Klinkt als een herstart zodat ze de regels niet helemaal hoefen toepassen. Ze moeten echt duidelijk regels makrn en alle interpretatie en vrije keuze eruit halen. Gewoon rood in laatste fase : einde of altijd herstart. Niet wat iemand beslist op dat moment .
Iedereen weer nieuwe bandjes, dus hoezo is er nog een probleem?siggy schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:58:
[...]
Goed? Ze weten vrijwel niks van de klapbanden. En dan gaan ze nog het hele veld erop uitsturen voor 2 rondjes terwijl ze weten dat er íets een probleem is. Veiligheid my ass.
Nou Tsunoda, het is tijd voor je wilde actie en te laat remmen in bocht 1 richting een Mercedes
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Random klapbanden waar ze niks vanaf weten? Het is nog maar 2 rondjes? Meer redenen om gewoon af te vlaggen dan niet.Blokker_1999 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:58:
[...]
In het voordeel van de sport. Noem eens 1 reden om niet te herstarten? Is het te donker? Is de baan niet veilig? Krijgen ze de barrieres niet hersteld? Krijgen ze die wagen niet getakeld? Welke uitzonderlijke reden zie jij om NIET te herstarten?
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Zuur dit zeg. Ik hoop in ieder geval dat Perez de p1 nog vast kan houden.
Het is wel opvallend dat dit nog steeds gebeurd nadat de banden voor dit jaar nog verstevigd zijn. Ik ben ook bang dat we nu de rest van het jaar alleen nog maar op keiharde banden gaan rijden wat volgens mij niet in het voordeel van Red Bull is.
Het is wel opvallend dat dit nog steeds gebeurd nadat de banden voor dit jaar nog verstevigd zijn. Ik ben ook bang dat we nu de rest van het jaar alleen nog maar op keiharde banden gaan rijden wat volgens mij niet in het voordeel van Red Bull is.
Wat een onzin, dan was er precies hetzelfde gereageerd omdat het niet zou mogen gebeuren.Osxy schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:55:
Vraag me af of de Pirelli haat in dit topic ook zo heftig was geweest als Hamilton eraf was gegaan.
Mijn gevoel zegt van niet.
Hamilton heeft gewoon altijd geluk, daar is iedereen wel een beetje klaar mee. Zeker omdat juist hij altijd zeurt over zijn banden.
[ Voor 6% gewijzigd door HollowGamer op 06-06-2021 16:00 ]
Probleem lijkt vooral te liggen bii de witte banden. Geen slim team gaat deze twee ronden wit gebruiken maar rood. Daar lijken (nog) geen problemen mee te zijnsiggy schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:58:
[...]
Goed? Ze weten vrijwel niks van de klapbanden. En dan gaan ze nog het hele veld erop uitsturen voor 2 rondjes terwijl ze weten dat er íets een probleem is. Veiligheid my ass.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Waarom duurt het zo lang? Auto is al van de baan, boel is opgeruimd? Waarom duurt 't nog even?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
wat een gejank.. Iedereen heeft nieuwe banden.siggy schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:58:
[...]
Kan echt niemand objectief zijn? Zodra Mercedes/Ham een voordeel kan hebben is het meteen gezeur. Als Ham straks door de herstart uitvalt is het opeens de beste beslissing ooit

I served in a company of heroes.
Omdat iedereen nu ineens op veel verser rubber staat. Geen enkele wagen heeft nu nog banden van 30 rondjes eronder zitten. Allemaal banden die in de kwali gebruikt zijn of zelfs nieuwe banden. RBR had bijv. nog splinternieuwe mediums, Mercedes heeft splinternieuwe harde banden.siggy schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:58:
[...]
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Die banden zijn nu helemaal afgekoeld. Die gaan niet meer klappen.Nyazzin schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:58:
Wat een grap deze herstart. Alles voor de kijkcijfers met 2 rondes potentiële klappers!
Exact dit. Deze paar rondjes gaat waarschijnlijk een spectakel worden met lekker veel actie.Blokker_1999 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:58:
[...]
