Ik heb meer het idee dat Hugo er sowieso klaar mee is. Ongeschoren, maar zijn reacties op vragen van journalisten over het beschermen van de zwakkeren als we de maatregelen los laten waren ook van het niveau "ja is vervelend voor ze, moeten ze maar met hun arts bespreken" met Rutte ernaast die nog een beetje damage control deed
Maar goed, niet iedereen zal er "ziek" van worden, maar een besmetting oplopen gaan we praktisch allemaal (gevaccineerd of niet), zodra de maatregelen los worden gelaten. Tenzij je jezelf blijft afzonderen en bepaalde situaties blijft mijden, maar dan stel je ook het onvermijdelijke uit.
Ik ben gisteren met mijn gezin in Blijdorp geweest. Dat was toch even wennen voor mij haha. Dit was gewoon ouderwets druk, zoals voor de pandemie. Dat je eerst amper een parkeerplaats kunt vinden en vervolgens dat je overal als een soort lemming in de rij door het park loopt. Waarbij regelmatig op allerlei plekken binnen zelfs.
Op sommige momenten dacht ik zelfs "misschien moet ik die prik toch maar halen", bijvoorbeeld toen we bij de binnenspeeltuin waren (mijn dochter wou er per se heen) en er een wat oudere gast de hele tijd aan het hoesten was en bezweet uitzag. Beetje glimmend voorhoofd enzo.
Ben maar op afstand gebleven van die gast
Maar ja... mocht het echt gebeuren dat we op 1 november alles loslaten dan gaan mensen er ook anders mee om. De dag dat een collega dan weer ouderwets met koorts en hoesten tegenover je op kantoor zit, komt dan ook weer dichterbij. Vroeger was dat heel normaal bij ons. Heb zelfs een collega met kinkhoest tegenover me gehad die zo moest hoesten dat hij over zijn nek ging in de prullenbak en daarna weer verder ging met zijn werk

Destijds was ik nog bang dat ik het door zou geven aan onze baby, maar gelukkig werd ik niet ziek.
Gaat wat worden allemaal.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.