Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
DevWouter schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:08:
[...]

Laten we het dan objectief maken ipv subjectief.

Van hun die symptomen hebben is het 81% mild, 14% zwaar en 5% ernstig. Dus 1 op 5 heeft een zwaar of ernstig ziektebeeld.

Nee, het is niet bekend hoeveel personen asymptomatisch corona heeft. Er zijn ook geen betrouwbare statistieken aanwezig voor afwezig ziektebeeld.
Wel zou iemand nog tegenargumenten kunnen maken voor lokaal vs wereldwijd, leeftijd en levensstijl maar dan mag die persoon ook het argument maken voor gevaccineerd vs ongevaccineerd.

[...]

[...]

_O-
Ik heb hier oprecht (dus niet cynisch) om gelachen. Jij bent de eerste die mij beschuldigt van (potentieel) misinformatie. Ik dacht dat de meeste wel weten dat ik vaak bronnen paraat heb als ik een stelling maak, maar om mijn eigen woorden tegen me te gebruiken "dat is denken en niet weten".
1 op de 5 zijn niet de meeste mensen, dat is wat hij bedoelde denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:23

Agent47

I always close my contracts.

Nou het is zover. Ik ga volgende week donderdag naar het stadion --> Althans dat is de bedoeling.
Ik krijg zaterdag a.s. mijn tweede Pfizer vaccinatie, helaas net te laat omtrent de 2 overbruggingsweken.
Nu laat ik me volgende week donderdagochtend testen met TVT, uitslag binnen 3 uur kreeg ik door. Ben benieuwd.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:38
Laat maar. Conflicterende info

[ Voor 104% gewijzigd door Ryur op 03-08-2021 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:20
Gisteren mijn tweede Pfizer vaccinatie gehad. Hele stijve arm (vanuit de schouder) en moest net toch echt even een uurtje slapen, want ik was dood- en doodmoe.

Als het hierbij blijft prima, maar er zijn dagen dat ik mij beter voel :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12
PdeBie schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:38:
Gisteren mijn tweede Pfizer vaccinatie gehad. Hele stijve arm (vanuit de schouder) en moest net toch echt even een uurtje slapen, want ik was dood- en doodmoe.

Geen grotere cupmaat?

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
Ha nee. Zou ook wat raar zijn als man zijnde :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

PdeBie schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:39:
Ha nee. Zou ook wat raar zijn als man zijnde :p
Ik zie genoeg mannen met een grotere cupmaat dan dat ik heb, hoor!

Maar dat moe zijn herken ik. Ik was niet zo moe dat ik echt even moest liggen, maar aan het eind van de middag zat ik wel te knikkebollen :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
PdeBie schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:38:

Paar weken terug zelfde gehad. 1 (a2 )dagen wat moeier en stijve arm. Daarna wat gekke bobbels op mijn rug en ik spreek ineens een rare taal. Klinkt beetje Aziatisch maar dat is denk ik gewoon toeval.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

sinds vorige week dinsdag al koorts. woensdagavond zelftest die positief was, dus donderdag te testen.
positief.

ondertussen dus nog steeds koorts, en afgelopen maandag mijn smaak en reuk verloren.. zit nog steeds niet veel schot in de zaak bij me.. vooral snachts koorts, en ook 0.0 energie om iets te gaan doen.. wanneer zal het weer een stap vooruit gaan?

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:38

steveman

Comfortabel ten onder

Volledig gevaccineerd, dus weer eens naar de sportschool geweest.

Waar stònd alles ook alweer :o

Wel even een heel rustig moment uitgezocht, dat bevalt eigenlijk sowieso wel beter.

Iedereen z'n eigen gereinigde flacon mee om dingen schoon te poetsen voor je ze aanpakt. Maar gezien hoe ranzig m'n papiertje werd na 1 keer vegen denk ik niet dat dit veel gedaan wordt...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 15:19
Is er nog enig schot in de zaak long COVID, het ontstaan of behandeling, want je leest weinig over onderzoeken, wel onderzoeken die later beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:14
basvn schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:00:
sinds vorige week dinsdag al koorts. woensdagavond zelftest die positief was, dus donderdag te testen.
positief.

ondertussen dus nog steeds koorts, en afgelopen maandag mijn smaak en reuk verloren.. zit nog steeds niet veel schot in de zaak bij me.. vooral snachts koorts, en ook 0.0 energie om iets te gaan doen.. wanneer zal het weer een stap vooruit gaan?
Hmmm, ik gok een Pfizer vaccinatie en pas heel recent de tweede prik gehad?

Wel zuur, zou verwachten dat je er minder last van zou hebben - maar goed, statistisch is er een kans dat je ook met vaccinatie ziek wordt.

Beterschap toegewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

vanaalten schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 07:58:
[...]

Hmmm, ik gok een Pfizer vaccinatie en pas heel recent de tweede prik gehad?

Wel zuur, zou verwachten dat je er minder last van zou hebben - maar goed, statistisch is er een kans dat je ook met vaccinatie ziek wordt.

Beterschap toegewenst!
Nee, eind juni Janssen.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Engel gaat weer los met de Viruswaanzin-sekte:
GGD Hollands Midden heeft donderdag aangifte tegen Willem Engel gedaan wegens bedreiging. De voorman van Viruswaarheid riep woensdag via Twitter zijn volgers op foto's van GGD-medewerkers op vaccinatielocaties te maken. Bij een prikbus in de Zuid-Hollandse plaats Lekkerkerk werd gehoor gegeven aan de oproep.

Engel zei op Twitter dat hij wilde dat er foto's van de medewerkers worden gemaakt "voor later". Het doel zou daarbij niet zijn om de medewerkers te vervolgen, maar om ervoor te zorgen dat "als er een misdrijf wordt geconstateerd, de bewijzen voorhanden zijn", aldus Engel in een andere tweet.

Directe aanleiding voor de aangifte was volgens de woordvoerder een incident bij de prikbus in Lekkerkerk. "Onze medewerkers werden van dichtbij benaderd door mensen met camera's. Zij voelden zich bedreigd", aldus de woordvoerder. "GGD Hollands Midden besloot hier een grens te trekken. In principe mag iedereen roepen wat diegene wil, maar wanneer het ook wordt uitgevoerd, is het een ander verhaal. Tot hier en niet verder."

Een woordvoerder van de politie bevestigt dat GGD Hollands Midden bezig is met de aangifte en dat de procedure nog loopt. Officieel is de aangifte dus nog niet rond.
Bron: GGD doet aangifte tegen Viruswaarheid-voorman wegens bedreiging

Waarom deze sekteleider nog niet met TBS in een kliniek is opgenomen ontgaat mij een beetje, Moeten er dan echt eerst doden vallen door de acties van deze sekte en haar leider?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
wildhagen schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:26:

[...]

Waarom deze sekteleider nog niet met TBS in een kliniek is opgenomen ontgaat mij een beetje, Moeten er dan echt eerst doden vallen door de acties van deze sekte en haar leider?
offtopic...want gaat over hoogwater :)

[YouTube: Willem Engel denkt dat overstromingen in Limburg in scène zijn gezet 😳🤯] :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:26:

[...]

Dat gaat veel te veel geld kosten aan juridische procedures die de huisjurist dan ongetwijfeld gaat aanspannen plus martelaarschap wat ze hem terecht niet gunnen.
Het is gewoon wachten en hopen totdat hij eens flink over de schreef gaat of een strafbaar feit pleegt.

Ik hoop dat de belastingdienst hem flink op de korrel heeft met de donaties aan de dansschool van die creepy dansmarieke maar daar zal familie Engel ook wel weer mee wegkomen.
Die ouwe Engel heeft ook al gewonnen in Rotterdam, zoontje probeert gewoon overal een schadevergoeding uit te trekken of iig te blijven klieren tot er flink gelapt gaat worden om hem monddood te maken.

