Benieuwd naar het aantal besmettingen vandaag. Ik denk >7k.
Ach stel je niet zo aan, ga maar lekker een karretje pakken voor 1 artikelManiacsHouse schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 01:54:
[...]
Vooral dat laatste. Sta je dan met geen muntje op zak. Oh mandjes mag ook weer... Met het verzoek ze na gebruik weer bij het ingangspoortje te zetten. Nog even een extra paar meters vanaf de kassa naar dat poortje en kruis je fijn de mensen die de winkel binnenlopen. Heb ze daar al tig keer zien staan klojen want 1 persoon zet mandje terug, binnenkomende wil mandje maar er staat iemand voor die zijn mandje net terugzet. Extra verkeer/contact op <1 meter. Top! Ga vooral zo door!... Maar ja corona is voorbij. Dus cashen!!! En tadaaaaa morgen (inmiddels vandaag) weer maatregelen.
Complimenten trouwens voor (aantal) horecazaken die uit eigen beweging toch weer deels dichtgaan of strengere maatregelen nemen.
Ik heb altijd zo'n plastic muntje bij me in dat kleine zakje in de rechter broekzak van mijn spijkerbroek
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Voor die reden heb ik altijd een 50 centstuk, een losse euro en een los 2 euro muntstuk in mijn broekzak. Maar waar ik normaal boodschappen ga doen zijn de muntjes in de winkelwagens al heel lang weer terug, ze zijn maar heel kort niet nodig geweest. Het is een beetje een onaangepaste tokkiewijk, dus die wagentjes vond je overal door de wijk.Vrijdag schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:24:
Ik heb altijd zo'n plastic muntje bij me in dat kleine zakje in de rechter broekzak van mijn spijkerbroek
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Gelijk een afspraak gemaakt toen het open stond voor '88. Kon 3 dagen later terecht.psy schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:28:
[...]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Je bent van 1988?
Kan dan eigenlijk alleen met Moderna?
Schiet tussen de palen en je scoort!
Maar jij kon dan wel eerder een afspraak maken.steveman schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:30:
[...]
Zelfde datum voor de 2e, '82. BioNtech/Pfizer.
Echter 1988 kon pas vanaf 9 juni. En dan vind ik het wel extreem snel. Ik begrijp niet hoe dat mogelijk is. Bij Pfizer moet er minimaal 5 tot wel 6 weken tussen zitten. Hoe dan? Moderna zou wel kunnen met 4 weken als je mazzel hebt.
Toen ik een afspraak kon maken (1970, vanaf 25 mei, eerste mogelijkheid 19 juni), was de eerstvolgende mogelijkheid dus pas 3 weken daarna. En dan schuift het allemaal wel hard op.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Volgens mij mis je mijn puntRzarect0r schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:18:
[...]
Ach stel je niet zo aan, ga maar lekker een karretje pakken voor 1 artikel
Dan had je een paar keer kunnen F5'en, postcode veranderen of bellen.psy schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:47:
[...]
Maar jij kon dan wel eerder een afspraak maken.
Echter 1988 kon pas vanaf 9 juni. En dan vind ik het wel extreem snel. Ik begrijp niet hoe dat mogelijk is. Bij Pfizer moet er minimaal 5 tot wel 6 weken tussen zitten. Hoe dan? Moderna zou wel kunnen met 4 weken als je mazzel hebt.
Toen ik een afspraak kon maken (1970, vanaf 25 mei, eerste mogelijkheid 19 juni), was de eerstvolgende mogelijkheid dus pas 3 weken daarna. En dan schuift het allemaal wel hard op.
Dan had je mogelijk 2 a 3 weken eerder terecht gekund.
Ik had ook 4 Juni afspraak gemaakt, 12 Juni 1e prik. (de 1e optie hier in de buurt was pas op 26 Juni oid, maar in andere postcodes was nog prima een plek te vinden)
[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 09-07-2021 11:51 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik ben van 1969, kon dus tegelijk met jou een afspraak maken. eerste prik van 28 mei, tweede 1 juli.psy schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:47:
[...]
Was wel een beetje goochelen met postcode.
Je moest er ook een beetje geluk meehebben denk ik.
Het was enorm afhankelijk van de locatie. Mijn broer heeft even met zn postcode gespeeld en kon toen 2 weken eerder terecht op een kwartiertje rijdenpsy schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:47:
[...]
Sorry, maar moeten mensen zich nu gaan verdedigen omdat ze snel een afspraak hebben weten te regelen?
psy schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:47:
[...]
Natuurlijk niet.joppe113 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:54:
Sorry, maar moeten mensen zich nu gaan verdedigen omdat ze snel een afspraak hebben weten te regelen?
[...]
Maar het is een onzin discussie waarbij er eigenlijk wordt gesteld dat "als ze hadden gewild was groep xyz al volledig geprikt". Zo werkt het dus helaas niet.
Dus nu staat verjaardag van je vrouw vetgedrukt in je agenda?autje schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:53:
[...]
Maar omdat ik even de verjaardag van mijn vrouw vergeten was (...) heb ik gebeld om de afspraak te verzetten
MikeyMan schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:08:
Reed vanmorgen langs een snelteststraat voor Testen voor Toegang.
Rijen dik stonden ze daar. En dat met het zwaard van damocles over dit weekend.
Hoop doet leven zullen we maar zeggen.
Zou me overigens niks verbazen als ze bij dat pand al besmet raken. Zag er niet heel gestructureerd uit
https://www.omroepbrabant...rsconferentie-over-coronaVooral in Amsterdam en Noord-Holland zijn voor komend weekend veel testafspraken gemaakt in het kader van Testen voor Toegang. Landelijk staan voor vrijdag en de komende weekenddagen tot dusver 180.000 testafspraken gepland, laat Stichting Open Nederland weten.
[ Voor 7% gewijzigd door Wolly op 09-07-2021 12:04 ]
Je mag een afspraak maken en je krijgt drie mogelijkheden in beeld. Je kiest er één. Zo gaat het in de meeste gevallen die online een afspraak maken, zo ook bij mij (1970, 18-7 mijn tweede prik). Dat de rest een lifehack uitvoert door te F5'en of te bellen is allemaal leuk en aardig, maar daar krijg je het land niet eerder mee gevaccineerd.YakuzA schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:50:
[...]
Dan had je een paar keer kunnen F5'en, postcode veranderen of bellen.
Dan had je mogelijk 2 a 3 weken eerder terecht gekund.
Ik had ook 4 Juni afspraak gemaakt, 12 Juni 1e prik. (de 1e optie hier in de buurt was pas op 26 Juni oid, maar in andere postcodes was nog prima een plek te vinden)
In Eindhoven stond de inmiddels bekende rij bij het Beursgebouw ook weer tot ver om de hoek.MikeyMan schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:08:
Reed vanmorgen langs een snelteststraat voor Testen voor Toegang.
Rijen dik stonden ze daar. En dat met het zwaard van damocles over dit weekend.
Hoop doet leven zullen we maar zeggen.
Zou me overigens niks verbazen als ze bij dat pand al besmet raken. Zag er niet heel gestructureerd uit
Of je doet back, voert een andere postcode in en je kan 3 weken eerder geprikt worden.zacht schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:13:
[...]
Je mag een afspraak maken en je krijgt drie mogelijkheden in beeld. Je kiest er één. Zo gaat het in de meeste gevallen die online een afspraak maken, zo ook bij mij (1970, 18-7 mijn tweede prik). Dat de rest een lifehack uitvoert door te F5'en of te bellen is allemaal leuk en aardig, maar daar krijg je het land niet eerder mee gevaccineerd.
