Hoi allemaal,
Mijn eerste post hier.
Ik mag voor het eerst een lease auto kiezen. Op dit moment rij ik nog in een Audi A3 (30 TFSI) die ik overnam van mijn voorganger. Deze is echter nagenoeg kaal qua opties en vooral de acceleratie van de auto is een frustratie puntje voor mij.
Leasebudget: €800 (Ik mag er tot 850 overheen, maar dat betaal ik dan zelf)
Kilometrage per jaar: 45.000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief (is dus al afgedekt)
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: Bijvoorkeur €40.000, maar bij veel extra waarde max. €45.000 vanwege bijtelling.
Specifieke wensen: Meer power dan mijn huidige Audi A3. Een automaat.
Ik zou er graag redelijk wat opties op willen hebben zoals (adaptive) cruise control, achteruitrij camera, 'elektrische achterklep', dode hoek detectie, 'sfeerverlichting' interieur (LED lijnen in kleur vind ik echt wat hebben), trekhaak.
Ik merk dat ik behoorlijk veel moeite heb om de juiste auto te vinden.
Naast veel kilometers zakelijk wil ik ook voldoende ruimte hebben om mee op vakantie te gaan.
Op dit moment zijn we met z'n 2en waarbij er af en toe wat meer mensen meerijden.
Een hatchback zoals ik nu heb is prima, al vind ik een hogere instap (SUV) wel wat fijner.
Een stationwagen is voor mij onnodig lang.
Opties (maar ook wat boven budget lijken te zitten):
- Hyundai Tucson
- KIA Sportage (minimaal 6 maanden levertijd)
- Volkswagen T-Roc (is deze een stuk minder dan bovengenoemde?)
- Een betere Audi A3 (35 TFSI en de benoemde opties)
Een EV lijkt mij interessant, maar ik zie nog teveel beperkingen hierin. Ik woon in een appartement dus een eigen laadpaal is geen optie. Daarnaast ga ik graag naar het buitenland voor vakantie en af en toe een weekend weg en dan beperkt het al aardig.
Hopelijk kan iemand mij wat tips geven of op dingen wijzen waar ik nog niet aan gedacht had/rekening mee moet houden. Ik sta open voor allerlei suggesties met bovenstaande in gedachte.
Alvast heel erg bedankt!!!
[
Voor 1% gewijzigd door
Markun op 31-03-2023 15:18
. Reden: Leesbaarheid ]