Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
-tom-562 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:45:
[...]

Dat lijkt mij echt niet ok als je zo paranoia bent geworden. Iedereen hoest gewoon nog steeds natuurlijk
Als je het hele jaar binnen bent geweest is de eerste keer best wel eng. Went vanzelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:35

Agent47

I always close my contracts.

Ik begin m’n geloof in het land wel met de week te verliezen. Zie net een filmpje van PowNed voorbij komen dat er weer één aangeeft dat we nu met 5G bestuurd kunnen worden.

Allemachtig…

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Agent47 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:28:
Ik begin m’n geloof in het land wel met de week te verliezen. Zie net een filmpje van PowNed voorbij komen dat er weer één aangeeft dat we nu met 5G bestuurd kunnen worden.

Allemachtig…
Linkje? ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
For research purposes :> :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:49
Die mag hij niet sturen, 5G houdt hem tegen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Pubertag Instagram, eerste hit op Google.

https://www.instagram.com/pubertag/?hl=nl

[ Voor 11% gewijzigd door Agent47 op 21-08-2021 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 15:19

Allemachtig…
Verkeerd gelezen. Excuses

[ Voor 43% gewijzigd door QSYS op 21-08-2021 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik moest lachen :')
Mijn hemel, dat die mensen bestaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:13
Meer mensen die 2x 2 zelftesten van de overheid gekregen hebben?

Wij hebben 13 augustus via de brief wat testen aangevraagd, en afgelopen donderdag kwamen de 1e 2 binnen. Maar vandaag lagen er weer 2 in de bus... Adres en alles klopte gewoon.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Allemachtig…
Was het maar zo'n feest. Dan was de 2e, 3e, of 4e vaccinatie niet nodig geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Het schijnt dat Hugo een leuke tijd in de Kuip heeft gehad. Ze hebben zelfs voor hem gezongen _O-

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Lethalis schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:25:
Het schijnt dat Hugo een leuke tijd in de Kuip heeft gehad. Ze hebben zelfs voor hem gezongen _O-
Dacht ff incognito te gaan met zijn facefungus, hadden ze 'm alsnog gespot ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-09 09:15
Is er iemand die mij de strategie van Australië kan uitleggen?
Las laatst al over een 6 lockdown in Sydney…

Door de relatief weinig besmettingen zien mensen geen noodzaak zich te vaccineren en er ontstaat ook niet op een natuurlijke wijze groepsimmuniteit. Je kunt op zo’n groot eiland dat virus toch niet altijd buiten de deur houden?

Nouja ik zeur soms op Nederland, maar pff blij dat we niet met de Australische maatregelingen zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:01

Chrisjuh_15

Facta non verba

Dat was geestig ja. Gevolgd door het “Ga staan als je voor Feyenoord bent.”

Dat kon die natuurlijk enkel verwachten 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:39
Joel22 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 23:23:
Is er iemand die mij de strategie van Australië kan uitleggen?
Las laatst al over een 6 lockdown in Sydney…

Door de relatief weinig besmettingen zien mensen geen noodzaak zich te vaccineren en er ontstaat ook niet op een natuurlijke wijze groepsimmuniteit. Je kunt op zo’n groot eiland dat virus toch niet altijd buiten de deur houden?

Nouja ik zeur soms op Nederland, maar pff blij dat we niet met de Australische maatregelingen zitten.
Ze houden het momenteel onder controle door lockdowns, maar dat kan niet eeuwig natuurlijk. Het grootste probleem was volgens mij vaccin beschikbaarheid. De bereidheid ligt lager dan in NL, maar het is ook niet alsof maar een hele kleine groep het wil. Als je naar de rapportage kijkt schalen ze juist flink op met prikken momenteel:

Afbeeldingslocatie: https://www.health.gov.au/sites/default/files/styles/content__max_width_no_upscale_/public/images/publications/2021/08/covid-19-vaccination-vaccinations-by-state-national-summary_0.jpg?itok=5b0KBYuS&timestamp=1629606780

Het blijft afwachten. Voor mijn gevoel hobbelen ze er gewoon wat achteraan en kunnen ze die luxe permitteren doordat het een eiland is die ze met lockdowns redelijk veilig kunnen houden. Maar ze zullen ook naar andere landen kijken en beseffen dat ze weinig opties hebben als ze van die lockdowns af willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Harmsen schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:57:
Meer mensen die 2x 2 zelftesten van de overheid gekregen hebben?

Wij hebben 13 augustus via de brief wat testen aangevraagd, en afgelopen donderdag kwamen de 1e 2 binnen. Maar vandaag lagen er weer 2 in de bus... Adres en alles klopte gewoon.
We hebben die hele brief zelfs nog nooit gekregen....

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

BlackMonkey schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 01:33:
[...]

Ze houden het momenteel onder controle door lockdowns, maar dat kan niet eeuwig natuurlijk. Het grootste probleem was volgens mij vaccin beschikbaarheid. De bereidheid ligt lager dan in NL, maar het is ook niet alsof maar een hele kleine groep het wil. Als je naar de rapportage kijkt schalen ze juist flink op met prikken momenteel:

[Afbeelding]

Het blijft afwachten. Voor mijn gevoel hobbelen ze er gewoon wat achteraan en kunnen ze die luxe permitteren doordat het een eiland is die ze met lockdowns redelijk veilig kunnen houden. Maar ze zullen ook naar andere landen kijken en beseffen dat ze weinig opties hebben als ze van die lockdowns af willen.
Voor zover ik begreep komt het ook deels doordat voornamelijk AZ beschikbaar is en de mensen nog niet echt te motiveren zijn om dat te nemen ipv te wachten tot een Pfizer/Moderna beschikbaar komt.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Ik vind er niets grappigs aan. Deze man wil ook gewoon met z'n gezin naar een voetbalwedstrijd.

En dan de man provoceren die er voor kan zorgen dat ze de volgende wedstrijd verplicht achter de TV moeten gaan zitten door te gaan staan is niet zo heel snugger. Maar ja... bepaalde groepen voetbalsupporters.. Je kan er ook gewoon niet zoveel van verwachten :z

Dat blijven zitten vind ik ook onzin maar dit is wel van het niveautje basisschool hoor.

[ Voor 10% gewijzigd door RodeStabilo op 23-08-2021 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Op zich wel handig, het is nu ietsje lastiger om wedstrijden zonder publiek te gaan houden zonder de indruk te wekken dat dit als vergelding wordt gedaan. En niet omdat het publiek het vertikt zich aan de afspraken te houden.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
IJzerlijm schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:34:
Op zich wel handig, het is nu ietsje lastiger om wedstrijden zonder publiek te gaan houden zonder de indruk te wekken dat dit als vergelding wordt gedaan. En niet omdat het publiek het vertikt zich aan de afspraken te houden.
Hoezo vergelding? Er is een oproep gedaan om geplaceerd te blijven (over de manier waarop 'op je kont blijven zitten' kan je over discussieren). Nu heb ik grote delen van Feyenoord gekeken en het viel me op dat er ondanks die oproep gewoon mensen stug bleven staan.

Dan is het geen vergelding maar gewoon je eigen schuld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-09 13:58
Nou, Dday vandaag hoor. De scholen gaan weer open. We gaan eindelijk zien wat het effect is van vaccineren op de landelijke verspreiding.

Mijn voorspelling? Over 2 weken lockdown. Gepaard met geneuzel over dat het zogenaamd door volwassenen en de vakantie komt en niet door schoolgaande kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

RodeStabilo schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:36:
[...]

Hoezo vergelding? Er is een oproep gedaan om geplaceerd te blijven (over de manier waarop 'op je kont blijven zitten' kan je over discussieren). Nu heb ik grote delen van Feyenoord gekeken en het viel me op dat er ondanks die oproep gewoon mensen stug bleven staan.

Tja, vind je het gek? Dat is echt die illusie van de "maakbare wereld" die Mark en Hugo nog lijken te hebben. Bij sporten komt emotie kijken, daar is niet alles in te sturen. Niet alles in de wereld is planbaar zoals ze soms lijken te denken. In die wereld wil ik niet eens leven.

Denk je nu echt dat de mensen bij de GP van Zandvoort netjes op hun stoeltjes blijven zitten als er een heftige strijd tussen Verstappen en Hamilton aan de gang is?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:12
RodeStabilo schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:36:
[...]

Handigst zou zijn dat enkel de vakken die zich niet aan de regels hebben gehouden gestraft worden met een ban van een wedstrijd. Dan worden de paar heethoofden die de volgende keer beginnen met staan door de rest wel aangesproken op hun gedrag.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Metalfreak schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:45:
[...]

Tja, vind je het gek? Dat is echt die illusie van de "maakbare wereld" die Mark en Hugo nog lijken te hebben. Bij sporten komt emotie kijken, daar is niet alles in te sturen. Niet alles in de wereld is planbaar zoals ze soms lijken te denken. In die wereld wil ik niet eens leven.
Gek? Nee. Maar dan moeten ze ook niet gek staan te kijken als de Kuip volgende wedstrijd dicht is. Ik ben ook geen fan van Hugo de Jonge, maar ga er maar eens aan staan in een pandemie. Z'n voorganger (Bruno Bruins ken je hem nog?) hield het niet eens twee weken vol.

Laat die man gewoon lekker met rust als ie ook eens weer naar het stadion wil.
Denk je nu echt dat de mensen bij de GP van Zandvoort netjes op hun stoeltjes blijven zitten als er een heftige strijd tussen Verstappen en Hamilton aan de gang is?
Nee dat denk ik zeker niet maar dat is ook m'n punt niet. verder is de GP ook eenmalig dus valt er ook weinig te dreigen door De Jonge.

[ Voor 3% gewijzigd door RodeStabilo op 23-08-2021 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 22:38
MagniArtistique schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:44:
Nou, Dday vandaag hoor. De scholen gaan weer open. We gaan eindelijk zien wat het effect is van vaccineren op de landelijke verspreiding.

Mijn voorspelling? Over 2 weken lockdown. Gepaard met geneuzel over dat het zogenaamd door volwassenen en de vakantie komt en niet door schoolgaande kinderen.
je kan er idd vergif op innemen dat zodra de R weer in de maand is en de gewone griep de kop weer op steekt corona ook weer helemaal terug komt.

en dat met de PCR test die helemaal niet geschikt is voor het opsporen va covid omdat het geen onderscheid kan maken tussen of je het enige tijd geleden gehad heb of je het echt heb met een actieve besmetting of als je alleen drager bent zonder ziek te zijn ( je moet een bepaalde hoeveelheid ziekte kiemen hebben en je weerstand onder een bepaald niveau, je bent dan niet besmettelijk pas met een actieve besmetting )
PCR is ontwikkeld voor het opsporen van ebola waar het kleinste deeltje al kan lijden tot een ziekte met een sterf kans van 50 a 80 % ook bij vitale mensen dit in contrast met covid waar de overleving kans 98,2 %

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

Ah we gaan voorspellen :+ waarom heeft Tweakers nog geen /Remindme functie? :D

Over 2 weken zeker geen lockdown (immers, de verspeiding heeft tijd nodig, vaak na 2 weken stijgen de besmettingen pas voor het eerst echt. Dus een lockdown zou dan nog wel 2 weken duren). En ik verwacht geen lockdown at all.