In het voordeel van de sport. Noem eens 1 reden om niet te herstarten? Is het te donker? Is de baan niet veilig? Krijgen ze de barrieres niet hersteld? Krijgen ze die wagen niet getakeld? Welke uitzonderlijke reden zie jij om NIET te herstarten?
Is het zuur en lastig voor Perez? Absoluut.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Het is met meest waarschijnlijk dat de beide banden lek zijn gereden op een stukje carbon oid. Ik kan me bijna niet voorstellen dat Pirelli zo'n grote fout maakt
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Waar is KVY als je hem nodig hebt?wontcachme schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:59:
Nou Tsunoda, het is tijd voor je wilde actie en te laat remmen in bocht 1 richting een Mercedes![]()
Volgens mij komt dit vooral omdat de teams dingen willen aanpassen (andere banden en onderdelen) en dat moet even goedgekeurd worden en gecontroleerd.AW_Bos schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:59:
Waarom duurt het zo lang? Auto is al van de baan, boel is opgeruimd? Waarom duurt 't nog even?
Was about to tweet that Bottas is having one of his worst days of his @F1 career. But Pirelli just took the prize 🤦🏼♂️ #F1 #BakuGP
— Marcus Ericsson (@Ericsson_Marcus) 6 juni 2021
Burn.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Kan altijd nog een crashgate worden met Perez en Hamilton
[ Voor 6% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 06-06-2021 16:00 ]
Er is iets mis met de banden, die kunnen zomaar klappen terwijl je dat niet ziet aankomen.StefanVerkerk schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:59:
[...]
Iedereen weer nieuwe bandjes, dus hoezo is er nog een probleem?
Niet erg veilig om gewoon weer mee te gaan rijden.
Nee, dan is het gerechtigheid.Vuvuzela schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:59:
[...]
wat een gejank.. Iedereen heeft nieuwe banden.
Kan echt niemand objectief zijn? Zodra Mercedes/Ham een voordeel kan hebben is het meteen gezeur. Als Ham straks door de herstart uitvalt is het opeens de beste beslissing ooit
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Zul je maar net zien dat Hamilton Perez voorbij gaat.
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Banden niet veilig.Blokker_1999 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:58:
[...]
Gaat dit nog claims opleveren voor pirelli eigenlijk?
Kan dat gehuil gezeur over Hamilton, oordelen in zijn voordeel, etc. weer even ophouden? Geluk is geluk. Daar kun je van balen, maar daar kan hij niets aan doen.
[ Voor 4% gewijzigd door Arjan90 op 06-06-2021 16:01 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Natuurlijk niet. De oranje brillen zijn in overvloed hier. Heel eerlijk, voor de neutrale kijker is een herstart natuurlijk nog leuk. Dat gaan 2 spannende rondes worden.Osxy schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:55:
Vraag me af of de Pirelli haat in dit topic ook zo heftig was geweest als Hamilton eraf was gegaan.
Mijn gevoel zegt van niet.
Ze gooien een rode vlag zodat iedereen bandjes kan wisselen, omwillen van veiligheid. Dan gaan ze een gok nemen dat dat helpt, omwille van wat, veiligheid? Het is hypocriet.StefanVerkerk schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:59:
[...]
Iedereen weer nieuwe bandjes, dus hoezo is er nog een probleem?
Eerst baan clear, 100% zeker, dan teams gelegenheid geven om in te stappen etc.AW_Bos schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:59:
Waiting on the world to change
Geloof ik dus echt niet. Keer op keer is het gezeur dat Hamilton zoveel mazzel heeft en als hem iets gebeurd is iedereen aan juigen.HollowGamer schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:59:
[...]
Wat een onzin, dan was er precies hetzelfde gereageerd omdat het niet zou mogen gebeuren.
Hamilton heeft gewoon altijd geluk, daar is iedereen wel een beetje klaar mee. Zeker omdat juist hij altijd zeurt over zijn banden.
Volgens mij was het zo dat als de rode vlag na 16:00 NL tijd wes gegeven bij ronde 49 dan was het sowieso klaar. Want dan waren ze voorbij de 70% in 2 uurcomputerjunky schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:59:
Klinkt als een herstart zodat ze de regels niet helemaal hoefen toepassen. Ze moeten echt duidelijk regels makrn en alle interpretatie en vrije keuze eruit halen. Gewoon rood in laatste fase : einde of altijd herstart. Niet wat iemand beslist op dat moment .
Prima een herstart, een wedstrijd moet je niet eerder stoppen tenzij het niet anders kan.
Helaas Max weer met de pech, en nog niet eens de motor die het begeeft, die komt misschien ook nog.
Het staat me bij dat we dit eerder hebben gehad, weet niet meer wanneer of waar maar staat me wel bij dat er geen reet gebeurde. Dat verwacht ik nu eigenlijk ook
Hooguit Lewis die Perez inhaalt, hoewel zonder DRS wordt dat nog lastig.
Helaas Max weer met de pech, en nog niet eens de motor die het begeeft, die komt misschien ook nog.
Het staat me bij dat we dit eerder hebben gehad, weet niet meer wanneer of waar maar staat me wel bij dat er geen reet gebeurde. Dat verwacht ik nu eigenlijk ook
Hooguit Lewis die Perez inhaalt, hoewel zonder DRS wordt dat nog lastig.
Mazepin dan maar? Moet wel van heel ver komen.
[ Voor 2% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-06-2021 16:02 ]
Immense risico op klappers. De meeste zullen vol er voor gaan, want 1 inhaalactie betekend gelijk extra punten, aangezien t 1 of 2 rondjes zijn. 0Blokker_1999 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:58:
[...]
Elke keer dat ze Vettel tonen, lijkt het alsof hij vier handen heeft, waarvan er twee de rand van zijn cockpit gespannen vasthouden...
Als ik Perez was zou ik denken "winst of niks"
Hamilton kwam me hoe dan ook NOOIT voorbij.
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Tja, Wat voor zin heeft dat? Aan de resultaten en in het WC gaat er niks veranderen...De_Bastaard schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:00:
Gaat dit nog claims opleveren voor pirelli eigenlijk?
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Wanneer gebeurd er dan iets waar HAM blijvend nadeel van had???Osxy schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:01:
[...]
Geloof ik dus echt niet. Keer op keer is het gezeur dat Hamilton zoveel mazzel heeft en als hem iets gebeurd is iedereen aan juigen.
Ik kan me de laatste keer niet heugen.
Klapbanden op oud rubber, iedereen kan nu wisselen. Nog maar 2 rondjes waarin heel veel kan gebeuren. Zeker bij herstarts, wanneer het veld dicht op elkaar zit heb je mogelijkheden om in te halen. Waarom zou je dat niet doen?siggy schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:59:
[...]
Random klapbanden waar ze niks vanaf weten? Het is nog maar 2 rondjes? Meer redenen om gewoon af te vlaggen dan niet.
Het is nog maar 2 rondjes? Dat zijn 2 rondjes waarin veel kan gebeuren. De kans dat Bottas nog een podium haalt is vrijwel nihil, maar wat als Vettel zich verremt in T1 en Hamilton meeneemt?
QFT, had het ook graag anders gezien maar c'est la vie..Arjan90 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:00:
Kan dat gehuil gezeur over Hamilton, oordelen in zijn voordeel, etc. weer even ophouden? Geluk is geluk. Daar kun je van balen, maar daar kan hij niets aan doen.
Je negeert voor het gemak dat Max eerder in de race op het randje zat met temperatuur van de band, dit zou daar een gevolg van kunnen zijn. Maar een stukje debris is ook goede kanshebber en daar kan Pirelli ook weinig aan doen. Ongeacht welke band Pirelli levert, teams zullen altijd de grens opzoeken en als het fout gaat kun je altijd de schuld aan Pirelli geven.DaniëlWW2 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:48:
[...]
Pirelli geeft die voorspelling en die is meestal te conservatief.
Die teams weten veel, veel meer en vanuit RBR weten we dat ze geen enkele waarschuwing kregen en Stroll idem. Dit is gewoon Pirelli die verkeerde informatie heeft gegeven. Want het is ook de informatie van Pirelli waar de teams op moeten vertrouwen.
Omdat achter de SC het maar een race van een paar kilometer wordt, een extreem korte sprintrace. Dat voegt niets meer toe na alles rondes ervoor.Blokker_1999 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:58:
[...]
Tweede reden, het is geen level race field. Twee rijders die zonder waarschuwing uitvielen en nu mag de rest op nieuwe banden de race uitrijden? Dan mist het lerend vermogen van de wedstrijdleiding, ze zoude blij moeten zijn dat het bij twee bleef ipv de rest laten uitracen.
Reden om wel te herstarten is eigenlijk wellicht om de reputatie van Pirelli te redden, maar dan zet je commercie voor veiligheid en dat straalt ook niet goed af op een bandenmerk.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dat irritante gegiechel van die David Croft bij Sky gaat me op de een of andere manier enorm tegenstaan.
Nu pas?werphengel schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:02:
Dat irritante gegiechel van die David Croft bij Sky gaat me op de een of andere manier enorm tegenstaan.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Waarom zou Ham dit zeker winnen? 2 rondjes nog, dan krijg je dus ook geen drs. De manier waarop Perez verdedigt is gewoon strak en goed.
Tuurlijk kan het, maar het is echt geen zekerheidje. Voorlopig gok ik gewoon op Checo voor de overwinning.
Tuurlijk kan het, maar het is echt geen zekerheidje. Voorlopig gok ik gewoon op Checo voor de overwinning.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ja, daarom herstarten ze, anders kan je ook zo afvlaggen of voor de vorm 2 ronden achter een rode Mercedes rijden.Koning-Admiraal schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:00:
Zul je maar net zien dat Hamilton Perez voorbij gaat.
Het kan, Michelin heeft jaren geleden enorme problemen gehad op Indianapolis. Door de kombaan en de bijbehorende g-krachten werd er voor veiligheid besloten ALLE Michelin rijdende teams niet te laten starten zelfs.wowly schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:00:
Het is met meest waarschijnlijk dat de beide banden lek zijn gereden op een stukje carbon oid. Ik kan me bijna niet voorstellen dat Pirelli zo'n grote fout maakt
En daarom rijd je daar nietZorro schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:01:
Als ik Perez was zou ik denken "winst of niks"
Herstarten is niet nodig omdat er al meer dan 75% van de raceafstand is verreden.Blokker_1999 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:58:
[...]
"When you grow up your heart dies"
Nu ze dit weten, krijgt die miss wel het zitje
Die zijn nu toch groen?PalingDrone schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:02:
[...]
Ja, daarom herstarten ze, anders kan je ook zo afvlaggen of voor de vorm 2 ronden achter een rode Mercedes rijden.
Hey Max, ga je lekker, iemand anders schoenen kapot maken.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
wat gewoon opvallend is, twee keer exact het zelfde probleem met de zelfde band onder de auto,Jorick schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:02:
[...]
Je negeert voor het gemak dat Max eerder in de race op het randje zat met temperatuur van de band, dit zou daar een gevolg van kunnen zijn. Maar een stukje debris is ook goede kanshebber en daar kan Pirelli ook weinig aan doen. Ongeacht welke band Pirelli levert, teams zullen altijd de grens opzoeken en als het fout gaat kun je altijd de schuld aan Pirelli geven.
Ik snap dat je het wil downplayen, maar alle pijlen wijzen richting de linkerachterband.
Bij zowel Strol als bij Verstappen....
Hamilton heeft weer geluk.....
Cogitationis poenam nemo patitur
Mooie hashtag daarboven ook.
'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus
Als ze over het randje waren gegaan had de band vibraties moeten geven, want bijna op.Jorick schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:02:
[...]
