Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

HollovVpo1nt schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 01:40:
Wat is nou de toegevoegde waarde geweest van de fieldlabs? Wat is die 800 mil aan uitgegeven? Het systeem is zo lek als een mandje...
Iemand heeft daar de Sywert uitgehangen, behalve dat we in dit geval er nooit achter gaan komen hoe en wat. :X

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:39
Nature schreef op zondag 11 juli 2021 @ 18:44:
[...]
Onderzoek wijst wel uit dat zorgmedewerkers minder bereid zijn om meteen het vaccin te nemen.

[Afbeelding]

https://www.eur.nl/sites/...r-een-covid-19-vaccin.pdf
Heb je het onderzoek ook nauwkeurig bekeken? Ze concluderen dit op basis van een vragenlijst waarbij ze twee theoretische vaccins naast elkaar zetten waar je een keuze uit moet maken. Er waren wel een shocking 63 zorgmedewerkers die hebben meegedaan. Waarvan er maar 8 (13%) die echt nee invulden en voor de rest lijkt het afhankelijk van het uiteindelijke vaccin. Dat kan je niet zo even generaliseren voor de gehele zorgsector.

Maar ik vraag mij meer af wat je eigenlijk wil zeggen. Je begon dat je een afspraak had maar weer ging twijfelen doordat er eventueel later een derde prik komt. Vervolgens komt er een heel betoog waarom je heel sceptisch bent en de hele boel niet vertrouwt. Overigens is het niet alleen een risico voor jou als je jezelf niet laat vaccineren. Zie de volgende casus: Corona-uitbraak in woonzorgcentrum Nijvel ondanks vaccinatie, 12 mensen overleden: "Het gaat om fragiele mensen"

Waar een viroloog het volgende zegt:
"Daarnaast blijkt ook dat sommige personeelsleden niet gevaccineerd zijn of niet volledig", zegt Neyts. Het gaat om 75 procent van het personeel dat gevaccineerd is en daarvan zijn er nog enkelen die maar één prik hebben gekregen. "Het is echt belangrijk dat mensen die in contact komen met ouderen in woonzorgcentra volledig gevaccineerd zijn. Het personeel gaat namelijk van afdeling naar afdeling en kan het virus zo mee verspreiden."
Zorgmedewerkers en bezoekers zijn letterlijk de poortwachters van de instellingen. Zij zijn de personen met contact met de buitenwereld via wie het virus bij een instelling kan binnenkomen. Verder is het natuurlijk helemaal prima als je er voor kiest om je niet te laten vaccineren. Maar beargumenteer dat dan vanuit jezelf. Dat je de industrie en overheid uit principe al niet vertrouwt zijn moeilijk steekhoudende argumenten te noemen. Of dat je 1 iemand bij een bank kent, waardoor je banken maar niet in het rijtje zet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat is geen enkele indicatie of je veel last zal krijgen van corona alleen want er zijn genoeg gezonde (jonge) mensen die al een jaar niet fatsoenlijk kunnen functioneren erdoor met weinig vooruitzicht op verbetering. Met een goed immuunsysteem kun je ook aids en kanker krijgen, als je lichaam het niet kent kan t zich er ook niet tegen wapenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Cartman! schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:14:
[...]
als je lichaam het niet kent kan t zich er ook niet tegen wapenen.
Daarom wil @Nature zich laten testen op anti-stoffen.

Ik vind het eigenlijk wel logisch. De risico's van het vaccin zijn weliswaar heel klein, maar als je voldoende anti-stoffen hebt kun je het risico tijdelijk reduceren naar 0 door een vaccinatie over te slaan. (Ik ga er even vanuit dat we dit 1 of 2 keer per jaar moeten herhalen.)

Het enige tegenargument is denk ik dat zo'n anti-stoffen test duur is. Maar goed, als je die zelf wilt betalen, waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 15:52
BlackMonkey schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:21:
[...]

Heb je het onderzoek ook nauwkeurig bekeken? Ze concluderen dit op basis van een vragenlijst waarbij ze twee theoretische vaccins naast elkaar zetten waar je een keuze uit moet maken. Er waren wel een shocking 63 zorgmedewerkers die hebben meegedaan. Waarvan er maar 8 (13%) die echt nee invulden en voor de rest lijkt het afhankelijk van het uiteindelijke vaccin. Dat kan je niet zo even generaliseren voor de gehele zorgsector.

Maar ik vraag mij meer af wat je eigenlijk wil zeggen. Je begon dat je een afspraak had maar weer ging twijfelen doordat er eventueel later een derde prik komt. Vervolgens komt er een heel betoog waarom je heel sceptisch bent en de hele boel niet vertrouwt. Overigens is het niet alleen een risico voor jou als je jezelf niet laat vaccineren. Zie de volgende casus: Corona-uitbraak in woonzorgcentrum Nijvel ondanks vaccinatie, 12 mensen overleden: "Het gaat om fragiele mensen"

[...]

Zorgmedewerkers en bezoekers zijn letterlijk de poortwachters van de instellingen. Zij zijn de personen met contact met de buitenwereld via wie het virus bij een instelling kan binnenkomen. Verder is het natuurlijk helemaal prima als je er voor kiest om je niet te laten vaccineren. Maar beargumenteer dat dan vanuit jezelf. Dat je de industrie en overheid uit principe al niet vertrouwt zijn moeilijk steekhoudende argumenten te noemen. Of dat je 1 iemand bij een bank kent, waardoor je banken maar niet in het rijtje zet.
Big-pharna heeft er geen probleem mee om het achterland van de VS bijvoorbeeld compleet te vergiftigen met oxycontin, zoveel mogelijk te verkopen. De drempel zo laag mogelijk te maken om het voor te schrijven, hele gemeenschappen gaan er terwijl ik dit schrijf compleet ten aan onder. Het is voor dat ding een kwestie van input/output.
Big-agricultuur nog niet genoemd vergiftigd de grond veroorzaakt geboorte defecten en kanker en ze gaan ermee door zolang ze kunnen input/output. En big-finance/governement faciliteren het.
Vaak, niet altijd is hun oplossing slechter dan de kwaal, vaak wanneer jij met hun de hand schud wordt jij er slechter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Nature schreef op zondag 11 juli 2021 @ 16:42:
Meerdere collega's en mensen die ik ken die elders werken in de zorg zijn nog tegen vaccinatie, het lijkt bijna wel of er meer mensen in de zorg tegen zijn dan elders. Misschien omdat wij vaak ook de negatieve aspecten zien.
Ik hoor dit ook van mijn vrouw... maar wat denk ik vooral een rol speelt, is dat ze praktisch allemaal al corona gehad hebben.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 21:25

Laguna

Connaisseur

BlackMonkey schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:21:
[...]

Overigens is het niet alleen een risico voor jou als je jezelf niet laat vaccineren. Zie de volgende casus: Corona-uitbraak in woonzorgcentrum Nijvel ondanks vaccinatie, 12 mensen overleden: "Het gaat om fragiele mensen"

[...]
Alleen zegt dit voorbeeld helaas nog niks. Het virus kan zowel door een gevaccineerd persoon als een ongevaccineerd persoon zijn overgedragen aan de bewoners.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Barrycade

Through the...

Laguna schreef op maandag 12 juli 2021 @ 00:14:
[...]

Alleen zegt dit voorbeeld helaas nog niks. Het virus kan zowel door een gevaccineerd persoon als een ongevaccineerd persoon zijn overgedragen aan de bewoners.
Maar als hij als niet gevaccineerde daar rondloopt kan je zeker wel de boel verergeren.

En ik volg het niet op de voet dus weet niet of er al betrouwbare cijfers zijn over mogelijk doorgeven na vaccinatie, maar ik met mijn Janssenshot (geen feest keuze maar gekregen op basis van bouwjaar) kan zeker wel Corona oplopen (60-isch% bescherming), dus liever niet. Ik heb een vader met een transplantatie orgaan die loopt in een onderzoek mee om te zien of hij überhaupt wel antistoffen heeft aangemaakt na zijn 2x Moderna.

Dus het is gewoon belangrijk om de groepsimmuniteit op niveau te hebben, zeker in omgevingen waar kwetsbare mensen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
Nature schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:28:
[...]

