Acties:
  • +1Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:27
charnpo schreef op maandag 13 maart 2023 @ 00:50:

In het straatbeeld zie ik veel Model 3, ik vraag mij af of de Model Y straks ook niet het lease kanon wordt? Dan is een E-Tron misschien iets minder standaard 8)7
Model Y is nu al een leasekanon. Dit jaar tot nu toe de meest gekentekende EV. Dat is ook niet heel raar, want het basismodel is goedkoop vergeleken met de concurrentie en Tesla kan en wil grote aantallen leveren.
Dus als jij liever wat anders rijdt bevestig ik je graag in je keuze voor de E-Tron d:)b

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Hi, ik had een poos geleden om wat advies gevraagd voor een nieuwe lease auto. Dank voor de suggesties! Ik ben er bijna aan uit, het wordt kiezen tussen onderstaande...

Afgelopen weekend gereden in de nieuwe Audi Q8 E-Tron. Dat beviel erg goed. Buitenkant als binnenkant ogen en voelen erg premium aan. Geluidsisolatie is top, het is een oase van rust op de snelweg. De S-Line stoelen zitten ook voortreffelijk, daar kan je prima lange ritten mee doen. Tevens vond ik het infotainment ook fijn werken, maar het is minder innovatief dan bijv. Tesla.
En dan hebben we nog het stukje range... In de '55' uitvoering heb je een 114 (!) KWH accu, waarmee je gok ik al gauw 450 km mee kan halen (tijdens mijn proefrit kwam ik uit 22-24 kw/h). Zijn er (ex) E-Tron rijders die dit verbruik kunnen bevestigen?

De andere kanshebber blijft de Tesla Model Y (in Performance of Long Range uitvoering). De Model Y moet het niet hebben van z'n looks noch van premium interieur gevoel. Maar toch rijdt en voelt het behoorlijk innovatief..
Pluspunten blijven toch i) range & efficiency, ii) continue updates en iii) laad infrastructuur.

Opvallend genoeg is het prijsverschil tussen de twee niet bizar, +/- €100 netto in het voordeel van de Model Y (Long Rage welteverstaan). Op de E-Tron geeft de LM een stevige korting (bijv. Pack Business Plus aan €0,- ipv €6.6k).
In het straatbeeld zie ik veel Model 3, ik vraag mij af of de Model Y straks ook niet het lease kanon wordt? Dan is een E-Tron misschien iets minder standaard 8)7

Toch blijf ik mij de vraag stellen, is er een reden om voor de Tesla te kiezen ipv E-Tron? Zeker rekening houdende met mijn 200-240km woon-werkverkeer retour 1 å 2x per week.

Ik hoor graag jullie mening!

[...]

[...]

:9~ Heel gaaf maar helaas zit Lotus niet in ons lease aanbod. Lexus RZ dan weer wel, lijkt met zo'n SUV-Coupé vorm iets op de Lotus maar ik word er niet warm van.

[...]

We hebben >4000 leasewagens die op termijn allemaal elektrisch moeten zijn. Ik ben wat sceptisch of ze daar voldoende laadmogelijkheden gaan hebben. Vaak zijn alle laders wanneer ik nu aankom bezet

Polestar 3 en Model S worden inderdaad te duur (€ >1600 p.m)
Ik rij een E-tron 55 pre-facelift(dus geen Q8). Mijn verbruik is aanzienlijk hoger maar denk niet dat je het kunt vergelijken.

De auto is verder echt top en vrijwel gelijk aan de facelift. Daar kan mijns inziens de M3 of Y echt niet tegenop. Het is ook een andere klasse/categorie.

The best is yet to come

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:17
Dean Martin schreef op maandag 13 maart 2023 @ 06:59:
[...]
Ik rij een E-tron 55 pre-facelift(dus geen Q8). Mijn verbruik is aanzienlijk hoger maar denk niet dat je het kunt vergelijken.

De auto is verder echt top en vrijwel gelijk aan de facelift. Daar kan mijns inziens de M3 of Y echt niet tegenop. Het is ook een andere klasse/categorie.
Inderdaad. Voor 100 euro netto verschil zou ik het wel weten!

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
sham27 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 07:23:
[...]