Men kijkt nu duidelijk naar de ziekenhuizen en opnames. Niet naar het aantal besmettingen. Als de jeugd het op de vakanties niet heeft opgepikt, gaan ze dat nu niet opeens meer doen omdat ze naar school gaan. :+

En als dat wel zo is: Het aantal ziekenhuisopnames zal er nauwelijks door omhoog gaan. Want de vaccinatie werkt gewoon voor de meesten goed tegen de ernstige gevolgen.

En het wordt nog mooi weer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Waah schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:57:
[...]
En als dat wel zo is: Het aantal ziekenhuisopnames zal er nauwelijks door omhoog gaan. Want de vaccinatie werkt gewoon voor de meesten goed tegen de ernstige gevolgen.
Volgens van Dissel lopen er ook nog zo'n 700.000 "non responders" rond toch? Mensen waarbij de vaccins niet zo lekker werken.

https://nos.nl/artikel/23...accinatie-niet-goed-werkt

Die vullen straks alsnog het ziekenhuis op en dan zitten we weer gezellig met z'n allen thuis.

Dat is mijn grimmige voorspelling op de vroege maandagochtend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

RodeStabilo schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:50:
[...]

Laat die man gewoon lekker met rust als ie ook eens weer naar het stadion wil.
Tja, het is ook wel van een aan het absurde grenzende naïviteit om te denken dat je geen commentaar krijgt als je jezelf in het hol van de leeuw gaat bevinden. Als je het allemaal zo'n gevaar vindt en het een "gecalculeerd risico" vindt, dan kun je misschien zelf juist het voorbeeld geven door niet te gaan, maar ik snap ook dat hij gewoon menselijk is en ook eens naar buiten wil. Maar de draagkracht van zijn boodschap verkleint hij wel enorm hiermee en inderdaad wat diegene boven me hier al zegt: het verbieden hiervan kan hij nu simpelweg niet omdat het anders een persoonlijke vete lijkt te zijn.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 12-09 10:41

Ik verwacht geen lockdown meer, en al helemaal niet op een korte termijn van 2 weken.
Punt van zorg zijn natuurlijk de non-responders, dat zijn er nog aardig wat.

Een nieuwe lockdown kan het kabinet zich echt niet meer veroorloven, zeker niet nu de economie weer booming is en mensen er helemaal klaar mee zijn. Maar ik denk tegelijkertijd ook niet dat we eind dit jaar alle maatregelen los gaan laten. Het griepseizoen moet ook nog beginnen en we hebben al met het RS virus gezien wat er kan gebeuren na langere tijd social distancing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Lethalis schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:02:
[...]

Volgens van Dissel lopen er ook nog zo'n 700.000 "non responders" rond toch? Mensen waarbij de vaccins niet zo lekker werken.

https://nos.nl/artikel/23...accinatie-niet-goed-werkt

Die vullen straks alsnog het ziekenhuis op en dan zitten we weer gezellig met z'n allen thuis.

Dat is mijn grimmige voorspelling op de vroege maandagochtend :P
Als je kijkt wie die non-responders zijn:
"Mensen die mogelijk niet goed reageren op de vaccins zijn patiënten die afweeronderdrukkende medicijnen slikken, transplantatiepatiënten, (bloed)kankerpatiënten en mensen met aangeboren aandoeningen van het immuunsysteem. Ook mensen met hiv en mensen met het syndroom van Down lopen daar risico op."

Alleen bij die laatste groep kan je daar nog verbaasd over zijn. Maar die andere groepen? Daarvan wéét je toch dat je een verminderde weerstand hebt? Je therapie en/of ziekte is in alle gevallen gerelateerd aan het afweersysteem. En die mensen zullen dus sowieso (neem ik aan) voorzichtig moeten zijn. Vrouw van een collega is bezig met bestralingen e.d. en die collega is dus niet op het werk om het risico op besmetting van covid, of welke andere ziekte ook, te beperken.

Ik verwacht niet dat die mensen, nu de scholen weer open zijn, massaal zich onder de mensen gaan begeven. En zal enkel een subset zijn welke én schoolgaande kinderen hebben, én dus één van bovengenoemde problemen hebben.

Een vriendin werkt op de oncologie-afdeling. Daar hadden ze dus 2 patienten: 1 had al een tijd geleden COVID gehad, maar geen vaccinatie gehad. nummer 2 had een vaccinatie gehad een paar weken daarvoor, terwijl die al aan de anti-immumo-medicatie zat.

En tot de verbazing van de arts die vond dat het vaccin toch gegeven moest worden ( :X ) had Patient nummer 2 helemaal geen afweer opgebouwd. En nummer 1 had natuurlijk zonder vaccin wel afweer.

Patient 2 was not amused :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wedden van niet? >:)

mijn voorspelling is dat we in ieder geval voorlopig geen lockdown krijgen maar evt wat 'kruimel' maatregelen in bijv horeca of andere plekken waar mensen voor de fun bij elkaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Midden Nederland heeft nog een week en in het zuiden nog twee weken, ik kan me voorstellen dat het virus het iets beter doet in die regio's. Twee weken lijkt me dan erg vlot voor een lockdown. Best interessant wat we gaan zien in de verschillende provincies de komende weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Waah schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:20:
[...]
Ik verwacht niet dat die mensen, nu de scholen weer open zijn, massaal zich onder de mensen gaan begeven. En zal enkel een subset zijn welke én schoolgaande kinderen hebben, én dus één van bovengenoemde problemen hebben.
Als de delta variant echt zo besmettelijk is als ze beweren, dan wordt het praktisch onmogelijk om jezelf ervoor te verstoppen. Dan is die boodschappenbezorger die 1 keer in de week langskomt al een serieus probleem.

Je komt namelijk ook op een punt dat veel mensen die gevaccineerd zijn + mensen die het virus al een keer eerder hebben gehad, deze keer voornamelijk milde symptomen krijgen maar het wel blijven doorgeven alsof het een verkoudheidje is.

Dus het virus komt nu eigenlijk nog veel makkelijker bij de kwetsbaren, omdat de rest van de samenleving niet meer thuisblijft ervoor.

Ik hoop natuurlijk dat ik ongelijk krijg met mijn doemdenkerij hoor :) Ik heb het liefste dat we op 1 november een soort vrijheidsdag vieren en het einde van de pandemie verklaren en weer verder gaan met ons leven. Maar daar in geloven doe ik iig niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Metalfreak schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:02:
[...]

Tja, het is ook wel van een aan het absurde grenzende naïviteit om te denken dat je geen commentaar krijgt als je jezelf in het hol van de leeuw gaat bevinden. Als je het allemaal zo'n gevaar vindt en het een "gecalculeerd risico" vindt, dan kun je misschien zelf juist het voorbeeld geven door niet te gaan, maar ik snap ook dat hij gewoon menselijk is en ook eens naar buiten wil. Maar de draagkracht van zijn boodschap verkleint hij wel enorm hiermee en inderdaad wat diegene boven me hier al zegt: het verbieden hiervan kan hij nu simpelweg niet omdat het anders een persoonlijke vete lijkt te zijn.
Het hol van de leeuw nog wel. Dat zou impliceren dat hij een vijand van een bepaalde groep is. Laten we stoppen om hem zo neer te zetten. Het is een huisvader met een belangrijke job. Dat hij niet eens rustig naar een voetbalwedstrijd kan is ook niet normaal of wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:30
Collega terug van vakantie: 'Ik heb helemaal niets gemerkt van corona de afgelopen weken op vakantie. Mensen doen alsof het niet meer bestaat. In Nederland dragen we ook nergens mondkapjes meer en overal is het weer druk. Je kan het niet meer langer rekken de komende tijd. Het normale leven barst vanaf nu weer los.'.

En ik moet hem eigenlijk gelijk geven, op de evenementen na die niet doorgaan merk je eigenlijk bijna niks meer van de corona maatregelen. Pas straks als je geen toegang meer krijgt zonder test of bewijs. Maar alle winkels zijn open, geen mondkapjesplicht, afstand bewaren is al minder, je kan redelijk normaal je leven weer leven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vlassie1980
Deezers schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:08:
Collega terug van vakantie: 'Ik heb helemaal niets gemerkt van corona de afgelopen weken op vakantie. Mensen doen alsof het niet meer bestaat. In Nederland dragen we ook nergens mondkapjes meer en overal is het weer druk. Je kan het niet meer langer rekken de komende tijd. Het normale leven barst vanaf nu weer los.'.

En ik moet hem eigenlijk gelijk geven, op de evenementen na die niet doorgaan merk je eigenlijk bijna niks meer van de corona maatregelen. Pas straks als je geen toegang meer krijgt zonder test of bewijs. Maar alle winkels zijn open, geen mondkapjesplicht, afstand bewaren is al minder, je kan redelijk normaal je leven weer leven.
En zo is het ook, we moeten ons allemaal ons ook even achter de oren krabben met "hoe zwaar we het momenteel hebben". Kijk eens naar de beelden uit Afghanistan waarbij de kinderen via via naar militairen op de omheining van het vliegveld worden gedragen.

Ik geloof alleen niet dat we via de geprikte datums van de maatregelen af zullen zijn, dat gaat nog wel wat langer duren. En ik hoop dat die toegangsregeling maar kort nodig is aangezien gevaccineerden ook het kunnen verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

RodeStabilo schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:54:
[...]

