Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Rubman schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:36:
Even een snelle shortlist gemaakt op basis van kosten via Alphabet

Als ik onder de 950 totaal wil blijven inclusief de eigen bijdrage kom ik op 2 opties
de Hyundai i30 Wagon of de Kia Ceed SW waarbij de i30 toch best wat meer kofferruimte heeft.

Dan komt het neer op de opties die erbij zitten wat het verschil gaat maken.
Corolla hybrid red je niet? Die zijn meestal vrij gunstig in de lease. Die aandrijflijn is erg comfortabel bij een rustige rijstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Rubman schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:26:
Oh zeker is dat een alternatief, maar qua ruimte is het belangrijk dat de hond plus 2 kids goed mee kunnen.

Kinderen ~4 jaar en ~1 jaar, dus sowieso buggy voor de jongste en misschien iets van loopfietsje of fietsje voor de oudere. De hond is een Oud Duitse Herder van 40KG dus die gaat ook niet ff makkelijk op schoot.

Voor vakantie e.d. is dan karretje of dakkoffer geen enkel issue doen we nu met de Clio Estate ook (die blijft trouwens want ja gewoon gekochte auto en heeft mijn vrouw nog in gebruik.

Maar bedoeling is wel dat de lease de gezinsauto gaat worden, als je dan naar het bos wilt of een nachtje weg, wil je niet een dakkoffer of kar mee nemen maar gewoon alles in de auto knallen.

@Arno hoe was de kofferbak qua hoogte, lief die bij de Ceed of de i30 langer recht?

Ik ga in ieder geval even kijken of ik beide in de showroom kan bekijken ergens
In dat geval: auto's zijn duur geworden, brandstof ook, deal with it. Je hebt sommige dingen nou eenmaal nodig voor je gezin. Gezin kies je zelf voor, bijpassende auto dus ook.
Als jij niet wilt proppen of moeilijk wilt doen, cq de hond wilt pletten, moet je dus richting een kofferbak van een Skoda Superb of Passat loeren.
* The Eagle had het zelfde probleem, en uiteindelijk was het "shut up and take my money"
Uitreaard wel nadat ik mijn werkgever aan zijn mouw had getrokken dat het budget wat er lag, veel te laag was voor wat ik reed en wilde rijden ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:32

Rubman

Retarded or just overjoyed!

nooberke schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 17:10:
[...]

Corolla hybrid red je niet? Die zijn meestal vrij gunstig in de lease. Die aandrijflijn is erg comfortabel bij een rustige rijstijl.
Wat ik heb gevonden bij Alphabet was het allemaal best wat duurder.
Heb nu ook niet het idee dat hij echt luxer is dan de Ceed of i30
The Eagle schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 17:39:
[...]

In dat geval: auto's zijn duur geworden, brandstof ook, deal with it. Je hebt sommige dingen nou eenmaal nodig voor je gezin. Gezin kies je zelf voor, bijpassende auto dus ook.
Als jij niet wilt proppen of moeilijk wilt doen, cq de hond wilt pletten, moet je dus richting een kofferbak van een Skoda Superb of Passat loeren.
* The Eagle had het zelfde probleem, en uiteindelijk was het "shut up and take my money"
Uitreaard wel nadat ik mijn werkgever aan zijn mouw had getrokken dat het budget wat er lag, veel te laag was voor wat ik reed en wilde rijden ;)
Oh heb ook zeker wel zoiets van als het moet dan moet het, maar waar ik geen extra geld hoef uit te geven doe ik dat uiteraard liever niet 8)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

The Eagle schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 17:39:
[...]

Ik keek even naar de Superb Combi die zit qua inhoud bagageruimte op 660/1950 t.o.v. de Octavia Combi met 640/1700 nou kunnen die 20 liter misschien net het verschil maken voor een combinatie van buggies/wagens/e.d. maar in de praktijk doet dat denk ik niet zo veel. En als je met je gezin weg wilt gaan de stoelen toch niet plat. En dat scheelt je toch 7 tot 10k voor vergelijkbare uitvoeringen. En ik wil hiermee niet zeggen dat de Octavia / Superb en/of Golf / Passat echt vergelijkbaar zijn, maar voor de kofferbakruimte hoef je in mijn optiek die 7-10k extra niet uit te geven.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05 14:18
Zojuist voor het eerst een nieuwe leaseauto besteld! Best wel wat proefritjes in onder andere: Kia Ceed/Proceed, Volvo V60 (essential), Peugeot 508 SW (2021), Peugeot 308 SW gereden.

Het is de nieuwe Peugeot 508 GT SW | HYbrid180 e-EAT8 (2023) geworden! Vindt die nieuwe modellen echt gaaf van Peugeot! _/-\o_
Met een beetje geluk wordt hij nog dit jaar oktober/november geleverd dus dat zou top zijn met de aankomende BPM verhoging in januari.

Voorheen iedere keer een auto uit de pool overgenomen eerst de Renault Megane en daarna erg veel geluk gehad met de VW Arteon! :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

True schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:49:
[...]

Ik keek even naar de Superb Combi die zit qua inhoud bagageruimte op 660/1950 t.o.v. de Octavia Combi met 640/1700 nou kunnen die 20 liter misschien net het verschil maken voor een combinatie van buggies/wagens/e.d. maar in de praktijk doet dat denk ik niet zo veel. En als je met je gezin weg wilt gaan de stoelen toch niet plat. En dat scheelt je toch 7 tot 10k voor vergelijkbare uitvoeringen. En ik wil hiermee niet zeggen dat de Octavia / Superb en/of Golf / Passat echt vergelijkbaar zijn, maar voor de kofferbakruimte hoef je in mijn optiek die 7-10k extra niet uit te geven.
Is niet alleen de kofferbak ruimte, maar ook de ruimte achter de voorstoelen. In de Passat en superb kunnen ze daar rechtop staan als het moet (ipv met vieze schoenen over de bank lopen :X ) en je hebt meer afstand voor kindervoetjes tot je voorstoel (vlekken). Daarnaast simpelweg meer ruimte voor de kinderstoelen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:38

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dennis0162 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 19:14:
Zojuist voor het eerst een nieuwe leaseauto besteld! Best wel wat proefritjes in onder andere: Kia Ceed/Proceed, Volvo V60 (essential), Peugeot 508 SW (2021), Peugeot 308 SW gereden.

Het is de nieuwe Peugeot 508 GT SW | HYbrid180 e-EAT8 (2023) geworden! Vindt die nieuwe modellen echt gaaf van Peugeot! _/-\o_
Met een beetje geluk wordt hij nog dit jaar oktober/november geleverd dus dat zou top zijn met de aankomende BPM verhoging in januari.

Voorheen iedere keer een auto uit de pool overgenomen eerst de Renault Megane en daarna erg veel geluk gehad met de VW Arteon! :9~
Nice, die heb ik een keer als huurauto mee gehad, fijn ding!

Ik hoop dat dat van die levertijd inderdaad klopt. Ik heb mijn Honda Civic in november vorig jaar besteld. Toen hadden ze het over vermoedelijke leverdatum week 40 van dit jaar (1e week oktober), maar toen ik de dealer er laatst naar vroeg gaf hij aan dat hij hoopte dat hij dit jaar nog kon leveren :X . Met daar gelijk achteraan dat ik wel net op tijd was, want hij is al een paar maanden überhaupt niet te bestellen. De showroom auto's zijn allemaal al verkocht, en degenen die hem vorig jaar juni/juli ongezien besteld hebben krijgen hem binnenkort :F
Ik zie bij andere merken/types ook zulke perikelen, dus blijkbaar hangt het erg af van welk merk/type/uitvoering je bestelt (afgezien van voorraadmodellen) of het nog een beetje te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricky_11
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 03-07-2023
Hallo allemaal,

Mijn volgende lease-wagen zal elektrisch zijn en ik twijfel nog tussen de volgende twee modellen:

- BMW Ix1 edrive20 (64,7 KWH, range = 440 km)
- Volvo XC40 Single motor (660 KWH, range = 460 KM)

Welke wagen zouden jullie aanraden aan deze complete auto-leek en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ricky_11 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:06:
Hallo allemaal,

Mijn volgende lease-wagen zal elektrisch zijn en ik twijfel nog tussen de volgende twee modellen:

Wanneer wil je rijden? iX1 is 50 wk en de XC40 is 30 wk: https://data.maglr.com/27...en-consequenties-2023.pdf productie van de iX1 is sowieso pas in het najaar als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricky_11
  • Laatst online: 03-07-2023
True schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:17:
[...]

Wanneer wil je rijden? iX1 is 50 wk en de XC40 is 30 wk: https://data.maglr.com/27...en-consequenties-2023.pdf productie van de iX1 is sowieso pas in het najaar als ik mij niet vergis.
Ik ben heel tevreden over mijn huidige (diesel) lease-wagen dus een langere levertermijn is niet persé een obstakel.

[ Voor 7% gewijzigd door Ricky_11 op 03-07-2023 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:11
Hallo allemaal,

Volgens mij zijn er geen grote verschillen. Zal neerkomen op persoonlijke voorkeur. Ik zou voor de BMW gaan, maar goed, dat is meer op smaak. Zou zelf lekker gaan rijden en met name ook naar infotainment kijken.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
Hallo allemaal,

Heb je al gereden? Een BMW en Volvo zijn wel behoorlijk verschillend qua karakter normaliter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 05-06 23:45
Ik ga hem er ook maar weer eens in gooien. Ik ben volgens mij redelijk ver in mijn keuze maar ik ben een beetje bang voor oogkleppen: zie ik een alternatief over het hoofd?

Leasebudget: €750 (eigen bijdrage max 10%)
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 60 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke: Nvt
Overige afhankelijkheden: Max +- 108 gram uitstoot per km. Ergo plugin-hybrid of BEV
Specifieke wensen: Ruimte. Ik kom van een Corolla TS met 598 liter, in verband met het gezin (incl 2 jonge kids) is dat ook gelijk het minimale aan kofferruimte.
Uiteindelijke keuze:

Ik neig behoorlijk naar de Tesla Model Y, vanwege enerzijds de ruimte en anderzijds het supercharger netwerk en het feit dat dit nog steeds goedkoper is dan leuke plug-in hybrides zoals de Kia Sportage of Hyundai Tucson maar ook goedkoper dan overige BEV's (Kia EV6, Skoda Enyaq, Volvo XC40, Toyota BZ4X).

Helaas past binnen het budget wel alleen de RWD versie van de Y, die heeft minder range dan de Long Range uiteraard. Qua vermogen vind ik de RWD meer dan oké, proefrit heb ik reeds gehad.

Hebben jullie nog tips of ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ebbao schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:16:
Ik ga hem er ook maar weer eens in gooien. Ik ben volgens mij redelijk ver in mijn keuze maar ik ben een beetje bang voor oogkleppen: zie ik een alternatief over het hoofd?

Leasebudget: €750 (eigen bijdrage max 10%)
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 60 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke: Nvt
Overige afhankelijkheden: Max +- 108 gram uitstoot per km. Ergo plugin-hybrid of BEV
Specifieke wensen: Ruimte. Ik kom van een Corolla TS met 598 liter, in verband met het gezin (incl 2 jonge kids) is dat ook gelijk het minimale aan kofferruimte.
Uiteindelijke keuze:

Ik neig behoorlijk naar de Tesla Model Y, vanwege enerzijds de ruimte en anderzijds het supercharger netwerk en het feit dat dit nog steeds goedkoper is dan leuke plug-in hybrides zoals de Kia Sportage of Hyundai Tucson maar ook goedkoper dan overige BEV's (Kia EV6, Skoda Enyaq, Volvo XC40, Toyota BZ4X).

Helaas past binnen het budget wel alleen de RWD versie van de Y, die heeft minder range dan de Long Range uiteraard. Qua vermogen vind ik de RWD meer dan oké, proefrit heb ik reeds gehad.

Hebben jullie nog tips of ideeën?
Ik zal vooral die shortlist van je: Kia EV6, Skoda Enyaq, Volvo XC40, Toyota BZ4X gaan proefrijden soms is een meerprijs niet zo'n probleem als je er meer plezier aan beleeft of comfort aan hebt. Hoewel dat (gebaseerd op de ervaringen in dit topic) niet waarschijnlijk zal zijn als je met de Model Y vergelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-06 21:12

Arno

PF5A

Ik kan me niet voorstellen dat een Toyota BZ4X (50 tot 60k) voor een budget van 750 tot 825 voor 34k per jaar haalbaar is?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ebbao
Arno schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 20:34:
Ik kan me niet voorstellen dat een Toyota BZ4X (50 tot 60k) voor een budget van 750 tot 825 voor 34k per jaar haalbaar is?
De business editie is €46k.. Leaseplan helpt je voorstellingsvermogen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w2UvXgMHRf-4eeGGFhQLlCCULLs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/twxBPnN3q0XxHLtNcgbwxkWj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus59
  • Laatst online: 05-07-2023
Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 04-07-2023 23:26 . Reden: Lees de topicwarning (gele kader, onderaan de pagina) nog eens door en probeer het opnieuw ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Budget, bijtelling etc?
Gebruik de template even, die is er niet voor niks.
Goed bereik is ook subjectief natuurlijk. Ik vind 1100km op een tank een goed bereik, maar zie nog geen EV die dat doet ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Notna op 04-07-2023 23:26 . Reden: Even de quote weg :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ebbao schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 21:22:
[...]

De business editie is €46k.. Leaseplan helpt je voorstellingsvermogen ;)

[Afbeelding]
Maar is deze uitvoering qua uitrusting te vergelijken met bijvoorbeeld een Model Y RWD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbao
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 23:07:
[...]

Maar is deze uitvoering qua uitrusting te vergelijken met bijvoorbeeld een Model Y RWD?
Dat ligt er natuurlijk een beetje aan op welk punt je aan het vergelijken bent en welk gewicht je daaraan hangt. Kofferbak is kleiner dan de Y, range en laadsnelheid is vergelijkbaar, veiligheidssystemen als lane keeping assist en ACC enzo zitten er standaard op, stoel- en stuurverwarming ontbreekt, infotainmentscherm is significant kleiner (8 inch).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:03
Ik zie op dit moment geen betere propositie dan de model Y. Tenzij je hem echt niet mooi vindt en daarom iets anders wil. Maar vrijwel in alle andere opzichten is die superieur tov de concurrentie. Prijs, techniek, range, vermogen, uitrusting, laadnetwerk, laadsnelheid. Geen andere auto heeft het zo goed voor elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
gebruikershaes schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:05:
Ik zie op dit moment geen betere propositie dan de model Y. Tenzij je hem echt niet mooi vindt en daarom iets anders wil. Maar vrijwel in alle andere opzichten is die superieur tov de concurrentie. Prijs, techniek, range, vermogen, uitrusting, laadnetwerk, laadsnelheid. Geen andere auto heeft het zo goed voor elkaar.
Precies dit, en zelfs significant duurdere wagens hebben dit niet voor elkaar. Denk dat er tot 100k geen betere EV te koop is.

En de RWD is wat betreft echt een koopje. Meer range is natuurlijk beter maar in praktijk is dit ruim voldoende.

[ Voor 9% gewijzigd door Sethro op 05-07-2023 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 20:13
gebruikershaes schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:05:
Ja, de Tesla heeft zeker een prima "package" gezien de huidige prijs die vrij agressief in de markt is gepusht door onze vriend Elon. Maar om het stempel "superieur" te gebruiken icm Tesla spreekt elkaar een beetje tegen. Op een paar elementen die je noemt klopt dat enigzins maar als je auto wil die kwalitatief mee kan doen hebben ze echt nog wel een slag te maken. Wat betreft uiterlijk is natuurlijk super subjectief maar de gemenedeler is dat men de model 3 en Y niet bepaalt de schoonheidsprijs toebedeelt.

Ik zou hem anders willen insteken; wil je een EV rijden die prijstechnisch interessant is met prima range? En heb je geen interesse in een auto die er goed uit ziet en hecht je minder waarde aan kwaliteit en service? Kies dan een Tesla :+

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:03
renzo4000 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:52:
[...]

Ja, de Tesla heeft zeker een prima "package" gezien de huidige prijs die vrij agressief in de markt is gepusht door onze vriend Elon. Maar om het stempel "superieur" te gebruiken icm Tesla spreekt elkaar een beetje tegen. Op een paar elementen die je noemt klopt dat enigzins maar als je auto wil die kwalitatief mee kan doen hebben ze echt nog wel een slag te maken. Wat betreft uiterlijk is natuurlijk super subjectief maar de gemenedeler is dat men de model 3 en Y niet bepaalt de schoonheidsprijs toebedeelt.

Ik zou hem anders willen insteken; wil je een EV rijden die prijstechnisch interessant is met prima range? En heb je geen interesse in een auto die er goed uit ziet en hecht je minder waarde aan kwaliteit en service? Kies dan een Tesla :+
Klopt. Daarom zeg ik ook in vrijwel alle opzichten. Kwalitatief gezien doen de Duitsers het bijv beter, maar tesla doet het zeker niet slecht tov de concurrentie in dezelfde prijsklasse. Maar dat gezegd hebbende, mijn pa rijdt een Mercedes C klasse. Ja de zit is beter en het onderstel is heerlijk, maar voor de rest doet de tesla alles beter en zou ik hem niet willen ruilen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
gebruikershaes schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:04:
[...]

Klopt. Daarom zeg ik ook in vrijwel alle opzichten. Kwalitatief gezien doen de Duitsers het bijv beter, maar tesla doet het zeker niet slecht tov de concurrentie in dezelfde prijsklasse. Maar dat gezegd hebbende, mijn pa rijdt een Mercedes C klasse. Ja de zit is beter en het onderstel is heerlijk, maar voor de rest doet de tesla alles beter en zou ik hem niet willen ruilen.
Het materiaal gebruik in Tesla’s was altijd best in orde. Een Model S doet / deed op dat vlak niet onder en deelde veel componenten met de Mercedes S klasse.

Probleem zat erin dat die auto’s met wat ruime toleranties in elkaar werden gezet waardoor er nog wel is wat scheef zat en dat deed flink af aan de beleving.

Dit is inmiddels sterk verbeterd. Waardoor alles veel meer solide aanvoelt. Durf wel te stellen dat alle Teslas nu een stuk beter afgewerkt zijn dan de middenklasse Duitsers (VW, Opel).

Afwerking juist van Mercedes vind ik de laatste tijd achteruit gaan. De materialen van een EQE SUV steken niet boven dat van Tesla uit.