Big-pharna heeft er geen probleem mee om het achterland van de VS bijvoorbeeld compleet te vergiftigen met oxycontin, zoveel mogelijk te verkopen. De drempel zo laag mogelijk te maken om het voor te schrijven, hele gemeenschappen gaan er terwijl ik dit schrijf compleet ten aan onder. Het is voor dat ding een kwestie van input/output.
Big-agricultuur nog niet genoemd vergiftigd de grond veroorzaakt geboorte defecten en kanker en ze gaan ermee door zolang ze kunnen input/output. En big-finance/governement faciliteren het.
Vaak, niet altijd is hun oplossing slechter dan de kwaal, vaak wanneer jij met hun de hand schud wordt jij er slechter op.
Ik ben bekend met dergelijke problematiek. Dergelijke voorbeelden zijn ook erg schrijnende situaties. Wat ik niet begrijp is waarom dergelijke voorbeelden gelijk betekenen dat je helemaal niks meer zou kunnen. De vraag die nu voorligt is, neem je een vaccin dat na veel onderzoek veilig is verklaard en is goedgekeurd? Dan kan je nog zeggen, ik kijk het even aan, zoals een optie uit de vragenlijst van je onderzoek, maar de resultaten over de hele wereld laten geen gekke dingen zien. Je gaat alleen totaal niet inhoudelijk in op mijn reactie dus ik vermoed dat we iets anders in de wedstrijd staan.
Laguna schreef op maandag 12 juli 2021 @ 00:14:
[...]

Het voorbeeld zegt niks over de oorspronkelijke bron. Wel hoe in een dergelijke instellingen meerdere afdelingen besmet kunnen raken via het personeel. Ze hadden namelijk na de eerste besmetting gelijk maatregelen genomen. Zover ik weet is het nog steeds de consensus dat een vaccinatie wel degelijk bijdraagt aan een verminderde verspreiding. Daarbij helpt het dus als al het personeel gevaccineerd is voor groepsimmuniteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Ook niet vergeten dat Big Pharma ook heel wat te verliezen had in deze crisis. Allemaal zijn ze begonnen aan een vaccin, met de kennis die ze hadden. Moderna en Pfizer kiezen al voor een totaal andere aanpak dan Janssen en AstraZenica. Ze waren al aan het produceren terwijl nog niet vast stond dat 1. het vaccin ging werken en 2. dat iemand het ging afnemen.
Ik dacht ook dat ze gingen leveren tegen kostprijs, of dat gebeurd is kan ik niet zeggen.
Dus zelfs als ze geen winst namen, ze namen zeker wel een risico met hun aandelenkoersen. AstraZenica heeft het zo verkl**t bij Europa dat ze voor een eventueel boostervaccin al waren uitgeschakeld alvorens het begon. Aandeel AstraZenica is met 0,88% gestegen over een jaar, J&J met 16%, Pfizer met 18%, en Moderna is gestegen met 224%.
Verder zijn er nog steeds vaccins in ontwikkeling. Pas nog gelezen van een kleinere speler die vooral hoopt te scoren met herhalingsinentingen, maar dan via een neusspray. Het is op die herhalingen dat er geld te scoren valt. Wereld draait terug, en de betere technieken qua vaccin(ontwikkeling) komen bovendrijven.

Iets wat ik dan ook nog wel eens hoor zeggen door twijfelaars "maar het is een neiuw vaccin, het is amper getest". Verder nemen ze dan wel de verplichte vaccins om naar tropische oorden te trekken. Hoe weet je of die vaccins al lang in gebruik zijn? Ik heb in ieder geval op 10 jaar tijd al 2 verschillende vaccins gehad tegen hepatitis.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Metro2002 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:01:
[...]

Ik ben vandaag in de stad geweest en bij een outdoor winkel (nog even snel kleren kopen voordat de winkels weer dicht moeten :X ) en het aantal mensen met mondkapje dat ik gezien heb was op 1 hand te tellen. Ik gok minder dan 1%

Moet iedereen natuurlijk zelf weten maar mij viel op hoe weinig het uit zichzelf doen iig.
In de outdoor is het besmettingsrisico ook stukken lager ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Tincahunter schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:26:
Mag je in een overvolle trein 1e klas gaan zitten. Er zat al weer een zuipende wappie naast me zonder mondkapje naast me te hoesten en niezen. Er was nergems anders plek dus zit nu maar op de dolle pof eerste klas. Moet 4 uur reizen dus ik ga ook niet staan met 4 tassen mee.
Er lijkt momenteel in zijn geheel niet meer aan controle gedaan te worden bij NS, dus je risico op een boete is hoe dan ook laag. Donderdagmiddag 3 uur in de trein gezeten (Den Helder - Tilburg Universiteit) en Zaterdag eind van de ochtend weer terug. Niemand gezien. Ik denk dat ze geen behoefte hebben aan het non-stop aanspreken van mondkap-criminelen en daarom maar bij de machinist blijven zitten.

De situatie in de trein was.... totaal waardeloos.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:55
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2021 @ 06:31:
Pak de fiets of de auto, dan heb je nergens last van. Sowieso is het concept OV tijdens een pandemie vragen om ellende, individueel vervoer in je eigen bubbel is veel veiliger.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 19:32
Nature schreef op zondag 11 juli 2021 @ 16:42:
Meerdere collega's en mensen die ik ken die elders werken in de zorg zijn nog tegen vaccinatie, het lijkt bijna wel of er meer mensen in de zorg tegen zijn dan elders. Misschien omdat wij vaak ook de negatieve aspecten zien.
*knip* dit voegt echts niets toe en dit soort generaliserende opmerkingen willen we dan ook niet zien hier

[ Voor 29% gewijzigd door ZieMaar! op 12-07-2021 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op maandag 12 juli 2021 @ 07:24:
[...]

Pak de fiets of de auto, dan heb je nergens last van. Sowieso is het concept OV tijdens een pandemie vragen om ellende, individueel vervoer in je eigen bubbel is veel veiliger.
Wij hebben geen auto. We doen eigenlijk alles op de fiets, maar een paar keer per jaar moet je toch eens een keer ergens heen. Dat dagelijkse reizen met de trein doe ik inmiddels al een poos niet meer. Ik ga maar 1 keer per 2 weken naar kantoor.

Voor deze gelegenheid hadden we even geen keus, maar als je flexibel bent qua vertrektijd dan is het voor ons goed mogelijk om drukte te mijden. Maar het viel me gewoon op dat men echt totaal gestopt lijkt te zijn met het handhaven van wat-dan-ook.... Ja, we hebben een bedelaar verwijderd zien worden na aandringen van een reiziger die wist dat de conducteurs voor bij de machinist zaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Barrycade schreef op maandag 12 juli 2021 @ 00:23:
[...]

Dus het is gewoon belangrijk om de groepsimmuniteit op niveau te hebben, zeker in omgevingen waar kwetsbare mensen zijn.
In dat geval zou ik een serologische test laten afnemen om na te gaan of je lichaam over antistoffen beschikt en je op die manier de kwetsbare mensen beschermt.
BlackMonkey schreef op maandag 12 juli 2021 @ 00:42:
[...]

Het voorbeeld zegt niks over de oorspronkelijke bron. Wel hoe in een dergelijke instellingen meerdere afdelingen besmet kunnen raken via het personeel. Ze hadden namelijk na de eerste besmetting gelijk maatregelen genomen. Zover ik weet is het nog steeds de consensus dat een vaccinatie wel degelijk bijdraagt aan een verminderde verspreiding. Daarbij helpt het dus als al het personeel gevaccineerd is voor groepsimmuniteit.
Vanwaar de aanname dat het via het personeel is gegaan? Er is nog veel onbekend, hoe het virus zich heeft weten te verspreiden, wie er positief was getest, gevaccineerd of niet, etc. Het is in ieder geval belangrijk dat er goed onderzoek naar gedaan wordt en hopelijk met resultaat, zodat men hierop kan anticiperen.
Arator schreef op maandag 12 juli 2021 @ 02:03:

Iets wat ik dan ook nog wel eens hoor zeggen door twijfelaars "maar het is een neiuw vaccin, het is amper getest". Verder nemen ze dan wel de verplichte vaccins om naar tropische oorden te trekken. Hoe weet je of die vaccins al lang in gebruik zijn? Ik heb in ieder geval op 10 jaar tijd al 2 verschillende vaccins gehad tegen hepatitis.
Het zijn natuurlijk allemaal nieuwe vaccins, want het betreft hier een nieuw virus. Het gaat om de gebruikte technieken, die zijn niet eerder gebruikt in alle vaccins die je reeds krijgt of hebt gekregen als kind of voor reizen. De traditionele technieken worden al tientallen jaren gebruikt voor vaccins en daar is dus veel meer over bekend.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 19:32
jessy100 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:03:
[...]