Je mag gewoon sekteleider zijn in dit land, je mag gewoon fotograferen op straat, je mag alles aanvechten en overal tegen in hoger beroep gaan, je mag zuigen en blijkbaar mag je ook ophitsen en mensen subtiel aanzetten tot intimidatie. Zolang zijn volgers de usefull idiots zijn valt hem nou eenmaal niet zo makkelijk iets te maken.
Kijk naar zo'n Taghi figuur, die heeft ook overal loopjongens voor die de smerige klusjes uitvoeren, zelf blijft hij op afstand van het vuile werk en dan is het knap lastig te bewijzen dat hij de opdrachtgever is.
Zwaar frustrerend maar dit is wel hoe georganiseerde criminaliteit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
hoort niet in de kroeg... dan maar niet :)

[ Voor 82% gewijzigd door stylezzz op 06-08-2021 08:39 . Reden: overijverige moderator ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
Dit liveblog heeft duidelijk aan wat er mis is met de journalistiek in Nederland omtrent Covid
'Deltavariant is gevaarlijker voor zwangere vrouwen'

De deltavariant van het coronavirus lijkt gevaarlijker voor zwangere vrouwen, schrijft het AD. De afgelopen weken zijn meer zwangere vrouwen met een coronabesmetting in het ziekenhuis opgenomen. "Deze vrouwen zijn niet gevaccineerd en hebben geen onderliggend lijden. Toch worden ze heel ziek", zegt hoogleraar verloskunde Kitty Bloemenkamp (UMC Utrecht) tegen de krant. "In het ergste geval wordt hun baby zelfs eerder gehaald, terwijl de moeder aan de beademing op de IC ligt."

De afgelopen week lagen vier zwangere vrouwen met een coronabesmetting in het UMC Utrecht. Een landelijk overzicht van zwangeren met een coronabesmetting is er niet. Toch zijn volgens Bloemenkamp ook in andere Nederlandse ziekenhuizen meer zwangere vrouwen met corona opgenomen, van wie een aantal op de IC.

In Engeland, waar de deltavariant eerder dominant werd, is die trend al langer te zien. Het is sinds dit voorjaar duidelijk dat zwangeren met een coronabesmetting meer risico lopen om ernstig ziek te worden. Nu blijkt dat de deltavariant zwangere vrouwen nog vaker ernstig ziek maakt, schrijft het AD. Tijdens de eerste coronagolf kreeg 24 procent van de Britse zwangeren ernstige klachten, bij de deltavariant loopt dat percentage op tot 45 procent. In Engeland werden vorige week ongeveer 200 zwangere vrouwen met covid-19 in het ziekenhuis opgenomen.
Titel: Deltavariant is gevaarlijker, eerste alinea, lijkt gevaarlijker.
Er staat er zijn meer zwangere vrouwen opgenomen in het ziekenhuis, maar er is niet gekeken of meer vrouwen uberhaupt zwanger zijn. Daarnaast is er geen landelijk overzicht dus er zijn in het utrecht UMC meer vrouwen opgenomen.

Ik zeg niet dat zwangeren geen extra risico lopen. Maar als je iets tegenspreekt en zoiets online zet wordt alles verwijderd. En hier staan gewoon zoveel onzekerheden in dat het net zo goed een leugen kan zijn.

Alleen als het in de categorie valt "Corona is eng en gevaarlijk" dan wordt het als een prima nieuwsartikel gezien.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 09:22
Kevinp schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:46:
Dit liveblog heeft duidelijk aan wat er mis is met de journalistiek in Nederland omtrent Covid

[...]

Alleen als het in de categorie valt "Corona is eng en gevaarlijk" dan wordt het als een prima nieuwsartikel gezien.
Zo gaat het toch iedere keer, 30+ mag gevaccineerd worden waarna verschillende berichten komen over de gevolgen van Covid voor die leeftijden. Ook ineens meer mensen in het ziekenhuis van deze nieuwe doelgroep voor vaccinatie..

Vaccin goedgekeurd voor tieners, opvolgend weer berichten over de erge Covid gevolgen voor tieners….

Vaccin mag ook gebruikt worden voor zwangere…. Zie de recente berichten….

En inderdaad alles met ‘lijkt’, ‘waarschijnlijk’ en ‘mogelijk’…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Kevinp schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:46:

[...]

Er staat er zijn meer zwangere vrouwen opgenomen in het ziekenhuis, maar er is niet gekeken of meer vrouwen uberhaupt zwanger zijn. Daarnaast is er geen landelijk overzicht dus er zijn in het utrecht UMC meer vrouwen opgenomen.

Ik zeg niet dat zwangeren geen extra risico lopen. Maar als je iets tegenspreekt en zoiets online zet wordt alles verwijderd. En hier staan gewoon zoveel onzekerheden in dat het net zo goed een leugen kan zijn.

Het relevante deel is denk ik de percentages die men in Engeland ziet, dat is onafhankelijk van hoeveel vrouwen er precies zwanger zijn.

Maar inderdaad, het is een slecht artikel. Duidelijk opgeschreven door iemand die geen wetenschappelijke basis heeft. Dus... zo'n beetje als de meeste artikelen in de media.

Als je goede informatie wil, dan moet je niet dit soort artikeltjes lezen. Het is triest, maar goede wetenschapsredacteuren zijn wegbezuinigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Malandro schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:10:

En inderdaad alles met ‘lijkt’, ‘waarschijnlijk’ en ‘mogelijk’…
Dat lijkt mij dan weer prima, want het is kennis die constant evolueert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
RoD schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:14:
[...]

Dat lijkt mij dan weer prima, want het is kennis die constant evolueert.
Hier ben ik het mee eens, maar één opmerking. Je kan ook zeggen. Met de huidige inzichten is zien we X.

Het nieuws deel is inderdaad de toevoeging in Engenland. Maar waar ik me over verbaas, en ik echt slecht vind.

Je hebt zo'n artikel het lijkt (niet compleet genoeg om daar zeker van te zijn) dat het uit het UMC is.

Is het echt teveel werk om even 10 of 20 ziekenhuizen te bellen en te vragen hoe het daar zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Kevinp schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:34:
[...]

Hier ben ik het mee eens, maar één opmerking. Je kan ook zeggen. Met de huidige inzichten is zien we X.

Het nieuws deel is inderdaad de toevoeging in Engenland. Maar waar ik me over verbaas, en ik echt slecht vind.

Je hebt zo'n artikel het lijkt (niet compleet genoeg om daar zeker van te zijn) dat het uit het UMC is.

Is het echt teveel werk om even 10 of 20 ziekenhuizen te bellen en te vragen hoe het daar zit?
Ze hadden in feite moeten beginnen met de percentages uit Engeland. Dan had dat aangevuld kunnen worden met de inzichten vanuit het UMC, en zoals je zegt hadden ook andere ziekenhuizen gevraagd kunnen worden. Alleen, dit vereist inzicht in hoe je informatie beoordeelt en prioriteert.. dus ik maak me er verder geen illusies over. Men zal wel denken dat dit een solide verhaal is, ofzo.

Ik denk dat we nog wel meer ideeën hebben over hoe het beter kan, maar dan kunnen we die artikelen beter zelf gaan schrijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
RoD schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:47:
[...]

Ze hadden in feite moeten beginnen met de percentages uit Engeland. Dan had dat aangevuld kunnen worden met de inzichten vanuit het UMC, en zoals je zegt hadden ook andere ziekenhuizen gevraagd kunnen worden. Alleen, dit vereist inzicht in hoe je informatie beoordeelt en prioriteert.. dus ik maak me er verder geen illusies over. Men zal wel denken dat dit een solide verhaal is, ofzo.

Ik denk dat we nog wel meer ideeën hebben over hoe het beter kan, maar dan kunnen we die artikelen beter zelf gaan schrijven :+
Haha tja helaas weet ik niet of dat perse zo in ;-). Cijfers zijn altijd klote. Want je kan ze altijd brengen zoals je wil zonder te liegen.

Voorbeelden:
Als je van 10 naar 11 besmettingen gaat kan je zeggen een 10% stijging. Terwijl het maar één persoon is.

Ik snap daar heel goed de uitdaging wat is nog echt objectief. Bv met de laatste piek zag je dat de piek snel kwam en ook weer snel omlaag zou gaan. Maar de eerste week krijg je de gemiddelde gaan nog wel omhoog. En nu dat het aantal besmettingen nog steeds relatief hoog is krijg je de gemiddelde gaan nog omlaag. (maar niet meer heel hard).

Cijfers zijn klote en omdat veel mensen niet verder kijken kan je daarmee zonder te liegen vanalles zeggen wat niet perse waar hoeft te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hadden een behoorlijk bizarre situatie met de inreismaatregelen in België. Eigenlijk moest 1 van het reisgezelschap 10 dagen in quarantine ondanks negatieve PCR en vaccinatie en wilden we de trip (4 nachten) daarom geheel annuleren; maar toen we de reis bespraken met de Belgische RIVM/GGD (die belden ons netjes op na invullen van de PLF!!) trokken ze die eis opeens weer in, omdat we aangaven op dag 3 een bezoek te brengen aan wat grotten in Frankrijk alvorens weer terug te keren naar België voor nog 2 nachten. We verbleven op geen enkel moment meer dan 48-uur aaneengesloten in België, dus werden we geschrapt uit het contactonderzoek, verplichte tests en quarantine. :+ Zo is de wet blijkbaar (want minder dan 48 uur = ook geen PLF-verplichting) en dus werd ons geen strobreed in de weg gelegd en hier kwamen ze dus zelf mee aanzetten… Niet dat ik klaag omdat we zonder gedoe kort vakantie konden vieren, maar dat is toch raar of ben ik nou gek? :P Dus ff een paar uur de grens over = alle maatregelen geschrapt.

Ik vind raar, al kwam het heel goed uit. Denk dat België dat beter aan kan passen naar “meer dan 48 uur per x dagen” ofzo, want dit klinkt als een vage loophole. :/ Volgende week verandert het eea, ben benieuwd of ze dit dan ook fixen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

2e Pfizer zit er nu in (1996 geboren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier op vakantie (Griekenland). Morgenavond terugvlucht, dus morgenochtend testen. Dat is hier een stuk irritanter. Een medisch centrum hier in de buurt test, maar daar kan je geen afspraak maken: open inloop. Ben er langs gelopen en ze verwachten enorme drukte. Helaas nog niet volledig gevaccineerd, de 2e prik gaat er dinsdag a.s. pas in. Ik knijp 'm wel. Heb erg getwijfeld of ik deze vakantie wel wilde i.v.m. risico op quarantaine hierzo. Verder gewoon voorzichtig gedaan en zo veel mogelijk uit de drukte gebleven (vind ik sowieso kut, dus da's niet zo moeilijk). Zelftestjes zijn allemaal negatief, die deed ik dagelijks.

Kan niet wachten tot die tweede prik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Thomas schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:05:
Hier op vakantie (Griekenland). Morgenavond terugvlucht, dus morgenochtend testen. Dat is hier een stuk irritanter. Een medisch centrum hier in de buurt test, maar daar kan je geen afspraak maken: open inloop. Ben er langs gelopen en ze verwachten enorme drukte. Helaas nog niet volledig gevaccineerd, de 2e prik gaat er dinsdag a.s. pas in. Ik knijp 'm wel. Heb erg getwijfeld of ik deze vakantie wel wilde i.v.m. risico op quarantaine hierzo. Verder gewoon voorzichtig gedaan en zo veel mogelijk uit de drukte gebleven (vind ik sowieso kut, dus da's niet zo moeilijk). Zelftestjes zijn allemaal negatief, die deed ik dagelijks.

Kan niet wachten tot die tweede prik!
Vergeet de 2 weken eroverheen niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Agent47 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:01:
2e Pfizer zit er nu in (1996 geboren)
Wat ben jij vroeg :O (of ik laat?)
Ik ben van 1991, en net de 2de Pfizer erin.

Blijkbaar was het dan druk in Twente, want direct toen ik afspraak kon maken had ik ook afspraak gemaakt.
En ik zou 3 dagen eerder kunnen maar had ik met de auto gemoeten (Almelo) terwijl nu op de fiets kon (Hengelo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:29
Ryur schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:17:
[...]

Blijkbaar was het dan druk in Twente, want direct toen ik afspraak kon maken had ik ook afspraak gemaakt.
En ik zou 3 dagen eerder kunnen maar had ik met de auto gemoeten (Almelo) terwijl nu op de fiets kon (Hengelo).
Alle twee laat ;) , mijn kiddo uit 2005 krijgt dinsdag nummer twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Dracula schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:26:
[...]

Ja, ik viel nog onder de "oude" regels qua wachttijd.
Waar jouw kind(eren) de nieuwe regels al had zeker?

Prik 1 was op 4 juli
Prik 2 op 8 augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ryur schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:17:
[...]

Achterhoek hiero. Meteen om 13;00 gebeld en ik moest 20 km rijden —> niet erg hoor. Eerste nacht ging prima, heel klein beetje spierpijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Wat een grap. Gister (8 aug) ochtend laten testen bij een medisch centrum in Griekenland, want we zijn vannacht terug gevlogen naar Nederland. Die test die ze daar afnamen (antigeen overigens)... Als ik een zelftest doe gaat die stok er gewoon een paar CM in. Deze lui swabben 1 seconden een neusgat op een halve CM diep 8)7. Zelfs als je positief bent krijg je nog een negatief resultaat. Ze komen ook na 5 minuten al met een mooi briefje voor je aanzetten terwijl je toch echt 15-20 minuten moet wachten.

Afijn. Wij hadden vermoedelijk toch geen covid omdat we dagelijks zelftesten deden uit voorzorg, maar zaten daar genoeg feestende jongeren die wel lachend positief het vliegtuig in hebben gekund. Ik heb me er wel echt over verbaasd.

[ Voor 33% gewijzigd door Thomas op 09-08-2021 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:35

-tom-562

Oliesjeik

Dracula schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:26:
[...]

Ligt gewoon aan de regio. Ik heb vorige week dinsdag pas mijn 2e prik gehad (1986)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Vandaag wel beste spierpijn tussen m’n schouders. Achja de eerste 2 nachten zitten er op in ieder geval :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L5-i5wWXt48yyaAJY-kwwJt8tAI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KMQc1Voy2QA0oEDXjVIAdFsZ.jpg?f=user_large

Verdomme, ik ben 12 augustus jarig :+ . De drank toch maar afbestellen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:40:
[Afbeelding]

Drinken in een bodybag staat nog op mijn bucketlist, ik zou zeggen: doe lekker mee. En ik zou magnetron-hapjes halen, die kun je gewoon op tafel leggen tot ze klaar zijn, handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

zacht schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:48:
Drinken in een bodybag staat nog op mijn bucketlist, ik zou zeggen: doe lekker mee. En ik zou magnetron-hapjes halen, die kun je gewoon op tafel leggen tot ze klaar zijn, handig!
_o- . Jouw glas is zeker altijd halfvol? :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:49:
[...]