Inderdaad. Voor 100 euro netto verschil zou ik het wel weten!
Ik vraag me af of de user echt de Q8 krijgt aangeboden door de LM en niet de uittredende fat. Dat zou de korting meer verklaren namelijk.

De fat rij je nu voor rond de €85k terwijl de facelift rond de €100k zit voor gelijke spec. De Y zit daar stuk onder, dus snap niet helemaal hoe het verschil maar €100,- netto kan zijn eigenlijk.

[Voor 24% gewijzigd door Dean Martin op 13-03-2023 07:36]

The best is yet to come

Acties:
  • +1Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Dean Martin schreef op maandag 13 maart 2023 @ 07:34:
[...]

Ik vraag me af of de user echt de Q8 krijgt aangeboden door de LM en niet de uittredende fat. Dat zou de korting meer verklaren namelijk.

De fat rij je nu voor rond de €85k terwijl de facelift rond de €100k zit voor gelijke spec. De Y zit daar stuk onder, dus snap niet helemaal hoe het verschil maar €100,- netto kan zijn eigenlijk.
Ik gok België. Want het Pack Business Plus klinkt niet als NL Audi. Want helemaal eens: een beetje leuk aangekleden Q8 etron zit op 100k en kost je dus 750/800 euro netto aan bijtelling in NL. Een model Y is een stuk goedkoper en scheelt dus ook in de bijtelling.

Maar als ik zou kunnen kiezen tussen die twee: de Q8 etron (en ik rijd nu een model 3) :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:42
Is België idd. Kijk, ik rij zelf Tesla (nu een 3) en kans is groot dat ik naar de Y ga. Maar voor 100 verschil zou ik zeker de Q8 nemen. Dat is gewoon ècht een auto imho. Qua specs is de Y wellicht (op papier) de betere maar dat is niet alles.

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:00
Hi, ik had een poos geleden om wat advies gevraagd voor een nieuwe lease auto. Dank voor de suggesties! Ik ben er bijna aan uit, het wordt kiezen tussen onderstaande...

Afgelopen weekend gereden in de nieuwe Audi Q8 E-Tron. Dat beviel erg goed. Buitenkant als binnenkant ogen en voelen erg premium aan. Geluidsisolatie is top, het is een oase van rust op de snelweg. De S-Line stoelen zitten ook voortreffelijk, daar kan je prima lange ritten mee doen. Tevens vond ik het infotainment ook fijn werken, maar het is minder innovatief dan bijv. Tesla.
En dan hebben we nog het stukje range... In de '55' uitvoering heb je een 114 (!) KWH accu, waarmee je gok ik al gauw 450 km mee kan halen (tijdens mijn proefrit kwam ik uit 22-24 kw/h). Zijn er (ex) E-Tron rijders die dit verbruik kunnen bevestigen?

De andere kanshebber blijft de Tesla Model Y (in Performance of Long Range uitvoering). De Model Y moet het niet hebben van z'n looks noch van premium interieur gevoel. Maar toch rijdt en voelt het behoorlijk innovatief..
Pluspunten blijven toch i) range & efficiency, ii) continue updates en iii) laad infrastructuur.

Opvallend genoeg is het prijsverschil tussen de twee niet bizar, +/- €100 netto in het voordeel van de Model Y (Long Rage welteverstaan). Op de E-Tron geeft de LM een stevige korting (bijv. Pack Business Plus aan €0,- ipv €6.6k).

Toch blijf ik mij de vraag stellen, is er een reden om voor de Tesla te kiezen ipv E-Tron? Zeker rekening houdende met mijn 200-240km woon-werkverkeer retour 1 å 2x per week.

Ik hoor graag jullie mening!

[...]

[...]

:9~ Heel gaaf maar helaas zit Lotus niet in ons lease aanbod. Lexus RZ dan weer wel, lijkt met zo'n SUV-Coupé vorm iets op de Lotus maar ik word er niet warm van.

[...]

We hebben >4000 leasewagens die op termijn allemaal elektrisch moeten zijn. Ik ben wat sceptisch of ze daar voldoende laadmogelijkheden gaan hebben. Vaak zijn alle laders wanneer ik nu aankom bezet

Polestar 3 en Model S worden inderdaad te duur (€ >1600 p.m)
Elektrisch SUV van 100k, zou je ook EQE SUV kunnen overwegen. Mits levertijden acceptabel is.
Vind de EQE en EQS sedan verschrikkelijk lelijk maar de SUV variant ziet er prima uit. En als ik evdb moet geloven, is de range/ efficiency ook goed.
Ben zelf geen SUV fan, begrijp nooit de SUV hype, maar als ik moet kiezen dan zou ik naar merc ook kijken.
De Q8 voelt oude wijn in nieuwe zak, misschien onterecht hoor.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1Henk 'm!