BMW en Audi zijn qua afwerking wel ander verhaal. En ook daar moet het je smaak zijn, de IX is bijv vrij uitgesproken met stikselpatronen en kristal. Dat moet je aanspreken en dat doet het mij niet.

Kijk je naar de ruimte dan is een Y vergelijkbaar met een IX, Q8 of EQE SUV. Auto’s die allemaal fors duurder zijn. En qua technologie loopt het over hele linie flink achter. Verbaast me soms dat zaken die Tesla in 2013 al voor elkaar had in deze wagens nog steeds ontbreken.

Ik vind het wel jammer dat mensen voor een witte of zwarte Y met wieldoppen gaan. Dat zijn kleuren die eigenlijk op geen enkele auto goed staan en die wieldoppen helpen dan ook niet. En juist deze configuratie rijdt veel rond.
Een performance in grijs, blauw of rood met nette velgen eronder is beter te pruimen.

[ Voor 37% gewijzigd door Sethro op 05-07-2023 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:45
renzo4000 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:52:
[...]
Maar om het stempel "superieur" te gebruiken icm Tesla spreekt elkaar een beetje tegen. Op een paar elementen die je noemt klopt dat enigzins maar als je auto wil die kwalitatief mee kan doen hebben ze echt nog wel een slag te maken.
Er zit best een groot verschil tussen de Model 3 uit 2019 en de huidige versie van de 3 en Y qua 'bouwnetheid'. Het oogt allemaal meer zoals de rest van het middensegment van de markt.

De bouwkwaliteit is volgens mij altijd wel prima geweest, ik zit nu op 115k km met een model 3 uit begin 2019 en hij is nog steeds vrij van kraakjes, rammeltjes, etc. Rijdt nog 'als nieuw'. In dat opzicht zit hij eigenlijk gewoon best goed in elkaar.
Het is natuurlijk de vraag hoe relevant dat is voor een leaserijder die er max 4-5 jaar mee rijdt, maar het is mij in ieder geval echt mee gevallen. De vorige VAG die ik reed had meer kraakjes en piepjes na 80k km ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Smobbo schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:44:
[...]

Er zit best een groot verschil tussen de Model 3 uit 2019 en de huidige versie van de 3 en Y qua 'bouwnetheid'. Het oogt allemaal meer zoals de rest van het middensegment van de markt.

De bouwkwaliteit is volgens mij altijd wel prima geweest, ik zit nu op 115k km met een model 3 uit begin 2019 en hij is nog steeds vrij van kraakjes, rammeltjes, etc. Rijdt nog 'als nieuw'. In dat opzicht zit hij eigenlijk gewoon best goed in elkaar.
Het is natuurlijk de vraag hoe relevant dat is voor een leaserijder die er max 4-5 jaar mee rijdt, maar het is mij in ieder geval echt mee gevallen. De vorige VAG die ik reed had meer kraakjes en piepjes na 80k km ;) .
In 2019 was de bouwkwaliteit wel degelijk een "issue". Er moesten ontzettend veel Tesla's terug na aflevering voor diverse issues. Mijne heeft ook best wat bezoekjes aan service gehad. Dat is echter nu een heel stuk beter inderdaad. Ik heb het ook nooit als heel vervelend ervaren. In het begin moest ik een uur heen + uur terug voor service. Was wel minder. Nu is er een mobile ranger die op je oprit shit maakt en er komen steeds meer service locaties bij. Binnenkort zelfs op 5m fietsen voor me in Hengelo. Komt bij dat het bij lease me alweer een stuk minder boeit. Bouwkwaliteit, materialen en service blijven niet de sterkste punten bij Tesla. Maar de rest maakt dat ruimschoots goed. Ben nu ook in afwachting van de tweede Tesla.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 22:59
Sethro schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:33:
[...]

Precies dit, en zelfs significant duurdere wagens hebben dit niet voor elkaar. Denk dat er tot 100k geen betere EV te koop is.

En de RWD is wat betreft echt een koopje. Meer range is natuurlijk beter maar in praktijk is dit ruim voldoende.
En dat is een pretty bold statement.
het E-GMP van Hyundai/Kia zit toch echt wil in dezelfde richting van de Tesla te boxen. Maar kwa range doen ze niet onder aan tesla maar kwa laadsnelheid zijn ze simpelweg superieur.

En die KIA EV6 of Ioniq 5 of 6 zitten maar een fractie boven de prijs van Tesla ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
demonic schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:36:
[...]

En dat is een pretty bold statement.
het E-GMP van Hyundai/Kia zit toch echt wil in dezelfde richting van de Tesla te boxen. Maar kwa range doen ze niet onder aan tesla maar kwa laadsnelheid zijn ze simpelweg superieur.

En die KIA EV6 of Ioniq 5 of 6 zitten maar een fractie boven de prijs van Tesla ;)
Vervelende is daar vaak wel dat je een veel duurdere uitvoering moet nemen voor een WP. Voor mij is een WP op de BEV toch wel belangrijk. Mijn huidige 3 is echt mega onzuinig in de "winter". Bij Tesla is dit tegenwoordig standaard. Bij de EV6 zit je aan de Plus vast die dan al op 54k zit als ik het goed zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Sethro schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:33:
[...]

Tesla is goed in twee dingen: technisch en functioneel voorop lopen, en marketing. Massaproductie en quality assurance lijken ze inmiddels ook redelijk onder controle te hebben. Maar de bouwkwaliteit van de eerste Model S was redelijk abominabel te noemen; qua plaatwerk konden ze dat zelfs bij Lada beter. Inmiddels gelukkig beter. En hun grote pre is dat ze van met af aan met OTA updates voor de software aan de slag gegaan zijn; auto is dus uitbreidbaar zonder significante ingrepen. Dat is momenteel nog de ctting edge.
Tegelijkertijd zie je dat de andere fabrikanten bijtrekken. Zowel qua EV techniek als qua OTA dingen. Heeft uiteraard zijn prijs (Tesla kan vooralsnog goedkoper EV's massaproduceren) - maar de weg naar EV is ingeslagen en zal niet zo snel meer weggaan, dus de rest trekt bij.
Bedenk je ok dat Tesla maar een aantal modellen en opties voert. Bij de reguliere producenten is de keuze veel uitgebreider, maar daarmee de massaproductie ook veel complexer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
The Eagle schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:04:
[...]

Tesla is goed in twee dingen: technisch en functioneel voorop lopen, en marketing. Massaproductie en quality assurance lijken ze inmiddels ook redelijk onder controle te hebben. Maar de bouwkwaliteit van de eerste Model S was redelijk abominabel te noemen; qua plaatwerk konden ze dat zelfs bij Lada beter. Inmiddels gelukkig beter. En hun grote pre is dat ze van met af aan met OTA updates voor de software aan de slag gegaan zijn; auto is dus uitbreidbaar zonder significante ingrepen. Dat is momenteel nog de ctting edge.
Tegelijkertijd zie je dat de andere fabrikanten bijtrekken. Zowel qua EV techniek als qua OTA dingen. Heeft uiteraard zijn prijs (Tesla kan vooralsnog goedkoper EV's massaproduceren) - maar de weg naar EV is ingeslagen en zal niet zo snel meer weggaan, dus de rest trekt bij.
Bedenk je ok dat Tesla maar een aantal modellen en opties voert. Bij de reguliere producenten is de keuze veel uitgebreider, maar daarmee de massaproductie ook veel complexer.
De materialen die voor de MS werden gebruik was nog best okay, op de stoelen na dat was echt armoedig.

Het waren vooral de Amerikaanse toleranties in assemblage die wij als groot probleem zien/zagen. Ik heb een 2013 MS gehad dus weet er alles van.

Dat bijtrekken van de rest gaat dan best wel langzaam. Er is nog geen VW die iets heeft wat op autopilot lijkt en laten we het over de navi/multimedia systeem maar helemaal niet hebben. Je mag al blij zijn als het systeem opstart als ik de verhalen zo hoor. En de UX is nog veel aan te doen. En het is niet zo dat dit veel beter is geworden door de OTA updates in de ID serie.

En dan zaken als batterijen, efficiënte motoren en ontwerpen met weinig luchtweerstand maar niet hebben. Dat is ook niet oplosbaar met OTA updates.

Audi / BMW / Mercedes zijn iets verder maar hetzelfde beeld blijft. Navigeren op lange afstanden en dan automatisch plannen van laadstops? Incl herplannen als het druk is? Beetje fatsoenlijk UX met snel reagerend systeem? En hoe zit het eigenlijk met de efficiëntie van die wagens? Hoe moeilijk kan het zijn zou je haast denken.

Zaken die in de 2013 MS allemaal al zaten en nu nog te vaak op de topmodellen van de hedendaagse Duitsers ontbreken.

[ Voor 7% gewijzigd door Sethro op 05-07-2023 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-02 13:14
Leasebudget:1000
Kilometrage per jaar:20.000 km pj
Contractduur:5 jaar
exclusief brandstofcomponent:
Merkbeleid, zo ja, welke:nvt
Overige afhankelijkheden:
Specifieke wensen:op dit moment heb ik een Skoda karoq sportline deze moet komend jaar eruit. Ik heb 2 kids 5 en 8 jaar oud en zou graag weer een auto met hoge instap willen. De Mazda cx 60 vind ik een hele mooie auto 🚘 I al heeft deze op het moment nog enkele problemen. maar waar ik zo van ben geschrokken zijn de huidige auto prijzen. ik ben opzoek naar een auto een maat groter waarbij ik het liefste onder de 500 euro netto bijtelling blijf maar de keuze is dan zo beperkt..