Het hol van de leeuw nog wel. Dat zou impliceren dat hij een vijand van een bepaalde groep is. Laten we stoppen om hem zo neer te zetten. Het is een huisvader met een belangrijke job. Dat hij niet eens rustig naar een voetbalwedstrijd kan is ook niet normaal of wel.
Nou ja, als je zo'n publieke functie hebt in deze tijd is het ook een consequentie hiervan. Tuurlijk gun ik hem ook een normaal leven en zou hij in de ideale wereld niet lastiggevallen moeten worden tijdens zijn vrije tijd, maar zo werkt de echte wereld helaas niet. Zijn voorganger kon daar ook niet mee omgaan en is na twee weken omgevallen, dat begrijp ik heel goed. Je weet dat je bij veel mensen niet geliefd bent, je hebt ze net nog aangesproken op hun gedrag en dan denk je "ow prima, ik ga er wel even naartoe". Ik weet niet of ik dat nog onder naïef moet scharen of complete waanzin vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19
Ik mag in zelf isolatie omdat ik positief getest ben op covid... Ben voor 3 weken op vakantie geweest in Nederland en zit nu vast thuis, een extra 10 dagen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
da_PSI schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:41:
Ik mag in zelf isolatie omdat ik positief getest ben op covid... Ben voor 3 weken op vakantie geweest in Nederland en zit nu vast thuis, een extra 10 dagen :X
Had laatst ook al een collega die dat overkwam. Ook in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Persoonlijk merk ik er vooral in mijn eigen gedrag nog wat van. Ik ben nog steeds angstig om het op te lopen omdat ik de quarantaine met twee kinderen echt totaal niet zie zitten. Met mijn twee vaccinaties geloof ik het allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
da_PSI schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:41:
Sterkte en beterschap, maak er het beste van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
Vlassie1980 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:51:
[...]

Sterkte en beterschap, maak er het beste van.
Ben zelf 2x gevaccineerd, en heb 0.0 problemen voor nu. (Geen hoofdpijn, geen spierpijn, geen koorts (tempratuur is 37.2 gemiddeld) Zit nu alleen wel dat ik dus mijn kids niet kan zien en mijn vrouw niet de ondersteuning kan geven. (7 maanden en 4 jaar)

Mijn vrouw en de 4 jarige zijn nu voor een test, en kijken wat eruit komt. Hoop dat het negatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
da_PSI schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:55:
[...]

Ben zelf 2x gevaccineerd, en heb 0.0 problemen voor nu. (Geen hoofdpijn, geen spierpijn, geen koorts (tempratuur is 37.2 gemiddeld) Zit nu alleen wel dat ik dus mijn kids niet kan zien en mijn vrouw niet de ondersteuning kan geven. (7 maanden en 4 jaar)

Mijn vrouw en de 4 jarige zijn nu voor een test, en kijken wat eruit komt. Hoop dat het negatief is.
Ja, dat is inderdaad balen. Als je vrouw het ook heeft dan hoef je elkaar niet te ontlopen lijkt me en de kinderen hebben er amper last van.

Wat voor klachten had je voordat je besloot om je te laten testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:16

bert pit

asdasd

da_PSI schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:55:
[...]

Mag ik vragen wat de aanleiding was om te testen als je geen noemenswaardige klachten lijkt te hebben?

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• da_PSI
bert pit schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:59:
[...]

Mag ik vragen wat de aanleiding was om te testen als je geen noemenswaardige klachten lijkt te hebben?
Ik ben zelfstandige, en had eigenlijk vandaag weer aan het werk gemoeten. Wou mezelf testen omdat Nederland oranje is, en ik niet het risico wil lopen om mijn klanten te besmetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
da_PSI schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:07:
[...]

Ik ben zelfstandige, en had eigenlijk vandaag weer aan het werk gemoeten. Wou mezelf testen omdat Nederland oranje is, en ik niet het risico wil lopen om mijn klanten te besmetten.
Heel zorgzaam gedacht. Respect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
Vlassie1980 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:58:
[...]

Ja, dat is inderdaad balen. Als je vrouw het ook heeft dan hoef je elkaar niet te ontlopen lijkt me en de kinderen hebben er amper last van.

Wat voor klachten had je voordat je besloot om je te laten testen?
Mijn vrouw en 4 jarige hebben me net gebeld, en ze zijn allebei negatief getest. Heb me laten testen omdat
ik ben zelfstandige ben. Had vandaag willen werken, maar omdat NL oranje is, heb ik me voor de zekerheid laten testen.

Ik had voorheen geen klachten en nu ook helemaal niks. *Het enigste wat ik kan herinneren is dat het begin van vorige week mijn oudste dochter een verstopte neus had, en die is heel vaak om mij heen om te spelen. De dag daarna had ik een snotterneus voor een dag en de volgende dag was dat ook weer weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

TrailBlazer schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:50:
Persoonlijk merk ik er vooral in mijn eigen gedrag nog wat van. Ik ben nog steeds angstig om het op te lopen omdat ik de quarantaine met twee kinderen echt totaal niet zie zitten. Met mijn twee vaccinaties geloof ik het allemaal wel.
Met mijn twee vaccinaties voel ik me ook veiliger (25 jaar oud btw). Heb afgelopen zaterdag een verjaardag in 1,5 jaar tijd gehad met meerdere mensen, voelde toch wel weer lekker hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:16

bert pit

asdasd

da_PSI schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:10:
[...]

Mijn vrouw en 4 jarige hebben me net gebeld, en ze zijn allebei negatief getest. Heb me laten testen omdat
ik ben zelfstandige ben. Had vandaag willen werken, maar omdat NL oranje is, heb ik me voor de zekerheid laten testen.

Ik had voorheen geen klachten en nu ook helemaal niks. *Het enigste wat ik kan herinneren is dat het begin van vorige week mijn oudste dochter een verstopte neus had, en die is heel vaak om mij heen om te spelen. De dag daarna had ik een snotterneus voor een dag en de volgende dag was dat ook weer weg.
Met kleinere kinderen is het lastig om niet besmet te raken. Ik vermoed dat het toch onvermijdelijk is dat we het op een of andere wijze allemaal ondergaan. Hopelijk verergert het niet en ben je er snel weer van af.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:11
Lastig inderdaad... Want na een besmetting kan je 6 tot 8 weken positief blijven testen.... Hoor ik nooit iemand over eigenlijk...
De GGD gaf bij mij aan dat het dan ook totaal geen zin heeft om na je quarantaine de eerste paar weken weer te testen of je negatief bent, omdat de kans op false positive dan heel groot is. Dus ja... Wat betekent de positieve test dan nog als je al geen klachten (meer) hebt...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:22
@GeeEs ze geven op de site inderdaad aan dat je niet eerder dan na 8 weken en opnieuw klachten weer moet gaan testen. Verder gewoon de regulieren termijnen aanhouden.
https://www.ggdnog.nl/cor...-of-negatieve-testuitslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Hoe gaat dat dan met topsporters die bijna dagelijks testen om weer mee te mogen doen? Valentino Rossi testte heel lang positief, maar andere sporters weer relatief kort.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Señor Sjon schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:11:
Hoe gaat dat dan met topsporters die bijna dagelijks testen om weer mee te mogen doen? Valentino Rossi testte heel lang positief, maar andere sporters weer relatief kort.
Dat vraag ik me ook al heel lang af. In de F1 bijvoorbeeld: vorig jaar werd Lewis Hamilton positief getest en heeft dus 1 race geskipt, als ik het me goed herinner werd hij nog geen week later alweer negatief getest en mocht hij weer meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08

Laguna

Connaisseur

@Señor Sjon afhankelijk van hoe snel je lichaam het virus opruimt in combinatie met het cut-off point van de cycle threshold, hoe hoger die ligt hoe langer je positief zal testen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor wie nog wat willen lachen over Covid, in Nieuw Zeeland helpt een minister wat mee: ‘Spread your legs’: New Zealand makes hay with Covid minister’s gaffe
A slip of the tongue from New Zealand’s Covid-19 response minister as he was updating the nation live on the coronavirus outbreak has given the country a lighthearted, albeit slightly x-rated, break from regular pandemic coverage. At a media briefing on Sunday, minister Chris Hipkins was updating the country on the growing number of coronavirus cases in the community, when he urged New Zealanders to socially distance when they go outside to “spread their legs”.

“It is a challenge for people in high density areas to get outside and spread their legs when they are surrounded by other people,” he said. Director general of health, the typically composed Dr Ashley Bloomfield, was standing next to Hipkins at the podium and briefly raised his eyebrows as the minister continued with his address.
Je, de benen wijd voor het bevechten van Covid ;) . De reactie van die Ashley Bloomfield is inderdaad treffend:

Hipkins had het zelf door en zegt aan het eind ook "jullie gaan vast plezier hiermee hebben".

Het is inderdaad een meme geworden op social media, allerlei Kiwi's die hun benen spreiden op twitter en zo ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Laatst online: 12:11
Laguna schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:20:
@Señor Sjon afhankelijk van hoe snel je lichaam het virus opruimt in combinatie met het cut-off point van de cycle threshold, hoe hoger die ligt hoe langer je positief zal testen.
Die treshold zou altijd hetzelfde moeten zijn lijkt me?
Wat test je anders?
Alsof er iemand echt 6 of 8 weken in quarantaine is geweest omdat ie positief bleef testen zonder klachten?
No way....

De GGD gaf aan dat het gewoon geen zin heeft en ook niet nodig is als je eenmaal weer klachtenvrij bent na een infectie. Al die verhalen van mensen die dus na een besmetting en quarantaine na 1 week weer een negatieve test lieten zien of zich gingen testen om te kijken of ze negatief waren??? en dan pas weer wat mochten... Ik snap en geloof er weinig van.... Helemaal met alle a-symptomatiscelhe besmettingen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Haha :D Nog een lockdown? Denk niet dat mensen dat nog gaan pikken na al dat gedram over vaccineren :)
Tenslotte was dat altijd de zogenaamde 'holy grail'. De oplossing voor alles. "THE CURE".

[ Voor 10% gewijzigd door Dennahz op 23-08-2021 16:18 ]

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-09 13:58
Dennahz schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 16:17:
[...]

Haha :D Nog een lockdown? Denk niet dat mensen dat nog gaan pikken na al dat gedram over vaccineren :)
Tenslotte was dat altijd de zogenaamde 'holy grail'. De oplossing voor alles. "THE CURE".
We gaan t zien. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Laatst online: 02:39
YakuzA schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:05:
[...]

Voor zover ik begreep komt het ook deels doordat voornamelijk AZ beschikbaar is en de mensen nog niet echt te motiveren zijn om dat te nemen ipv te wachten tot een Pfizer/Moderna beschikbaar komt.
Ze hadden inderdaad voornamelijk AZ ingekocht. Pfizer leveringen komen nu op gang geloof ik maar ik kon zo snel geen net overzicht zoals in NL erover vinden. Maar "motiveren" dekt niet helemaal de lading. Ze hebben ook besloten AZ niet onder de 60 te gebruiken.

Toch best grappig, als je sommige gebruikers hier zag aan het begin van de campagne die de meest extreme krachttermen en uitingen gebruikten om het beleid te bekritiseren. Viel misschien allemaal toch wel mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
Dennahz schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 16:17:
[...]

Ja, dit heb ik dus ook al aangegeven in het andere Corona-topic. Je kan eigenlijk niet meer opschalen qua maatregelen na wat Rutte en De Jonge als een soort dominees hebben geëvangeliseerd bij al die persconferenties. Dat gaat er bij de mensen, waaronder bij mij, niet meer in.

