Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kol Nedra schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:18:
[...]

precies!

en je mag me best wappie noemen MrKoekie, is juist een compliment :)
Als je hier "precies" tegen zegt snap ik niet dat je beweert dat mensen met gezond verstand (en wantrouwen tegen de overheid) zich niet zo snel zouden laten vaccineren. Want de wetenschappers die er verstand van hebben zijn a geen overheid, en b zeggen ze dat je je moet het verstandig is je te laten vaccineren omdat de voordelen de nadelen ruimschoots overstijgen. En dan gaat het niet om de kleine minderheid die zich om medische redenen niet kan laten vaccineren.

[ Voor 10% gewijzigd door ArthurMorgan op 11-08-2021 16:25 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Kol Nedra schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:41:
[...]

95%- 99% gevaccineerd bedoel je? Dat klinkt echt veel te hoog dat is niet haalbaar..
Nee dat gaat over de effectiviteit van het vaccin bij Moderna en Pfizer is de effectiviteit ongeveer 95/96% na 2 prikken. Na de derde prik stijgt dat naan dik boven de 99%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
ArthurMorgan schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:21:
[...]

Als je hier "precies" tegen zegt snap ik niet dat je beweert dat mensen met gezond verstand (en wantrouwen tegen de overheid) zich niet zo snel zouden laten vaccineren. Want de wetenschappers die er verstand van hebben zijn a geen overheid, en b zeggen ze dat je je moet het verstandig is je te laten vaccineren omdat de voordelen de nadelen ruimschoots overstijgen. En dan gaat het niet om de kleine minderheid die zich om medische redenen niet kan laten vaccineren.
*knip* niet trollen

[ Voor 24% gewijzigd door ZieMaar! op 12-08-2021 07:27 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 20:49
Soms, heel soms vraag ik me af waarom ik niet gewoon lekker blijf leechen in plaats van in discussie te gaan met mensen die in een totaal andere dimensie leven.

Maar goed, hier gaan we:
jij beweert dat de mensen die in het lijstje op deze pagina staan allemaal wetenschappers zijn die er niets van begrijpen?

Ik ben dan oprecht benieuwd naar een evenredige lijst wetenschappers die er in jouw ogen wel iets van begrijpen.

Of is jouw probleem stiekem dat deze lijst met wetenschappers en elite niet in jouw straatje praten?

[ Voor 22% gewijzigd door ZieMaar! op 12-08-2021 07:28 ]

PH-MRK request startup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:11
Nox schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:41:
[...]

Ja.

[...]

Nou, ze wordt 60 en iedereen heeft ondertussen ruimschoots de kans gehad zich te vaccineren. (nee, haar vriendinnen zijn geen 18 meer) Mensen die om medische redenen dat niet kunnen krijgen ook gewoon een QR en anders pakken ze een test. Als je dat allemaal niet wilt dan 'kom je maar niet'. Is gewoon haar standpunt erin, ze wil na anderhalf jaar gewoon eens normaal haar 60e verjaardag (anderhalf jaar later) kunnen vieren en als mensen van mening zijn dat afgelopen anderhalf jaar een hoax was dan houd je die mening maar lekker thuis :+
Als iedereen geprikt is... En dus beschermd.... Dan maakt het toch geen reet uit als er toch 1 of enkele mensen bij zijn zonder prik?
Dat is dan hun probleem toch?
Of nodigen jullie die dan niet uit om ze juist te beschermen tegen de kans dat 1 van de geprikte mensen toch besmet is en iemand zonder prik op dat feestje dan besmet kan raken?
Je moet op een verjaardag helemaal niet praten over covid joh. Gewoon gezellige dag van maken. :)
Als je een ruimte privé afhuurt, zonder personeel, zijn er ook helemaal geen echte regels oid. Dan is het net als thuis, maar dan wat ruimer.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:11

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Ik heb in een deuk gelegen.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:49
Mrkoekie schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:59:
[...]

Soms, heel soms vraag ik me af waarom ik niet gewoon lekker blijf leechen in plaats van in discussie te gaan met mensen die in een totaal andere dimensie leven.

Maar goed, hier gaan we:
jij beweert dat de mensen die in het lijstje op deze pagina staan allemaal wetenschappers zijn die er niets van begrijpen?

Ik ben dan oprecht benieuwd naar een evenredige lijst wetenschappers die er in jouw ogen wel iets van begrijpen.

Of is jouw probleem stiekem dat deze lijst met wetenschappers en elite niet in jouw straatje praten?
"Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience."

Mark Twain

Btw. Happy microwave dag allen *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:10

Nox

Noxiuz

GeeEs schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:04:
[...]

Als iedereen geprikt is... En dus beschermd.... Dan maakt het toch geen reet uit als er toch 1 of enkele mensen bij zijn zonder prik?
Dat is dan hun probleem toch?
Of nodigen jullie die dan niet uit om ze juist te beschermen tegen de kans dat 1 van de geprikte mensen toch besmet is en iemand zonder prik op dat feestje dan besmet kan raken?
Je moet op een verjaardag helemaal niet praten over covid joh. Gewoon gezellige dag van maken. :)
Als je een ruimte privé afhuurt, zonder personeel, zijn er ook helemaal geen echte regels oid. Dan is het net als thuis, maar dan wat ruimer.
Feitelijk maakt dat geen moer uit, echter is dat niet altijd wat de voorschriften/regels zijn vanuit de overheid (de verjaardag is in een kroeg en die hebben soort van regeltjes waar ze zich aan moeten houden).
Miki schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 19:27:
[...]

"Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience."

Mark Twain

Is het magnetrondag? Shit, ik heb de soep opgewarmd in een blender ipv de magnetron en de kip madras van gisteren ging ook in een pannetje. Straks theewater maar in de magnetron maken om het goed te maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Nox op 11-08-2021 19:44 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:39
Kol Nedra schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:10:
niet iedereen kan zich laten vaccineren vanwege geloof of veganist.
Als vegan kan je gewoon een vaccin nemen, je kan alleen vallen over de dierproeven. Maar dan heb je met heel veel medicatie een probleem. Dat geloof vind ik wel een interessante. Die zie ik vaker voorbij komen maar ik kan er nog steeds de vinger niet op leggen welk geloof dat nou specifiek verbied.

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 15:11
Ik heb net in de CoronaCheck app mijn QR code gemaakt.

Na het inloggen met DigId krijg je dan de van jou bekende informatie te zien.

Het staat er bij mij dubbel in (dus 4 registraties voor 2 prikken in GGD centra), RIVM en GGD, dat vind ik al verwarrend en slordig.

De RIVM info is onvolledig, maar de GGD informatie is bij incorrect:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Ru9CBNC1ThczIG0-B6Dg9zSzE4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/j9PSmpNmw5jqXskDvUH7ks7H.png?f=user_large

Dit is namelijk de datum van mijn tweede prik, maar er staat dat het niet de laatste doses is. Direct voordat de naald werd gezet dreunde de prikzetter nog op dat het tweede prik Pfizer was, dus zij wist wel dat het de tweede prik was.

Als ik er op Google kan ik er niks over vinden, alleen kort in dit Fok forum.

Weet iemand hier toevallig of dat nou een fout is bij mij, of dat dit 'zo hoort'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@SanderBos krijg je wel een Nederlandse QR code? Dan wordt het voor Nederland als goed beoordeeld.

De internationale krijg je sowieso, en door op het vraagteken rechts bovenin te klikken zie je welke informatie daar instaat. Als er vaccinatie 2/2 staat, en de juiste datum dan is het ook gewoon ok

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 15:11
Woy schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 07:25:
@SanderBos krijg je wel een Nederlandse QR code? Dan wordt het voor Nederland als goed beoordeeld.

De internationale krijg je sowieso, en door op het vraagteken rechts bovenin te klikken zie je welke informatie daar instaat. Als er vaccinatie 2/2 staat, en de juiste datum dan is het ook gewoon ok
Bedankt voor je hulpvolle reactie.

Ja, ik heb een Nederlandse code.

En ja, bij Internationale code staat "2 van 2".

Dus dan ga ik er maar vanuit dat het klopt (sowieso geen actieve plannen om iets te doen waarvoor een QR code nodig is).

• ArthurMorgan
  • Niet online
Komt omdat de app verschillende databases doorzoekt. En je staat er dus in 2, de RIVM en de GGD database. Alles wordt blijkbaar goed gecombineerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 20:49
Miki schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 19:27:
[...]

Mark Twain

ja ik weet 't ik weet 't. maar ik was in een obstinate bui :P

maar om eerlijk te zijn, ben ik ook gewoon echt oprecht benieuwd. Nu heb ik er een nachtje overgeslapen en ben ik weer helemaal bij zinnen :)

PH-MRK request startup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:23

Agent47

I always close my contracts.

Okay ik ga complimenten geven aan mijn tvt ervaring.

Vandaag 08:15 was ik aan de beurt op papier. Ik was er 7:55. Mijn ID wordt gecontroleerd en ik was nummer 2 vandaag daar die werd getest.

20 minuten later uitslag, ik was nog niet eens thuis. Negatief getest. QR code staat al in mijn telefoon.
Ik denk dat als er veel mensen testen, er veel testen op tafel komen te liggen en ze het overzicht kwijt raken. Misschien is / was het toeval maar goed.

Wat mij opviel was dat de test van iemand anders gewoon in een mapje op tafel lag in een plastic hoes. Die van mij kwam daar naast. Moet je nagaan als ze er 50 hebben afgenomen of meer. Dan snap ik wel dat sommigen helemaal geen uitslag krijgen als het op deze manier gaat.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:55
BlackMonkey schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:05:
[...]

Als vegan kan je gewoon een vaccin nemen, je kan alleen vallen over de dierproeven. Maar dan heb je met heel veel medicatie een probleem. Dat geloof vind ik wel een interessante. Die zie ik vaker voorbij komen maar ik kan er nog steeds de vinger niet op leggen welk geloof dat nou specifiek verbied.
Reformatorisch denk ik en Gereformeerde gemeente (gergem) hebben een aanzet tot niet vaccineren. Gereformeerd vrijgemaakt weet ik uit goede bron dat daar gewoon gevaccineerd wordt en ook in de kerk wordt aangemoedigd om te vaccineren.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
xzaz schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:05:
Reformatorisch denk ik en Gereformeerde gemeente (gergem) hebben een aanzet tot niet vaccineren.
Wat ik altijd zo vreemd vind in die context (dus aangenomen dat je op die manier gelooft in een god), is dat je blijkbaar van mening bent dat die god je persoonlijk, zonder verdere actie van jouw kant, gaat beschermen tegen van alles en nog wat, maar dat het uit den boze is om zelfs maar te denken, dat die god andere mensen kan inspireren om jou te helpen (met vaccins/medicijnen bijvoorbeeld, of door veiligheidsgordels in auto's uit te vinden). Dit idee.

[ Voor 5% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 12-08-2021 09:26 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Logica en religie... denk beter op zijn plaats in andere topics ;)

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:55
Don't shoot the mesenger. Ik ken hun beweegredenen wel maar dan nog zijn ze zo inconsequent en raar dat ik er geen touw aan vast kan knopen.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Rusland heeft vandaag de 800 doden per dag aangetikt. Die zitten op een vreemde sterfte-piek-plateau, die hoger is dan begin dit jaar, terwijl de besmettingen toen veel hoger lagen.

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:39
zacht schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:34:
Rusland heeft vandaag de 800 doden per dag aangetikt. Die zitten op een vreemde sterfte-piek-plateau, die hoger is dan begin dit jaar, terwijl de besmettingen toen veel hoger lagen.
Je bent niet de enigste die dat opvalt, zie: https://www.themoscowtime...-variant-hits-hard-a74721

Het is ook niet gek dat je de cijfers vreemd vind als je dat artikel leest. Echt open en eerlijk delen ze de cijfers niet. Verder heeft Rusland nog het probleem dat de eigen bewoners het Sputnik V vaccin niet vertrouwen en dat de cijfers van dit vaccin zelf naar verwachting ook al overdreven zijn. Het probleem daarin is alleen dat ze daarin ook geen open onderzoeksresultaten delen. Combineer dat alles met de hoge R waarde van de Delta variant en je hebt een interessante cocktail.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

zacht schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:34:
Je bedoeld de missende pieken uit vorige golven omdat ze 2 a 300.000 Corona doden niet in de officiële cijfers hebben meegenomen?

https://www.reuters.com/b...pandemic-data-2021-06-04/

[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 13-08-2021 12:14 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Laatst online: 12-09 13:41
Mrkoekie schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:08:
[...]

ja ik weet 't ik weet 't. maar ik was in een obstinate bui :P

maar om eerlijk te zijn, ben ik ook gewoon echt oprecht benieuwd. Nu heb ik er een nachtje overgeslapen en ben ik weer helemaal bij zinnen :)
*knip* we bieden hier geen podium voor complottheorieën en gaan dus ook geen hele lijsten 'wetenschappers' posten die daar mee geassocieerd worden.

[ Voor 255% gewijzigd door ZieMaar! op 13-08-2021 14:54 ]

wijze woorden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Valandil schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:10:
Maar even los van het lijstje wetenschappers die wel kritiek hebben / andere mening.

De "Complotdenkers"
Prof. Dr.Martin Kulldorf
Waar ken ik die naam ook al weer van?
Ah... Hij was één van de auteurs van "The Great Barrington Declaration", waarvan een veel grotere groep experts heeft aangegeven dat het onzorgvuldig en onverstandig is. Een voorstel dat gesponsered is door klimaat ontkenners. Een voorstel die weinig met wetenschap heeft te maken.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Laatst online: 12-09 13:41
DevWouter schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:37:
[...]

Waar ken ik die naam ook al weer van?
Ah... Hij was één van de auteurs van "The Great Barrington Declaration", waarvan een veel grotere groep experts heeft aangegeven dat het onzorgvuldig en onverstandig is. Een voorstel dat gesponsered is door klimaat ontkenners. Een voorstel die weinig met wetenschap heeft te maken.
Ik geef je alleen een lijst.
Maar er staan nog tiental namen in, dus ga ze gerust stuk voor stuk af.

Het shamen en framen van experts die anders denken kennen we wel en werkt twee kanten op.
Zoals bijvoorbeeld Kluytmans met zijn belangenverstrengeling met zijn testbedrijf of Koopmans die vergeet te vermelden dat ze jaren lang als adviseur in China heeft gewerkt.

En de sponsering van Bill Gates is allom bekend bij iedereen oa WHO en ander adviesorganen etc... Owja... dat pakt gunstig uit voor zijn belangen in diverse vaccinatiebedrijven.

Kortom, er is vuil aan beide kanten.

wijze woorden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Er zijn duizenden wetenschappers. Dat er een paar (om allerlei redenen) dwars op de koers liggen is dat te verwachten. Ik zie overigens wel meer 'bekende' (laat ik het politiek correct houden) namen op die lijst staan. onder de streep is de enige reden waarom die lijst er uberhaupt is, is omdat mensen met een afwijkende mening nogal selectief op zoek zijn daar zaken die hun mening ondersteunen, daarmee de grote meerderheid aan wetenschappers die het standpunt tegenspreken negerend.

@Valandil Dat 'vuil aan beide kanten' is ook weer zo'n typisch argument wat aansluit bij dat wereldbeeld. Daar wordt weer een equivalentie getrokken die er niet is.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Valandil schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:46:
[...]

Kortom, er is vuil aan beide kanten.
Godzijdank hebben wij de werkelijkheid nog. 1 kant maakt middelen dat bewezen werkt, de andere kant produceert enkel onzin, belangverstrengelingen niettegenstaande.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

@Valandil
Met als groote verschil dat die mensen slachtoffer zijn van complottheorieën en niet bij gedragen hebben aan complottheorieën . ;)

[ Voor 2% gewijzigd door DevWouter op 13-08-2021 15:37 . Reden: Ik had complottheorieën op twee manieren gespeld en beide waren compleet fout _O- ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
SanderBos schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 07:28:
[...]

Bedankt voor je hulpvolle reactie.

Ja, ik heb een Nederlandse code.

En ja, bij Internationale code staat "2 van 2".

Dus dan ga ik er maar vanuit dat het klopt (sowieso geen actieve plannen om iets te doen waarvoor een QR code nodig is).
Je kunt het sowieso heel simpel en snel controleren door gewoon de app te downloaden die je QR code checkt hè? Die staat gewoon in de App/Play store zodat iedereen die het moet die code kan controleren.

IOS: https://apps.apple.com/nl...-coronacheck/id1549842661

Android heb ik zo niet bij de hand.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
Brent schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:57:
[...]

Godzijdank hebben wij de werkelijkheid nog. 1 kant maakt middelen dat bewezen werkt, de andere kant produceert enkel onzin, belangverstrengelingen niettegenstaande.
Bewezen werkt?

Er is heel weinig echt te bewijzen dat het werkt zolang iedereen ongeveer hetzelfde doet.

Als je nu zegt dat vaccins bewezen werken is dat zo tegen variant X geweest op tijd X. Of dat nu nog zo is is heel lastig te bewijzen zonder controlegroepen.

Waarbij je ook nog kan stellen dat er vorig jaar minder mensen op het IC lagen in dezelfde tijd, reizen eigenlijk makkelijker was.

Dus in hoeverre dingen werken met zoveel verschillende factoren is voor mij niet meer te volgen.

*knip* we gaan op Tweakers niet doen alsof vaccins niet werken, al helemaal niet zonder goede bronnen.