Noem het een lifehack of digitale vaardigheid zo je wil.
PSN
Pride Amsterdam nu ook geannuleerd hoor ik op het nieuws.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Ik vraag me meer af waarom we weer dicht zouden gaan terwijl we oudere en zwakkere zijn gevaccineerd? Ik ben in totaal 2x op stap geweest, waarbij het eerste weekend mwah ging en veel fraude en het tweede weekend streng gecontroleerd wordt. Vervolgens hoor ik bij andere (lees: andere steden) er vrijwel geen controle is en waarbij barpersoneel ziek is geworden waardoor ze niet eens open kunnen. Ik denk dat Festivals waar elke persoon grondig wordt gecontroleerd het beter voor elkaar hebben dan horeca gelegenheden.marapuru schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 23:28:
Er is vast al genoeg over gezegd. Maar ik moet het ook nog even kwijt. Waarom in godsnaam versoepelen. Waarom kan men zich niet nog even in de hand houden...
Grrr....
Ik denk dat maatregelen onvermijdbaar zijn begrijp me niet verkeerd, maar waarom hebben het 'voor de zorg en de oudere gedaan' terwijl deze niet ziek worden en de ziekhuizen niet vol lopen?
Lowlands gaat nog wel volgend. In het centrale topic heb ik het deze week gehad over die organisator die testen 'het probleem vond van de overheid' en dat is in principe ook zo. Maar goed diezelfde overheid kan ook beslissen om je festivalletje te cancellen.psy schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:34:
Pride Amsterdam nu ook geannuleerd hoor ik op het nieuws.
Horeca gelukkig om 00.00 dicht. Hoef ik volgende week niet om 22.00 in bed te liggen als ik even de HO in HORECA ga bezoeken.
zal wel gewoon 22.30 worden, ouwe zak dat ik ben
[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 09-07-2021 13:09 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Dan wordt het een besloten prive feest, als je zorgt dat je voor die tijd binnen bent is het prima.PolarBear schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:06:
Gaat dit topic eigenlijk ook om 24:00 dicht? Of wordt er geplaceerd?
En eerst Testen voor ToegangWolly schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:09:
[...]
Dan wordt het een besloten prive feest, als je zorgt dat je voor die tijd binnen bent is het prima.
Elect a clown, expect a circus.
Vorige week me laten testen (als volledig gevaccineerde waar nog steeds de gegevens bij het RIVM niet kloppen...) in Helmond. Was er netjes om 11:20 bij een afspraak om 11:45. Was netjes om 13:48 aan de beurt... De rij leek wel van constante lengte te zijn, dus blijkbaar hebben ze wel de juiste snelheid van het testen.zacht schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:14:
[...]
In Eindhoven stond de inmiddels bekende rij bij het Beursgebouw ook weer tot ver om de hoek.
Maarja, die 2 uur waren het zeker waard en afgelopen weekend weer lekker als vanouds rondjes kunnen lopen op het festival. Heb maandag wel even een zelf-test gedaan, just to be sure.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
En niet vergeten de portier wat toe te stoppen
En dat is serieus helemaal primaFusioxan schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:17:
[...]
Maarja, die 2 uur waren het zeker waard en afgelopen weekend weer lekker als vanouds rondjes kunnen lopen op het festival.
Ligt niet aan jou of andere bezoekers dat TvT een chaos is geworden, wel jammer, maar vingerwijzen naar mensen die braaf door de hoepeltjes zijn gesprongen is onzin.
Jammer joh: 6.986Playa del C. schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:08:
Benieuwd naar het aantal besmettingen vandaag. Ik denk >7k.
Verdomme, kon er niet ergens anders nog ff een feestje met 100 jongeren doorgaan? /s
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Zag het ook net, haha. Maar ik denk dat er nog wel wat ongeteste mensen en achterstallige statistieken zijn. Dus ik heb gewoon echt wel gelijk
Triest getal. Iets serieuzer, op dit tempo breken we volgende week records.
@hoevenpe

We kunnen de ouders zijn van iedereen daar binnen, maar dat boeit niet.
Volgende week donderdag en dat speelt ook heel erg mee. Als ik nu na anderhalf jaar toch struikel ben ik een enorme dweil.hoevenpe schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:52:
[...]
Als je beide vaccinaties al gehad hebt en/of in de buitenlucht goed afstand kunt houden kan dat nog steeds.
Mijn vrouw en ik gaan op vrijdag regelmatig nog even dansen in BitterzoetDe tijd van 'en daarna danse in de Marathon' is voor onze generatie toch al een tijdje terug?

Jij was het dus in die Heineken reclame...roffeltjes schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:58:
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
I wish... die gast had moves, ik ben toch een beetje de blanke houten Klaas
Maar het is opscheppen, ik heb een serieus mooie en sportieve vrouw die behoorlijk uit haar bol kan gaan

extra top-tip: hou je agenda na de tweede Pfizer/moderna prik leeg, voelde gisteren als een stevige griep en ben nog steeds niet echt jofel...
Nergens last van gehad na m'n 2e (morgen 2 weken geleden). Na de 1e prik had ik wel onmeunig last van m'n arm, kon er 2 dagen niet op liggen.
Mja, collega was na de 1e Pfizer prik een paar dagen slecht. Verschilt heel erg per persoon
Mja, collega was na de 1e Pfizer prik een paar dagen slecht. Verschilt heel erg per persoon
Ik zit ongeveer in dezelfde leeftijdscategorie en heb de eerste prik al gehad. Niets ergs meegemaakt tot nu toe, was direct na wel een paar dagen hondsmoe. Maar dat schijnt 'common' te zijn, veel mensen in mijn sociale kring(zowel in NL als buitenland) hadden hetzelfde met dit specifieke vaccin.Whatsausername schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:18:
[...]
Ik ben een man van 25.
Het probleem is vooral dat de mensen die dichtbij mij staan geen vaccinatie nemen. Prima, eigen keus. Maar daarbij krijg je wel alle spookverhalen mogelijke ernstige bijwerkingen mee.
Naarmate mijn afspraak dichterbij komt, begin ik toch wel te zweten
Dank voor de tip, ik dacht dat de bijwerkingen vooral bij de eerste prik voorkwamen, te vroeg gejuicht dus.hoevenpe schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:11:
extra top-tip: hou je agenda na de tweede Pfizer/moderna prik leeg, voelde gisteren als een stevige griep en ben nog steeds niet echt jofel...

Ik had over enkele weken een autovakantie naar 'the middle of nowhere' gepland met de hoop op een wederzijdse code geel of groen. Ben nu zeker meer dan anderhalf jaar constant in/om huis geweest.
Echter, ik vrees dat een buitenlandse vakantie er voor ons tot de volgende zomer niet meer in zit. Volgens een vriend van mij in die materie is de kans dat de besmettingen terugvallen naar een voldoende laag niveau voor de herfst klein, en in de herfst en winter wordt weer een besmettingsgolf verwacht. En de besmettingen zijn immers de leidraad voor de kleuren op de Covid-kaart van het ECDC en daaruit volgend het openstellen van de grenzen, niet het aantal ziekenhuis/IC opnames. Daarbij zijn een groot deel van de autoverhuurbedrijven gesloten vanwege het voortslepen van de pandemie, en de verzekeringsmaatschappijen doen ook moeilijk. Daarop komt nog dat de eisen die veel landen stellen voor toeristen uit gebieden met zulke besmettingsniveaus(Meerdere PCR-tests binnen x tijd, quarantainehotel, opgesloten zijn in vakantiepark) het wel erg moeilijk maken om te ontspannen.
Desondanks houd ik hoop, maar het ziet er slecht uit...
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Kan ook een gewone griep zijn he?hoevenpe schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:11:
Ik ben ruim een maand al klaar met vaccineren en ben al een paar dagen koortsachtig en hoesten.
Als ik had geweten dat mijn kinderen waren gaan stappen had ik wel gezegd dat ze voorlopig niet langs hoefde te komen. Tot half augustus ongeveerroffeltjes schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 15:58:
@hoevenpe
Wat ik een beetje om me heen gehoord heb hebben de meeste mensen bij AZ last bij de eerste, bij Pfizer de meesten last bij de tweede.timmie1 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:47:
[...]
Dank voor de tip, ik dacht dat de bijwerkingen vooral bij de eerste prik voorkwamen, te vroeg gejuicht dus.
(Wel anekdotisch dus)
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
De eerste Pfizer had ik inderdaad weinig last van, alleen wat moe.
Nee heb wel wat beters te doen. Het zal in ieder geval een mooie levendige nacht worden
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik mis voortschrijdend inzicht toch wel op deze kaart…
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Niet alleen op de kaart.Thalaron schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:46:
[...]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De eerste Pfizer was ik 3 dagen uitgeschakeld, daarna de rest van de week toch meer vermoeid dan anders, wazig en een vage koppijn, alhoewel ik wel de vierde dag lekker een stevige wandeling ben gaan maken en eigenlijk was dat niet anders dan normaal. Een gekke soort vermoeidheid toch...hoevenpe schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:51:
De eerste Pfizer had ik inderdaad weinig last van, alleen wat moe.
Prik 2 van Pfizer zou erger moeten zijn, dus het maakt me wel een beetje nerveus.
"Ga niet dom lopen te doen"?Thalaron schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:46:
[...]
Ah, shit, dat geldt alleen voor anderen...
Klinkt alsof je de 2e prik experience al bij de 1e hebt gehad.Amphiebietje schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:08:
[...]
De eerste Pfizer was ik 3 dagen uitgeschakeld, daarna de rest van de week toch meer vermoeid dan anders, wazig en een vage koppijn, alhoewel ik wel de vierde dag lekker een stevige wandeling ben gaan maken en eigenlijk was dat niet anders dan normaal. Een gekke soort vermoeidheid toch...
Prik 2 van Pfizer zou erger moeten zijn, dus het maakt me wel een beetje nerveus.
PSN
Kop op, na een paar dagen heb je een groen vinkjeAmphiebietje schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:08:
Vanavond weer helemaal oké, nu alweer zin om morgen te gaan hardlopen.
Zie het positief, je immuunsysteem doet in ieder geval nog ietsAmphiebietje schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:08:
[...]
De eerste Pfizer was ik 3 dagen uitgeschakeld, daarna de rest van de week toch meer vermoeid dan anders, wazig en een vage koppijn, alhoewel ik wel de vierde dag lekker een stevige wandeling ben gaan maken en eigenlijk was dat niet anders dan normaal. Een gekke soort vermoeidheid toch...
Godverdegodver... Baal echt grondig van hoe alles nu weer omgegooid wordt. Ik heb soms echt het idee dat we zijn overgeleverd aan een stel stagiairs die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn maar wel in de stoel van minister zijn terecht gekomen.
Wat een ontiegelijk faalbeleid. Niet eens zozeer hetgeen wat nu is aangekondigd, maar de versoepelingen van de afgelopen periode. Kan de hele zomer wel weer afstrepen. Kutzooi
moet echt even ergens ranten. Sorry.
Overigens ben ik benieuwd hoe vol de kroegen vanavond gaan zijn met dit bericht.
Wat een ontiegelijk faalbeleid. Niet eens zozeer hetgeen wat nu is aangekondigd, maar de versoepelingen van de afgelopen periode. Kan de hele zomer wel weer afstrepen. Kutzooi
moet echt even ergens ranten. Sorry.
Overigens ben ik benieuwd hoe vol de kroegen vanavond gaan zijn met dit bericht.
[ Voor 14% gewijzigd door marapuru op 09-07-2021 23:10 ]
Je hebt gelijk, ik bedoelde ziekenhuizen voller dan april.. Het aantal besmettingen is meer dan januari.Laguna schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 23:37:
[...]
Voller dan in januari? Hoe kom je daar nou weer bij?
In januari werden er 4.000 mensen per dag opgenomen in de ziekenhuizen in het VK, dat ligt nu rond de 400 mensen per dag.
Beiden gaan echter volledig de verkeerde kant op.
https://www.bbc.com/news/uk-57755733
Kabinet-logica: "de meeste besmettingen blijken bij feestjes thuis te komen" dus de horeca gaat weer grotendeels dicht, en er komen geen maximum aantal bezoekers voor thuis. 
Dan kan je er vergif op innemen dat jongeren tuinfeestjes gaan houden wanneer hun ouders op vakantie zijn.
Wat dus momenteel al gebeurt hier ergens achter ons, volgens mij hebben die lui niet door dat de maatregelen pas morgenochtend in gaan.
Dan kan je er vergif op innemen dat jongeren tuinfeestjes gaan houden wanneer hun ouders op vakantie zijn.
Aan de andere kant ging dat afgelopen maand(en) ook prima qua aantallen besmettingen terwijl er vast wel legio tuin feestjes waren.Bart-Willem schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:42:
Kabinet-logica: "de meeste besmettingen blijken bij feestjes thuis te komen" dus de horeca gaat weer grotendeels dicht, en er komen geen maximum aantal bezoekers voor thuis.
Dan kan je er vergif op innemen dat jongeren tuinfeestjes gaan houden wanneer hun ouders op vakantie zijn.Wat dus momenteel al gebeurt hier ergens achter ons, volgens mij hebben die lui niet door dat de maatregelen pas morgenochtend in gaan.
PSN
Meeste besmettingen thuis is logisch als alles dicht is heBart-Willem schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:42:
Dan kan je er vergif op innemen dat jongeren tuinfeestjes gaan houden wanneer hun ouders op vakantie zijn.Wat dus momenteel al gebeurt hier ergens achter ons, volgens mij hebben die lui niet door dat de maatregelen pas morgenochtend in gaan.
Hier is een kroeg/discotheek... Één besmet iemand op stap geweest, 3 kroeg/discotheken meerdere personeelsleden besmet, plus dus waarschijnlijk een hele rits bezoekers. En dan gaat het opeens hard.
Saillant detail: Groots aangekondigd geen testen bij de deur. Op vragen over de anderhalve meter kon men opeens geen antwoord geven (regel was: 1,5 meter, tenzij je test).
De horeca laat weer eens zien dat ze dus níét veiligheid kunnen garanderen. Zoals de discotheken en kroegen al een jaar lang roepen. Puntje bij paaltje en hoppakee, doen weer lekker wat we willen

Het ging om de besmettingen van afgelopen week of 2 weken.Waah schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 00:01:
[...]
Meeste besmettingen thuis is logisch als alles dicht is heandere feesjes waren er niet.
Hier is een kroeg/discotheek... Één besmet iemand op stap geweest, 3 kroeg/discotheken meerdere personeelsleden besmet, plus dus waarschijnlijk een hele rits bezoekers. En dan gaat het opeens hard.