Mensen gaan zich terecht bedrogen voelen, gaan denken dat die spuit in je arm eigenlijk voor niets is geweest (ook begrijpelijk, want het overgrote deel van de mensen die niet tot de risicogroepen behoren heeft nauwelijks last van corona) en er zullen dan begrijpelijk wel veel twijfels zijn bij die mogelijke derde prik. Want, waarom nog zo'n prik als we telkens toch moeten opschalen qua maatregelen ondanks vaccinaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
VDS91 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:00:
[...]

Ja, dit heb ik dus ook al aangegeven in het andere Corona-topic. Je kan eigenlijk niet meer opschalen qua maatregelen na wat Rutte en De Jonge als een soort dominees hebben geëvangeliseerd bij al die persconferenties. Dat gaat er bij de mensen, waaronder bij mij, niet meer in.

Mensen gaan zich terecht bedrogen voelen, gaan denken dat die spuit in je arm eigenlijk voor niets is geweest (ook begrijpelijk, want het overgrote deel van de mensen die niet tot de risicogroepen behoren heeft nauwelijks last van corona) en er zullen dan begrijpelijk wel veel twijfels zijn bij die mogelijke derde prik. Want, waarom nog zo'n prik als we telkens toch moeten opschalen qua maatregelen ondanks vaccinaties?
Toch redeneer je dan vooral uit jezelf en eventueel andere mensen die in eerste instantie al sceptisch / terughoudend tegenover de vaccinatie waren.

Er zijn ook genoeg mensen die de vaccinatie helemaal niets boeit en als er nog een paar prikken bij moeten, interesseert ze dat ook niet. Dus die zullen zich ook niet zo snel bedrogen voelen.

Ik ben op mijn werk (samen met 1 andere collega) zo ongeveer de enige die nog niet gevaccineerd is (en ik twijfel om het misschien alsnog te doen). Maar het overgrote deel heeft de prikken bij de eerste mogelijkheid gehaald en vinden het ook niet erg als ze er nog een paar moeten halen. Sommigen gaan er zelfs al vanuit.

Oh, en als er dan toch strengere maatregelen komen dan hebben de ongevaccineerden het gedaan. Die krijgen de volle lading dan.

Dus... mocht je nog niet gevaccineerd zijn, doe het alsnog of zoek een mooie bunker uit om in te gaan zitten de komende tijd :X

[ Voor 7% gewijzigd door Lethalis op 24-08-2021 15:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Lethalis schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:20:
[...]

Oh, en als er dan toch strengere maatregelen komen dan hebben de ongevaccineerden het gedaan. Die krijgen de volle lading dan.

Dus... mocht je nog niet gevaccineerd zijn, doe het alsnog of zoek een mooie bunker uit om in te gaan zitten de komende tijd :X
Dat is vooral het beeld wat je in de media terugziet, als ik mensen 1 op 1 spreek zie ik juist de Nederlandse mentaliteit naar boven komen waarbij mensen respect hebben voor een andere keuze, zeker als deze onderbouwt is.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

revolution-nl schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:31:
[...]

Dat is vooral het beeld wat je in de media terugziet, als ik mensen 1 op 1 spreek zie ik juist de Nederlandse mentaliteit naar boven komen waarbij mensen respect hebben voor een andere keuze, zeker als deze onderbouwt is.
Inderdaad. Ik ken niemand die er moeite mee heeft dat ik niet gevaccineerd ben. Het leven gaat gewoon door hoor, niet alles draait om dit virus.
Lethalis schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:20:
[...]

Welnee. Het is niet dat je een stempel op je voorhoofd hebt staan en het gaat niemand een zak aan of je nou wel of geen vaccinatie hebt gehad. Heb de vraag eigenlijk ook nog nooit gehad. Zeker niet van vreemden :)

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
@revolution-nl @Dennahz
Ik hoor het mensen ook in het echt tegen mij zeggen hoor, niet alleen in de media.

Is soms best gek om te zien hoe ver het uiteenloopt. Ik ken mensen die superfanatiek zijn en vinden dat iedereen echt snel een prik moet halen die dat nog niet gedaan heeft. Maar ik ken ook mensen die niet eens hun kinderen alle standaard vaccinaties geven en al helemaal niks van het coronavaccin willen weten.

Heb wel het idee dat hoe pragmatischer je bent ingesteld, hoe fanatieker je wellicht bent. Want dan heb je al sneller zoiets van "nou dit is de oplossing, gaan met die banaan en weer verder allemaal".

Bij die mensen zal de teleurstelling ook groot zijn als we straks weer allerlei beperkende maatregelen krijgen. En dan krijgt toch echt iemand de schuld. Momenteel zijn dat iig "vooral de ongevaccineerden die in het ziekenhuis liggen".

Zoals altijd behoor ik niet tot de ene of andere groep. Ik ben voor de rest wel gewoon gevaccineerd, mijn dochter ook. Maar loop gewoon te treuzelen om een mRNA vaccin te halen. Rationeel begin ik er in mee te gaan, om het toch maar te doen... gevoelsmatig zit het alleen nog niet helemaal goed en voelt het nog gek om het te doen. Dus ik moet tegen mijn gevoel ingaan ofzo.

Aan de andere kant is het nu wel aardig getest zo, FDA goedkeuring is er ook inmiddels. Tsja.

[ Voor 24% gewijzigd door Lethalis op 24-08-2021 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik ben heel benieuwd hoe dat testbeleid na het loslaten van de 1,5 meter uit gaat pakken volgende maand, zeker in de wetenschap dat gevaccineerden het ook door kunnen geven en er een soort schijnveiligheid is omdat je elkaar alsnog kunt besmetten. Je leest heel veel voorbeelden waarbij gevaccineerden elkaar gewoon in korte tijd besmetten. Dankzij vaccinatie vallen de klachten gelukkig mee maar denk nou maar niet dat je 100% safe zit in een bioscoop of cafe als je met je pas binnen bent gekomen.

Ben zelf overigens wel gevaccineerd, maar vind het vaccineren van mensen van onder de 60 niet meer zo vanzelfsprekend als voorheen toen ik de eerste prik ging halen. En dat heeft dan met name met besmettelijkheid van Delta te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:53:
Ben zelf overigens wel gevaccineerd, maar vind het vaccineren van mensen van onder de 60 niet meer zo vanzelfsprekend als voorheen toen ik de eerste prik ging halen. En dat heeft dan met name met besmettelijkheid van Delta te maken.
Kun je dat nader toelichten? :)

Op individuele basis neemt toch ook onder de 60 het risico om ernstig ziek te worden af na vaccinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Lethalis schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:58:
[...]

Kun je dat nader toelichten? :)

Op individuele basis neemt toch ook onder de 60 het risico om ernstig ziek te worden af na vaccinatie?
Wellicht was 60 wat te rigoureus gesteld, maar een gezonde veertiger zal het zonder vaccinatie ook wel uitzingen doorgaans. Dus er zullen mensen zijn die de challenge wel aandurven. Schijnt ook beter te zijn voor je immuunsysteem als je het echt doormaakt.

Tel daarbij die besmettelijkheid op en je hebt weer een reden. Als dat klopt want ik lees nog steeds verschillende verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:56:
Tel daarbij die besmettelijkheid op en je hebt weer een reden. Als dat klopt want ik lees nog steeds verschillende verhalen.
Als gevaccineerde kun je Delta oplopen en verspreiden, maar alles wijst er op de kans kleiner is en je korter besmettelijk bent. Dat zie je ook wel in de huidige cijfers, zonder veel maatregelen zit de R rond de 1 en dit is een dubbel zo besmettelijke variant. Ik denk niet dat je dat alleen kunt verklaren met 'gevaccineerden testen minder'.

Overigens vind ik zelf de huidige situatie een reden om wél te vaccineren, de kans is veel groter dat je het oploopt nu. Met de Wuhan variant kon je als ongevaccineerde misschien nog meeliften op herd immunity, nu krijg je er ooit mee te maken en dan neem ik liever de covid19-lite versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
[...]

Wellicht was 60 wat te rigoureus gesteld, maar een gezonde veertiger zal het zonder vaccinatie ook wel uitzingen doorgaans. Dus er zullen mensen zijn die de challenge wel aandurven. Schijnt ook beter te zijn voor je immuunsysteem als je het echt doormaakt.

Grotere besmettelijkheid betekent doorgaans grotere kans op besmet te raken. Dus dan zou je toch juist zeggen dat je liever iets eraan probeert te doen?

En waarom zou het beter voor je immuunsysteem zijn als je de besmetting doormaakt? Het levert je mogelijk een sterkere bescherming op tegen corona dan een vaccin, maar daarvoor moet je wel eerst een groter risico nemen.

Terwijl je hetzelfde kunt bereiken door eerst te vaccineren en daarna alsnog besmet te raken.

Of zie ik iets over het hoofd? :)

PS
Ik ben gewoon een beetje een schijterd, bang dat er tóch iets raars met me gebeurt als ik dat vaccin haal. Is niet per se rationeel.

[ Voor 6% gewijzigd door Lethalis op 24-08-2021 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Lethalis schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:01:
[...]

Grotere besmettelijkheid betekent doorgaans grotere kans op besmet te raken. Dus dan zou je toch juist zeggen dat je liever iets eraan probeert te doen?

En waarom zou het beter voor je immuunsysteem zijn als je de besmetting doormaakt? Het levert je mogelijk een sterkere bescherming op tegen corona dan een vaccin, maar daarvoor moet je wel eerst een groter risico nemen.

Terwijl je hetzelfde kunt bereiken door eerst te vaccineren en daarna alsnog besmet te raken.

Of zie ik iets over het hoofd? :)

PS
Ik ben gewoon een beetje een schijterd, bang dat er tóch iets raars met me gebeurt als ik dat vaccin haal. Is niet per se rationeel.
Eerst vaccineren en dan besmet, geen idee of dat meer antistoffen aanmaakt eerlijk gezegd.

Ik probeer alleen te zeggen dat er laatst wat nieuwsberichten zijn verschenen waardoor mensen minder happig zijn om te vaccineren. En die derde prik is natuurlijk ook niet iets waarvan de hele meute zegt "kom maar op!"

Als ik voor mezelf spreek sta ik nog steeds volledig achter mijn keuze om te vaccineren. Maar er zijn wel wat puntjes die ik nu weet en niet wist toen de eerste prik erin ging.
Lethalis schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:01:
[...]

PS
Daarin ben je zeker niet de enige. Ik denk persoonlijk dat het bij bijwerkingen blijft op korte termijn en verder niks.