In Engenland zijn alle maatregelen los gelaten en ineens na een zure appel ging het hard omlaag. Hoe goed werkte dan alle maatregelen. (Je zou iig kunnen zeggen dat vaccinities van zwakkere zo goed werkte om de zorg niet te overbelasten).

*knip* we gaan niet generaliseren, dit is een vorm van 'ik ben geen wappie, maar'...

[ Voor 23% gewijzigd door ZieMaar! op 13-08-2021 18:52 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
Kevinp schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:12:
[...]

Bewezen werkt?

Er is heel weinig echt te bewijzen dat het werkt zolang iedereen ongeveer hetzelfde doet.

Als je nu zegt dat vaccins bewezen werken is dat zo tegen variant X geweest op tijd X. Of dat nu nog zo is is heel lastig te bewijzen zonder controlegroepen.

Waarbij je ook nog kan stellen dat er vorig jaar minder mensen op het IC lagen in dezelfde tijd, reizen eigenlijk makkelijker was.

Dus in hoeverre dingen werken met zoveel verschillende factoren is voor mij niet meer te volgen.

*knip*

In Engenland zijn alle maatregelen los gelaten en ineens na een zure appel ging het hard omlaag. Hoe goed werkte dan alle maatregelen. (Je zou iig kunnen zeggen dat vaccinities van zwakkere zo goed werkte om de zorg niet te overbelasten).

*knip*
Wil je het begrijpen of alles in twijfel trekken? Indien het eerste: begin eens met de mainstream der mainstream media te boycotten: elke vorm van social media. Ten tweede, beperkt je informatie intake tot publicaties, bijv. via https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/. Mijd gelul over gelul, dat is pas mainstream.

[ Voor 21% gewijzigd door ZieMaar! op 13-08-2021 18:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinp
Brent schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:18:
[...]

Wil je het begrijpen of alles in twijfel trekken? Indien het eerste: begin eens met de mainstream der mainstream media te boycotten: elke vorm van social media. Ten tweede, beperkt je informatie intake tot publicaties, bijv. via https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/. Mijd gelul over gelul, dat is pas mainstream.
Grotendeels mee eens, maar verwacht je echt dat mensen medische publicaties gaan lezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 12:27
Kevinp schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:21:
[...]

Grotendeels mee eens, maar verwacht je echt dat mensen medische publicaties gaan lezen?
Hij vroeg dan ook of je het wilde begrijpen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Kevinp schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:21:
[...]

Je moppert dat 'de mainstream' media je geen goede info aanlevert. Welke andere bron van goede info bestaat er dan? Pay-for-post garbage via social media toch zeker niet?

Ja dus. Je kunt het niet over wat 'waar' is hebben zonder die waarheid zoals we dat nu begrijpen erbij te pakken. Lullen over gelul is zonde van je tijd, steek die inderdaad liever in het lezen van papers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Brent schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:26:
[...]

Je moppert dat 'de mainstream' media je geen goede info aanlevert. Welke andere bron van goede info bestaat er dan? Pay-for-post garbage via social media toch zeker niet?

Ja dus. Je kunt het niet over wat 'waar' is hebben zonder die waarheid zoals we dat nu begrijpen erbij te pakken. Lullen over gelul is zonde van je tijd, steek die inderdaad liever in het lezen van papers.
Lekker makkelijk zo ja.

Het verschil tussen mainstream media en publicaties lezen is wel erg groot!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brent
Kevinp schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:28:
[...]

Lekker makkelijk zo ja.

Het verschil tussen mainstream media en publicaties lezen is wel erg groot!
Wat wil je nou? Je vertrouwt derden toch niet? Als je de NOS niet vertrouwt, waarom dan wel GekkieHenkie007 op twitter wel? Wat is het probleem nou? Dat de NOS dingen weglaat? Je wou toch zelf een samenvatting lezen ipv de bronnen zelf, zoals in die papers? Surprise surprise: samenvatting is nuances weglaten.

Ik begrijp hier echt niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kevinp schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:12:
Kijk naar de VS waar in sommige staten de helft het vaccin neemt en de andere helft niet. Van de mensen in het ziekenhuis is het overgrote deel ongevaccineerd, zeg 96%. Zo lastig is het niet om aan te tonen dat vaccins werken.

De Delta variant wordt nog steeds onderschat. Het is veel agressiever dan het originele virus en je kunt het daarom niet vergelijken met de periode vorig jaar. We mogen blij zijn dat Delta niet in maart vorig jaar is opgedoken.

[ Voor 3% gewijzigd door user109731 op 13-08-2021 16:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 17:49
Het is zo overduidelijk dat onwaarheden gedeeld en feiten verdraaid worden dat het geen enkele zin heeft om hier inhoudelijk op in te gaan. Het is puur zaaien van desinformatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:23

Amphiebietje

In de blubber

Miki schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:57:
Het is zo overduidelijk dat onwaarheden gedeeld en feiten verdraaid worden dat het geen enkele zin heeft om hier inhoudelijk op in te gaan. Het is puur zaaien van desinformatie.
Gelukkig heeft The Guardian dit mooie artikel gepubliceerd vandaag:

Common myths about Covid – debunked

Misschien dat we die ook naar Mark Rutte moeten sturen, leert ie nog eens wat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik moet zeggen dat ik het vrij onduidelijk vind wat er nu gaat gebeuren. Aan de ene kant zegt Hugo dat de 1.5 meter in het onderwijs wordt losgelaten, aan de andere kant zei Rutte eerder dat er juist wel op de afstand moet worden gelet.

Afijn, zo te zien worden anti-vaxxers wat meer aangepakt in de toekomst, maar het mag wat mij betreft nog strenger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinp
Amphiebietje schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:50:
[...]

Gelukkig heeft The Guardian dit mooie artikel gepubliceerd vandaag:

Common myths about Covid – debunked

Misschien dat we die ook naar Mark Rutte moeten sturen, leert ie nog eens wat. :P
Ik las het eerste punt en dacht wat een prut artikel. Maar ze hebben het best goed gedaan.

Wel grappig puntje 3:
I’ve had Covid already, so I don’t need the vaccine
Dit is precies wat Duitsland straks wel gaat doen. Of je moet ziek zijn geweest(PCR positief ga ik vanuit) of je moet een vaccin hebben gehad.

Overigens wel grappig:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/mondkapjes
(hierin staat dat mondkapjes eigenlijk maar zeer beperkt werken).
de link in het artikel:
https://www.medrxiv.org/c...101/2021.06.16.21258817v1
daarin staat 20%
Iets wat erg veel is want als je 10.000 zou hebben en nu dus 8000 en je gaat omlaag gaat het extra hard.

Maar mijn vermoedde als ik het snel scan is wel dat deze studie van een optimale situatie uit gaat. Juiste mondkapjes die goed gebruikt worden. (aka zo oncomfortabel mogelijk).

We accepteren geen onzin hier toch en alles moet met een bron. Ik ga er vanuit dat de uitspraak van de Jonge dan ook nergens meer online mag komen:
De Jonge: 'De keuze is: laat ik me vaccineren of accepteer ik dat ik ziek word?'
Dit slaat natuurlijk compleet nergens op. Veel mensen zullen niet/nauwelijks ziek worden (zeker jongeren). Een heel klein deel van die besmettingen krijgt mogelijk long covid (wat overigens officieel nog niet bestaat).

Ben ik nu de enige die dit pure angstgaaien vind?

[ Voor 16% gewijzigd door Kevinp op 13-08-2021 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-09 20:50
vraagje, kan iemand mij uitleggen waarom het vacin is gebaseert op de uitsteeksels van het virus. ?
en waarom niet bijvoorbeelt op de hele cel ? eigenlijk is het vacin maar gebaseer op een klein deel
van het virus. volgens sommige wetenschappers. het zou beter vacin te baseren op het hele virus. ?

[ Voor 35% gewijzigd door miciel op 13-08-2021 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:32
Kevinp schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:45:
[...]

We accepteren geen onzin hier toch en alles moet met een bron. Ik ga er vanuit dat de uitspraak van de Jonge dan ook nergens meer online mag komen:

Dit slaat natuurlijk compleet nergens op. Veel mensen zullen niet/nauwelijks ziek worden (zeker jongeren). Een heel klein deel van die besmettingen krijgt mogelijk long covid (wat overigens officieel nog niet bestaat).

Hugo gaat tijdens publieke optredens wel vaker freestylen. Ik denk en hoop vanuit de beste bedoelingen, stuurt hij dan dit soort brol de wereld in.

Maar het blijft lastig bij politici. Je moet ze als bestuurder in dit soort zaken vertrouwen, maar tegelijkertijd zijn ze druk bezig onderling broedermoord te plegen. Dat maakt het geheel nogal delicaat.
Ik vertrouw daarom het liefst op de ambtenaren en wetenschappers. In dit geval het RIVM dus.
Ik adviseer je die persconferenties in het vervolg te negeren. Lees het nieuws in een goede krant. Kijk af en toe op de site van het RIVM, en laat het daarbij.

