[F1 2021] Race 5 GP van Monaco Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 39 Laatste
Acties:
  • 139.362 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

rammes schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:23:
zingen kan ze niet maar t ziet er lekker uit +1
SongF1stival? :p

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:13
rammes schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:23:
zingen kan ze niet maar t ziet er lekker uit +1
?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:28
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:20:
[...]

Max had in zijn vorige ronde een slechte S2 en zei al dat hij meer grip had. Dat zag je ook wel in S1 waar hij die paarse sector pakte. Die pole was voor Max geweest en Bottas had nog P2 kunnen pakken. Sainz lag er eigenlijk al uit.

Het hielp ook niet dat max bewust out of sync was gegaan met de rest. Hij was eerder naar buiten gegaan dan de Ferrari's en brak zijn eerste poging op deze set banden af en deed nog een extra ronde opwarmen. Komt ook nog eens bij dat deze baan ook snel beter word.

Maar weet jij iets over Binotto die heeft gezegd dat ze het voorzichtig zouden spelen en die bak waarschijnlijk wel vervangen als er iets is? Want uiteindelijk heeft Ferrari die punten nodig tegen McLaren en halverwege de race uitvallen helpt niemand. Beter Sainz naar het podium te duwen en kijken of Leclerc nog iets kan doen met Norris en/of Bottas.

En ja, hij moet gewoon aan de kant gaan want Max heeft die punten echt nodig. :+
Ze gaan de bak vanavond verder openschroeven om te kijken of alles nog heel is (dat mag ondanks de seal volgens mij). Binotto was erg voorzichtig, hij zal wel ruzie met Charles krijgen maar als er toch iets stuk is zijn punten vanaf P4 en P6 belangrijker dan met een gare bak proberen te winnen en uit te vallen.

Verder zie je het natuurlijk weer helemaal verkeerd.. Morgen wint Leclerc gewoon van pole en Max pakt op P2 belangrijke punten zoals een echte verstandige kampioenskandidaat zou doen!

One can hope anyway! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:08

Harrie

NederVlaming

Eerste bericht van Ferrari is dat het lijkt dat er niet veel schade aan de bak is, en dat ze morgen pas gaan verder kijken/beslissen.

https://www.formula1.com/...lvaSPfV6kmGtC0btPsRJ.html

[ Voor 36% gewijzigd door Harrie op 22-05-2021 21:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Gewoon die auto even starten en door de versnellingen jagen. >:) Hoezo open maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Grimmie187 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:28:
[...]

Ze gaan de bak vanavond verder openschroeven om te kijken of alles nog heel is (dat mag ondanks de seal volgens mij). Binotto was erg voorzichtig, hij zal wel ruzie met Charles krijgen maar als er toch iets stuk is zijn punten vanaf P4 en P6 belangrijker dan met een gare bak proberen te winnen en uit te vallen.

Verder zie je het natuurlijk weer helemaal verkeerd.. Morgen wint Leclerc gewoon van pole en Max pakt op P2 belangrijke punten zoals een echte verstandige kampioenskandidaat zou doen!

One can hope anyway! *O*
Ze moeten de boel wel openen. De halve achterkant lag van de auto af. :P
Maar eerste indicatie was dat de schade aan de versnellingsbak mee zou vallen, maar ik maak er wel uit op dat er schade is. En Binotto had kennelijk iets geroepen over het veilig spelen.

Oh en we weten allebei dat boze Verstappen, snellere Verstappen is. Zeker als hij P2 start en net pole mist. Leclerc maakt geen kans. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

One can hope anyway! *O*
Op zich is dat waar... Maar als je na bocht 1 eerste ligt, dan kan je met een 80% auto gewoon winnen. Zie RIC in 2018. Enige gevaar voor LEC is dat VER het gaat proberen, maar van BOT hoeft hij niets te vrezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
fredkroket schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:34:
[...]

Op zich is dat waar... Maar als je na bocht 1 eerste ligt, dan kan je met een 80% auto gewoon winnen. Zie RIC in 2018. Enige gevaar voor LEC is dat VER het gaat proberen, maar van BOT hoeft hij niets te vrezen.
Klopt, al denk ik dat het risico op een DNF groter is met een gare versnellingsbak dan met teruggeschroefd motorvermogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Sowieso heeft Max wel een voordeel tov van LEC hopelijk. De laatste starts zijn er goed te noemen. En geloof me, een crash in de vangrail in Monaco gaat wel in het hoofdje van LEC meespelen.

Stel dat LEC de leiding weet te houden moet RBR doen waar ze goed in zijn en dat is gewoon een pitstop doen van 2 seconden (of minder natuurlijk). FER is de regel eerder richting de 3 seconden en kan Max hem daar op pakken en de race "rustig" uitrijden.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Iemand al de starts van de Ferraris's terug gekeken van dit jaar? Komen die beetje goed van hun plek weg?

Max is de laatste races steeds zeer goed weggeraakt bij de start, dat is misschien nog wel de grootste kans.

Maar volgens mij zijn de Ferraris meestal ook heel goed weg bij de start. Of herinner ik mij dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Ik ben wel een beetje bang voor de ontketende Bottas vanaf P3 bij de start. Maar verder dan dat is Monaco altijd een beetje een loterij. Er zal toch wel minimaal 1 SC situatie zijn. En kun je dan net gunstig naar binnen kan dat al meteen een overwinning betekenen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Harrie schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:38:
Iemand al de starts van de Ferraris's terug gekeken van dit jaar? Komen die beetje goed van hun plek weg?

Max is de laatste races steeds zeer goed weggeraskt bij de start, dat is misschien nog wel de grootste kans.

Maar volgens mij zijn de Ferraris meestal ook heel goed weg bij de start. Of herinner ik mij dat verkeerd?
Ferrari is volgens mij het beste weg van de top bij de start. In ieder geval Leclerc meestal wel.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Harrie schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:38:

Max is de laatste races steeds zeer goed weggeraskt bij de start, dat is misschien nog wel de grootste kans.

Starts zijn op zich prima geweest dit jaar maar in Monaco moet je concurrent de start wel echt verprutsen wil je er langs komen.

Ik denk realistisch gezien dat de pitstop de enige echte kans is.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Daarbij mag er voor Monaco wat mij betreft een aparte set regels komen.

In 2019 hield BOT bijvoorbeeld het hele veld op zodat HAM veilig kon stoppen voor vers rubber. Op geen andere baan levert dat zo'n voordeel op als dat dat het hier doet.

Daarnaast zou er voor deze baan best een IndyCar achtige regel mogen komen. Crashen in Q3 is tijd kwijt in Q3. Ook hier levert dat een bizar voordeel op.

En eigenlijk als ik heel eerlijk ben mag heel Monaco van de kalender. De auto's zijn te breed en te snel om echt spektakel te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 16:11
Grimmie187 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:41:
Starts zijn op zich prima geweest dit jaar maar in Monaco moet je concurrent de start wel echt verprutsen wil je er langs komen.

Inderdaad. De afgelopen jaren gaan ze eigenlijk altijd in startvolgorde door de eerste bocht.
Ik acht de kans bij een pitstop inderdaad het grootst. Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 06:53
fredkroket schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:41:
Daarbij mag er voor Monaco wat mij betreft een aparte set regels komen.

In 2019 hield BOT bijvoorbeeld het hele veld op zodat HAM veilig kon stoppen voor vers rubber. Op geen andere baan levert dat zo'n voordeel op als dat dat het hier doet.

Daarnaast zou er voor deze baan best een IndyCar achtige regel mogen komen. Crashen in Q3 is tijd kwijt in Q3. Ook hier levert dat een bizar voordeel op.

En eigenlijk als ik heel eerlijk ben mag heel Monaco van de kalender. De auto's zijn te breed en te snel om echt spektakel te zien.
Gewoon een modulaire baan op pontons. Zonder vangrail >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Grimmie187 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:41:
[...]

Ja, de starts van de Ferraris waren volgens mij elke keer sterk dit jaar. Het is maar zeer kort naar de bocht ook inderdaad.

Pitstop wellicht enige kans dan ja, maar de Ferraris zijn ook gewoon echt snel dit weekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:42

Zorro

Z

Phusebox schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:39:
Ik ben wel een beetje bang voor de ontketende Bottas vanaf P3 bij de start. Maar verder dan dat is Monaco altijd een beetje een loterij. Er zal toch wel minimaal 1 SC situatie zijn. En kun je dan net gunstig naar binnen kan dat al meteen een overwinning betekenen.
En we weten allemaal bij wie dat dan op het perfecte moment komt.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

One can hope anyway! *O*
Die mogen ze idd alleen open maken als er iemand van de FIA hun continu op de vingers kijkt idd.
Zullen het morgen weten of het mee valt of niet.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:18
Enige manier om het hier spannend te maken is het veld in tweeën te delen en de ene groep linksom en de andere rechtsom te laten rijden. 🤡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

DoubleDutch schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:56:
Enige manier om het hier spannend te maken is het veld in tweeën te delen en de ene groep linksom en de andere rechtsom te laten rijden. 🤡
En Lewis 2 uur lang op de radio hoeren roepen 'how awful the traffic is today. Where are the blue flags.' uhuh :+

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grimmie187
Kan prima, de tunnel is de rest van het jaar ook gewoon tweerichtingsverkeer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
De kans op een crash en de gevolgen daarvan vind ik juist een extra element van spanning toevoegen aan de kwalificatie. Je kunt er tot op zekere hoogte ook tactisch rekening mee houden. Een stukje onvoorspelbaarheid die je wat mij betreft niet moet wegreguleren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:10

vhal

ಠ_ಠ

Toch wel mooi - gezien de plusjes - dat men het gevloek als normaal beschouwd als er iets mis gaat met een ronde. Wellicht ben dan maar een oude zak en/of een teer zieltje maar eerlijk gezegd vind ik het niet heel normaal.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Dat idee is al best wel oud.
Bij NASCAR heb je Talladega, die staat bekend om zijn vele crashes.

Teameigenaar en meervoudig kampioen Tony Stewart had daar eens een interview over gehouden om "meer spektakel voor de fans" te krijgen.
Schitterend interview!
YouTube: [HD] Tony Stewart Funny Post-Race Interview Talladega 2012

[ Voor 3% gewijzigd door Ryur op 22-05-2021 22:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Goofyduck384
siggy schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:58:
En Lewis 2 uur lang op de radio hoeren roepen 'how awful the traffic is today. Where are the blue flags.' uhuh :+
*the blue flags are for you Lewis........* :z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Laatst online: 09:58
Het was toch, eerste bocht Bottas tegen Verstappen aan? 2 plaatsen winst voor Hamilton en dus meer voorsprong in het kampioenschap?

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
vhal schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:03:
Toch wel mooi - gezien de plusjes - dat men het gevloek als normaal beschouwd als er iets mis gaat met een ronde. Wellicht ben dan maar een oude zak en/of een teer zieltje maar eerlijk gezegd vind ik het niet heel normaal.
Denk niet dat dat met een oude zak of teer zieltje zijn te maken heeft. Denk dat dat meer zit in het feit dat topsporters continu de beste willen zijn. Ze zitten in een bepaalde mentale zone om alles eruit te kunnen pushen en als je daar dan uitgehaald wordt en ook nog eens niet je beste resultaat neer kan zetten, mondt dat uit in gescheld.

Overigens zal dit bij alle sporten zo zijn, echter wordt dit het meest uitgelicht in de hogere raceklassen. Bij voetbal houden ze niet voor niks vaak hun hand voor de mond als ze iets zeggen.

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
Ryur schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:06:
[...]

Dat idee is al best wel oud.
Bij NASCAR heb je Talladega, die staat bekend om zijn vele crashes.

Teameigenaar en meervoudig kampioen Tony Stewart had daar eens een interview over gehouden om "meer spektakel voor de fans" te krijgen.
Schitterend interview!
YouTube: [HD] Tony Stewart Funny Post-Race Interview Talladega 2012
Alles voor de fans,mooi interview. 😂
Thx voor de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat is eigenlijk de verklaring dat HAM pas 7e start? Normaal is hij toch echt snel in Monaco?

