• sky_walker
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:21
Rudi01 schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 20:46:
[...]

Als je nog even kunt wachten.
BMW zou binnenkort de Neue Klasse i3 gaan presenteren (vernieuwde 3 serie EV) maar is ws pas in 2027 leverbaar. Deze is gebaseerd op de neue klasse techologie. De i4 is gebaseerd op "verouderde" EV technologie.

Alternatief is Mercedes CLA of even wachten op de nieuwe Mercedes C-Class EQ
Nee helaas kan ik niet wachten op de nieuwe i3, auto moet komend half jaar vervangen worden. en de Ix3 is veel te duur.

Mercedes is niet echt mijn ding, een C klasse plugin hyrbid vind ik nog wel mooi, maar die past niet in het budget.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:47
Volvo ex60? Goedkoopste zit heel vol.
Zeekr 007gt

[ Voor 72% gewijzigd door marteltor op 07-02-2026 23:07 ]

• sky_walker
Dank voor de feedback, ik ben me bewust dat de i4 al enkele jaren op de markt is, en niet meer de nieuwste techniek heeft voor een EV.

Andere EVs spreken met niet echt aan, of zijn te duur. De i5 is buiten budget, de Ix3 ook. Zie mezelf niet in een Kia, VW of Skoda rijden.

Vind de bmw 3/4/5 serie altijd nog tijdloos design, ik kan er nog wel mee voor de dag komen voor de komende 5 jaar. Ik vind de 4 serie in de juiste uitvoering een hele mooie verschijning,

Maargoed, smaken verschillen, dank voor jullie feedback.

De audi Q4 etron is denk ik enige echte alternatief voor mij, Of de basis A6 etron edition, dat is wel nieuwe technie, alleen beetje kale versie wordt t dan.

• sky_walker
Ook al te duur. zit niet in het leasebudget, gaat al over de EUR 1350 per maand voor eenvoudigste versie inclusief electriciteitvoorschot 35000km/60mnd.

EX40 zou wel kunnen, maar daar zie ik me niet in rijden.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

sky_walker schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 23:05:
Dank voor de feedback, ik ben me bewust dat de i4 al enkele jaren op de markt is, en niet meer de nieuwste techniek heeft voor een EV.

Andere EVs spreken met niet echt aan, of zijn te duur. De i5 is buiten budget, de Ix3 ook. Zie mezelf niet in een Kia, VW of Skoda rijden.

Vind de bmw 3/4/5 serie altijd nog tijdloos design, ik kan er nog wel mee voor de dag komen voor de komende 5 jaar. Ik vind de 4 serie in de juiste uitvoering een hele mooie verschijning,

Maargoed, smaken verschillen, dank voor jullie feedback.

De audi Q4 etron is denk ik enige echte alternatief voor mij, Of de basis A6 etron edition, dat is wel nieuwe technie, alleen beetje kale versie wordt t dan.
De Q4 is nog ouder dan de i4 en oogt wat mij betreft ook niet echt als een sportieve Audi. Zeker met een wat open velg en trommelremmen op de achteras, wie bedenkt dat bij een Audi ..
Misschien de Q4 facelift die binnenkort komt?

Een voorloopauto is wel te krijgen als je de Q4 facelift wilt die dit jaar (ik gok voor/bij de MY turnover mei/juni/juli voor VAG).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente | Proton $20 referral

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:47
Zeekr 7x business edition is bekijken waard. Weliswaar Chinees.

En niemand heeft nog de Mercedes CLA genoemd? Die is qua leasebedrag best voordelig. Misschien past de 4wd zelfs in je budget?
Je kan nu ook de shooting break bestellen als je meer ruimte wil.

[ Voor 60% gewijzigd door marteltor op 07-02-2026 23:24 ]

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:44
En een polestar 2 of 4?

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:56
Als je de A6 E-Tron overweegt zou ik persoonlijk de ID.7 niet afschieten dat is ook een hele bekwame EV en doet echt niet onder voor een BMW i5.

[ Voor 31% gewijzigd door Tolga07 op 07-02-2026 23:56 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:47
sky_walker schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 23:05:

Volgens mij heb je allang je keuze gemaakt. Ik heb ook een collega die alleen de BMW dealer binnen gaat, blijkbaar ook een status ding.

Dat is prima maar dan heeft advies vragen weinig zin als je elk alternatief, welke geen BMW is, naast je neerlegt.

Ik zal je daarom niet eens adviseren eens in een Tesla te gaan proefrijden...
Pagina: 1 ... 71 72 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.