Als terzijde, het hele geOH over de moraal in de politiek is wat mij betreft onzin. Politiek is een spel van macht, niet van moraal. Voor moraal ga je naar de kerk (moskee, tantracentrum, goeie bruine kroeg). Maar zeker niet naar mensen die van het machtsspel hun beroep hebben gemaakt. Die hebben altijd vuile handen. Dat kun je ze niet eens kwalijk nemen.

[ Voor 20% gewijzigd door blissard op 13-08-2021 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

miciel schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:28:
vraagje, kan iemand mij uitleggen waarom het vacin is gebaseert op de uitsteeksels van het virus. ?
en waarom niet bijvoorbeelt op de hele cel ? eigenlijk is het vacin maar gebaseer op een klein deel
van het virus. volgens sommige wetenschappers. het zou beter vacin te baseren op het hele virus. ?
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Veel leesplezier :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12
[...]

[...]

Als Hugo met 'ziek' besmet of geïnfecteerd bedoelde, zal het hoogstwaarschijnlijk wel redelijk kloppen. Ondanks vaccinatie is er een redelijke kans dat je besmet raakt bij blootstelling en mogelijk doorgeeft. Dus zodra maatregelen los gelaten worden, dan is de kans erg groot dat je geïnfecteerd raakt. Of je dan ook daadwerkelijk erg ziek wordt, is dan nog maar een vraag...

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:48

codex

Geen OpenAI agent :)

Is er een commerciële test waarmee je kunt nagaan of je anti lichamen hebt tegen corona? Iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
codex schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:38:
Is er een commerciële test waarmee je kunt nagaan of je anti lichamen hebt tegen corona? Iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik ken één persoon die dit gewoon via de huisarts gedaan heeft. n=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:06

de Peer

under peer review

miciel schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:28:
Een virus heeft/is geen cel, maar valt juist cellen van de gastheer aan.
Zoek maar eens op. biijna alle virussen zijn minuscuul vergeleken met een cel.

Maar om je vraag te beantwoorden. Even simpel gezegd heeft alleen de 'buitenkant/uitsteeksels' contact met zijn omgeving. Dat is dus ook waaraan het virus herkend kan worden door het immuunsysteem. Dan is het dus logisch dat je daar je vaccin op ontwikkelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Uit onderzoek blijkt dat in de coronazelftest sodium azide en natrium azide zaten. Dat zijn twee stoffen die in hoge dosering giftig zijn
Echt joh? Zowel sodium- als natriumazide?

:p

[ Voor 9% gewijzigd door eamelink op 14-08-2021 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-09 20:50
de Peer schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:56:
[...]

Een virus heeft/is geen cel, maar valt juist cellen van de gastheer aan.
Zoek maar eens op. biijna alle virussen zijn minuscuul vergeleken met een cel.

Maar om je vraag te beantwoorden. Even simpel gezegd heeft alleen de 'buitenkant/uitsteeksels' contact met zijn omgeving. Dat is dus ook waaraan het virus herkend kan worden door het immuunsysteem. Dan is het dus logisch dat je daar je vaccin op ontwikkelt.
er is wat voor te zeggen. ik wist niet het diepere idee erachter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08

Laguna

Connaisseur

codex schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:38:
Lomina heeft een commerciële test verkrijgbaar bij Kruidvat/Etos. Alleen verschilt het per persoon hoe je immuunsysteem op het vaccin reageert en of er dus juist die antilichamen worden aangemaakt die door de test gedetecteerd kunnen worden. Oftewel eigenlijk word je er niet veel wijzer van.

Je zou eigenlijk moeten testen op zowel antilichamen als B- en T-cellen, maar daar is in ieder geval geen zelftest van en het is mij niet bekend of je dat bij een commercieel lab kan laten onderzoeken indien je dat zou willen.
de Peer schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:56:
[...]

Het spike-eiwit kan echter ook veranderen, waardoor de huidige vaccins minder effectief worden. Daarom wordt er ook al enige tijd gewerkt aan vaccins die meerdere onderdelen van het virus kunnen herkennen, zoals de eiwit-mantel (zie ook https://www.theatlantic.c...in-vaccines-covid/618954/).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Bowen_HAFX schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 04:49:
[...]

Als Hugo met 'ziek' besmet of geïnfecteerd bedoelde, zal het hoogstwaarschijnlijk wel redelijk kloppen. Ondanks vaccinatie is er een redelijke kans dat je besmet raakt bij blootstelling en mogelijk doorgeeft. Dus zodra maatregelen los gelaten worden, dan is de kans erg groot dat je geïnfecteerd raakt. Of je dan ook daadwerkelijk erg ziek wordt, is dan nog maar een vraag...
Dan zou hij zichzelf tegenspreken, uit het antwoord op dezelfde vraag:
Nee, ik denk dat we echt moeten zeggen als je bent gevaccineerd, dan is natuurlijk de kans dat je verspreidt niet nul, zeker niet, je bent gewoon ook onderdeel van de verspreiding van dat virus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

eamelink schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:21:
[...]

Echt joh? Zowel sodium- als natriumazide?

:p
Ah, dus het advies dat je medicijnen buiten bereik van huisdieren moet houden moet inderdaad nog worden gehanteerd.

Wel schrikbarend dat nieuws over Mississippi: je zou denken dat we nu we lang en breed vaccins hebben we er wel zijn.
De Republikeinse gouverneur van de staat, Tate Reeves, is blij met de hulp, zegt hij tegen persbureau Reuters. Hij benadrukt wel dat hij, net als zijn mede-Republikeinen, mensen nooit zal dwingen een mondkapje te dragen of zich te laten vaccineren. "Ik ben van mening dat elk individu de beste beslissing voor zichzelf zou moeten nemen", zei hij, ook omdat er volgens hem net zo goed "risico's" zijn verbonden aan vaccineren als aan niet-gevaccineerd blijven. Zelf is hij wel ingeënt.
Op zich geen woord gelogen en als je het zo leest ook niet echt iets waar je het keihard mee oneens zou zijn. Het zet je wel aan het denken in hoeverre wij, als collectief, eigen verantwoordelijkheden aan kunnen. Je kan er best voor kiezen niet te vaccineren maar dat is simpelweg de verkeerde keuze.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Michael_OsGroot schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:25:

Wel schrikbarend dat nieuws over Mississippi: je zou denken dat we nu we lang en breed vaccins hebben we er wel zijn.

[...]

Op zich geen woord gelogen en als je het zo leest ook niet echt iets waar je het keihard mee oneens zou zijn. Het zet je wel aan het denken in hoeverre wij, als collectief, eigen verantwoordelijkheden aan kunnen. Je kan er best voor kiezen niet te vaccineren maar dat is simpelweg de verkeerde keuze.
Mjah...het een voornamelijk een cover-your-ass statement dat hij nu maakt omdat het fout gaat. Hiervoor was hij, net zoals nogal wat Republikeinse pipos, druk bezig vaccinatie en mondkapjes en andere maatregelen te demoniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
Zie daar het verschil tussen een echte individualistische maatschappij en Nederland. Hier lullen we er wel over, maar uiteindelijk gaat vrijwel iedereen dat vaccin halen. En gelukkig maar.
Het hele idee dat Nederland steeds individualistischer wordt kan wat mij betreft wel op de schop. Komt puntje bij paaltje zijn we gewoon een groot dorp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kevinp
blissard schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:33:
[...]

Hugo gaat tijdens publieke optredens wel vaker freestylen. Ik denk en hoop vanuit de beste bedoelingen, stuurt hij dan dit soort brol de wereld in.

Maar het blijft lastig bij politici. Je moet ze als bestuurder in dit soort zaken vertrouwen, maar tegelijkertijd zijn ze druk bezig onderling broedermoord te plegen. Dat maakt het geheel nogal delicaat.
Ik vertrouw daarom het liefst op de ambtenaren en wetenschappers. In dit geval het RIVM dus.
Ik adviseer je die persconferenties in het vervolg te negeren. Lees het nieuws in een goede krant. Kijk af en toe op de site van het RIVM, en laat het daarbij.

Als terzijde, het hele geOH over de moraal in de politiek is wat mij betreft onzin. Politiek is een spel van macht, niet van moraal. Voor moraal ga je naar de kerk (moskee, tantracentrum, goeie bruine kroeg). Maar zeker niet naar mensen die van het machtsspel hun beroep hebben gemaakt. Die hebben altijd vuile handen. Dat kun je ze niet eens kwalijk nemen.
Laat ik zeggen dat ik veel meer vertrouwen heb in het RIVM.

Maar onze overheid is juist daarin flink aan het falen.

Ze handelen bv heel erg naar publike opinie ipv naar adviezen van het RIVM.

