• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
vinnyg schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 23:24:
Ik zit al dagen met het volgende (luxe) dilemma in de keuze voor een nieuwe wagen en kom maar niet tot een besluit...

- BMW iX xDrive45 m edition + lederen interieur
Komt in vergelijking met de iX3 meer premium over, ophanging is minder hard in vergelijking met de iX3, ruimer interieur. Maar natuurlijk 'ouder', minder range, minder snel laden, minder volledig uitgerust (ondanks
vrij volledige standaard uitrusting)
- BMW iX3 full option
2x testrit gehad, technologisch indrukwekkend... Actieve rijondersteuning beste van wat ik ooit al heb meegemaakt. Alleen geen fan van het futuristische/drukkere interieur.
- Volvo EX60 p12 ultimate launch
1 jaar wachten..... op hopelijk geen kinderziektes. Heb hem ook nog nergens in het echt gezien.

Zouden jullie nog voor een niet 'nieuwe' generatie EV gaan in deze situatie?
Zonder enige twijfel de Ix3 - staat stuk boven de andere 2

• punkkiee
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 16:29
madtraxx schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 22:00:
[...]

Ik heb precies hetzelfde lijstje, EV5 viel bij mij snel af vanwege de wegligging en het gebrek aan kracht (en hij voelt als een zeilboot bij wind).

Heb alleen de lijst al aardig verkort naar de model 3, model Y en de scenic.

Top snelheid van de scenic (ritje duitsland) staat mij ook wel een beetje tegen en het kunststof bevalt mij niet zo.

Ben erg benieuwd of je al een keuze hebt gemaakt.
Toevallig vorige week de definitieve keuze gemaakt, twijfelde lang tussen de CLA en Model 3. Uiteindelijk de Model 3 Premium LR in marine blue gekozen, scheelde 70 per maand met de CLA en ik vond het materiaal gebruik in de CLA wel goedkoop voor een 50k+ auto. Model Y was enkel de standard mogelijk binnen mijn budget, als de premium had gepast was het de Model Y geworden.

KIA en Scenic vielen bij mij ook af inderdaad, KIA vanwege dezelfde redenen. Scenic beviel wel maar niet overtuigend genoeg uiteindelijk.

Succes met je keuze!
Pagina: 1 ... 72 73 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.