[mbr]*knip* dit voegt echts niets toe en dit soort generaliserende opmerkingen willen we dan ook niet zien hier[/]
om mijn mening opnieuw genuanceerd te brengen dan:

Wat mij opvalt in zowel persoonlijke als professionele ervaring is dat er onder het zorgpersoneel, vooral in de bejaardenzorg, toch wel erg veel medwerkers zitten die in de hoek van anti-vax / anti-overheid zitten. Ik vind dit persoonlijk een erg kwalijke ontwikkeling, gezien het nauwe en vele contact dat ze hebben met mensen. Ik hoop dat het goed komt met de immuungecompromitteerde patiënten in de verzorgingshuizen.

*knip* doe dit dan ook niet. En bij vragen over de moderatie kun je altijd contact opnemen.

[ Voor 7% gewijzigd door ZieMaar! op 12-07-2021 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Laguna schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:46:
Het zijn natuurlijk allemaal nieuwe vaccins, want het betreft hier een nieuw virus. Het gaat om de gebruikte technieken, die zijn niet eerder gebruikt in alle vaccins die je reeds krijgt of hebt gekregen als kind of voor reizen. De traditionele technieken worden al tientallen jaren gebruikt voor vaccins en daar is dus veel meer over bekend.
Naar mRNA vaccins bijvoorbeeld wordt ook al tientallen jaren onderzoek gedaan.

Ik vraag me vooral af wanneer het wel goed genoeg is. Als zeg de halve wereldbevolking een mRNA vaccin heeft gehad en we zijn een jaar verder, is dat dan goed genoeg? Vele miljoenen mensen, dat moet toch ook meewegen? Of krijgen we dan nog steeds 'maar de langetermijneffecten' te horen voor de komende twintig jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:13
user109731 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:24:
[...]

Ik vraag me vooral af wanneer het wel goed genoeg is. Als zeg de halve wereldbevolking een mRNA vaccin heeft gehad en we zijn een jaar verder, is dat dan goed genoeg? Vele miljoenen mensen, dat moet toch ook meewegen? Of krijgen we dan nog steeds 'maar de langetermijneffecten' te horen voor de komende twintig jaar?
20 jaar is wat kort denk ik voor diegene die bang zijn voor lange termijn effecten. Minimaal 100 jaar voor lange termijn effecten. Wie weet worden we door het mRNA vaccin wel 150 jaar oud (dit zou immers ook een mogelijke bijwerking kunnen blijken) :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

user109731 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:24:
[...]

Onderzoek is natuurlijk niet hetzelfde als daadwerkelijk gebruiken. Het is een veelbelovende techniek, omdat je er relatief snel vaccins mee kunt ontwikkelen. Eerst maar eens zien hoe goed die vaccins blijven werken komend griepseizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
In de planning om komende donderdag naar zuid-frankrijk af re reizen. Camping etc. al tijdje terug geboekt.
Echter als we op rood gaan kunnen we er dan wel komen?
Zou het nog nut hebben om eerder die kant op te reizen zodat we er alvast zijn voordat Nederland op de Europese kaart (donker)rood kleurt. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
NL_Scratch schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:21:
In de planning om komende donderdag naar zuid-frankrijk af re reizen. Camping etc. al tijdje terug geboekt.
Echter als we op rood gaan kunnen we er dan wel komen?
Zou het nog nut hebben om eerder die kant op te reizen zodat we er alvast zijn voordat Nederland op de Europese kaart (donker)rood kleurt. ?
Vakantieperikelen en experts (of lotgenoten wat jij wil) kan je denk ik beter hier vragen.

Vakantie zomer 2021: maatregelen in het buitenland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Vandaag de tweede prik gehad (Moderna), ik heb nu wel eerder last van een pijnlijke arm dan de eerste prik... De eerste prik had ik last van een "blauwe plek", maar verder niets. Nu is het al oncomfortabel om m'n arm omhoog te tillen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Blegh, ik zit weer in quarantaine. Kon gelukkig door de GGD te bellen wel morgen een testafspraak inplannen. Ik verwen mezelf vanavond maar met lekker thuisbezorgd.nl.

Ik had 3 weken geleden al Pfizer prik 1 gehad dus ik heb stiekem de hoop dat er niets aan de hand is, maar ik heb milde klachten (keelpijn en algehele malaise). Dus tja, dan maar testen voor de zekerheid. Ik heb geen corona gehad naar mijn weten en ben 2x eerder getest. En nog 3x voor TvT in totaal. Zou er echt van balen dat ik 2 weken voor de eindstreep toch nog de ziekte krijg.

[ Voor 19% gewijzigd door Michael_OsGroot op 12-07-2021 13:50 ]

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

[...]

Er lijkt momenteel in zijn geheel niet meer aan controle gedaan te worden bij NS, dus je risico op een boete is hoe dan ook laag. Donderdagmiddag 3 uur in de trein gezeten (Den Helder - Tilburg Universiteit) en Zaterdag eind van de ochtend weer terug. Niemand gezien. Ik denk dat ze geen behoefte hebben aan het non-stop aanspreken van mondkap-criminelen en daarom maar bij de machinist blijven zitten.

Vaak zat (ook vandaag weer) gecontroleerd, maar als je gewoon vriendelijk de situatie uitlegt tegen de conducteur doet die niet al te moeilijk. Als jij gewoon je mondkapje netjes opdoet en afstand wilt houden dan kun je ook rekenen dat de conducteur meedenkt en niet moeilijk zal doen. Vaak zat meegemaakt intussen. (achterhoek).

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Wailing_Banshee schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:07:
Vandaag de tweede prik gehad (Moderna), ik heb nu wel eerder last van een pijnlijke arm dan de eerste prik... De eerste prik had ik last van een "blauwe plek", maar verder niets. Nu is het al oncomfortabel om m'n arm omhoog te tillen...
Zaterdag 1e moderna prik gehad, sinds gisteren enorm last van schouder, valt vandaag wel mee. Gisteren ook alleen maar lopen slapen.. Na wat paracetemol kon ik wel mijn arm wee rustig optillen. Misschien even wat pijnstillers nemen?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 19:17
Is er overigens bekend wat er gebeurt met de persoonsgegevens en het biologische materiaal na een corona test bij de GGD? Worden beide gewist/vernietigd? De security officer van de lokale GGD heeft laten weten hier ook niets vanaf te weten, dat voedt de twijfel die ik zie bij verschillende mensen m.b.t. de alleswetende overheid, de privacy en
misbruik van de (lichaamseigen) gegevens.
[...]

Hetzelfde gemerkt. Mensen komen weer direct naast zitten, hoestend en proestend. Er wordt ook totaal niet meer aan kaartcontrole gedaan, enkel wat geloerd door de conducteur naar de reizigers via het raam buiten. Er is nu weer een grote toename aan buitenlandse bedelaars merkbaar en je hoort mensen openlijk praten over zwartrijden en ongeoorloofd plaatsnemen in den eerste klasse. Als er wel een medewerker binnenloopt, dan racet hij langs de stoelen op weg naar zijn privevertrek.

[ Voor 62% gewijzigd door timmie1 op 12-07-2021 14:28 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:30

pro_6or

amateur_60r

Hoe zit dat eigenlijk, in Amerika hoor je vaak, “you go girl!” Terwijl wij “Hu go the boy” hebben? Maakt dat nog veel verschil?

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Bensimpel schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:57:
[...]

Zaterdag 1e moderna prik gehad, sinds gisteren enorm last van schouder, valt vandaag wel mee. Gisteren ook alleen maar lopen slapen.. Na wat paracetemol kon ik wel mijn arm wee rustig optillen. Misschien even wat pijnstillers nemen?
Volgens mij hebben ze er slaapmiddel in gedaan, ik loop de hele dag al te gapen :p

Pijnstillers neem ik liever niet, tenzij ik er echt last van heb. Gelukkig heb ik alleen toetsenbord werk en hoef ik m'n arm niet op te tillen :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
timmie1 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:04:
Is er overigens bekend wat er gebeurt met de persoonsgegevens en het biologische materiaal na een corona test bij de GGD?
Dat zou zomaar kunnen verschillen per laboratorium.

Daarom waren een hoop mensen vorig jaar ook niet blij dat Nederland het materiaal naar Abu Dhabi wou sturen. Want daar hoeven ze niet te voldoen aan allerlei wetten die wel in de EU gelden en zou het zomaar aan de hoogste bieder verkocht kunnen worden.

In een Europees lab zal het overigens wel meevallen (denk / hoop ik).

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 01:02
Michael_OsGroot schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:49:
Blegh, ik zit weer in quarantaine. Kon gelukkig door de GGD te bellen wel morgen een testafspraak inplannen. Ik verwen mezelf vanavond maar met lekker thuisbezorgd.nl.

Ik had 3 weken geleden al Pfizer prik 1 gehad dus ik heb stiekem de hoop dat er niets aan de hand is, maar ik heb milde klachten (keelpijn en algehele malaise). Dus tja, dan maar testen voor de zekerheid. Ik heb geen corona gehad naar mijn weten en ben 2x eerder getest. En nog 3x voor TvT in totaal. Zou er echt van balen dat ik 2 weken voor de eindstreep toch nog de ziekte krijg.
Geen garantie maar misschien een beetje geruststelling. Dit gold ook voor mijn schoonouders. Één week na de eerste vaccinatie met Pfizer kregen ze Corona door het oppassen van mijn nichtje. Ze zijn welgeteld één dag beetje koud/warm geweest en hebben een loopneus gehad.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:17
O nee ab is weer op TV

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Laat maar weten als ie wat positiefs te melden heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Vroem vroem, lekker met de auto door de RAI. Nog steeds goed geregeld hoor. Het was bij de autotestraat rustig. Leuke ervaring om zo'n test vanuit je eigen veilige waggie te doen. Even op en neer, nog even een post op tweakers plempen en nu weer aan het werk. Prima te combineren.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:07
Heeft iemand ook last van het feit dat het Corona Dashboard enorm traag is in Mozilla Firefox? Ik heb zelf geen problemen in Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Mrjraider schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:38:
Kreeg net een appje van mijn zus, die werkt bij een jumbo. Enorme corona uitbraak onder het personeel (parttimers/jongeren 17< die zijn wezen feesten) nu 6 mensen positief :+
Intussen is de groep verdubbeld, 15 man positief ook collega's van het vaste team zijn positief. Gros is eruit gekomen omdat men volgens richtlijnen na x dagen moet testen.
Klein clubje heeft ook daadwerkelijk (milde)klachten.

Kreeg gisteren appje, collega's die in quarantaine hadden gemoeten of in contact zijn geweest met hebben gisteren gewoon gewerkt. Mijn zusje heeft een sneltest gedaan en is negatief maar dit zegt ook wel wat over het naleven van regels. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 07:20:
[...]

Intussen is de groep verdubbeld, 15 man positief ook collega's van het vaste team zijn positief. Gros is eruit gekomen omdat men volgens richtlijnen na x dagen moet testen.

Kreeg gisteren appje, collega's die in quarantaine hadden gemoeten of in contact zijn geweest met hebben gisteren gewoon gewerkt. Mijn zusje heeft een sneltest gedaan en is negatief maar dit zegt ook wel wat over het naleven van regels. :F
/me Tja mompelt iets met kritische beroepen

Bij de Jumbo betekent het voor de kids dus waarschijnlijk geen geld, niet opgeroepen worden want in quarantaine. Dan begrijp ik heel goed dat ze het niet zo nauw nemen. Zegt trouwens meee over de jumbo zelf.. Die weten goed wie veel contact met elkaar hebben en laten ze toch werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 07:39:
[...]

Bij de Jumbo betekent het voor de kids dus waarschijnlijk geen geld, niet opgeroepen worden want in quarantaine. Dan begrijp ik heel goed dat ze het niet zo nauw nemen. Zegt trouwens meee over de jumbo zelf.. Die weten goed wie veel contact met elkaar hebben en laten ze toch werken.
Voor de Jumbo betekent het met een beetje pech dat de hut een week dicht moet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
  • Laatst online: 09:41
De winkelmanager kijkt dus echt alleen maar naar de centjes en heeft maling aan eventuele gevolgen. Het personeel kan er niet zo veel aan doen, niet op komen dagen betekent geen geld en wellicht zelfs geen baantje meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D.deJong schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:08:
De winkelmanager kijkt dus echt alleen maar naar de centjes en heeft maling aan eventuele gevolgen. Het personeel kan er niet zo veel aan doen, niet op komen dagen betekent geen geld en wellicht zelfs geen baantje meer.
beetje generaliserend wel dit, winkelmanagers zijn vaak ook mensen die zich verantwoordelijk voelen richting personeel en omgeving.
En zelfs degenen die vooral naar euro's kijken kijken ook naar de langere termijn.
Verder blijft zo'n winkel echt wel open, desnoods met lagere bezetting, personeel van andere vestigingen of vast personeel dat extra ingeroosterd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:47:
[...]

beetje generaliserend wel dit, winkelmanagers zijn vaak ook mensen die zich verantwoordelijk voelen richting personeel en omgeving.
En zelfs degenen die vooral naar euro's kijken kijken ook naar de langere termijn.
Verder blijft zo'n winkel echt wel open, desnoods met lagere bezetting, personeel van andere vestigingen of vast personeel dat extra ingeroosterd wordt.
Niks generaliserend, ik scheer ze niet allemaal over één kam.
Ook zeg ik niks over het sluiten van de tent maar in het geval van niet op komen dagen (ondanks quarantaine) zou het wel eens hun vakantiebaantje kunnen kosten.

[ Voor 12% gewijzigd door D.deJong op 14-07-2021 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:58

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

Allereerst vervelend om te horen. Wel spreekt het BCO beleid bij een categorie 2 contact dat deze zich na 5 dagen laten testen met een PCR-m LAMP- of antigeensneltest.
Ik weet niet wanneer ze in contact is geweest maar gezien jij “gisteren” schrijft kan het wezen dat ze te vroeg getest heeft.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Van viroloog naar vinoloog! En dat hebben wij betaald. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:17
Bart-Willem schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:31:
[...]

Van viroloog naar vinoloog! En dat hebben wij betaald. :/
"Maar in Duitsland.."
"In Duitsland.."
"De Duitsers.."
"Waar ik werk.."

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:23

Amphiebietje

In de blubber

timmie1 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:04:
Is er overigens bekend wat er gebeurt met de persoonsgegevens en het biologische materiaal na een corona test bij de GGD? Worden beide gewist/vernietigd? De security officer van de lokale GGD heeft laten weten hier ook niets vanaf te weten, dat voedt de twijfel die ik zie bij verschillende mensen m.b.t. de alleswetende overheid, de privacy en
misbruik van de (lichaamseigen) gegevens.
Omdat jij denkt dat ze dat allemaal gaan bewaren? ;)

Nee, het biologische materiaal gaat in speciale afvalbakken die door een speciaal daarvoor bevoegd bedrijf worden opgehaald, en met de juiste veiligheidsmaatregelen wordt alles dan vernietigd (meestal verbrand in een verbrandingsoven).

Apparatuur en materiaal dat herbruikbaar is, wordt oftewel goed schoongemaakt (inclusief sterilisatie), oftewel afgevoerd door een gespecialiseerd bedrijf dat de boel schoonmaakt en herverwerkt tot grondstoffen voor iets nieuws.

Tenminste, zo ging dat op het lab bij mij op de universiteit.

De security officer is daar de verkeerde bron voor, probeer een laborant of het hoofd laboratorium eens.

[ Voor 3% gewijzigd door Amphiebietje op 14-07-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

#kleurenterreur.. jahwel hoor. Wilders heeft er weer een bedacht. Nu moet er opeens op de vakanties van mensen gelet worden haha

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
DevWouter schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:13:
[...]

Allereerst vervelend om te horen. Wel spreekt het BCO beleid bij een categorie 2 contact dat deze zich na 5 dagen laten testen met een PCR-m LAMP- of antigeensneltest.
Ik weet niet wanneer ze in contact is geweest maar gezien jij “gisteren” schrijft kan het wezen dat ze te vroeg getest heeft.
Begin deze week kwam het woord eruit. Gisteren vervolg met enkele en later nog iets meer positieve. Ik heb geen idee in hoeverre zij in contact gekomen is. I heb geen idee hoe haar werk eraan toe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 07:39:
[...]

Vziw is kritische beroepen daarin geen factor. Alleen in de zorg is dat een tijdje een ding geweest. Juist op een plek waar je met derden te maken hebt is dat mijns inziens een no-go... (wat iets anders is als zeggen dat het me verbaast...)

[ Voor 10% gewijzigd door ijdod op 14-07-2021 18:08 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

[...]

Om dit soort taferelen heb ik vorig jaar mijn bijbaan bij de Plus opgezegd. Dit zal wel bij de meeste supermarkten gebeuren, alles voor de winst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Thomas schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:26:
[...]

Om dit soort taferelen heb ik vorig jaar mijn bijbaan bij de Plus opgezegd. Dit zal wel bij de meeste supermarkten gebeuren, alles voor de winst!
Het is de afgelopen dagen een drama in de groepsapp. Veel openstaande diensten, collega’s die een voor een uitvallen vanwege testuitslag of een quarantaine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Mrjraider schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:32:
[...]

Het is de afgelopen dagen een drama in de groepsapp. Veel openstaande diensten, collega’s die een voor een uitvallen vanwege testuitslag of een quarantaine.
Hopen dat werknemers zelf en e.v.t. hun ouders gewoon verantwoordelijkheid nemen, maar zo klinkt het wel. Bij mij werden ik en collega's gewoon door de verrekte supermarktmanager gepusht om tóch te komen met klachten of in quarantaine, en sommigen staan dan niet zo sterk in hun schoenen. Het is echt achterlijk hoe supermarkten (al is dit natuurlijk veel breder) dit aanpakken. Ben zelf ontzettend blij dat ik de keuze heb gemaakt om gewoon te vertrekken, maar dat was voor mij niet zo moeilijk omdat het gewoon een baantje naast mijn studie was. Wat moet je dan als je van zo'n baan afhankelijk bent betreft inkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011

Dennis1812

Amateur prutser

Thomas schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:38:
[...]

Hopen dat werknemers zelf en e.v.t. hun ouders gewoon verantwoordelijkheid nemen, maar zo klinkt het wel. Bij mij werden ik en collega's gewoon door de verrekte supermarktmanager gepusht om tóch te komen met klachten of in quarantaine, en sommigen staan dan niet zo sterk in hun schoenen. Het is echt achterlijk hoe supermarkten (al is dit natuurlijk veel breder) dit aanpakken. Ben zelf ontzettend blij dat ik de keuze heb gemaakt om gewoon te vertrekken, maar dat was voor mij niet zo moeilijk omdat het gewoon een baantje naast mijn studie was. Wat moet je dan als je van zo'n baan afhankelijk bent betreft inkomen...
@Mrjraider is wijkverpleegkundige. Zullen dus weinig collega's zitten waarbij de ouders verantwoordelijkheid morten nemen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn toch, al die "flex" contracten? Natuurlijk gaat een groot deel gewoon werken met wat paracetamol. Niet werken is voor hen gewoon geen geld. Voor hen zijn er geen steun pakketten. Alleen maar regels die ervoor zorgen dat ze geen inkomen hebben.

Willen we dit? Nee, tuurlijk niet. Maar ik snap dat ze het doen. Daarom vind ik het loslaten van de mondkapjes in - vooral de wat drukkere - winkels een rare keuze. Zeker supermarkten draaien vooral op de goedkoopst mogelijke scholieren. Voor hen is het gewoon het verschil tussen iets verdienen en niets verdienen. Naïef om deze verantwoordelijkheid bij hen neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Om hier nog even op terug te komen... Vandaag naar kantoor geweest en aansluitend een BBQ voor een reeds een jaar uitgesteld afscheid. Nu weer thuis. 2x 1:45 uur in de trein gezeten. Situatie ongewijzigd, weer geen controle gezien. Alleen 1x een conducteur langs zien "rennen", terwijl er her en der toch wel wat mondkapjes onder de kin hingen.

Dat geeft natuurlijk niet echt een signaal af... En op plekken waar de politie en normale handhavers werken, hoeft niemand een mondkapje op.... Zo krijgt de conducteur natuurlijk ook wel een beetje de Zwarte Piet toegespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
[...]

Men blijft wel gewoon thuis begrijp ik van mijn zusje, collega's werken zich driekeer in de rondte om alles te doen en te regelen. Mijn zusje is al twee dagen langer gebleven en heeft een avond extra opgepakt sinds dit gezeur.
Andere collega heeft 49 uur gedraaid etc..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

Lees ook veel over hoe ventilatie key is bij infectiepreventie.
Nou werk ik in de IT voor huisartsen, en kom veelvuldig bij praktijken over de vloer..
en 1 ding is toch wel een rode draad.. veel praktijken ventileren heel heel slecht, spreekkamers en behandelkamers die potdicht zitten, zonder ventilatieroosters naar buiten.. met de hele dag soms de zon erop.

Argument is dan vaak 'ja als we 't openzetten kunnen mensen buiten misschien meeluisteren'.
Maar echt fijn is het niet om net na een van covid verdachte patient dan zo'n ruimte in te moeten voor
werkzaamheden :)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb vorige week mijn tweede vaccinatie gehad. Het was best wel druk en we stonden in een lange rij waar naar mijn idee best wel een wat grotere afstand mocht zijn tussen de wachtenden, waar verder niet echt op werd gehandhaafd.. Maar goed, mondkapje op, dan zal het wel meevallen qua infectiegevaar. Even later prik erin en klaar.

So far so good, geen klachten/bijwerkingen verder, totdat ik van de week een melding kreeg van de Coronamelder app dat ik op de dag van mijn vaccinatie 15 minuten binnen 1,5 meter ben geweest van iemand die corona heeft :( De app vermeldt geen tijdstip, maar het moet haast wel bij die vaccinatielocatie zijn geweest. Lekker is dat, doe je altijd voorzichtig en ga je een keer je huis uit en nog wel voor een vaccinatie, loop je het daar bijna op. Meteen volgende dag laten testen en weer een dag later negatieve uitslag, maar heb wel mijn afsrpraken op de dag van die test af moeten zeggen en gedoe ervan (naar testlocatie 30km verderop rijden, staaf in je neus).

Tip dus voor degene die nog moeten, zorg dat er bij die vaccinatie ook goed afstand wordt gehouden... De mevrouw van de GGD die ik aan de lijn had gaf ook aan dat het volgens haar wel eens geadviseerd werd om je coronamelder app uit te zetten bij de test/vaccinatie-locatie, maar ik weet niet of dat nou wel verstandig is (tenzij die app gewoon niet goed werkt en een veel grotere straal dan 1,5 meter meet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 14:57
mvz schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:15:
Lees ook veel over hoe ventilatie key is bij infectiepreventie.
Nou werk ik in de IT voor huisartsen, en kom veelvuldig bij praktijken over de vloer..
en 1 ding is toch wel een rode draad.. veel praktijken ventileren heel heel slecht, spreekkamers en behandelkamers die potdicht zitten, zonder ventilatieroosters naar buiten.. met de hele dag soms de zon erop.