• charnpo
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03 23:33
Thanks voor het advies @Dean Martin , @sham27 ,
Dean Martin schreef op maandag 13 maart 2023 @ 07:34:
[...]

Het gaat wel degelijk om de nieuwe Q8 E-Tron en niet de uittredende 'fat' E-Tron. En inderdaad op Belgisch kenteken ivm Belgische werkgever (maar wonende in Nederland).

Ik heb opnieuw de lease tool bekeken, zie hieronder de vergelijking obv 48 maanden leasecontract
- Q8 E-Tron 55 S-Line (met aardig wat opties aangevinkt) --> TCO ~ €1580 (obv catalogusprijs €100k)
- Tesla Model Y Long Range (Quicksilver kleur & trekhaak) --> TCO ~ €1320 (obv catalogusprijs €60k (!))

Ondanks dat de Tesla dik €40.000 goedkoper is, is dat niet terug te zien in de maandelijkse lease kost (TCO). Dat zal vermoedelijk betekenen dat de Tesla veel harder afschrijft t.o.v. de Audi? Of onze leasemaatschappij heeft een hekel aan Tesla's 8)7. Wat ook in het voordeel speelt van de Audi is dat er bijv. bepaalde optie pakketten aan €0,- en/of 50% korting worden aangeboden wat misschien de restwaarde positief beïnvloed zonder TCO impact?

Wat het ook mogen zijn, bij ons in het bedrijf zijn de Tesla's vrij duur. Ook bij andere collega's was een BMW IX bijv. niet gek veel duurder dan een Model Y.

Als ik naar de Model X kijk wordt het helemaal bizar: o.b.v. catalogusprijs van €127k is de maandelijkse TCO 2700. Dat is 70% duurder per maand dan de nieuwe E-Tron terwijl de catalogusprijs van Model X slechts 27% hoger is...
SirLct schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:22:
[...]
Elektrisch SUV van 100k, zou je ook EQE SUV kunnen overwegen. Mits levertijden acceptabel is.
Vind de EQE en EQS sedan verschrikkelijk lelijk maar de SUV variant ziet er prima uit. En als ik evdb moet geloven, is de range/ efficiency ook goed.
Ben zelf geen SUV fan, begrijp nooit de SUV hype, maar als ik moet kiezen dan zou ik naar merc ook kijken.
De Q8 voelt oude wijn in nieuwe zak, misschien onterecht hoor.
Ik heb inderdaad ook naar de EQE SUV gekeken maar de Mercedes dealer gaf aan dat ze pas in Juni/Juli de auto krijgen en mijn huidig lease contract verloopt in Oktober. En ik rij nu al een Mercedes, het lijkt mij ook leuk om te wisselen van merk :9

• Kirk_E
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:21
Leasebudget: €990
Kilometrage per jaar: 35000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: EV
Specifieke wensen: Moet Elektrisch zijn. Is geen verplichting maar van uit de werkgever krijg je dit bedrag iets meer dan als je een benzine wagen zou nemen. Heb zelf al beetje gekeken naar een ID 4 / 5 of eventueel een Model Y maar beetje de vraag of deze er in zou passen. mag eventueel 10% boven het bedrag met eigen bijdrage er over heen. Graag zou ik jullie mogelijkheden willen horen :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Mitchl89
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:42
SirLct schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:56:
[...]

- Kia Sportage HEV DynamicPlusLine
De basis DynamicLine is al 821, dus plus 856 dus gaat niet passen denk ik
https://directlease.nl/le...productFlexibleDuration=N
- Ford Kuga PHEV ST-line
753 eur zonder opties, dus kan leuk zijn idd
https://directlease.nl/le...productFlexibleDuration=N

Andere opties:
- Vind zelf de nieuwe Honda HRV erg geslaagd qua design
- Of de Toyota tegenhang, Corolla Cross

Wil je perse hybrid of is full EV ook een optie? Model Y RWD past net in je budget. Ruimer wordt het niet (eerst volgende qua ruimte vind je bij merken als Scania of DAF :+) De (kleine) besparing op de bijtelling kan je dan in een full wrap instekken als je toch ander kleurtje wil.
Uiteindelijk akkoord gekregen op een Model Y RWD. Deze kwam nog verrassend goedkoop uit. Inderdaad kwa ruimte ongeëvenaard en alles zit er standaard op.