Je negeert voor het gemak dat Max eerder in de race op het randje zat met temperatuur van de band, dit zou daar een gevolg van kunnen zijn. Maar een stukje debris is ook goede kanshebber en daar kan Pirelli ook weinig aan doen. Ongeacht welke band Pirelli levert, teams zullen altijd de grens opzoeken en als het fout gaat kun je altijd de schuld aan Pirelli geven.
Bij een puncture zal deze langzaam leeg moeten lopen, wat dan ook op de data te zien is.
Een klapband mag nooit en te nimmer gebeuren en is een fout van de bandenleverancier.
-
Inb4 Pirelli nu de schuld aan Max gaat geven dat de band kapot is met z'n schoppen
Dat was niet de "experience" waar hij op hoopte.
MC_Sparkles schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:03:
[...]
Nu ze dit weten, krijgt die miss wel het zitje

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Staande start.. oof
I served in a company of heroes.
Eigenlijk wel belachelijk. Er wordt altijd gesproken dat coureurs bekend zijn met de gevaren van het racen. Nu zijn er 2 van de 20 uitgevallen door een probleem met de banden (het is nog niet zeker wat het precies was, maar in ieder geval iets met de banden). Dit is 10% van het oorspronkelijke veld.
In mijn optiek betekent dit; zolang niet bekend is wat de daadwerkelijke oorzaak was zijn alle banden van Pirelli onveilig (rood, geel, wit).
Dit betekent eigenlijk hetzelfde als toen in de VS, niemand mag meer een meter rijden op Pirelli's.
....Of overdrijf ik nu?
In mijn optiek betekent dit; zolang niet bekend is wat de daadwerkelijke oorzaak was zijn alle banden van Pirelli onveilig (rood, geel, wit).
Dit betekent eigenlijk hetzelfde als toen in de VS, niemand mag meer een meter rijden op Pirelli's.
....Of overdrijf ik nu?
Om 16:00 Nederlandse tijd hadden we al klaar geweest.Jasphur schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:01:
[...]
Volgens mij was het zo dat als de rode vlag na 16:00 NL tijd wes gegeven bij ronde 49 dan was het sowieso klaar. Want dan waren ze voorbij de 70% in 2 uur
Met de opmerking dat dat jaar de baan op Indy 'gegrafeerd' was, zodat elke paar cm een soort profiel ontstond ín de racebaan. Michelin had gegokt en verloren. En iedereen de schuld geven aan de FIA. Probleem was ook de Amerikaanse 'climate of sueing'. Dat had Michelin niet getrokken als er iets mis ging en publiek ging Michelin aanklagen.Osxy schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:02:
[...]
Het kan, Michelin heeft jaren geleden enorme problemen gehad op Indianapolis. Door de kombaan en de bijbehorende g-krachten werd er voor veiligheid besloten ALLE Michelin rijdende teams niet te laten starten zelfs.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Ook nog een staande start...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Jup staande start. Dat beloofd wat
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Ik hoop dat de FIA goed beseft dat ze een onderzoek moeten laten doen naae die banden , die indruk kreeg ik namelijk niet van hun via die boordradio's.
Deden een beetje makkelijk, ook tegen Mclaren hun gesprek..
Deden een beetje makkelijk, ook tegen Mclaren hun gesprek..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Oh Perez, heel veel succes zo..! Ik duim!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
De temperatuur-radio die te horen was in de uitzending, ging over de andere achterband (rechts).Jorick schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:02:
[...]
Je negeert voor het gemak dat Max eerder in de race op het randje zat met temperatuur van de band
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Als Stroll en Verstappen bij deze crash hun versnellingsbak en andere onderdelen moeten vervangen, krijgen ze daar dan nog een penalty voor? Of mogen ze die straffeloos vervangen?
Zou mooi zijn als de FIA tijdens kwalificaties ook eens wat vaker doorgaat in plaats van na een rode vlag de boel definitief te stoppen.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Staande start. Party time!
Die wedstrijd was echt een farce. Zes auto's ofzo heOsxy schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:02:
[...]