Mondkapjes werken volgens het RIVM maar zeer beperkt of niet en zijn nooit echt geadviseerd. Toch zijn ze nog deels verplicht.

Het RIVM zegt je moet nog 2 weken extra wachten met de scholen open te maken ivm de laatste vaccinaties. De overheid zegt nee dat kan wel 2 weken eerder (we hebben met "dansen met Janssen" gezien hoe dat is gelopen de vorige keer.

Het RIVM en streetlap zegt dit zijn de regels om het veilig te doen. De overheid zegt, oke regel 2 en 4 zijn niet handig die hanteren we niet of anders.

Ja een jaar geleden kon je zeggen onhandig. Maar inmiddels vraag ik me af of hij dit soort dingen bewust doet om mensen een kant op de duwen.
blissard schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:43:
Zie daar het verschil tussen een echte individualistische maatschappij en Nederland. Hier lullen we er wel over, maar uiteindelijk gaat vrijwel iedereen dat vaccin halen. En gelukkig maar.
Het hele idee dat Nederland steeds individualistischer wordt kan wat mij betreft wel op de schop. Komt puntje bij paaltje zijn we gewoon een groot dorp.
Daar ben ik het mee eens, maar laten we AUB dan ook het dorp waar iedereen vrienden is ook zo behandelen. Ja je hebt een andere mening, maar laten we deze mening eens wat meer respecteren in plaats van deze hele groep op één hoop gooien als mentaal geschiften.

[ Voor 15% gewijzigd door Kevinp op 14-08-2021 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Everton maakt pijnlijke fout met foto Anne Frank in video voor overleden fans - https://nos.nl/l/2393873

De Britse voetbalclub heeft een video gemaakt met daarin alle namen van supporters die overleden zijn tijdens de corona-pandemie, en een berg foto's van overleden supporters. Met daarin dus een pijnlijke fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ergens vraag ik me af of die persoon die die film maakte nog wel weet wie dat is op de foto, we zijn al een generatie verder die diverse 'zeer bekende fotos' niet eens meer herkennen, maar blijft pijnlijk dat het niet is opgevallen. Maar wat mij meer stoort, blijkbaar zijn dit dus ingestuurde foto's van nabestaanden, blijkbaar was er iemand zo ziek geweest die foto te sturen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
[...]
Ik heb meer het idee dat Hugo er sowieso klaar mee is. Ongeschoren, maar zijn reacties op vragen van journalisten over het beschermen van de zwakkeren als we de maatregelen los laten waren ook van het niveau "ja is vervelend voor ze, moeten ze maar met hun arts bespreken" met Rutte ernaast die nog een beetje damage control deed _O-

Maar goed, niet iedereen zal er "ziek" van worden, maar een besmetting oplopen gaan we praktisch allemaal (gevaccineerd of niet), zodra de maatregelen los worden gelaten. Tenzij je jezelf blijft afzonderen en bepaalde situaties blijft mijden, maar dan stel je ook het onvermijdelijke uit.

Ik ben gisteren met mijn gezin in Blijdorp geweest. Dat was toch even wennen voor mij haha. Dit was gewoon ouderwets druk, zoals voor de pandemie. Dat je eerst amper een parkeerplaats kunt vinden en vervolgens dat je overal als een soort lemming in de rij door het park loopt. Waarbij regelmatig op allerlei plekken binnen zelfs.

Op sommige momenten dacht ik zelfs "misschien moet ik die prik toch maar halen", bijvoorbeeld toen we bij de binnenspeeltuin waren (mijn dochter wou er per se heen) en er een wat oudere gast de hele tijd aan het hoesten was en bezweet uitzag. Beetje glimmend voorhoofd enzo.

Ben maar op afstand gebleven van die gast _O-

Maar ja... mocht het echt gebeuren dat we op 1 november alles loslaten dan gaan mensen er ook anders mee om. De dag dat een collega dan weer ouderwets met koorts en hoesten tegenover je op kantoor zit, komt dan ook weer dichterbij. Vroeger was dat heel normaal bij ons. Heb zelfs een collega met kinkhoest tegenover me gehad die zo moest hoesten dat hij over zijn nek ging in de prullenbak en daarna weer verder ging met zijn werk :F Destijds was ik nog bang dat ik het door zou geven aan onze baby, maar gelukkig werd ik niet ziek.

Gaat wat worden allemaal.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:55
@Lethalis dan fa je er vanuit dat de r waarde weer boven de 1 komt. En met zeer veel mensen al gevaccineerd zie ik dat niet als een feit. Ja het kan, met een nieuwe mutatie. Maar is geen volharden feit natuurlijk.

Zolang genoeg mensen zich verzetten tegen een vaccin is de kans wel groter natuurlijk. Net als met andere ziektes waar we vaccins tegen hebben. Zie de Bible Belt in Nederland. Maar toch blijven die ziekten toch ook beperkt tot die regio om vervolgens uit te sterven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kevinp
Lethalis schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 09:40:
[...]

Maar ja... mocht het echt gebeuren dat we op 1 november alles loslaten dan gaan mensen er ook anders mee om. De dag dat een collega dan weer ouderwets met koorts en hoesten tegenover je op kantoor zit, komt dan ook weer dichterbij. Vroeger was dat heel normaal bij ons. Heb zelfs een collega met kinkhoest tegenover me gehad die zo moest hoesten dat hij over zijn nek ging in de prullenbak en daarna weer verder ging met zijn werk :F Destijds was ik nog bang dat ik het door zou geven aan onze baby, maar gelukkig werd ik niet ziek.

Het enige wat ik hoop dat we als wereld ervan hebben geleerd is dat we als we ziek zijn we ook gewoon ziek zijn.

waar het rondlopen met griep in een ziekhuis normaal was is dat met covid ineens verboden. Terecht, maar je moet niet rondlopen in een ziekenhuismet iets waarvan je weet dat het mensen kan doden. En griep hoort daar zeker ook bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:50

Mfpower

In dubio

Lethalis schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 09:40:
[...]

Ik heb meer het idee dat Hugo er sowieso klaar mee is. Ongeschoren, maar zijn reacties op vragen van journalisten over het beschermen van de zwakkeren als we de maatregelen los laten waren ook van het niveau "ja is vervelend voor ze, moeten ze maar met hun arts bespreken" met Rutte ernaast die nog een beetje damage control deed _O-

Maar goed, niet iedereen zal er "ziek" van worden, maar een besmetting oplopen gaan we praktisch allemaal (gevaccineerd of niet), zodra de maatregelen los worden gelaten. Tenzij je jezelf blijft afzonderen en bepaalde situaties blijft mijden, maar dan stel je ook het onvermijdelijke uit.

Ik ben gisteren met mijn gezin in Blijdorp geweest. Dat was toch even wennen voor mij haha. Dit was gewoon ouderwets druk, zoals voor de pandemie. Dat je eerst amper een parkeerplaats kunt vinden en vervolgens dat je overal als een soort lemming in de rij door het park loopt. Waarbij regelmatig op allerlei plekken binnen zelfs.

Op sommige momenten dacht ik zelfs "misschien moet ik die prik toch maar halen", bijvoorbeeld toen we bij de binnenspeeltuin waren (mijn dochter wou er per se heen) en er een wat oudere gast de hele tijd aan het hoesten was en bezweet uitzag. Beetje glimmend voorhoofd enzo.

Ben maar op afstand gebleven van die gast _O-

Wij zijn nu in Ouwehand en een vergelijkbaar beeld. Ik vond het eigenlijk wel prettig dat iedereen afstand hield en dat het rustig was. Dat is het enige wat ik ga missen van Corona: die 1,5 meter. Begrijp me goed ik manhug mijn vrienden graag maar dat vreemden afstand hielden vond ik super. Blijkbaar ben ik een van de weinige. Als het te gortig wordt spreek ik ook nog gewoon mensen aan nu het nog kan ;)

Na mijn vakantie voelt het ook raar dat mondkapjes niet meer hoeven. Ook was er op vakantie meer ruimte voor spontaniteit; hier moet je alles ruim reserveren. In Frankrijk (voor de nieuwe regels) moest je een mondkapje op maar was alles wel toegankelijk. Heel irritant omdat wij door de ziekte van mijn vrouw gebonden zijn aan “goede dagen” voor uitjes en dan ben je te laat. Ondanks geen mondkapjes beperken de regels ons hier meer. Maar zodra je binnen bent is het als vanouds.

Ik mag toch hopen dat we geleerd hebben dat ziek op kantoor komen vanaf nu not done is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:50
Vanwege het gedoe deze zomer maar eens een weekje binnen Europa gebleven. Vlieg je terug vanuit Noorwegen heb je van die Hollanders in het vliegtuig die na het landen gaan klappen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

BarôZZa schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:57:
Vanwege het gedoe deze zomer maar eens een weekje binnen Europa gebleven. Vlieg je terug vanuit Noorwegen heb je van die Hollanders in het vliegtuig die na het landen gaan klappen ;(
Oef. Had gehoopt dat het klapvee dit jaar wel in NL zou blijven :x

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:51
Mfpower schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 13:42:
[...]

