Leasebudget: 1025 voor ICE, +10% (1127,50) voor PHEV en EV. Maximaal 20% eigen bijdrage, maar wil dat liever niet gebruiken
Kilometrage per jaar: 30.000
Contractduur: 5 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen
Overige afhankelijkheden: Geen diesel, LPG, CNG of andere gasinstallatie toegestaan, stimulans voor EV d.m.v. laadpakket (is mogelijk op eigen terrein - garage, kabel op aparte groep ligt er al). Onder leasebudget leasen betekent dat verschil bruto uitgekeerd als loon.
Specifieke wensen: Geen Tesla. Voel daar niks voor, ook al is het misschien een logische keus. Ook de WAF van een Tesla is -1000 punten. Must haves: Automaat, ACC, ruimte voor kinderzitje (kind 1 incoming, een tweede is mogelijk ook nog binnen de 5 jaar leasetermijn onderweg) en ik wil m'n racefiets er gewoon in kunnen schuiven met de bank plat. Nice to have: stuur- en stoelverwarming (die mis ik nu op de flexlease Seat Leon Sportstourer

) en technologische snufjes houd ik ook wel van. Voor EV: Liefst voldoende range om zonder gedoe een ± 400 km te kunnen rijden bij gemiddelde weersomstandigheden.
Uiteindelijke keuze: Renault Scenic E-Tech Esprit Alpine
Vanavond de knoop doorgehakt in overleg met mijn vrouw en een Scenic besteld in de leaseportal. Ging dus nog tussen de Scenic en de Mach-E. De Scenic is nieuwer, iets minder in-your-face qua voorkomen en uiteindelijk ondanks full options en een trekhaak nog zo'n €35 goedkoper per maand dan de Mach-E en ongeveer €55 goedkoper per maand dan de Seat Leon Sportstourer MHEV die ik tijdelijk vanuit m'n werk rijd.
Uitvoering: Esprit Alpine
Kleur: Gris Schiste Satin speciale metallic/dak Noir Etoile metallic
Met de volgende opties en/of accessoires:
Optie: Pack Advanced Driving Assist & Augmented Vision
Optie: Pack Premium Sound Harman Kardon
Optie: Solarbay elektrochromatisch panoramisch dak
Accessoire: 74 9M 655 86R Vloermatten textiel Esprit Alpine
Accessoire: 84 9P 992 54R Easyflex modulaire kofferbakbescherming
Accessoire: 84 9P 353 38R Dubbele kofferbodem
Accessoire: 82 01 724 183 Slotbouten voor zwarte M12 lichtmetalen velgen
Accessoire: 77 17 274 250 Afneembare trekhaak 13-polig incl. montage
[