Belastingschijf tot 73k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

runner83 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:39:
Leasebudget:1000
Kilometrage per jaar:20.000 km pj
Contractduur:5 jaar
exclusief brandstofcomponent:
Merkbeleid, zo ja, welke:nvt
Overige afhankelijkheden:
Specifieke wensen:op dit moment heb ik een Skoda karoq sportline deze moet komend jaar eruit. Ik heb 2 kids 5 en 8 jaar oud en zou graag weer een auto met hoge instap willen. De Mazda cx 60 vind ik een hele mooie auto 🚘 I al heeft deze op het moment nog enkele problemen. maar waar ik zo van ben geschrokken zijn de huidige auto prijzen. ik ben opzoek naar een auto een maat groter waarbij ik het liefste onder de 500 euro netto bijtelling blijf maar de keuze is dan zo beperkt..
Ik denk dat je voor een mat-zwarte uitvoering ga als ik je post zo lees :9
Een fiscale waarde is wat handiger om aanbevelingen mee te doen dan 'minder dan 500 netto' gezien niemand hier weet hoeveel je bruto laat staan netto verdient.

edit: ik zit met een E-SKYACTIV PHEV 327 Prime-Line via directlease.nl binnen 30 seconden op 513 netto indien >73k inkomen incl. stelpost voor een laadpaal.

[ Voor 7% gewijzigd door True op 05-07-2023 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-02 13:14
True schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:53:
[...]

Ik denk dat je voor een mat-zwarte uitvoering ga als ik je post zo lees :9
Een fiscale waarde is wat handiger om aanbevelingen mee te doen dan 'minder dan 500 netto' gezien niemand hier weet hoeveel je bruto laat staan netto verdient.

edit: ik zit met een E-SKYACTIV PHEV 327 Prime-Line via directlease.nl binnen 30 seconden op 513 netto indien >73k inkomen incl. stelpost voor een laadpaal.
Inderdaad dom dom was even de belastingschijven vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:29
Ik vind zelf de Kia Sportage en zijn broertje/zusje Hyundai Tucson erg mooi.
Zeker in Hybrid uitvoering erg potente auto's.
Qua opties kan je volgens mij niet veel kiezen, zolang je maar de "duurdere" uitvoeringen neemt, dan zit er redelijk veel in en op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01-06 13:46
Yes! De leaseplan tool is eindelijk open voor me op een nieuwe auto te bestellen (nodig in April-2024).

Ik had het lijstje al ingekort tot Model Y en EV9. De EV9 lijkt net binnen budget te passen dus ik denk dat ik daarvoor ga.

Iemand nog last minute suggesties voor wat ik moet overwegen voordat ik ga bestellen?

Budget is 1150 euro incl. brandstof, 20k km en 60 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 21:39
KrullenO schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:16:
Yes! De leaseplan tool is eindelijk open voor me op een nieuwe auto te bestellen (nodig in April-2024).

Ik had het lijstje al ingekort tot Model Y en EV9. De EV9 lijkt net binnen budget te passen dus ik denk dat ik daarvoor ga.

Iemand nog last minute suggesties voor wat ik moet overwegen voordat ik ga bestellen?

Als de EV9 net past, dan zou het voor mij van de uitvoering afhangen.
Zie dat er op dit moment niet veel keus is, alleen tussen de Launch Edition GT-Line en de Launch Edition GT-Line met 6 zitplaatsen :+
Dan kun je nog het eventuele verschil in bijtelling meenemen in de overweging.

[ Voor 10% gewijzigd door JvdW op 06-07-2023 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrullenO
JvdW schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:48:
[...]

Als de EV9 net past, dan zou het voor mij van de uitvoering afhangen.
Zie dat er op dit moment niet veel keus is, alleen tussen de Launch Edition GT-Line en de Launch Edition GT-Line met 6 zitplaatsen :+
Dan kun je nog het eventuele verschil in bijtelling meenemen in de overweging.
Bij Leaseplan kan je ook de RWD ("niet GT") bestellen. Die is 70k ipv 78k voor de GT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 08-06 16:08
KrullenO schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:16:

Mocht je de ruimte niet nodig hebben:
BMW i4 e-drive40

Prima auto, alleen de bijtelling kan pijn doen :X

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
D_Jeff schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 19:10:
[...]

BMW i4 e-drive40

Niet meer dan de Kia.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrullenO
D_Jeff schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 19:10:
[...]

BMW i4 e-drive40

Ben wel op zoek naar iets meer ruimte 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:47
De EV9 is qua prijs best wel oke, 71k is veel maar er is ook weinig aanbod in die klasse (grote 7 zitters)
Bagageruimte meer dan voldoende (vooral als je 3e rij niet hoeft te gebruiken). Zonder 3e rijzits is de ruimte vergelijkbaar als de Model Y. Ook bruikbare frunk in de RWD variant die ook bijna zo groot als in de Model Y.
Mocht je de 3e rij niet nodig hebben zou ik toch voor de Model Y gaan. Waarom?
Een Y performance is 11,000 euro goedkoper :+ en dan heb je ook de performance model die binnen 4sec naar 100 gaat tov de basis EV9 met "maar" 204pk. Met al dat gewicht is de vermogen redelijk bescheiden vind ik zelf. Ga je voor de MYLR is de verschil 17,000 euro. Weet niet welke schaal je zit maar de verschil in bijtelling is makkelijk 2000 euro per jaar. Dat is toch 10,000 euro als je 5 jaar lease.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrullenO
SirLct schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:55:
De EV9 is qua prijs best wel oke, 71k is veel maar er is ook weinig aanbod in die klasse (grote 7 zitters)
Bagageruimte meer dan voldoende (vooral als je 3e rij niet hoeft te gebruiken). Zonder 3e rijzits is de ruimte vergelijkbaar als de Model Y. Ook bruikbare frunk in de RWD variant die ook bijna zo groot als in de Model Y.
Mocht je de 3e rij niet nodig hebben zou ik toch voor de Model Y gaan. Waarom?
Een Y performance is 11,000 euro goedkoper :+ en dan heb je ook de performance model die binnen 4sec naar 100 gaat tov de basis EV9 met "maar" 204pk. Met al dat gewicht is de vermogen redelijk bescheiden vind ik zelf. Ga je voor de MYLR is de verschil 17,000 euro. Weet niet welke schaal je zit maar de verschil in bijtelling is makkelijk 2000 euro per jaar. Dat is toch 10,000 euro als je 5 jaar lease.
Eens, voor mij was de 3e zitrij een belangrijke factor.

Gebrek aan vermogen zal wel even wennen worden na 4 jaar model 3 Lr...

En die bijtelling achja blijft een hoop geld natuurlijk, maar het is uiteindelijk 130 euro/maand extra tov MY, dus 4,33 euro/dag. Dat heb ik er wel voor over :)

Heb gisteren besteld! Nu maar hopen dat hij er op tijd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:16

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Alle hierbij een vraag mijn werkgever heeft een nieuwe regeling geïntroduceerd voor de lease vergoeding of zoals ze het noemen de car allowance.
Deze allowance is 1150 euro per maand, MAAR ze trekken alle gereden km x 21ct er vanaf en keren dat deel netto uit. Het overgebleven deel is dan bruto.
Ik heb aangegeven dat ik dit een vreemde regeling vind. Vooral omdat hoe meer ik dan rij voor de zaak hoe minder ik over hou. De reactie hierop is dat ze dit niet snappen.

Ben ik nu gek of zie ik iets over het hoofd?

Ik wil graag mijn eigen auto rijden omdat ik dan niet gebonden ben aan de electrische auto's vanuit de lease. Ik heb namelijk een caravan en de auto's die deze kunnen trekken zitten dusdanig hoog dat het kwa bijtelling onbetaalbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:38
knutsel smurf schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:21:
Alle hierbij een vraag mijn werkgever heeft een nieuwe regeling geïntroduceerd voor de lease vergoeding of zoals ze het noemen de car allowance.
Deze allowance is 1150 euro per maand, MAAR ze trekken alle gereden km x 21ct er vanaf en keren dat deel netto uit. Het overgebleven deel is dan bruto.
Ik heb aangegeven dat ik dit een vreemde regeling vind. Vooral omdat hoe meer ik dan rij voor de zaak hoe minder ik over hou. De reactie hierop is dat ze dit niet snappen.

Ik wil graag mijn eigen auto rijden omdat ik dan niet gebonden ben aan de electrische auto's vanuit de lease. Ik heb namelijk een caravan en de auto's die deze kunnen trekken zitten dusdanig hoog dat het kwa bijtelling onbetaalbaar wordt.
Volgens mij hou je meer over. Als je niet voor de zaak rijdt krijg je dus 1150€ bruto/maand. Rij je wel dan krijg je bijvoorbeeld 200€ netto en 950 bruto per maand. Dus grofweg zo’n 100 netto meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cptingreenfield
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:53
knutsel smurf schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:21:

Het kan zijn dit ik het niet helemaal begrijp maar je houdt toch juist meer over als je meer rijdt voor de zaak?

