Dennis0162 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:18:
[...]
Gaaf zo'n complete 508 zeg!
Ik heb zojuist contact gehad met Alphabet want moest ze toch nog ergens voor hebben. Dus naar aanleiding van jou berichtje ook maar even gelijk de levertijd gevraagd. Die staat nog steeds op 31-10-2023, hopelijk blijft dat ook echt zo. (definitieve bestelling voor mij is 05-07 geweest.
Check ook even het Peugeot topic... Vrijwel niemand krijgt hem op/voor de initieel gegeven datum.
Mijn lease situatie ook maar even:
Leasebudget: €354 + onbeperkte tankpas, verklaring "geen privé" (heb de helft van wat collega's hebben, laat de andere helft bruto uitbetalen als salaris)
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: nee
Overige afhankelijkheden: geen diesel/sport auto/cabrio/roze/bestelbus
Specifieke wensen: A of B-segmenter met zoveel mogelijk opties
Uiteindelijke keuze: Toyota Yaris Hybrid Executive Premium
Privé eigenlijk altijd Peugeot gereden dus de logische keuze was eigenlijk ook een 208-II.
Enkel viel me deze vies tegen qua motorisatie en het ontbreken van fysieke knoppen op het dashboard.
Dat ging hem niet worden voor mij en uiteindelijk maar goed ook achteraf i.v.m. levertijden.
Vervolgens de volgende modellen gereden:
- Audi A1
- Citroën C4
- BMW 1-serie
- Mercedes A-klasse
- Toyota Yaris, AygoX
- Renault Clio
- Ford Fiesta
- Audi A1 in S-Line uitvoering was mn 2de keus maar wel bijna 10k duurder dan de Toyota.
- Citroën C4 was slecht leverbaar, dezelfde gare 3-pitter als de 208 en het interieur was me te kinderlijk.
- De BMW 1-serie was me te duur en niet erg van gecharmeerd.
- Mercedes A-klasse ook duur en kon geen enkele garantie betreft levertijd geven.
- Toyota AygoX is totaal niet te vergelijken met de oude Aygo. Wagenparkbeheerder vond het te klein dus mocht niet. De Yaris wilde ik eigenlijk de GR Sport hebben (Niet te verwarren met de GR Yaris) maar mocht ook niet want "sportieve auto"

. Het is gewoon een soort S-Line maar goed... De spec eronder mocht wel.
- Renault Clio, had ik gewoon niet zoveel mee.
- Ford Fiesta ook niet.
Uiteindelijk dus de Yaris, moet wel €180 bij betalen aangezien ik boven mn budget zit maar daarentegen geen bijtelling i.v.m. verklaring geen privé.
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie