Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
-tom-562 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:08:
[...]
Geboren in 1985 of 1986? Rond 11:30 uur kun je terecht op de website om online een afspraak te maken voor vaccinatie. Dus plan de prik en vertel het anderen. Rug van hand met naar rechts wijzende wijsvinger https://coronavaccinatie-afspraak.nl
Ik dacht dat dit eerst een cryptische boodschap was ofzoblijkbaar dus de beschrijving van een emoticon
Anyway, geboortejaar 1986 hier, is er al bekend om welke vaccinatie het gaat?
Op RIVM.nl staat hij nog niet live, dus nog even afwachtenTheRicolaa10 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:08:
[...]
Pfizer/Moderna of optie Janssen(?) lijkt me.
Denk over een kwartiertje pasRobkazoe schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:13:
[...]
Als '85 krijg ik "U kunt online geen afspraak maken".
Ik heb gebeldRobkazoe schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:13:
[...]
Als '85 krijg ik "U kunt online geen afspraak maken".
Daarvoor hebben we inderdaad de [embed tagTIGER1125 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:01:
Het bericht is live op de twitter van Hugo, we hebben weer 2 jaren!![]()
[Twitter]
Geboren in 1985 of 1986? Rond 11:30 uur kun je terecht op de website om online een afspraak te maken voor vaccinatie. Dus plan de prik en vertel het anderen. 👉 https://t.co/Gymdf4GlTA #PlanDePrik pic.twitter.com/tUzFpMtzDM
— Hugo de Jonge (@hugodejonge) 7 juni 2021
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ja het lukte even niet, kreeg al hulp van @LongBowNLYakuzA schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:16:
[...]
Daarvoor hebben we inderdaad de [embed tag
[Twitter]
M'n post is gemaakt, met dank aan @LongBowNL
vanaf 11:30Piet_Piraat7 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:18:
Ik ben van 1986, maar als ik de link volg krijg ik de melding "U kunt online geen afspraak maken"
lezen is moeilijk
[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 07-06-2021 11:19 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
incognito geprobeerd? Anders nog eventjes geduldPiet_Piraat7 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:18:
Ik ben van 1986, maar als ik de link volg krijg ik de melding "U kunt online geen afspraak maken"
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Het kan ook pas vanaf rond 11:30u volgens Hugo. Ik ben ook van '86, dus straks eens kijken wanneer ik een prikje kan halen.Piet_Piraat7 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:18:
Met name 'begrijpend lezen' is moeilijk
PSN
define ''rond''
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
in het verleden van de jaargangen was 'rond' meestal 15 minuten na de aangekondigde tijd
PSN
Goed om te wetenYakuzA schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:21:
[...]
in het verleden van de jaargangen was 'rond' meestal 15 minuten na de aangekondigde tijd
TY
Ben net even stiekem (gewoon een andere geboortejaar invullen) rond wezen kijken de plandata zaten bij mij (regio rijnmond) rond laatste volle week juni en en dan de laatste week juli/ eerste week augustus in mijn regio. Afhankelijk van het ingevulde postcode.Mawlana schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:19:
[...]
Het kan ook pas vanaf rond 11:30u volgens Hugo. Ik ben ook van '86, dus straks eens kijken wanneer ik een prikje kan halen.
Eens kijken of ik voor m'n vrouw nog aan de beurt kan komen, op een andere plek in de regio.
[ Voor 5% gewijzigd door TIGER1125 op 07-06-2021 11:23 ]
Waar kan ik inzicht krijgen in de plandata per regio? Ik hoop ergens eind deze week een afspraak te kunnen maken (1991) en zou het zeer fijn vinden voor eind juni een prik te morgen ontvangen ivm vakantie in juliTIGER1125 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:22:
[...]
Ben net even stiekem rond wezen kijken de plandata zaten bij mij (regio rijnmond) rond laatste volle week juni en en dan de laatste week juli/ eerste week augustus in mijn regio. Afhankelijk van het ingevulde postcode.
Eens kijken of ik voor m'n vrouw nog aan de beurt kan komen.
Ik woon bij Schiphol in de buurt, maar vind het niet erg om naar het oosten (Gelderland) van het land te reizen aangezien ik dat kan combineren met familiebezoek.TIGER1125 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:22:
[...]
Ben net even stiekem rond wezen kijken de plandata zaten bij mij (regio rijnmond) rond laatste volle week juni en en dan de laatste week juli/ eerste week augustus in mijn regio. Afhankelijk van het ingevulde postcode.
Eens kijken of ik voor m'n vrouw nog aan de beurt kan komen.
Gewoon een ander geboortejaar opgeven en daarna afspraak proberen in te plannen.spartacusNLD schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:23:
[...]
Waar kan ik inzicht krijgen in de plandata per regio? Ik hoop ergens eind deze week een afspraak te kunnen maken (1991) en zou het zeer fijn vinden voor eind juni een prik te morgen ontvangen ivm vakantie in juli
Vorige week kon ik binnen 8 dagen terecht. Ben benieuwd..
[ Voor 25% gewijzigd door Mawlana op 07-06-2021 11:24 ]
Ander geboorte jaar invullen, dat al aan de beurt is er wordt namelijk helemaal niets gecontroleerd alleen in dat vrij in te vullen vakje. Er is geen koppeling met de digid of iets dergelijks in het systeem.spartacusNLD schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:23:
[...]
Waar kan ik inzicht krijgen in de plandata per regio? Ik hoop ergens eind deze week een afspraak te kunnen maken (1991) en zou het zeer fijn vinden voor eind juni een prik te morgen ontvangen ivm vakantie in juli
Eventuele controle gebeurt later handmatig, buiten het systeem om, las ik in een artikel.
Ik heb de GGD gebeld met dezelfde vraag een tijdje terug. Die zeiden dat hij niet in Quarantaine hoefde wegens de eerdere besmetting.Cobb schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:08:
Klas van mijn oudste voor de 4e keer in quarantaine vanwege een besmetting onder de kinderen. Officieel moet mijn zoontje nu in quarantaine en zich woensdag laten testen , maar aangezien hij 7,5 week geleden Corona heeft gehad lijkt mij dat vrij zinloos? Wat vinden jullie?
Ik denk dat als je puur naar de regeltjes kijkt, die achterlopen, het misschien wel zo zou zijn, maar het heeft gewoon geen zin.
Ik krijg toch echt een DigiD inlogverzoek?TIGER1125 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:25:
[...]
Ander geboorte jaar invullen, dat al aan de beurt is er wordt namelijk helemaal niets gecontroleerd alleen in dat vrij in te vullen vakje. Er is geen koppeling met de digid of iets dergelijks in het systeem.
Eventuele controle gebeurt later handmatig, buiten het systeem om, las ik in een artikel.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lWt9CUK2wGCSfo7ohbZNCEkI.jpg?f=user_large)
Ja je moet wel inloggen, maar er is geen koppeling of je daadwerkelijk aan de beurt bent.spartacusNLD schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:27:
[...]
Ik krijg toch echt een DigiD inlogverzoek?
[Afbeelding]
Wanneer je 1980 invult in inlogt ben je binnen.
Iets met ongeduldig

[ Voor 7% gewijzigd door TIGER1125 op 07-06-2021 11:29 ]
Top! Dat werkt idd.TIGER1125 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:28:
[...]
Ja je moet wel inloggen, maar er is geen koppeling of je daadwerkelijk aan de beurt bent.![]()
Wanneer je 1980 invult in inlogt ben je binnen.Als ik om 11:31 niet kan inloggen pak ik die zijdeur wel.
![]()
Iets met ongeduldig
Checken ze op locatie trouwens of je de afspraak gemaakt hebt voordat je aan de beurt was? Want op deze manier kan ik alvast een afspraak maken voor 25 juni. Tegen die tijd is 1991 vast wel opgeroepen..
Oftewel: checken ze tegen die tijd of de 1980 die ik nu invul klopt met mijn daadwerkelijke geboortedatum.
[ Voor 29% gewijzigd door spartacusNLD op 07-06-2021 11:34 ]
Volgens dat artikel dat ik las, gebeurt het einde van de dag of eens in de zoveel dagen ofzo, met een uitdraai van de geboortejaren die zeggen ze daarna af.spartacusNLD schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:30:
[...]
Top! Dat werkt idd.
Checken ze op locatie trouwens of je de afspraak gemaakt hebt voordat je aan de beurt was? Want op deze manier kan ik alvast een afspraak maken voor 25 juni. Tegen die tijd is 1991 vast wel opgeroepen..
Ik kan nog steeds niet een afspraak maken. Ondertussen op twee verschillende browsers/ips geprobeerd.spartacusNLD schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:27:
[...]
Ik krijg toch echt een DigiD inlogverzoek?
[Afbeelding]
Ik ook niet. Ben er wel ingekomen met 1980 als geboortejaar. Ik zou aanstaande vrijdag al terecht kunnen voor een prikje, maar vraag me af of die afspraak niet geannuleerd gaat worden...Robkazoe schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:35:
[...]
Ik kan nog steeds niet een afspraak maken. Ondertussen op twee verschillende browsers/ips geprobeerd.
Dat gaat je niet lukken. Je bent pas goed beschermd 14 dagen na de 2e prik dus dan moet je 2 weken geleden de eerste halen...spartacusNLD schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:23:
[...]
Volgens mij gaven ze aan dat geautomatiseerd snachts de te jonge bouwjaren er uit gooien.spartacusNLD schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:30:
[...]
Top! Dat werkt idd.
Oftewel: checken ze tegen die tijd of de 1980 die ik nu invul klopt met mijn daadwerkelijke geboortedatum.
PSN
Bij Pfizer al na 7 dagen na de tweede prik aldus het boekje wat ik bij mijn prik kreeg gister.jongetje schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:38:
[...]
Dat gaat je niet lukken. Je bent pas goed beschermd 14 dagen na de 2e prik dus dan moet je 2 weken geleden de eerste halen...
De api heeft het geboortejaar nog niet opengezet, wel logisch dat het niet lukt. Je kunt deze url spammenRobkazoe schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:35:
[...]
Ik kan nog steeds niet een afspraak maken. Ondertussen op twee verschillende browsers/ips geprobeerd.
https://user-api.coronate...a/bepaalbaar/1985/NEE/NEE
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
https://www.rivm.nl/nieuw...igd-voor-coronavaccinatieMensen geboren in 1985 en 1986 kunnen vanaf vandaag online een afspraak inplannen via www.coronavaccinatie-afspraak.nl voor een vaccinatie bij de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst . Daar krijgen zij het vaccin van BioNTech/Pfizer of Moderna. Zij ontvangen vanaf woensdag 9 juni de uitnodigingsbrief voor de coronavaccinatie per post. In totaal zijn er ruim 239.000 mensen geboren in 1985 en 1986.
Ok, maar dan redt hij het alsnog niet als je eind juni de eerste krijgt en in juli op vakantie gaat.Dracula schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:40:
[...]
Bij Pfizer al na 7 dagen na de tweede prik aldus het boekje wat ik bij mijn prik kreeg gister.
Nee dat is zeker zo, dacht alleen zal even wat info geven over wanneer en tweede prik :-)jongetje schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:43:
[...]
Ok, maar dan redt hij het alsnog niet als je eind juni de eerste krijgt en in juli op vakantie gaat.
Dat kan ook maar beperkt. Ik heb mijn limit bereikt aldus de API.TheRicolaa10 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:40:
[...]
De api heeft het geboortejaar nog niet opengezet, wel logisch dat het niet lukt. Je kunt deze url spammen:
https://user-api.coronate...a/bepaalbaar/1985/NEE/NEE
Hmm da's jammer, dan is er een rate limit opgezet laatst.Robkazoe schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:45:
[...]
Dat kan ook maar beperkt. Ik heb mijn limit bereikt aldus de API.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Ik heb de gok gewoon gewaagd met 1984 inloggen, ik was na 11:30 uur binnen dus ik vind het wel best zo.Mawlana schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:38:
[...]
Ik ook niet. Ben er wel ingekomen met 1980 als geboortejaar. Ik zou aanstaande vrijdag al terecht kunnen voor een prikje, maar vraag me af of die afspraak niet geannuleerd gaat worden...
Dan moet je niet om 11:30 uur zeggen dat ik een afspraak kan maken.
Ja klopt ik ben een hork

[ Voor 19% gewijzigd door TIGER1125 op 07-06-2021 11:49 ]
Ik (1986) heb 'm maar online gemaakt door in te loggen met 1980 als geboortejaar. Wel pas om 11.45u.Tano schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:47:
Afspraak gemaakt (85) - telefonisch ging het prima.
[ Voor 3% gewijzigd door Mawlana op 07-06-2021 11:49 ]
Voor iedereen zijn nieuwe afspraken met Pfizer/Moderna, dus niet heel erg schokkendTIGER1125 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:41:
Vaccin-update voor de '85/'86 groep
[...]
https://www.rivm.nl/nieuw...igd-voor-coronavaccinatie
PSN
Als je inlogt met een verkeerde geboortedatum kun je alvast een beetje kijken in welke periode je nu kunt plannen.spartacusNLD schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:23:
[...]
Toeval dat het toeval altijd de twijfelaars treft... Ik ben normaliter een heel rationeel mens, maar het gepolariseerde debat heeft iets kapot gemaakt in m'n hoofd... Er is geen gulden middenweg meer mogelijk, je bent of voor, of tegen... of hypochonder, of wappie... zuchtroffeltjes schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:59:
[...]
Met andere woorden, er is gewoon iets als toeval.
By each crime and every kindness, we birth our future
Aangezien ik 0,0 vertrouwen heb in dat hele vrij reizen verhaal met slechts één prik heb ik maar niet aangegeven dat ik ooit positief ben getest.
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Gele Koorts vaccin (Stamaril) is inmiddels levenslang geldig.Rzaan schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:57:
[...]
De meeste van je vaccins die je voor reizen nodig hebt, zul je toch opnieuw moeten halen, omdat velen een beperkte werkingstijd hebben.
Mijn Yellow Fever (de enige waar ze tot vorig jaar ooit aan de grens om zouden kunnen vragen) is bijvoorbeeld ook dit jaar verlopen.

https://www.who.int/ith/updates/20160727/en/
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Mag je zelf kiezen. Vriendin wilde hem ook niet hebben in de arm wat ze een tattoo had.Michael_OsGroot schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:52:
Misschien een stomme vraag maar mag je kiezen in welke arm je de spuit krijgt? Ik zou liever in mijn linkerarm een vaccin krijgen. Mocht ik dan last krijgen van mijn arm, dan kan ik mn muis iig gebruiken
Michael_OsGroot schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:52:
Misschien een stomme vraag maar mag je kiezen in welke arm je de spuit krijgt? Ik zou liever in mijn linkerarm een vaccin krijgen. Mocht ik dan last krijgen van mijn arm, dan kan ik mn muis iig gebruiken
Wel een goede om de dag na de prik naar de baas te bellen, "chef ik heb last van m'n arm door die prik dus kan helaas niet thuiswerken." Helaas heb ik een droogkloot van een baas, die zegt dan gewoon "kom je toch op kantoor werken."
[ Voor 9% gewijzigd door TIGER1125 op 07-06-2021 11:55 ]
Ik probeer het straks nog wel een keer.
Er zijn best wat mensen die een dag beroerd zijn van de prik. Sommige werkgevers (vooral in de zorg volgens mij), die roosteren mensen ook uit op de dag/na de dag van vaccinatie.TIGER1125 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:54:
[...]
"je muis"
![]()
Wel een goede om de dag na de prik naar de baas te bellen, chef ik heb last van m'n arm door die prik dus kan helaas niet thuis werken.
Dat geloof ik best.Robkazoe schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:56:
[...]
Er zijn best wat mensen die een dag beroerd zijn van de prik. Sommige werkgevers (vooral in de zorg volgens mij), die roosteren mensen ook uit op de dag/na de dag van vaccinatie.
Bij ons heeft de baas al gezegd als je wil prikken, gewoon zodra het kan, en ook gewoon onder werktijd, wanneer het zo uitkomt.
Daarna zien we wel verder qua uitval van collega's e.d.
ze vroeg aan mij of ik links of rechtshandig was (rechts). En ze heeft hem in m'n linker arm gezet.Michael_OsGroot schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:52:
Ik hoor dit vaker, ik heb het idee dat wij een redelijk uitzonderlijke situatie hebben dat ik zowel m'n eerste als tweede prik in de dichtstbijzijnde locatie heb... (en dat was nog de snelste optie ook nog!)RocketKoen schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:55:
Ik kon 29 juni terecht. Bij een lokatie in een andere stad (terwijl mijn stad er 3 heeft).
Ik probeer het straks nog wel een keer.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Maar de website is inmiddels overbelast.RocketKoen schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:00:
De api staat nu open
Zit vast achter de bolletjes na de postcode.
EDIT: 29 juni pas op z'n vroegst in plaatsen minimaal 20 km verderop. Ik ga het vanavond nog wel even proberen...
EDIT2: Nog even met dezelfde postcode nogmaals geprobeerd. Ik kan over een klein weekje bij de locatie om de hoek.
[ Voor 36% gewijzigd door Robkazoe op 07-06-2021 12:10 ]
Toeval treft in dit geval jou, er zijn meer dan voldoende twijfelaars heel erg ziek geworden. En er zijn ongetwijfeld heel wet mensen die doodsbang waren die niet eens gemerkt hebben dat ze uberhaupt COVID hebben gehad. In dit soort dingen is een anecdote echt niet maatgevend.Freggel_United schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:51:
[...]
Toeval dat het toeval altijd de twijfelaars treft... Ik ben normaliter een heel rationeel mens, maar het gepolariseerde debat heeft iets kapot gemaakt in m'n hoofd... Er is geen gulden middenweg meer mogelijk, je bent of voor, of tegen... of hypochonder, of wappie... zucht
Het enige wat ik je kan bieden is dat als je rustig kijkt naar de geschiedenis van Vaccins het vooral een enorm succesverhaal is (Ik gok qua succes op de tweede plaats nadat we doktoren verplichten hun handen lieten wassen voor een operatie), waarbij er verassend weinig bij is misgegaan.
En als de discussie je verwart/raakt zou ik me daar vooral uit terug trekken en luisteren naar de experts. Dat zal misschien voelen als het weggeven van zelfbeschikking, maar dat is beter dan je eigen dokter te spelen.
Of zoals het beroemde gezegde luidt "A Man Who Is His Own Lawyer Has a Fool for a Client".
Ik heb meer dingen te doen dus heb 1984 ingevuld (typo mochten ze ernaar vragen) en een afspraak gemaakt. Moet nog een bevestiging ontvangen dus ik ben benieuwd of ze zo snugger zijn om hem te bevestigen of af te melden...
Uiteraard hoef ik niet voor te kruipen maar dat doe ik mijn inziens ook niet. Fijn dat het nu allemaal zo snel gaat, maar kondig e.e.a. dan niet af indien het nog niet mogelijk is... Dit jaar levert met al het gedoe al genoeg frustratie op zonder dit soort knulligheden

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
klein detail...roffeltjes schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:10:
[...]
Toeval treft in dit geval jou, er zijn meer dan voldoende twijfelaars heel erg ziek geworden. En er zijn ongetwijfeld heel wet mensen die doodsbang waren die niet eens gemerkt hebben dat ze uberhaupt COVID hebben gehad. In dit soort dingen is een anecdote echt niet maatgevend.
Het enige wat ik je kan bieden is dat als je rustig kijkt naar de geschiedenis van Vaccins het vooral een enorm succesverhaal is (Ik gok qua succes op de tweede plaats nadat we doktoren verplichten hun handen lieten wassen voor een operatie), waarbij er verassend weinig bij is misgegaan.
En als de discussie je verwart/raakt zou ik me daar vooral uit terug trekken en luisteren naar de experts. Dat zal misschien voelen als het weggeven van zelfbeschikking, maar dat is beter dan je eigen dokter te spelen.
Of zoals het beroemde gezegde luidt "A Man Who Is His Own Lawyer Has a Fool for a Client".
Degene die heeft ontdekt dat handen wassen voor een operatie een goed idee was, is ontslagen en later opgenomen in een gesticht. Zijn collega's vonden het absurd dat hun patiënten ziek zouden worden omdat ze tussen een autopsie en een operatie hun handen niet wasten.
Pas 24 jaar later werd het normaal om je handen te ontsmetten na een autopsie
[ Voor 3% gewijzigd door RocketKoen op 07-06-2021 12:21 ]
Ja, ik ben bekend met de trieste loopbaan van SemmelweissRocketKoen schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:18:
[...]
klein detail...
Degene die heeft ontdekt dat handen wassen voor een operatie een goed idee was, is ontslagen en later opgenomen in een gesticht. Zijn collega's vonden het absurd dat hun patiënten ziek zouden worden omdat ze tussen een autopsie en een operatie hun handen niet wasten.
Pas 24 jaar later werd het normaal om je handen te ontsmetten na een autopsie
Doktoren die vonden dat een bebloedde jas een teken van hun beroep was

Je kunt even kijken of hij al op de site staat bij je vaccinatie gegevens inzien, de mijne stond er al direct tussen. (zelfde manier als bij jou)Thalaron schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:14:
Ik kom uit 85... op NOS en de site van het GGD staat dat je met bouwjaar 1986 of eerder een online afspraak kan maken. Dan wil je een afspraak maken.... U kunt geen afspraak maken met een link naar wie kan/mag... ja leuk is dit...
Ik heb meer dingen te doen dus heb 1984 ingevuld (typo mochten ze ernaar vragen) en een afspraak gemaakt. Moet nog een bevestiging ontvangen dus ik ben benieuwd of ze zo snugger zijn om hem te bevestigen of af te melden...
Uiteraard hoef ik niet voor te kruipen maar dat doe ik mijn inziens ook niet. Fijn dat het nu allemaal zo snel gaat, maar kondig e.e.a. dan niet af indien het nog niet mogelijk is... Dit jaar levert met al het gedoe al genoeg frustratie op zonder dit soort knulligheden
Heb zojuist de bevestiging per mail ontvangen ongeveer 1 tot 1,5 uur na het plannen op de site.
[ Voor 4% gewijzigd door TIGER1125 op 07-06-2021 12:53 ]
Dus je komt als eindconclusie aan op dwang door sociale uitsluiting, terwijl je het afgelopen jaar uiterst je best hebt gedaan om zoveel mogelijk in contact te komen met mensen, terwijl het niet de bedoeling was ?Freggel_United schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:35:
Ah fijn! Een Covid-kroeg... wellicht de plek om mijn hart te luchten... Ik ga proberen dit zonder mijn gebruikelijke cynisme te schrijven, maar vergeef me als me dit niet helemaal lukt;
Afgelopen vrijdag heb ik samen met vrouwlief een serologische test gehaald bij Coronalabs... goed geregeld, keurig certificaat gehad... we waren beide negatief, en dat verbaasde me, om de volgende redenen;
Ik heb een ambulant beroep in de IT, ik bezoek dagelijks klanten in het MKB, variërend van éénpitters tot productiebedrijven met 100+ medewerkers en heb gewoon doorgewerkt, ik ben geen dag thuis geweest. Op een enkel bedrijf na was het overal business as usual, ook qua gedragsregels... je merkt dat veel leidinggevenden moeite hebben met het handhaven van anderhalve meter of het wassen van handen, er moet immers ook gewoon gewerkt worden. Iedereen mag daar het zijne van vinden, ik persoonlijk vind het iedere keer een verademing (sic) om ergens te komen waar de hysterie van de maatschappij even niet bestaat en er gewoon "normaal" gedaan wordt.
Gezien bovenstaande feiten en het feit dat Corona bijzonder besmettelijk is (tenminste, dat is wat ons verteld wordt) vind ik het raar dat ik negatief test in een serologische test, ik word immers dagelijks blootgesteld. Wel stemt het me positief, want ik trek er de volgende conclusies uit: Óf iedereen neemt zijn eigen verantwoordelijkheid en blijft thuis bij symptomen, óf het valt wel mee met de besmettelijkheid, of een combinatie van beide... de waarheid zal ergens in het midden liggen.
De serologische test was ook het zetje dat ik nodig had om een vaccinatieafspraak te maken, als ik positief getest was had ik afgewacht, ik zou immers door mijn eigen immuunsysteem beschermd zijn. Overigens neem ik het vaccin met zeer veel tegenzin, de manier waarop er toe "aangedrongen" wordt bevalt me niet, de overheid verplicht je dan wel niet, maar zinspeelt wel op sociale uitsluiting als je hem niet neemt...
Een lichte verwondering maakt zich van mij meester ...
Maar wel een locatie waar ik heen kan fietsen. Kon over 12 dagen al op meer dan een uur rijden met de auto.

Hopelijk mag 1989 ook snel dan is mijn vriendin ook happy
https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Ik zat op ruim een uur, je kunt de afspraken wel al zien bij "mijn vaccinatiegegevens inzien" als het goed is. Als je afspraken daar niet in staan dan heb je kans dat ze niet zijn geregistreerd denk ik.pingkiller schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:09:
Hoe snel na het maken van de afspraak krijg je de bevestigingsmail? Wacht al een uur, heb nog niks. Ook niet in mijn spam folder.
Mijn vrouw had ze gisteren overigens binnen een paar minuten al binnen paar uur nadat de site open gegaan was. Dus ik denk dat de drukte ook een rol speelt in dit geval.
Oh, dat kun je nu niet checken i.v.m. het maximum aan aantal bezoekers op de site.
[ Voor 22% gewijzigd door TIGER1125 op 07-06-2021 13:12 ]
1986 hier. Dat is wel lang wachten. Hier regio Emmen vanaf 24 juni ofzo. Met een beetje spelen met postcodes nu in Meppel aanstaande vrijdag, dus de 11e! 45 minuten rijden, maar dat heb ik er graag voor over.Vrietje schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:49:
Nou ja de afspraak is toch gelukt. Maar pas bijna over een maand hier in de omgeving.
Maar wel een locatie waar ik heen kan fietsen. Kon over 12 dagen al op meer dan een uur rijden met de auto.
iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.
Na iets van 2 uur zijn ze binnen. Geen idee waar de bitjes al die tijd hebben uitgehangen, maar ze zijn er.TIGER1125 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:11:
[...]
Oh, dat kun je nu niet checken i.v.m. het maximum aan aantal bezoekers op de site.![]()
Maar online is het inderdaad ook in te zien gelukkig.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Ik heb begrepen dat als je geprikt bent, en je je geprikte arm even lekker rondzwaait, dat eventuele kramp minder wordt. Valt te proberenMichael_OsGroot schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:52:
Hier nog geen mail, maar ik durf te wedden dat er ergens bij de Rijksoverheid of de GGD een mailserver flink aan het roken is
Afspraak is wel in te zien...
[ Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 07-06-2021 14:20 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Ik schrijf nergens dat ik mijn uiterste best gedaan heb in contact te komen... Ik schrijf dat ik het een verademing vind dat er op de plekken waar ik kwam "normaal" gedaan werd. Dat zegt iets over mijn beleving van het geheel... ik ben echt niet bewust overal zo recalcitrant mogelijk gaan doen en waar nodig draag ik gewoon een mondkapje omdat ik winkeliers etc. niet wil opzadelen met onnodig gezeik, dat hebben ze al genoeg gehad...gekkie schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:41:
[...]
Dus je komt als eindconclusie aan op dwang door sociale uitsluiting, terwijl je het afgelopen jaar uiterst je best hebt gedaan om zoveel mogelijk in contact te komen met mensen, terwijl het niet de bedoeling was ?
Een lichte verwondering maakt zich van mij meester ...
By each crime and every kindness, we birth our future
Regio Tilburg, opties waren Breda,Tilburg en Waalwijk maar allemaal binnen 1 week.ACID-dude schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:17:
[...]
1986 hier. Dat is wel lang wachten. Hier regio Emmen vanaf 24 juni ofzo. Met een beetje spelen met postcodes nu in Meppel aanstaande vrijdag, dus de 11e! 45 minuten rijden, maar dat heb ik er graag voor over.
Regio Rotterdam had ik idd eentje die over 12 dagen al was. Maar mijn vrouw is hoog zwanger dus ik moet de komende 14 dagen wel in de buurt zijn. Dus daarom ben ik ook maar voor die 3de gegaan.
Anyway, nu wordt het 17 jun ook in Alkmaar en 2e prik na de vakantie in Koog a/d Zaan.
Prima zo toch
Computer says no
Ik moest vroeger na een vaccinatie altijd even touwtjespringen van m'n moeder, dus daar zat toen gewoon een kern van waarheid inAW_Bos schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:18:
[...]
Ik heb begrepen dat als je geprikt bent, en je je geprikte arm even lekker rondzwaait, dat eventuele kramp minder wordt. Valt te proberen
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Maar wat moet je doen als je geen mail ontvangt, maar de afspraak wel online kan inzien?
Kunnen ze bij het 0800-7070 een mail hersturen?
[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 07-06-2021 14:46 ]
Hier net ook!Robkazoe schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:34:
Ik heb om 13:32 mijn mails binnen gekregen. En had net na 12:00 uur de afspraak gemaakt.
Zaterdagavond 19.30 geprikt in de linkerarm en de prikplek werd na een paar uur een klein beetje pijnlijk, prima overleefbaar btw, iets tussen erg plaatselijke spierpijn en een blauwe plek in qua gevoel.AW_Bos schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:18:
[...]
Ik heb begrepen dat als je geprikt bent, en je je geprikte arm even lekker rondzwaait, dat eventuele kramp minder wordt. Valt te proberen
Hier nog geen mail, maar ik durf te wedden dat er ergens bij de Rijksoverheid of de GGD een mailserver flink aan het roken is
Afspraak is wel in te zien...
Za-zo en zo-ma nacht niet op geslapen maar vannacht verwacht ik wel weer gewoon lekker op mijn linkerzij te kunnen liggen.
Heb niet geforceerd lopen zwaaien ofzo maar ben gewoon naar huis gereden daarna.
Van het prikje zelf voel je echt helemaal niks, prima geregeld met die extreem dunne naaldjes, pas toen het wat gevoelig begon te worden na een paar uur wist ik met zekerheid dat er ook echt iets ingespoten was.
[ Voor 16% gewijzigd door PalingDrone op 07-06-2021 16:42 ]
Priklocatie Nieuwegein op zaterdagmiddag: mijn partner stond na 20 minuten geprikt weer buiten, waarvan 15 minuten de verplichte afkoelperiode.
XL Priklocatie Utrecht Jaarbeurs op maandagmiddag: ik was 5 kwartier bezig; het was goed geregeld en liep wel door, maar er waren lange rijen. Toen ik klaar was zag ik dat de rij inmiddels zelfs nog veel langer was.
Het had niet beter kunnen lopen.
Het stelde al met al weinig voor, heb ook nu 4 uur later nog geen last van mijn arm.
Ik zie wel of ik klachten krijg, maak me er verder niet druk om.
Ik had het Janssen vaccin, dus ben mooi klaar nu.
op de dag zelf is wel erg snel. Toch jammer dat er nergens een site is waar je per regio kunt zien hoe snel je terecht kan. Op twitter zag ik wel iemand die zelf een tooltje had gemaakt hiervoor.Meekoh schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:37:
1985 hier, ik had vanavond al in Alkmaar terecht gekunt. Maar dan zou de 2e prik binnen 2 weken vanaf 12 Juli moeten plaats vinden. Laten we nu net op 11 Juli op vakantie gaan....
Anyway, nu wordt het 17 jun ook in Alkmaar en 2e prik na de vakantie in Koog a/d Zaan.
Prima zo toch
Voordat anderen gaan bellen voor vanavond in Alkmaar: kan nu niet meer. Ik vis ook achter het net.
[ Voor 7% gewijzigd door marteltor op 07-06-2021 17:05 ]
Zoiets kun je nog relatief makkelijk crowdsourcen, gegeven dat de crowd ook meewerkt daaraanmarteltor schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:51:
[...]
op de dag zelf is wel erg snel. Toch jammer dat er nergens een site is waar je per regio kunt zien hoe snel je terecht kan. Op twitter zag ik wel iemand die zelf een tooltje had gemaakt hiervoor.
Vaak bu'j te bang!
Ja dat ik belde vanmiddag ging het om iemand die had afgezegd voor vanavond. Zo komen er her en der wel vaker gaatjes vrij in de planning.marteltor schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:51:
[...]
op de dag zelf is wel erg snel. Toch jammer dat er nergens een site is waar je per regio kunt zien hoe snel je terecht kan. Op twitter zag ik wel iemand die zelf een tooltje had gemaakt hiervoor.
Voordat anderen gaan bellen voor vanavond in Alkmaar: kan nu niet meer. Ik vis ook achter het net.
Computer says no
Schiet tussen de palen en je scoort!
Gewoon minder Twitter enzo. Voor de meeste mensen in de echte wereld is er volgens mij helemaal geen gepolariseerd debat maar halen gewoon rustig hun prikkie.Freggel_United schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:51:
[...]
Toeval dat het toeval altijd de twijfelaars treft... Ik ben normaliter een heel rationeel mens, maar het gepolariseerde debat heeft iets kapot gemaakt in m'n hoofd... Er is geen gulden middenweg meer mogelijk, je bent of voor, of tegen... of hypochonder, of wappie... zucht
Was hollebolle Gijs afgevallen?xzaz schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:23:
Vandaag dagje Efteling gedaan. Prima geregeld allemaal en de regels werden over het algemeen ook prima opgevolgd.
PSN
Verder geen koorts, hoofdpijn, moeheid of malaise.
Mooie meevallers zijn mooi.

Ik had gisteren wel een pijnlijke arm (beetje "blauwe plekgevoel" inderdaad). en in de loop van de avond kreeg ik wel een "zwaar hoofd". Niet echt hoofdpijn, maar eerder het gevoel dat er een hoofdpijn aan zat te komen. Gelukkig was het toen bedtijd. Niet echt last gehad met slapen, kon gewoon op m'n linkerzij liggen.Richub schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:22:
19 uur na de vaccinatie met het Janssen vaccin: Geen bijwerkingen gehad, of je moet een 'blauwe plekgevoel' in mijn arm meetellen. Bij sommige bewegingen voel ik iets, maar ik kan het geeneens pijn noemen, meer licht ongemak.
Verder geen koorts, hoofdpijn, moeheid of malaise.
Mooie meevallers zijn mooi.
Wij gaan komende vrijdag met het gezin. Fijn dat alles prima geregeld is maar dat kan je wel aan de Efteling over laten.xzaz schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:23:
Vandaag dagje Efteling gedaan. Prima geregeld allemaal en de regels werden over het algemeen ook prima opgevolgd.
Zat gisteren even te spieken qua wachttijden op Loopings.nl, was nog best druk en lang wachten bij sommige attracties zeker?
We hebben er in ieder geval zin in
Ik laat het je weten, zal hem de groeten van je doen
[ Voor 16% gewijzigd door Vlassie1980 op 08-06-2021 09:00 ]
Het was ook prachtig weer en een van de eerste dagen dat alles open was. De wachtrijen tijden moet je niet te veel naar kijken die zijn gewoon lastig in te schatten omdat de gaten tussen mensen gewoon heel groot waren. We merkten wel dat de attracties waarbij er continue doorstroom is zoals Pirana gaat allemaal heel snel. Achtbanen en dergelijke hebben we niet gedaan want we gingen met de kids, 4 en 1 jaar.Vlassie1980 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:59:
[...]
Wij gaan komende vrijdag met het gezin. Fijn dat alles prima geregeld is maar dat kan je wel aan de Efteling over laten.
Zat gisteren even te spieken qua wachttijden op Loopings.nl, was nog best druk en lang wachten bij sommige attracties zeker?
We hebben er in ieder geval zin in
Volgens mij was die wel aardig gevoerd het afgelopen jaar.[...]
Ik laat het je weten, zal hem de groeten van je doen
Schiet tussen de palen en je scoort!
Bensimpel
Positieve meneer
Alleen 87 erbij vandaag, maar prima, nog 4 jaartjes wachten voor mij.japie06 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:35:
Ik hoop op nog twee extra geboortejaren erbij vandaag!
😆 - Denk ook eens om ;)
[ Voor 28% gewijzigd door DutchCommando op 08-06-2021 12:55 ]

Viola Holt denkt magnetisch te zijn na contact met gevaccineerde
'Een vriendin die ik lang niet had gezien kwam op de koffie. Ze haalt een nagelschaartje uit haar tas en legt het op haar borst. Tot mijn verbijstering blijft het schaartje plakken', aldus een ontdane Viola. ''Viool, ik ben magnetisch', zegt ze.' Viola begrijpt er niets van: 'Hoe dan, je bent niet gevaccineerd? Ik probeer het met mijn eigen schaartje en ook ik ben magnetisch.'
En dan is er maar één logische verklaring. 'Ik had weleens een filmpje gezien waarin dat voorkomt bij gevaccineerden. En er zijn mensen die zeggen dat gevaccineerden de niet gevaccineerden kunnen besmetten. Nou heb ik maar twee gevaccineerden geknuffeld, verder blijf ik op veilige afstand. Ik oordeel niet, maar snappen doe ik het niet. Bizar toch?'
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ja.hoevenpe schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:27:
Weet niet of ik dit onder 'satire' of gevaarlijke onzin moet rangschikken:
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Waarschijnlijk royaal gemorst met plakkerige wijnhoevenpe schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:27:
Weet niet of ik dit onder 'satire' of gevaarlijke onzin moet rangschikken:![]()
[...]
Ze haalt de shedding-theorie aan. Lijkt me alleen problematisch voor het versterken van de ideeën van mensen die toch al geen vaccin gingen halen. En dat zie ik dan weer niet als zo'n ramp, aangezien de overgrote meerderheid wél een vaccin wilhoevenpe schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:27:
Weet niet of ik dit onder 'satire' of gevaarlijke onzin moet rangschikken:![]()
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door vickypollard op 08-06-2021 16:37 ]
Gaan we met z'n allen de anti-vaxxers knuffelen zodat ze magnetisch worden.vickypollard schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:37:
[...]
Ze haalt de shedding-theorie aan. Lijkt me alleen problematisch voor het versterken van de ideeën van mensen die toch al geen vaccin gingen halen. En dat zie ik dan weer niet als zo'n ramp, aangezien de overgrote meerderheid wél een vaccin wil
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13
Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"