psychodude schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 13:38:
[...]
Maar een motie zou helemaal niet tot diverse interpretaties mogelijk moeten zijn. Het is gewoonweg een slechte motie. En als politicus daar maar blind mee instemmen, zoals vele partijen toch lijken te doen, is gewoon een zeer slechte gang van zaken. Hoe kun je als partij nu voor iets stemmen dat op een diversiteit aan manieren uit te leggen is? Dat klopt toch van geen kanten. Daar moet je als politicus gewoon op tegen stemmen.
Die motie is gewoon 'wij willen geen verplichte vaccinaties' maar gaat even voorbij aan het feit dat je motie inderdaad wel gewoon duidelijk moet zijn. Dat andere partijen daar dan maar blind in mee gaan is zeker wat van te zeggen, maar hetzelfde geldt wat mij betreft ook voor de wet die de testsamenleving mogelijk maakt. Nog enorm veel onduidelijk, maar toch is een meerderheid voor. Dat slaat ook gewoon nergens op. Met andere woorden: iedereen doet en roept en belooft maar in de hoop zieltjes te winnen
In dit geval weet van Haga ook dondersgoed dat z'n motie het nooit zal redden, maar het gooit weer wat olie op het vuur, zorgt weer voor wat aandacht en iedereen kan weer even z'n zegje doen. Ergens wel jammer want daardoor vertroebelt een fatsoenlijke discussie over wat wel en niet toelaatbaar zou moeten zijn in deze laatste fase van een Nederland dat gebukt gaat onder een pandemie.
Yaksa schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 13:46:
[...]
Ik vraag me eigenlijk ten zeerste af in hoeverre mensen voor het hele COVID-19 gebeuren impulsief iets deden. Ja, een bloemetje kopen voor je partner misschien, of een onzinnige aankoop bij de AC-tion. Er zullen maar uitermate weinig mensen geweest zijn die thuiskwamen van hun werk en 's avonds impulsief in de auto stapten om met het hele gezin een weekendje weg te gaan.
Je kunt wel op meer manieren impulsief zijn hoor

Gisteren nog tijdens het wandelen met de hond besloten richting het dorp te lopen voor een drankje op het terras. Vorig week besloten een ijsje te halen hier in het park. We hebben ook wel eens besloten geen zin te hebben in koken om vervolgens naar een restaurant te gaan, of een avondje bios omdat we ons vervelen. Ik ken ook mensen die last minute een weekend weg gaan, of ergens elders in het land een hotelletje boeken gewoon omdat 't kan.
Hoe je het ook wend of keert, vaccineren en testen gaat er vooralsnog gewoon bij horen. En dat heeft maar weinig met ontnomen vrijheid te maken.
Oh, ik ben ook bang dat ze het erbij willen laten horen hoor, maar als de noodzaak er niet meer is dan zal het draagvlak ook snel vervallen. Het einddoel is om terug te gaan naar normaal. Geen maatregelen, geen testen en geen druk op de zorg. Als de cijfers die situatie toelaten waarom zou je dan nog vasthouden aan wél testen of een vaccinatie verlangen? Vrijheid voor mij is een leven zoals we dat tot 2020 hadden. Zolang er vastgehouden wordt aan een testsamenleving of mensen buiten risicogroepen bewegen tot het halen van een vaccinatie is die vrijheid er simpelweg nog niet.
Nog genoeg dingen die je wel impulsief kunt doen zonder zo'n zogenaamd 'gedwongen' vaccinatie of test. Als je tenminste ervoor kiest om geen vaccinatie te nemen of niet getest wilt worden.
Ik zeg ook niet dat je niks meer kunt als je je niet laat testen of niet gevaccineerd wilt of kunt worden, maar je wordt dan wel beperkt in je vrijheid. Dat kun je gewoon niet ontkennen.
Maar geef mij eens één goede reden om vast te houden aan maatregelen, een testsamenleving en/of het vaccineren van personen buiten risicogroepen wanneer er ook zonder geen risico meer is dat het nog fout kan gaan (even los van een 'wat als' in de zin van een mogelijke resistente mutatie).
Zelfs wanneer je je dan koortsig voelt of slap kun je nog gewoon zeggen dat je een griepje hebt gehad, een ander een schouderklopje geven en overgaan tot de orde van de dag.
Was jij niet diegene die iets zei over een zinvolle discussie?
[
Voor 47% gewijzigd door
SomerenV op 13-05-2021 14:03
]