Saillant detail: Groots aangekondigd geen testen bij de deur. Op vragen over de anderhalve meter kon men opeens geen antwoord geven (regel was: 1,5 meter, tenzij je test).
De horeca laat weer eens zien dat ze dus níét veiligheid kunnen garanderen. Zoals de discotheken en kroegen al een jaar lang roepen. Puntje bij paaltje en hoppakee, doen weer lekker wat we willen

Wij maar lachen om de UK (kerstperiode) en India ("We hebben het virus verslagen!") maar we doen hier eigenlijk hetzelfde.
Ik snap sowieso niet dat die QR code zo makkelijk te delen is. Maak een scherm video en je maten kunnen op jou vaccinatie naar binnen. Want laten we eerlijk zijn, die bewegende poppetjes onderaan slaan natuurlijk nergens op..
Als het nou werkt zoals de iDeal QR code van de ING bij een betaling, dan zou het al een stuk lastiger zijn. Deze QR code wijzigd namelijk elke X seconde voor een ander omdat die maar X seconde geldig is. Het zou toch allemaal niet zo lastig moeten zijn om dit toelaat systeem wat beter dicht te timmeren.
Als het nou werkt zoals de iDeal QR code van de ING bij een betaling, dan zou het al een stuk lastiger zijn. Deze QR code wijzigd namelijk elke X seconde voor een ander omdat die maar X seconde geldig is. Het zou toch allemaal niet zo lastig moeten zijn om dit toelaat systeem wat beter dicht te timmeren.
[ Voor 9% gewijzigd door g00gle op 10-07-2021 00:22 ]
Mee eens hoor. Snapte ook niet dat het zo rigoureus moest opeens. En dan klagen dat mensen de 1.5 meter niet aanhouden. Als je zo'n beetje alle restricties opheft krijg je dat wel ja.Bart-Willem schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 00:12:
[...]
Het ging om de besmettingen van afgelopen week of 2 weken.Maar het faalbeleid begon natuurlijk met die "dansen met Jansen"-kwats: lekker iedereen toelaten die net een prik heeft gehad in plaats van 2 weken af te wachten (zoals iedereen en alles in het buitenland doet), en dat QR-codes doorsturen/uitlenen hielp natuurlijk ook niet echt mee.
Wij maar lachen om de UK (kerstperiode) en India ("We hebben het virus verslagen!") maar we doen hier eigenlijk hetzelfde.![]()
Dat 2 weken wachten niet gehonoreerd is snap ik ook niet.
Terugkomend op het stappen: waar de besmettingen zitten zegt niet alles natuurlijk. Feestjes thuis zijn sowieso kleiner en vaak binnen een redelijk selecte sociale cirkel.
Bij stappen komt iedereen samen uit allerlei sociale cirkels. Die nemen het mee naar huis en voila. Het virus kan veel sneller thuis verspreiden opeens

Thuisfeestjes waren al tijden in volle gang. Wat dacht je van het EK? Maar ook daar: vaak dezelfde sociale cirkel waar je al een jaar in zit. Waarin je totaal niet anoniem bent. En als jij mensen aan steekt iedereen dat weet.
Nu de anonimiteit van de kroeg en discotheek weer in. Ach dat sniffeltje.... Dat ziet toch niemand, en hoort niemand met de harde muziek en donkere ruimtes.
Als je dan voorbeelden ziet zoals ik aan haal waarbij de horeca er ook nog met de pet naar gooit tja.....
Er liggen meer mensen in het ziekenhuis dan eind april dat klopt. Het gaat nu richting de 3.000, maar dat staat nog in schril contrast met januari toen de bezetting 40.000 was. Met het aantal besmettingen zit je er wederom naast, dat was in januari op de piek 60.000 per dag, dat zit nu ongeveer op de helft. Oftewel er belanden nu aanzienlijk minder mensen in het ziekenhuis dan in januari.CR2032 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 23:05:
[...]
Je hebt gelijk, ik bedoelde ziekenhuizen voller dan april.. Het aantal besmettingen is meer dan januari.
Beiden gaan echter volledig de verkeerde kant op.
https://www.bbc.com/news/uk-57755733
Deze strategie is bewust gekozen en mogelijk pakt die uiteindelijk beter uit dan onze strategie.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Goh daar lijkt echt een gedachte achter te zitten. Kan je het mee eens zijn of niet.... Maar het is in ieder geval een plan met een gedachte.Laguna schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 00:23:
[...]
Er liggen meer mensen in het ziekenhuis dan eind april dat klopt. Het gaat nu richting de 3.000, maar dat staat nog in schril contrast met januari toen de bezetting 40.000 was. Met het aantal besmettingen zit je er wederom naast, dat was in januari op de piek 60.000 per dag, dat zit nu ongeveer op de helft. Oftewel er belanden nu aanzienlijk minder mensen in het ziekenhuis.
Deze strategie is bewust gekozen en mogelijk pakt die uiteindelijk beter uit dan onze strategie.
Verfrissend tov ons eigen beleid. Wat soms toch voelt als een pijl op een dartboard.
[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 10-07-2021 00:26 ]
Besmettingen laten oplopen totdat het toch per ongeluk niet lukt om de ziekenhuizen leeg genoeg te houden zou ik niet zo snel ‘verfrissend‘ noemen.Waah schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 00:26:
[...]
Goh daar lijkt echt een gedachte achter te zitten. Kan je het mee eens zijn of niet.... Maar het is in ieder geval een plan met een gedachte.
Verfrissend tov ons eigen beleid. Wat soms toch voelt als een pijl op een dartboard.
Golf1 en 2 is dat ook in NL geprobeerd, al waren er toen nog geen vaccins.
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 10-07-2021 00:32 ]
PSN
De reden is toch vrij helder? Liever tijdens de vakantie meer besmettingen dan in het najaar vanwege school + griep seizoen. Dus bij een grote stijging makkelijker te managen.YakuzA schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 00:31:
[...]
Besmettingen laten oplopen totdat het toch per ongeluk niet lukt om de ziekenhuizen leeg genoeg te houden zou ik niet zo snel ‘verfrissend‘ noemen.
Golf1 en 2 is dat ook in NL geprobeerd, al waren er toen nog geen vaccins.
Das toch een andere uitleg als we hier krijgen... Voor hoever het überhaupt toegelicht wordt. Voor hoever het OMT überhaupt gevolgd wordt (volgens mij gaven die al aan dat teveel versoepelen dit als gevolg zou hebben). Het OMT hangt er hier maar wat bij. Makkelijk om naar te wijzen als het on populaire maatregelen zijn (moest van OMT, de druk vanuit ouders om scholen te sluiten was te hoog etc).
En als men dan populaire maatregelen wil nemen en het OMT zegt: onverstandig, doe het deels, dan zeggen ze dankje voor de tip en gooien ze alles wagenwijd open voor de app goed en wel af en getest is. En nu moeten er weer onpopulaire maatregelen genomen worden? Wijst men weer lekker naar het volk/moet van het OMT. Stel je voor dat je toegeeft dat je er naast zat en íéts te snel wilde.
[ Voor 36% gewijzigd door Waah op 10-07-2021 00:39 ]
Liever nu veel meer besmettingen dan later als mensen wel dubbel gevaccineerd zijn en veel minder risico lopen om ernstig ziek te worden?Waah schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 00:34:
[...]