Dank voor alle adviezen 🙂 Ik ga over naar het Tesla topic.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-03 19:35

Arno

PF5A

Een Y RWD is idd aardig betaalbaar, de netto bijtelling obv 51k catalogusprijs is ook te overzien.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Kirk_E schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:21:
Specifieke wensen: Moet Elektrisch zijn. Is geen verplichting maar van uit de werkgever krijg je dit bedrag iets meer dan als je een benzine wagen zou nemen. Heb zelf al beetje gekeken naar een ID 4 / 5 of eventueel een Model Y maar beetje de vraag of deze er in zou passen. mag eventueel 10% boven het bedrag met eigen bijdrage er over heen. Graag zou ik jullie mogelijkheden willen horen :)
In dat bedrag zou eventueel ook de BMW i4 passen. Moet je jezelf alleen wel heel erg inhouden met aanvinken van opties

Verder: 40k a 42k voor een EV (fiscaal) staat gelijk aan ongeveer 34k a 35k fosiel. Het voordeel is gewoon grotendeels verdwenen
Blijft aan jou de vraag: verwacht je veel kleine ritten te maken (tot 20 km enkel) of verwacht je minimaal 1x/maand half europa door te moeten met tijdsdruk?

Als je liever een fossiel met prima looks hebt en het, qua bijtelling een beetje leuk willen houden:
Mazda 3 Skyactiv-X Luxury of een Kia Proceed GT (ja, dat past. je fossiele budget is ongeveer 750 euro :P )

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:00
Kirk_E schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:21:
Kan je iets boven budget?
Model Y RWD 48maanden 35000km is 1080 euro per maand.
Een iD4 past net net maar dan ook echt de kalste variant met geen optie.
Bij de Model Y heb je ten minste geen optielijst, alles zit er al in.
D_Jeff schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:18:
[...]

In dat bedrag zou eventueel ook de BMW i4 passen. Moet je jezelf alleen wel heel erg inhouden met aanvinken van opties

Verder: 40k a 42k voor een EV (fiscaal) staat gelijk aan ongeveer 34k a 35k fosiel. Het voordeel is gewoon grotendeels verdwenen
Blijft aan jou de vraag: verwacht je veel kleine ritten te maken (tot 20 km enkel) of verwacht je minimaal 1x/maand half europa door te moeten met tijdsdruk?

Als je liever een fossiel met prima looks hebt en het, qua bijtelling een beetje leuk willen houden:
Mazda 3 Skyactiv-X Luxury of een Kia Proceed GT (ja, dat past. je fossiele budget is ongeveer 750 euro :P )
Ik weet niet waar je zit qua leasemij maar BMW i4 gaat never en nooit passen.
De kalste i4 e35 zonder enige optie op 48m 35dkm zit al ruim boven 1130 eur/maand.
Kijk je niet naar bedrag ex brandstof component?

Life is too short to drive boring cars

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11:07
Hi, mede-leasers,

Ik had een paar weken geleden een offerte voor een Hyundai IONIQ5 en mijn leasebudget is incl. brandstof. In de eerst offerte was er 111EU laadbudget berekend, 3 weken later was dit opeens 251EU!.
Een verschil van x2,2! Mijn werkgever vereist dat er wordt gerekend met daadwerkelijk verbruik, aangezien de fabriekscijfers meestal vrij positief zijn.

Nu vertelde de verkoper mij dat dit vanuit MTC wordt berekend en dat er blijkbaar opnieuw geijkt is voor de IONIQ5 en dat de laadprijzen flink gestegen zijn.

Nu zit ik eigenlijk in de wachtstand totdat de prijzen weer wat dalen 🤞🏻.
Heeft iemand wat meer info over MTC en op welke momenten er dan geijkt wordt of het werkelijke verbruik wordt berekend?
Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee