Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:14
Motrax schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:04:
Maar normaal werd dat om 10:00 aangekondigt en die is er nu nog niet en de site weigert 1983 vooralsnog :)
Ja, maar Hugo is even druk he. Hij wordt nu zelf gevaccineerd:

Je kunt ook bellen (0800-7070) en het op die manier proberen. Ik werd daar gisteren ook supergoed geholpen.

[ Voor 7% gewijzigd door posttoast op 04-06-2021 10:09 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:07
1982 was om 10 uur, maar '79 - '81 om 11:30 en '77 en '78 om 10:30, het wisselt dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

phYzar schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:09:
1982 was om 10 uur, maar '79 - '81 om 11:30 en '77 en '78 om 10:30, het wisselt dus :)
Dat is om ons scherp te houden idd :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:50
1983 kan rond 11.00 afspraak maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:19
Jammer. Ik zit dus net achter de groep weigerboomers ben ik bang… uit 1984.

[ Voor 11% gewijzigd door giantgiantus op 04-06-2021 10:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 10-04 18:04
1983 kan gepirkt worden. Geen idee wat pirken is :D

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

ijdod schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:24:
Ik weet het ook niet maar het klinkt lekker :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:49

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
ijdod schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:24:
Vanaf 10:30 dan? Ik mag nu nog niet (en zie het nergens staan), maar dat is de tijd meestal toch?

-edit:

11:00 dus :)

[ Voor 16% gewijzigd door ZieMaar! op 04-06-2021 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:39
Nog even het officiele bericht van Hugo dan:

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

giantgiantus schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:23:
Was er nog bekend hoeveel 'weigerboomers' er waren eigenlijk?

De huisartsen hebben al een flinke voorraad AZ weg geprikt iig.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-04 11:47
Vooralsnog is de site alweer plat, veel enthousiastelingen zoals ik denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Pauperesk schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:33:
Vooralsnog is de site alweer plat, veel enthousiastelingen zoals ik denk ik.
De afspraken site? Die doet het hier gewoon en vlot ook...Maar ze moeten mijn jaartal nog ff open zetten :).

Maandag hoopte ik dat ik binnen 5 dagen aan de beurt was, dat klopt dus precies, ondanks de mensen die hun Jansen afspraak aanpasten. De mensen die geen AZ willen krijgen denk ik vandaag of morgen een brief, dus die zitten net achter me verwacht ik (denk dat die doelgroep wat minder fanatiek is met online inplannen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

We kunnen allemaal naar Frankrijk, wohoo

https://www.telegraaf.nl/...s-uit-eu-vanaf-9-juni-toe

Allemaal?
Het is niet nodig ook een negatieve coronatest te tonen als men volledig gevaccineerd is met middelen van AstraZeneca, Janssen (Johnson&Johnson), Moderna of Pfizer. Maar andere reizigers, zoals die vanuit het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, moeten wel een negatieve test laten zien.
Iedereen die daadwerkelijk de 2 shots heeft gehad dus, zoals voorspeld. Niet degene die Corona+1 shot hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
ZieMaar! schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:41:
[...]

De afspraken site? Die doet het hier gewoon en vlot ook...Maar ze moeten mijn jaartal nog ff open zetten :).

Maandag hoopte ik dat ik binnen 5 dagen aan de beurt was, dat klopt dus precies, ondanks de mensen die hun Jansen afspraak aanpasten. De mensen die geen AZ willen krijgen denk ik vandaag of morgen een brief, dus die zitten net achter me verwacht ik (denk dat die doelgroep wat minder fanatiek is met online inplannen).
Daar leek het op, maar nu de vpn van m'n werk heb uitgezet doet ie het wel. Heel fijn. Zal wel één of andere blokkade op hebben gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Slasher schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:25:
Ik weet het ook niet maar het klinkt lekker :)
Deze zomer een flesje wijn, baguette, zon... _/-\o_

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Mjah, maar met 1 vaccinatie moet je alsnog een PCR test doen, en als frankrijk nog oranje is, moet je nog een PCR test doen als je weer terug naar NL gaat.

Maar ja wie gaat dat aan de grens controleren.

[ Voor 8% gewijzigd door Slasher op 04-06-2021 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 09:27
giantgiantus schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:23:
De weigerboomers mogen vanaf morgen alsnog een afspraak maken voor hun favoriete vaccin. Hopelijk mag 1984 zondag en daarna iedere dag een nieuw jaar...maar Kirsten Verdel op twitter gaf aan niet te verwachten dat iedere dag een nieuw jaartal mag, komende tijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-04 21:40

Indoubt

Always be indoubt until sure

PWM schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:42:

Allemaal?

[...]