Wij zijn nu in Ouwehand en een vergelijkbaar beeld. Ik vond het eigenlijk wel prettig dat iedereen afstand hield en dat het rustig was. Dat is het enige wat ik ga missen van Corona: die 1,5 meter. Begrijp me goed ik manhug mijn vrienden graag maar dat vreemden afstand hielden vond ik super. Blijkbaar ben ik een van de weinige. Als het te gortig wordt spreek ik ook nog gewoon mensen aan nu het nog kan ;)

Na mijn vakantie voelt het ook raar dat mondkapjes niet meer hoeven. Ook was er op vakantie meer ruimte voor spontaniteit; hier moet je alles ruim reserveren. In Frankrijk (voor de nieuwe regels) moest je een mondkapje op maar was alles wel toegankelijk. Heel irritant omdat wij door de ziekte van mijn vrouw gebonden zijn aan “goede dagen” voor uitjes en dan ben je te laat. Ondanks geen mondkapjes beperken de regels ons hier meer. Maar zodra je binnen bent is het als vanouds.

Ik mag toch hopen dat we geleerd hebben dat ziek op kantoor komen vanaf nu not done is.
Er zijn mijn inziens zeker zaken die zouden mogen blijven. Een tijd geleden hoorde ik een collega nog zeggen ‘nog even en dan hoeven we geen afstand meer te houden en onze handen niet meer te wassen’

Dat is dus zo’n collega die zonder enige rede om iedereen zijn nek vliegt en zijn handen na een toiletbezoek (volgens mij nu ook) niet wast. Nee.. blijf jij maar gewoon op afstand :/

En ik ben ook zeer benieuwd of we zeg 6 maanden - 2 jaar na COVID-19 niet weer een watje zijn wanneer we met een verkoudheid niet op kantoor verschijnen. Waar ik daarnaast bang voor ben; ziek? Dan kan je toch prima thuiswerken!! :+

Een oud(!) supervisor bij ons heeft mij ooit aangegeven dat wanneer een collega zich bij mij ziek zou melden, ik goed moest doorvragen wat er loos was (i know… dat opzich mag al niet) om te kijken wat ze nog wél konden betekenen voor de baas. Let wel; thuiswerken was toen géén optie/mogelijkheid. Haar inziens was ziek zijn iets dat je overkomt, maar ziekmelden een keuze. Ergo; je kan best ziek komen werken in een hoekje en dan op 25-50% capaciteit doorwerken…

Anderzijds heb ik ook een aantal collega’s die met trotst vertellen dat ze al 10-20 jaar niet ziek zijn gemeld. Dat wilt niet zeggen dat ze niet ziek zijn geweest maar die zagen zich ziekmelden als iets dat slecht voor hun carrière is en kiezen er dus voor om ziek te komen werken. Zelfs zodanig dat ze zich niet zomaar ziek naar huis laten sturen.

Mijn vrouw (werkzaam in de zorg) was er heilig van overtuigd dat velen thuis zouden blijven werken. Ik zat in kamp; zodra het weer mag/kan, gaat 90% direct weer naar kantoor. Dag 1 dat het thuiswerken advies de deur uitging stond ze ruim 1.5 uur in de file…

Als er iets is waar de mensheid goed in is, is het in herhaling van het gedrag en diens gedragingen. Ik denk dat 25% of meer van de mensheid zal moeten sterven alvorens er langdurige verandering zal optreden. Al met al denk ik dat ik over 2 jaar gewoon weer tussen snotterende collega’s op kantoor zit :+

[ Voor 28% gewijzigd door Thalaron op 16-08-2021 09:15 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Thalaron schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:04:
[...]
En ik ben ook zeer benieuwd of we zeg 6 maanden - 2 jaar na COVID-19 niet weer een watje zijn wanneer we met een verkoudheid niet op kantoor verschijnen. Waar ik daarnaast bang voor ben; ziek? Dan kan je toch prima thuiswerken!! :+
Dit is bij mij op de zaak al zo... "zelftest was negatief en ik ben toch al gevaccineerd" en dan zit het alweer naast me op kantoor.

6 maanden tot 2 jaar is wel erg positief ingeschat _O-

En ja, met dat thuiswerken gaat bij ons al jaren zo. Bij een verkoudheid begrijp ik dat ook, kun je prima met een soepje achter de PC kruipen thuis en nog wat dingen doen.

Het wordt anders als je koorts hebt, of de hele tijd misselijk bent / naar de plee moet rennen. Dan haak ik wel af en ga ik gewoon in bed / op de bank liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Ik heb zaterdag die brief gekregen om twee zelftests te kunnen bestellen. Ik heb er nog genoeg (2 x 25 beroepsmatig gekregen), maar ik was toch benieuwd. De website is helaas onbereikbaar (504). Ik kan me niet voorstellen dat Nederland nu massaal probeert om zelftesten. Al met al: geldverspilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:50
[...]

Mijn vrouw (werkzaam in de zorg) was er heilig van overtuigd dat velen thuis zouden blijven werken. Ik zat in kamp; zodra het weer mag/kan, gaat 90% direct weer naar kantoor. Dag 1 dat het thuiswerken advies de deur uitging stond ze ruim 1.5 uur in de file…

Als er iets is waar de mensheid goed in is, is het in herhaling van het gedrag en diens gedragingen. Ik denk dat 25% of meer van de mensheid zal moeten sterven alvorens er langdurige verandering zal optreden. Al met al denk ik dat ik over 2 jaar gewoon weer tussen snotterende collega’s op kantoor zit :+
Vastgeroeste mensen zullen weer in oude patronen vallen, maar er is natuurlijk wel een verandering in gang gezet, zeker voor de jongere generaties. Die groeien nu op met remote werken met alle vrijheden die erbij horen. Thuiswerken vind ik altijd een wat matige term, want het voordeel is juist dat je overal vandaan kan werken. Als jij in de winter naar een warm land wil en vanaf daar kan werken, dan moet dat een optie zijn. Altijd thuis blijven lijkt me niet echt het meest interessante dat je met je leven kan doen 8)7

Voor toekomstige generaties zal het krankzinnig zijn dat mensen in het verleden vijf dagen per week in de file gingen staan om 8 uur lang achter een 23" schermpje te zitten op een grauw kantoor op een inspiratieloos bedrijventerrein. Het is enorm ongezond. Die zullen dat zien net zoals wij kijken naar kinderen die in de 20ste eeuw in een kolenmijn moesten werken.

[ Voor 3% gewijzigd door BarôZZa op 16-08-2021 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
[...]

Er zijn mijn inziens zeker zaken die zouden mogen blijven. Een tijd geleden hoorde ik een collega nog zeggen ‘nog even en dan hoeven we geen afstand meer te houden en onze handen niet meer te wassen’

Dat is dus zo’n collega die zonder enige rede om iedereen zijn nek vliegt en zijn handen na een toiletbezoek (volgens mij nu ook) niet wast. Nee.. blijf jij maar gewoon op afstand :/

Een oud(!) supervisor bij ons heeft mij ooit aangegeven dat wanneer een collega zich bij mij ziek zou melden, ik goed moest doorvragen wat er loos was (i know… dat opzich mag al niet) om te kijken wat ze nog wél konden betekenen voor de baas. Let wel; thuiswerken was toen géén optie/mogelijkheid. Haar inziens was ziek zijn iets dat je overkomt, maar ziekmelden een keuze. Ergo; je kan best ziek komen werken in een hoekje en dan op 25-50% capaciteit doorwerken…

Anderzijds heb ik ook een aantal collega’s die met trotst vertellen dat ze al 10-20 jaar niet ziek zijn gemeld. Dat wilt niet zeggen dat ze niet ziek zijn geweest maar die zagen zich ziekmelden als iets dat slecht voor hun carrière is en kiezen er dus voor om ziek te komen werken. Zelfs zodanig dat ze zich niet zomaar ziek naar huis laten sturen.

Ziekmeldingen worden geregistreerd. Hier is (was?) het zo dat na de eerste ziekmelding in een jaar, er wachtdagen gelden. Dus men gaat zich niet zomaar ziekmelden. Er is natuurlijk ook een tijd geweest dat mensen op maandagochtend 'schoolziek' waren als hun club verloren/gewonnen had, dus dat zal wel in die tijd ingevoerd zijn. Andere bedrijven nemen in je functioneren mee hoe vaak/lang je ziek bent of geven premies als je je niet ziek meld. Ja, dan gaat men wel naar kantoor, no matter what.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
zacht schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:49:
Ik heb zaterdag die brief gekregen om twee zelftests te kunnen bestellen. Ik heb er nog genoeg (2 x 25 beroepsmatig gekregen), maar ik was toch benieuwd. De website is helaas onbereikbaar (504). Ik kan me niet voorstellen dat Nederland nu massaal probeert om zelftesten. Al met al: geldverspilling.
Jammer dat het niet werkt. Ik ben wel van plan die tests te bestellen zodra ik de brief krijg.