De reden is toch vrij helder? Liever tijdens de vakantie meer besmettingen dan in het najaar vanwege school + griep seizoen. Dus bij een grote stijging makkelijker te managen.
Klinkt niet erg doordacht iig.
PSN
Wat is nou de toegevoegde waarde geweest van de fieldlabs? Wat is die 800 mil aan uitgegeven? Het systeem is zo lek als een mandje...
Mijn inziens klopt je redenatie niet. Je krijgt met een doorgestuurde QR wellicht een groen scherm… maar daarna krijg je een check op 1e letter voor- en achternaam. Geboortedag en maand. Dus tenzij je vrienden allemaal ook een fake ID hebben of toevallig allemaal dezelfde beginletters en geboortedatum hebben….g00gle schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 00:20:
Ik snap sowieso niet dat die QR code zo makkelijk te delen is. Maak een scherm video en je maten kunnen op jou vaccinatie naar binnen. Want laten we eerlijk zijn, die bewegende poppetjes onderaan slaan natuurlijk nergens op..
Plus dat onder de QR code wat moet bewegen…
Men moet natuurlijk wel willen controleren en niet alleen… groen = done
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
@g00gle heeft het over een video, dan heb je die bewegende animaties dus wel.Thalaron schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 04:04:
[...]
Mijn inziens klopt je redenatie niet. Je krijgt met een doorgestuurde QR wellicht een groen scherm… maar daarna krijg je een check op 1e letter voor- en achternaam. Geboortedag en maand. Dus tenzij je vrienden allemaal ook een fake ID hebben of toevallig allemaal dezelfde beginletters en geboortedatum hebben….
Plus dat onder de QR code wat moet bewegen…
Men moet natuurlijk wel willen controleren en niet alleen… groen = done
De suggestie van een tijdelijke QR code lijkt me wel een goede, het klopt dat je ook nog initialen moet controleren maar dat gaat in de praktijk niet goed. Tijdelijke QR codes zullen in ieder geval een groot deel van de kopieën afvangen.
@Gotiniens ook bij een filmpje blijft het zo dat diegene die scant geen check heeft gedaan op identiteit. Dus beide partijen maken er een potje van.
Tijdelijke codes zijn ook uit te wisselen maar dat zou dan korter voor binnenkomst gedeeld moeten worden. Maar het valt en staat mijn inziens bij de toegangscontrole en niet bij de huidige manier waarop de QR code zelf is gegenereerd.
Tijdelijke codes zijn ook uit te wisselen maar dat zou dan korter voor binnenkomst gedeeld moeten worden. Maar het valt en staat mijn inziens bij de toegangscontrole en niet bij de huidige manier waarop de QR code zelf is gegenereerd.
De QR code verandert ook iedere paar minuten las ik ergens, misschien dat die termijn verkleint moet worden. Het systeem is niet bulletproof maar als er een gedegen controle wordt gedaan echt niet zo makkelijk om massaal te misbruiken. In de praktijk zal de controle te snel worden uitgevoerd en als iemand wordt gesnapt diegene weg wordt gestuurd en het bij de kroeg ernaast nog eens kan proberen ipv dat er iets van een 24 uur gebiedsverbod wordt opgelegd.
Aan het lawaai op straat te horen vannacht hebben ze er nog één keer van genoten... Had ze dan meteen dichtgegooid, heeft OMT ook geadviseerd. Sowieso normale horeca tot 24 uur open is nog erg royaal. En de kroegen die overdag binnen open waren zag je ook vrijwel niemand zitten, handhaving laat te wensen over. Uiteindelijk hebben de bezoekers en uitbaters het zelf verpest.. maar goed, de komende maand dus flink wat feestjes thuis organiseren of in het buitenland de kroeg in. Jongeren gaan echt niet een maand stilzitten nu de vakantie overal begint.
Klopt, werd massaal gestapt, ook in Nijmegen hier.Deezers schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:43:
Aan het lawaai op straat te horen vannacht hebben ze er nog één keer van genoten... Had ze dan meteen dichtgegooid, heeft OMT ook geadviseerd. Sowieso normale horeca tot 24 uur open is nog erg royaal. En de kroegen die overdag binnen open waren zag je ook vrijwel niemand zitten, handhaving laat te wensen over. Uiteindelijk hebben de bezoekers en uitbaters het zelf verpest.. maar goed, de komende maand dus flink wat feestjes thuis organiseren of in het buitenland de kroeg in. Jongeren gaan echt niet een maand stilzitten nu de vakantie overal begint.
Ik had ze ook gewoon om 22:00 dicht gegooid, ook al gisteren. Maar ja handhaving schijnt een dingetje te zijn.
Dan maar volgende week, want besmetting met de delta versie gaat nog ff door met exponentieel stijgen en ws test capaciteit verzadigden.
Wat was de maximale piek tijdens de 2e golf ? 12K ?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Klopt, de QR-code verandert al ongeveer elke 3 minuten. Om binnen te komen heb je dus een hele "verse" code nodig die je via/via moet ontvangen, en ook nog eens een geanimeerde versie (door filmpje of fake app). Daarna heb je ook nog de ID-controle. Bij serieuze toegangscontrole lijkt me dat een vrij waterdicht systeem, alleen schiet het natuurlijk niet op als portiers niet controleren op ID, helemaal niet scannen maar iedereen toelaten die met een telefoon met een QR-code wappert, of je alsnog toelaten als je €50 in hun hand stopt. (van alledrie de voorbeelden verhalen gehoord)xos schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:30:
De QR code verandert ook iedere paar minuten las ik ergens, misschien dat die termijn verkleint moet worden. Het systeem is niet bulletproof maar als er een gedegen controle wordt gedaan echt niet zo makkelijk om massaal te misbruiken. In de praktijk zal de controle te snel worden uitgevoerd en als iemand wordt gesnapt diegene weg wordt gestuurd en het bij de kroeg ernaast nog eens kan proberen ipv dat er iets van een 24 uur gebiedsverbod wordt opgelegd.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
De jongeren hebben het inderdaad voor zichzelf verpest door zich massaal te laten testen nadat ze waren wezen stappen. Als ze dat niet hadden gedaan was alles nu nog open geweestDeezers schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 09:43:
Uiteindelijk hebben de bezoekers en uitbaters het zelf verpest.. maar goed, de komende maand dus flink wat feestjes thuis organiseren of in het buitenland de kroeg in. Jongeren gaan echt niet een maand stilzitten nu de vakantie overal begint.
Tja dat is jouw mening, dat dat niet slim is. Maar er is duidelijk wel over nagedacht en men heeft, volgens hen, de minst kwalijke optie gekozen.YakuzA schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 00:43:
[...]
Liever nu veel meer besmettingen dan later als mensen wel dubbel gevaccineerd zijn en veel minder risico lopen om ernstig ziek te worden?
Klinkt niet erg doordacht iig.
Dat is toch echt wat anders als de ene keer als het uitkomt wel naar het OMT luisteren en de andere keer weer niet. En de ene keer roepen we doen voorzichtig, en de andere keer opeens juist onvoorzichtig te zijn door alles open te gooien, tegen de wens van het OMT in.
Dat is het verschil tussen doordacht, en ondoordacht maar wat doen afhankelijk van hoe het er nu bij staat. Niet denkende aan de toekomst.
Of je het er mee eens bent is wat anders. Maar er zit tenminste een lange-termijn-visie achter.
Die wel grotendeels was gebaseerd op hoe de originele en Alpha varianten zich gedroegen. Probleem is dat in een fractie van de tijd die de wetenschap nodig heeft om een solide oordeel te vellen over hoeveel meer de Delta en Delta+ varianten besmettelijk zijn en dus de maatregelen niet meer werken die variant wereldwijd dominant is geworden. Maar dat is wetenschappelijk nog niet aangetoond dus doen we net alsof het niet zo is dat 1,5 meter gewoon niet meer werkt binnen.Waah schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:12:
[...]
Tja dat is jouw mening, dat dat niet slim is. Maar er is duidelijk wel over nagedacht en men heeft, volgens hen, de minst kwalijke optie gekozen.
Van een enkele (vermoedelijk) Indier naar vele duizenden met dank aan Modi
Van India naar het VK dankzij Boris
Van het VK naar de Algare dankzij de regering van Portugal
Van de Algarve naar Nederland dankzij Rutte
Van een klein aantal naar vele duizenden dankzij de horeca
[ Voor 6% gewijzigd door IJzerlijm op 10-07-2021 12:35 ]
And to think they once said that computers would take away jobs.
Die 1,5m binnen heeft nooit gewerkt. Het draait om tijdsduur en ventilatie.IJzerlijm schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:35:
[...]
Maar dat is wetenschappelijk nog niet aangetoond dus doen we net alsof het niet zo is dat 1,5 meter gewoon niet meer werkt binnen.
https://www.cnbc.com/2021...60-feet-in-new-study.html
Mag je in een overvolle trein 1e klas gaan zitten. Er zat al weer een zuipende wappie naast me zonder mondkapje naast me te hoesten en niezen. Er was nergems anders plek dus zit nu maar op de dolle pof eerste klas. Moet 4 uur reizen dus ik ga ook niet staan met 4 tassen mee.
Zo, weer terug van de zaterdagse boodschappenronde. Het viel mij wel op dat ik weer aardig wat mensen met een mondkapje zag lopen, in alle leeftijden.
Gewoon een N=1 observatie natuurlijk.
*knip* laten we dit maar niet doen, dit heeft ook voor dit topic niet echt toegevoegde waarde
[ Voor 91% gewijzigd door ZieMaar! op 10-07-2021 19:33 ]
Gewoon doen en zetten dat je je niet veilig voelt bij die wappie. Desnoods aangeven bij conducteur.Tincahunter schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:26:
Mag je in een overvolle trein 1e klas gaan zitten. Er zat al weer een zuipende wappie naast me zonder mondkapje naast me te hoesten en niezen. Er was nergems anders plek dus zit nu maar op de dolle pof eerste klas. Moet 4 uur reizen dus ik ga ook niet staan met 4 tassen mee.
Ik heb donderdag mijn 2e vaccinatie pfizer gehad, super! Dus ik ben nog steeds voorzichtig en doe boodschappen met m'n FFP2 mondkapje op, want ik ga dat risico niet lopen - zeker niet nu ik bijna volledig vaccineerd ben. Dus ik sta bij de kassa, staat er een man van een jaar of 60 achter me op 50 centimeter afstand. Ik vraag hem vriendelijk of hij afstand kan houden en krijg gelijk een grote bek dat ik zogenaamd niet op "mijn streepje" sta. (Lees: ik had een kar voor me waardoor ik afstand had tot de persoon voor me, en er anders 2.5 meter tussen hem en mij zat.)
Ook de oudjes zijn zo heilig niet in dit geval.
Mensen vinden het gewoon heel lastig om afstand te houden van een ander heb ik wel gemerkt. Ik vertrouw dus niet op een ander maar neem eigen maatregelen zoals FFP2 mondkapjes.
Ook de oudjes zijn zo heilig niet in dit geval.
[ Voor 5% gewijzigd door Frozen op 10-07-2021 17:38 ]
@Frozen alleen jammer dat je met dat mondkapje dus voornamelijk die irritante betweter beschermt. Meneer zat vervolgens lekker zijn aerosolen op jou te blaffen…
Dat is voor een deel waar, hoewel FFP2 ook de drager beschermt. Niet geheel, maar zeker wel voor een deel. Het is jammer dat mensen zo moeilijk doen, een beetje respect voor een ander tonen is ook afstand houden.Thalaron schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:05:
@Frozen alleen jammer dat je met dat mondkapje dus voornamelijk die irritante betweter beschermt. Meneer zat vervolgens lekker zijn aerosolen op jou te blaffen…
Nee. Dat is het niet. Fieldlab heeft aanbevelingen gedaan voor festivals. Daar is de controle echt heel anders, loopaden, ventilatie eisen enz.HollovVpo1nt schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 01:40:
Wat is nou de toegevoegde waarde geweest van de fieldlabs? Wat is die 800 mil aan uitgegeven? Het systeem is zo lek als een mandje...
Dat de regering vervolgens deze resultaten heeft toegepast op het nachtleven is mij een raadsel.
Ik ben vandaag in de stad geweest en bij een outdoor winkel (nog even snel kleren kopen voordat de winkels weer dicht moetenWolly schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 15:20:
Zo, weer terug van de zaterdagse boodschappenronde. Het viel mij wel op dat ik weer aardig wat mensen met een mondkapje zag lopen, in alle leeftijden.

Moet iedereen natuurlijk zelf weten maar mij viel op hoe weinig het uit zichzelf doen iig.
Zou er nu daadwerkelijk een arts te vinden zijn die een valse vaccinatie gaat registeren? Ik geloof er niets van. Als dat uitkomt heeft die een probleem lijkt me.
edit: ik dacht, ga eens kijken in die groep om te achterhalen hoe dat in z'n werk gaat, maar dat specifieke bericht is verwijderd. Alleen nog wat reacties van mensen die informeren naar de prijs.
edit2: wat een ramp joh die groepen, mensen zitten elkaar helemaal gek te maken met allemaal spookverhalen.

[ Voor 30% gewijzigd door Tourniquet op 10-07-2021 19:17 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Het zou in elk geval fraude zijn, plus in gevaar brengen van andere mensen. Waarschijnlijk tenminste een redelijke boete.Tourniquet schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:04:
[...]
Zou er nu daadwerkelijk een arts te vinden zijn die een valse vaccinatie gaat registeren? Ik geloof er niets van. Als dat uitkomt heeft die een probleem lijkt me.
edit: ik dacht, ga eens kijken in die groep om te achterhalen hoe dat in z'n werk gaat, maar dat specifieke bericht is verwijderd. Alleen nog wat reacties van mensen die informeren naar de prijs.
edit2: wat een ramp joh die groepen, mensen zitten elkaar helemaal gek te maken met allemaal spookverhalen.
Verwijderd
hier vergelijkbare ervaring, en lijkt me verder prima. Mensen die dat willen doen m op. Mensen die er om wat voor reden dan ook liever geen op hebben doen dat niet. Het grootste deel daarvan was toen het verplicht was wel zo braaf om daar aan te voldoen, nu is het niet meer verplicht, dus niet meer op.Metro2002 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:01:
[...]
Ik ben vandaag in de stad geweest en bij een outdoor winkel (nog even snel kleren kopen voordat de winkels weer dicht moeten) en het aantal mensen met mondkapje dat ik gezien heb was op 1 hand te tellen. Ik gok minder dan 1%
Moet iedereen natuurlijk zelf weten maar mij viel op hoe weinig het uit zichzelf doen iig.
En die winkels blijven wel open verwacht ik...ik proef hier af en toe wat meer het idee dat we afstevenen op een volgende lockdown dan me nodig lijkt gezien het (toenemend) aantal gevaccineerden.
Ik had na veel wikken en wegen toch maar een afspraak gemaakt voor een vaccinatie, eigenlijk ook omdat ik officieel op mijn werk 1.5m afstand moet bewaren tot gevaccineerden. Maar nu het totaal niet meer duidelijk is hoeveel van die prikken je moet gaan halen zie ik ervan af. 3 of 4 misschien jaarlijks halfjaarlijks, ik ga weer terug in katuitdeboomkijkmodus.
@Nature je bedoeld die derde na 6 maanden voor de Delta-variant?
Daar is Pfizer inderdaad een onderzoek naar aan het doen.
Ik zelf heb het gewoon aangevraagd en als die na 6 maanden er ook moet komen, doe ik dat ook. Schijnt dat je dan meer dan een paar jaar beschermd bent.
Heel veel is absoluut nog niet duidelijk, daar heb je gelijk in. Weet ook niet (en gaat me niets aan uiteraard) wat je tegen houdt, maar dat is natuurlijk altijd een eigen keuze en heb ik ook zeker respect voor.
Zelf zit ik ook niet op een jaarlijkse vaccinatie te wachten, maar als dat is wat nodig is (voorlopig), dan ga ik dat absoluut doen.
Heb ook het geluk dat ik eigenlijk op een zere plek geen last heb gehad van beide vaccinaties.
Daar is Pfizer inderdaad een onderzoek naar aan het doen.
Ik zelf heb het gewoon aangevraagd en als die na 6 maanden er ook moet komen, doe ik dat ook. Schijnt dat je dan meer dan een paar jaar beschermd bent.
Heel veel is absoluut nog niet duidelijk, daar heb je gelijk in. Weet ook niet (en gaat me niets aan uiteraard) wat je tegen houdt, maar dat is natuurlijk altijd een eigen keuze en heb ik ook zeker respect voor.
Zelf zit ik ook niet op een jaarlijkse vaccinatie te wachten, maar als dat is wat nodig is (voorlopig), dan ga ik dat absoluut doen.
Heb ook het geluk dat ik eigenlijk op een zere plek geen last heb gehad van beide vaccinaties.
Dan kun je altijd wel in de boom blijven. dat heet gewoon voortschrijdend inzicht. Haal nu in ieder geval die 2 prikken en je bent al zeer veel beter beschermd dan met 0 prikken.Nature schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:45:
Ik had na veel wikken en wegen toch maar een afspraak gemaakt voor een vaccinatie, eigenlijk ook omdat ik officieel op mijn werk 1.5m afstand moet bewaren tot gevaccineerden. Maar nu het totaal niet meer duidelijk is hoeveel van die prikken je moet gaan halen zie ik ervan af. 3 of 4 misschien jaarlijks halfjaarlijks, ik ga weer terug in katuitdeboomkijkmodus.
Het totaal aantal te halen prikken staat al tijden op 1 voor Janssen en 2 voor de rest.Nature schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:45:
Niks onduidelijks aan.
Over verdere prikken is nog niks beslist.
PSN
Ik begin er nu toch wel een hard hoofd in te krijgen wat betreft onze vakantie naar Frankrijk. Rood is niet zo'n probleem. Maar dieprood waar we binnen nu en twee weken in komen lijkt me wel gevolgen te hebben.
Baal hier echt enorm van. En dat alleen omdat het kabinet niet echt goed heeft nagedacht een paar weken geleden. En dat ze niet eens willen toegeven dat ze een inschattingsfout hebben gemaakt maakt het nog zuurder.
Baal hier echt enorm van. En dat alleen omdat het kabinet niet echt goed heeft nagedacht een paar weken geleden. En dat ze niet eens willen toegeven dat ze een inschattingsfout hebben gemaakt maakt het nog zuurder.
Naast dat het vrij onzinnig is dat alleen jij 1,5m afstand tot gevaccineerde mensen zou moeten houden, bij wat voor privacy inbreukmakend bedrijf werk je?Nature schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:45:
Indien je niet tot een risicogroep behoort valt er wat voor te zeggen om het nog even af te wachten, maar dat is een keuze die ieder voor zich dient te maken.
[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 11-07-2021 16:34 ]
Ik werk in de zorg voorheen ouderenzorg en nu begeleid ik mensen bij dagbesteding, eigenlijk is het een formaliteit, ik kom gewoon in de buurt bij cliënten en collega's.
Wat eigenlijk mijn reden is voor het niet vaccineren is dat ik volledig vertrouwen heb in mijn medemens en de gemeenschap maar er zijn een paar dingen waaraan ik een hekel heb en wantrouw: overheid, religie en big-pharma nu wil het zijn dat iig 2 van die dingen mij zeggen dat ik me moet laten vaccineren. Ik zeg dingen omdat het geen ziel heeft alleen maar bestaat omdat het nu eenmaal bestaat en het wilt voortbestaan.
Ik vertrouw ze alle 3 voor geen cent en ik denk dat wanneer je vertrouwen hebt in dingen je verkeerd bezig bent, althans in mijn belevingswereld. Je kan de vruchten van die dingen bekijken beoordelen en beslissen of je ze tot je neemt, er komen ook wel positieve dingen vandaan maar ik ga er wel vanuit dat ze best heel negatief kunnen zijn.
Meerdere collega's en mensen die ik ken die elders werken in de zorg zijn nog tegen vaccinatie, het lijkt bijna wel of er meer mensen in de zorg tegen zijn dan elders. Misschien omdat wij vaak ook de negatieve aspecten zien.
Wat eigenlijk mijn reden is voor het niet vaccineren is dat ik volledig vertrouwen heb in mijn medemens en de gemeenschap maar er zijn een paar dingen waaraan ik een hekel heb en wantrouw: overheid, religie en big-pharma nu wil het zijn dat iig 2 van die dingen mij zeggen dat ik me moet laten vaccineren. Ik zeg dingen omdat het geen ziel heeft alleen maar bestaat omdat het nu eenmaal bestaat en het wilt voortbestaan.
Ik vertrouw ze alle 3 voor geen cent en ik denk dat wanneer je vertrouwen hebt in dingen je verkeerd bezig bent, althans in mijn belevingswereld. Je kan de vruchten van die dingen bekijken beoordelen en beslissen of je ze tot je neemt, er komen ook wel positieve dingen vandaan maar ik ga er wel vanuit dat ze best heel negatief kunnen zijn.
Meerdere collega's en mensen die ik ken die elders werken in de zorg zijn nog tegen vaccinatie, het lijkt bijna wel of er meer mensen in de zorg tegen zijn dan elders. Misschien omdat wij vaak ook de negatieve aspecten zien.
"De overheid, kerk en pharma zijn niet te vertrouwen" vlak na "ik werk in de zorg, heb veel patient contact en ik ga me niet laten vaccineren".Nature schreef op zondag 11 juli 2021 @ 16:42:
Ik werk in de zorg eigenlijk is het een formaliteit, ik kom gewoon in de buurt bij cliënten en collega's.
Gelukkig is er wel een oplossing voor dit probleem:
https://www.nytimes.com/2...spital-covid-vaccine.html
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat we dat hier ook gaan doen.
Cliënten zijn allemaal gevaccineerd collega's ook die dat willen, wij bewust ongevaccineerden lopen risico. Ik ben er compleet open over, ik hoef ook geen vaccinatiebewijs te laten zien dus ik zou er zo over kunnen liegen. Lichamelijke integriteit is een ding.RocketKoen schreef op zondag 11 juli 2021 @ 16:58:
[...]
