meer het recht in eigen hand nemen wat schuurt.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Nee, het prik bewijs is geen alternatief voor de QR code.tweakmember schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:06:
vraagje:
Na elk vaccin krijgt men een bevestiging bewijs op een a4. Als iemand daar 2 of 3 van heeft, worden deze dan aan de deur ook geaccepteerd dat je volledig bent gevaccineerd? Als alternatief voor QR code.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
er staat een datum op het bewijs wanneer laatste vaccin is genomen.DevWouter schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:08:
[...]
Nee, het prik bewijs is geen alternatief voor de QR code.
QR code krijg je namelijk 2 weken na dat je geprikt bent terwijll het bewijs dezelfde dag is.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Eens, maar...tweakmember schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:11:
[...]
er staat een datum op het bewijs wanneer laatste vaccin is genomen.
Daar kan men toch aan zien.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Dan bestel je een papieren qr en is het opgelost.tweakmember schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:42:
Je naam staat toch op het papiertje,
Dan vraag je als beveiliger om je id kaart te tonen en dan is dat ook weer opgelost.
maar goed, ik heb al tijdje het probleem dat qr code app niet werkt want verouderde software.
Om nou een heel andere tel aan te schaffen omdat 1 app niet werkt vind ik ook zo wat.
Er zijn dus geen andere opties naast de qr code?
En dat is nu juist wat we niet willen. Veel te fraudegevoelig.tweakmember schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:42:
Dan vraag je als beveiliger om je id kaart te tonen en dan is dat ook weer opgelost.
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Nee, want iedere flapdrol kan in Word (of welke andere fancy software) natuurlijk probleemloos zo'n """vaccinatiebewijs""" in elkaar prutsen en printen. Het idee achter de QR-code is dat het cryptografisch dichtgetimmerd zit, zodat alleen onze overheid een geldige QR-code kan genereren. In principe. (Dat er handel in QR-codes is, is een ander verhaal...)tweakmember schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:42:
Genereer simpelweg een PDF mét QR op https://coronacheck.nl/nl/print/ en klaaaaaaaaar.tweakmember schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:42:
Er zijn dus geen andere opties naast de qr code?
[ Voor 59% gewijzigd door Osiris op 07-12-2021 17:30 ]
nothing stops this train
Waarom zou je spijt hebben?Kol Nedra schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:54:
elke 9 maanden een nieuwe prik? ik las het net![]()
Er zullen vast veel mensen prikspijt hebben
Hé? Hier hoop je nog de booster ook te krijgen: Kol Nedra in "Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed)."Kol Nedra schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:54:
Er zullen vast veel mensen met prikspijt hebben
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Na 9 maanden een booster idd.Kol Nedra schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:54:
Er zullen vast veel mensen prikspijt hebben
PSN
Goed beschermd is niet mijn insteek voor de prik geweest, dat bleek voor de prik al geen groot probleem te zijn.Dennis1812 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:59:
[...]
Waarom zou je spijt hebben?
Je wil toch goed beschermd zijn?
Dat begrijp ik wel ja. Ik heb ook al corona gehad en ben gevaccineerd, dus ik haal de prik voornamelijk voor de groepsbescherming. Dan steekt het inderdaad dat ik een booster "moet" halen terwijl de IC's vol ongevaccineerden liggen.jadjong schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:11:
[...]
Goed beschermd is niet mijn insteek voor de prik geweest, dat bleek voor de prik al geen groot probleem te zijn.Ik ben enkel langs de GGD gelopen vanwege de mogelijke demping wat verspreiding betreft, oftewel groepsimmuniteit. In dat laatste blijkt het huidige Pfizer vaccin veel minder te doen dan bescherming tegen ziekenhuisopname.
Spijt is er overigens niet, we hebben gehandeld op basis van de data die toen bekend was. Toen was de consensus dat iemand die eenmaal besmet is geweest niet nogmaals besmet kan worden en al helemaal niet besmettelijk kan zijn.
Als ik nu een booster moet halen om de verspreiding marginaal tegen te gaan terwijl er nog bijna 600.000 mensen(50+) rond lopen die de eerste prik nog niet hebben gehad dan wekt dat weerstand op.
Als je 60+ bent ben je het gewend ja.Bananenplant schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:02:
Och, elk jaar een griepprik stelt ook niks voor.
Je kan er maar vast aan wennen.XVI schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:15:
[...]
Als je 60+ bent ben je het gewend ja.
Als je jonger bent is dit toch een dingetje. Een belachelijk dingetje.
De griepprik was even naar de prikpost wandelen, in de rij gaan staan, prikje en weer naar huis. Dat heeft me nog geen half uur gekostXVI schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:15:
[...]
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Of straks is de helft de onzin zat en zijn de gevaccineerden weer in de minderheid. Democratisch land toch?
Ik heb nog nooit een griepprik gehad, en als het niet verplicht wordt dan wordt het dat ook nooit.Bananenplant schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:20:
[...]
