Leasebudget:
1085 (inclusief brandstof)
Kilometrage per jaar:
30.000
Contractduur:
4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent:
Inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke:
Nee
Overige afhankelijkheden:
80% lease bedrag na verlopen betaald ouderschap-verlof
Ayvens als enige lease aanbieder
Specifieke wensen:
Grote kofferbak
Zelf rijden in file
1 pedal drive?
Stoelverwarming
Stil van binnen (huidige auto heeft vrij veel windruis)
Hoi,
Ik mag binnenkort een nieuwe leasewagen uitzoeken en ik ben mijzelf aan het oriënteren wat mogelijke opties zouden kunnen zijn.
Ik vind auto's leuk, maar zie ze ook als noodzakelijk kwaad (transportmiddel om van A naar B te komen). Ik hoef daarom niet de allergrootste of allerduurste auto te rijden.
Daarnaast recent een kleine gekregen. Voor nu heb ik nog geboorteverlof, waardoor ik op papier nog 100% werk. Na het eerste levensjaar zal ik een dag minder gaan werken (onbetaald ouderschapsverlof), waardoor ik nog maar 80% krijg van mijn leasebudget. Deze stap neem ik ook alvast mee in mijn achterhoofd.
Het bedrag wat ik over houd van mijn budget krijg ik terug opgeteld bij mijn bruto salaris.
Mijn vorige auto heb ik zelf uitgezocht bij een dealer (tweedehands). Deze heeft de leasemaatschappij gekocht en daarna in de lease "gezet" (moet het wel een BTW-auto zijn (lees, btw nog niet teruggevorderd)). Dit zorgt er voor dat de kop van de wagen is en je dus een wat lager lease bedrag kunt krijgen (want geen nieuwe auto).
Ik ben er nog niet uit wat voor type aandrijflijn de voorkeur heeft.
Ik heb een eigen oprit en zonnepanelen, dus thuis opladen kan als ik een oplaadpaal laat installeren. Helaas zijn de meeste voordelen van elektrische auto's nu weg (wegenbelasting op 70% ipv 0% (en elektrische auto's zijn nogal zwaar))
Hybride of benzine zijn wat mij betreft ook prima opties. Ik word niet gedwongen te kiezen qua aandrijflijn of specifieke merken door de werkgever.
Wel ben ik gebonden aan Ayvens.
Liefst een wat grotere auto ivm kinderen (en alles wat daarbij komt kijken), specifiek een wat grotere kofferbak en ruimte op de achterbank. Momenteel rijd ik een Skoda Fabia combi met cataloguswaarde 23k (benzine).
-Ik heb nu de Tesla Y Standard in mijn hoofd. Ik merk wel dat ze daar tegenwoordig overal abonnementen voor hebben en dat staat mij tegen.
-Leapmotor b10 (twijfel ik over, zag iets over “sticky” steering in de review van Autoweek)
-Skoda Octavia combi (benzine handgeschakeld?)
-Kia Ceed Sportswagen (DynamicPlusLine) > Meest reële optie? Tweedehands aanschaf en dan in de lease laten zetten.
Kortom, ik wil het liefst voor een dubbeltje op de eerste rij zitten
Hebben jullie nog interessante opties die ik over het hoofd zie?