De slechte prestatie van PER komt natuurlijk ook weer net op een moment waardoor RBR er niet optimaal van gebruik kan maken..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

sloth schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:24:
Wat is eigenlijk de verklaring dat HAM pas 7e start? Normaal is hij toch echt snel in Monaco?
Nope. Monaco en Hamilton zijn niet echt een goede match. Zijn resultaten daar zijn all over the place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

De slechte prestatie van PER komt natuurlijk ook weer net op een moment waardoor RBR er niet optimaal van gebruik kan maken..
Nou inderdaad zeg.. Op een circuit waar de kwalificatie zo belangrijk is, en Hamilton het duidelijk nog niet op orde heeft, dan moet je gewoon die 2e Redbull ook ervoor hebben staan. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:20
meenkdrie schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:44:
[...]

Gewoon een modulaire baan op pontons. Zonder vangrail >:)
Kunnen we met z'n allen Hazen, Paarden en Rode Stieren gaan vangen vissen in de zomerstop... :+

[ Voor 7% gewijzigd door NLDViane op 22-05-2021 22:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:59

Amphiebietje

In de blubber

Mijn prognose:

LEC heeft een bere-start, bij de eerste bocht echter slaat zijn bak vast en spint hij, tikt VER aan, die ook spint, BOT ramt VER, en HAM, die een bere-bere-start had, knalt er ook op. Alle vier out.

Vervolgens volgt een afvalrace voor alle favorieten, en we eindigen met MAZ, GIO, en LAT op het podium. In die volgorde. MAZ komt spinnend over de streep (om iedereen tevreden te houden).

:+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:59

Amphiebietje

In de blubber

Alles is de schuld van het team:

https://www.motorsport.co...scussions-monaco/6513569/

Want het kan natuurlijk niet dat hij er een potje van maakt. Lijkt wat dat betreft op ALO. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Spotmatic schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:30:
[...]

Nope. Monaco en Hamilton zijn niet echt een goede match. Zijn resultaten daar zijn all over the place.
Nee hoor, als Hamilton het slecht doet, ligt het aan de auto
https://www.nu.nl/formule...-was-verschrikkelijk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:13

Welke users waren het ook alweer dat Perez wel even Max ging verslaan?
Die zie ik niet meer?

Maar serieus: Perez is het ook(weer)niet, wie zou een goede teamgenoot kunnen worden? Mijn hart zegt Norris maar die blijft nog jaren bij McLaren.
Maar wie zou een goede uitdager voor Max zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Arjantje72 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:35:
[...]

Die zie ik niet meer?

Maar serieus: Perez is het ook(weer)niet, wie zou een goede teamgenoot kunnen worden? Mijn hart zegt Norris maar die blijft nog jaren bij McLaren.
Ik snap(te) persoonlijk niet eens de keuze voor Perez. Perez is echt een dergelijke coureur die als underdog kan opereren en kan verrassen. Hele sterke middenmotor dankzij de Pirellibanden. Dat is zijn kunstje. Gasly heeft te weinig kans gehad en Albon was eigenlijk best okay. De bazen bij RB hebben gegokt en verloren. Sainz was eigenlijk het beste geweest, maar dat zou oneindig spektakel hebben opgeleverd. Er is gewoon niemand in het veld die ze kunnen krijgen die dicht op Verstappen zal zitten. Het zal mij verbazen als Perez volgend jaar nog in de F1 bij RB zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:28
[...]

Die zie ik niet meer?

Als grap dacht ik Ricciardo. Echter, kijkend naar zijn prestaties bij McLaren hoeft dat niet persé een grap te zijn.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Die zie ik niet meer?

Zolang Perez geen complete auto’s afschrijft en iets dichterbij kan komen doet hij het beter als Gas en Alb.

Verder is het wachten tot Rus gedesillusioneerd bij RB aan klopt.

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 22-05-2021 22:56 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
siggy schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:39:
[...]

Ik snap(te) persoonlijk niet eens de keuze voor Perez. Perez is echt een dergelijke coureur die als underdog kan opereren en kan verrassen. Hele sterke middenmotor dankzij de Pirellibanden. Dat is zijn kunstje. Gasly heeft te weinig kans gehad en Albon was eigenlijk best okay. De bazen bij RB hebben gegokt en verloren. Sainz was eigenlijk het beste geweest, maar dat zou oneindig spektakel hebben opgeleverd. Er is gewoon niemand in het veld die ze kunnen krijgen die dicht op Verstappen zal zitten. Het zal mij verbazen als Perez volgend jaar nog in de F1 bij RB zit.
Wie met Verstappen mee kan komen wil eerste rijder zijn. Sainz en Verstappen was bij STR al niet zo'n match en zorgde voor een voor Max niet zo'n vervelende ingreep van bovenaf.
Perez had niets te kiezen, Albon was in de praktijk vorig jaar waardeloos voor Max.

(Ben overigens wel benieuwd hoe gezellig het bij Ferrari gaat worden, twee jonge honden die voor hun eigen kansen zullen gaan)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

[...]

...

Persoonlijk denk ik dat ze in plaats van Perez, Gasly weer hadden moeten promoveren naar Red Bull. Die flikt met de AlphaTauri toch regelmatig mooie dingen en laat zien het maximale uit die auto te halen tov zijn teamgenoten. Daarnaast had een comeback naar Red Bull een enorme vertrouwensboost opgeleverd voor hem.

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
...
Hij werd ook wel echt flink hard geblokkeerd in Q3. Volgens mij was dat ook zijn enige run (?)

Neemt overigens ook niet weg dat hij niet naar behoren presteert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
BMW_M3 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:56:
[...]

Persoonlijk denk ik dat ze in plaats van Perez, Gasly weer hadden moeten promoveren naar Red Bull. Die flikt met de AlphaTauri toch regelmatig mooie dingen en laat zien het maximale uit die auto te halen tov zijn teamgenoten. Daarnaast had een comeback naar Red Bull een enorme vertrouwensboost opgeleverd voor hem.
Misschien is hij daar mentaal niet sterk genoeg voor en zit hij (voorlopig) prima in het schaduwteam. Hij zal zeker bij RBR op de radar staan en ze hebben daar iets meer info over de persoon Gasly dan wij. (denk ik)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:44
Amphiebietje schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:32:
Mijn prognose:

LEC heeft een bere-start, bij de eerste bocht echter slaat zijn bak vast en spint hij, tikt VER aan, die ook spint, BOT ramt VER, en HAM, die een bere-bere-start had, knalt er ook op. Alle vier out.

Vervolgens volgt een afvalrace voor alle favorieten, en we eindigen met MAZ, GIO, en LAT op het podium. In die volgorde. MAZ komt spinnend over de streep (om iedereen tevreden te houden).

:+
Ah scenario 1996 :9

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 12:12
Help!!!! schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 18:43:
[...]Alhoewel Plooij geen onaardige kerel is heb ik tien keer liever iemand als Winkelman die toch echt professioneler overkomt.
Kan je uit ervaring zeggen dat Plooij helemaal geen aardige kerel is. Snap werkelijk niet dat ze die vent bij Ziggo nog zo lang tolereren. Vermoed dat het op voorspraak van Mol is, anders kan ik het niet verklaren.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:56
Beetje ongefundeerd, kun/wil je dat toelichten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ankona schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:59:
[...]

Misschien is hij daar mentaal niet sterk genoeg voor en zit hij (voorlopig) prima in het schaduwteam. Hij zal zeker bij RBR op de radar staan en ze hebben daar iets meer info over de persoon Gasly dan wij. (denk ik)
Ik meen mij te herinneren dat Gasly min of meer definitief niet terug gaat naar Red Bull. Heeft ook ermee te maken met dat ze AlphaTauri willen draaien als zusterteam en niet meer als opleidingsteam. Ook daar hebben ze dus een degelijke teamleader nodig en dat lijkt Gasly wel te zijn / aan te kunnen. Daarnaast lijkt de ene na de andere coureur naast Verstappen te bezwijken onder de druk, Gasly inclusief. Dus ik verwacht dat hem opnieuw promoten naar Red Bull weer hetzelfde resultaat zal geven. Mag wat mij betreft dus lekker bij AlphaTauri blijven (in positieve zin) of naar een ander team gaan. Maar terug naast Verstappen lijkt mij zeer zeker geen goede zet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Ankona schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:56:
[...]

Wie met Verstappen mee kan komen wil eerste rijder zijn. Sainz en Verstappen was bij STR al niet zo'n match en zorgde voor een voor Max niet zo'n vervelende ingreep van bovenaf.
Perez had niets te kiezen, Albon was in de praktijk vorig jaar waardeloos voor Max.

(Ben overigens wel benieuwd hoe gezellig het bij Ferrari gaat worden, twee jonge honden die voor hun eigen kansen zullen gaan)
Het gaat hem ook om 'meekomen', niet om Max continu te verslaan. Kijk naar Merc. Bottas is ideaal. Geen hond in de F1 die denkt dat hij Hamilton onder druk kon of kan zetten. Misschien een weekend of twee, maar dan is het wel op. Maar hij is gegarandeerd 9 van de 10 keer de eerste de beste die net achter Hamilton zit. Hij zal nooit een gevaar zijn in het WK, maar goed genoeg om met gemak het WK coor constructeurs binnenhalen.

Als iemand al kan meekomen met Max, dus eigenlijk de Bottas met vleugeltjes zijn, dan pas hebben we het spannend. Merc kan gewoon risicoloos en straffeloos pitstops maken. Iedereen geilt dan over geniale strategische zetten, maar er is niks geniaals aan als er geen enkele downside aan een pitstop zit. Daar word ik persoonlijk nog wel het meest moe van.

Nee, maar Sainz was echt wel close qua snelheid, maar over een seizoen was ie net een fractie minder. Sainz/Ricciardo/Norris. Die wil je wel hebben. Maar ja, dan heb je af en toe wel wat head butts. Er zit op dit moment een gigantisch verschil tussen de top coureurs en de coureurs die er na komen. Geen enkel flauw idee hoe dat komt. Misschien dat het iets met deze auto's te maken heeft, nog nooit eerder meegemaakt dan coureurs van het kaliber Ricciardo en Vettel naar een ander team verhuizen en dan niet bepaald uit de verf komen. Perez is in mijn ogen gewoon een middenmoter pur sang. Gasly of Albon had tenminste de potentie nog, met Perez weet je wat je in huis haalt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Zat mij net te bedenken, misschien heeft Max juist mazzel dat Lec hem in de muur heeft gereden, dacht te hebben gehoord dat Bot beter op weg was dan Max en misschien hij een pole had gepakt en ik weet niet hoe de wedstrijd dan had verlopen met Bot op 1, (*kuch bottas this is James *kuch)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Die zie ik niet meer?

[knip]
Iets met Roy en BS :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:10
Ik kan het best begrijpen, met de adrenaline en de frustratie van het gevoel dat er meer in zat maar het niet te halen is. Ik heb af en toe ook zulke frustratie op werk en heb wel eens momenten dat ik even op moet letten dat ik echt uit de meeting ben om even wat stoom af te blazen. En daar vallen soms wat woorden die in zo uit het scheldwoordenboek van F1-coureurs komen.
siggy schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:04:
[...]

Het gaat hem ook om 'meekomen', niet om Max continu te verslaan. Kijk naar Merc. Bottas is ideaal. Geen hond in de F1 die denkt dat hij Hamilton onder druk kon of kan zetten. Misschien een weekend of twee, maar dan is het wel op. Maar hij is gegarandeerd 9 van de 10 keer de eerste de beste die net achter Hamilton zit. Hij zal nooit een gevaar zijn in het WK, maar goed genoeg om met gemak het WK coor constructeurs binnenhalen.
Bottas lijkt er anders aan het begin van ieder seizoen weer in te geloven, dat hij Hamilton kan verslaan over een heel seizoen.
Als iemand al kan meekomen met Max, dus eigenlijk de Bottas met vleugeltjes zijn, dan pas hebben we het spannend. Merc kan gewoon risicoloos en straffeloos pitstops maken. Iedereen geilt dan over geniale strategische zetten, maar er is niks geniaals aan als er geen enkele downside aan een pitstop zit. Daar word ik persoonlijk nog wel het meest moe van.

Nee, maar Sainz was echt wel close qua snelheid, maar over een seizoen was ie net een fractie minder. Sainz/Ricciardo/Norris. Die wil je wel hebben. Maar ja, dan heb je af en toe wel wat head butts. Er zit op dit moment een gigantisch verschil tussen de top coureurs en de coureurs die er na komen. Geen enkel flauw idee hoe dat komt. Misschien dat het iets met deze auto's te maken heeft, nog nooit eerder meegemaakt dan coureurs van het kaliber Ricciardo en Vettel naar een ander team verhuizen en dan niet bepaald uit de verf komen. Perez is in mijn ogen gewoon een middenmoter pur sang. Gasly of Albon had tenminste de potentie nog, met Perez weet je wat je in huis haalt......
Ik denk alleen dat er weinig opties zijn om in de andere RB te zetten, er lijkt iets met de RBR te zijn waardoor iedereen die niet een absolute topper is er minder mee uit de voeten kan. Want Gasly, Albon, Perez, dat zijn echt geen slechte coureurs maar ook geen absolute toppers, maar ze kregen het niet uit die auto, waar Bottas in de Mercedes vanaf het eerste seizoen in de Mercedes redelijk mee kon komen en Hamilton incidenteel weet te verslaan. Zou je Bottas in de RB zetten, verwacht ik eerlijk gezegd ook dat hij het aflegt, want hij is ook geen absolute topper van het niveau Hamilton/Verstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Transportman schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:26:
[...]

Ik kan het best begrijpen, met de adrenaline en de frustratie van het gevoel dat er meer in zat maar het niet te halen is. Ik heb af en toe ook zulke frustratie op werk en heb wel eens momenten dat ik even op moet letten dat ik echt uit de meeting ben om even wat stoom af te blazen. En daar vallen soms wat woorden die in zo uit het scheldwoordenboek van F1-coureurs komen.
Toch blijft het een aangeleerd dingetje van de huidige maatschappij. Vroeger schelde ik ook regelmatig als iets niet lukte maar met een andere mindset kun je dit prima afwenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 11:11
Ik ben het volledig met je eens. Je bent in de sport een voorbeeld voor heeel veeel mensen en moet je dan ook bewust zijn van je gedragingen.

Ik houd me vaak genoeg in op dit soort momenten (werk gerelateerd). Kwestie van fatsoen en tot 10 tellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 20:18
Haha compleet verkeerd topic

[ Voor 76% gewijzigd door Mel33 op 22-05-2021 23:39 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Transportman schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:26:

Bottas lijkt er anders aan het begin van ieder seizoen weer in te geloven, dat hij Hamilton kan verslaan over een heel seizoen.
Wat Bottas gelooft is irrelevant. Hij is niet goed genoeg en het hele team is letterlijk team Toto & Lewis. Men wilt niet nog een keer Rosberg/Lewis drama. Bottas past perfect bij die gedachte.
Ik denk alleen dat er weinig opties zijn om in de andere RB te zetten, er lijkt iets met de RBR te zijn waardoor iedereen die niet een absolute topper is er minder mee uit de voeten kan. Want Gasly, Albon, Perez, dat zijn echt geen slechte coureurs maar ook geen absolute toppers, maar ze kregen het niet uit die auto, waar Bottas in de Mercedes vanaf het eerste seizoen in de Mercedes redelijk mee kon komen en Hamilton incidenteel weet te verslaan. Zou je Bottas in de RB zetten, verwacht ik eerlijk gezegd ook dat hij het aflegt, want hij is ook geen absolute topper van het niveau Hamilton/Verstappen.
Gasly is te snel afgeschreven, maar kreeg de indruk dat ie de druk niet aankon. Albon gaven ze de tijd en Perez gekozen omdat ze niet terug naar Gasly wilde en er was geen nieuwe aanwas. Perez heeft nooit vlagen van briljantie laten zien, alleen maar bandenmanagement.

Wat Bottas betreft, ik denk dat de voorsprong van Merc echt onderschat wordt. Zij hebben nog steeds een powr voordeel. Je hoeft niet getalenteerd te zijn om op de rechte stukken tijdwinst te pakken omdat je meer pk's hebt. Dat geeft meer rust in je hoofd. De rest moet het maar in de bochten goed weten te maken. Maar goed, dat is mijn optiek, ongeacht de rare verhalen van de flexi wings enzo. Hamilton won 3 tienden op alleen het rechte stuk in Spanje.

Er is inderdaad gewoon niemand en dat heeft RB aan zichzelf te danken. Of men moet hopen dat een van hun rookies in F2 wat laat zien, want Perez moet wel een gigantische inhaalslag maken wil dat nog iets worden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Mel33 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:38:
Het sloeg ook nergens op. Het NL liedje was vrijwel foutloos gezongen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 18:11
Brik schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:37:
[...]

Ik ben het volledig met je eens. Je bent in de sport een voorbeeld voor heeel veeel mensen en moet je dan ook bewust zijn van je gedragingen.

Ik houd me vaak genoeg in op dit soort momenten (werk gerelateerd). Kwestie van fatsoen en tot 10 tellen.
Niet dat ik het goed wil praten en ik ben zelf ook niet een persoon die verbaal zwaar tekeer gaat. Maar uiteindelijk werk ik ook wel in iets andere omstandigheden. Niet dat alles op een korte tijd in het weekend neerkomt. Zeker hier in Monaco is de kwalificatie super belangrijk. Nog los van dat Max niet eens wist waardoor de rode vlag kwam en dat hij er mogelijk toch ook voordeel van zou hebben.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoubleDutch
Mel33 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:38:
Ah nu snap ik hem, Matahari zat in de auto van Ham. 🤡

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

DoubleDutch schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:44:
[...]

Ah nu snap ik hem, Matahari zat in de auto van Ham. 🤡
Qua kleding zou Hamilton daar niet mistaan 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
FunkyTrip schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:41:
[...]

Het sloeg ook nergens op. Het NL liedje was vrijwel foutloos gezongen.
Nou nee die was compleet vals gezongen.

OT
Go Max morgen. Heeft ie al pole? of redt Ferrari het wel…

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleDutch
Mel33 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:46:
[...]

Nou nee die was compleet vals gezongen.

OT
Go Max morgen. Heeft ie al pole? of redt Ferrari het wel…
Zo als het er nu naar uit ziet Max van af P2. 😉

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Brik schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:37:
[...]

Why? Dus ze mogen wel schelden alleen niet als anderen het kunnen horen? Of mogen ze gewoon niet vloeken? Groot verschil. Denk niet dat er veel topsporters op adrenaline zijn die zich op een Bart de Graaf-manier uitten 'he, wat jammer nou'. Compleet onrealistisch. Frustraties uiten is gezond en niet meer dan normaal. Dat je het woordgebruik niet aanstaat is prima, maar dat het niet als normaal wordt gezien is niet normaal.

Ik weet niet wat voor werk je doet, maar ik betwijfel dat je hele leven is ingedeeld om in duizendste van seconden te beslissen waar je je met gevaar voor eigen leven, en andermans leven, een miljardenbedrijf en jezelf positioneerd? Heb wel eens Kasparov (of Karpov) wel eens kinderachtig zien weglopen bij een schaakwedstrijd. Is dat dan beter dan vloeken?

En even terug, wat Tsunoda deed/doet is wel over de top. Die lijkt te willen vloeken om te vloeken. Dat vind zelfs ik ordinair. Maar een uitting van frustratie..... Is gewoon menselijk. F1 is al extreem PR-driven en over alles wordt al vier keer nagedacht voordat iets uitgesproken wordt. Die paar eerlijke ongefilterde reacties zijn dan wel verfrissend.

Of toch lievere Rutte-esque en mensen daadwerkelijk in de shit doen, maar hij doet het met hele nette bewoordingen. 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mel33
Vloeken schelden enz wat maakt dat uit, je ziet daardoor nu juist dat het echte emoties zijn.
Dat heb je dan niet onder controle iig.
En als je daar in de race geen emoties toont dan komt het er wel ergens anders uit. Of je kropt alles op en dan komt het 10jaar later er wel uit in een ziekelijke vorm evt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 15:30
[...]

Ik denk dat LEC de beste kandidaat zou zijn.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
hansvk schreef op zondag 23 mei 2021 @ 00:27:
[...]

Ik denk dat LEC de beste kandidaat zou zijn.
Die zit volgens mij nog tot 2025 de onder contract bij Ferrari.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 11:11
siggy schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:53:
[...]

Why? Dus ze mogen wel schelden alleen niet als anderen het kunnen horen? Of mogen ze gewoon niet vloeken? Groot verschil. Denk niet dat er veel topsporters op adrenaline zijn die zich op een Bart de Graaf-manier uitten 'he, wat jammer nou'. Compleet onrealistisch. Frustraties uiten is gezond en niet meer dan normaal. Dat je het woordgebruik niet aanstaat is prima, maar dat het niet als normaal wordt gezien is niet normaal.

Ik weet niet wat voor werk je doet, maar ik betwijfel dat je hele leven is ingedeeld om in duizendste van seconden te beslissen waar je je met gevaar voor eigen leven, en andermans leven, een miljardenbedrijf en jezelf positioneerd? Heb wel eens Kasparov (of Karpov) wel eens kinderachtig zien weglopen bij een schaakwedstrijd. Is dat dan beter dan vloeken?

En even terug, wat Tsunoda deed/doet is wel over de top. Die lijkt te willen vloeken om te vloeken. Dat vind zelfs ik ordinair. Maar een uitting van frustratie..... Is gewoon menselijk. F1 is al extreem PR-driven en over alles wordt al vier keer nagedacht voordat iets uitgesproken wordt. Die paar eerlijke ongefilterde reacties zijn dan wel verfrissend.

Of toch lievere Rutte-esque en mensen daadwerkelijk in de shit doen, maar hij doet het met hele nette bewoordingen. 8)7
Ik denk dat je je als f1 coureur bewust moet zijn van je visitekaartje naar de rest van de wereld (net als alle overige topsporters). Het aantal f*ck's wat je tegenwoordig over de boardradio hoort vind ik niet meer normaal (evenmin de reactie van Olav Mol tijdens de 1e :? overwinning van max). Van andere sporten herken ik dat niet zo terug? Je mag absoluut emotie tonen maar doe het dan op een positieve ipv negatieve toon.

In mijn werk heb ik ook te maken met leven en dood en ook op acute en spannende momenten. Maar dat doet niet ter zake :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:18

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Alvast veel plezier met de race, ik ben er deze keer niet bij. De toon is vannacht iig al gezet door Italië en in het eurosongfestival topic

[ Voor 32% gewijzigd door Barres B. op 23-05-2021 01:36 ]

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 16:17
[...]
Waarom niet Bottas? heeft de rol die ze bij RBR zoeken perfect uitgevoerd. De vraag is of Bottas zin zou hebben om nog eens overduidelijk 2e viool te spelen.

Ben wel benieuwd hoe hij zich tot Verstappen zou verhouden vs. hoe hij zich verhoudt tot Hamilton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@siggy mja, je hebt 'heat of the battle' uitspattingen en je hebt gefrustreerde rants. Het is een marginaal verschil zou je kunnen zeggen maar toch. Zoals @Brik zegt; je komt wel met je uitspraken op tv, dus je hebt een soort voorbeeldfunctie. Ik ben het wel met @DarkFire1985 eens dat zodra je je bewust bent van je gedrag je dat kunt aanpassen. TSU is een goed voorbeeld van onnodig ranten. Het komt helemaal niet stoer over, juist erg kinderachtig. Hopelijk groeit ie daar snel uit.

Ik ben voorstander van echte emoties in de sport en daar kan best eens een scheldwoord bij zitten maar het siert een mens door ook wat terughoudendheid tentoon te spreiden.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:25
Ik heb zojuist begrepen dat de mensen uit het Eurovisie topic hier morgen even komen buurten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LewisVries
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-11-2021
Heb mijn geld ingezet op Leclerc (want met Max zijn ‘geluk’ is die versnellingsbak van LEC gewoon perfect in orde in tegenstelling tot zijn 2 crashes daar in het verleden), Bottas (blijft Mercedes he) of Hamilton (blijft Hamilton). Ik hoop op overwinning Max maar zie het niet gebeuren, versnellingsbak LEC gaat goed zijn en Max gaat hele race erachter vastzitten of erger (crash, technische issues, ongelukkige sc etc) en Mercedes zal ook wel weer iets uit de hoge hoed toveren.

Voor het eerst dat ik actief hoop dat mijn TOTO faalt (van die andere Toto hoop ik altijd dat hij faalt in zijn plannen) 😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Heijmenberg99 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 01:10:
Ik heb zojuist begrepen dat de mensen uit het Eurovisie topic hier morgen even komen buurten :+
Zet jij de koffie? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heijmenberg99
Ik was al verantwoordelijk voor de shotjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@Heijmenberg99 Hier alleen benzine en water en redbull toegestaan
Iig geen drank in de F1 (geef je het door?)

[ Voor 12% gewijzigd door Mel33 op 23-05-2021 01:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-09 19:38
Mel33 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 01:16:
@Heijmenberg99 Hier alleen benzine en water toegestaan
Vergeet de Red Bull niet, we moeten iets om Max indirect vooruit te helpen...

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
Mel33 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 01:16:
@Heijmenberg99 Hier alleen benzine en water en redbull toegestaan
In benzine zit ethanol en ethanol is alcohol toch? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
Heijmenberg99 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 01:18:
[...]

In benzine zit ethanol en ethanol is alcohol toch? :+
Ja klopt het gaat in dit geval om de toepassing waar het wordt voor gebruikt ;)

@Maarten_E al aangepast, kwas je net voor

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Hippocampus schreef op zondag 23 mei 2021 @ 01:08:
@siggy mja, je hebt 'heat of the battle' uitspattingen en je hebt gefrustreerde rants. Het is een marginaal verschil zou je kunnen zeggen maar toch. Zoals @Brik zegt; je komt wel met je uitspraken op tv, dus je hebt een soort voorbeeldfunctie. Ik ben het wel met @DarkFire1985 eens dat zodra je je bewust bent van je gedrag je dat kunt aanpassen. TSU is een goed voorbeeld van onnodig ranten. Het komt helemaal niet stoer over, juist erg kinderachtig. Hopelijk groeit ie daar snel uit.

Ik ben voorstander van echte emoties in de sport en daar kan best eens een scheldwoord bij zitten maar het siert een mens door ook wat terughoudendheid tentoon te spreiden.
Ik begrijp de emotie in de sport altijd wel. Bij voetbal zien we ellebogen en tackles, Suarez die een hapje neemt van een tegenstander, bij ijshockey liggen ze letterlijk te rammen, in het boksen sneuvelt er wel eens een oor en het gevloek en getier in de F1 over de radio vind ik als kijker altijd wel smullen. Schumacher die de pitbox invliegt bij Coulthard, Vettel die Hamilton een wheelbang geeft, heerlijke momenten in de sport en voor de kijker thuis.

Ik denk juist wat Perez toen nog bij Force India bij Ocon deed in Belgie hard gestraft moet worden. Hij drukte zijn eigen teamgenoot zowat bewust in de muur op Spa. Dat is gevaarlijk en gaat te ver.

Sport is gewoon emotie. En dan roepen we vaak over se voorbeeldfunctie maar mensen hebben ook voorbeelden nodig hoe het niet moet. Ik vind het heerlijk 😊

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 22:04

iambig

* z.o.z *

Ik denk dat veel mensen ook vergeten dat de boordradio's primair een vorm van communicatie tussen team en coureurs zijn. Dat we in de afgelopen jaren daar ook toegang hebben gekregen is bijzaak.
Het is geen PR kanaal maar je enige directe uitlaatklep in de auto.
Dat je soms stijf van adrenaline en 'in the heat of the moment' dingen uitroept daar die achteraf bekeken politiek minder leuk waren voor team of coureur, tsja...

Dat ze het in veel landen qua krachttermen censureren vind ik kwalijker, zend het dan helemaal niet uit.
Dan kun je net zo goed het press-release van de marketing chef voorlezen achteraf.

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Emoties in de sport horen er bij.. Mooi voorbeeld is de serie op Netflix: ‘’Last Chance U: Basketball’.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Brik schreef op zondag 23 mei 2021 @ 00:59:
[...]

Ik denk dat je je als f1 coureur bewust moet zijn van je visitekaartje naar de rest van de wereld (net als alle overige topsporters). Het aantal f*ck's wat je tegenwoordig over de boardradio hoort vind ik niet meer normaal (evenmin de reactie van Olav Mol tijdens de 1e :? overwinning van max). Van andere sporten herken ik dat niet zo terug? Je mag absoluut emotie tonen maar doe het dan op een positieve ipv negatieve toon.

In mijn werk heb ik ook te maken met leven en dood en ook op acute en spannende momenten. Maar dat doet niet ter zake :)
Laten we nu alsjeblieft niet de coureurs nog meer de mond snoeren. Het zijn al van die vreselijk media getrainde poppen geworden. Zeggen ze een keer iets uit de grond van hun hart, en dan wordt er nog over gezeurd.
Het wordt allemaal al veel te mak en clean, middelvinger opsteken of even verhaal halen als je eraf gereden wordt mag ook al niet meer.

Het is adrenaline in het heetst van de strijd, daar horen deze teksten bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Sowieso grappig om mensen die net 20 zijn en bekend zijn omdat ze een sport heel goed kunnen tot rolmodel te verklaren. Dan moeten die ouders (van die kinderen die dat als rolmodel zouden zien) maar beter opvoeden.

Als zelfs onze premier zegt "dan pleur je maar op."

[ Voor 10% gewijzigd door ArthurMorgan op 23-05-2021 07:30 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Ik kom uit een schippersfamilie. Bijgevolg kon ik eerder vloeken dan dat ik volledige zinnen kon zeggen. ;-)
Zijn er serieus mensen die hier, in F1 context (of een sport-context in het algemeen), aanstoot aan nemen? Het hoort wat mij betreft bij de sfeer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Zo goedemorgen weer. Normaal nooit echt veel zin in de race in Monaco maar nu met deze top 5 op het starting grid krijg ik er wel zin in!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:19

Pinobigbird

doesn't share food!

Race day! Zin in! Mij benieuwen welke jurk Chantal vandaag aan doet.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 14:42

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Haas: zero points :+

Hier staat tekst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:14
Pinobigbird schreef op zondag 23 mei 2021 @ 08:28:
Kan Nikkie de Jager niet een keertje het commentaar doen? Lijkt me hilarisch, 'wat gaan ze haaarrrdddd'...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:37
offtopic:
Koffiekoppen blijft toch wel één van de meest briljante tv-scetches uit de nederlandse tv-geschiedenis _/-\o_

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 14:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Word ik nu hier ook al lastig gevallen met dat nutteloze songfestival? :X

Nog geen nieuws over de auto van Lec?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:00
Spotmatic schreef op zondag 23 mei 2021 @ 07:37:
Ik kom uit een schippersfamilie. Bijgevolg kon ik eerder vloeken dan dat ik volledige zinnen kon zeggen. ;-)
Zijn er serieus mensen die hier, in F1 context (of een sport-context in het algemeen), aanstoot aan nemen? Het hoort wat mij betreft bij de sfeer.
Waarom menselijke zwakheden doorgeven als het niet hoeft. Probeer maar eens serieus gewoon niet te schelden en vloeken als er kinderen in de buurt zijn (of gewoon geheel niet). Dan begrijp je ook meteen waarom het irritant is als TV dat wel pontificaal je huiskamer inbrengt.

Zie zo'n Yuki, die is gewoon mislukt op dat vlak. Compleet zinloos. En zo'n Max, die moet waarschijnlijk zijn variant van de schippersfamilie ontgroeien (met wat mazzel houd hij ook zijn handen thuis).

Niet (overmatig) schelden is dus een goed/beter voorbeeld voor de jongere generatie, geeft een beter beeld naar de oudere generatie, en voor de persoon zelf een demonstratie van discipline en gecontroleerd omgaan met teleurstelling en focus houden.

Iemand die 1x per jaar zich stevig uitlaat maakt ook veel meer impact op zo'n moment dan een continu vloekende Tokkie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:45
Geen plannen vandaag dus alle tijd om lekker van de race te genieten met een biertje erbij.

Ik hoop dat Max (en LEC) gaan vlammen. Zorgen dat ze een safe stop naar wit kunnen maken en zo de race uitrijden. Aangezien ik wel 1 of 2 safety cars verwacht moeten ze dit klaarspelen voor een eventuele safetycar.

Max moet LEC in de pit voorbijkomen.

Overigens is PER zijn positie niet optimaal, maar zeker niet onbruikbaar. Hij moet gewoon zorgen dat HAM niet vrij kan pitten.

Hoeveel tijd verliest men bij een pitstop in Monaco? Is het mogelijk om deze voorsprong op soft op te bouwen voor ze versleten zijn?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 14:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Laten we vooral niet vergeten dat de FOM er bewust voor kiest om dat gescheld uit te zenden.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 23-05-2021 08:51 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Haha

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:31
knip grove reactie

[ Voor 92% gewijzigd door Rukapul op 23-05-2021 09:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:59

CeesKees

I rest my Kees

Niemand?!

R A C E D A Y

Sorry. Zie t nu pas.
Pinobigbird schreef op zondag 23 mei 2021 @ 08:28:

[ Voor 78% gewijzigd door CeesKees op 23-05-2021 09:01 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Rukapul schreef op zondag 23 mei 2021 @ 08:49:
[...]

Waarom menselijke zwakheden doorgeven als het niet hoeft. Probeer maar eens serieus gewoon niet te schelden en vloeken als er kinderen in de buurt zijn (of gewoon geheel niet). Dan begrijp je ook meteen waarom het irritant is als TV dat wel pontificaal je huiskamer inbrengt.

Zie zo'n Yuki, die is gewoon mislukt op dat vlak. Compleet zinloos. En zo'n Max, die moet waarschijnlijk zijn variant van de schippersfamilie ontgroeien (met wat mazzel houd hij ook zijn handen thuis).

Niet (overmatig) schelden is dus een goed/beter voorbeeld voor de jongere generatie, geeft een beter beeld naar de oudere generatie, en voor de persoon zelf een demonstratie van discipline en gecontroleerd omgaan met teleurstelling en focus houden.

Iemand die 1x per jaar zich stevig uitlaat maakt ook veel meer impact op zo'n moment dan een continu vloekende Tokkie :)
Of je gebruikt het om je kinderen te leren dat er ook mensen zijn die vloeken en/of schelden. De wereld is nu eenmaal geen paradijs, het is goed dat kinderen ook de mindere kant leren. Je kunt ze overal wel voor beschermen en doen of alles positief is, maar dat helpt ze later ook niet. Deze emoties horen ook bij de mens.

En als zelfs Damon Hill (een gentleman racer) het mag:

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Goofyduck384
Wat een denigrerende opmerking zeg... ventileer dat lekker op Facebook, zodat ik dit niet hoef te zien/lezen.. ;w Beetje respect voor de mens graag

[ Voor 16% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-05-2021 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MikeyMan schreef op zondag 23 mei 2021 @ 08:51:
Laten we vooral niet vergeten dat de FOM er bewust voor kiest om dat gescheld uit te zenden.
FOM heeft het niet eens uitgezonden volgens mij, komt vast direct uit de onboard kanalen oid.

Vast gecaptured om selectief verontwaardigd over te doen op internet :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Erapaz schreef op zondag 23 mei 2021 @ 08:59:
[...]

Of je gebruikt het om je kinderen te leren dat er ook mensen zijn die vloeken en/of schelden. De wereld is nu eenmaal geen paradijs, het is goed dat kinderen ook de mindere kant leren. Je kunt ze overal wel voor beschermen en doen of alles positief is, maar dat helpt ze later ook niet. Deze emoties horen ook bij de mens.

En als zelfs Damon Hill (een gentleman racer) het mag:

[...]
Moeten we kinderen ook (om het nog ietwat raakvlak te geven met F1/Max) kennis laten maken met huiselijk geweld? Zodat ze de mindere kant leren? Af en toe je pa neer hoeken. 'kijk zoon dit hoort ook bij sommige levens.'
Pagina: 1 ... 16 ... 39 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.