Kan me niet voorstellen dat er over een paar maanden miljoenen Nederlanders met een ernstige kwaal rondlopen dankzij een vaccin.
Anders zou de Amerikaanse overheid ook het niet verplichten in sommige sectoren, of ik moet naïef zijn :')

[ Voor 19% gewijzigd door Vlassie1980 op 24-08-2021 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:21:
[...]
Eerst vaccineren en dan besmet, geen idee of dat meer antistoffen aanmaakt eerlijk gezegd.

Ik probeer alleen te zeggen dat er laatst wat nieuwsberichten zijn verschenen waardoor mensen minder happig zijn om te vaccineren. En die derde prik is natuurlijk ook niet iets waarvan de hele meute zegt "kom maar op!"

Als ik voor mezelf spreek sta ik nog steeds volledig achter mijn keuze om te vaccineren. Maar er zijn wel wat puntjes die ik nu weet en niet wist toen de eerste prik erin ging.
Het gaat niet eens zozeer om meer antistoffen, maar gewoon om een bredere immuunrespons.

Als je besmet raakt, maak je niet alleen antistoffen in het bloed aan, maar ook op de slijmvliezen in je neus en keel (IgA). En de antistoffen in het bloed zijn ook op de nucleocapsid gericht, en niet alleen op het spike eiwit.

Als je gevaccineerd bent, heb je vooral antistoffen in het bloed tegen de spike.

Bij een besmetting na vaccinatie, maak je hem doorgaans milder door, omdat het virus minder ver komt. Je kan alsnog verkouden worden en last krijgen van de keel, maar met een beetje geluk beschermt het vaccin je tegen een longontsteking.

Alleen is het dus wel zo, dat jouw lichaam dan alsnog antistoffen op de slijmvliezen aanmaakt en waarschijnlijk ook in het bloed een bredere immuunrespons geeft. Oftewel: je vult dan de bescherming die het vaccin jou geeft aan.

Met als voordeel dat je er niet ongetraind in hoeft te gaan.

Althans, zo zie ik het iig momenteel voor mij. Correct me if I'm wrong :)

Overigens triggeren vaccins ook de aanmaak van T cellen, dus je ruimt geïnfecteerde cellen ook nog eens sneller op dan wanneer je niet gevaccineerd bent.
Daarin ben je zeker niet de enige. Ik denk persoonlijk dat het bij bijwerkingen blijft op korte termijn en verder niks.
In principe is de kans klein inderdaad. Het is alleen wel zo dat zo een ontsteking aan het hart tot blijvende schade kan leiden. Dus stel dat je een wat heftigere reactie op het vaccin krijgt, kan het wel zo zijn dat je met wat ellende blijft zitten.

De kans is heel klein. Maar niet 0.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8253718/

"Although all patients’ symptoms resolved rapidly, the CMR findings indicate the potential for myocardial fibrosis and unknown long-term impact."

Dus ik zie iig de voordelen van vaccinatie duidelijk voor mij (denk ik :P ), maar blijf nog een beetje huiverig voor eventuele bijwerkingen.

Stemmetje A: Rationeel gezien is het risico van een coronabesmetting groter, dus zou ik die prik gewoon moeten halen.

Stemmetje B: Ik win nooit de loterij, maar zal je net zien dat het nu dan wel fout gaat.

En stiekem stemmetje C: Eventueel kun je smokkelen en haal je alleen 1 Pfizer shot. Minder bijwerkingen, ook minder beschermd, maar alsnog een stuk beter dan geen vaccin als je naar de statistieken van Israël kijkt. Hangt er ook een beetje vanaf hoe het gaat natuurlijk. Als ik helemaal niks merk van prik 1, zal ik prik 2 makkelijker halen dan wanneer prik 1 tegenvalt.

Blegh. Ik ben geen held in beslissingen nemen ;) Maar dat hebben jullie inmiddels al begrepen waarschijnlijk haha.

Het kan na al dat gepieker ook zo gaan als bij een collega van mij... die kreeg niks van corona, en ook niks van de vaccins. Nergens last van. Dat kan óók. Ik zie natuurlijk weer vooral alle ellende voor me. Het is een beetje zoals het lezen van reviews van producten. Alleen de mensen die iets te melden hebben, schrijven het op. Dus er is altijd wel ergens iets mis mee. Maar de mensen die tevreden zijn, die hoor je niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Lethalis op 24-08-2021 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 16:11
gambieter schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:51:
Hipkins had het zelf door en zegt aan het eind ook "jullie gaan vast plezier hiermee hebben".

Het is inderdaad een meme geworden op social media, allerlei Kiwi's die hun benen spreiden op twitter en zo ;)
Schitterende freudiaanse verspreking!
Ik heb gelachen toen ik het filmpje zag. Vooral de reactie van de andere persoon en het gelach later.

Ook leuk om nu op Twitter te volgen!
Waarschijnlijk kan ik nu ook nooit meer "even je benen strekken" horen zonder in de lach te schieten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Laguna schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 01:20:
offtopic:
Ach het is vrij kortzichtig gedacht om er bij wetenschap maar vanuit te gaan dat de meerderheid altijd gelijk heeft. De meerderheid laat zich niet makkelijk overtuigen door de minderheid dan moet je toch wel met sterke bewijzen komen die reeds bestaande theorieën weerleggen en dat is niet makkelijk, maar dat wil niet zeggen dat de minderheid per definitie ongelijk heeft. Omgekeerd geldt dit natuurlijk ook. Daarom moeten wetenschappers met verschillende theorieën elkaar blijven respecteren en in gesprek gaan met elkaar en dat gebeurd momenteel te weinig naar mijn idee. Indien men afwijkt van het gekozen narratief dan worden andersdenkenden in sommige gevallen als een gevaar voor de samenleving gezien. Het is een vorm van totalitaire logica. Dat is niet bevorderlijk voor de wetenschap en helpt niet om tot eventuele nieuwe inzichten te komen.
Omdat deze post in het andere topic inderdaad offtopic is, reageer ik er maar in het kroeg topic op :)

Maar is het in de wetenschap niet ook zo dat veel verschillende wetenschappers onafhankelijk van elkaar tot dezelfde conclusies komen? En als de meerderheid tot dezelfde conclusie komt, maakt dat het dan vervolgens niet onwaarschijnlijker dat de minderheid gelijk heeft?

Tijdens deze crisis heb ik ook een patroon ontdekt en misschien ben ik wel enorm dom dat mij dit nu pas opvalt hoor, maar dat zal wel komen omdat ik mij er normaal gesproken helemaal niet bezig mee hou (pre Corona), maar komt die:

Veel artsen en wetenschappers die iets tegen het vaccin hebben, zitten in de hoek van de natuurgeneeskunde / alternatieve geneeswijzen. Van "we moeten gezonder leven" tot en met "alle pandemieën zijn fake" en allerlei wazige dingen die helemaal niets meer met wetenschap te maken hebben.

En op basis van hun credentials - omdat er genoeg artsen en wetenschappers tussen zitten - ben je als buitenstaander / leek geneigd ze ook op hun woord te geloven. "Misschien heeft hij ook wel gelijk?!" en dit kan komen omdat hun mening jou wel goed uitkomt. Omdat je de nieuwe vaccins eng vindt, of omdat je de huidige situatie niet wilt accepteren.

Althans, ik merk langzamerhand wel dat ik mij daar schuldig aan heb gemaakt.

Mensen kiezen selectief de informatie die ze graag willen horen. En daarnaast hebben we natuurlijk nog de algoritmes van veel online platforms die jou graag veel van hetzelfde voorschotelen. Of je nou op YouTube, Facebook of Twitter zit, maakt niet uit... als jij eenmaal iets van persoon X hebt gekeken / geliked / of op geabonneerd bent, dan krijg je daarna een hele shit load aan "related content". En zo kom je langzamerhand in jouw eigen alternatieve (online) realiteit terecht.

En de grap is, mij valt dit eigenlijk pas op, op het moment dat ik een stap terug doe en eens kijk naar andere medische interventies in ons dagelijkse leven. Bijvoorbeeld een verdoving bij de tandarts. Heb ik al honderd keer gehad denk ik, als het niet meer is.

Als je op de gevaren van een verdoving bij de tandarts zoekt, dan kom je allerlei sites van natuurgenezers terecht. Hey kijk nou eens, veelal dezelfde mensen die waarschuwen voor de vaccins. Inclusief een hoop paniekzaaierij er omheen.

Want dat is namelijk ook wat er gebeurt. Op de sociale media, hitsen mensen elkaar ook op. Maken elkaar expres bang, of iets waar iemand zich 1 keer zijn zorgen over uit, is 10 mensen verder een globale catastrofe geworden.

En wat zie je vervolgens? Mensen die ik in het begin van de pandemie wel kon waarderen, verliezen langzamerhand hun glans. Vaak omdat ze zelf profiteren van de crisis. Ze profileren zich als "die gepensioneerde arts die wel zijn mening durft te uiten!" om vervolgens allerlei boeken en andere shit te verkopen over een "fake pandemie".

Wat blijft er dan over?

Natuurlijk worden we ook gemanipuleerd door onze eigen overheid en reguliere media. Logisch, want tijdens een pandemie willen ze ons graag een bepaalde kant op bewegen, dus krijgen bepaalde zaken wat meer aandacht dan andere (wat vaak "fear porn" wordt genoemd).

Het maakt het alleen niet per se minder waar. Het is gewoon dat ze het soms wat meer aandacht geven in de hoop dat meer mensen meewerken.

Veel mensen grijpen dit weer aan om er allerlei complottheorieën aan te verbinden. En het wordt ook wel makkelijk om anderen ervan te overtuigen dat we gemanipuleerd worden, want tsja... als je overduidelijk kan zien dat het gebeurt, dan ben je ook makkelijker te overtuigen dat er nog over veel meer zaken gelogen wordt.

En zo kom je steeds dieper in een bepaalde alternatieve realiteit terecht.

Ik ben een half jaar geleden gestopt met Twitter, eigenlijk hield ik mij een tijdje helemaal zo min mogelijk met corona bezig en heb ik mijzelf op mijn werk gestort. En als je dan weer terugkomt in de corona heisa, en ziet hoe ver sommigen van de werkelijkheid zijn afgestapt, dan is dat best wel schrikken.

Neemt niet weg dat ik bepaalde dingen nog steeds wel eng vindt, zoals de mRNA vaccins. Maar dat is 99% omdat het nieuw is. En ik blijf een beetje een conservatief persoon die altijd de kat uit de boom kijkt.

Anderzijds geloof ik wel dat we kort voor een nieuwe grote besmettingsgolf zitten en zie je in andere landen zoals de VS dat het daar zo naderhand compleet uit de hand loopt met het aantal ziekenhuisopnames etc. En dan ben je allang blij dat er een vaccin is dat redelijk lijkt te beschermen tegen een ernstig ziektebeeld, ondanks eventuele bijwerkingen. Vandaar dat ik ook twijfel om het dan toch maar te halen.