Het kan, Michelin heeft jaren geleden enorme problemen gehad op Indianapolis. Door de kombaan en de bijbehorende g-krachten werd er voor veiligheid besloten ALLE Michelin rijdende teams niet te laten starten zelfs.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Gegarandeerd dat Marko Perez even ingefluisterd heeft dat HAM er met geen mogelijkheid voorbij mag. Dan maar per ongeluk te laat remmen.
ik ga alvast uit het topic, als Ham wint dan breekt de pleuris uit
Ik zou het doen!
Het kan nog veel toevoegen, het kan niets toevoegen. Dat weet je niet zonder ze te rijden.franssie schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:02:
[...]
Omdat achter de SC het maar een race van een paar kilometer wordt, een extreem korte sprintrace. Dat voegt niets meer toe na alles rondes ervoor.
Tweede reden, het is geen level race field. Twee rijders die zonder waarschuwing uitvielen en nu mag de rest op nieuwe banden de race uitrijden? Dan mist het lerend vermogen van de wedstrijdleiding, ze zoude blij moeten zijn dat het bij twee bleef ipv de rest laten uitracen.
Reden om wel te herstarten is eigenlijk wellicht om de reputatie van Pirelli te redden, maar dan zet je commercie voor veiligheid en dat straalt ook niet goed af op een bandenmerk.
Het is niet goed dat we er twee verloren hebben door de banden, maar dat is GEEN nieuw gegeven in deze sport. Dat gebeurd wel vaker. Als het een andere oorzaak had gehad dan spontaan klappende banden, was het dan wel OK geweest? Wees ook blij dat de westrijdleiding heeft begeleerd en we geen stomme reactie krijgen zoals in de VS 15 jaar terug.
Reden om te herstarten is om een volledige race te hebben. Er staan 51 ronden op de planning en er zijn er maar 48 gereden. En voor veiligheid? Iedereen heeft nu banden kunnen wisselen. De gevaren die er overblijven zijn inherent aan de sport.
Die van Perez waren geel, dit zijn weer zijn eigen schoenen lijkt het.Dj Neo Ziggy schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:04:
[...]
Hey Max, ga je lekker, iemand anders schoenen kapot maken.
Standing start. Dan is PER toch in het nadeel
Ach ja, geef HAM nog even wat slipstream voordeel.....
Ik wil zoveel geluk ook wel. Doe ik meteen mee aan de lotto en alle andere loterijen.
vhal schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:03:
[...]
Vervang Pirelli door Hamilton en je vat het topic voor 90 % samen

Het ging toch om de roze Force India's? Dat is nu Aston Martin, en die zijn groen.
Mensen die verrast zijn dat het een staande start is verbazen me.
Wtf Rob?
Bijtanken?
Bijtanken?
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Ik denk dat @DaniëlWW2 het slotje al in z'n hand heeftrammes schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:05:
ik ga alvast uit het topic, als Ham wint dan breekt de pleuris uit
PSN: xMaurice93
Hoop dat Hamilton er zo meteen afgetikt wordt, maar denk dat de kans klein is, ze rijden een stuk netter dan in de F2.
...
Wat een dag weer. Als fan van Max ging het echt lekker.
Ik ben in staat om morgen een afspraak te maken en mijn Pirelli's te wisselen.
Anderzijds maakt dit het ook wel leuk om F1 te kijken. Teleurstellingen horen daar ook bij blijkbaar.
Ik ben in staat om morgen een afspraak te maken en mijn Pirelli's te wisselen.
Anderzijds maakt dit het ook wel leuk om F1 te kijken. Teleurstellingen horen daar ook bij blijkbaar.
Het kan natuurlijk ook verkeerd uitpakken, vooral wanneer er mensen zijn die weinig geven om het kampioenschap maar wel om een podium.Martinspire schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:05:
Mercedes heeft om een staande start gevraagd natuurlijk...
Ik zou net zeggen in het voordeel. Heeft HAM geen slipstream bij de herstart om gebruik van te maken.Jasphur schreef op zondag 6 juni 2021 @ 16:06:
Standing start. Dan is PER toch in het nadeel
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.