HollovVpo1nt schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 08:44:
Impliciet of expliciet word je gedwongen om een corona vaccin te nemen als je kijkt naar het buitenland. Waarom? Laat degenen die niet gevaccineerd zijn accepteren dat ze een gevaar voor zichzelf en andere niet gevaccineerden zijn. Waarom moet je de nog verder plagen?
Omdat je simpelweg veel effectiever het virus kunt meenemen/verspreiden, andere landen nog niet zo ver zijn qua vaccinatiegraad, het financieel niet uit kan qua toerisme inkomen en de extra ziekenhuiskosten uitgaven, om vaccinaties in heel Europa te stimuleren, er zijn misschien mensen die wel graag gevaccineerd willen zijn maar door omstandigheden nog niet de mogelijkheid hebben gehad en niet zitten te wachten op jouw acceptatie dat jij mogelijkerwijs mensen dodelijk ziek maakt.
Ik snap oprecht niet wat nu het hele probleem is om twee prikjes te halen. Je hebt ook nog nooit een tetanus prik gehaald? Of gele koorts? Buiktyfus? Nog nooit een verre reis gemaakt? Wees dankbaar dat we in een tijd en land leven dat dit überhaupt mogelijk is.
Of is het een heel groot probleem dat er een cellijn is gebruikt dat 20 jaar geleden uit een embryo is gehaald? Mensen doen net alsof er voor elke vaccin een ongeboren vrucht wordt geoogst...
En mocht je toch besmet worden, in het ziekenhuis belanden, dan weiger je dus ook op de IC terecht te komen? Aan de beademing krijg je een infuus met zware medicatie toegediend. Dan mag er wel iets ingespoten worden? En wat denk je dat prednison en dexamethason in die hoeveelheid met je doet? Mensen komen gewoon zwaar beschadigd eruit. Dat risico wil je nemen? Terwijl je ook gewoon een klein prikje kunt halen die een immumresponse opwekt?
Als je er geen verstand van hebt, vertrouw dan op mensen die dat wel hebben en die ook zich massaal laten inenten. Gewoon compleet idioot. Je volgt ook niet de handleiding van je auto en besluit zelf wel dat biologische pinda olie beter is voor je motor? Was paar dagen geleden nog bij de garage waarbij een monteur begon dat hij het wel heel gek was dat er geen griep was geweest en het idee had dat er meer aan de hand was... Rustig uitgelegd dat de maatregelen tegen corona ook werken tegen de griep en dat het daarom niet heel vreemd is. Hij heeft mijn auto uitstekend gerepareerd, maar ik neem geen medisch advies van hem aan.
Uiteraard ben je baas over eigen lichaam en als je alleen jezelf ermee hebt, dan interesseert het mij nog minder dan niks, maar je hebt ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid hier. Je beschermt niet alleen jezelf, maar ook mensen waarbij het vaccin niet goed werkt of mensen die door sociale druk van gehersenspoelde mensen niet durven.
Bovendien als gevolg daarvan kunnen de mensen die wel het gigantische offer hebben genomen van twee prikjes weer thuiswerken, niet normaal naar restaurants of parken en in het ergste geval gaan weer de kinderopvang dicht.
Gelukkig is de Delta variant nu zo besmettelijk, dat de grote groepen bewust niet gevaccineerden met de huidige maatregelen ook binnenkort immuun zullen zijn en dan zijn we van deze hele discussie verlost...
Mijn excuses voor de ongenuanceerde mening...