"De overheid, kerk en pharma zijn niet te vertrouwen" vlak na "ik werk in de zorg, heb veel patient contact en ik ga me niet laten vaccineren".
Gelukkig is er wel een oplossing voor dit probleem:
https://www.nytimes.com/2...spital-covid-vaccine.html
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat we dat hier ook gaan doen.
[ Voor 11% gewijzigd door Nature op 11-07-2021 17:03 ]
Vaccins geven geen 100% bescherming. En zeker in de zorg kom je in contact met mensen die geen goed werkend immuunsysteem hebben, waardoor het vaccin voor hun helemaal niet werkt.Nature schreef op zondag 11 juli 2021 @ 17:01:
[...]
Cliënten zijn allemaal gevaccineerd collega's ook die dat willen, wij bewust ongevaccineerden lopen risico.
Plus dat als er genoeg *mensen weigeren om gevaccineerd te worden, dan krijgen we geen groepsimmuniteit. Dat betekent dat de maatregelen (1,5m afstand, mondkapjes, testen) nooit meer weg gaan. Of het virus muteert tot er uiteindelijk een versie komt die ons uitroeit...
Ik verwacht niet dat die laatste dingen uitkomen. Want uiteindelijk is de rest van het volk het gewoon zat. Er worden nu al plannen uitgewerkt om ongevaccineerden flink in hun vrijheid te beperken zodat de rest hun vrijheid terug kan krijgen.
[ Voor 0% gewijzigd door ZieMaar! op 11-07-2021 17:37 ]
Voorzover nu duidelijk is is dat gevaccineerden het ook kunnen doorgeven, dus mijn punt is hoeveel van die vaccinaties moet je nu nemen en komt er een interval van een jaar een half jaar of wat, de vorige poster zei neem dan iig 2 vaccinaties, wat redelijk klinkt. Maar als je aan de lopende band gevaccineerd moet worden voor iets waar je amper ziek van wordt dan vraag ik me af is het dan het vaccineren om het vaccineren.RocketKoen schreef op zondag 11 juli 2021 @ 17:11:
[...]
Vaccins geven geen 100% bescherming. En zeker in de zorg kom je in contact met mensen die geen goed werkend immuunsysteem hebben, waardoor het vaccin voor hun helemaal niet werkt.
Plus dat als er genoeg wappies weigeren om gevaccineerd te worden, dan krijgen we geen groepsimmuniteit. Dat betekent dat de maatregelen (1,5m afstand, mondkapjes, testen) nooit meer weg gaan. Of het virus muteert tot er uiteindelijk een versie komt die ons uitroeit...
Ik verwacht niet dat die laatste dingen uitkomen. Want uiteindelijk is de rest van het volk het gewoon zat. Er worden nu al plannen uitgewerkt om ongevaccineerden flink in hun vrijheid te beperken zodat de rest hun vrijheid terug kan krijgen.
Ik sport eet gezond het zou me niets verbazen als ik corona heb gehad zoals zoveel mensen waarschijnlijk al hebben gehad zonder het door te hebben, laat ze testen op anti-stoffen of wat dan ook, ik wil duidelijkheid en ik weet niet of je de megawinsten hebt gezien van pharma zoals Pfizer zo'n beetje hetzelfde als het bnp van een klein land.
Zoals hier al eerder is gezegd. Je kan op dit moment niet voorspellen hoe lang een vaccin werkt. simpelweg omdat er nog zo veel besmettingen zijn wereldwijd dat je besmettelijkere varianten krijgt. En omdat er nog niemand is die meer dan een jaar geleden gevaccineerd is.Nature schreef op zondag 11 juli 2021 @ 17:18:
[...]
Voorzover nu duidelijk is is dat gevaccineerden het ook kunnen doorgeven, dus mijn punt is hoeveel van die vaccinaties moet je nu nemen en komt er een interval van een jaar een half jaar of wat, de vorige poster zij neem dan iig 2 vaccinaties, wat redelijk klinkt. Maar als je aan de lopende band gevaccineerd moet worden voor iets waar je amper ziek van wordt dan vraag ik me af is het dan het vaccineren om het vaccineren.
Ik sport eet gezond het zou me niets verbazen als ik corona heb gehad zoals zoveel mensen waarschijnlijk al hebben gehad zonder het door te hebben, laat ze testen op anti-stoffen of wat dan ook, ik wil duidelijkheid en ik weet niet of je de megawinsten hebt gezien van pharma zoals Pfizer zo'n beetje hetzelfde als het bnp van een klein land.
Vaccineren wordt verder niet gedaan om het vaccineren. maar omdat vaccineren gewoon enorm veel goedkoper is dan een uitbraak. Al die ziekenhuis behandelingen. Economische schade vanwege lockdowns of beperkingen. Jarenlange arbeidsongeschikheidsuitkeringen van mensen met long covid. En dan hebben we het nog niet eens over de doden.
Het is ook nog voor je eigenbelang. Je ziet het nu bijvoorbeeld in de "rode" staten in de VS. Daar stromen de ziekenhuizen vol met mensen die al lang een vaccin konden krijgen, maar het niet willen. Omdat de vaccinatiegraad daar te laag is om de delta variant tegen de houden.
Als er straks een echo of foxtrot variant komt (eindelijk een onderwerp waar willem engel verstand van heeft) waar zelfs gevaccineerde niet meer beschermd zijn dan betekent dat waarschijnlijk dat die een 3e prik moeten halen. En een paar weken laten zijn ze weer beschermd. De ongevaccineerde heeft dan pech gehad. Die zal meer dan een half jaar bezig zijn om dezelfde bescherming te krijgen als hij dan pas de 1e dosis haalt. HEP A+B heeft bijvoorbeeld ook een 3-prikken regime met 1 maand tussen de eerste 2 en 6 maanden tussen 2 en 3. Daarna heb je levenslange bescherming. Maar die 6 maanden zijn wel nodig.
Eerlijk gezegd denk ik eerder vanwege het doorgaans iets lagere opleidingsniveau en daardoor niet de juiste risicoafweging kunnen maken.Nature schreef op zondag 11 juli 2021 @ 16:42:
Maargoed ik werk in big pharma dus ben geen betrouwbare bron.
Ik kan heel goed mensen vertrouwen die bij pharma of de overheid werken (waar ik er meerdere van ken) ik vertrouw alleen geen dingen zoals pharma de overheid en religie, banken zou je er nog bij kunnen zetten ook al werkt een goede vriend bij een bank.de Peer schreef op zondag 11 juli 2021 @ 18:00:
[...]
Eerlijk gezegd denk ik eerder vanwege het doorgaans iets lagere opleidingsniveau en daardoor niet de juiste risicoafweging kunnen maken.
Maargoed ik werk in big pharma dus ben geen betrouwbare bron.
Ik weet niet hoe het zit met met opleidingsniveau, ik kom van een technisch beroep waar ik een hogere opleiding voor nodig had maar ik werd er doodongelukkig van, vooral waar ik nu zit is het een bont gezelschap mijn directe collega op de werkvloer was chemicus en maakte eigenlijk hetzelfde door als mij.
Onderzoek wijst wel uit dat zorgmedewerkers minder bereid zijn om meteen het vaccin te nemen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/iT9Aj8eaCgZlinOsI0VLHdzI.png?f=user_large)
https://www.eur.nl/sites/...r-een-covid-19-vaccin.pdf
Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13
Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13
Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"