Argument is dan vaak 'ja als we 't openzetten kunnen mensen buiten misschien meeluisteren'.
Maar echt fijn is het niet om net na een van covid verdachte patient dan zo'n ruimte in te moeten voor
werkzaamheden :)
Gelukkig is het advies voor mensen met covid gerelateerde klachten om vooral niet naar de huisartsenpraktijk te komen... Dus wat dat betreft zal het wel meevallen.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Vandaag weer met de neus op de feiten gedrukt. Een collega en zijn vrouw (midden 30 alle twee) goed ziek van Corona. Geveld op bed met koorts en hoofdpijn al enkele dagen. Ze waren in juni al volledig gevaccineerd (vader was huisarts).Duimen dat het daarbij blijft.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011

Dennis1812

Amateur prutser

Blackouts schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:18:
[...]

Gelukkig is het advies voor mensen met covid gerelateerde klachten om vooral niet naar de huisartsenpraktijk te komen... Dus wat dat betreft zal het wel meevallen.
Daar heeft onze huisarts al sinds een ruim jaar het isolatie spreekuur voor. Naar binnen via de achterdeur en geholpen in isolatie.
Ook die mensen hebben recht op huisartsenzorg en dit soms ook nodig.

En dan nog de griep die gewoon komt en niks zegt. Dat zijn er ook veel.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
@Blackouts De instructie is de HAP te bellen en dan de instructies op te volgen. Dat komt meestal neer op of een speciaal spreekuur of een afwijkende procedure voor toegang. Niet op 'je komt niet meer op de HAP'.

@BlackMonkey (hieronder) Inderdaad, excuus.

[ Voor 11% gewijzigd door ijdod op 15-07-2021 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
ijdod schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:43:
@BlackMonkey De instructie is de HAP te bellen en dan de instructies op te volgen. Dat komt meestal neer op of een speciaal spreekuur of een afwijkende procedure voor toegang. Niet op 'je komt niet meer op de HAP'.
Ik denk dat je @Blackouts bedoeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Om iedereen even een hart onder de riem te steken. Mijn zwager is statistisch bioloog (oid) en heeft jaren gewerkt aan onderzoek naar de pest. Heb hem een tijd niet gesproken en van het weekend weer voor het eerst sinds de pandemie. Op mijn vraag “En wat vind jij nou van hoe we omgaan met deze pandemie?”

“Goeie oefening voor als we eens een echt virus hebben”. *O*

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@armageddon_2k1 Alleen als we er iets van leren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:19

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Wat ik heb geleerd in mijn tijd als vakkenvuller (nu al bijna 20 jaar geleden :P), is dat supermarktmanagers denken dat zij het allerbelangrijkste beroep ter wereld hebben en dat de wereld vergaat als de chips en melk een uurtje later gevuld worden. Naar volk :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:43:
Ik heb vorige week mijn tweede vaccinatie gehad. Het was best wel druk en we stonden in een lange rij waar naar mijn idee best wel een wat grotere afstand mocht zijn tussen de wachtenden, waar verder niet echt op werd gehandhaafd.. Maar goed, mondkapje op, dan zal het wel meevallen qua infectiegevaar. Even later prik erin en klaar.

So far so good, geen klachten/bijwerkingen verder, totdat ik van de week een melding kreeg van de Coronamelder app dat ik op de dag van mijn vaccinatie 15 minuten binnen 1,5 meter ben geweest van iemand die corona heeft :( De app vermeldt geen tijdstip, maar het moet haast wel bij die vaccinatielocatie zijn geweest. Lekker is dat, doe je altijd voorzichtig en ga je een keer je huis uit en nog wel voor een vaccinatie, loop je het daar bijna op. Meteen volgende dag laten testen en weer een dag later negatieve uitslag, maar heb wel mijn afsrpraken op de dag van die test af moeten zeggen en gedoe ervan (naar testlocatie 30km verderop rijden, staaf in je neus).

Tip dus voor degene die nog moeten, zorg dat er bij die vaccinatie ook goed afstand wordt gehouden... De mevrouw van de GGD die ik aan de lijn had gaf ook aan dat het volgens haar wel eens geadviseerd werd om je coronamelder app uit te zetten bij de test/vaccinatie-locatie, maar ik weet niet of dat nou wel verstandig is (tenzij die app gewoon niet goed werkt en een veel grotere straal dan 1,5 meter meet).
Die app gebruik ik niet. We hebben 1 keer contact gehad met Bron en Contact Onderzoek en die bepalen heel anders of je risico gelopen hebt. Volgens mij krijg je van die app vooral heel veel false positives. Hoe kun je nou bij een vaccinatielocatie minimaal 15 minuten binnen 1,5 meter van iemand anders zijn geweest? In de rij staat iedereen netjes op zo'n streepje (alleen leden van hetzelfde huishouden staan bij elkaar). Je staat hooguit 10 minuten in de rij, voor je naar een eenzaam wachtstoeltje tegenover de prikbalie mag. Na het prikken moet je 15 minuten op een stoeltje zitten en dat stoeltje staat op ruim 1,5 meter van de andere stoelen. Mijn conlusie is dat de app niet altijd accuraat kan inschatten wat de afstand is. Ik vermoed dat je die 15 minuten wachten gewoon bij iemand in de buurt hebt gezeten die nu positief getest is. Iedereen zit daar een beetje met zijn mobiel te klooien tijdens het wachten, dus misschien vergist de app zich hierdoor een beetje. Als je die situatie met iemand van BCO doorspreekt, komt daaruit dat je geen direct contact gehad hebt, afstand gehouden hebt en het niet langer dan 15 minuten geweest is. Dan hoef je dus niet in quarantaine en ook niet te testen zolang je geen klachten krijgt.

Testen heeft overigens ook pas zin 5 dagen na het laatste contactmoment met de besmette persoon. En het is natuurlijk wel de bedoeling dat je direct na constattering in quarantaine gaat. In ons geval bleek de buurjongen besmet en die is bij ons in huis geweest voor een kleinigheidje, korter dan een kwartier zelfs. Maar BCO belt je dan dus dezelfde dag nog of de volgende dag. Dan doen ze per persoon een risico-analyse. Daar kwam uit dat mijn dochtertje in ieder geval in quarantaine moest en na 4 dagen (er was al een dag verstreken) getest moest worden, mijn vrouw werd ingeschat als "op het randje" en kreeg vanwege haar gezondheid het advies om hetzelfde te doen, ik werd ingeschat als "geen risico" en hoefde daarom niet in quarantaine en ook niet te testen (dat laatste heb ik voor alle zekerheid gewoon maar wel gedaan samen met mijn vrouw en dochtertje). Alle 3 negatief overigens.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2021 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Palomar schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:43:
Ik heb wel het idee dat de app soms inderdaad te gevoelig is (En vast soms ook niet gevoelig genoeg, inherent aan de gebruikte techniek), want ik heb ook 1 keer een melding gehad, terwijl ik buiten de deur eigenlijk niet de kans gehad heb om meer dan 15 min bij iemand in de buurt geweest te zijn, dus het moet bijna wel van mijn buren geweest zijn, en dan moet het toch door flinke betonnen muren gegaan zijn, en uberhaupt 1,5 meter zou al wel knap zijn.

Maar dan nog vind ik het advies om de app uit te zetten wel vreemd, want IMHO heb ik liever een keer een false-positive melding ( Hoe vervelend ook ), dan dat je onbewust toch in de buurt geweest bent. Better safe than sorry.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Zoontje gisterochtend getest maar nog steeds niet gebeld. Had ik nou maar een digid voor hem geregeld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:37
TrailBlazer schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:25:
Zoontje gisterochtend getest maar nog steeds niet gebeld. Had ik nou maar een digid voor hem geregeld :(
Ja, dat is echt tip #1. Dat bellen is bij ons al twee keer helemaal misgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de supermarkt erg onwennig vind. Ik kijk met gemengde gevoelens naar de mensen die mondkapjes dragen (doe ik zelf overigens ook nog). Is die persoon gewoon verstandig/risicomijdend? Of had hij/zij eigenlijk in quarantaine moeten zitten maar gaat toch nog even shoppen?

[ Voor 4% gewijzigd door ijdod op 16-07-2021 19:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ik heb een andere ervaring in de supermarkt. Ik geniet ervan mensen weer te zien glimlachen en de mogelijkheid om terug te glimlachen en verder ben ik vooral bezig met het bedenken van wat ik zoal nodig heb. Op dat moment ben ik totaal niet bezig met corona, behalve als ik langs het bierschap loop. Heerlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Weer door het oog van de naald gekropen zoontje is niet besmet. On gezin zit ondertussen op zo’n 10 testen denk ik en alle negatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ijdod schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 17:52:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de supermarkt erg onwennig vind. Ik kijk met gemengde gevoelens naar de mensen die mondkapjes dragen (doe ik zelf overigens ook nog). Is die persoon gewoon verstandig/risicomijdend? Of had hij/zij eigenlijk in quarantaine moeten zitten maar gaat toch nog even shoppen?
In mijn omgeving zijn er een aantal mensen die (weer) een mondkapje dragen in de winkel. Veelal mensen die nog niet volledig gevaccineerd zijn en even geen risico willen nemen.
Zelf draag ik ze niet meer, maar ik ben wel voorzichtig richting morgenvroeg (2e Pfizer-prik). En ik zal het de weken daarna ook nog even rustig aan doen. Even geen terras, niet in drukke winkels, dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
TrailBlazer schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:25:
Zelf bellen. Heb altijd nog zo de uitslagen van mijn kinderen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Cobb schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:52:
[...]

Zelf bellen. Heb altijd nog zo de uitslagen van mijn kinderen gehad.
Ja... maar dat is ook wel gedoe met heen en weer bellen (nog nooit in één keer geholpen, misschien vanwege Amsterdam^^).

DIGID is veruit het simpelste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
roffeltjes schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:05:
[...]

Ja... maar dat is ook wel gedoe met heen en weer bellen (nog nooit in één keer geholpen, misschien vanwege Amsterdam^^).

DIGID is veruit het simpelste ;)
Hehe, idd... Ik had idd ook nooit een DigiD voor mijn kinderen aangemaakt en toen mijn zoontje van 2 getest moest worden was dat toch wel vervelend dat we zolang moesten wachten op de uitslag (en hij dus niet naar de crèche mocht). Direct voor hem en mijn dochter van 4 ook een DigiD aangemaakt. Maar goed ook, want een paar weken later moest mijn dochter ook getest worden. Dankzij DigiD nu wel snel uitslag, waardoor ze de volgende dag alweer naar school mocht. Ik adviseer nu iedereen om voor je kinderen ook alvast DigiD aan te maken, ook al heb je het misschien nog 10 jaar niet nodig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Ja, ze hebben het over een push naar Vaccinaties, maar het gemene masterplan is juist een push naar DIGID :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

zacht schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:17:
[...]

In mijn omgeving zijn er een aantal mensen die (weer) een mondkapje dragen in de winkel. Veelal mensen die nog niet volledig gevaccineerd zijn en even geen risico willen nemen.
Zelf draag ik ze niet meer, maar ik ben wel voorzichtig richting morgenvroeg (2e Pfizer-prik). En ik zal het de weken daarna ook nog even rustig aan doen. Even geen terras, niet in drukke winkels, dat soort dingen.
Tsja mondkapjes bieden een individu helemaal geen 'bescherming' . Was alleen maar om de R een heeeel klein beetje omlaag te brengen. Vreemd dat mensen zich veilig(er) voelen met zo'n ding op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

de Peer schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:55:
[...]

Tsja mondkapjes bieden een individu helemaal geen 'bescherming' . Was alleen maar om de R een heeeel klein beetje omlaag te brengen. Vreemd dat mensen zich veilig(er) voelen met zo'n ding op.
Hangt van het type mondkapje af, de ffp2 biedt een individu prima bescherming.

Andere medische mondkapjes beperken ook best veel qua verspreiding.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Net maar eens poolshoogte op de tilburgse kermis wezen nemen. Opvallend goed georganiseerd naar mijn bescheiden mening.... ja het was er druk, en toch zeker 15 minuten in de rij gestaan voor ik 1 van de terreinen op mocht. Veel mensen dropen al meteen af, anderen namen het voor lief. Eenmaal binnen viel de relatieve rust en ruimte op.... waar de zaterdag (op roze maandag na ;) ) altijd de topdag was en je letterlijk over de hoofden kon lopen was dit een verademing. Ik kan me niet voorstellen dat dit een covid uitbraak gaat worden. Het grootste verschil met een festival is dat op een kermis het publiek zich eigen heel goed verdeeld over alle attracties, bars en eettentjes. Mochten er nog meer tweakers overwegen te gaan de komende dagen, ga niet via de ingang van de spoorlaan, maar bijvoorbeeld via het piusplein. Daar stond bijna geen rij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 08:54
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:23:
[...]

Die app gebruik ik niet. We hebben 1 keer contact gehad met Bron en Contact Onderzoek en die bepalen heel anders of je risico gelopen hebt. Volgens mij krijg je van die app vooral heel veel false positives. Hoe kun je nou bij een vaccinatielocatie minimaal 15 minuten binnen 1,5 meter van iemand anders zijn geweest? In de rij staat iedereen netjes op zo'n streepje (alleen leden van hetzelfde huishouden staan bij elkaar). Je staat hooguit 10 minuten in de rij, voor je naar een eenzaam wachtstoeltje tegenover de prikbalie mag. Na het prikken moet je 15 minuten op een stoeltje zitten en dat stoeltje staat op ruim 1,5 meter van de andere stoelen. Mijn conlusie is dat de app niet altijd accuraat kan inschatten wat de afstand is. Ik vermoed dat je die 15 minuten wachten gewoon bij iemand in de buurt hebt gezeten die nu positief getest is. Iedereen zit daar een beetje met zijn mobiel te klooien tijdens het wachten, dus misschien vergist de app zich hierdoor een beetje. Als je die situatie met iemand van BCO doorspreekt, komt daaruit dat je geen direct contact gehad hebt, afstand gehouden hebt en het niet langer dan 15 minuten geweest is. Dan hoef je dus niet in quarantaine en ook niet te testen zolang je geen klachten krijgt.
Zo moeilijk is dat niet bij sommige vaccinatie locaties maar je moet ook niet de aanname doen dat die allemaal hetzelfde zijn qua opbouw
In Naarden zijn er geen eenzame stoeltjes om te wachten. Naarden heeft ook geen prikbalies maar prikhokjes en de wachtruimte is een stukje voorbij de prikhokjes.
In de wachtruimte staan de stoeltjes naast elkaar zonder 1,5 meter maar heb je links en rechts van je plexiglas. Links en rechts kun je dus 2 a 3 mensen binnen 1,5 meter hebben en achter je ook een paar achter de scheidingswand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Laatst online: 29-08 08:12
Ik vraag me iets af. Op corona dashboard staat vermeld dat er 14 mensen zijn opgenomen in het ziekenhuis. Echter, daaronder staat dat er 28 meer mensen in het ziekenhuis liggen dan de vorige waarde...

Dit is wel een beetje vreemd, of niet? :)

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09:07

NMH

Moderator General Chat
Bowen_HAFX schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:47:
Ik vraag me iets af. Op corona dashboard staat vermeld dat er 14 mensen zijn opgenomen in het ziekenhuis. Echter, daaronder staat dat er 28 meer mensen in het ziekenhuis liggen dan de vorige waarde...

Dit is wel een beetje vreemd, of niet? :)
Het aantal opnames is maar een van de parameters die de bedbezetting op de verpleegafdeling bepalen. Er gaan bijvoorbeeld ook patienten van en naar de IC en patienten naar huis. Als je al die stromen optelt en aftrekt kom je op de netto verandering van de bezetting. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
NMH schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:27:
[...]