Iedereen die daadwerkelijk de 2 shots heeft gehad dus, zoals voorspeld. Niet degene die Corona+1 shot hebben gehad.
Dat mensen uit het VK nog een test moeten doen begrijp ik enigszins. Ik vermoed dat Frankrijk beducht is op de Indiase variant. Ze hebben ook een vliegverbod ingesteld van het VK naar Frankrijk.
of het is omdat ze visrechten willen hebben voor Jersey, dat kan ook

Die 9 juni is dan wel een dingetje want de Europese digitale coronapaspoort gaat pas op 1 juli in of zo. Hoe ga je dat in de tussentijd aantonen? Met het gele boekje of anders. Ik heb nog niet gezien dat Frankrijk het gele boekje accepteert terwijl ik van verschillende andere landen weet dat ze dat wel doen.

Nu wacht ik nog wel even want ik ben toch nog niet gevaccineerd (geheel ) maar voor diegene die dat wel al zijn zou dat kunnen uitmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10:58

NMH

Moderator General Chat
posttoast schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:08:
[...]

Ja, maar Hugo is even druk he. Hij wordt nu zelf gevaccineerd:

[Twitter]

Je kunt ook bellen (0800-7070) en het op die manier proberen. Ik werd daar gisteren ook supergoed geholpen.
Hugo is weer aan het werk:

Da's mijn cohort, dus straks maar even een prik boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
Tja, gaat om volledige vaccinatie (zullen een hoop toch niet halen voor het einde van de zomervakantie). En er hangt natuurlijk nog een hoop van NL af en welke kleurcode "wij" het geven voor quarantaine als je terug komt.

Voor mij persoonlijk is deze vakantie nog lastig, ik heb mijn kinderen de eerste drie weken van de zomervakantie (begin juli dus al), volledige vaccinatie ga ik dus niet halen. PCR testen vind ik niet echt een probleem, maar de kids kunnen niet in quarantaine want die gaan ook met hun moeder op vakantie. Zal dus waarschijnlijk echt last minute worden naar wat er mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Het zou mij echt niets verbazen als je over een paar weken weer een gele EU hebt en overal zonder quarantaines heen kan. Voor veel mensen zal de zomervakantie wel net te vroeg zijn om volledig gevaccineerd op vakantie te kunnen, da's wel jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Nou 1983 mag gaan inplannen, echter weigert de site nog het geboortejaar :(

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Motrax schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:10:
Nou 1983 mag gaan inplannen, echter weigert de site nog het geboortejaar :(
Ze zijn denk ik vergeten dat ze langzaam bij de generatie beginnen te komen die alles ook direct wil en niet meer gewend is om te wachten (11:00 is niet 11:12)...

offtopic:
En ik hoor gewoon bij die generatie hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
ZieMaar! schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:13:
Ze zijn denk ik vergeten dat ze langzaam bij de generatie beginnen te komen die alles ook direct wil en niet meer gewend is om te wachten (11:00 is niet 11:12)...
Dat wordt leuk als ze merken dat nu bellen pas over een paar weken prikken is... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
hoevenpe schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:17:
[...]

Dat wordt leuk als ze merken dat nu bellen pas over een paar weken prikken is... ;)
't Werkt inmiddels. 15 juni en 20 juli voor mij.

Misschien ben ik net niet millenial genoeg, maar ik vind dit best vlot eigenlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 04-06-2021 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-04 11:06

Tijntje

Hello?!

hoevenpe schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:17:
[...]

Kom zelf ui 80 en heb ook ingepland ondertussen, maar was wel teleurgesteld over de lange wachttijd voor dat je de prik kan gaan halen

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ZieMaar! schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:19:
[...]

12 juni + 18 Juli hier :)
(2x in het weekend, is dus wel relaxed. Nu nog wachten op de emailbevestiging...)

Hier dichtbij alleen vanaf de 24e/25e, dus moet er helaas wat voor rijden.

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 04-06-2021 11:33 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pqOPOt5xsVIgXPckY-6V-hksNj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PZdOHUefdLEH2npx43BzjdvR.jpg?f=fotoalbum_large

Zo doen ze het in DK nu. Iedereen word achterin het vliegtuig in een bus geladen. Je wordt afgezet bij een teststraat. Kan je meteen wat uitleggen als je positief test en binnenkwam op een valse test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
ZieMaar! schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:54:

De Covid kroeg

Hier geen mondkapjes of verplichte zitplaatsen. Zelfs geen alcoholverbod na een bepaalde tijd. Welkom in de covid kroeg, waar laagdrempelig gepraat worden over alles wat over Covid gaat, maar niet per se een eigen topic waard is.

Het vervangt beide slowchat topics, maar kent in hoofdlijnen hetzelfde uitgangspunt: kletsen over Corona, over Duitsers op volle winkelcentra, er worden rondjes gegeven bij geplande vaccinafspraken etcetera.
Kroegregels
- Het is hier geen huiskamer
- Ook hier gaan we niet speculeren, zonder onderbouwing
- We reageren op de inhoud, niet op de man
- En ook hier is voor complotten geen plek
Slim dit topic, kom hem nu "pas" tegen.
Beter op 1 plek slowchatten dan op meerdere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
ZieMaar! schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:13:
[...]

Ze zijn denk ik vergeten dat ze langzaam bij de generatie beginnen te komen die alles ook direct wil en niet meer gewend is om te wachten
En nu zit ik op de bevestigingsmail te wachten! :( :P

(13 juni en 18 juli hier, paar km verderop, eigen woonplaats was een ruime week verder voor beide afspraken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik kon kiezen uit 2 locaties in mijn woonplaats en één een dorpje verder (Deventer). Daar waren de voorgestelde datums iets later, maar al met al is het overal echt best wel vlot, zo te zien.

Half juli 2e prik betekent voor veel mensen dat ze redelijk veilig een vakantie in Europa kunnen boeken vanaf begin augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:45
Hoe kan het eigenlijk dat Duitsland en Frankrijk het voor iedereen open zetten, en we hier in Nederland ieder geboortejaar af moeten gaan?

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-04 22:24
ZieMaar! schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:38:
Half juli 2e prik betekent voor veel mensen dat ze redelijk veilig een vakantie in Europa kunnen boeken vanaf begin augustus.
Hoop dat dat ook gaat gelden voor de generatiegroep die nog een afspraak moet maken (ben zelf van '91, zit dus nog te wachten).
Verwacht dat mijn tweede prik pas begin augustus komt, en dan nog 1 week (Pfizer) of 2 weken (Moderna) wachten voordat ik volledig beschermd ben.

Oftewel, ik verwacht niet dat augustus voor mij haalbaar wordt voor vakantie (note: niet dat ik op vakantie wil, ga wel in oktober denk ik weg; kan gelukkig qua werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:40

s3n

TheRicolaa10 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:40:
Hoe kan het eigenlijk dat Duitsland en Frankrijk het voor iedereen open zetten, en we hier in Nederland ieder geboortejaar af moeten gaan?
Enkel een kwestie van ontlasten van de telefoonlijnen/digid vermoed ik.
Er komen ook meer jaren bij dan je qua leveringen zou kunnen wegwerken. Maar het is een aanname

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:13

gws24

Thinking is hard!

Kan ook zijn dat de vaccinatiebereidheid in NL ook in de lagere leeftijdsgroepen gewoon hoog is waardoor men het nog niet helemaal vrij kan geven. Uit Frankrijk hoorde je een aantal keren dat ze bleven zitten met vaccins maar goed, is ook maar speculatie van mij uit.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:31
Ook in Duitsland gaat het niet helemaal lekker ; Gisteren was er een Nederlander van 51 op de radio die in Gronau vlak over de grens hier in Enschede woont. Hij kon In Duitsland geen vaccinatie krijgen omdat er niet genoeg vaccins zijn.

Ik ben bijna 48 en krijg maandag ,mijn eerste prik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:03
ZieMaar! schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:19:
[...]

Misschien ben ik net niet millenial genoeg, maar ik vind dit best vlot eigenlijk.
Yes nu komen we erin. 16 juni & 21 juli. Ik ben er ook happy mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Laatst online: 11:03
TheRicolaa10 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:40:
Staat wel open, maar de wachttijden zijn ook veel langer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:16
Ik heb een afspraak weten te maken online. 1983!

Eerste prik 15 juni 2021 en tweede vacinatie volgt op 21 juli 2021.

Ik vind het spannend. Mijn vrouw is 9 juni en 14 juli aan de beurt.

Ik kan in de bevestigingsmail niet lezen welke vaccin ik krijg: U krijgt twee injecties met een mRNA-vaccin, te weten BioNTech/Pfizer of Moderna. 

Ik hoop op Pfizer

Volgens mijn vrienden ben ik zelfs bij de 2e vacinatie nog noet veilig omtrent de varianten. Ik heb wel gelezen dat ze bescherming bieden tegen de Braziliaanse en Zuid Afrikaanse variant en de Indiase variant dacht ik ook?

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Bevestigingsmails ook binnen (2 mails, 1 voor elke afspraak). Ongeveer een half uur na het maken van de afspraak :)

//Edit:

En een kwartiertje later ook twee sms'jes, helemaal top :)

[ Voor 24% gewijzigd door phYzar op 04-06-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
Hier op 17 juni, tweede valt in de periode dat ik op vakantie hoop te zijn. Dus nog wel even bellen om te kijken wat er omgezet kan worden. Spelen met postcodes en refreshen had niet heel veel nut, dit was het eerste dat kon. Dus daarvoor gegaan (ook nog op 5 minuten van huis, dus top).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:13

gws24

Thinking is hard!

Van der Berg schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:01:
[...]

Volgens mijn vrienden ben ik zelfs bij de 2e vacinatie nog noet veilig omtrent de varianten. Ik heb wel gelezen dat ze bescherming bieden tegen de Braziliaanse en Zuid Afrikaanse variant en de Indiase variant dacht ik ook?
In principe beschermen ze tot nog toe bijna 100% tegen alle varianten dat je ernstig ziek wordt en opgenomen moet worden. Kan wel zijn dat je licht ziek wordt van een nieuwe variant.

Dat principe zie je bv ook bij het Janssen vaccin dat een lagere percentage heeft, 67% tegen 95% van Pfizer, tegen uberhaupt ziek worden omdat die later getest is toen de engelse variant al opkwam maar beide beschermen ze wel 100% tegen ernstig ziek worden.

edit: dus je vrienden hebben gelijk en ongelijk tegelijk :P

[ Voor 3% gewijzigd door gws24 op 04-06-2021 12:32 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:15

vhal

ಠ_ಠ

'81 en ik heb ruim 5 weken geleden Janssen gekregen via mijn werk. Toch wel mooi dat ze nu bij '83 zijn.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

11:15 afspraken gemaakt, eerste afspraak is 6 juni bitches!

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 18-04 19:30
PWM schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:42:

Allemaal?

[...]

Van wat ik op de radio heb gehoord ook nog +2 weken en maar liefst +4 voor Janssen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Motrax schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:48:
11:15 afspraken gemaakt, eerste afspraak is 6 juni bitches!
Wow nice, overmorgen al. Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

marteltor schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:53:
[...]

Wow nice, overmorgen al. Waar?
Fok, de 6 en de 9 omgedraaid, dus a.s. woensdag 9 juni. Maar zelfs dat is netjes. In Gorinchem kon ik zo terecht.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Motrax schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:55:
[...]
Fok, de 6 en de 9 omgedraaid, dus a.s. woensdag 9 juni. Maar zelfs dat is netjes. In Gorinchem kon ik zo terecht.
Dat is alsnog best snel. Verbazingwekkend en veelbelovend dat je nu nog afspraken kan maken voor over 5 dagen. Dan kunnen er komende dagen nog wel wat extra jaren vrijgegeven worden. Of je had een toevalstreffer van iemand die net geannuleerd had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Motrax schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:55:
[...]
Haha, maar ja Gorinchem... ;0

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-04 14:17

Nox

Noxiuz

MEN-O schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:56:
Ook in Duitsland gaat het niet helemaal lekker ; Gisteren was er een Nederlander van 51 op de radio die in Gronau vlak over de grens hier in Enschede woont. Hij kon In Duitsland geen vaccinatie krijgen omdat er niet genoeg vaccins zijn.

Ik ben bijna 48 en krijg maandag ,mijn eerste prik.
Dan moet hij toch via de GGD geprikt worden? 8)7 Nederlander en in Enschede wonen. Of woont hij in Gronau?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Nu Sywert nog...
Booking.com gaat 65 miljoen aan coronasteun terugbetalen na ophef om bonussen

,,We hebben het debat in de Nederlandse samenleving van de afgelopen dagen op de voet gevolgd, nemen dit uiterst serieus, en hebben oog voor de gevoeligheid van dit onderwerp”, laat Booking.com vandaag weten. ,,Tijdens de pandemie hebben we de beschikbare opties om Booking.com door de crisis heen te loodsen en werkgelegenheid te behouden zo goed mogelijk ingezet, inclusief een beroep op de NOW-regeling.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:31
Nox schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:14:
[...]

Dan moet hij toch via de GGD geprikt worden? 8)7 Nederlander en in Enschede wonen. Of woont hij in Gronau?
Wellicht wat onhandig geschreven idd. maar hij woont dus in Gronau (D) maar is Nederlander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:28
Zo, net mijn Janssen gehaald. Bouwjaar '67

Wel jammer dat ik met de auto naar Badhoevedorp moest terwijl er op twee minuten lopen van mijn huis ook een priklocatie is.

Is nu een uur geleden en ik merk helemaal niets, misschien komt dat nog ?

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
mir4dor schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:17:
De chip van Bill Gates kan even tijd nodig hebben om te pairen met het darknet. Even geduld nog... :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mir4dor schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:17:
Zo, net mijn Janssen gehaald. Bouwjaar '67

Wel jammer dat ik met de auto naar Badhoevedorp moest terwijl er op twee minuten lopen van mijn huis ook een priklocatie is.

De meeste mensen merken er niets van, natuurlijk.

En de kans dat je dit jaar in een ernstig verkeersongeval zit is 200 keer groter dan dat je ernstige bijwerkingen van Janssen krijgt om het even in perspectief te plaatsen.

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 06-06-2021 10:30 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ijdod
@anandus Ik zag een berekening voorbij komen dat als je iets van 30km moest reizen voor een AZ vaccinatie, het risico op een ernstig autoongeluk even groot was als de beruchte bijwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:26
Ik kan morgen mijn Janssen prik halen. *O* Bouwjaar '67.
Ik had mazzel dat ik in Eindhoven terecht kon, eerst kreeg ik voorstellen in Oostrum, Boxmeer en Venray. Aangezien ik geen auto mag rijden was dat niet echt handig.

Ik ga 4 dagen per week met de bus naar mijn werk, en hoor zo in de bus of bij het busstation nog geregeld mensen zeggen dat ze hun Janssen prik om (hebben) laten zetten naar Pfizer/Moderna.

Er zit nog steeds ruis om dat Janssen vaccin, terwijl dit het vaccin van keus is/was voor Defensie vanwege die enkele benodigde prik. Net of Nederland een 'slecht' vaccin aan Defensie zou geven. |:(
anandus schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:23:
[...]
.....
En de kans dat je dit jaar in een ernstig verkeersongeval zit is 200 keer groter dan dat je ernstige bijwerkingen van Janssen krijgt om het even in perspectief te plaatsen.
Dit dus. Het zou niet eens een reden om het vaccin te mogen wijzigen zijn, IMHO.
Maarja, dan geef je de antivaxxers weer koren op hun molen... :N

[ Voor 26% gewijzigd door Richub op 06-06-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Richub schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:40:
Ik kan morgen mijn Janssen prik halen. *O* Bouwjaar '67.
Ik had mazzel dat ik in Eindhoven terecht kon, eerst kreeg ik voorstellen in Oostrum, Boxmeer en Venray. Aangezien ik geen auto mag rijden was dat niet echt handig.

Ik ga 4 dagen per week met de bus naar mijn werk, en hoor zo in de bus of bij het busstation nog geregeld mensen zeggen dat ze hun Janssen prik om (hebben) laten zetten naar Pfizer/Moderna.

Er zit nog steeds ruis om dat Janssen vaccin, terwijl dit het vaccin van keus is/was voor Defensie vanwege die enkele benodigde prik. Net of Nederland een 'slecht' vaccin aan Defensie zou geven. |:(

[...]

Dit dus. Het zou niet eens een reden om het vaccin te mogen wijzigen zijn, IMHO.
Maarja, dan geef je de antivaxxers weer koren op hun molen... :N
Ik wilde ook geen Janssen, niet vanwege de risico's op trombose, maar vanwege de vaker voorkomende langer aanhoudende klachten. Aardig wat jongere mensen meegemaakt in mijn omgeving die zich weken na vaccinatie nog niet goed voelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Buitenhof weet wel wat ze aan het doen zijn. Ik kijk dat programma nauwelijks maar nu Sywert van Lienden zichzelf mag verantwoorden wil ik wel kijken, programmeren ze hem natuurlijk als laatste in :'). Nou, ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
Richub schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:40:
Ik ben het met je eens dat het imago van Janssen (en AZ, for that matter...) onterecht is, maar je Defensie voorbeeld is wat ongelukkig. Defensie heeft niet het beste track record wat dat betreft (mortierincincent Mali, Chroom 6). Het is nog altijd de goedkoopste bid die aan de eisen voldoet wat de order krijgt. Niet per se het beste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRicolaa10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 21:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Net mijn zus aan de lijn, ze heeft ook de bevestiging voor haar vaccinatie gehad, maar de barcode in de mail is niet zichtbaar. Meerdere mensen die er last van hebben?

Waarom niet in pdf?

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 06-06-2021 17:37 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:05
AW_Bos schreef op zondag 6 juni 2021 @ 17:35:
Net mijn zus aan de lijn, ze heeft ook de bevestiging voor haar vaccinatie gehad, maar de barcode in de mail is niet zichtbaar. Meerdere mensen die er last van hebben?
GMail? Verder heb ik geen idee waarvoor die barcode er staat, er werd bij mij niet naar gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

hcQd schreef op zondag 6 juni 2021 @ 17:39:
[...]

GMail? Verder heb ik geen idee waarvoor die barcode er staat, er werd bij mij niet naar gevraagd.
Ja, op haar Gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Hier in Gmail prima zichtbaar.
Zou me niet verbazen als dit gewoon het nummer in barcode vorm is. Degene die hem scant heeft vast ook wel een manual entry optie, dus geen man/vrouw overboord.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
AW_Bos schreef op zondag 6 juni 2021 @ 17:35:

Waarom niet in pdf?
Je telefoon met bevestigings SMS laten zien op de prikplek voldoet ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sywert heeft gezegd dat-ie het aan goede doelen wil geven, zoals onderzoek voor een kankermedicijn (is dat niet het standaardantwoord?).

Anyway, KWF reageerde met:
Voor de goede orde: KWF is níet benaderd door de stichting van Sywert van Lienden over een eventuele donatie, noch stelt zij daar prijs op. Geld dat toebehoort aan de belastingbetaler kan de heer Van Lienden terugstorten aan VWS.
_o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
anandus schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:04:
[...]

Sywert heeft gezegd dat-ie het aan goede doelen wil geven, zoals onderzoek voor een kankermedicijn (is dat niet het standaardantwoord?).

[...]
_o_
Sywert kan het KWF alsnog in zijn testament laten opnemen voor een legaat, ze zijn wel erg ongeduldig daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

[...]
_o_
Zijn karma is nu toch al zwart.
Hoop dat iedereen die bij de ‘hulptroepen’ iets besteld ook snapt dat ze allen zijn profiteurs broekzak spekken.

Dat je 30% profit in je eigen broekzakken weg steekt en in het openbaar de schijnheilige non-profit jezus uit hangt is echt vies.

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 06-06-2021 18:16 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:56
anandus schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:23:
[...]
De meeste mensen merken er niets van, natuurlijk.
Dat weet ik nog zo net niet :+

Ik hoor zowel omtrent Janssen als A-Z toch wel heel veel mensen met koorts/koppijn.

Uiteraard niks ergs, maar het is niet onverstandig om je werk te informeren en de dag erna maar alvast op te nemen als snipperdag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
roffeltjes schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:15:
[...]

Dat weet ik nog zo net niet :+

Ik hoor zowel omtrent Janssen als A-Z toch wel heel veel mensen met koorts/koppijn.

Uiteraard niks ergs, maar het is niet onverstandig om je werk te informeren en de dag erna maar alvast op te nemen als snipperdag :+
Geen ervaring met Janssen om me heen, maar AZ heeft niemand hier (ik incluis) last van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:14:
[...]

Zijn karma is nu toch al zwart.
Hoop dat iedereen die bij de ‘hulptroepen’ iets besteld ook snapt dat ze allen zijn profiteurs broekzak spekken.

Dat je 30% profit in je eigen broekzakken weg steekt en in het openbaar de schijnheilige non-profit jezus uit hangt is echt vies.
Bovenop die 15k/maand management fee...

In eerste instantie vond ik 30% voor risico lopen niet zo'n probleem, tot bekend werd dat het compleet voorgefinancierd werd door VWS...
Aan de andere kant... je hoort maar weinig over die 5,1 miljard aan bonnetjes die foetsie zijn. Maak mij niet wijs dat Sywert de enige is die flink heeft lopen harken over de rug van een pandemie.
Ook de ambtenaren die verantwoordelijk zijn voor de uitgaven en dat moeten kunnen verantwoorden mogen wel wat meer in het zonnetje worden gezet ipv te schuilen in de schaduw van Sywert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
anandus schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:22:
[...]

Geen ervaring met Janssen om me heen, maar AZ heeft niemand hier (ik incluis) last van gehad
Dat is dus het probleem met anecdotes, het verschilt nogal.

Koorts/hoofdpijn is in ieder geval vrij normaal, wat uiteraard helemaal niets te maken heeft met serieuze bijwerkingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[...]

Damage control at best. Geloof jij het?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Gunner schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:36:
[...]

Hij zal het vast regelen via een bvtje zonder winstoogmerk ;)

Van die maatschappelijke doelen zoals huizen en auto's voor door de media kapotgemaakt CDA-lobbyisten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

anandus schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:45:
[...]
Hij zal het vast regelen via een bvtje zonder winstoogmerk ;)

Van die maatschappelijke doelen zoals huizen en auto's voor door de media kapotgemaakt CDA-lobbyisten :P
Het was serieus. Meneer is een beroepspoliticus met bijbehorende babyface. Sorry dat kan ik niet serieus nemen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Gunner schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:36:
[...]

Je kunt er gif op innemen dat hij in de gaten wordt gehouden door diverse media. Hij moet bijna wel, maar ik gok dat het er niet van komt.

Het interview was m.i. vooral gezwets, en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de manier waarop hij daar rustig zat te vertellen. Om de echte antwoorden draaide hij natuurlijk vakkundig heen. Het deed me denken aan Rutte; overduidelijk fouten maken, maar toegeven en door het stof gaan, nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Zover ik gezien heb, heeft hij niet eens echt toegezegd het geld weg te geven. Alleen dat hij het rendement wil besteden aan goede doelen. Waarschijnlijk met een flinke management fee, waardoor hij over een tijdje als de storm is gaan liggen alsnog gewoon het geld pakt.

Enige juiste oplossing is echt afstand doen van het geld. Maar dat dat vast niet gebeuren.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-04 23:24
Klas van mijn oudste voor de 4e keer in quarantaine vanwege een besmetting onder de kinderen. Officieel moet mijn zoontje nu in quarantaine en zich woensdag laten testen , maar aangezien hij 7,5 week geleden Corona heeft gehad lijkt mij dat vrij zinloos? Wat vinden jullie?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Laatst online: 12:05
Wellicht een domme vraag maar hoe bescherm je een ander met een vaccin? Je kan toch nog steeds Corona krijgen alleen minder heftig. Ze weten nog niet of je wel/niet besmettelijk ben na een vaccin dus dan kan je toch nog niet zeggen dat je een ander beschermt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:05
Marc3l schreef op zondag 6 juni 2021 @ 20:22:
Ze weten nog niet of je wel/niet besmettelijk ben na een vaccin dus dan kan je toch nog niet zeggen dat je een ander beschermt?
De vooruitzichten daarover zijn optimistisch: A growing body of evidence indicates that people fully vaccinated with an mRNA vaccine (Pfizer-BioNTech and Moderna) are less likely to have asymptomatic infection or to transmit SARS-CoV-2 to others.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Wellicht een domme vraag maar hoe bescherm je een ander met een vaccin? Je kan toch nog steeds Corona krijgen alleen minder heftig. Ze weten nog niet of je wel/niet besmettelijk ben na een vaccin dus dan kan je toch nog niet zeggen dat je een ander beschermt?
In de test-fase is er niet gekeken naar in welke mate het vaccin verspreiding voorkomt. Het voornaamste meetpunt was de mate waarin het vaccin symptomatische ziekte bij de gevaccineerde persoon zou voorkomen.

