Hey all,
Al een tijdje dit topic gevolgd en veel geleerd/gezien, maar misschien dat jullie mij toch nóg wijzer kunnen maken.
Bij mijn switch van werkgever heb ook een switch van mobiliteitsvergoeding.
Leasebudget: 750 (eb. van 100,- mogelijk), wellicht dat de scope nog veranderd naar 800-850 + evt. eigen bijdrage.
Kilometrage per jaar: 30k
Contractduur: 48 mnd
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief, volgens mij volgens fabrieksopgave
Specifieke wensen: Automaat? Elektrisch?
Het is volledig aan mij hoe ik dit budget inzet, dat mag een leaseauto zijn volgens bovenstaande regels maar ik kan het ook uit laten betalen waarbij ik eerst gebruik kan maken van een bruto-netto regeling voor de gemaakte km's en de rest bruto wordt uitgekeerd.
Ik heb nog geen vaste aanstelling, tot die tijd heb ik de mogelijkheid om een voorloop (shortlease) auto te rijden. Momenteel heb ik privé een (wat oudere) toyota aygo in gebruik. Echt veel km's maak ik momenteel niet (80km p/d) en vind ik het prima te doen in de Aygo. De voorloop/shortlease auto zou gaan om een polo/clio o.i.d. afhankelijk van wat de LM heeft staan. Aangezien ik niet volledig eigen keus heb denk ik dat ik het niet waard vind om dat extra geld uit te geven aan een misschien net iets luxere auto.
Wel ben ik aan het orienteren voor het moment dat de vaste aanstelling er wel komt. Dan kan ik er wat sneller bij zijn en eventueel eerder de leaseauto gaan rijden. Ik heb voorheen een Seat Ibiza Business Intense uit 2019 gereden, wat een schakelbak was, maar de opties en het interieur voldeden zeker aan mijn eisen en die zijn wat dat betreft momenteel niet veel hoger. Alleen wil ik misschien kijken naar een automaat en eventueel ook elektrische auto.
Zelf al wat rondgesnuffeld op directlease en dan kom ik met mijn km/looptijd incl brandstof met dezelfde (volgensmij) auto, Seat Ibiza FR Business Connect, precies uit op 750,- maar het lijkt me leuk om wat anders te gaan rijden t.z.t.
Ik zou graag een automaat gaan rijden (dan kan de bovengenoemde auto al niet uit) en eventueel ook elektrisch maar daarvan ben ik nog op zoek naar alle plussen en minnen.
Mijn voorkeur gaat uit om het binnen het budget te houden tenzij er iets buiten valt wat mij echt heel erg aanspreekt.
In de basis ligt mijn budget op 750 incl. brandstof (+ evt. 100 euro eb). Maar heb ik wel de motivatie en plannen om dit jaar een schaal hoger te komen en daarop te gaan sturen bij mijn vaste aanstelling waardoor het budget ook iets omhoog gaat; 800 of 850 incl. brandstof (+ evt. 100 euro eb). Dus ook in die range zijn suggesties welkom - wellicht is het een extra motivatieboost

.
Een Seat ibiza vind ik mooier dan een polo, een cupra born mooier dan een id3. Wellicht geeft dat een idee van mijn autostijl.
Hebben jullie nog ideeën / suggesties waar ik misschien nog niet aan gedacht heb? Zowel in het eventueel toch gaan berijden van een voorloop/shortlease auto, als de toekomst