Want als straks de ziekenhuizen overstromen dan word ik ook niet geholpen met een milder ziektebeeld, waarbij ik bijvoorbeeld met een paar dagen opname al geholpen zou zijn.

En zo verliest de "minderheid" steeds meer zijn glans bij mij. Je moet roeien met de riemen die je hebt, of met een beetje pech verdrinken.

PS
En ja, ik probeer mezelf moed in te spreken om toch maar die prik te halen :+ Het valt niet mee, omdat ik het zolang niet wou. Grom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Lethalis schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:14:
[...]

Omdat deze post in het andere topic inderdaad offtopic is, reageer ik er maar in het kroeg topic op :)

Maar is het in de wetenschap niet ook zo dat veel verschillende wetenschappers onafhankelijk van elkaar tot dezelfde conclusies komen? En als de meerderheid tot dezelfde conclusie komt, maakt dat het dan vervolgens niet onwaarschijnlijker dat de minderheid gelijk heeft?

Tijdens deze crisis heb ik ook een patroon ontdekt en misschien ben ik wel enorm dom dat mij dit nu pas opvalt hoor, maar dat zal wel komen omdat ik mij er normaal gesproken helemaal niet bezig mee hou (pre Corona), maar komt die:

Veel artsen en wetenschappers die iets tegen het vaccin hebben, zitten in de hoek van de natuurgeneeskunde / alternatieve geneeswijzen. Van "we moeten gezonder leven" tot en met "alle pandemieën zijn fake" en allerlei wazige dingen die helemaal niets meer met wetenschap te maken hebben.

En op basis van hun credentials - omdat er genoeg artsen en wetenschappers tussen zitten - ben je als buitenstaander / leek geneigd ze ook op hun woord te geloven. "Misschien heeft hij ook wel gelijk?!" en dit kan komen omdat hun mening jou wel goed uitkomt. Omdat je de nieuwe vaccins eng vindt, of omdat je de huidige situatie niet wilt accepteren.

Althans, ik merk langzamerhand wel dat ik mij daar schuldig aan heb gemaakt.

Mensen kiezen selectief de informatie die ze graag willen horen. En daarnaast hebben we natuurlijk nog de algoritmes van veel online platforms die jou graag veel van hetzelfde voorschotelen. Of je nou op YouTube, Facebook of Twitter zit, maakt niet uit... als jij eenmaal iets van persoon X hebt gekeken / geliked / of op geabonneerd bent, dan krijg je daarna een hele shit load aan "related content". En zo kom je langzamerhand in jouw eigen alternatieve (online) realiteit terecht.

En de grap is, mij valt dit eigenlijk pas op, op het moment dat ik een stap terug doe en eens kijk naar andere medische interventies in ons dagelijkse leven. Bijvoorbeeld een verdoving bij de tandarts. Heb ik al honderd keer gehad denk ik, als het niet meer is.

Als je op de gevaren van een verdoving bij de tandarts zoekt, dan kom je allerlei sites van natuurgenezers terecht. Hey kijk nou eens, veelal dezelfde mensen die waarschuwen voor de vaccins. Inclusief een hoop paniekzaaierij er omheen.

Want dat is namelijk ook wat er gebeurt. Op de sociale media, hitsen mensen elkaar ook op. Maken elkaar expres bang, of iets waar iemand zich 1 keer zijn zorgen over uit, is 10 mensen verder een globale catastrofe geworden.

En wat zie je vervolgens? Mensen die ik in het begin van de pandemie wel kon waarderen, verliezen langzamerhand hun glans. Vaak omdat ze zelf profiteren van de crisis. Ze profileren zich als "die gepensioneerde arts die wel zijn mening durft te uiten!" om vervolgens allerlei boeken en andere shit te verkopen over een "fake pandemie".

Wat blijft er dan over?

Natuurlijk worden we ook gemanipuleerd door onze eigen overheid en reguliere media. Logisch, want tijdens een pandemie willen ze ons graag een bepaalde kant op bewegen, dus krijgen bepaalde zaken wat meer aandacht dan andere (wat vaak "fear porn" wordt genoemd).

Het maakt het alleen niet per se minder waar. Het is gewoon dat ze het soms wat meer aandacht geven in de hoop dat meer mensen meewerken.

Veel mensen grijpen dit weer aan om er allerlei complottheorieën aan te verbinden. En het wordt ook wel makkelijk om anderen ervan te overtuigen dat we gemanipuleerd worden, want tsja... als je overduidelijk kan zien dat het gebeurt, dan ben je ook makkelijker te overtuigen dat er nog over veel meer zaken gelogen wordt.

En zo kom je steeds dieper in een bepaalde alternatieve realiteit terecht.

Ik ben een half jaar geleden gestopt met Twitter, eigenlijk hield ik mij een tijdje helemaal zo min mogelijk met corona bezig en heb ik mijzelf op mijn werk gestort. En als je dan weer terugkomt in de corona heisa, en ziet hoe ver sommigen van de werkelijkheid zijn afgestapt, dan is dat best wel schrikken.

Neemt niet weg dat ik bepaalde dingen nog steeds wel eng vindt, zoals de mRNA vaccins. Maar dat is 99% omdat het nieuw is. En ik blijf een beetje een conservatief persoon die altijd de kat uit de boom kijkt.

Anderzijds geloof ik wel dat we kort voor een nieuwe grote besmettingsgolf zitten en zie je in andere landen zoals de VS dat het daar zo naderhand compleet uit de hand loopt met het aantal ziekenhuisopnames etc. En dan ben je allang blij dat er een vaccin is dat redelijk lijkt te beschermen tegen een ernstig ziektebeeld, ondanks eventuele bijwerkingen. Vandaar dat ik ook twijfel om het dan toch maar te halen.

Want als straks de ziekenhuizen overstromen dan word ik ook niet geholpen met een milder ziektebeeld, waarbij ik bijvoorbeeld met een paar dagen opname al geholpen zou zijn.

En zo verliest de "minderheid" steeds meer zijn glans bij mij. Je moet roeien met de riemen die je hebt, of met een beetje pech verdrinken.

PS
En ja, ik probeer mezelf moed in te spreken om toch maar die prik te halen :+ Het valt niet mee, omdat ik het zolang niet wou. Grom.
Als we in deze tijd zouden gaan beginnen met de kindervaccinaties, wat zou het internet ontploft zijn en veel blablabla maar weinig prikken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

@Lethalis ik heb echt bewondering voor de open manier van communiceren over je twijfels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Lethalis schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:14:
[...]
Dat vind ik eigenlijk de enige goede reden om te twijfelen. Het is iets nieuws, waar niet jaren testen overheen is gegaan en daarbij ook nog een hele nieuwe manier van vaccins maken (mRNA tegen dode/verzwakte varianten). Nu heb ik er nul komma nul verstand van, dus ik heb voor mezelf gewoon de voor- en nadelen tegenover elkaar gezet en natuurlijk de kans dat die nadelen ook echt op zouden treden. Elk medicijn heeft kans op bijwerkingen, als ze hadden gezegd dat er geen bijwerkingen waren had ik ze zeker niet geloofd.
PS
Dat moed inspreken had ik zelf ook... Ik weet ook niet of ik zo snel die vaccinatie had gehaald als we niet tegelijkertijd hadden gekund (onze beide geboortejaren waren tegelijkertijd). Ik heb een lichte fobie voor naalden :p Maar gedeelde smart is halve smart :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
@Wailing_Banshee Het is inderdaad nieuw, maar het is niet alsof de techniek door Moderna/Pfizer bedacht is toen Corona kwam kijken. Sinds 2012 weet men al dat het kán, het onderzoek is 30 jaar geleden al begonnen door de bedenker trouwens. En er is al veel onderzoek gedaan in de laatste jaren om het toe te passen voor het bestrijden/voorkomen van kanker.

Het is wel voor het eerst dat het op grote schaal wordt gebruikt. Dat is zeker waar. Dus ik snap de zorgen zeker.

Zelf kijk ik er vrij statistisch naar: De kans op lange termijn gevolgen van COVID is, zelfs voor een jonge gezonde hond als ik, nog altijd vele malen groter als lange termijn gevolgen door een mRNA vaccin.

En ik weet zeker dat er riante compensaties zullen zijn als er daadwerkelijk gevolgen aan zullen zitten (getuige de narcolepsie bij de Mexicaanse griep, waar een miljoen per persoon is uitbetaald. Totaal 27 mensen dacht ik).

Leven blijft risico's afwegen. En in dit geval was het risico met Covid groter dan met Moderna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 13-09 23:10

Nox

Noxiuz

Waah schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:11:
@Wailing_Banshee Het is inderdaad nieuw, maar het is niet alsof de techniek door Moderna/Pfizer bedacht is toen Corona kwam kijken. Sinds 2012 weet men al dat het kán, het onderzoek is 30 jaar geleden al begonnen door de bedenker trouwens. En er is al veel onderzoek gedaan in de laatste jaren om het toe te passen voor het bestrijden/voorkomen van kanker.

Het is wel voor het eerst dat het op grote schaal wordt gebruikt. Dat is zeker waar. Dus ik snap de zorgen zeker.

Zelf kijk ik er vrij statistisch naar: De kans op lange termijn gevolgen van COVID is, zelfs voor een jonge gezonde hond als ik, nog altijd vele malen groter als lange termijn gevolgen door een mRNA vaccin.

En ik weet zeker dat er riante compensaties zullen zijn als er daadwerkelijk gevolgen aan zullen zitten (getuige de narcolepsie bij de Mexicaanse griep, waar een miljoen per persoon is uitbetaald. Totaal 27 mensen dacht ik).

Leven blijft risico's afwegen. En in dit geval was het risico met Covid groter dan met Moderna
Die narcolepsie is zelfs een genetische afwijking, dus niet eens schuld vh vaccin zelf. Besmetting met het virus had dit ook kunnen veroorzaken :) En toch nog geld gekregen...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Nox schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:29:
[...]

Die narcolepsie is zelfs een genetische afwijking, dus niet eens schuld vh vaccin zelf. Besmetting met het virus had dit ook kunnen veroorzaken :) En toch nog geld gekregen...
Dat wist ik niet eens :+

Maarja, natuurlijk kans dat je het nooit had gekregen als je geen vaccin had genomen. Want het krijgen van de mexicaanse griep was geen zekerheidje.

Bij covid.... ligt dat natuurlijk anders O-) je kán nooit ziek er van worden. Maar dan mag je de rest van je leven in lockdown waarschijnlijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 13-09 23:10

Nox

Noxiuz

Waah schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:51:
[...]

Dat wist ik niet eens :+

Maarja, natuurlijk kans dat je het nooit had gekregen als je geen vaccin had genomen. Want het krijgen van de mexicaanse griep was geen zekerheidje.