Maar inmiddels zijn er meerdere vervolgonderzoeken gedaan waaruit heel duidelijk is gebleken dat de covid-19 vaccins de verspreiding van het virus heel goed tegen gaan. En dat is geen verrassing, want dat is wat andere vaccins die we al decennia lang gebruiken ook doen.

Maar niets is perfect. Ook een gevaccineerd persoon kan covid-19 nog krijgen en doorgeven. Maar de kans dat dit gebeurt is veel kleiner dan als deze persoon niet gevaccineerd zou zijn.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Laatst online: 12:05
@Rannasha duidelijk, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Woy schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:07:
Zover ik gezien heb, heeft hij niet eens echt toegezegd het geld weg te geven. Alleen dat hij het rendement wil besteden aan goede doelen. Waarschijnlijk met een flinke management fee, waardoor hij over een tijdje als de storm is gaan liggen alsnog gewoon het geld pakt.

Enige juiste oplossing is echt afstand doen van het geld. Maar dat dat vast niet gebeuren.
Het gaat in een stichting met hemzelf aan het roer. Althans, dat is de bedoeling, maar hij zegt heel expliciet dat dat "wel het doel" is, en niet dat hij dat ook daadwerkelijk zal doen. Nou snap ik dat ook wel, want zie nu nog maar eens aan het werk te komen (al zal het me niets verbazen als er nog gewoon organisaties zijn die hem maar wat graag in dienst hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Thomas schreef op maandag 7 juni 2021 @ 00:17:
[...]
Nou snap ik dat ook wel, want zie nu nog maar eens aan het werk te komen (al zal het me niets verbazen als er nog gewoon organisaties zijn die hem maar wat graag in dienst hebben).
Tja, wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. Voor mij zou de enige vorm van rehabilitatie mogelijk zijn als hij zonder voorwaarden het bedrag terug stort. Ik kan mij prima voorstellen dat hij dat niet doet, maar dan moet hij ook niet zeuren als hij zo behandeld wordt. Maar ongetwijfeld genoeg organisaties die daar geen enkele moeite mee hebben, die mogen van mij dan ook op de zwarte lijst ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Uit de logische deductie was dit uiteraard allang duidelijk. Maar voordat iets wetenschappelijk ook bewezen wordt kan wat tijd overheen gaan inderdaad.

Een virus verspreid zich beter door iemand met symptomen die alles onder hoes en niest dan bij iemand die dit niet doet.
Als een vaccin symptomatische ziekte voorkomt, weet je ook al dat de gevaccineerde veel minder virusdeeltjes zal achterlaten/uitstoten.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Gisteren was 1984 aan de beurt. Zou vandaag bouwjaar 1985 aan de beurt zijn?
I'll hope it so! :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

AW_Bos schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:04:
Gisteren was 1984 aan de beurt. Zou vandaag bouwjaar 1985 aan de beurt zijn?
I'll hope it so! :D
Nee die slaan ze over. Sywert heeft alle vaccinaties voor 1985 opgekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Slasher schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:15:
[...]

Gelukkig, fijn dat parasieywert de financiële risico's voor deze leeftijdsgroep op zich neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Sywert is net zo glad als z'n gezicht. Vraag me af of zijn huid ooit een scheermes heeft gezien :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Slasher schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:15:
[...]

* AW_Bos vertrekt dan maar naar gemeentehuis om mij officieel in 1986 geboren te laten zijn. Dan maar een verjaardagje minder ;) _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Hij is te leuk om niet te delen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nfNBFiFQAUDO1BalqhbU-UmWufk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RZzXDVIJLEEPTruBuAkqHOkl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04 14:18
Ah fijn! Een Covid-kroeg... wellicht de plek om mijn hart te luchten... Ik ga proberen dit zonder mijn gebruikelijke cynisme te schrijven, maar vergeef me als me dit niet helemaal lukt;

Afgelopen vrijdag heb ik samen met vrouwlief een serologische test gehaald bij Coronalabs... goed geregeld, keurig certificaat gehad... we waren beide negatief, en dat verbaasde me, om de volgende redenen;

Ik heb een ambulant beroep in de IT, ik bezoek dagelijks klanten in het MKB, variërend van éénpitters tot productiebedrijven met 100+ medewerkers en heb gewoon doorgewerkt, ik ben geen dag thuis geweest. Op een enkel bedrijf na was het overal business as usual, ook qua gedragsregels... je merkt dat veel leidinggevenden moeite hebben met het handhaven van anderhalve meter of het wassen van handen, er moet immers ook gewoon gewerkt worden. Iedereen mag daar het zijne van vinden, ik persoonlijk vind het iedere keer een verademing (sic) om ergens te komen waar de hysterie van de maatschappij even niet bestaat en er gewoon "normaal" gedaan wordt.