_o- . Jouw glas is zeker altijd halfvol? :+
Ja, al ben ik nog steeds beducht op het feit dat iemand anders mijn glas kan omstoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[Afbeelding]

ja dat gaat zomaar niet, morgen krijg ik nieuwe spulletjes binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[Afbeelding]

Op de 12e zeggen ze toch dat het een typo was en ze 8-11 bedoelden ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

[Afbeelding]

Allemachtig. Soms sta ik echt versteld van de goedgelovigheid en domheid van mensen. Hoe kan je zoiets geloven :X 8)7. Het ergste vind ik nog wel: Dat heeft stemrecht.

[ Voor 4% gewijzigd door Agent47 op 10-08-2021 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
[Afbeelding]

Gevaxxten door 5G laten microwaven klinkt precies als wat antivaxxers willen, toch?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Ryur schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:30:
[...]

Ja, ik viel nog onder de "oude" regels qua wachttijd.
Waar jouw kind(eren) de nieuwe regels al had zeker?

Prik 1 was op 4 juli
Prik 2 op 8 augustus
Ehm nee ook 5 weken wachten tussen nummer 1 en 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Agent47 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:17:
[...]

Allemachtig. Soms sta ik echt versteld van de goedgelovigheid en domheid van mensen. Hoe kan je zoiets geloven :X 8)7. Het ergste vind ik nog wel: Dat heeft stemrecht.
Die mensen hebben altijd bestaan, in hun zolderkamertje met allu hoedje illegaal broadcasten op hun bakkie. Probleem vandaag alleen.. social media. Je zou toch verwachten dat een Twitter of consorten zulke mensen gewoon compleet en totaal weert van een platform? Zoals de befaamde woorden: je doet gewoon niet meer mee.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
[Afbeelding]

Ik zou het maar doen want we gaan er allemaal aan..... man man man wat erg dat mensen zo bizar denken en dat ze zoals al door @Agent47 is gezegd stemrecht hebben.... pffff

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12
Toevallig net twee gesproken op de camping die allebei zich beide absoluut niet laten 'enten'. Hierbij zei ik dus dat ik me ook niet heb laten 'enten', want ik ben geen boom.

Maar goed, ik heb een nieuwe complot theorie! De anti vaccinatie beweging wordt gefinancierd door de rijken om zo de maatschappij te kunnen ontdoen van goedgelovige mensen.

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Agent47 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:17:
[...]

Vervelender is het dat mijn 5G bereik maar niet beter wordt, ondanks al die extra rondlopende antennes. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:01:
[...]

Vervelender is het dat mijn 5G bereik maar niet beter wordt, ondanks al die extra rondlopende antennes. :+
Je moet je bluetooth ook aanzetten: https://www.coronazwendel...h-apparaat-commonsensetv/

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Ondertussen in Duitsland:

https://www.ad.nl/buitenl...-gevaccineerden~a37940c5/

Wil je ergens naar toe, ben je niet gevcaccineerd voor 11 october en moet je een negatieve test hebben, mag je zelf dokken.

Maatregelen gaan dus 11 october in.

[ Voor 10% gewijzigd door loekf2 op 10-08-2021 15:43 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
loekf2 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:43:
Wil je ergens naar toe, ben je niet gevcaccineerd voor 11 october en moet je een negatieve test hebben, mag je zelf dokken.

Dat is alleen het gratis testen dat dan stopt, toch? In datzelfde artikel lees ik 23 agustus voor "testen voor toegang":
Wie niet gevaccineerd of genezen is, heeft vanaf 23 augustus bovendien een negatieve testuitslag nodig bij een bezoek aan openbare binnenruimtes zoals horeca, bioscopen, fitnessstudio’s, zwembaden, kerkdiensten, kappers en andere diensten met lichaamscontact alsook zieken- en verpleeghuizen. Dat kan een antigeentest zijn van maximaal 24 uur oud of een PCR-test niet ouder dan 48 uur. Deze testplicht geldt in gebieden met meer dan 35 nieuwe besmettingen per 100.000 inwoners in een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
user109731 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:35:
[...]

Dat is alleen het gratis testen dat dan stopt, toch? In datzelfde artikel lees ik 23 agustus voor "testen voor toegang":

[...]
Ja klopt.

Ik verwacht hier ook nog wel dwingende acties om met name de vaccinatie graad onder 12-30 jaar op te krikken. Onderwijs openen met delta variant terwijl ~50% gavaccineerd is van de scholieren en studenten (er van uitgaande dat de universteiten weer open mogen) is vragen om besmettingen, uitbraken en sluitingen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

[Afbeelding]

wanneer worden dit soort mensen nu eens gedwongen opgenomen en gekleed in een dwangbuis in een met kussen bedekt kamertje gestopt?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 22:08

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Terecht, iedereen heeft de kans gehad om zich volledig te vaccineren. Degene die ervoor kiezen om dit niet te doen moeten dan dus zelf gaan dokken voor de test. Als ze dat dan niet willen kunnen ze zich alsnog gratis laten vaccineren. Prima oplossing, mogen en zullen ze in NL ook wel gaan invoeren.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:37

NMH

Moderator General Chat

Ook zijn de federale regering en de deelstaten het erover eens geworden dat de zogenoemde 3G-regel algemeen gaat gelden.
Dus toch een chip in die vaccins. :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Player1S schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:51:
wanneer worden dit soort mensen nu eens gedwongen opgenomen en gekleed in een dwangbuis in een met kussen bedekt kamertje gestopt?
Het twitter account had beter CAPS LOCK ON kunnen worden genoemd. Vol met pedo-beschuldigingen en zo. Zou zo in sommige topics hier kunnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

NMH schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:40:
[...]
Dus toch een chip in die vaccins. :o :+
Schiet alleen op, want 3G wordt steeds vaker overal uitgezet :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp

En de andere optie is bewust ziek worden zodat je genezen wordt verklaart.

Maar blijkbaar vinden wij (de wereldbevolking) het heel normaal dat je gedwongen wordt je te vaccineren.

https://mensenrechten.nl/...an-de-rechten-van-de-mens
Artikel 1 - Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen.
De overheid zet met deze maatregelen groepen tegenover elkaar, indirect kom je met dit artikel in botsing.
Artikel 3 - Een ieder heeft het recht op leven, vrijheid en onschendbaarheid van zijn persoon.
Het mogen duidelijk zijn.
Artikel 9 - Niemand zal onderworpen worden aan willekeurige arrestatie, detentie of verbanning.
Met de officiele a-status kan iedereen gedwongen worden opgenomen en vastgezet. Wel griezelig als je bedenkt dat zowel griep hooikoorts als verkoudheid dezelfde symtomen hebben. En eigenlijk bijna elke ziekte.
(
Mogelijk wettelijke maatregelen: gedwongen opname tot isolatie of thuisisolatie, gedwongen onderzoek, gedwongen quarantaine (inclusief medisch toezicht), verbod van beroepsuitoefening. Dit geldt voor:
Artikel 11 - Een ieder, die wegens een strafbaar feit wordt vervolgd, heeft er recht op voor onschuldig gehouden te worden, totdat zijn schuld krachtens de wet bewezen wordt in een openbare rechtszitting, waarbij hem alle waarborgen, nodig voor zijn verdediging, zijn toegekend.
Wanneer je moet bewijzen dat je niet ziek bent (nou ja gevaccineerd) komt dit toch wel in de buurt. Al is het misschien niet schuldig aan een misdrijf, maar het begint er wel steeds meer op te lijken.
Artikel 12 - Niemand zal onderworpen worden aan willekeurige inmenging in zijn persoonlijke aangelegenheden, in zijn gezin, zijn tehuis of zijn briefwisseling, noch aan enige aantasting van zijn eer of goede naam. Tegen een dergelijke inmenging of aantasting heeft een ieder recht op bescherming door de wet.
Duidelijk toch? dit is iig inmening en als je in sommige landen niet gevaccineerd bent geld ook de rest.
Artikel 13 - Een ieder heeft het recht zich vrijelijk te verplaatsen en te vertoeven binnen de grenzen van elke Staat. Een ieder heeft het recht welk land ook, met inbegrip van het zijne, te verlaten en naar zijn land terug te keren.
We hebben dit als europa ooit afgesproken. Maar daar houden we ons niet meer aan. Maar goed dat is natuurlijk niet één staat. Maar qua grenzen is het wel jaren zo geweest.
Artikel 19 - Een ieder heeft recht op vrijheid van mening en meningsuiting. Dit recht omvat de vrijheid om zonder inmenging een mening te koesteren en om door alle middelen en ongeacht grenzen inlichtingen en denkbeelden op te sporen, te ontvangen en door te geven.
Kijk hoeveel er verwijderd wordt. Ook politieke berichten. Ook hier schuren we tegen de grenzen aan.
Artikel 26 - Een ieder heeft recht op onderwijs; het onderwijs zal kosteloos zijn, althans wat het lager en basisonderwijs betreft. Het lager onderwijs zal verplicht zijn. Ambachtsonderwijs en beroepsopleiding zullen algemeen beschikbaar worden gesteld. Hoger onderwijs zal openstaan voor een ieder, die daartoe de begaafdheid bezit.
Maar wel online of je elke week laten testen. Wederom schuren we hier tegenaan.
Artikel 28 - Een ieder heeft recht op het bestaan van een zodanige maatschappelijke en internationale orde, dat de rechten en vrijheden, in deze Verklaring genoemd, daarin ten volle kunnen worden verwezenlijkt
Met alles wat net binnen de grens of mogelijk er net buiten zit vind ik dat we deze in ieder geval massaal schenden.

