Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
vickypollard schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:37:
[...]

Ze haalt de shedding-theorie aan. Lijkt me alleen problematisch voor het versterken van de ideeën van mensen die toch al geen vaccin gingen halen. En dat zie ik dan weer niet als zo'n ramp, aangezien de overgrote meerderheid wél een vaccin wil :)
Helaas hoorde ik vandaag een voorbeeld waarbij dat toch minder simpel ligt. Gescheiden gezin waarbij de moeder iets te veel in de youtube fuik is beland. Resultaat is dat die hele kant van de familie niet meer naar de verjaardag van de kinderen komt, omdat er ook gevaccineerden komen. De theorie veroorzaakt dus niet alleen ellende bij mensen die er zelf in meegaan, de kinderen lijden er door deze onzin ook onder. Nog los van de onnodige angst natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:03
BlackMonkey schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:07:
[...]

Helaas hoorde ik vandaag een voorbeeld waarbij dat toch minder simpel ligt. Gescheiden gezin waarbij de moeder iets te veel in de youtube fuik is beland. Resultaat is dat die hele kant van de familie niet meer naar de verjaardag van de kinderen komt, omdat er ook gevaccineerden komen. De theorie veroorzaakt dus niet alleen ellende bij mensen die er zelf in meegaan, de kinderen lijden er door deze onzin ook onder. Nog los van de onnodige angst natuurlijk.
Het dwaalt af van het doel van het topic.. maar ik zag op Reddit ook al iemand aangeven dat de familie diegene niet meer wilde zien. Dat is natuurlijk klote. Het zal vermoedelijk relatief gezien weinig mensen treffen én ik vermoed dat het na verloop van tijd vanzelf wel goed komt, als de shedding-theorie door de realiteit ingehaald wordt. (en dan nog maar weer zien wat dan weer bedacht is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 16:59
Net eerste prik opgehaald bij priklocatie Urk. Was erg rustig, ook geen bordjes voor navigatie in het dorp maar erg vriendelijk geholpen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Katseviool schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:13:
Net eerste prik opgehaald bij priklocatie Urk. Was erg rustig, ook geen bordjes voor navigatie in het dorp maar erg vriendelijk geholpen :)
Je weet zeker dat je het corona vaccin hebt gekregen? :P

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 16:59
Slasher schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:14:
[...]

Je weet zeker dat je het corona vaccin hebt gekregen? :P
:D Lol, ja inderdaad op een gegeven moment begon ik me echt af te vragen of ik wel goed zat. Zelfs op de parkeerplaats was niks van herkenning van GGD of een verkeersbegeleider te zien, zoals je in Amsterdam bij die teststraten ziet.

Maar na check van zo’n security gast bij een zij-ingang van een sporthal mocht ik naar binnen en daar zag ik gelukkig allemaal GGD’ers en rode kruis medewerkers :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:27:
Weet niet of ik dit onder 'satire' of gevaarlijke onzin moet rangschikken: 8)7

[...]
Dat geloof ik pas wanneer ze drijvend op een luchtbedje in het zwembad allemaal richting het noorden gaan wijzen... :')
Op die manier herken je ze dus tijdens de vakantie, automag(net)ische noord-zuid ligging.
Uri Geller is er niks bij _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Laatst online: 12:21
Hier nog zo’n dame die waarschuwt voor gevaccineerden.
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100001335_0e4d0dc0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
:')

Dumpert moet toch ook maar eens fake news algoritmes implementeren.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:12
D.deJong schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:03:
Hier nog zo’n dame die waarschuwt voor gevaccineerden.
Voel een win-win aankomen: met mijn vaccinatie lekker veel ruimte op het strand en/of zwembad in een biodanza/bakfiets gebied... 8)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Weten we zeker dat Viola niet per ongeluk haar Biostabil2000 heeft ingeslikt? :P

Die dingen zijn trouwens nog steeds te koop zag ik, 159 euro voor een 'goldplated' magneetje met haakje...
Dat mensen er na 15 jaar nog intrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 01:23
heb in oktober 2020 Corona gehad en ongeveer 10 dagen koorts gehad. Ben 51 jaar oud. Krijg binnenkort eerste vaccinatie.
Zouden jullie de 2e vaccinatie Pfizer afzeggen of niet? Waarom wel/niet?

[ Voor 7% gewijzigd door maxtrash op 09-06-2021 01:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:15
maxtrash schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 01:16:
heb in oktober 2020 Corona gehad en ongeveer 10 dagen koorts gehad. Ben 51 jaar oud. Krijg binnenkort eerste vaccinatie.
Zolang het gros van de landen dat niet beschouwt als volledige vaccinatie zou ik wél voor de tweede prik gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:40:
[...]

Voel een win-win aankomen: met mijn vaccinatie lekker veel ruimte op het strand en/of zwembad in een biodanza/bakfiets gebied... 8)
Ik overweeg ook zo'n t-shirt met het Pfizer logo.

Dat merk heeft inmiddels een totaal andere uitstraling dan toen ze bekend waren van de blauwe pilletjes, eerst was het: "aggossie heb je hulp nodig?", tegenwoordig werkt het als kryptonite op biodanzleraren en Facebook moekes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Je kan altijd nog afzeggen, zou 'm voorlopig lekker laten staan.
Na je eerste prik heb je nog 5 a 6 weken om te beslissen wat je doet, je kan het ook laten afhangen van hoe jij je voelt na die eerste vaccinatie, eventueel in samenspraak met je huisarts of GGD over de noodzakelijkheid van de 2e.
Waarom twijfel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Laatst online: 12:21
XWB schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:31:
[...]

Ik betwijfel of het fake is, haar haar is al aan het verkleuren van al het zilverwater.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
PalingDrone schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 03:42:
Dat merk heeft inmiddels een totaal andere uitstraling dan toen ze bekend waren van de blauwe pilletjes...
offtopic:
voelt heel slechte grap over anderhalve meter aankomen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

hoevenpe schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:27:
Weet niet of ik dit onder 'satire' of gevaarlijke onzin moet rangschikken: 8)7

[...]
Ik zat gisteren een youtube te kijken van een debunker, en daar noemde hij dat ook al. Ik had er tot gisteren in ieder geval nog nooit van gehoord!

Ik ga het ook niet proberen, die prikplek is nog aardig gevoelig...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:58:
Weten we zeker dat Viola niet per ongeluk haar Biostabil2000 heeft ingeslikt? :P

Die dingen zijn trouwens nog steeds te koop zag ik, 159 euro voor een 'goldplated' magneetje met haakje...
Dat mensen er na 15 jaar nog intrappen.
Was dat niet Tineke de Nooij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Wailing_Banshee schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 07:19:
[...]

Ik zat gisteren een youtube te kijken van een debunker, en daar noemde hij dat ook al. Ik had er tot gisteren in ieder geval nog nooit van gehoord!

Ik ga het ook niet proberen, die prikplek is nog aardig gevoelig...
Bij mij is de prikplek ook gevoelig, en dat 'blauwe plekgevoel' is overgegaan in 'lichte spierpijn'.
Voor de rest geen klachten meer gehad. (y)

Een collega heeft zaterdag ook een Janssen prik gehad, en hij is er echt twee dagen beroerd van geweest.
Het enige verschil tussen hem en mij is dat ik eind januari corona heb gehad, hij is niet besmet geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:09

Laguna

Connaisseur

Jedi_Pimp schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:20:
De radiospotjes worden steeds meer cringe-worthy. Zojuist pareltjes morgen aanhoren als: "We hebben het gedaan, samen", "We mogen weer uit eten en thuis 4 gasten ontvangen". Hier kan je toch niet serieus naar luisteren? Heeft men nou echt niet door dat dit voor veel meer cynisme gaat zorgen?
Daarover gesproken, ik erger mij al maanden aan de Rijksoverheid propaganda op SLAM!, maar mogelijk val ik buiten de "nog even doorzetten corona strijder" doelgroep..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:45

vliegnerd

Nintendo fan.

Alleen opengegaan voor 1988 zojuist.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 13:46
vliegnerd schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:21:
Mooi voor de 1988 groep, had stiekem ook gehoopt dat 1989 ook open zou gaan vandaag. Dat wordt dus nog een dagje wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Laatst online: 12-09 21:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:44
vliegnerd schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:21:
Thanks, net een afspraak gemaakt voor de 27e oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Zojuist afspraak gemaakt voor de 24e in Nieuwerkerk d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:16

-tom-562

Oliesjeik

XWB schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:31:
[...]

Nee joh, ik moet wel wat te lachen hebben!
Mooi die comments er ook onder 'Ik adviseer 20 druppels kwik' :')

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
16 juni op Urk :-D Alleen hopen dat ze niet voor die tijd de vaccinatie plek daar afbreken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:18

Nox

Noxiuz

Ik ben al gevaccineerd, wel uitnodiging gehad. Interessant. Ik inloggen: U bent al eerder gevaccineerd tegen het coronavirus. Daarom kunt u alleen via de telefoon een afspraak maken. Dus via de telefoon helpen ze je aan prikje 3 en 4 :? :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 19:40
Hele systeem is wel vaag.
Via Firefox 'je kan nog geen afspraak maken', via Chrome ging het wel.