Bij 1k zakelijk kilometers krijg je (even per maand gezien):

0,21 * 1000 (km) = 210,-
+ 474,70 (940 - 49,5% belasting)
= 684,70

Bij 2k zakelijke km in een maand krijg je:

0,21 * 2000 = 420
+ 363,70 ( 730 - 49,5%)
= 783,70

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@knutsel smurf je zit in het verkeerde topic. Dit topic is voor het uitzoeken van de auto, voor jouw vraag moet je in Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 zijn :)

Maar om hem even snel plat te slaan: je car allowance is het bedrag inclusief brandstof. Die je declareert het aantal km's, die krijg je aan 21 ct per km vergoed vanuit die 1150 budget. En wat er over is keren ze uit.
Per saldo vergelijkbaar met een leasebudget inclusief brandstofvoorschot. Dus prima te verklaren.

Had je car allowance ex brandstof geweest, had je een punt gehad. Je zou er denk ik ook voor kunnen kiezen om geen kms te declareren, en de volle 1150 te vangen (waar je na belasting de helft netto van vangt).

[ Voor 56% gewijzigd door The Eagle op 10-07-2023 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Laatst online: 08:16

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

The Eagle schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:37:
@knutsel smurf je zit in het verkeerde topic. Dit topic is voor het uitzoeken van de auto, voor jouw vraag moet je in Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 zijn :)

Maar om hem even snel plat te slaan: je car allowance is het bedrag inclusief brandstof. Die je declareert het aantal km's, die krijg je aan 21 ct per km vergoed vanuit die 1150 budget. En wat er over is keren ze uit.
Per saldo vergelijkbaar met een leasebudget inclusief brandstofvoorschot. Dus prima te verklaren.

Had je car allowance ex brandstof geweest, had je een punt gehad. Je zou er denk ik ook voor kunnen kiezen om geen kms te declareren, en de volle 1150 te vangen (waar je na belasting de helft netto van vangt).
Ik zal over gaan naar het andere topic. Het is dus wel ex brandstof helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-06 12:41
Leasebudget: 550 (uit te breiden tot 680) excl brandstof
Kilometrage per jaar: 30k p/jaar
Contractduur:4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief, Benzine of hybride.
Merkbeleid, zo ja, welke: geen (auto leveren via Alphabet)
Overige afhankelijkheden: Zit te twijfelen om gewoon een pool auto te pakken of een samen te stellen ivm lang levertijden
Specifieke wensen: Automaat, Climate control is een must, die heb ik nu niet en irriteer ik me mateloos aan.

Wat ik gevonden heb:
Als hatchback: Kia ceed (lange levertijd :(), Renault Clio (rij ik nu) hybride wellicht?
Als station/SUV: Ford Focus, Kia Niro (kia proceed wellicht?)

Neiging gaat toch naar pool auto, omdat ik verwacht over 2 jaar wat meer budget te krijgen. Anders staat de auto lang in bestelling (wellicht) en meer optie > grotere auto in mijn ogen. Nadeel is wel, ik weet niet wat ik krijg. Geen kinderen en voorlopig nog niet op komst. Ruimte achterin wordt bijna niet gebruikt buiten weekendjes weg of vakanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

De Ceed is tegenwoordig weer "redelijk" snel leverbaar. Als automaat is deze alleen met de 1.5 liter motor te krijgen. Ik ben alleen bang dat deze in de basisuitvoering niet voor 550 te leasen is.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@SlqmLqck Ik gooi, heel vervelend, gewoon even een twist erin

Kia Picanto 1.0 GT-Line (4 zits, 67 pk), automaat, cruise control, camera achter plus "piepjes" voor het parkeren.

Autoweek: https://www.autoweek.nl/a...o-1-0-dpi-gt-line-4-zits/

Directlease variabelen:
Leasetermijn: 24 maanden
Km: 30k/jaar
Fiscaal: ~21.5k (394 bruto bijtelling/maand)
Eigen risco: verlaagd naar 300euro per geval
vervangend vervoer: budget
banden: winterbanden

Dan kan je 2 jaar in een compacte nieuwe auto rijden en in de tussentijd bedenken wat jij/jullie verder willen.
Daarnaast is de bijtelling voor deze auto vrij laag, waardoor je eventueel wat makkelijker geld kan sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
@D_Jeff Passen m'n ski's niet in (gelukkig :P). Als ik een auto zelf kies, moet het aan de genoemde voorwaarde voldoen.

@Arno 1.5 is voor 630 te leasen. Best te doen vind ik zelf. Moet nog ff kijken welke uitvoering dan volstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

SlqmLqck schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:42:
@Arno 1.5 is voor 630 te leasen. Best te doen vind ik zelf. Moet nog ff kijken welke uitvoering dan volstaat.
Oh zeker, ik heb de meest complete versie voor 100 euro meer. Maar uitgaand van je basisbedrag van 550 is het wel wat lastiger. De 1.5 DCT is wel een fijne auto, zeker als je dezelfde ADAS functies hebt als ik.

Ik rij overigens de 1.5 SW GT Plusline.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 17:29
SlqmLqck schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:42:
@D_Jeff Passen m'n ski's niet in (gelukkig :P). Als ik een auto zelf kies, moet het aan de genoemde voorwaarde voldoen.
Kijk ik er over, of is dat nieuwe informatie? :)
SlqmLqck schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:04:
Overige afhankelijkheden: Zit te twijfelen om gewoon een pool auto te pakken of een samen te stellen ivm lang levertijden
Specifieke wensen: Automaat, Climate control is een must, die heb ik nu niet en irriteer ik me mateloos aan.

Wat ik gevonden heb:
Als hatchback: Kia ceed (lange levertijd :(), Renault Clio (rij ik nu) hybride wellicht?

Neiging gaat toch naar pool auto, omdat ik verwacht over 2 jaar wat meer budget te krijgen. Anders staat de auto lang in bestelling (wellicht) en meer optie > grotere auto in mijn ogen. Nadeel is wel, ik weet niet wat ik krijg. Geen kinderen en voorlopig nog niet op komst. Ruimte achterin wordt bijna niet gebruikt buiten weekendjes weg of vakanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
Kwakkel schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:51:
[...]

Kijk ik er over, of is dat nieuwe informatie? :)

[...]
4 jaar contract duur

EDIT: skis staan er niet in klopt

[ Voor 8% gewijzigd door SlqmLqck op 13-07-2023 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
SlqmLqck schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:04:

Wat ik gevonden heb:

Een Ceed is denk ik toch een stuk meer auto dan een Clio. C segment vs B segment.
De rust tijdens het rijden is wat mij betreft het wel waard om indien enigszins mogelijk voor een c segment auto te gaan.

Wellicht ergens een voorraadmodel te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Ben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:48

Beetje late reactie maar ik lees nergens dat er concrete plannen zijn om de bpm in 2024 te verhogen? Dit geldt voor vanaf 2025 en zelfs dat is op dit moment nog niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:31
Ik mag een nieuwe bedrijfswagen kiezen en heb mijn keuze beperkt tot 2 wagens:
-Tesla model 3 rwd
-Polestar 2 rwd kleine accu(my 2024)

Beide auto's zijn zonder extra opties, de Tesla is dus beter uitgerust als de polestar ik had me voorgenomen om dus de tesla te nemen(sneller laden, meer opties) maar heb vandaag een polestar gereden(fwd) en vond die stiekem toch fijner als de tesla, ik zat bv dieper in de auto wat ik zelf prettiger vind, bij de tesla zat ik maar mijn gevoel te hoog waardoor ik precies op de auto zat.

Zijn er hier mensen die misschien meer ervaring hebben met beide wagens of beide auto's in hun bezit hebben?

Het is dan wel zo dat de polestar op veel vlakken beter uitgewerkt is denk ik(regensensor, keyless entry, 360 camera met sensors)...

[ Voor 9% gewijzigd door izzet3838 op 21-07-2023 21:06 ]

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:11
@izzet3838 Ga naar de dealer en plan een proefrit... er is niets zo persoonlijks aan een stoel en de bediening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

D_Jeff schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:36:
@SlqmLqck Ik gooi, heel vervelend, gewoon even een twist erin

Kia Picanto 1.0 GT-Line (4 zits, 67 pk), automaat, cruise control, camera achter plus "piepjes" voor het parkeren.

Autoweek: https://www.autoweek.nl/a...o-1-0-dpi-gt-line-4-zits/

Directlease variabelen:
Leasetermijn: 24 maanden
Km: 30k/jaar
Fiscaal: ~21.5k (394 bruto bijtelling/maand)
Eigen risco: verlaagd naar 300euro per geval
vervangend vervoer: budget
banden: winterbanden

Dan kan je 2 jaar in een compacte nieuwe auto rijden en in de tussentijd bedenken wat jij/jullie verder willen.
Daarnaast is de bijtelling voor deze auto vrij laag, waardoor je eventueel wat makkelijker geld kan sparen.
Je wilt hem 30k per jaar in een Picanto laten rijden? Sadist :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
jongetje schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 21:07:
@izzet3838 Ga naar de dealer en plan een proefrit... er is niets zo persoonlijks aan een stoel en de bediening.
Heb met beide gereden.
Vond beide wel goed zitten maar de polestar iets beter, wat me doet twijfelen zijn de opties van tesla aangezien ik geen budget heb voor opties bij de polestar.

Hoop eigenlijk dat 1 van de 2 modellen nadelen heeft die ik gemist heb die de keuze makkelijker zouden maken...

Ik neig wel meer naar de polestar momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
The Eagle schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 22:01:
[...]