Wij hebben hier wel een paar tests liggen, maar die hebben we gekocht bij de apotheek voor 15 euro per stuk volgens mij. Dus daar zijn we soort van zuinig op. Pas testen als iemand echt verkouden is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 14:12
Ok, niet dat het nieuws nu zoveel vrolijker is, maar (volgens mij) voor het eerst sinds maart vorig jaar staat er helemaal niets over Corona op 101 (voor veel mensen nog steeds dé benchmark :) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GjyCNVTsi8hvwMy1I4tf6Ol5QFw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/npoGBXOdBT33ERYJWMeZvE5Q.png?f=fotoalbum_large

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Indirect wel, aangezien de verkiezingen in Corona Canada uitgeroepen zijn om een 'rally around the flag' te krijgen en zo Trudeau een meerderheid te geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 16-08-2021 22:51 . Reden: Oeps... ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:55
Señor Sjon schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:44:
Indirect wel, aangezien de verkiezingen in Corona uitgeroepen zijn om een 'rally around the flag' te krijgen en zo Trudeau een meerderheid te geven.
Zo kun je alles natuurlijk aan Corona toeschrijven....
"De aandacht ligt op corona, dus Taliban kan los gaan" :+ of "Falend beleid Trump zorgde voor Biden, en die heeft de troepen teruggetrokken uit Afganistan"

Pick your poison O-)

Ik hoop dat, als er nieuws komt, dat vooral positief is O-) en niet het aantal positieve testen })

Papa wil naar Spanje in September })

[ Voor 12% gewijzigd door Waah op 16-08-2021 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Lethalis schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:12:
[...]

Jammer dat het niet werkt. Ik ben wel van plan die tests te bestellen zodra ik de brief krijg.

Wij hebben hier wel een paar tests liggen, maar die hebben we gekocht bij de apotheek voor 15 euro per stuk volgens mij. Dus daar zijn we soort van zuinig op. Pas testen als iemand echt verkouden is.
Ik heb die brief nog niet gezien, ook geen zicht op de brief via de PostNL app. Mensen schijnen hem vorige week al gehad te hebben.

Tuurlijk ga ik die bestellen, alleen is het alleen al om de IT fail te checken. Die site checked blijkbaar vanaf welk IP adres je op die site inlogd om misbruik te voorkomen. Wat mij raar lijkt, want je zou een unieke code krijgen per post. Vandaag is ie niet bereikbaar hoor ik. En natuurlijk graties (blijf Nederlander).

[ Voor 5% gewijzigd door loekf2 op 16-08-2021 15:39 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
Hier in Frankrijk zie ik die zelftest voor 80 cent in de winkel liggen. Zal wel gesubsidieerd zijn, maar dat lijkt me een veel beter plan. Maak ze 50 cent en bezorg er daarnaast 2 huis aan huis zonder die website en andere overhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Señor Sjon schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:44:
Indirect wel, aangezien de verkiezingen in Corona uitgeroepen zijn om een 'rally around the flag' te krijgen en zo Trudeau een meerderheid te geven.
Ik wist niet dat Canada was hernoemd naar het virus. >:)

Je zou toch verwachten dat zo'n aanpassing direct viraal zou gaan en voor groter nieuws zou zorgen dan Trudeau's actie om herverkozen te worden. :+

[ Voor 18% gewijzigd door Amphiebietje op 16-08-2021 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Lol, fixed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Willeke Alberti wil na coronabesmetting niet meer werken met ongevaccineerden
Willeke Alberti heeft ondanks een volledige vaccinatie onlangs het coronavirus opgelopen. De zangeres is inmiddels helemaal genezen is, maar ze is behoorlijk ontstemd over haar besmetting.

,,Iemand in mijn omgeving - ik zeg niet wie, want dat vind ik niet netjes - heeft mij toch weten te besmetten. Diegene was niet gevaccineerd. Hoe dom kun je zijn?”, aldus de 76-jarige vandaag in de Telegraaf. ,,Als je met mij omgaat of werkt, weet je dat ik veelvuldig optreed in verzorgingshuizen. Dan moet je toch wijs zijn en niet ongevaccineerd in mijn buurt komen? Je laat je toch ook inenten tegen bijvoorbeeld de mazelen, pokken of polio?”

Alberti is inmiddels strenger geworden in de keuze met wie ze optrekt. ,,Het klinkt heel vervelend, maar met mensen die weigeren een prik te halen kan ik niet omgaan of werken. We moeten, zeker de kwetsbaren en ouderen, nu eenmaal voorzichtig zijn. Ik dacht dat ik met twee prikken wel veilig was, maar dat bleek dus toch niet helemaal zo te zijn. Daarom zeg ik nogmaals: mensen haal die vaccinaties!”
}:O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Lethalis schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:45:
[...]
Het wordt anders als je koorts hebt, of de hele tijd misselijk bent / naar de plee moet rennen. Dan haak ik wel af en ga ik gewoon in bed / op de bank liggen.
Ik denk dat de houding rond ziekteverzuim ook moet veranderen. "Bij klachten blijf ik thuis" en "Ziek zijn overkomt je, verzuim is een keuze" zijn twee principes die niet met elkaar te rijmen zijn.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

[Twitter: https://twitter.com/NBCLA/status/1427498520513327131]
Ik ben tegen de gun culture in de VS, maar dit is wel een duidelijke waarschuwing voor de antivaxxers :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 17:18

Rannasha

Does not compute.

blissard schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:26:
Hier in Frankrijk zie ik die zelftest voor 80 cent in de winkel liggen. Zal wel gesubsidieerd zijn, maar dat lijkt me een veel beter plan. Maak ze 50 cent en bezorg er daarnaast 2 huis aan huis zonder die website en andere overhead.
In Zwitserland kun je zelfs gratis ophalen met je zorgverzekeringspasje (5 stuks per 30 dagen). Al hebben ze die optie recentelijk wel beperkt tot enkel mensen die niet gevaccineerd zijn, wat ik dan weer enigszins achterlijk vindt.

Maar goed, de Nederlandse oplossing waar je online moet aanmelden en er dan een schamele 2 thuisgestuurd krijgt, is ook nogal stom. Leg die dingen gewoon bij apotheken en drogisten neer en laat mensen ze meenemen als ze denken dat ze ze gaan gebruiken. Het hele idee achter die tests is dat ze zeer laagdrempelig zijn en vaak gebruikt worden, zodat je wat meer besmettingen vindt dan als je enkel wacht tot mensen symptomen hebben of in contact zijn geweest met een besmet persoon.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Rannasha schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:23:
[...]

In Zwitserland kun je zelfs gratis ophalen met je zorgverzekeringspasje (5 stuks per 30 dagen). Al hebben ze die optie recentelijk wel beperkt tot enkel mensen die niet gevaccineerd zijn, wat ik dan weer enigszins achterlijk vindt.

Maar goed, de Nederlandse oplossing waar je online moet aanmelden en er dan een schamele 2 thuisgestuurd krijgt, is ook nogal stom. Leg die dingen gewoon bij apotheken en drogisten neer en laat mensen ze meenemen als ze denken dat ze ze gaan gebruiken. Het hele idee achter die tests is dat ze zeer laagdrempelig zijn en vaak gebruikt worden, zodat je wat meer besmettingen vindt dan als je enkel wacht tot mensen symptomen hebben of in contact zijn geweest met een besmet persoon.
Ik vind het dus ook raar dat je er 2 per huishouden krijgt, ik woon alleen en krijg er dus 2 per persoon, maar mijn buren wonen met een gezin van 4 en hebben dus een halve test per persoon.

Nu werk ik bij een onderwijsinstelling, dus ik kan er 8 per 2 weken bestellen, helemaal gratis. Dat heb ik ook wel eens gedaan en nog uitgedeeld aan vrienden die toch op vakantie gingen. Ik heb zelf eigenlijk in die anderhalf jaar nog nooit de behoefte gehad om te testen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
Dat die 2 per huishouden de max. is, zegt ook wel iets over hoe belangrijk dit wordt gevonden. Het is niet: testsamenleving! Het is: “als het niet te veel kosten, kunnen we misschien wel een keer iets met testen doen. Maar het moet vooral zorgvuldig, dus we richten daar eerst een organisatie omheen op. En van het geld dat dan nog over is bestellen we tests. Een keer. Later.”

• Lethalis
  • Niet online
AUSTRIA SETS A VACCINE ‘EXPIRY DATE’ FOR TRAVELLERS

On Tuesday the country announced that it is stamping a maximum validity period of 270 days - around nine months - on proof of vaccination, which is currently needed to visit the country.