Bij covid.... ligt dat natuurlijk anders O-) je kán nooit ziek er van worden. Maar dan mag je de rest van je leven in lockdown waarschijnlijk O-)
Of gewoon bij de 60-70-80% horen die het niet krijgt :P Totaal besmettingen 1,9M, laat het er eens het dubbele zijn of driedubbele, dan is er nog steeds een enorme groep die het niet gehad heeft.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Nox schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:27:
[...]

Of gewoon bij de 60-70-80% horen die het niet krijgt :P Totaal besmettingen 1,9M, laat het er eens het dubbele zijn of driedubbele, dan is er nog steeds een enorme groep die het niet gehad heeft.
Klopt... Maar de algehele consensus is dat dit niet meer weg gaat... In tegenstelling tot de mexicaanse griep die wel weer praktisch verdwenen is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
TrailBlazer schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:59:
@Lethalis ik heb echt bewondering voor de open manier van communiceren over je twijfels.
Het grote verschil tussen een vaccin en een verdoving (je wil overigens ook niet weten wat de bijwerkingen van paracetamol zijn) is dat er zeker mensen iets krijgen van het vaccin. Niet omdat het slecht is. Misschien is het wel het beste vaccin(veilist) ooit. Maar wel omdat in hele korte tijd zoveel mensen het krijgen.

De kans is erg klein, maar erg klein X heel veel mensen is wel veel kans dat er iets bij iemand mis gaat.

Bij de tandarts kan je kiezen (haha) of veel pijn of geen pijn en een verdoving. Even goede vrienden.

Nu kan je niet naar het buitenland omdat je jezelf "veilig" moet bewijzen. En dat is vele male makkelijker met vaccin (je hoeft dan niet meer echt iets te doen) dan zonder.

Persoonlijk weet ik niet of ik een eventuele derde prik zou halen. Waarom: Ik merk simpel gezegd dat ik momenteel dagelijks wakker wordt met zeurende hoofdpijn. Iets wat ik de rest van mijn leven nooit heb gehad. Ook bij het sporten lijkt de fijne motoriek net iets minder te zijn sinds de vaccinaties.

Officiële bijwerkingen, ik weet het niet. Maar wel wat ik zelf merk. En ja het kan ook vanalles anders zijn. Maar het is wel erg veel toeval hier.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Zelf ben ik er ook vanuit gegaan dat het voor een gezonde veertiger (niet rokend, geen overgewicht, matig alcohol, 2x sporten in de week) het zonder vaccinatie ook wel een als een griepje zou voelen en heb de prik-uitnodigingen nog op de keukentafel liggen. Eerst maar gebruiken waar het vaccin voor is gemaakt en zorgen dat ouderen en mensen met andere klachten uit het ziekenhuis blijven, daar werkt het vacccin ook perfect voor.
Het vaccin is in een half jaartje ontwikkeld en ik had verwacht dat er nu een jaar verder wel een 2.0-vaccin beschikbaar zou zijn...
Ik heb me altijd redelijk aan de regels gehouden, wel 95% op kantoor doorgewerkt en 1,5 jaar lang geen corona gehad dus ik had het idee om eind september voor de herfst een vaccin te gaan halen.
Helaas kwamen er in de week voor onze vakantie al veel collega's terug van 3 weken buitenland of camping. Wel van mensen gehoord dat ze een paar dagen koortsig waren geweest maarja 2 prikken dus niemand laat zich meer testen. Door deze houding ontkomt niemand meer aan het virus vrees ik.

Op mijn 2e vakantiedag kreeg ik hoofdpijn, spierpijn en einde dag koorts.
Volgende dag laten testen en jahoor positief. Mijn vrouw zelfde dag ook positief alleen ons zoontje was nog negatief. Hij was afgelopen zondag ook positief getest.
Zelf vind ik de klachten eigenlijk best wel tegenvallen en ik ben na nu 11 dagen nog steeds niet van 4 van de 12 klachten af en nog steeds met zijn allen in quarantaine.

Om een lang verhaal kort te maken voor de twijfelaars heb ik mijn prik dus iets te lang uitgesteld (gewacht op een betere versie) en daar heb ik nu wel spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
ChrisW schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:23:
[...]
Om een lang verhaal kort te maken voor de twijfelaars heb ik mijn prik dus iets te lang uitgesteld (gewacht op een betere versie) en daar heb ik nu wel spijt van.
Sterkte iig!

Ik probeer mezelf nog steeds zo ver te krijgen. Helpt ook niet dat ik een hypochonder ben. Soms helpt het om dingen erover te lezen, soms niet.

Tot nu toe probeer ik de risico's voor mezelf in te schatten. 2 mogelijk enge bijwerkingen van de huidige mRNA vaccins zijn:
1. Heftige allergische reactie
2. Ontsteking aan het hart

Punt 1 kan ik mezelf iets geruststellen. Sowieso is de kans klein (11 per miljoen), maar daarnaast gebeurde 80% daarvan in mensen met een voorgeschiedenis van serieuze allergieën en voornamelijk in vrouwen.

Die voorgeschiedenis heb ik niet... dus de kans dat ik zo'n reactie krijg, lijkt heel klein te zijn. Mijn angst dat er in die eerste 15 minuten na het vaccin iets gaat gebeuren, slaat dus niet echt ergens op. Het is gewoon zo'n raar moment, dat je moet wachten omdat er iets zou kunnen gebeuren... maar die kans is dus heel klein als je verder geen allergieën hebt blijkbaar (op wat hooikoorts en eczeem na)

Punt 2 kan ik niet op dezelfde manier uitsluiten, maar ook daarbij geldt dat de meeste gevallen daarvan in jonge mannen onder de 30 zijn. Ik ben 40 jaar oud.

Daarnaast is de kans op myocarditis (bij jonge mannen) door een corona besmetting 6 keer zo hoog dan na vaccinatie.

Een analyse van VAERS data die ik heb gezien, geeft 34 gevallen in mannen van 40-49 jaar oud op 8.577.766 vaccinaties (2e dosis).

Dat is 1 geval per 252.287 mannen. 0,000396%.

Het is eigenlijk vooral onder de 24 jaar oud dat het risico echt toeneemt. En ook vooral bij de tweede vaccinatie.

Dus die eerste prik - die ook al behoorlijk helpt om ernstige ziekte te voorkomen - zou ik relatief zorgeloos moeten kunnen halen. En die tweede uiteindelijk ook in principe.

Anyways... dit staatje is under construction ;) Maar ik probeer het voor mezelf zo helder mogelijk te krijgen. Misschien loop ik dan wat relaxter naar zo'n sporthal toe...

CDC presentatie over de risico's:
https://www.cdc.gov/vacci.../05-COVID-Wallace-508.pdf

Risico myocarditis na besmetting 6x zo hoog (bij jonge mensen iig):
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34341797/

PS
Ik maak mij vooral druk om bijwerkingen... het prikken zelf kan ik wel aan. Het is geen hobby van me, maar even de andere kant opkijken en blijven ademen and I should be fine.

PPS
Mijn kans om te overlijden aan corona is waarschijnlijk 0,106%.

https://www.acsh.org/news...y-rates-sex-and-age-15163

Die kans lijkt in eerste instantie klein, maar is veel groter dan de kans op bovengenoemde bijwerkingen.

De kans op ziekenhuisopname kan ik wat lastiger vinden voor mijn leeftijd momenteel, maar zal uiteraard nog een stuk groter zijn.

Even samengevat voor een man van 40:

Corona:
1 op 943 dood (0,106% IFR, leeftijd 40-44)
1 op ??? ziekenhuis

Vaccin (Pfizer):
1 op 90.909 allergische reactie (11 per miljoen vaccinaties)
1 op 252.287 myocarditis (34 per 8.577.766 vaccinaties, mannen 40-49)

Correct me if I'm wrong... het is nog vroeg |:( Hoe serieuzer ik hiernaar kijk, hoe dommer ik mij voel... maar ja, emoties, etc.

Voor de mensen die vinden dat ik mezelf helemaal gek maak, ik moet hier simpelweg doorheen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8u5Hghi-KX4avi58NIAPwZlIsU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1gAi3SQCze9qCryvILFQeCsk.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 29% gewijzigd door Lethalis op 28-08-2021 11:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

ChrisW schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:23:
[...]

Helaas kwamen er in de week voor onze vakantie al veel collega's terug van 3 weken buitenland of camping. Wel van mensen gehoord dat ze een paar dagen koortsig waren geweest maarja 2 prikken dus niemand laat zich meer testen. Door deze houding ontkomt niemand meer aan het virus vrees ik.
Met dank aan het beleid van de Jonge en consorten. Immers, mensen met het vaccin hoeven zich niet meer te laten testen. Behouden zelfs hun groene vinkje in het coronapaspoort indien ze wel positief testen.

Alsof ze het gewoon expres doen zeg maar ... :X

En als je je niet goed voelt moet je sowieso gewoon thuisblijven, lijkt me common sense na al deze ellende. Ik zou door het lint gaan tegen zulke collega's tbh ;)

Beterschap!

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:30
Lethalis schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 23:09:
[...]

Sterkte iig!

Ik probeer mezelf nog steeds zo ver te krijgen. Helpt ook niet dat ik een hypochonder ben. Soms helpt het om dingen erover te lezen, soms niet.

Tot nu toe probeer ik de risico's voor mezelf in te schatten. 2 mogelijk enge bijwerkingen van de huidige mRNA vaccins zijn:
1. Heftige allergische reactie
2. Ontsteking aan het hart

Punt 1 kan ik mezelf iets geruststellen. Sowieso is de kans klein (11 per miljoen), maar daarnaast gebeurde 80% daarvan in mensen met een voorgeschiedenis van serieuze allergieën en voornamelijk in vrouwen.

Die voorgeschiedenis heb ik niet... dus de kans dat ik zo'n reactie krijg, lijkt heel klein te zijn. Mijn angst dat er in die eerste 15 minuten na het vaccin iets gaat gebeuren, slaat dus niet echt ergens op. Het is gewoon zo'n raar moment, dat je moet wachten omdat er iets zou kunnen gebeuren... maar die kans is dus heel klein als je verder geen allergieën hebt blijkbaar (op wat hooikoorts en eczeem na)

Punt 2 kan ik niet op dezelfde manier uitsluiten, maar ook daarbij geldt dat de meeste gevallen daarvan in jonge mannen onder de 30 zijn. Ik ben 40 jaar oud.

Daarnaast is de kans op myocarditis (bij jonge mannen) door een corona besmetting 6 keer zo hoog dan na vaccinatie.

Een analyse van VAERS data die ik heb gezien, geeft 34 gevallen in mannen van 40-49 jaar oud op 8.577.766 vaccinaties (2e dosis).