Je wilt hem 30k per jaar in een Picanto laten rijden? Sadist :X :+
Wou je hem dan een "Van Moof" geven? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

D_Jeff schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 22:14:
[...]

Wou je hem dan een "Van Moof" geven? :+
Lijkt me in de lease niet meer te betalen. Iets met moeilijk te onderhouden ofzo :+

Tegelijkertijd vraag ik me idd af wat lekkerder zit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-Engelen
  • Laatst online: 07-11-2023
Leasebudget: tot 50K fiscale waarde
Kilometrage per jaar: 20.000
Contractduur: 4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: excl
Merkbeleid, zo ja, welke: geen
Overige afhankelijkheden: geen
Specifieke wensen: Elektrisch, maar benzine het overwegen waard
Uiteindelijke keuze:

Van m'n werkgever mag ik een leaseauto uitzoeken tot 50K. Ik heb (nog) geen kinderen, dus ik heb wat minder eisen omtrent de grootte van de auto. Elektrisch rijden lijkt me leuk, mits de actieradius niet tegenvalt. Sta ook open voor benzine. Dit weekend in een aantal auto's gereden:

VW ID.3: rijeigenschappen zijn goed, maar de looks spreken mij niet echt aan. Facelift model ziet er een stuk beter uit dan vorig model, maar prijs is ook hoger: 48K incl. aantal opties.
Volvo C40: kwaliteitsauto, maar helaas met aantal opties al snel boven leasebudget
Tesla M3 RWD: rijeigenschappen, actieradius, aantal opties, allemaal goed. Qua looks twijfel ik nog een beetje.

Qua prijs/kwaliteit van de gereden auto's steekt Tesla er met kop en schouders bovenuit. Met welke auto zou ik volgens jullie nog een proefrit moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:29
Geen idee of sportage (hev) en tucson (hev) in budget passen. Maar die kunnen net binnen 50k als ik me niet vergis. En sinds ik suv rij, wil ik niet meer terug. Je niet uiteraard van design houden, maar in de duurste uitvoeringen wil best veel opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
@J-Engelen Een A limousine of CLA is ook wel leuk binnen budget. Kun je dan het meest vergelijken met de Tesla Model 3 (sedan look dus). Rijdt fijn, mooi van binnen en van buiten imho. Kan ook (deels) elektrisch indien gewenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

remzor schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:48:
@J-Engelen Een A limousine of CLA is ook wel leuk binnen budget. Kun je dan het meest vergelijken met de Tesla Model 3 (sedan look dus). Rijdt fijn, mooi van binnen en van buiten imho. Kan ook (deels) elektrisch indien gewenst.
Persoonlijk zie ik het voordeel niet zo van een A-klasse (of CLA) t.o.v. een aangeklede Golf, Leon, Ceed (of Proceed), Mazda3 of bijv. een Corolla. Die kun je allemaal volledig in de opties gooien terwijl je met aan A180 tegen die 50k aan zit te hikken en moet gaan dubben of je een looks-pakket of functie-pakket wilt. Dat terwijl je gelijk in een bepaalde doelgroep gaat vallen als je een keer 10 km/u te hard rijdt op de snelweg. Nog even los van het feit dat een A-klasse of CLA gewoon super onpraktisch is qua ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_G_
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-01 13:32
J-Engelen schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:04:
Uiteindelijke keuze:

Van m'n werkgever mag ik een leaseauto uitzoeken tot 50K. Ik heb (nog) geen kinderen, dus ik heb wat minder eisen omtrent de grootte van de auto. Elektrisch rijden lijkt me leuk, mits de actieradius niet tegenvalt. Sta ook open voor benzine. Dit weekend in een aantal auto's gereden:

VW ID.3: rijeigenschappen zijn goed, maar de looks spreken mij niet echt aan. Facelift model ziet er een stuk beter uit dan vorig model, maar prijs is ook hoger: 48K incl. aantal opties.
Volvo C40: kwaliteitsauto, maar helaas met aantal opties al snel boven leasebudget
Tesla M3 RWD: rijeigenschappen, actieradius, aantal opties, allemaal goed. Qua looks twijfel ik nog een beetje.

Qua prijs/kwaliteit van de gereden auto's steekt Tesla er met kop en schouders bovenuit. Met welke auto zou ik volgens jullie nog een proefrit moeten maken?
Je zou nog naar een Cupra Born kunnen kijken, in basis hetzelfde als een ID.3 maar schijnt wel beter te rijden. En in je budget past ook een Volvo EX30, alleen die staat nog niet in de showrooms…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
J-Engelen schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:04:
Uiteindelijke keuze:

Op de zakelijke markt kan je ook de Tesla M3 Long Range RWD krijgen. Die heeft een range van (meer dan?) 600km WLTP (reëel dus 2/3 hiervan in de winter, zoals met alle EV range getallen). Dan is range in ieder geval geen issue meer ;) .
Wat mij betreft is in de prijscategorie 40-50k de tesla gewoon een te goede aanbieding om te laten staan. Als je qua opties een beetje in de buurt wilt komen ben je bij de andere merken gewoon snel heel duur uit.

Benzine zou je naar een leuk aangeklede C-segmenter of een redelijk aangeklede opgehoogde C-segmenter kunnen kijken. Maarja, rijden met een ICE met automaat of een EV is wel een wereld van verschil. Dat geklungel met versnellingen is ouderwets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
True schreef op zondag 23 juli 2023 @ 13:52:
[...]

Persoonlijk zie ik het voordeel niet zo van een A-klasse (of CLA) t.o.v. een aangeklede Golf, Leon, Ceed (of Proceed), Mazda3 of bijv. een Corolla. Die kun je allemaal volledig in de opties gooien terwijl je met aan A180 tegen die 50k aan zit te hikken en moet gaan dubben of je een looks-pakket of functie-pakket wilt. Dat terwijl je gelijk in een bepaalde doelgroep gaat vallen als je een keer 10 km/u te hard rijdt op de snelweg. Nog even los van het feit dat een A-klasse of CLA gewoon super onpraktisch is qua ruimte.
In die ‘petjes’ of ‘aso’ categorie val je met een Golf ook natuurlijk, als je daarop doelt. Qua look and feel (lees: afwerking, premium materialen en uniek interieur) vind ik de Mercedes superieur. Een Leon kan er niet aan tippen, infotainment van de Golf is ruk, Corolla en Ceed net wat minder mooi dan de Mercedes imho maar verder geen ervaring mee. Mazda idd mooie wagens, echter zeker niet meer ruimte dan een A klasse. De koffer van een A is overigens vrij ruim hoor, niet de meest praktische maar ik lees ook “ruimte niet echt nodig, geen kinderen”.
De prijs is wel flink opgeschroefd maar standaard aardig wat opties. Past in ieder geval binnen budget ;)

Nogmaals: het is allemaal smaak, maar de look and feel en het rijgedrag zijn dik in orde bij de Merc. De stoelen ook, die vinden wij momenteel het fijnste van alle gereden wagens de laatste jaren (o.a. Golf, T-roc, 308, V40, Ibiza, Polo).

Mijn vrouw heeft nu een Karoq Sportline Business in bestelling staan trouwens maar niet omdat de Merc niet fijn is. Veranderde gezinssituatie enzo.. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StephanN93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-06 10:52
izzet3838 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 22:09:
[...]

Heb met beide gereden.
Vond beide wel goed zitten maar de polestar iets beter, wat me doet twijfelen zijn de opties van tesla aangezien ik geen budget heb voor opties bij de polestar.

Hoop eigenlijk dat 1 van de 2 modellen nadelen heeft die ik gemist heb die de keuze makkelijker zouden maken...

Ik neig wel meer naar de polestar momenteel.
Beide auto's hebben vast voor- en nadelen, en sommige zijn persoonlijk. Wat ik deed bij mijn laatste 2 opties is gewoon alles naar elkaar zetten qua opties, range en fiscaal en dan zien wat het beste eruit komt. Als comfort bij de een beter is (en dat niet is aan te passen door de stoel even goed te zetten), dan levert dat ook gewoon punten op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 14:34
izzet3838 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 21:05:
-Tesla model 3 rwd

Beide auto's zijn zonder extra opties, de Tesla is dus beter uitgerust als de polestar ik had me voorgenomen om dus de tesla te nemen(sneller laden, meer opties) maar heb vandaag een polestar gereden(fwd) en vond die stiekem toch fijner als de tesla, ik zat bv dieper in de auto wat ik zelf prettiger vind, bij de tesla zat ik maar mijn gevoel te hoog waardoor ik precies op de auto zat.

Zijn er hier mensen die misschien meer ervaring hebben met beide wagens of beide auto's in hun bezit hebben?

Het is dan wel zo dat de polestar op veel vlakken beter uitgewerkt is denk ik(regensensor, keyless entry, 360 camera met sensors)...
Ik heb beide auto's een goeie maand gereden, na elkaar. Eerst de Polestar (SMSR) en daarna de Tesla (RWD).

Mijn persoonlijke voorkeur hier gaat direct naar de Polestar. Hoewel de Tesla een fijne auto is (zeker met de LFP batterij >400KM range) is het het toch nét niet. De Polestar voelt aan alle kanten beter afgewerkt en rijdt gewoon beter (persoonlijk).

What seems to be the officer, problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Xilvaro schreef op maandag 24 juli 2023 @ 09:36:
[...]

Ik heb beide auto's een goeie maand gereden, na elkaar. Eerst de Polestar (SMSR) en daarna de Tesla (RWD).

Mijn persoonlijke voorkeur hier gaat direct naar de Polestar. Hoewel de Tesla een fijne auto is (zeker met de LFP batterij >400KM range) is het het toch nét niet. De Polestar voelt aan alle kanten beter afgewerkt en rijdt gewoon beter (persoonlijk).
Als ik de polestar ga bestellen is het de 2024 versie dus met meer range en rwd.
Probleem is wel dat beide wagens "kaal" gaan zijn, dus de polestar mist dingen als aac, pano dak,...
Ook wordt de tesla geleverd op 2 maanden en de polestar op 6(rij nu met een audi a1 die helaas niet super comfy is dus ook dat weegt door).
Ik zat wel beter id polestar maar vond de materialen id tesla wel zachter/beter.

In hoeverre vond je de middetunnel van de polestar storend?
Ik stoorde me hier wel een beetje aan maar weet niet of dit op termijn gaat wennen of meer irriteren?
Ook de bekerhouders irriteerden mij hoe ervaarde je die na een maand?

Waren er ook dingen waar je je aan ergerde bij de polestar, de Tesla lijkt eigenlijk meer dingen goed te doen maar blinkt nergens in uit, zitcomfort en design zijn bv dingen waar polestar in uitblinkt(voor mij toch) maar die lijken dan dus weer steekjes te laten vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 14:34
Ik vond de afwerking in de Polestar beter/mooier dan in de Tesla, en eerlijk gezegd zat de Polestar ook lekkerder dan de Tesla, maar ik ben bijna 2 meter lang en stevig gebouwd dus vind het wel lekker als een stoel mij "omarmd" als je snapt wat ik bedoel ;)

De tunnel in de Polestar vind ik fantastisch, bij de Tesla zit de armsteun lager en is het zo'n open gat, het cockpit gevoel in de Polestar vond ik heel fijn. Mijn vrouw overigens niet, die had het idee dat ze in een Dixi zat zei ze :P De bekerhouders heb ik me niet aan gestoord.

Ook het audio-systeem in de Polestar vond ik beter, kraakhelder en goede bas. Bij de Tesla klinkt het ook prima, maar hoorde ik al snel mijn deur rammelen op de beat, daar irriteer ik me altijd mateloos aan. Nu heeft dat ook met muziekkeuze te maken wellicht, ik luister voornamelijk hardstyle en frenchcore op een serieus volume. De Polestar heeft overigens ook Apple Carplay en Android Auto, de Tesla niet. De Android Automotive van de Polestar ben ik ook wel weg van.

Waar ik me ook aan ergerde is de kofferbak van de Tesla, met name de opening, bij de Polestar komt de achterruit mee omhoog waardoor je veel meer ruimte hebt om spullen naar binnen te werken. Bij de Tesla is het een relatief klein gat waar je alles doorheen moet proppen.

Mijn Polestar was volgens mij voorzien van het PilotPack, dus adaptief groot licht en ACC inbegrepen. Pano-dak heb ik niet gemist.

Voor de rest doen ze niet veel onder voor elkaar, de Tesla heeft wel beduidend meer power, maar daar raak je snel aan gewend in mijn geval.

Beide auto's waren in mijn geval splinternieuw, weet niet of dat relevant is, maar toch.

What seems to be the officer, problem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thechip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-06 00:24
izzet3838 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 21:05:
-Tesla model 3 rwd

Ik heb beide auto’s gehad. De polestar performance versie en heb nu een model 3. De polestar is een veel mooiere auto om te zien vind ik. Qua interior ook mooier en dan de Tesla. Stoelen waren heerlijk. Echter de polestar vond ik totaal niet efficiënt qua range. Tesla is king qua range en het werkt allemaal oh zo soepel. Daarnaast is het hele SuC echt een dikke vette plus. Succes met je keuze. Ik zelf zou altijd voor de Tesla gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrullenO
Ik sluit me hierbij aan. Ik heb de polestar maar een paar dagen gereden als tijdelijke auto (en de Tesla nu 3 jaar), maar de Tesla echt de betere EV. Ik vind de polestar ook mooier hoewel hij qua interieur wel een stuk "krapper" is. Maar qua performance, rijgedrag, efficiency en laden (incl SuC netwerk) wint de model 3.

Het hangt natuurlijk wel wat af van je rijgedrag. Als je niet zoveel en niet vaak langere afstanden rijdt zijn die zaken wellicht minder belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
Beste Tweakers,

Mijn huidige auto moet eruit, Focus hatchback 150pk automaat, redelijk in de opties. Deze bevalt prima, verlengen is niet mogelijk.

Eisen:
- Minimaal125pk.
- Automaat (sterke voorkeur)
- Voldoende ruimte op achterbank, Clio is bijvoorbeeld te klein.
- Redelijk luxe
- Liefst geen normoverschrijding

Ik heb zeer slechte ervaringen met elektrisch rijden, met een Leaf, praktijkactiradius van 120km in de winter (270km WLTP).

Door die slechte ervaring wil eigenlijk gewoon weer een brandstofauto. Door het beleid van mijn werkgever en de keuzelijst is de keuze voor een brandstofauto zonder normoverschrijding zeer beperkt.

Hierdoor ben ik tot de volgende shortlist gekomen:

Focus ST Line, hatchback, 125pk handgeschakeld.
Netto maandlast ca. 380euro.
Voordelen: leuke auto om te zien, goede stoelen.
Nadelen: relatief duur, airco bediening via screen, kleine normoverschrijding, handbak.

Kia Ceed Dynamic plus, hatchback, 160pk automaat.
Netto maandlast ca. 350euro
Voordelen: complete auto, automaat
Nadelen: beetje saai, geen schakelflippers (worden vaak gebruikt in huidige auto)

Bij het rondje showrooms ben ik tegen onderstaande auto aangelopen:

Hyundai Ioniq 6, Style 53kW, 150pk elektrisch.
Netto maandlast ca. 350euro.
Voordelen: mooie auto, ruim, klasse groter
Nadelen: instapversie, beperkte range (420km WLTP) = 200km werkelijk in de winter?

De Focus vind ik eigenlijk te duur en wil eigenlijk geen handbak meer.

Kia Ceed lijkt aan de eisen te voldoen, maar wordt er niet heel enthousiast van.

De Ioniq 6 vind ik gewoon mooi, maar twijfel i.v.m. slechte ervaring elektrisch rijden.
Er zit elke week wel een dag tussen dat ik 250km haal op een dag. De slechte ervaring met de Leaf ben ik nog lang niet vergeten. Weekendjes weg en vakanties ben ik al helemaal bang voor.

Elektrisch vallen de volgende auto nog binnen budget, Megane BEV en Volvo EX30.
Bij brandstofauto zijn alle overige C-segmenters (veel) te duur, te kaal en handgeschakeld. Ruime, aangeklede B-segmenters worden duurder dan bovengenoemde modellen.

Dus een van deze 3 zou het moeten worden.

Graag jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
Red je de Corolla niet? Die is meestal vrij gunstig... Maar aangezien je geen enkele informatie geeft over de regeling is dat lastig in te schatten.

Is een upgrade naar de Ionic 6 connect mogelijk of 't optiepakket waar de warmtepomp inzit? Een warmtepomp scheelt veel qua range in de winter.

De Ionic laad vele malen sneller en is vele malen efficiënter dan de Leaf was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
nooberke schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 22:37:
[...]

Red je de Corolla niet? Die is meestal vrij gunstig... Maar aangezien je geen enkele informatie geeft over de regeling is dat lastig in te schatten.

Is een upgrade naar de Ionic 6 connect mogelijk of 't optiepakket waar de warmtepomp inzit? Een warmtepomp scheelt veel qua range in de winter.

De Ionic laad vele malen sneller en is vele malen efficiënter dan de Leaf was.
Thnx voor je bericht.

Regeling heeft een kleine vaste eigen bijdrage voor een EV, hogere voor brandstof ca. 50euro bruto verschil). Keuze auto moet gemaakt worden in een keuzelijst van een bekende grote leasemij.

Corolla past helaas niet. :( Hatchback is te krap op achterbank, TS in gewenste uitvoering (1.8 business plus) heeft een flink eigen bijdrage, i.c.m. met hoge catalogusprijs kom ik op 440euro netto maandlast.

Ioniq6 Connect 53kW of Style 77kW kan wel, maar gaan dan naar ca. 410euro netto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 16:13

The Wizard

Moderator Mobile
123RR schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 22:09:
Beste Tweakers,

Mijn huidige auto moet eruit, Focus hatchback 150pk automaat, redelijk in de opties. Deze bevalt prima, verlengen is niet mogelijk.

Eisen:
- Minimaal125pk.
- Redelijk luxe

Ik heb zeer slechte ervaringen met elektrisch rijden, met een Leaf, praktijkactiradius van 120km in de winter (270km WLTP).

Door die slechte ervaring wil eigenlijk gewoon weer een brandstofauto. Door het beleid van mijn werkgever en de keuzelijst is de keuze voor een brandstofauto zonder normoverschrijding zeer beperkt.

Nadelen: relatief duur, airco bediening via screen, kleine normoverschrijding, handbak.

Nadelen: beetje saai, geen schakelflippers (worden vaak gebruikt in huidige auto)

Nadelen: instapversie, beperkte range (420km WLTP) = 200km werkelijk in de winter?

