Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MisterX333
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:56
UltraInstinct schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 19:58:
Mijn aannemer heeft in de AO aangegeven dat het appartementencomplex van 67 woningen binnen 430 werkbare dagen wordt gerealiseerd. Tegen ons is gezegd dat dit als maximale termijn is aangehouden om zichzelf in te dekken en dat ze waarschijnlijk veel eerder klaar zullen zijn. Nu willen ze geen indicatie geven, dus ik vroeg me af of iemand een inschatting kan maken van de bouwduur van een appartementencomplex van deze omvang. Zelf dacht ik aan ongeveer 1,5 jaar.
Ligt aan de aannemer denk ik, hier bij ons is Dura Vermeer al 2,5 jaar aan het klooien om een appartementen gebouw neer te zetten.

• KaleKabel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-11 18:44
LikeABawzs schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 20:16:
[...]

[...]

Voor appels met appels. Het gaat bij ons dan om 5,4m breed.
[Afbeelding]
Die van mij ook 5.4 breed

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:20
Ai. Ja dan is 41 wel echt heel heftig 8)7
Zal dan wel aan de regio liggen.
Zuid oosten van het land hier.

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

• Hoepla33
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07:55
Wij hebben 42k betaald voor 1,75m 'verlengen van de woning' voor 5,96 binnenmaat maar dan wel over de hele hoogte van de woning, dus dat is netto zo'n 27m2 extra

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Hoepla33 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 20:48:
Wij hebben 42k betaald voor 1,75m 'verlengen van de woning' voor 5,96 binnenmaat maar dan wel over de hele hoogte van de woning, dus dat is netto zo'n 27m2 extra
m3 extra :)

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:54
LikeABawzs schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 20:16:
[...]

[...]

Voor appels met appels. Het gaat bij ons dan om 5,4m breed.
[Afbeelding]
Om je pijn iets te verlichten, neem de m2 prijs van je woning, en vergelijk die met de m2 prijs van je aanbouw. Prima deal waarschijnlijk.

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:20
Janpietertje89 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 22:23:
[...]

Om je pijn iets te verlichten, neem de m2 prijs van je woning, en vergelijk die met de m2 prijs van je aanbouw. Prima deal waarschijnlijk.
Oh voor ons is het een no brainer hoor.
Niet iedereen in het blok doet het overigens.

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-11 18:18

icecreamfarmer

en het is

Drie weken terug mijn woning opgeleverd gekregen en gelijk met de testo van mijn werk de ventilatiestaat gecontroleerd. Klopt dus niets van en er waren gewoon maar wat cijfers opgeschreven. Haalde absoluut mijn debieten niet en na het openhakken van de schacht bleek er een prop in mijn toevoerkanaal te zitten.
Had dus niemand gecontroleerd en als leek kom je daar nooit achter. 8)7

Bij een vriend van mij zat al 5 jaar het plastic voor zijn roosters en kwam er dus geen verse lucht binnen. Hij snapte maar niet waarom de c installatie zo hoog in zijn toeren bleef staan en verdachte eerst de badkamer. 8)7

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11 12:14
Hoepla33 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 20:48:
Bij ons was het €30k voor 2,4 meter over 5,5 meter. No-brainer.

• Janpietertje89
icecreamfarmer schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:12:
Drie weken terug mijn woning opgeleverd gekregen en gelijk met de testo van mijn werk de ventilatiestaat gecontroleerd. Klopt dus niets van en er waren gewoon maar wat cijfers opgeschreven. Haalde absoluut mijn debieten niet en na het openhakken van de schacht bleek er een prop in mijn toevoerkanaal te zitten.
Had dus niemand gecontroleerd en als leek kom je daar nooit achter. 8)7

Bij een vriend van mij zat al 5 jaar het plastic voor zijn roosters en kwam er dus geen verse lucht binnen. Hij snapte maar niet waarom de c installatie zo hoog in zijn toeren bleef staan en verdachte eerst de badkamer. 8)7
Bizar, dit is toch gewoon serieuze fraude? Zou ik op mijn werk eens moeten proberen, zomaar wat cijfers opschrijven, zou direct ontslagen worden én strafrechtelijk vervolgd. Heb je enig idee hoe het verder is opgepakt om te voorkomen dat dit ergens anders nog eens gebeurd? Heb je nog een schadevergoeding gehad voor deze fraude?

[ Voor 7% gewijzigd door Janpietertje89 op 26-11-2025 13:17 ]

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Je doet dat met name zodat je ook riool naar de achterkant van je huis hebt liggen.

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

KaleKabel schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 19:10:
Lekker man die 2.4m aanbouw voor 28.850 hierboven. Bij mij was het 41.000 voor 2.4m en 30.000 voor 1.2m 8)7
Hier 12k voor 1,2m x 5,7m extra verlenging.
De initiële verlenging van 0 naar 1,2m was al voor niets omdat de verkoop beetje in het slop zat eind 2023.

Dus totaal 2,4m x 5,7m voor 12k gehad.

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Janpietertje89 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 13:15:
[...]

Bizar, dit is toch gewoon serieuze fraude? Zou ik op mijn werk eens moeten proberen, zomaar wat cijfers opschrijven, zou direct ontslagen worden én strafrechtelijk vervolgd. Heb je enig idee hoe het verder is opgepakt om te voorkomen dat dit ergens anders nog eens gebeurd? Heb je nog een schadevergoeding gehad voor deze fraude?
Ze hebben alles hersteld. Was schacht achter een wc die er gelukkig nog niet hing en betegeld was.
Maar fraude is het idd. Overigens op het werk ook veel last van dat ze het zelden goed doen daarom hebben wij zelf ook zo'n apparaat.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
LikeABawzs schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 22:39:
[...]

Oh voor ons is het een no brainer hoor.
Niet iedereen in het blok doet het overigens.
Hier snap ik soms de keuzes van mensen ook niet, tuinen zonder uitbouw zijn hier circa 19/20 meter diep, dus dat is niet de belemmering. En de prijzen waren als volgt:
Uitbouw 120: 16750
Uitbouw 240: 25500

Misschien ben ik erg berekend, maar dan ga je toch altijd voor uitbouw van 240? Toch zijn er mensen die voor de 120 uitbouw gekozen hebben.

Maar goed misschien denk ik juist wel weer te veel na over dingen, perfectionist :F

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
nooberke schreef op woensdag 26 november 2025 @ 15:55:
[...]

Hier snap ik soms de keuzes van mensen ook niet, tuinen zonder uitbouw zijn hier circa 19/20 meter diep, dus dat is niet de belemmering. En de prijzen waren als volgt:
Uitbouw 120: 16750
Uitbouw 240: 25500

Misschien ben ik erg berekend, maar dan ga je toch altijd voor uitbouw van 240? Toch zijn er mensen die voor de 120 uitbouw gekozen hebben.

Maar goed misschien denk ik juist wel weer te veel na over dingen, perfectionist :F
Je kan niet in de hypotheek van de buren kijken natuurlijk allicht zitten ze al aan de max van wat ze kunnen lenen of lukt de uitbouw nog wel maar ja dan moet je ook meer behangen dan wel vloer leggen.

Het totaal plaatje tegen de tijd dat je klaar bent is natuurlijk wel uitbouw + 5/10K extra aan afwerking.

Alleen de prijs van de uitbouw zelf roepen zegt verder weinig over wat de kopers kunnen dan wel willen.

• KerstRunner
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23:15
nooberke schreef op woensdag 26 november 2025 @ 15:55:
[...]

Een beetje kort door de bocht.. Kunt niet bij iedereen in de portemonnee/financieringsruimte kijken..

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
vormulier schreef op woensdag 26 november 2025 @ 17:13:
[...]

Je kan niet in de hypotheek van de buren kijken natuurlijk allicht zitten ze al aan de max van wat ze kunnen lenen of lukt de uitbouw nog wel maar ja dan moet je ook meer behangen dan wel vloer leggen.

Het totaal plaatje tegen de tijd dat je klaar bent is natuurlijk wel uitbouw + 5/10K extra aan afwerking.

Alleen de prijs van de uitbouw zelf roepen zegt verder weinig over wat de kopers kunnen dan wel willen.
Zou dan toch op de afwerking besparen, dan op de uitbouw. Maar goed misschien ben ik ook gewoon te rationeel.

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Z___Z schreef op woensdag 26 november 2025 @ 19:00:
[...]

Zou dan toch op de afwerking besparen, dan op de uitbouw. Maar goed misschien ben ik ook gewoon te rationeel.
Gewoon een mind set denk ik ook wel, "het nu goed doen want dan hoeft het niet meer"
en als je dat dan ook met je behang / vloer en andere dingen doet dan tikken de bedragen nog al aan in nieuwbouw.

Even een klikvloertje leggen om dan te gaan sparen voor de mooie tegelvloer doet echt niemand. Dan is de uitbouw gauw "bespaard"/ niet uitgegeven.

• Janpietertje89
vormulier schreef op woensdag 26 november 2025 @ 19:29:
[...]

Gewoon een mind set denk ik ook wel, "het nu goed doen want dan hoeft het niet meer"
en als je dat dan ook met je behang / vloer en andere dingen doet dan tikken de bedragen nog al aan in nieuwbouw.

Even een klikvloertje leggen om dan te gaan sparen voor de mooie tegelvloer doet echt niemand. Dan is de uitbouw gauw "bespaard"/ niet uitgegeven.
Zo zwart-wit is het natuurlijk niet. Je gaat niet ff 30-40k besparen voor die uitbouw door een klikvloertje in plaats van een tegelvloer te leggen. Soms (en zeker in deze tijd) is het geld gewoon op.

Ik kocht 10 jaar geleden mn eerste nieuwbouwwoning alleen. Toen zat die uitbouw er simpelweg niet in. Al mn spaargeld+max hypotheek gingen erin, 500 euro uitgegeven voor een dakraam op zolder en dat was het wel qua opties.

Moet zeggen dat ik zo'n uitbouw bij een rijtjeshuis ook niet in alle gevallen beter vind. Bij zo'n rijtjeshuis gaat zo'n uitbouw wel serieus impact hebben op je resterende postzegeltje tuin. Heb misschien wel meer woongenot gehad van die extra 2.4m tuin dan dat ik van die extra 2.4m extra woonkamer zou hebben gehad (woonde alleen en ben toch in juli jarig 8) ).

Uiteindelijk is een huis ook niet enkel een investering maar ook een gebruiksobject. Het moet dus in de eerste plaats jezelf zoveel mogelijk woongenot bieden en misschien doet die starterswoning dat wel als hij wel wat netter is afgewerkt en ga je je als je een aantal jaar later extra gespaard hebt gewoon eens oriënteren op een nieuwe woning.

• Drum
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik heb zelf bij mijn nieuwbouw woning niet gebruik gemaakt van de optie om 2,4m uitbouw erbij te nemen. Financieel had het wel gekund, maar al met al zou de tuin - zonder uitbouw ca 10m diep - dan niet meer in verhouding staan tot de woning (inwendig ca. 10,5m diep).

Mijn beide buren hebben wel een uitbouw van 2,4m genomen, zo zie je maar dat iedereen er anders tegenaan kijkt. Uiteindelijk scheelt de uitbouw van de buren me weer 4,8m1 schutting zetten :P

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Janpietertje89 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 20:16:
[...]

Zo zwart-wit is het natuurlijk niet. Je gaat niet ff 30-40k besparen voor die uitbouw door een klikvloertje in plaats van een tegelvloer te leggen. Soms (en zeker in deze tijd) is het geld gewoon op.

Ik kocht 10 jaar geleden mn eerste nieuwbouwwoning alleen. Toen zat die uitbouw er simpelweg niet in. Al mn spaargeld+max hypotheek gingen erin, 500 euro uitgegeven voor een dakraam op zolder en dat was het wel qua opties.

Moet zeggen dat ik zo'n uitbouw bij een rijtjeshuis ook niet in alle gevallen beter vind. Bij zo'n rijtjeshuis gaat zo'n uitbouw wel serieus impact hebben op je resterende postzegeltje tuin. Heb misschien wel meer woongenot gehad van die extra 2.4m tuin dan dat ik van die extra 2.4m extra woonkamer zou hebben gehad (woonde alleen en ben toch in juli jarig 8) ).

Uiteindelijk is een huis ook niet enkel een investering maar ook een gebruiksobject. Het moet dus in de eerste plaats jezelf zoveel mogelijk woongenot bieden en misschien doet die starterswoning dat wel als hij wel wat netter is afgewerkt en ga je je als je een aantal jaar later extra gespaard hebt gewoon eens oriënteren op een nieuwe woning.
Ging in dit geval over een situatie waar de tuin 19m diep wordt. Ik zie hier in de stad ook huizen met 6m tuin van achtergevel tot buitenberging. Dan zou ik geen uitbouw meer nemen, maar ook in dat project zie ik mensen 2,4m uitbouwen. Heb je echt een luchtplaats over.

Maar goed 20k zou ik proberen te besparen in simpelere vloer/muur/badkamer/keuken/gordijnen/meubels. Dingen die je na 5 jaar prima kan vervangen voor iets luxer.

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10:13
Iemand hier die enigzins (op basis van ervaring) kan zeggen wanneer een 1e kijkdag/inmeetmoment plaats zal vinden?
Met name positie mantelbuizen en lichtpunten buiten etc zou ik ook al willen na kunnen meten in een vroeg stadium.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
vormulier schreef op woensdag 26 november 2025 @ 17:13:
[...]

Leuke discussie heb ik los gemaakt :9

Die 5/10k aan extra afwerking lijkt mij schromelijk overdreven. 6ish vierkante meter vloer en 6ish vierkante meter muur extra. Dat is zo'n 500 euro in mijn situatie.

Waar het mij meer om gaat...ik zou dan of GEEN uitbouw nemen of de uitbouw van 240...De uitbouw van 120 is prijs technisch gewoon niet interessant.

Overigens heeft één van die bouwnummers bijvoorbeeld wel een bak extra zonnepanelen vanuit de bouw laten plaatsen, dus budget lijkt het probleem niet te zijn geweest.

Als je een kleinere tuin hebt, en het huis de ruimte niet nodig heeft...is het uiteraard weer een ander verhaal.
Pagina: 1 ... 363 364 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.