Dat is 1 geval per 252.287 mannen. 0,000396%.

Het is eigenlijk vooral onder de 24 jaar oud dat het risico echt toeneemt. En ook vooral bij de tweede vaccinatie.

Dus die eerste prik - die ook al behoorlijk helpt om ernstige ziekte te voorkomen - zou ik relatief zorgeloos moeten kunnen halen. En die tweede uiteindelijk ook in principe.

Anyways... dit staatje is under construction ;) Maar ik probeer het voor mezelf zo helder mogelijk te krijgen. Misschien loop ik dan wat relaxter naar zo'n sporthal toe...

CDC presentatie over de risico's:
https://www.cdc.gov/vacci.../05-COVID-Wallace-508.pdf

Risico myocarditis na besmetting 6x zo hoog (bij jonge mensen iig):
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34341797/

PS
Ik maak mij vooral druk om bijwerkingen... het prikken zelf kan ik wel aan. Het is geen hobby van me, maar even de andere kant opkijken en blijven ademen and I should be fine.

PPS
Mijn kans om te overlijden aan corona is waarschijnlijk 0,106%.

https://www.acsh.org/news...y-rates-sex-and-age-15163

Die kans lijkt in eerste instantie klein, maar is veel groter dan de kans op bovengenoemde bijwerkingen.

De kans op ziekenhuisopname kan ik wat lastiger vinden voor mijn leeftijd momenteel, maar zal uiteraard nog een stuk groter zijn.

Corona:
1 op ??? ziekenhuis

Vaccin (Pfizer):

Correct me if I'm wrong... het is nog vroeg |:( Hoe serieuzer ik hiernaar kijk, hoe dommer ik mij voel... maar ja, emoties, etc.

Voor de mensen die vinden dat ik mezelf helemaal gek maak, ik moet hier simpelweg doorheen...

[Afbeelding]
Bij beide prikken heb ik als bijwerkingen gehad:
Volgende dag afwezig, over alles drie keer moeten nadenken.
Koud, warm, koud warm
Verder ongeveer een week lang vooral moe.
Verder helemaal niks.
Geloof mij, dit heb je liever dan een echte besmetting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:23
tlpeter schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:07:
[...]

Koud, warm, koud warm
Verder helemaal niks.
Ik heb bij zowel de 1e als de 2e dag niets gemerkt (op een wat gevoelige schouder na).

Sure… N=1

Maar indien mensen met bosjes zouden neervallen of massaal serieuze klachten zouden krijgen dat zou het internet te klein zijn..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
@Dennahz onderschat niet dat Delta ook simpelweg aanzienlijk besmettelijker is. Dezelfde maatregelen die voor de eerdere varianten voldoende waren zijn dat voor Delta niet meer; zeker in het totaalplaatje is de kans op besmetting veel hoger. Je stokpaardje helpt daarbij niet, maar is niet het hele verhaal of zelfs maar het grootse deel vna het verhaal.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08

Laguna

Connaisseur

tlpeter schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:07:
[...]

Koud, warm, koud warm
Verder helemaal niks.
Herkenbaar, maar dan van een besmetting.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:47

Lordy79

Vastberaden

Misschien al eens behandeld in een topic op GoT maar als je gevaccineerd bent en daarna alsnog besmet raakt heeft dat als effect dat je zeer waarschijnlijk veel minder ziek wordt en als tweede effect dat je veel bredere antistoffen en afweer hebt.

Waarom besmetten we iedereen die 2 prikken heeft gehad dan niet gewoon met corona? Uiteraard kun je risico groepen uitsluiten maar het beste 'vaccin' is de ziekte zelf en als je de kans dat iemand heel ziek wordt / overlijdt naar praktisch 0 kunt brengen is dat dan geen goede oplossing?

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

@Lordy79 iets met ethiek enzo.

Ik begrijp de gedachte wel hoor maar ik verwacht het nog wel te krijgen de komende maanden. Of ik het merknis een tweede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
@Lordy79 hoe kom je er bij dat de ziekte het beste "vaccin" is? Volgens mij is nog nergens aangetoond dat ziek worden betere bescherming bied dan het vaccin.

Los daarvan: mensen direct besmetten betekend ook dat er mensen zullen zijn die ondanks de vaccins tóch naar het ziekenhuis moeten (oud mens hier heeft copd, vaccins gehad en nu toch ziek. Weekje ziekenhuis en nu is ze weer herstellend. Zonder vaccin waarschijnlijk wel overleden... Maar ze is nog niet thuis. Ook met vaccin is het een kleine kans, geen 0 kans).

En daar komt nog één belangrijk punt bij: met een vaccin kan ik geen mensen besmetten die niet gevaccineerd zijn, of belangrijker, die niet gevaccineerd kunnen worden. Als je mensen gaat besmetten kunnen die dus ook andere mensen besmetten.....

Je kan die mensen in quarantaine zetten. Maar dat kost geld (want dat is dus minder werken voor mensen etc).

Dan is een vaccin een stuk goedkoper, veiliger en ethischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Waah schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 00:29:

En daar komt nog één belangrijk punt bij: met een vaccin kan ik geen mensen besmetten die niet gevaccineerd zijn, of belangrijker, die niet gevaccineerd kunnen worden. Als je mensen gaat besmetten kunnen die dus ook andere mensen besmetten.....

Je kan die mensen in quarantaine zetten. Maar dat kost geld (want dat is dus minder werken voor mensen etc).

Als je gevaccineerd bent kun je zeker wel anderen ook gevaccineerden besmetten, al is de kans veel en veel kleiner.
https://www.rivm.nl/nieuw...ndert-overdracht-covid-19

[ Voor 7% gewijzigd door Arjantje72 op 29-08-2021 00:56 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:22
@Lordy79 hoe kom je er bij dat de ziekte het beste "vaccin" is? Volgens mij is nog nergens aangetoond dat ziek worden betere bescherming bied dan het vaccin.
Toch wel. Is wel een preprint, maar wel bij de grootste groep ooit onderzocht.

stukje volkskrant:
https://www.volkskrant.nl...eter-dan-vaccin~b638bfbd/
preprint onderzoek
https://www.medrxiv.org/c...101/2021.08.24.21262415v1
Doet niets af van je andere argumenten overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door blissard op 29-08-2021 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:59
Arjantje72 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 00:45:
[...]

Als je gevaccineerd bent kun je zeker wel anderen ook gevaccineerden besmetten, al is de kans veel en veel kleiner.
https://www.rivm.nl/nieuw...ndert-overdracht-covid-19
Volgens mij begrijp je @Waah hier verkeerd. Er wordt voor zover ik het goed begrijp bedoeld dat iemand die gevaccineerd is, zonder daarna óók besmet te zijn geraakt met het virus, niet anderen kan besmetten met het virus. Het vaccin op zichzelf kan namelijk onmogelijk het virus overdragen en voor een besmetting van een ander zorgen. Daar zijn immers een actieve virusdeeltes voor nodig en die krijg je door een vaccin niet in je lichaam.

Er wordt dus niet bedoeld dat een gevaccineerd iemand na zijn vaccinatie besmet raakt en dan een ander iemand (al dan niet gevaccineerd) besmet met het virus. Daarvan is inmiddels duidelijk dat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Los daarvan: mensen direct besmetten betekend ook dat er mensen zullen zijn die ondanks de vaccins tóch naar het ziekenhuis moeten (oud mens hier heeft copd, vaccins gehad en nu toch ziek. Weekje ziekenhuis en nu is ze weer herstellend. Zonder vaccin waarschijnlijk wel overleden... Maar ze is nog niet thuis. Ook met vaccin is het een kleine kans, geen 0 kans).

De suggestie was om volledig gevaccineerde mensen nu te laten besmetten. Niet zozeer met een besmettingsprogramma maar door het rond te laten gaan. En daar zijn wel een aantal argumenten voor:

-Een besmetting leert je afweer systeem alle andere niet-spike eiwitten van het virus te herkennen wat de afweer reactie effectiever maakt bij elke volgende besmetting. Ook worden direct je mond en neus, de frontlinie voor besmettingen, actief betrokken.
-Twee weken na je tweede vaccinatie zit je afweer systeem op de hoogste effectivieit, dat is het ideale moment tegenover hoe het over 2 of 5 maanden is. Het is dan nog steeds genoeg om je uit het ziekenhuis te houden maar je wordt wel iets zieker.
-De kans is groot dat wat na Delta komt weer wat erger is. Het principe 'varianten worden milder' is tot nu toe niet juist gebleken en elke toename in besmettelijkheid maakt ook het ziektebeeld heftiger. Nu Delta krijgen is beter dan over een paar maanden als eerste Kappa krijgen. Ook voor ongevaccineerden.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:47

Lordy79

Vastberaden

Nou dat was mijn vraag... Ik lees dat her en der.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
bazzemans schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 03:25:
[...]

Volgens mij begrijp je @Waah hier verkeerd. Er wordt voor zover ik het goed begrijp bedoeld dat iemand die gevaccineerd is, zonder daarna óók besmet te zijn geraakt met het virus, niet anderen kan besmetten met het virus. Het vaccin op zichzelf kan namelijk onmogelijk het virus overdragen en voor een besmetting van een ander zorgen. Daar zijn immers een actieve virusdeeltes voor nodig en die krijg je door een vaccin niet in je lichaam.

Er wordt dus niet bedoeld dat een gevaccineerd iemand na zijn vaccinatie besmet raakt en dan een ander iemand (al dan niet gevaccineerd) besmet met het virus. Daarvan is inmiddels duidelijk dat het kan.
Ah, dan had ik het inderdaad verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
[...]

Heb je ook al gekeken naar de klassieke vaccins die in ontwikkeling zijn zoals Novavax? Die werken op de old skool manier en dus zonder de mrna techniek.
Zelf wil ik niet gevaccineerd worden, maar als het leven zonder prik echt onmogelijk gemaakt zal worden en ik moet echt kiezen, dan maar een vaccin zoals deze denk ik.

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

[...]

Corona:
1 op ??? ziekenhuis

Vaccin (Pfizer):

Mooi overzicht. Zouden meer mensen moeten doen. Ik neem aan dat de meesten vervolgens tot de conclusie zouden komen dat vaccineren dan de meest rationele keuze is op basis van deze data.

Overigens is die 1 op 943 inclusief obese mensen en onderliggende ziekte neem ik aan. Dus je kan zelf beoordelen of jouw echte kans op overlijden nog een heel stuk kleiner is.

1 op 252.287. Ja voor mij is dat gewoon 0 hoor. En anders pech gehad, dat is ook onderdeel van het leven.
Maargoed ik ben superrationeel en dat maakt het lekker makkelijk. Succes met je keuze!
Pagina: 1 ... 16 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"