Gezien bovenstaande feiten en het feit dat Corona bijzonder besmettelijk is (tenminste, dat is wat ons verteld wordt) vind ik het raar dat ik negatief test in een serologische test, ik word immers dagelijks blootgesteld. Wel stemt het me positief, want ik trek er de volgende conclusies uit: Óf iedereen neemt zijn eigen verantwoordelijkheid en blijft thuis bij symptomen, óf het valt wel mee met de besmettelijkheid, of een combinatie van beide... de waarheid zal ergens in het midden liggen.

De serologische test was ook het zetje dat ik nodig had om een vaccinatieafspraak te maken, als ik positief getest was had ik afgewacht, ik zou immers door mijn eigen immuunsysteem beschermd zijn. Overigens neem ik het vaccin met zeer veel tegenzin, de manier waarop er toe "aangedrongen" wordt bevalt me niet, de overheid verplicht je dan wel niet, maar zinspeelt wel op sociale uitsluiting als je hem niet neemt...

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:08
AW_Bos schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:25:
[...]

* AW_Bos vertrekt dan maar naar gemeentehuis om mij officieel in 1986 geboren te laten zijn. Dan maar een verjaardagje minder ;) _O-
Je weet dat je dan een verjaardagje extra krijgt he? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Freggel_United schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:35:
Gezien bovenstaande feiten en het feit dat Corona bijzonder besmettelijk is (tenminste, dat is wat ons verteld wordt)
De cijfers geven dat aan, niks verdachts aan.
vind ik het raar dat ik negatief test in een serologische test, ik word immers dagelijks blootgesteld. Wel stemt het me positief, want ik trek er de volgende conclusies uit: Óf iedereen neemt zijn eigen verantwoordelijkheid en blijft thuis bij symptomen, óf het valt wel mee met de besmettelijkheid, of een combinatie van beide... de waarheid zal ergens in het midden liggen.
Nee. Corona IS heel besmettelijk, dat valt niet te ontkennen, wat dat betreft zijn de nationale en wereldwijde cijfers een stuk inzichtelijker dan je N=1 anecdote.

1. Zelfs als 25% van de Nederlanders COVID heeft gehad zijn ze niet gedurende twee jaar allemaal besmettelijk geweest. Time and place matter.
2. Meeste mensen zijn wel degelijk braaf en blijven thuis bij symptomen.

Met andere woorden, er is gewoon iets als toeval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:18
Het bericht is live op de twitter van Hugo, we hebben weer 2 jaren! *O*

[ Voor 151% gewijzigd door TIGER1125 op 07-06-2021 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002

Wailing_Banshee

You're Next

Vrijdag schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:32:
Nou, ik heb afgelopen weekend eindelijk mijn vaccinatiebrief gekregen. Wel een beetje laat, want ik had al een afspraak gemaakt, de 15e krijg ik mijn eerste stabby.

Aan de andere kant, wel handig dat het formulier er bij zit, dan kan ik dat gewoon thuis invullen en meenemen, mocht de digitale versie niet genoeg zijn.
Je moet hem meenemen. Kwam ik achter toen ik vanmorgen bij de locatie stond. Gelukkig had ik hem bij me. Ook de afspraak bevestiging moet je meenemen, SMSje volstond in mijn geval.
Ik heb trouwens werkelijk geen idee waar ik mijn gele boekje gelaten heb, wel jammer, want ik zou wel een extra stempel er in willen. Gewoon, omdat het kan. Ik vermoed dat ergens tijdens het vele verhuizen in het verleden het boekje is kwijtgeraakt.
Ik heb ook heel hard moeten zoeken :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Geboren in 1985 of 1986? Rond 11:30 uur kun je terecht op de website om online een afspraak te maken voor vaccinatie. Dus plan de prik en vertel het anderen. Rug van hand met naar rechts wijzende wijsvinger https://coronavaccinatie-afspraak.nl

Ik dacht dat dit eerst een cryptische boodschap was ofzo 8)7 blijkbaar dus de beschrijving van een emoticon :+ Anyway, geboortejaar 1986 hier, is er al bekend om welke vaccinatie het gaat?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
-tom-562 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:08:
[...]
Ik dacht dat dit eerst een cryptische boodschap was ofzo 8)7 blijkbaar dus de beschrijving van een emoticon :+ Anyway, geboortejaar 1986 hier, is er al bekend om welke vaccinatie het gaat?
Pfizer/Moderna of optie Janssen(?) lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:03
Gotiniens schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:53:
[...]

Toch een afspraak kunnen maken :)
Als '85 krijg ik "U kunt online geen afspraak maken".
Pagina: 1 2 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"