Kia Ceed lijkt aan de eisen te voldoen, maar wordt er niet heel enthousiast van.

De Ioniq 6 vind ik gewoon mooi, maar twijfel i.v.m. slechte ervaring elektrisch rijden.
Er zit elke week wel een dag tussen dat ik 250km haal op een dag. De slechte ervaring met de Leaf ben ik nog lang niet vergeten. Weekendjes weg en vakanties ben ik al helemaal bang voor.

Bij brandstofauto zijn alle overige C-segmenters (veel) te duur, te kaal en handgeschakeld. Ruime, aangeklede B-segmenters worden duurder dan bovengenoemde modellen.

Graag jullie advies.
De leaf ervaringen kan je wel vergeten, niet meer te vergelijken met de huidige EV's, vooral de Ioniq 6 laad lekker snel op, 250 km op een dag is geen enkel probleem.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkie8
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:07
Cool! Gave auto, rij er alweer bijna 3 jaar in. Krijg je de nieuwe neus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 13:35

ragged

2

Ioniq 6 die rijd in de winter zo'n 320-330km in de zomer 360-370. Vergelijkbaar met een Tesla model 3 Standard+ ( is de Tesla model 3 Standard range plus geen optie? )

Daarbij zijn electrische auto's meestal in de basis beter uitgevoerd bvb altijd met een automaat en vaak ook dingen als verwarmde stoelen, een standkachel die te bedienen is via een app, adaptive cruise en lanekeep en dergelijke standaard. Qua ruimte zijn ze vaak ook superieur tegenover vergelijkbare ICE modellen.

Overigens kan de 55 kWh versie snelladen met 175 kWh, dus je staat ook nooit lang bij een snellader mocht dat nodig zijn. Met mijn Model 3 laad ik ca 110km in 7 minuten om even een voorbeeld te geven. Niet dat je vaak aan een snellader zit, gezien je tegenwoordig overal wel "normaal" kan laden.

Wat ook een pluspunt is...vind ik...de oplaad plekken zijn altijd heel handig geplaatst in parkeer garages, parkeerpleinen of bij winkels etc etc.

Persoonlijk vind ik de rustige/stille manier van rijden ook super, gecombineerd met het snel kunnen optrekken.
Beste Tweakers,

Eisen:
- Minimaal125pk.
- Redelijk luxe

Graag jullie advies.

1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis0162
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05 14:18
Rikkie8 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 22:54:
Cool! Gave auto, rij er alweer bijna 3 jaar in. Krijg je de nieuwe neus?
[...]
Zeker! Heb express gewacht op de facelift, wel spannend om een auto te kiezen die je in het echt nog niet hebt gezien. Heb wel proefritje met de "oude" 508 gedaan en dat beviel erg goed dus het kan alleen maar beter worden. Vindt die nieuwe architectuur van Peugeot echt heel gaaf.

Dit wordt hem:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/84JU0TglCoU5Wd7_YtYirj3v_mk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IKgkHQOgvRiJsVezjj26Mr5M.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wSYmewIYQLTM8oELMz9hcmKdhok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LR8o6E765BNLnl8DfZCcjSzw.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cv08CIwea6icK9PsXI1gEuSTi7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mXyI5Zch6lZj4aVpy3499Jp4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Die is wel heel erg netjes! Voor mij overigens wel buiten budget :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-06 21:53
Beste Tweakers,

Eisen:
- Minimaal125pk.
- Redelijk luxe

Graag jullie advies.
Bij een CEED krijg je op de GT line wel schakelflippers, is wel iets duurder. Ik weet niet tot hoever je budget reikt, anders is een Proceed wellicht nog wat. Is wat sportiever om te zien dan een hatchback én heeft meer kofferruimte.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:25
Beste Tweakers,

Eisen:
- Minimaal125pk.
- Redelijk luxe

Graag jullie advies.
De Focus is ook met Automaat leverbaar? Of is die dan veel te duur?
Alternatieven:
- Renault Megane
- Opel Astra
- Peugeot 308

En anders lijkt het mij misschien verstandig om gewoon eens met je baas te gaan praten. Als dat voor jou belangrijk is, kan je het als secundaire arbeidsvoorwaarde proberen te onderhandelen.

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

NoepZor schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:56:
Bij een CEED krijg je op de GT line wel schakelflippers, is wel iets duurder. Ik weet niet tot hoever je budget reikt, anders is een Proceed wellicht nog wat. Is wat sportiever om te zien dan een hatchback én heeft meer kofferruimte.
Ik heb de Ceed SW met flippers nu een week of 4 en de keren dat ik ermee gereden heb (alleen om het te proberen/ermee te spelen) kan ik op één hand tellen.

Denk dat ze meer tot hun recht komen op een Lambo :9

Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Arno schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:23:
[...]
Ik heb de Ceed SW met flippers nu een week of 4 en de keren dat ik ermee gereden heb (alleen om het te proberen/ermee te spelen) kan ik op één hand tellen.

Ik had ook flippers in de Mazda 3 die ik voorheen reed, in praktijk gebruikte ik ze amper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Arno schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:23:
[...]

Ik ben met mijn voet + kickdown van de DSG in S stand sneller dan dat ik met mijn hand bij een schakelflipper ben (Passat station hierzo).
Heb het wel eens ooit gebruikt, het is leuk dat het er op zit. Maar imho rij je niet voor niks een automaat, wat zou je dan zelf traag gaan zitten schakelen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Het is inderdaad meer voor de leuk dan voor functioneel.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Hier de zelfde ervaring als @The Eagle in een Octavia. Paddels zijn denk ik wel een toevoeging als je veel bergen rijdt en bewust een versnelling lager bergafwaarts wil rijden. Of met een aanhanger/caravan juist wat meer toeren wilt maken om op snelheid te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:56
True schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:18:
Hier de zelfde ervaring als @The Eagle in een Octavia. Paddels zijn denk ik wel een toevoeging als je veel bergen rijdt en bewust een versnelling lager bergafwaarts wil rijden. Of met een aanhanger/caravan juist wat meer toeren wilt maken om op snelheid te komen.
Helemaal mee eens, gebruikte ze ook nooit, afgezien van een keer proberen. Had bij de Octavia 1.0 3-cilinder wel de DSG altijd in S staan, vond de versnellingsbak in D veel te traag reageren. Ik reed verder wel rustig, maar vind een automaat die eerst 2 seconden na moet denken echt ruk...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-06 21:53
Ik heb ook flippers op mijn Sportage, maar ik vraag me af of ik ze überhaupt aangeraakt heb :P als ik gas wil geven dan kickdown of in de sportstand.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:17
Ik heb ook flippers op mijn Passat en ik gebruik ze met name in Duitsland juist heel veel.

Op hoge snelheid in druk verkeer zet ik de juiste versnelling alvast klaar (4000 tpm) zodat je bij vrij baan direct het volledig vermogen ter beschikking hebt. Ook vind ik de bak in S net te veel toeren maken voordat hij opschakelt. Ik schakel ook graag met het afremmen stapsgewijs terug zodat je direct weer vol op het gas kunt wanneer je vrij baan hebt.

Ik rij echt veel soepeler als ik handmatig schakel 😉

[ Voor 15% gewijzigd door Blommie01 op 01-08-2023 18:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_Jeff
Blommie01 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 18:55:
Ik heb ook flippers op mijn Passat en ik gebruik ze met name in Duitsland juist heel veel.

Op hoge snelheid in druk verkeer zet ik de juiste versnelling alvast klaar (4000 tpm) zodat je bij vrij baan direct het volledig vermogen ter beschikking hebt. Ook vind ik de bak in S net te veel toeren maken voordat hij opschakelt. Ik schakel ook graag met het afremmen stapsgewijs terug zodat je direct weer vol op het gas kunt wanneer je vrij baan hebt.

Je kon geen afscheid nemen van de handbak? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
D_Jeff schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 18:58:
[...]

Je kon geen afscheid nemen van de handbak? :+
Haha. Potje sportief sturen door Duitsland vindt ik gewoon leuk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Als je nou in een Porsche ofzo rijd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 19:00:
[...]

Als je nou in een Porsche ofzo rijd..
Ik rij gewoon graag 200+ en dan vindt ik handmatig schakelen fijner.

Porsche als leaseauto zal ik eens aan mijn baas voorstellen. Nog sneller bij klanten op de stoep 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ligt aan de snelheden, aantal toeren en je motorisering denk ik. Van de 1.5 TSI herken ik wel wat je zegt. Stand S in zijn 7 en dan volgas zwiept ie naar zijn 4, dat geeft wat herrie :+ En aan de 170 zit je zo :X

Verder kan ik je alleen maar aanraden om niet harder te rijden dan je beschermengel kan vliegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Beste Tweakers,

Eisen:
- Minimaal125pk.
- Redelijk luxe

Graag jullie advies.
Hoe bereken je die netto maandlast? Bijtelling + nog een andere component?

380 euro voor een Focus vind ik echt gortig. Voor netto 310 rij je een Model Y LR.
514 PK, lel van een achterbak, alle snufjes die je zou wensen. En 450 km zou prima te doen moeten zijn (ook in de winter/sportief rijgedrag). Dan is 250 km op een dag klein bier.

Echt laadstress? Pak een Model 3 LR RWD: 256 euro netto bijtelling en meer dan 600km WLTP range.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Pagina: 1 ... 33 ... 67 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.