Het aantal opnames is maar een van de parameters die de bedbezetting op de verpleegafdeling bepalen. Er gaan bijvoorbeeld ook patienten van en naar de IC en patienten naar huis. Als je al die stromen optelt en aftrekt kom je op de netto verandering van de bezetting. :)
Dat begrijp ik, maar IC was met 2 toegenomen en een afname van patiënten door ontslagresulteert in een lager getal. Maar blijkbaar was het getal van 14 niet juist en had het 42 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:13
Zojuist in Eindhoven de 2e Phizer gekregen. Nu nog even wachten en hopen dat ik nu net zoals de 1e keer enkel wat spierpijn in mijn schouder krijg haha

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

#vaccinerenwerkt

ouder artikel (5 juli) maar toch interessant om te zien: https://www.newstatesman....amatically-reduced-deaths

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/stYDLUqeLaCsU9fda8axV3UW3kg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OZBNjlWosWEQxSHzDW1n3we9.png?f=fotoalbum_large

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 08:54
Eind van de dag werd m'n zwager gebeld door de thuiszorg, helaas is uw moeder verzorgd door een medewerker die zojuist positief getest is. Maak u niet druk want we werken veilig en geen maatregelen/test noodzakelijk zolang schoonmoeder geen klachten heeft.
Schoonmoeder is afgelopen weekend bij ons en bij m'n zwager geweest en ook mijn moeder was hier tegelijk met haar. Mijn moeder is vandaag weer naar de tandarts en kapper geweest, m'n vrouw en schoonmoeder zijn boodschappen wezen doen en hebben gewinkeld vandaag.
Allemaal gevaccineerd maar je ziet zo wel dat het aantal contacten dat een mens heeft kan best hard kan gaan binnen een paar dagen.
Bij m'n vrouw op het werk, in een verpleeghuis, was het ook raak bij collega's en moesten alle bewoners van een bepaalde afdeling weer voor de zoveelste keer getest worden. Allemaal negatief, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 11:31
Iemand trouwens nog goede tips waar goede FFP2 maskers te krijgen zijn zonder de hoofdprijs te hoeven betalen?

En nee ik zoek geen goedkoop is duurkoop / rommel opties maar gewoon betaalbare geode kwaliteit maskers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:59
Dracula schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:53:
Iemand trouwens nog goede tips waar goede FFP2 maskers te krijgen zijn zonder de hoofdprijs te hoeven betalen?

En nee ik zoek geen goedkoop is duurkoop / rommel opties maar gewoon betaalbare geode kwaliteit maskers
Amazon (weet niet of je andere resultaten krijgt op amazon.de, maar de duitsers lopen natuurlijk allemaal met die dingen).

[ Voor 14% gewijzigd door BarôZZa op 21-07-2021 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 11:31
BarôZZa schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:30:
[...]

Amazon (weet niet of je andere resultaten krijgt op amazon.de, maar de duitsers lopen natuurlijk allemaal met die dingen).
Ja ok, zie daar hoop gemopper en gedoe maar zoek wel wat uit daar dan inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
(Even vanuit NL/BE naar dit topic verplaatst)

Misschien moeten we deze nomineren voor het woord van het jaar 2021?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13-09 12:53
wErudite schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:31:
Ik twijfel nog steeds behoorlijk over het nemen van het vaccin, ben geen wappie, geen complotdenker o.i.d. maar uuuuuugh, vind het nog best een lastige keuze. Ben zelf 22 jaar maar heb zooooveel twijfels, heel irritant. Hopelijk krijg ik ook binnen een aantal maanden de uitnodiging zodat ik de trekker maar over kan halen, denk teveel na nu 8)7 |:(
M'n eerste en enige prik zit erin. 3 dagen verder nu maar echt helemaal nergens last van, zelfs geen spierpijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 12-09 23:22
wErudite schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 21:54:
[...]
M'n eerste en enige prik zit erin. 3 dagen verder nu maar echt helemaal nergens last van, zelfs geen spierpijn.
Beetje over je twijfels heen gekomen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
gekkie schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:31:
[...]

Beetje over je twijfels heen gekomen dan ?
Ja hoor, anders had ik ‘t zeerzeker niet gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
wErudite schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 23:15:
[...]
Ja hoor, anders had ik ‘t zeerzeker niet gedaan
Nog iets specifieks wat dan uiteindelijk toch de doorslag heeft gegeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
gekkie schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 23:26:
[...]

Nog iets specifieks wat dan uiteindelijk toch de doorslag heeft gegeven ?
Niet per sé.. Voelde puur voor mezelf gewoon beter om ‘t maar wel te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
wErudite schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 00:12:
[...]
Niet per sé.. Voelde puur voor mezelf gewoon beter om ‘t maar wel te doen
Ah ok niet echt een helder inzicht waar andere twijfelaars wellicht ook nog wat aan zouden kunnen hebben qua overpeinzing :)
Nouja mooi dat het allemaal goed verlopen is en je weinig klachten hebt !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:02

HollovVpo1nt

I like gadgets

Impliciet of expliciet word je gedwongen om een corona vaccin te nemen als je kijkt naar het buitenland. Waarom? Laat degenen die niet gevaccineerd zijn accepteren dat ze een gevaar voor zichzelf en andere niet gevaccineerden zijn. Waarom moet je de nog verder plagen?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 08:44:
Impliciet of expliciet word je gedwongen om een corona vaccin te nemen als je kijkt naar het buitenland. Waarom? Laat degenen die niet gevaccineerd zijn accepteren dat ze een gevaar voor zichzelf en andere niet gevaccineerden zijn. Waarom moet je de nog verder plagen?
Omdat je simpelweg veel effectiever het virus kunt meenemen/verspreiden, andere landen nog niet zo ver zijn qua vaccinatiegraad, het financieel niet uit kan qua toerisme inkomen en de extra ziekenhuiskosten uitgaven, om vaccinaties in heel Europa te stimuleren, er zijn misschien mensen die wel graag gevaccineerd willen zijn maar door omstandigheden nog niet de mogelijkheid hebben gehad en niet zitten te wachten op jouw acceptatie dat jij mogelijkerwijs mensen dodelijk ziek maakt.

Ik snap oprecht niet wat nu het hele probleem is om twee prikjes te halen. Je hebt ook nog nooit een tetanus prik gehaald? Of gele koorts? Buiktyfus? Nog nooit een verre reis gemaakt? Wees dankbaar dat we in een tijd en land leven dat dit überhaupt mogelijk is.

Of is het een heel groot probleem dat er een cellijn is gebruikt dat 20 jaar geleden uit een embryo is gehaald? Mensen doen net alsof er voor elke vaccin een ongeboren vrucht wordt geoogst...

En mocht je toch besmet worden, in het ziekenhuis belanden, dan weiger je dus ook op de IC terecht te komen? Aan de beademing krijg je een infuus met zware medicatie toegediend. Dan mag er wel iets ingespoten worden? En wat denk je dat prednison en dexamethason in die hoeveelheid met je doet? Mensen komen gewoon zwaar beschadigd eruit. Dat risico wil je nemen? Terwijl je ook gewoon een klein prikje kunt halen die een immumresponse opwekt?

Als je er geen verstand van hebt, vertrouw dan op mensen die dat wel hebben en die ook zich massaal laten inenten. Gewoon compleet idioot. Je volgt ook niet de handleiding van je auto en besluit zelf wel dat biologische pinda olie beter is voor je motor? Was paar dagen geleden nog bij de garage waarbij een monteur begon dat hij het wel heel gek was dat er geen griep was geweest en het idee had dat er meer aan de hand was... Rustig uitgelegd dat de maatregelen tegen corona ook werken tegen de griep en dat het daarom niet heel vreemd is. Hij heeft mijn auto uitstekend gerepareerd, maar ik neem geen medisch advies van hem aan.

Uiteraard ben je baas over eigen lichaam en als je alleen jezelf ermee hebt, dan interesseert het mij nog minder dan niks, maar je hebt ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid hier. Je beschermt niet alleen jezelf, maar ook mensen waarbij het vaccin niet goed werkt of mensen die door sociale druk van gehersenspoelde mensen niet durven.

Bovendien als gevolg daarvan kunnen de mensen die wel het gigantische offer hebben genomen van twee prikjes weer thuiswerken, niet normaal naar restaurants of parken en in het ergste geval gaan weer de kinderopvang dicht.

Gelukkig is de Delta variant nu zo besmettelijk, dat de grote groepen bewust niet gevaccineerden met de huidige maatregelen ook binnenkort immuun zullen zijn en dan zijn we van deze hele discussie verlost...

Mijn excuses voor de ongenuanceerde mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Bowen_HAFX wel met de kanttekening dat je als gevaccineerde net zo goed andere mensen kan besmetten, tevens kan de viral load net zo hoog zijn als bij ongevaccineerde mensen. Je vaccineert je dus voornamelijk voor jezelf en om de zorg te ontlasten indien je een verhoogd risico loopt.

Pagina: 1 ... 12 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"