2 weken terug een afspraak gemaakt, eerste optie was de 23e.
Mijn zusje kon vanaf afgelopen maandag een afspraak maken, zelfde locatie en kan volgende week al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Marc3l schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:58:
Hele systeem is wel vaag.
Via Firefox 'je kan nog geen afspraak maken', via Chrome ging het wel.
Waarschijnlijk heb je al eens geprobeerd om een afspraak te maken via Firefox.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 14:57
Hier hetzelfde. Ik ben in november positief getest. De enige symptomen die ik had waren een licht ruwe keel, 2 dagen geen smaak/reuk, 5 dagen licht grieperig gevoel en wat hoofdpijn. Normaliter niet genoeg om thuis te blijven van werk.

Ik krijg deze week mijn eerste prik. De tweede prik is mooi 2 weken voor mijn vakantie en met 2 prikken is er ook geen discussie over wel of niet volledig gevaccineerd.
Daarnaast kan een extra boost sowieso geen kwaad. Het zal minstens zorgen voor een betere en langere bescherming. Ook met de lichte symptomen die ik had heb ik misschien wel helemaal niet zoveel antistoffen nu. Bovendien is het onderzoek waar dit advies op gebaseerd is een heel klein onderzoekje geweest waarbij ze een hele kleine groep getest hebben en alleen op antistoffen kort na de vaccinatie hebben getest.. Lange termijn (T-cel) immuniteit is totaal niet meegenomen in het onderzoek.
Ik denk dat ik de tweede prik gewoon laat staan, tenzij ik hele stevige bijwerkingen krijg van de eerste.
Enige reden om 'm af te zeggen zou zijn dat mijn vaccin beschikbaar komt voor iemand anders, maar medio juli is naar verwachting iedereen al gevaccineerd

[ Voor 16% gewijzigd door Blackouts op 09-06-2021 15:45 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:42
Ik heb ook een afspraak :) . 17 juni. Vrij snel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 19:40
Slasher schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:17:
[...]

Waarschijnlijk heb je al eens geprobeerd om een afspraak te maken via Firefox.
Nee, was de eerste keer (verder maakt ook niemand gebruik van mijn PC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
Afspraak is binnen, eind juni. Ik ga later nog eens bellen om te kijken of het toch niet eerder kan :) Er leek heel even nog een plekje te zijn, bijna een week eerder en toen *poef* weg (dit was aan de telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:41
Hier ook een afspraak gemaakt, de eerste 20 juni, de tweede 25 juli, precies aan het begin van mijn vakantie, dan heb ik met de vakantie eindelijk weer de vrijheid terug. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:17
Toch wel vrij bijzonder dat hier iedereen het normaal vindt om te gaan vaccineren. En dat terwijl ik of dit forum juist gewend ben dat er altijd wel iets verder gekeken wordt dan je neus lang is.

Ik persoonlijk twijfel nog heel erg of ik wel moet gaan vaccineren. Geboortejaar 1992.

Mijn redenen zijn voorral;

- Lange termijn, niks over bekend. Hoe uitvoerig is het nou echt getest? Ik vind de voorlichting echt bagger. Vragen over lange termijn worden vaak vermeden, of ontweken.
- Heb ik het wel echt nodig? Ik kom waarschijnlijk niet op de IC, en ben misschien 2-3 dagen ziek en daarna ook beschermd.

Voorop gesteld; ik ben niet tegen en respecteer ieders keuze. Maar zelf ben ik toch wat twijfelachtig.
Wellicht als ik 20 jaar ouder was geweest, dat ik het allang gedaan had.

Zijn er meer mensen die dezelfde twijfel hebben?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:18

Nox

Noxiuz

AFCAjax schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:47:
Toch wel vrij bijzonder dat hier iedereen het normaal vindt om te gaan vaccineren. En dat terwijl ik of dit forum juist gewend ben dat er altijd wel iets verder gekeken wordt dan je neus lang is.

Ik persoonlijk twijfel nog heel erg of ik wel moet gaan vaccineren. Geboortejaar 1992.

- Lange termijn, niks over bekend. Hoe uitvoerig is het nou echt getest? Ik vind de voorlichting echt bagger. Vragen over lange termijn worden vaak vermeden, of ontweken.
- Heb ik het wel echt nodig? Ik kom waarschijnlijk niet op de IC, en ben misschien 2-3 dagen ziek en daarna ook beschermd.

Voorop gesteld; ik ben niet tegen en respecteer ieders keuze. Maar zelf ben ik toch wat twijfelachtig.

Ik had die ook, maar in het 'ontwikkeling van vaccin-topic' staat heel duidelijk aangegeven hoe het werkt en is er de nodige kennis. Op dit forum wordt er vaak juist gekeken naar de wetenschappelijke kant. Tijdens proeven worden 'langetermijneffecten' vaak juist gevonden op de 'relatief korte termijn' begreep ik, dat is dus binnen enkele maanden na vaccinatie. De eerse trials op enkele tienduidezenden is al bijna een jaar geleden. Aantallen gevaccineerden zijn honderden miljoenen. En geen problemen gevonden, de bijwerkingen zijn zo extreem zeldzaam dat zelfs de kans groter is dat jij wel een van die ongelukkigen bent die op de IC komt c.q. long covid oploopt.

Daarbuiten verspreid je naar alle waarschijnlijkheid veel minder virus indien besmet

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online

Met de kans op long covid zou ik wel een vaccinatie nemen want je kan er echt langdurig last van hebben,ook als je jonger bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Er wordt hier ook wel verder gekeken, maar alle wetenschappelijke signalen wijzen erg overtuigend in het voordeel van vaccineren. Dat neemt niet weg dat het niet verkeerd is dat je er ieder geval over nadenkt, en ik kan mij ook voorstellen dat het mogelijk wat eng voelt.
Over de lange termijn effecten van Covid is ook nog niet heel veel bekend, maar daar zijn wel veel signalen dat dat mogelijk best een ding kan worden bij een redelijk percentage van de mensen. Bij de vaccins zijn er geen redenen om dat wel aan te nemen. Ik heb ook niet genoeg kennis om het 100% uit te sluiten, maar ik vertrouw wel op de mensen met kennis die aangeven dat het risico eigenlijk niet bestaand is. Ik ben het wel met je eens dat de voorlichting niet super is, maar ik snap ook dat het een moeilijk verhaal is, want veel van de twijfels zitten niet eens in het wetenschappelijke, maar op gevoel. Dat gevoel verander je niet met allemaal wetenschappelijke feiten, die een grote groep sowieso de pet te boven gaat.
Dit is een grote misvatting dat je totaal geen risico loopt. Het risico is zeker een stuk kleiner dan bij oudere mensen, maar ook mensen eind 20, begin 30 zijn er redelijk wat mensen die er flink last van hebben, en zelfs het risico om te overlijden is nog best aanwezig ( Ik weet de cijfers niet exact meer, maar in de orde van grootte van 1 op 20.000 ). Maar ik heb het in mijn omgeving gezien bij 2 mensen van rond de 30, die echt al maanden lang totaal geen energie hebben, en niet eens normaal naar de supermarkt kunnen fietsen. Dat percentage zal een stuk hoger liggen.

Ik weet de percentage's niet exact, maar als je bij besmetting 5% risico loopt op langdurige klachten, en het alternatief is dat je een vrij risicoloos vaccin kunt nemen, is het voor mij een vrij makkelijke keuze.

[ Voor 4% gewijzigd door Woy op 10-06-2021 15:45 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:16

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb er ook over getwijfeld, maar ik zie meer voordelen dan nadelen (van de vaccinatie):P Long-COVID lijkt (wat er tot nu toe bekend is) ook geen pretje, en dat kan iedereen overkomen.
Plus je doet het ook voor een ander.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AFCAjax
Bedankt voor jullie bovenstaande reacties. Ik vind het vooral storend dat ik op een forum als dit mijn informatie naar de werkzaamheid van een vaccin moet gaan zoeken. Terwijl ik vind dat dit eigenlijk gewoon op de site van het RIVM of Rijksoverheid zou moeten staan.

Ik ga er nog eens goed over nadenken de komende 2 dagen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
AFCAjax schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:13:
Bedankt voor jullie bovenstaande reacties. Ik vind het vooral storend dat ik op een forum als dit mijn informatie naar de werkzaamheid van een vaccin moet gaan zoeken. Terwijl ik vind dat dit eigenlijk gewoon op de site van het RIVM of Rijksoverheid zou moeten staan.

Ik ga er nog eens goed over nadenken de komende 2 dagen :p
Helemaal met je eens, de informatie voorziening vanuitoverheid en RIVM is echt dramatisch, zowel over de vaccinaties als over veel Covid gerelateerde info/onderwerpen, het is soms enorm lang zoeken en dan vind je mogelijk waar je naar zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
Homeland schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:27:
[...]

Helemaal met je eens, de informatie voorziening vanuitoverheid en RIVM is echt dramatisch, zowel over de vaccinaties als over veel Covid gerelateerde info/onderwerpen, het is soms enorm lang zoeken en dan vind je mogelijk waar je naar zocht.
Ik heb vooral het gevoel dat mij alleen voordelen worden voorgeschoteld. En dat is opzich prima. Maar een kritische blik mis ik dan.

Als Hugo weer eens op tv aan het woord is, en er worden moeilijke vragen gesteld, dan wordt er vaak uitgeweken met de zin; Maar dit is de uitweg, goed gewerkt blabla. En dat stoort mij.

Dat een vaccin werkt en goed is, prima. Maar de informatievoorziening en de sociale druk houdt mij nog tegen. Echt walgelijk hoe er door Hugo af en toe geacteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Uiteraard, maar die zijn het zat om elke keer aangevallen te worden erover. Althans, dat heb ik.

Ik twijfel ook nog steeds, geboortejaar 1981.

Was van begins af aan geen fan van de mRNA vaccins, omdat ze nogal nieuw zijn. Achteraf bleken er helaas wat issues te zijn met de vector vaccins (trombocytopenie). De bijwerkingen zijn zeldzaam, dat wel...

Over de lange termijn gevolgen van de vaccins is inderdaad weinig bekend. Een eerste indruk ervan kwam vorige maand uit een onderzoek, waarbij bleek dat het Pfizer vaccin wel werkzaam tegen Corona is, maar dat het immuunsysteem wellicht anders reageert op andere zaken:

https://www.medrxiv.org/c...101/2021.05.03.21256520v1

https://www.news-medical....ate-immune-responses.aspx

Of dat effect blijvend of tijdelijk is, weet niemand. Misschien gaat het weer over en boeit het niet, maar zeker weten doe je het simpelweg niet. En hoe werkzaam de vaccins tegen allerlei nieuwe varianten zijn (en blijven) is ook onzeker. Dus misschien moeten de gevaccineerden zometeen voor prik 3 en 4, en weet God nog hoeveel prikken.

Ik ben tegen tig andere zaken gewoon gevaccineerd, mijn dochter van 5 is ook volledig gevaccineerd tegen andere ziektes. Ik zit vooral met die nieuwe technieken die ze nu gebruiken bij coronavaccins. Als er een traditioneel vaccin (zoals de griepprik met een geïnactiveerd of afgezwakt virus) voor corona beschikbaar komt in Nederland, dan neem ik die waarschijnlijk wel.

Maar goed, iedereen moet het zelf weten. Ik ga het verder ook niemand afraden. Je bent echter zeker niet alleen met die twijfels...

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
Lethalis schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:51:
[...]

Uiteraard, maar die zijn het zat om elke keer aangevallen te worden erover. Althans, dat heb ik.

Was van begins af aan geen fan van de mRNA vaccins, omdat ze nogal nieuw zijn. Achteraf bleken er helaas wat issues te zijn met de vector vaccins (trombocytopenie). De bijwerkingen zijn zeldzaam, dat wel...

Over de lange termijn gevolgen van de vaccins is inderdaad weinig bekend. Een eerste indruk ervan kwam vorige maand uit een onderzoek, waarbij bleek dat het Pfizer vaccin wel werkzaam tegen Corona is, maar dat het immuunsysteem wellicht anders reageert op andere zaken:

Of dat effect blijvend of tijdelijk is, weet niemand. Misschien gaat het weer over en boeit het niet, maar zeker weten doe je het simpelweg niet. En hoe werkzaam de vaccins tegen allerlei nieuwe varianten zijn (en blijven) is ook onzeker. Dus misschien moeten de gevaccineerden zometeen voor prik 3 en 4, en weet God nog hoeveel prikken.

Ik ben tegen tig andere zaken gewoon gevaccineerd, mijn dochter van 5 is ook volledig gevaccineerd. Ik zit vooral met die nieuwe technieken. Als er een traditioneel vaccin (zoals de griepprik met een geïnactiveerd of afgezwakt virus) voor corona beschikbaar komt in Nederland, dan neem ik die waarschijnlijk wel.

Maar goed, iedereen moet het zelf weten. Ik ga het verder ook niemand afraden. Je bent echter zeker niet alleen met die twijfels...
Dat aanvallen trek ik me in ieder geval niets van aan. Ik respecteer iemand die het wel doet, en ik hoop dat een ander mijn keuze dan ook respecteert. En anders maar niet.

Ik neem ook iedere vaccinatie die belangrijk is, en mijn kinderen krijgen ook gewoon de nodige prikken.

Maar net wat je zegt; ik weet niet wat die nieuwe technieken doen, en blijkbaar kan niemand mij dat nog vertellen.

[ Voor 194% gewijzigd door AFCAjax op 10-06-2021 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Homeland schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:33:
[...]

Met de kans op long covid zou ik wel een vaccinatie nemen want je kan er echt langdurig last van hebben,ook als je jonger bent.
Heb je een link naar de RiVM site waarop staat dat long covid wordt voorkomen met een vaccin?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
De kritische blik ga je bij de twee Belgische uitgevers en de NPO/RTL talkshows ook niet vinden en je komt als alternatief al heel snel op plekken terecht waar je helemaal niet wilt zijn en ik ook niet serieus neem.

Ik trek de hosannastemming om maar z.s.m. een spuit in je lijf te duwen heel slecht, gistermiddag dreven ze bijna weer van de stoelen af bij BNR om te melden dat waarschijnlijk over een paar weken ook gezonde 12 plussers een prik mochten halen, want anders moesten weer hele klassen naar huis. Dat hoeft in principe helemaal niet, aangezien het voor die jongeren nauwelijks effect heeft en de risicogroepen al een vaccin hebben gehad, maar dat stukje kritische blik mis ik heel erg. Er worden regels ingevoerd, maar om er weer vanaf te komen blijft het letterlijk een horizon. Je ziet het wel, maar komt er nooit. Ook is men heel eager op boostershots en het jaarlijks laten terugkeren van een soort griepprik+ voor iedereen.

Cause & effect zijn al heel lang geleden van elkaar gescheiden in de politieke discussie. Volgens mij heeft het gros van de media niet eens door dat het meest actieve deel van de natie nog helemaal geen vaccin heeft gehad en toch storten de besmettingscijfers in.

Maar goed, ik gun ieder zijn feestje. Op kantoor zijn ze ook helemaal blij dat ze een vakantievinkje krijgen. Kunnen we weer aan de Costa and beyond de versie voor 2022 ophalen, net als vorig jaar. :X

[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 10-06-2021 17:03 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:34
Nou kreeg ik van mijn omgeving mee, en her en der op het internet dat je eigenlijk geen moer
van de eigenlijke prik merkt. Dus de echte prik. Nou joh, die meid ramt die naald erin, en ik verschiet gewoon.

Het voelde als een wespen steek, die een aantal tellen aanhield. Ze schrok een beetje van mijn reactie.

Heb ik dan iets van vlak op de huid liggende zenuwen ofzo ? Ik vond het apart.

Veder helemaal nergens last van trouwens. Het was een Moderna prikje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
ppeterr schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:59:

De prik zelf is in principe niet anders dan bij andere vaccins lijkt me.

Meestal merk ik van een vaccin weinig, maar ik heb ooit een tetanusprik gehaald en daarbij ook een immunoglobuline prik gekregen (had mij opengehaald aan roestige rommel). En die prik was ook echt geen pretje. Kon een dag lang mijn arm amper voor mij uitstrekken.

Soms zit het mee, soms zit het tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Lethalis schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:04:
[...]

De prik zelf is in principe niet anders dan bij andere vaccins lijkt me.

Meestal merk ik van een vaccin weinig, maar ik heb ooit een tetanusprik gehaald en daarbij ook een immunoglobuline prik gekregen (had mij opengehaald aan roestige rommel). En die prik was ook echt geen pretje. Kon een dag lang mijn arm amper voor mij uitstrekken.

Soms zit het mee, soms zit het tegen.
Het verraste mij eigenlijk meer eigenlijk, ik heb volgens mij een zeer hoge pijn grens. Dus dan
zou je denken dat een klein naaldje er niet toe doet. Het viel een beetje tegen :)
Ik dacht ook dat ik daarom veel spierpijn zou krijgen, en minstens een blauwe plek.
Niks van beide dus. Voelde mij even half de stoere man die ik denk te zijn :9

Anyway, half Juli de volgende, hopelijk net zo soepel (maar dan zonder de schrik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Van eerdere vaccinaties als volwassene nooit last gehad, maar nu zijn er ook wat slagers als hulptroepen ingevlogen natuurlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Señor Sjon schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:12:
Van eerdere vaccinaties als volwassene nooit last gehad, maar nu zijn er ook wat slagers als hulptroepen ingevlogen natuurlijk. :+
Misschien was dat het, het was namelijk een prachtige dame. En hield ik mij wat breder dan normaal 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
ppeterr schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:59:
Nou kreeg ik van mijn omgeving mee, en her en der op het internet dat je eigenlijk geen moer
van de eigenlijke prik merkt. Dus de echte prik. Nou joh, die meid ramt die naald erin, en ik verschiet gewoon.

Het voelde als een wespen steek, die een aantal tellen aanhield. Ze schrok een beetje van mijn reactie.

Ik denk dat ze net een zenuwtakje heeft geraakt bij jou. Die kans is klein, maar niet afwezig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

Ik ben tegen tig andere zaken gewoon gevaccineerd, mijn dochter van 5 is ook volledig gevaccineerd tegen andere ziektes. Ik zit vooral met die nieuwe technieken die ze nu gebruiken bij coronavaccins. Als er een traditioneel vaccin (zoals de griepprik met een geïnactiveerd of afgezwakt virus) voor corona beschikbaar komt in Nederland, dan neem ik die waarschijnlijk wel.

Dat "reprogramming" klinkt heel spannend, maar dat is het niet. Dit is een gebruikelijk verschijnsel, waarbij het vaccin niet alleen invloed heeft op de adaptive immunity (B- en T-cellen), maar ook op de innate immunity. Niks om bang van te worden dus. Sterker nog, we kennen dit van andere vaccins, en helpt daar met de bescherming: https://www.nature.com/articles/s41577-020-0337-y

Dat gedoe over lange-termijngevolgen is een non-argument. De vaccins zijn uitstekend gekarakteriseerd en aangezien het vaccin in zeer korte termijn uit je lichaam is verdwenen, maakt het alleen een theoretisch risico. Het is frappant dat men zich zorgen maakt over een vetbolletje met wat instructies voor een Spike-eiwit, maar niet over de lange-termijngevolgen van een nieuw virus dat je longen en je hart aantast, waarvan wél duidelijk is dat er lange-termijnsgevolgen kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Wolly schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:57:
[...]

Heb je een link naar de RiVM site waarop staat dat long covid wordt voorkomen met een vaccin?
Het is nog te vroeg dag en onderzoeken lopen nog maar tot nu toe wijst alles er op dat het vaccin grotendeels klachten verminderd bij mensen met long covid, en het verlaagt zowel de kans om ziek te worden, als de kans om ernstig ziek te worden, via google zijn er veel betrouwbare bronnen/artikelen te vinden en ook genoeg nieuws waarin staat dat het erop lijkt dat het vaccin helpt maar nog niet zeker is in welke mate.

https://www.theguardian.c...long-covid-health-answers

https://www.yalemedicine.org/news/vaccines-long-covid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Homeland schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:43:
[...]

Het is nog te vroeg dag en onderzoeken lopen nog maar tot nu toe wijst alles er op dat het vaccin grotendeels klachten verminderd bij mensen met long covid, en het verlaagt zowel de kans om ziek te worden, als de kans om ernstig ziek te worden, via google zijn er veel betrouwbare bronnen/artikelen te vinden en ook genoeg nieuws waarin staat dat het erop lijkt dat het vaccin helpt maar nog niet zeker is in welke mate.

https://www.theguardian.c...long-covid-health-answers

https://www.yalemedicine.org/news/vaccines-long-covid
Het is dus nog niet zeker of vaccinatie long covid voorkomt. Laten we dat dan ook niet gebruiken als (stellig) argument om de vaccinatie te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wolly schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:50:
[...]

Het is dus nog niet zeker of vaccinatie long covid voorkomt. Laten we dat dan ook niet gebruiken als (stellig) argument om de vaccinatie te nemen.
Klopt. Er is een keer een survey gedaan, dat is absoluut geen afdoende bewijs. Hier moet nog degelijk onderzoek naar gedaan worden, en dat is er nu nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Laatst online: 11:50

de Peer

under peer review

RoD schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:52:
[...]

Klopt. Er is een keer een survey gedaan, dat is absoluut geen afdoende bewijs. Hier moet nog degelijk onderzoek naar gedaan worden, en dat is er nu nog niet.
Maar nu bedoel je of het werkt tegen de klachten van mensen die al Longcovid hebben.

Ik ga er vanuit dat het vaccin wel werkzaam is tegen het ontstaan van longcovid toch? Of is dat ook niet bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Laatst online: 12-09 13:41

Geen twijfel. Ik neem de vaccinatie niet.
Ik heb al Corona gehad. Paar dagen “ziek” geweest, maar dat stelde niks voor vergeleken met voorgaande griep die ik heb gehad.

Ik ben niet tegen vaccinatie ansich! Zit in je in de risicogroep , kwetsbaar of bang voor Corona , neem dan gerust het vaccin.

Voor mij zie ik geen toegevoegde waarde om me achteraf te laten vaccineren.
De cijfers spreken aardig voor zich.
Het is geen ebola of de pest, dus ik zie geen reden om me te laten vaccineren voor iets dat ik al heb gehad of amper een dreiging vormt.

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
RoD schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:28:
[...]
Het is frappant dat men zich zorgen maakt over een vetbolletje met wat instructies voor een Spike-eiwit, maar niet over de lange-termijngevolgen van een nieuw virus dat je longen en je hart aantast, waarvan wél duidelijk is dat er lange-termijnsgevolgen kunnen zijn.
Dat is inderdaad een risico dat ik neem door het prikken uit te stellen. De kans is wel groot dat ik vorig jaar met corona in aanraking ben gekomen (mijn vrouw heeft het gehad, 2 weken lang liggen hoesten, en haar quarantaine in huis was minstens net zo lek als mijn argumentatie in jouw ogen, that I'm sure of... in het begin lag ik gewoon nog naast haar).

De grap was dat we beiden begonnen te kuchen op een vrijdag. Zondag was het over bij mij, terwijl het bij haar steeds erger werd. Uiteindelijk heb ik haar naar de teststraat gebracht.

Zij positief op PCR en later ook op antistoffen. Bij mij niets aantoonbaar. Geen idee wat ik daarvan moet denken.

Maar door die ervaring sta ik er ook iets anders in persoonlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
de Peer schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:26:
[...]

Maar nu bedoel je of het werkt tegen de klachten van mensen die al Longcovid hebben.

Ik ga er vanuit dat het vaccin wel werkzaam is tegen het ontstaan van longcovid toch? Of is dat ook niet bekend?
Long Covid is een andere vorm van besmetting met hetzelfde virus (zie ook: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/long-covid). Aangezien het vaccin helpt tegen infectie met het virus, lijkt het mij zeer aannemelijk dat het ook tegen Long Covid helpt.

Ik zie zelfs wat nieuwsberichten dat een vaccinatie helpt bij iemand die al Long Covid-verschijnselen heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 10-06-2021 18:47 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Nu online
[...]

De 2 artikelen eerder gelinkt gaan inderdaad over twee verschillende dingen. Kan je na een vaccinatie nog steeds long covid krijgen en helpt een vaccinatie tegen de gevolgen van long covid.

Het eerste is meen ik al wel bewezen. We weten dat een vaccinatie de kans op infectie en symptomen sterk verminderd. Om long covid te krijgen moet je volgens dat artikel eerst een milde infectie hebben. Die je dus zo veel mogelijk voorkomt door vaccinatie. Dat is dus wel degelijk een goed argument om een vaccin te nemen.

De survey waar @RoD volgens mij doelt wat eigenlijk een simpele rondvraag op Facebook. Hierbij werd gevraagd of mensen met long covid verbetering zagen na een covid vaccinatie. Helaas is dat niet geschikt om wetenschappelijke conclusies aan te hangen. Daar zal echt een studie voor opgezet moeten worden, al blijft het dan nog steeds lastig doordat je een aantal factoren moeilijk kan controleren.

Overigens vind ik de discussie zelf over het moeten zoeken naar informatie wel interessant. De vraag voor meer informatie wordt wel vaker gesteld, het lastige is dat het ook gelijk laat zien dat de interpretatie van de bronnen nogal een ding is. Ik snap de terughoudendheid vanuit de overheid daar dus wel in. Het is niet alsof het meeste niet met een simpele zoektocht te vinden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Inderdaad.
Dat is in principe niet bekend, want dat is niet specifiek onderzocht, maar het lijkt me logisch dat een effectief vaccin ook dat symptoom van de besmetting tegen gaat. Immers als je door vaccins niet besmet wordt dan zou je ook geen symptomen kunnen krijgen.

Dus lijkt me wel, alleen (logischerwijs) niet aangetoond :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

RoD schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:42:
[...]

Inderdaad.

[...]

Dat is in principe niet bekend, want dat is niet specifiek onderzocht, maar het lijkt me logisch dat een effectief vaccin ook dat symptoom van de besmetting tegen gaat. Immers als je door vaccins niet besmet wordt dan zou je ook geen symptomen kunnen krijgen.

Dus lijkt me wel, alleen (logischerwijs) niet aangetoond :)
Precies, dat leek me ook al. Maar toch goed om het even specifiek benoemd te hebben om verwarring te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Lethalis schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:39:
[...]

Dat is inderdaad een risico dat ik neem door het prikken uit te stellen. De kans is wel groot dat ik vorig jaar met corona in aanraking ben gekomen (mijn vrouw heeft het gehad, 2 weken lang liggen hoesten, en haar quarantaine in huis was minstens net zo lek als mijn argumentatie in jouw ogen, that I'm sure of... in het begin lag ik gewoon nog naast haar).

De grap was dat we beiden begonnen te kuchen op een vrijdag. Zondag was het over bij mij, terwijl het bij haar steeds erger werd. Uiteindelijk heb ik haar naar de teststraat gebracht.

Zij positief op PCR en later ook op antistoffen. Bij mij niets aantoonbaar. Geen idee wat ik daarvan moet denken.

Maar door die ervaring sta ik er ook iets anders in persoonlijk.
Tsja de test is ook niet 100% nauwkeurig hè. Eerder rond de 90% dacht ik? Dus dan is het best aannemelijk dat je onterecht negatief wordt getest.?
Of het was simpelweg toeval en het kuchje kwam ergens anders door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

RoD schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:28:
[...]
Dat gedoe over lange-termijngevolgen is een non-argument. De vaccins zijn uitstekend gekarakteriseerd en aangezien het vaccin in zeer korte termijn uit je lichaam is verdwenen, maakt het alleen een theoretisch risico. Het is frappant dat men zich zorgen maakt over een vetbolletje met wat instructies voor een Spike-eiwit, maar niet over de lange-termijngevolgen van een nieuw virus dat je longen en je hart aantast, waarvan wél duidelijk is dat er lange-termijnsgevolgen kunnen zijn.
Inderdaad, voor een leek klinkt het als een logische vraag. Krijg ik hier over 10-20 jaar geen gevolgen van?? Net als bij (noem maar wat op) asbest, roken etc...
Terwijl als wetenschapper/expert weet je dat er nog nooit een vaccin geweest is waarbij er een lange-termijn gevolg was. En er ook geen mechanisme bekend is dat dat zou moeten veroorzaken. Waardoor je concludeert dat het hoogst onwaarschijnlijk is. Maar uitsluiten kun je het ook niet want niet aangetoond.

Terwijl kritisch zijn over een hooikoortspilletje/paracetamol dat je je leven lang telkens maar weer neemt, wellicht relevanter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
de Peer schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:01:
[...]
Terwijl kritisch zijn over een hooikoortspilletje/paracetamol dat je je leven lang telkens maar weer neemt, wellicht relevanter is.
Die neem ik ook alleen bij hoge uitzondering.

Ik eet ook geen frikandel. Roken en alcohol drinken doe ik ook niet. Ben iig consequent tot nu toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
[...]
Terwijl als wetenschapper/expert weet je dat er nog nooit een vaccin geweest is waarbij er een lange-termijn gevolg was. En er ook geen mechanisme bekend is dat dat zou moeten veroorzaken.
Mexicaanse griep vaccins anyone?

Dat het vaccin uit je lijf verdwijnt, is verder prima... maar als je immuunsysteem eenmaal de verkeerde dingen heeft aangeleerd, heb je simpelweg pech.

Dat is een bekend mechanisme, want het kan ook gewoon door besmetting met een virus gebeuren. Een vaccin is in dat opzicht niet anders.

Als je mij niet gelooft:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6723519/

[ Voor 6% gewijzigd door Lethalis op 10-06-2021 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Lethalis schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:38:
[...]

Mexicaanse griep vaccins anyone?

Dat het vaccin uit je lijf verdwijnt, is verder prima... maar als je immuunsysteem eenmaal de verkeerde dingen heeft aangeleerd, heb je simpelweg pech.

Dat is een bekend mechanisme, want het kan ook gewoon door besmetting met een virus gebeuren. Een vaccin is in dat opzicht niet anders.

Als je mij niet gelooft:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6723519/
Wat beweer je nu precies en hoe ondersteunt dat artikel jouw punt? Voor zover ik weet bestaat er geen bewijs dat vaccins autoimmuunziektes veroorzaken, en al helemaal niet op grote schaal. Er zijn altijd wel wat claims hier en daar, maar geen overtuigend bewijs, maar correct me if I'm wrong.

Heb niet het hele artikel gelezen, maar dat gaat over virale infecties, niet over vaccins.
Vaccins zijn meestal stukjes van virussen, of verzwakte virussen, soms via vector-systeem. Dat is echt wel even wat anders dan een intact virus.

[ Voor 20% gewijzigd door de Peer op 10-06-2021 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
de Peer schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:55:
[...]
Wat beweer je nu precies en hoe ondersteunt dat artikel jouw punt? Voor zover ik weet bestaat er geen bewijs dat vaccins autoimmuunziektes veroorzaken, en al helemaal niet op grote schaal. Er zijn altijd wel wat claims hier en daar, maar geen overtuigend bewijs, maar correct me if I'm wrong.
Vaccins presenteren iets aan jouw immuunsysteem, net zoals een besmetting met een virus dat doet. Jouw uitspraak dat vaccins nooit tot problemen leiden, is op zijn minst twijfelachtig als een natuurlijke besmetting met een virus wél tot een autoimmuunziekte kan leiden.

Ik zeg verder nergens dat dit op grote schaal gebeurt, want dan zouden we ook massaal naar de klote gaan bij elk virusje dat we oplopen.

Maar het immuunsysteem kan simpelweg altijd in de war raken, ongeacht wat het gepresenteerd krijgt.

Dus mijn punt is simpelweg dat het altijd kan gebeuren, ook bij een vaccin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Lethalis schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:05:
[...]

Vaccins presenteren iets aan jouw immuunsysteem, net zoals een besmetting met een virus dat doet. Jouw uitspraak dat vaccins nooit tot problemen leiden, is op zijn minst twijfelachtig als een natuurlijke besmetting met een virus wél tot een autoimmuunziekte kan leiden.
Hoezo twijfelachtig, dat zijn toch gewoon feiten? Vaccins worden al tientallen of zelfs honderden jaren gebruikt als ik het goed heb. Is er enig bewijs dat daar ziektes door zijn ontstaan bij mensen?

Virus en vaccin kun je echt niet zo maar vergelijken. Er wordt wel nagedacht over zo'n vaccin he? Een intact virus kan hele nasty dingen uithalen in je lichaam, daar is het ook op geëvolueerd. Vandaar dat we 'gevaarlijke virussen' ook niet gebruiken als vector vaccin.
Maar het immuunsysteem kan simpelweg altijd in de war raken, ongeacht wat het gepresenteerd krijgt.
Dus mijn punt is simpelweg dat het altijd kan gebeuren, ook bij een vaccin.
Tsja oke, als dat je punt is... Dat geldt dan dus net zo goed voor stuifmeel en alle andere zaken waar je duizenden keren per dag mee in aanraking komt. Dus waarom dan specifiek het vaccin hier tussenuit pikken?

[ Voor 15% gewijzigd door de Peer op 10-06-2021 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
de Peer schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:10:
[...]
Tsja oke, als dat je punt is... Dat geldt dan dus net zo goed voor stuifmeel en alle andere zaken waar je duizenden keren per dag mee in aanraking komt.
Dat is ook zo. Mijn schoonvader at op een dag een appel en kon vervolgens naar het ziekenhuis (terwijl hij al zijn hele leven appels at... go figure).

Het immuunsysteem doet soms rare dingen.

Ga je massaal vaccineren is het dus logisch dat je die mensen treft, hoe mooi je dat vaccin ook maakt, terwijl ze niet per se allemaal COVID hadden gekregen.

Daarom ben ik o.a. voorstander van vooral de risicogroepen inenten en de mensen die dat graag willen, en that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Lethalis schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:19:
[...]

Daarom ben ik o.a. voorstander van vooral de risicogroepen inenten en de mensen die dat graag willen, en that's it.
Dat gebeurt nu toch ook? :?

Tsja mensen die ziek worden van een appel...
Dit heeft niets meer met het vaccin te maken, maar meer over de gevoeligheid van bepaalde mensen, een random verschijnsel blijkbaar. Er zullen altijd een paar pechvogels zijn. Maar dat zou geen reden horen te zijn om geen Corona-vaccin te nemen. Althans rationeel gezien niet. Meeste mensen maken keuzes niet rationeel uiteraard.

[ Voor 21% gewijzigd door de Peer op 10-06-2021 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
de Peer schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:23:
[...]

Tsja mensen die ziek worden van een appel...
Dit heeft niets meer met het vaccin te maken, maar meer over de gevoeligheid van bepaalde mensen, een random verschijnsel blijkbaar. Er zullen altijd een paar pechvogels zijn. Maar dat zou geen reden horen te zijn om geen Corona-vaccin te nemen. Althans rationeel gezien niet. Meeste mensen maken keuzes niet rationeel uiteraard.
Dat weten we natuurlijk niet. Voorlopig wordt iedereen zonder vaccin nog van dingen uitgesloten tot 1 september.

Ik weet niet of ik de Arena weer in mag na 1 september. Er is 0,0 duidelijkheid in deze. Terwijl ik wel morgen keuze moet maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
de Peer schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:23:
[...]
Er wordt anders behoorlijk wat sociale druk opgevoerd dat zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren.

Dat is anders dan zeggen "we hebben een vaccin dat meestal goed helpt, maar in enkele gevallen wat bijwerkingen kan hebben... als je wil, kan je het komen halen, no pressure, ieder zijn of haar eigen keuze... btw straks gaan we weer helemaal open, succes allemaal" en klaar. Geen speciale paspoorten etc. Niet al dat (politieke) gedoe er omheen.

De kans zou serieus nog groter zijn dat ik het zou doen als ik me niet steeds zo gepusht zou voelen. Juist door die druk word ik ook dwars.

Het moet uit mezelf komen. Het moet mijn keuze zijn. Anders voelt het niet goed. Dat is misschien niet helemaal rationeel, maar wel zoals ik er in sta.

Ik eet ook nog steeds appels ;) Ik ga er niet vanuit dat er per se iets verkeerd zou gaan, maar het kan altijd... en dan wil ik iig tegen mezelf kunnen zeggen van "dit was mijn keuze, wat ik dacht dat het beste was" en niet "he kut ik heb dit alleen maar gedaan omdat anderen het wilden".

Maar goed. Ik heb weer genoeg over corona geluld vandaag. De laatste tijd probeer ik er eigenlijk gewoon niet meer mee bezig te zijn. Afstand nemen ervan.

En als ik dan op een dag alsnog bedenk dat ik een prik wil, haal ik hem wel. Maar zover ben ik blijkbaar nog niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Inderdaad, voor een leek klinkt het als een logische vraag. Krijg ik hier over 10-20 jaar geen gevolgen van?? Net als bij (noem maar wat op) asbest, roken etc...
Terwijl als wetenschapper/expert weet je dat er nog nooit een vaccin geweest is waarbij er een lange-termijn gevolg was. En er ook geen mechanisme bekend is dat dat zou moeten veroorzaken. Waardoor je concludeert dat het hoogst onwaarschijnlijk is. Maar uitsluiten kun je het ook niet want niet aangetoond.
Het grote verschil met zaken als asbest en roken is dat er geen chronische exposure is. Een virusinfectie maak je door, en daarna is het uit je lichaam, dus de kans dat er na jaren nog eens nieuwe symptomen aan het licht komen, is heel erg klein. Het kan natuurlijk wel, zie HPV en baarmoederhalskanker, maar het ligt simpelweg niet in de lijn der verwachting.

Bij een vaccin is die kans nog veel kleiner. Je krijgt eenmalig (of tweemalig) iets ingespoten, dat verdwijnt vervolgens, en je heb dus niets dat achterblijft in het lichaam (behalve een immunologisch geheugen). Bovendien is dat ook in de trials onderzocht. Als je proefpersonen een jaar volgt en er komt uit de onderzoeken niets bijzonders naar voren, dan is het extreem onwaarschijnlijk dat het dan na jaren spontaan alsnog aan het licht komt.

Tijdens het goedkeuringsproces wordt het vaccin heel goed bekeken. Wat doet het lichaam? Zien we verhogingen van bepaalde waarden in het bloed? Wat voor virusproducten komen we tegen in het lichaam? Etc. We weten dus heel goed op farmacologisch niveau wat het vaccin doet en hoe het zich gedraagt.
Zeker gezien paracetamol nooit goed is onderzocht, en het bovendien het middel is waarmee het vaakst intoxicaties worden gezien, inderdaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Lethalis schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:48:
[...]

Er wordt anders behoorlijk wat sociale druk opgevoerd dat zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren.

Dat is anders dan zeggen "we hebben een vaccin dat meestal goed helpt, maar in enkele gevallen wat bijwerkingen kan hebben... als je wil, kan je het komen halen, no pressure, ieder zijn of haar eigen keuze... btw straks gaan we weer helemaal open, succes allemaal" en klaar. Geen speciale paspoorten etc. Niet al dat (politieke) gedoe er omheen.

De kans zou serieus nog groter zijn dat ik het zou doen als ik me niet steeds zo gepusht zou voelen. Juist door die druk word ik ook dwars.

Het moet uit mezelf komen. Het moet mijn keuze zijn. Anders voelt het niet goed. Dat is misschien niet helemaal rationeel, maar wel zoals ik er in sta.

Ik eet ook nog steeds appels ;) Ik ga er niet vanuit dat er per se iets verkeerd zou gaan, maar het kan altijd... en dan wil ik iig tegen mezelf kunnen zeggen van "dit was mijn keuze, wat ik dacht dat het beste was" en niet "he kut ik heb dit alleen maar gedaan omdat anderen het wilden".

Maar goed. Ik heb weer genoeg over corona geluld vandaag. De laatste tijd probeer ik er eigenlijk gewoon niet meer mee bezig te zijn. Afstand nemen ervan.

En als ik dan op een dag alsnog bedenk dat ik een prik wil, haal ik hem wel. Maar zover ben ik blijkbaar nog niet.
Ja het is en blijft gewoon jouw keuze natuurlijk. Maar het staat landen ook vrij om dan hun inwoners tegen jou te beschermen. Zo gek vind ik dat niet.

Het is ook 'maar' een vaccin. Men maakt het veel te groot. Zo spannend is het niet.

Het is alsof aangetoond moet worden dat de aarde rond is, maar dat we wel rekening moeten houden met mensen die vinden dat hij plat is, want ja dat is ook een mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

AFCAjax schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:37:
[...]

Dat weten we natuurlijk niet. Voorlopig wordt iedereen zonder vaccin nog van dingen uitgesloten tot 1 september.

Ik weet niet of ik de Arena weer in mag na 1 september. Er is 0,0 duidelijkheid in deze. Terwijl ik wel morgen keuze moet maken.
Ja maar dat is je eigen keuze toch? . Om anderen te beschermen moet je dan wat niet belangrijke pleziertjes missen voor een tijdje, tot de veiligheid van anderen gegarandeerd kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
de Peer schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:36:
[...]

Ja maar dat is je eigen keuze toch? . Om anderen te beschermen moet je dan wat niet belangrijke pleziertjes missen voor een tijdje, tot de veiligheid van anderen gegarandeerd kan worden.
Totdat je voor jouw werk daar naartoe moet of naar het buitenland. Dan blijft er van die eigen keuze ineens bar weinig over.

Maar zie het vooral allemaal als iets onschuldigs, niet belangrijk, etc.

Prima dat we allemaal binnen zaten toen het echt nodig was, maar ergens houdt het toch echt een keer op hoor. Anders krijgen we ons oude leventje nooit meer terug.

Dit duurt al veel te lang en met jouw redenatie kunnen we eeuwig zo doorgaan. Dan zitten we bij de volgende griepgolf ook binnen en worden we verplicht gevaccineerd... want tsja, anders hebben we misschien wel 20.000 griepdoden op ons geweten (2018).

Het is op een gegeven moment simpelweg niet meer in verhouding.

De weg uit deze crisis was het vaccin. Nou prima, dat is er. Iedereen krijgt de kans er eentje te halen en daarna houdt de maakbaarheid van alles een keer op. Niet alles hoort te wijken hiervoor.

Leven weer oppakken en ons weer om andere dingen druk maken. En dat je dan de risicogroepen naast hun griepprik misschien ook nog een jaarlijkse coronaprik geeft, je leeft je maar uit. Als er maar geen vrijheidsbeperkende maatregelen zijn.

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb geen zin meer om mijn leven te laten leiden hierdoor. Er zijn genoeg andere dingen waar ik dood aan kan gaan. De kans is zelfs groter dat dat gebeurt (allerlei soorten kanker bijvoorbeeld).

Maar ach het is maar een vaccin. Zonnecrème is ook maar zonnecrème. Vinden mensen het onverstandig als ik het niet altijd opdoe? Vast. Kan ik huidkanker krijgen als ik verbrand? Vast. Ga ik mij daar elke dag druk om maken? Nee.

De kans dat ik mij op weg naar mijn werk 's ochtends vroeg tussen de vrachtwagens op de snelweg te pletter rij is vele malen groter.

Daar heb ik bijna wekelijks een schrikmomentje van "mijn God, wat doet die nou!?! aaahh".

Ik kan beter daarmee stoppen als ik niet dood wil. Sowieso... what the hell is er met mensen in het verkeer aan de hand de laatste tijd? Lijkt wel alsof er alleen nog maar meer malloten op de weg zijn sinds corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Lethalis schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:29:
[...]

Totdat je voor jouw werk daar naartoe moet of naar het buitenland. Dan blijft er van die eigen keuze ineens bar weinig over.

Prima dat we allemaal binnen zaten toen het echt nodig was, maar ergens houdt het toch echt een keer op hoor. Anders krijgen we ons oude leventje nooit meer terug.

Dit duurt al veel te lang en met jouw redenatie kunnen we eeuwig zo doorgaan. Dan zitten we bij de volgende griepgolf ook binnen en worden we verplicht gevaccineerd... want tsja, anders hebben we misschien wel 20.000 griepdoden op ons geweten (2018).

De weg uit deze crisis was het vaccin. Nou prima, dat is er. Iedereen krijgt de kans er eentje te halen en daarna houdt de maakbaarheid van alles een keer op. Niet alles hoort te wijken hiervoor.

Leven weer oppakken en ons weer om andere dingen druk maken. En dat je dan de risicogroepen naast hun griepprik misschien ook nog een jaarlijkse coronaprik geeft, je leeft je maar uit. Als er maar geen vrijheidsbeperkende maatregelen zijn.

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb geen zin meer om mijn leven te laten leiden hierdoor. Er zijn genoeg andere dingen waar ik dood aan kan gaan. De kans is zelfs groter dat dat gebeurt (allerlei soorten kanker bijvoorbeeld).

Maar ach het is maar een vaccin. Zonnecrème is ook maar zonnecrème. Vinden mensen het onverstandig als ik het niet altijd opdoe? Vast. Kan ik huidkanker krijgen als ik verbrand? Vast. Ga ik mij daar elke dag druk om maken? Nee.

De kans dat ik mij op weg naar mijn werk 's ochtends vroeg tussen de vrachtwagens op de snelweg te pletter rij is vele malen groter.

Daar heb ik bijna wekelijks een schrikmomentje van "mijn God, wat doet die nou!?! aaahh".

Ik kan beter daarmee stoppen als ik niet dood wil. Sowieso... what the hell is er met mensen in het verkeer aan de hand de laatste tijd? Lijkt wel alsof er alleen nog maar meer malloten op de weg zijn sinds corona.
Als je dit nu zelf terug leest, zie je dan ook dat je enigszins met emotie reageert? :(:)

Het lijkt vaak alsof de wereld verandert, maar meestal is het de perceptie die verandert.

Ben het verder inhoudelijk wel met je eens hoor. Na het vaccineren zou er een soort van einde kunnen zijn. Een soort 'bevrijdingsdag' (waarop we verplicht een corona-biertje moeten drinken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Lethalis schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:29:
[...]

Hmm ja dan wordt het lastig inderdaad. Maar het lijkt me dat de werkgever dit te respecteren heeft en dat iemand anders dan maar op die zakenreis moet.

Daar ben ik het wel mee eens, ik haal dat zelf ook vaak aan in discussies met anderen. 'We' zijn er nu nog niet klaar voor om mensen dood te laten gaan terwijl we dat (met een hele hoge prijs) kunnen voorkomen. Denk dat het goed is dat die discussie gevoerd gaat worden zodat bij een volgende pandemie andere keuzes gemaakt kunnen worden.

Ik denk dat het ook wel snel voorbij is straks met de beperkingen. gewoon geleidelijk afbouwen.
Ik ben totaal niet met Corona bezig eigenlijk, voel me ook niet erg beperkt. Een 'echte' lockdown hebben we ook niet gehad natuurlijk.
Absoluut, voor jou persoonlijk zijn de risico's minimaal. dat is ook gewoon zo. Maar je doet het ook deels voor mensen met slechte afweer bij wie het vaccin niet goed werkt en eventueel zelfs voor de mensen die geen vaccin willen omdat ze bijvoorbeeld de voordelen niet begrijpen.

[ Voor 3% gewijzigd door de Peer op 10-06-2021 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
de Peer schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:36:
[...]

Ik weet niet wat voor jou niet-belangrijke pleziertjes zijn? Maar ik vind het toch wel belangrijk een beetje plezier in het leven te hebben.

Het leven moet geen straf zijn, en zo min mogelijk beperkingen hebben. Anders kun je net zo goed stoppen.

Voor anderen is dat misschien anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

AFCAjax schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:42:
[...]

Ik weet niet wat voor jou niet-belangrijke pleziertjes zijn?
Voetbal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
Sowieso, mis alleen je onderbouwing.

Verder prima reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

AFCAjax schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:49:
[...]

Sowieso, mis alleen je onderbouwing.

Verder prima reactie.
Even een jaartje flexibel zijn en een tijdelijke 'vervanghobby' zoeken is toch niet zo'n ramp. Het is niet alsof we in een strafkamp zitten ofzo.
In en rondom huis is vrijwel alles nog mogelijk, buiten kun je van alles doen, zelfs met andere mensen in kleine groepen.
Ik vind het allemaal wel meevallen, maar het komt wel een beetje op ieders creativiteit/flexibiliteit aan.

Met een beetje geluk dwingt het je juist om dingen eens iets anders te doen, uit een stramien te komen, en dan heb je er straks post-Corona nog wat leuks aan over gehouden ook.

Zo denk ik dan weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
Playa del C. schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:39:
[...]
Ben het verder inhoudelijk wel met je eens hoor. Na het vaccineren zou er een soort van einde kunnen zijn. Een soort 'bevrijdingsdag' (waarop we verplicht een corona-biertje moeten drinken).
Ik heb ook een paar flesjes Corona in de koelkast staan voor als ik gevaccineerd ben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AFCAjax
de Peer schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:56:
[...]

Even een jaartje flexibel zijn en een tijdelijke 'vervanghobby' zoeken is toch niet zo'n ramp. Het is niet alsof we in een strafkamp zitten ofzo.
In en rondom huis is vrijwel alles nog mogelijk, buiten kun je van alles doen, zelfs met andere mensen in kleine groepen.
Ik vind het allemaal wel meevallen, maar het komt wel een beetje op ieders creativiteit/flexibiliteit aan.

Met een beetje geluk dwingt het je juist om dingen eens iets anders te doen, uit een stramien te komen, en dan heb je er straks post-Corona nog wat leuks aan over gehouden ook.

Zo denk ik dan weer.
Dat doen we nu toch al 1,5 jaar? Het houdt een keer op he.

Het heeft mij zeker andere inzichten en veel positieve dingen opgeleverd. Maar oude dingen weer gaan doen is ook wel fijn, snap je.

Simpel voorbeeld: even met de kleine meid spontaan naar het zwembad of naar de binnen speeltuin. Ik noem maar wat.

Oja positive dingen:

- max 30 man in een sportschool, top idee! Houden zo.
- op reservering naar een dierentuin, top idee! Beter zo.
- geen onnodige vluchten. Ook super.

[ Voor 7% gewijzigd door AFCAjax op 10-06-2021 23:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:42
[...]
Daar heb ik zelf een mooie anecdote over.... :X

Kregen een aantal jaar terug andere medicijnen, stapte van (des)loratine over naar Xyzal (whitelabel). Ik slik al mijn hele leven anti-histamine in het voorjaar, hoort erbij.

Maar na een paar weken merk ik dat ik me helemaal niet op mijn gemak voel. Heel vreemd gevoel van paranoia terwijl ik totaal helder was en er geen enkele reden was om dat gevoel te hebben (negeerde het daarom ook maar...). Vertelt een collega van me aan een ander bij het koffieapparaat over zijn zus die apotheker was en wat voor bijwerkingen er aan medicijnen zitten.

OH FUCK... ik realiseer me meteen dat angstgevoel een hele bekende is bij Histamine, maar wie neemt nou zo'n bijsluiter serieus? Ik niet.... Dokter gebeld, ander pilletje en ik ben na een dag weer helemaal okay. :o

Tsja, je slikt al je hele leven pilletjes dus dan sta je er ook niet meer bij stil... |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:18

steveman

Comfortabel ten onder

Hupsakee, biontech in de bovenarm :) Over een ruime maand nr 2.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valandil
AFCAjax schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:59:
[...]

Dat doen we nu toch al 1,5 jaar? Het houdt een keer op he.

Het heeft mij zeker andere inzichten en veel positieve dingen opgeleverd. Maar oude dingen weer gaan doen is ook wel fijn, snap je.

Simpel voorbeeld: even met de kleine meid spontaan naar het zwembad of naar de binnen speeltuin. Ik noem maar wat.

Oja positive dingen:

- max 30 man in een sportschool, top idee! Houden zo.
- op reservering naar een dierentuin, top idee! Beter zo.
- geen onnodige vluchten. Ook super.
Sluit me hier wel bij aan.
Nee het geen strafkamp. Maar leven is iets anders als "niet-doodgaan" (als je de media moet geloven).

Na bijna 1,5 jaar is het wel klaar nu.
Ik merk dat de mondkap mij nu mateloos irriteert en ik steeds meer de neiging heb om deze niet meer te dragen. Vooralsnog onderdruk ik het omdat ik het lullig vind voor een jonge vakkenvuller of ander ventje/dame mij als volwassen te moeten aanspreken. Dat is voor hun al lastig genoeg en ze krijgen allicht genoeg tegengas... alleen ik ben het zat. Ik draag hem alleen nog in de winkel, maar heb medelijden als ik mensen buiten op zie (met niemand om zich heen) en dan een mondkap dragen.

Niet teamsporten, niks spontaan, alles georganiseerd en gepland als een stel geconditioneerde wezens met (in mijn ogen) achterlijke regels.

Het gaat ons nog jaren kosten om uit deze psychose te komen.
Daarnaast nog maar te zwijgen over de tweesplitsing en de dehumanisatie die nu gaande is.

Ik ben er klaar mee...

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
de Peer schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:56:
[...]

Zo denk ik dan weer.
Het is niet dat je van tevoren wist dat dit anderhalf jaar (& counting) zou gaan duren. Juist dat maakt plannen lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 05-09 11:23

Empathy

Extreme Audio

Valandil schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:29:
[...]

Sluit me hier wel bij aan.
Nee het geen strafkamp. Maar leven is iets anders als "niet-doodgaan" (als je de media moet geloven).

Na bijna 1,5 jaar is het wel klaar nu.
Ik merk dat de mondkap mij nu mateloos irriteert en ik steeds meer de neiging heb om deze niet meer te dragen. Vooralsnog onderdruk ik het omdat ik het lullig vind voor een jonge vakkenvuller of ander ventje/dame mij als volwassen te moeten aanspreken. Dat is voor hun al lastig genoeg en ze krijgen allicht genoeg tegengas... alleen ik ben het zat. Ik draag hem alleen nog in de winkel, maar heb medelijden als ik mensen buiten op zie (met niemand om zich heen) en dan een mondkap dragen.

Niet teamsporten, niks spontaan, alles georganiseerd en gepland als een stel geconditioneerde wezens met (in mijn ogen) achterlijke regels.

Het gaat ons nog jaren kosten om uit deze psychose te komen.
Daarnaast nog maar te zwijgen over de tweesplitsing en de dehumanisatie die nu gaande is.

Ik ben er klaar mee...
Doe maar rustig, 't is mooi weer. Nog ff geduld en alle ellende is achter de rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
Empathy schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:33:
[...]

Doe maar rustig, 't is mooi weer. Nog ff geduld en alle ellende is achter de rug.
Voorlopig dan... We weten natuurlijk niet wat komende winter gaat brengen en het OMT heeft al aangegeven dat het bij een nieuwe golf ook gewoon weer maatregelen adviseert (los van hoe realistisch het is dat die nageleefd worden). Dus, duimen dat dat niet gebeurt :)

[ Voor 6% gewijzigd door vickypollard op 11-06-2021 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

vickypollard schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:35:
[...]

Voorlopig dan... We weten natuurlijk niet wat komende winter gaat brengen en het OMT heeft al aangegeven dat het bij een nieuwe golf ook gewoon weer maatregelen adviseert. Dus, duimen dat dat niet gebeurt :)
Tsja, als dat gebeurt, ga ik ook steigeren denk ik. Wat kan je na vaccinaties nog doen? Lockdowns zijn niet eeuwig houdbaar. Vooralsnog zie ik het hoopvol in en ga ik er vanuit dat ik in juli dronken (haha, ja, dronken..) op m'n eerste festival sinds lange tijd sta (Verknipt!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
Empathy schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:37:
[...]

Tsja, als dat gebeurt, ga ik ook steigeren denk ik. Wat kan je na vaccinaties nog doen? Lockdowns zijn niet eeuwig houdbaar. Vooralsnog zie ik het hoopvol in en ga ik er vanuit dat ik in juli dronken (haha, ja, dronken..) op m'n eerste festival sinds lange tijd sta (Verknipt!).
Eén van de voordelen is natuurlijk dat ziekenhuisopnames als het goed is tot een minimum beperkt zullen zijn dankzij vaccinaties, wat dan hopelijk het belang van maatregelen minder groot maakt. En wellicht is dan ook meer bekend over het effect van vaccineren op long-covid, zodat misschien een besmetting an sich ook niet meer zo boeit.

[ Voor 4% gewijzigd door vickypollard op 11-06-2021 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:09

Laguna

Connaisseur

Het verbaast mij ook dat er zoveel mensen braaf doen wat ze opgedragen krijgen vanuit de overheid en de manier waarop sceptici zoals Dick Bijl worden afgeserveerd op dit forum bevalt mij totaal niet.

Hier overigens nog een podcast (#21) met Dick Bijl:
https://www.nporadio2.nl/podcasts/op-zn-kop
[...]

Ik zit vooral met die nieuwe technieken die ze nu gebruiken bij coronavaccins. Als er een traditioneel vaccin (zoals de griepprik met een geïnactiveerd of afgezwakt virus) voor corona beschikbaar komt in Nederland, dan neem ik die waarschijnlijk wel.
Naast de technieken die gebruikt zijn voor de huidige beschikbare vaccins is het percentage (los van de risicogroepen) dat echt goed ziek wordt van COVID-19 gewoon erg laag < 1%. Dit alles gecombineerd is voor mij reden genoeg om mijn keuze voorlopig nog uit te stellen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Empathy schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:33:
[...]

Een paar weekjes nog maar, nog even volhouden nog.
Die heb ik eerder gehoord :+

Eerlijk gezegd zie ik het sceptisch in. Deze zomer worden we (onder voorwaarden) even vrijgelaten, maar ik zie zo het slot er in het najaar weer opgaan zodra het griepseizoen weer van start gaat.
Vast variant X/Y/Z of gewone griep. Of vele besmettingen met die draak van de PCR test.... etc.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Valandil schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:44:
[...]

Een paar weekjes nog maar, nog even volhouden nog.
Die heb ik eerder gehoord :+

Eerlijk gezegd zie ik het sceptisch in. Deze zomer worden we (onder voorwaarden) even vrijgelaten, maar ik zie zo het slot er in het najaar weer opgaan zodra het griepseizoen weer van start gaat.
Vast variant X/Y/Z of gewone griep. Of vele besmettingen met die draak van de PCR test.... etc.
De laatste loodjes.. Maar kop op, 't is vrijdag met mooi weer, pak een biertje en voor je 't weet is het weer de winterlockdown ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Empathy schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:53:
[...]

De laatste loodjes.. Maar kop op, 't is vrijdag met mooi weer, pak een biertje en voor je 't weet is het weer de winterlockdown ;)
Klopt. Straks begint de hele vaccinatieshit weer van vooraf aan.
Dit weekend zeker genieten van het mooie weer. :)

wijze woorden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Laguna schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:44:
[...]

Het verbaast mij ook dat er zoveel mensen braaf doen wat ze opgedragen krijgen vanuit de overheid en de manier waarop sceptici zoals Dick Bijl worden afgeserveerd op dit forum bevalt mij totaal niet.
Ik denk dat weinigen zich laten vaccineren 'omdat ze dat opgedragen krijgen'. Ik denk dat de meerderheid dit uit vrije wil doet, omdat ze inzien dat het risico ziek te worden (veeeeeel) groter is dan het risico op een mogelijke vaccin-bijwerking. En tsja het is maar een prikje. Kleine moeite toch.
[...]

Naast de technieken die gebruikt zijn voor de huidige beschikbare vaccins is het percentage (los van de risicogroepen) dat echt goed ziek wordt van COVID-19 gewoon erg laag < 1%. Dit alles gecombineerd is voor mij reden genoeg om mijn keuze voorlopig nog uit te stellen.
Die kans is inderdaad klein, voor jou. Persoonlijk vind ik 1% meer dan genoeg reden om een vaccin te nemen.

Daarnaast is er natuurlijk het argument dat je ook anderen beschermt, dat je helpt om het virus helemaal te verdrijven, en dat je helpt de kans op mutaties kleiner te maken. En natuurlijk dat de maatregelen sneller versoepeld kunnen worden.

Wat betreft lange-termijn effecten. Ik zou me eerder zorgen maken over de mogelijke gevolgen van niet vaccineren en dat virus (waar we relatief weinig van weten) vrij spel geven in je lichaam. Wie weet komen we er over 10 jaar achter dat al die mensen met long-covid nog meer schade hebben dan nu bekend.

[ Voor 10% gewijzigd door de Peer op 11-06-2021 15:25 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"