en belangrijk artikel
Artikel 30 - Geen bepaling in deze Verklaring zal zodanig mogen worden uitgelegd, dat welke Staat, groep of persoon dan ook, daaraan enig recht kan ontlenen om iets te ondernemen of handelingen van welke aard ook te verrichten, die vernietiging van een van de rechten en vrijheden, in deze Verklaring genoemd, ten doel hebben.
Hiermee wordt gezegd dat niet ik of iemand anders deze artikelen mogen uitleggen op een verkeerde manier. Mogelijk doe ik dat ook ;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Kevinp schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:09:
[...]

En de andere optie is bewust ziek worden zodat je genezen wordt verklaart.

Maar blijkbaar vinden wij (de wereldbevolking) het heel normaal dat je gedwongen wordt je te vaccineren.

https://mensenrechten.nl/...an-de-rechten-van-de-mens

[...]

De overheid zet met deze maatregelen groepen tegenover elkaar, indirect kom je met dit artikel in botsing.

[...]

Het mogen duidelijk zijn.

[...]

Met de officiele a-status kan iedereen gedwongen worden opgenomen en vastgezet. Wel griezelig als je bedenkt dat zowel griep hooikoorts als verkoudheid dezelfde symtomen hebben. En eigenlijk bijna elke ziekte.
(
[...]

[...]

Wanneer je moet bewijzen dat je niet ziek bent (nou ja gevaccineerd) komt dit toch wel in de buurt. Al is het misschien niet schuldig aan een misdrijf, maar het begint er wel steeds meer op te lijken.

[...]

Duidelijk toch? dit is iig inmening en als je in sommige landen niet gevaccineerd bent geld ook de rest.

[...]

We hebben dit als europa ooit afgesproken. Maar daar houden we ons niet meer aan. Maar goed dat is natuurlijk niet één staat. Maar qua grenzen is het wel jaren zo geweest.

[...]

Kijk hoeveel er verwijderd wordt. Ook politieke berichten. Ook hier schuren we tegen de grenzen aan.

[...]

Maar wel online of je elke week laten testen. Wederom schuren we hier tegenaan.

[...]

Met alles wat net binnen de grens of mogelijk er net buiten zit vind ik dat we deze in ieder geval massaal schenden.

en belangrijk artikel

[...]

Hiermee wordt gezegd dat niet ik of iemand anders deze artikelen mogen uitleggen op een verkeerde manier. Mogelijk doe ik dat ook ;-).
Dus als iemand zich niet laat vaccineren schend die persoon artikel #1? :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
YakuzA schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:19:
[...]

Dus als iemand zich niet laat vaccineren schend die persoon artikel #1? :)
Ik zag die reactie vanmorgen TL;DR ... zucht.

Laat hem zich maar eens verdiepen in de schade die je oploopt als je WEL in het ziekenhuis terecht komt of wat long covid betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
loekf2 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:39:
[...]

Ik zag die reactie vanmorgen TL;DR ... zucht.

Laat hem zich maar eens verdiepen in de schade die je oploopt als je WEL in het ziekenhuis terecht komt of wat long covid betekent.
Tja alleen long covid is dan voor degene die zich niet heeft laten vaccineren. Dus dat argument valt weg.

Daarnaast heb ik al 1 jaar long covid door alle regels die er zijn. Maar blijkbaar is het last hebben van de regelgeving zelfs de bijkomende stress en fysieke klachten maar aanstellerij en telt dat niet meer mee.

daarnaast even dit artikel:
https://www.nrc.nl/nieuws...-volksgezondheid-a4051729
Wat opvalt is dat een deel van de mensen dat aan long covid lijdt aanvankelijk niet ernstig ziek was van de infectie. Uit een onderzoek van het team van Menno de Jong in Amsterdam bleek dat na een milde corona-infectie een derde van de deelnemers na drie maanden nog ziekteverschijnselen heeft; na zes maanden was dat nog een op de vijf en na een jaar een op de zes.
Niet dat dat het niet minder erg maakt. Maar dat maakt het wel zo dat iedereen het kan ontwikkelen of je nu wel of niet ernstig ziek wordt. En 0 covid is echt een illusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:45
mogen we onze 3rde shotje al halen? mag je dan ook voor de 4de gaan of moet er een tijd tussen zitten?
asking for a friend

[ Voor 9% gewijzigd door Kol Nedra op 11-08-2021 09:26 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
De derde is om de effectiviteit te verhogen. De vierde zal pas komen op het moment dat blijkt dat de effectiviteit echt is afgenomen. Dat zal dus eerder een jaarlijks iets zijn dan sneller. (beetje vergelijkbaar met de griepprik,)
Al hoop ik dat ze pas aan de boosters gaan beginnen als de rest van de wereld ook gewoon hun vaccins hebben gekregen. Hier de boel van 95 naar 99 brengen terwijl in de rest van de wereld de overgrote meerderheid nog op 0 staat vind ik echt moreel niet goed. Zou voor mij ook wel een reden kunnen zijn hem gewoon te weigeren tot dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het lijkt me hoe dan ook goed om de vaccinaties aan te passen zodat we bij nieuwe prikken niet mensen met een spike eiwit vaccineren dat aan het uitsterven is maar met het Delta spike eiwit. Je kan dan de kwetsbaren een booster geven en iedereen die nieuw gevaccineerd wordt is beter beschermd.

Waar ik ook wel erg benieuwd naar ben is wat je lichaam doet bij elke Delta besmetting na een vaccinatie. In principe kent je lichaam bij de eerste alleen het Wuhan spike eiwit maar komt er een net andere variant binnen samen met de andere eiwitten waar het virus uit bestaat. Je afweersysteem kan dan na contact met die nieuwe zaken de respons bijschaven. Een tweede, derde en vierde Delta besmetting, die onvermijdeljk is bij een endemische ziekte die nog aangewakkerd wordt door iedereen die voor het eerst Delta krijgt, zou dan steeds lichter moeten worden. Hopelijk tot een punt dat je niet meer een besmettelijke fase hebt.

[ Voor 51% gewijzigd door IJzerlijm op 11-08-2021 10:05 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
Player1S schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:51:
[...]

Helaas heeft de GGZ flink budget-tekort :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:25
ArthurMorgan schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:28:
Hier de boel van 95 naar 99 brengen terwijl in de rest van de wereld de overgrote meerderheid nog op 0 staat vind ik echt moreel niet goed. Zou voor mij ook wel een reden kunnen zijn hem gewoon te weigeren tot dat moment.
Helemaal mee eens _/-\o_

Wat betreft de "vrijheidsberoving" waar @Kevinp het over heeft: Ik denk dat je niet weet wat "vrijheid" precies inhoud in de context. Je bent nog altijd vrij om naar duitsland te reizen. Niemand dwingt je te vaccineren. Er zitten echter kosten aan wanneer je je níét laat vaccineren.

net zoals je vrij bent om auto te rijden (mits je een rijbewijs haalt). Niemand mag jou tegenhouden om je rijbewijs te halen. Echter zijn er nog wel bepaalde voorwaarden waar je aan moet voldoen. Net als dat er een maximumsnelheid is op de snelweg.

Waar vrijheid en veiligheid botsen, zie je hoe ver die vrijheden écht gaan. En eigenlijk altijd ligt die grens op: "Je mag doen wat je wilt, tot je schade berokkent aan een ander". En om die schade te voorkomen/beperken zijn er 2 mogelijkheden met COVID: Vaccinatie en testen. Je hebt de vrijheid om te kiezen voor het één of het ander.

Het enige wat je kan bediscussieren is of het oneerlijk is dat de vaccinaties door de overheid betaald worden, en de test eventueel niet meer in de toekomst. Maar ik verwacht dat de kosten voor 2x vaccineren goedkoper zijn dan 2x testen. En dan maakt de regering dus de keuze om de goedkopere oplossing te sponsoren.

Maar nog altijd dwingt niemand je. Niemand dwingt je nu een dure grafische kaart te kopen ten tijde van tekort. Niemand dwingt je om Android te kopen omdat een iPhone heel duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Waah schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:21:
[...]

Helemaal mee eens _/-\o_

Wat betreft de "vrijheidsberoving" waar @Kevinp het over heeft: Ik denk dat je niet weet wat "vrijheid" precies inhoud in de context. Je bent nog altijd vrij om naar duitsland te reizen. Niemand dwingt je te vaccineren. Er zitten echter kosten aan wanneer je je níét laat vaccineren.
Mijn stukje vrijheidberoving gaat erover dat door covid definitief op de a lijst te plaatsen je letterlijk iemand van zijn vrijheid mag beroven als overheid bij symtomen.

En juist met Covid en zo'n algemene symtomen vind ik dat heel gevaarlijk.

Over alle andere "rechten van de mens" mag je je eigen mening vormen. En ja daar botsen rechten en dan is de vraag wat belangrijker is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Kevinp schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:31:
[...]

Mijn stukje vrijheidberoving gaat erover dat door covid definitief op de a lijst te plaatsen je letterlijk iemand van zijn vrijheid mag beroven als overheid bij symtomen.

Over alle andere "rechten van de mens" mag je je eigen mening vormen. En ja daar botsen rechten en dan is de vraag wat belangrijker is.
Het probleem zijn ook niet de algemene symptomen (al kun je daar ook nog over redetwisten. Zowel verkoudheid als long-covid hebben kortademigheid als symptoom. Maar de mate waarin is toch wel ff anders). Het probleem is dat de zorg overloopt. En dan sterven er dus mensen aan ziektes die normaal wél behandelbaar waren geweest.

Maar dat blijft blijkbaar een lastig concept O-)

Maar wat is jouw alternatief/oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Als je gedwongen kan testen dan kan je die eventuele opgelegde isolatie verschuiven van 'symptomen van covid' naar 'positief getest (ook als iemand het niet wil) op covid' maar dat zal ook wel weer vreselijk totalitair zijn.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
ArthurMorgan schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:28:
De derde is om de effectiviteit te verhogen. De vierde zal pas komen op het moment dat blijkt dat de effectiviteit echt is afgenomen. Dat zal dus eerder een jaarlijks iets zijn dan sneller. (beetje vergelijkbaar met de griepprik,)
Al hoop ik dat ze pas aan de boosters gaan beginnen als de rest van de wereld ook gewoon hun vaccins hebben gekregen. Hier de boel van 95 naar 99 brengen terwijl in de rest van de wereld de overgrote meerderheid nog op 0 staat vind ik echt moreel niet goed. Zou voor mij ook wel een reden kunnen zijn hem gewoon te weigeren tot dat moment.
95%- 99% gevaccineerd bedoel je? Dat klinkt echt veel te hoog dat is niet haalbaar..

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Waah schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:34:
[...]

Het probleem zijn ook niet de algemene symptomen (al kun je daar ook nog over redetwisten. Zowel verkoudheid als long-covid hebben kortademigheid als symptoom. Maar de mate waarin is toch wel ff anders). Het probleem is dat de zorg overloopt. En dan sterven er dus mensen aan ziektes die normaal wél behandelbaar waren geweest.

Maar dat blijft blijkbaar een lastig concept O-)

Maar wat is jouw alternatief/oplossing?
Iig niet het als A virus op te nemen in de wet.

De mate waarin de ziekte begint is hetzelfde. Als je pas actie onderneemt wanneer het ernstig is is het te laat en kan je net zo goed niks meer doen.

Mensen blijven namelijk wel uit de buurt als het ernstig genoeg is.

Dat er mensen aan andere behandelbare ziektes sterven is ook een keuze.

Eigenlijk is het heel makkelijk. We hebben al eens zo'n Qaly report gehad waaruit bleek dat de acties meer levensjaren kosten dan dat ze opleveren.

Juist die rapporten lijken mij belangrijk, hoe zakelijk ook. Als het moreel beter is om nu allerlei mensen te helpen waardoor je weet dat je andere mensen veel levensjaren gaat kosten dan past dat toch niet lekker.

Met de kennis van long covid die er tijdens het eerste raport niet was kan het anders uitpakken. En ja daarmee kan het zo zijn dat je zegt dat sommige mensen dus voorrang gaan krijgen. Maar het is dan wel zo dat je uiteindelijk de meeste mensen de meeste kwaliteit van leven geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Kevinp schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:44:
[...]

Iig niet het als A virus op te nemen in de wet.

De mate waarin de ziekte begint is hetzelfde. Als je pas actie onderneemt wanneer het ernstig is is het te laat en kan je net zo goed niks meer doen.

Mensen blijven namelijk wel uit de buurt als het ernstig genoeg is.

Dat er mensen aan andere behandelbare ziektes sterven is ook een keuze.

Eigenlijk is het heel makkelijk. We hebben al eens zo'n Qaly report gehad waaruit bleek dat de acties meer levensjaren kosten dan dat ze opleveren.

Juist die rapporten lijken mij belangrijk, hoe zakelijk ook. Als het moreel beter is om nu allerlei mensen te helpen waardoor je weet dat je andere mensen veel levensjaren gaat kosten dan past dat toch niet lekker.

Met de kennis van long covid die er tijdens het eerste raport niet was kan het anders uitpakken. En ja daarmee kan het zo zijn dat je zegt dat sommige mensen dus voorrang gaan krijgen. Maar het is dan wel zo dat je uiteindelijk de meeste mensen de meeste kwaliteit van leven geeft.
Daarmee ga je dus de vrijheid op medische zorg ontzeggen :+ want momenteel maken we geen keuzes, maar behandelen we iedereen. zelfs als het uitzichtloos is kan je nog bijvoorbeeld bestraling en chemo krijgen om je levensverwachting te verlengen.

Maar die vrijheid van medische zorg is dus niet zo belangrijk? :D Het zijn vooral de vrijheden waar jij last van hebt die de prio lijken te hebben.