Elke 9 maanden een nieuwe prik? Absurd.

Vooralsnog beschermen de vaccins tegen ernstige ziekte en is er een steeds groter wordende groep mensen die het virus hebben doorgemaakt. Ergens houdt het toch een keer op zou je denken.

Nou ja, fuck Oostenrijk dan maar. Beetje jammer dat mijn moeder daar woont, maar goed.

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Tja, dit hing natuurlijk al een tijd in de lucht. Vandaag op teletekst (127):

De vaccins van Pfizer en AstraZeneca bieden minder bescherming tegen de nu dominante deltavariant.Drie maanden na de laatste prik beschermt AstraZeneca nog maar voor 61 procent en Pfizer voor75 procent,stelt een onderzoek van de Universiteit van Oxford.

En bovendien:
Voor het onderzoek werden ruim drie miljoen neus- en keeluitstrijkjes gebruikt.Bij besmette mensen die al twee prikken hadden gehad werden evenveel virusdeeltjes gevonden als bij ongevaccineerden.Dat kan betekenen dat beide groepen even besmettelijk zijn.

http://www.avfoto.nl

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Sinds vandaag redelijk verkoiden. Vannacht begonnen, veel niezen, loopneus. Niezen lijkt wat minder te worden, loopneus niet. Volgens mijn moeder aan de telefoon klink ook flink verkouden :P

Moet je je bij dit soort klachten z.s.m. laten testen of nog een dagje of zo aankijken.

N.B. Ik moet zo nu en dan ook voor mijn moeder van 85 zorgen... heb haar al verteld dat ik morgen geen boodschappen met haar kan doen en ze even een andere oplossing moet zoeken.

Wat is wijsheid in deze? Ik heb nooit last van serieuze griep, wel vaak verkouden maar misschien heeft griep in het algemeen niet zo'n effect op mij. Maar als ik besmet zou zijn zou ik natuurlijk wel zoveel mogelijk isoleren.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
evilution schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:38:
Sinds vandaag redelijk verkoiden. Vannacht begonnen, veel niezen, loopneus. Niezen lijkt wat minder te worden, loopneus niet. Volgens mijn moeder aan de telefoon klink ook flink verkouden :P

Moet je je bij dit soort klachten z.s.m. laten testen of nog een dagje of zo aankijken.

N.B. Ik moet zo nu en dan ook voor mijn moeder van 85 zorgen... heb haar al verteld dat ik morgen geen boodschappen met haar kan doen en ze even een andere oplossing moet zoeken.

Wat is wijsheid in deze? Ik heb nooit last van serieuze griep, wel vaak verkouden maar misschien heeft griep in het algemeen niet zo'n effect op mij. Maar als ik besmet zou zijn zou ik natuurlijk wel zoveel mogelijk isoleren.
Gewoon testen dan weet je het meteen zeker.Testen stelt echt niks voor als je daar zenuwachtig voor bent :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Arjantje72 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:42:
[...]

Gewoon testen dan weet je het meteen zeker.Testen stelt echt niks voor als je daar zenuwachtig voor bent :)
Meh, al twee keer getest dus geen last van zenuwachtigheid. Vooral de neus swab is uiterst onaangenaam maar duurt uiteindelijk alles bij elkaar een paar seconden, al kijk ik er niet naar uit ;)

Enfin, maar even afspraak inplannen. Better safe than sorry.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hm: How to ab(use) a COVID-19 antigen rapid test with soft drinks?. Echt wetenschappelijk artikel (wel, short communication):
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E9L0XkfXEAcEBb5.jpg

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08

Laguna

Connaisseur

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je weet dat dit de Covid-kroeg is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Arrien schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:13:
Tja, dit hing natuurlijk al een tijd in de lucht. Vandaag op teletekst (127):

De vaccins van Pfizer en AstraZeneca bieden minder bescherming tegen de nu dominante deltavariant.Drie maanden na de laatste prik beschermt AstraZeneca nog maar voor 61 procent en Pfizer voor75 procent,stelt een onderzoek van de Universiteit van Oxford.
Er moet wel onderscheid gemaakt worden tussen effectiviteit tegen infecties en ernstig ziek worden:
De effectiviteit van het coronavaccin van Pfizer/BioNTech daalt na een half jaar van 96 procent naar 84 procent, meldt nieuwssite Statnews. De resultaten staan in een publicatie van een studie waarvan de uitkomsten nog niet door andere wetenschappers zijn beoordeeld dan degenen die ervoor verantwoordelijk zijn.

Tegen ernstige vormen van covid-19 blijft het volgens het onderzoek overigens voor 97 procent effectief.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:52
Voor het eerst sinds covid uitbraak weer uit eten geweest (ja I know maar goed iedereen was gevaccineerd eindelijk en ik ben gewoon te voorzichtig).

Aan de ene kant voelde het echt als even lekker eruit en eindelijk weer wat vrijheid. Aan de andere kant vond ik het toch ook wat ongemakkelijk, bij elke hoest en kuch van iemand dacht ik meteen owjee…

We zaten redelijk ver van alles en iedereen af en dicht bij de openstaande deur dus komt helemaal goed maar toch blijft het een raar gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:07
evilution schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:38:

Lijkt ook wel op symptomen van hooikoorts van de momenteel actieve veroorzakende plantensoorten: https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=714-1. Mss let je nu meer op dit soort symptomen dan vroeger.
Maar je hebt wel gelijk hoor, meten is weten, gissen is missen.

[ Voor 23% gewijzigd door mekkieboek op 20-08-2021 11:55 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:32

-tom-562

Oliesjeik

Dracula schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:11:
Voor het eerst sinds covid uitbraak weer uit eten geweest (ja I know maar goed iedereen was gevaccineerd eindelijk en ik ben gewoon te voorzichtig).

Aan de ene kant voelde het echt als even lekker eruit en eindelijk weer wat vrijheid. Aan de andere kant vond ik het toch ook wat ongemakkelijk, bij elke hoest en kuch van iemand dacht ik meteen owjee…

We zaten redelijk ver van alles en iedereen af en dicht bij de openstaande deur dus komt helemaal goed maar toch blijft het een raar gevoel.
Dat lijkt mij echt niet ok als je zo paranoia bent geworden. Iedereen hoest gewoon nog steeds natuurlijk

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Dracula schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:11:
Vind ik wel een beetje treurig om te lezen. Heb je zelf onderliggende kwalen? Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen in Nederland nooit meer het huis uit zullen komen, zeker nu steeds meer bekend raakt dat gevaccineerden even besmettelijk zijn als ongevaccineerden.

Bovendien zal de griep, verkoudheid, hooikoorts etc. nooit verdwijnen en het is erg belangrijk dat je lichaam daaraan blootgesteld blijft worden om je weerstand op peil te houden.

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:32

-tom-562

Oliesjeik

Idd. Ik heb zelf hooikoorts en moet dus regelmatig niezen. Ja ook in de supermarkt of op kantoor, maar ik probeer m'n nies in te houden altijd en ik nies altijd in m'n elleboog.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Arrien schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:56:
[...]

Vind ik wel een beetje treurig om te lezen. Heb je zelf onderliggende kwalen? Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen in Nederland nooit meer het huis uit zullen komen, zeker nu steeds meer bekend raakt dat gevaccineerden even besmettelijk zijn als ongevaccineerden.

Bovendien zal de griep, verkoudheid, hooikoorts etc. nooit verdwijnen en het is erg belangrijk dat je lichaam daaraan blootgesteld blijft worden om je weerstand op peil te houden.
Hooikoorts heeft niks met ziektes te maken, het is een allergie (overmatige reactie van het lichaam) op pollen (zeg maar het sperma van planten :P ) in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
mekkieboek schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:55:
[...]

Lijkt ook wel op symptomen van hooikoorts van de momenteel actieve veroorzakende plantensoorten: https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=714-1. Mss let je nu meer op dit soort symptomen dan vroeger.
Maar je hebt wel gelijk hoor, meten is weten, gissen is missen.
Jup, bijvoet is voor mij ook jaarlijks feest, antihistamine pilletje erin en je "corona" is weer ff een paar uur over ;)
Btw van die pillen word je wel knap duf, slaapt er wel lekker op door.

Hooikoortsradar is voor mij een goede leidraad anders zou ik ook gaan testen bij dit soort klachten.
Herken het wel van vorig jaar, en het jaar daarvoor en daarvoor etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:48

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik zat dit lezen naar aanleiding van mijn hepatitis, ik schrok wel van het idee van auto immuun hepatitis. Ik weet niet goed hoe ik dit moet interpreteren en of dat kan betekenen dat ik hiermee te maken heb, en dus langdurige klachten ga overhouden. Iemand een idee?
Pagina: 1 ... 15 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"