De griepprik was even naar de prikpost wandelen, in de rij gaan staan, prikje en weer naar huis. Dat heeft me nog geen half uur gekost? Voor een heel jaar.
Tsja, zeker toen je nog een baby was. Kreeg je er toch al een stuk of tien.XVI schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:15:
[...]
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Do { Ping } while ( LOL )
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Dus je wordt maar 59?XVI schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:22:
[...]
Ik heb nog nooit een griepprik gehad, en als het niet verplicht wordt dan wordt het dat ook nooit.
Daar zeg je namelijk dat je als 60+er dus aan gewend bent.XVI schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:15:
[...]
Toevallig sprak ik bij mijn vaccinatie een aanwezige ambulanceverpleegkundige. Ik kletste wat over mijn eigenlijke prikangst. Toen zei ze doodleuk dat je 'm ook wel in je been kan krijgen, maar dan met een veel grotere naaldtweakmember schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 00:42:
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Dat waren nuttige prikjes met langdurige werking.henkzelf schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:41:
[...]
Tsja, zeker toen je nog een baby was. Kreeg je er toch al een stuk of tien.
Dat is onzin.BeefHazard schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:54:
[...]
Toevallig sprak ik bij mijn vaccinatie een aanwezige ambulanceverpleegkundige. Ik kletste wat over mijn eigenlijke prikangst. Toen zei ze doodleuk dat je 'm ook wel in je been kan krijgen, maar dan met een veel grotere naald
Deze is toch ook erg nuttig andersXVI schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:58:
[...]
Dat waren nuttige prikjes met langdurige werking.
Met twee prikken ben je nog steeds ~ 95% beschermd tegen ernstig ziekteverloop. Voor eigen bescherming is de booster minder interessant. De reden waarom er toch druk achter zit is vanwege de verspreiding van het virus, want inmiddels is bekend dat vaccinatie na verloop van tijd minder goed werkt tegen transmissie.Dennis1812 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:59:
[...]
Waarom zou je spijt hebben?
Je wil toch goed beschermd zijn?
*knip* ook al is het de kroeg, dan vragen we voor dit soort stellingnames ook gewoon onderbouwing. Daarnaast is het ook hier de bedoeling om constructief te reageren en niet de discussie met trollerige posts te verzieken. Ik heb nu een hele rits weggegaald. Bij vragen -> DM,
[ Voor 52% gewijzigd door ZieMaar! op 08-12-2021 08:08 ]
Als dat zo is, waarom dalen de ziekenhuiscijfers dan mooi in landen die wel de booster op orde hebben?XWB schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:59:
[...]
Met twee prikken ben je nog steeds ~ 95% beschermd tegen ernstig ziekteverloop. Voor eigen bescherming is de booster minder interessant. De reden waarom er toch druk achter zit is vanwege de verspreiding van het virus, want inmiddels is bekend dat vaccinatie na verloop van tijd minder goed werkt tegen transmissie.
Neusdruppels als influenza vaccin?Lordy79 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:09:
[...]
In de auto als ik alleen zit....
Maar goed iedereen mag z'n mening hebben en ik zeg ook alleen maar wat iemand die ik hoog heb zitten zegt.
Zo'n griepprik ook: heb ik vorig jaar genomen (eigenlijk geen prik maar neusdruppels) omdat mijn huisarts dit adviseerde omdat COVID-19 én griep tegelijk misschien teveel van t goede is. Ik ga naar af op wat zij zegt.
wat voor naald word er gebruikt bij bloed afname? die zijn een stukje dikker/pijnlijker na mijn idee.Dennis1812 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:58:
[...]
Dat is onzin.
Een IM naald is een IM naald. Of hij nou in je kont of arm gaat.
[ Voor 37% gewijzigd door tweakmember op 07-12-2021 22:15 ]
Ja maar die gaan intraveneus. Niet intramusculair dat is inderdaad een andere naald.tweakmember schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:12:
[...]
wat voor naald word er gebruikt bij bloed afname? die zijn een stukje dikker/pijnlijker na mijn idee.
Israël. Een actief virus. Doen ze alleen bij gezonde sterke mensen zoals een Sith.Dennis1812 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:10:
[...]
Neusdruppels als influenza vaccin?
Was dat in Nederland? Heb ik nog niet eerder gehoord.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Ik denk dat hij je aan het versieren wasBeefHazard schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:54:
[...]
Toevallig sprak ik bij mijn vaccinatie een aanwezige ambulanceverpleegkundige. Ik kletste wat over mijn eigenlijke prikangst. Toen zei ze doodleuk dat je 'm ook wel in je been kan krijgen, maar dan met een veel grotere naald
Bingo! Jij gaat door voor de vaccinvriezerXWB schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:05:
[...]
Omdat gevaccineerde mensen met booster ervoor zorgen dat de kwetsbare mensen minder snel in het ziekenhuis terecht komen
If anything was het een leuke truc om mijn bloeddruk wat omhoog te krijgen gezien ik bijna flauwvieltweakmember schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:24:
[...]
Ik denk dat hij je aan het versieren was
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq