Ah fijn! Een Covid-kroeg... wellicht de plek om mijn hart te luchten... Ik ga proberen dit zonder mijn gebruikelijke cynisme te schrijven, maar vergeef me als me dit niet helemaal lukt;
Afgelopen vrijdag heb ik samen met vrouwlief een serologische test gehaald bij Coronalabs... goed geregeld, keurig certificaat gehad... we waren beide negatief, en dat verbaasde me, om de volgende redenen;
Ik heb een ambulant beroep in de IT, ik bezoek dagelijks klanten in het MKB, variërend van éénpitters tot productiebedrijven met 100+ medewerkers en heb gewoon doorgewerkt, ik ben geen dag thuis geweest. Op een enkel bedrijf na was het overal business as usual, ook qua gedragsregels... je merkt dat veel leidinggevenden moeite hebben met het handhaven van anderhalve meter of het wassen van handen, er moet immers ook gewoon gewerkt worden. Iedereen mag daar het zijne van vinden, ik persoonlijk vind het iedere keer een verademing (sic) om ergens te komen waar de hysterie van de maatschappij even niet bestaat en er gewoon "normaal" gedaan wordt.
Gezien bovenstaande feiten en het feit dat Corona bijzonder besmettelijk is (tenminste, dat is wat ons verteld wordt) vind ik het raar dat ik negatief test in een serologische test, ik word immers dagelijks blootgesteld. Wel stemt het me positief, want ik trek er de volgende conclusies uit: Óf iedereen neemt zijn eigen verantwoordelijkheid en blijft thuis bij symptomen, óf het valt wel mee met de besmettelijkheid, of een combinatie van beide... de waarheid zal ergens in het midden liggen.
De serologische test was ook het zetje dat ik nodig had om een vaccinatieafspraak te maken, als ik positief getest was had ik afgewacht, ik zou immers door mijn eigen immuunsysteem beschermd zijn. Overigens neem ik het vaccin met zeer veel tegenzin, de manier waarop er toe "aangedrongen" wordt bevalt me niet, de overheid verplicht je dan wel niet, maar zinspeelt wel op sociale uitsluiting als je hem niet neemt...
By each crime and every kindness, we birth our future