Kwa begin: ja is gelijk. Maar ook mét op tijd behandelen kan je nog gewoon overlijden. Het is niet alsof de mensen die overleden zijn aan covid allemaal te laat waren bij de behandeling.

Juist door mensen in quarantaine te plaatsen (wat hier in NL trouwens niet eens gecontroleerd word :+ dus waar maak je je druk om) geef je de meeste mensen de meeste kwaliteit van leven. O-) . En je red er de meeste levens mee (iig, dat is het doel).

Je begeeft je op enorm glad ijs als de regering(!) gaat bepalen welke ziekte we nog wel gaan behandelen en welke niet... Gebaseerd op wat onderzoeken naar "kwaliteit van leven" :X

en "mensen blijven wel uit de buurt als het ernstig genoeg is"... Pardon?
Dus de volledige bevolking moet zich aanpassen aan een paar individuen die niet in quarantaine wensen? Dat is hetzelfde als roepen: "Roken binnen mag, als je geen longkanker wil door meeroken ga je maar niet naar een restaurant/kroeg"

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 11-08-2021 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:32
@Waah en @Kevinp long covid is op dit moment volgens mij alleen nog een beschrijving van een breed scala aan symptomen die mogelijk covid als oorsprong hebben. En daarnaast nog geen duidelijk lichamelijke oorzaak hebben. De oorzaak zal ook wel heel divers zijn. Deels psychisch, deel lichamelijk door verminderde beweging en dan ook nog een mogelijk deel met direct aanwijsbare lichamelijk gevolg van covid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
blissard schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:53:
@Waah en @Kevinp long covid is op dit moment volgens mij alleen nog een beschrijving van een breed scala aan symptomen die mogelijk covid als oorsprong hebben. En daarnaast nog geen duidelijk lichamelijke oorzaak hebben. De oorzaak zal ook wel heel divers zijn. Deels psychisch, deel lichamelijk door verminderde beweging en dan ook nog een mogelijk deel met direct aanwijsbare lichamelijk gevolg van covid.
Ik zocht hier ook een bron van. Als ik het goed heb begrepen bestaat long covid officieel helemaal niet. En als je dus gekeurd moet worden of "ziek" moet zijn omdat je niet kan werken, dan kan dat niet vanwege long covid zijn omdat long covid niet (bewezen) bestaat.

Maar nogmaals ik kon geen bron vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Waah schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:52:
[...]

Daarmee ga je dus de vrijheid op medische zorg ontzeggen :+ want momenteel maken we geen keuzes, maar behandelen we iedereen. zelfs als het uitzichtloos is kan je nog bijvoorbeeld bestraling en chemo krijgen om je levensverwachting te verlengen.
We maken juist keuzes door mensen niet te behandelen. Geen/minder kanker onderzoek te doen. behandelingen uit te stellen.

er worden juist keuzes gemaakt om covid patienten voorang te geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
@Kevinp Nee, dat is niet hoe het met de zorg werkt. Zoveelste punt waarop je de bal mist. Vermoeiend zo.

Acute zorg gaat voor planbare zorg. Dat is altijd al zo geweest. Dat gaat echter fout als er teveel acute zorg aangeleverd wordt. En dat is precies waar met Corona de pijn zit. En je loopt al lang genoeg op dit forum mee dat je dat dondersgoed weet. Ik kan bijna niet anders concluderen dat je het dus bewust doet....

[ Voor 66% gewijzigd door ijdod op 11-08-2021 11:19 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Kevinp schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:13:
[...]

We maken juist keuzes door mensen niet te behandelen. Geen/minder kanker onderzoek te doen. behandelingen uit te stellen.

er worden juist keuzes gemaakt om covid patienten voorang te geven.
Jep, en die keuze moeten we (nou ja, de artsen) dus verplicht maken als de ziekenhuizen overbevolkt raken.... Juist door mensen die klagen over hun "vrijheid" omdat ze in quarantaine moeten _O-

Maar wat is jouw oplossing nu dan precies? Gewoon laten gaan en dan maar zien wie je wel en niet behandeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:51:
[...]

Het twitter account had beter CAPS LOCK ON kunnen worden genoemd. Vol met pedo-beschuldigingen en zo. Zou zo in sommige topics hier kunnen :+
Holy crap, ik zit net even door zijn Twitter te bladeren, maar wat een 'persoon die er anders over denkt' is dit zeg. Wel goed nieuws, het 5g-microwaven gaat niet door, als alternatief is het Marburg-virus opgetrommeld.

[Twitter: https://twitter.com/drsmichakat/status/1425164894291341328?s=19]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
zacht schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:26:
[...]

Holy crap, ik zit net even door zijn Twitter te bladeren, maar wat een 'persoon die er anders over denkt' is dit zeg. Wel goed nieuws, het 5g-microwaven gaat niet door, als alternatief is het Marburg-virus opgetrommeld.

[Embed]
Is het geen onderdeel van De Speld? :+
Blijft intrigerend dit soort mensen _/-\o_ zolang je niet met ze in gesprek hoeft -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Zo dan, Engel en Van Ranst vechten het uit in de rechtszaal.

De advocaat van Engel zegt dat zijn cliënt alleen maar de waarheid spreekt :')
Het woord was als eerste aan de advocaat van Willem Engel, die 35 minuten de tijd nam. De kern van zijn betoog: Er is sprake van laster. Want Van Ranst beticht Engel van leugens, maar alles wat zijn cliënt zegt klopt volgens de advocaat. Daarvoor voerde hij onderzoeken aan waaruit zou blijken dat coronamaatregelen geen enkel effect hebben, vaccins niet deugen en ziektecijfers overdreven worden. Zelfs de omstreden tweet waarin Engel de overstromingen in Limburg afdeed als hoax, klopte volgens de advocaat: ,,Ik heb een krantenartikel gevonden waaruit blijkt dat sluizen niet open zijn gezet.’’

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 13-09 23:10

Nox

Noxiuz

Weet iemand wanneer de volgende persco is met de volgende maatregelen? Ma viert haar verjaardag over een maand en wil weten of het plan om de kroeg af te huren nog steeds okay is :P

[ Voor 5% gewijzigd door Nox op 11-08-2021 13:37 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:37

NMH

Moderator General Chat
Nox schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:37:
Weet iemand wanneer de volgende persco is met de volgende maatregelen? Ma viert haar verjaardag over een maand en wil weten of het plan om de kroeg af te huren nog steeds okay is :P
Vrijdag voor zover ik weet. Maar ik zou er niet van uit gaan dat er dan wordt aangekondigd dat er "YOLO-style" weer alles kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

zacht schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:26:
[...]

[Embed]
Twitter 'recommends' mij dit. :|

Ben wel benieuwd, als dit naar europa komt of die andersdenkenden nog steeds van mening zijn dat hun prima immuunsysteem dit wel ff oplost ofzo :X Of dat het allemaal niet bestaat, tot het bloed uit je oor komt lopen of whatever.

[ Voor 6% gewijzigd door Nox op 11-08-2021 13:46 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

Net zoals MERS, SARS en andere gevaarlijke ziektes? :?

De enige reden waarom dat mensen er nu ophef over maken ipv toen is omdat de kans groter is.
Verder zou ik het heel vreemd vinden als je bij bewezen infectie niet zelfstandig in quarantine ga. Wat een egoistisch klootzak moet je dan wel niet zijn.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online

DevWouter

Creator of Todo2d.com

XWB schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:24:

[...]
Over die hoax..

Echt..

Alle mensen met een "W, zoals Willem, hebben een IQ van 5000" en die uitspraak is waar omdat "Willem met een W" begint. |:(

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
XWB schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:24:

[...]
Die twee verdienen elkaar.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

NMH schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:46:
[...]

Vrijdag voor zover ik weet. Maar ik zou er niet van uit gaan dat er dan wordt aangekondigd dat er "YOLO-style" weer alles kan. :)
Zover bekend is iedereen die uitgenodigd is gevaccineerd, en indien er met een QR code toegang verkregen moet worden tot de kroeg is dat ook geen probleem, mijn ma zit toch niet op 'wappies' te wachten op haar verjaardag :+ Alleen ze wil een normaal feestje in het lokale café en niet alles op anderhalve meter.

Dus als we gaan naar de situatie van 'dansen met jansen' met aangepaste maatregelen (2 weken gevaccineerd zijn o.a.) is dat al prima. En ik verwacht niet dat de overheid de boel langer dicht houdt omdat er nog een paar besmettingen zijn, iets met middel erger dan de kwaal, en al helemaal niet over een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
heb je iets tegen wappies Nox?

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Nox schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:49:
[...]

Zover bekend is iedereen die uitgenodigd is gevaccineerd, en indien er met een QR code toegang verkregen moet worden tot de kroeg is dat ook geen probleem, mijn ma zit toch niet op 'wappies' te wachten op haar verjaardag :+ Alleen ze wil een normaal feestje in het lokale café en niet alles op anderhalve meter.

Dus als we gaan naar de situatie van 'dansen met jansen' met aangepaste maatregelen (2 weken gevaccineerd zijn o.a.) is dat al prima. En ik verwacht niet dat de overheid de boel langer dicht houdt omdat er nog een paar besmettingen zijn, iets met middel erger dan de kwaal, en al helemaal niet over een maand.
Niet iedereen die niet gevaccineerd is hoeft direct een w..... te zijn, erg jammer dat het zo zwart-wit wordt bekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Ja.
Vlassie1980 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:10:
[...]

Niet iedereen die niet gevaccineerd is hoeft direct een w..... te zijn, erg jammer dat het zo zwart-wit wordt bekeken.
Nou, ze wordt 60 en iedereen heeft ondertussen ruimschoots de kans gehad zich te vaccineren. (nee, haar vriendinnen zijn geen 18 meer) Mensen die om medische redenen dat niet kunnen krijgen ook gewoon een QR en anders pakken ze een test. Als je dat allemaal niet wilt dan 'kom je maar niet'. Is gewoon haar standpunt erin, ze wil na anderhalf jaar gewoon eens normaal haar 60e verjaardag (anderhalf jaar later) kunnen vieren en als mensen van mening zijn dat afgelopen anderhalf jaar een hoax was dan houd je die mening maar lekker thuis :+

[ Voor 27% gewijzigd door Nox op 11-08-2021 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
oei, en heb je ook een hekel aan mensen die niet sporten? die suiker eten? mensen die vlees eten? mensen met een geloof?

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Kol Nedra schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:44:
[...]

oei, en heb je ook een hekel aan mensen die niet sporten? die suiker eten? mensen die vlees eten? mensen met een geloof?
Da's voor een andere kroeg bestemd, niet deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Nox schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:41:
[...]

Ja.

[...]

Nou, ze wordt 60 en iedereen heeft ondertussen ruimschoots de kans gehad zich te vaccineren. (nee, haar vriendinnen zijn geen 18 meer) Mensen die om medische redenen dat niet kunnen krijgen ook gewoon een QR en anders pakken ze een test. Als je dat allemaal niet wilt dan 'kom je maar niet'. Is gewoon haar standpunt erin, ze wil na anderhalf jaar gewoon eens normaal haar 60e verjaardag (anderhalf jaar later) kunnen vieren en als mensen van mening zijn dat afgelopen anderhalf jaar een hoax was dan houd je die mening maar lekker thuis :+
Prima en leuk en aardig, en alvast gefeliciteerd. Maar besef wel even dat de term die met een "w" begint nogal heel wat mensen over 1 kam scheert terwijl er een ontzettende diversiteit zit tussen mensen die zich (nog) niet laten vaccineren.

Zat mensen die twijfelen over een vaccin dat voor noodzakelijke doeleinden is goedgekeurd, en ja ik heb inmiddels twee spuiten in mijn arm gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Vlassie1980 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:48:
[...]

Prima en leuk en aardig, en alvast gefeliciteerd. Maar besef wel even dat de term die met een "w" begint nogal heel wat mensen over 1 kam scheert terwijl er een ontzettende diversiteit zit tussen mensen die zich (nog) niet laten vaccineren.

Zat mensen die twijfelen over een vaccin dat voor noodzakelijke doeleinden is goedgekeurd, en ja ik heb inmiddels twee spuiten in mijn arm gehad.
Je moet het ook in haar context zien. De groep die ze uitgenodigd heeft is familie en vrienden van haar leeftijd, de term 'wappie' wordt dan ook mee gestrooid alsof het pepernoten zijn, als je niet wil testen of vaccineren ben je maar niet welkom is haar idee en dan behoor je inderdaad tot 'die groep'. (why the f*ck kort iedereen het af naar w.... is het het nieuwe verboden woord? 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Nox schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:01:
[...]

Je moet het ook in haar context zien. De groep die ze uitgenodigd heeft is familie en vrienden van haar leeftijd, de term 'wappie' wordt dan ook mee gestrooid alsof het pepernoten zijn, als je niet wil testen of vaccineren ben je maar niet welkom is haar idee en dan behoor je inderdaad tot 'die groep'. (why the f*ck kort iedereen het af naar w.... is het het nieuwe verboden woord? 8)7 )
Ik heb je net uitgelegd hoe het zit en ga dat niet nog een tweede keer doen, ik wens je ondanks alles een fijn feestje.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 20:49
Kol Nedra schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:44:
[...]

Nee ik heb geen hekel aan mensen die niet sporten: zij zorgen er niet voor dat ik meer of minder ga sporten
Nee ik heb geen hekel aan mensen die suiker eten: zij zorgen er niet voor dat ik meer of minder suiker eet
Nee ik heb geen hekel aan mensen die vlees eten: zij zorgen er niet voor dat ik meer of minder vlees eet
Nee ik heb geen hekel aan mensen die een geloof belijden: zij zorgen er niet voor dat ik meer of minder ga geloven.

Ik heb wel een hekel aan mensen die willens en wetens er voor zorgen dat ik niet 'normaal' naar de kroeg kan, niet 'normaal' naar de sportschool kan, niet 'normaal' m'n familie kan ontmoeten, niet 'normaal' m'n eigen ding kan doen. Als een minderheid, maar wel met de grootste bek, er maar voor blijft zorgen dat de meerderheid niet 'het gewone leven' kan leiden... Dan heb ik er een hekel aan.

Noem de minderheid zoals je wilt: wappies, non-vaxxers, sjakies, henkies of gekkies. Het doet niets af aan wat die minderheid doet of niet doet om MIJN vrijheid te beroven

PH-MRK request startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
niet iedereen kan zich laten vaccineren vanwege geloof of veganist.
verder mensen met een gezond verstand en de overheid niet vertrouwd zou zich ook niet zo snel laten vaccineren.

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 20:49
Kol Nedra schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:10:
verder mensen met een gezond verstand en de overheid niet vertrouwd zou zich ook niet zo snel laten vaccineren.
dus iemand een wappie noemen is ergelijk voor jou. maar zeggen dat iemand die zich wel laat vaccineren geen gezond verstand heeft is in jou ogen wel acceptabel?

Dit heet met twee maten meten, en dat is precies het probleem.

PH-MRK request startup

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Kol Nedra schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:10:
Mensen met gezond verstand wenden zich naar deskundigen, niet naar youtubers en dansleraren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
ArthurMorgan schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:17:
[...]

Mensen met gezond verstand wenden zich naar deskundigen, niet naar youtubers en dansleraren.
precies!

en je mag me best wappie noemen MrKoekie, is juist een compliment :)

nothing stops this train

Pagina: 1 ... 14 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"