Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Kan volgens mij ook helemaal niet omdat je bij meer dan 500km meteen de volle bijtelling voor die auto moet betalen. Zullen ze niet doen ofc omdat hij niet op hun naam staat, maar valt dat niet gewoon onder fraude?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-07 23:49

Daniel

Kapitein NCC-1701
Smobbo schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:32:
[...]

Gebeurd dat echt? Wow, dat heb ik nog nooit gehoord. Wel eens dat collega’s het onderling afspreken omdat ze dat beide wel prima vinden. Nog nooit dat dit afgedwongen wordt. Raar bedrijf als je het mij vraagt 🤣
Volgens mij kun je dit alleen afdwingen bij auto's die puur zakelijk worden gebruikt, zoals bestelbussen en dergelijke. Het prive-gebruik van een leaseauto is vorm van loon (hence de fiscale bijtelling) en daarmee een persoonlijke arbeidsvoorwaarde, het zou vrij bizar zijn als andere medewerkers dan het gebruik van jouw auto kunnen claimen via de werkgever. Je kunt natuurlijk in een autoregeling van alles afspreken maar het lijkt me erg lastig dit gelijkwaardig te regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Xanthine schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:34:
[...]

Helaas een veelvoorkomende zaak sinds de EVs er zijn. En als je weigert gaan ze via de baas want uiteindelijk is de wagen van het bedrijf en niet van jezelf.
Kun je dit soort verzinsels onderbouwen? Een collega die via de baas jouw auto invordert?

Je werkt of voor een nogal bijzonder bedrijf, of je moet weer iets verzinnen om EV's de grond in te kunnen boren.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-04 11:50
Jeroenneman schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:31:
[...]

Kun je dit soort verzinsels onderbouwen? Een collega die via de baas jouw auto invordert?

Je werkt of voor een nogal bijzonder bedrijf, of je moet weer iets verzinnen om EV's de grond in te kunnen boren.
Ik ben niet anti-EV, dit is gewoon een trend die ik niet alleen bij mezelf maar ook vrienden vaker hoor. In Belgie is er niet zo'n absurd systeem van bijtelling. Wij hebben ook een maandelijkse eigen bijdrage (VAA), maar in de meeste gevallen maakt dit deel uit van je loon, en is deze kost voor de werkgever (bij mij toch).

Niemand kan je verplichten, maar probeer maar eens tegen je manager te zeggen dat hij je benzinewagen niet mee mag nemen op vakantie. Moeilijke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 14:36

DancePlaza

ninja

Jahoor, ik meld me weer hier..

Komend jaar weer een nieuwe auto uitkiezen. Kom uit een Polestar 2

Uitdaging zal dit keer de achterbank zijn, want ik zit met straks met 3 kids (0,4,6). Dus een kinderzitje en maxicosy en zitverhoger.

Voorkeur zal gaan voor een EV bijvoorkeur SUV of station, liefst geen MPV.

Voorgaande autos: MB C350e, VW golf GTE, Volvo v40

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:29
Daniel schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:24:
[...]

Het hangt heel erg van je persoonlijke situatie en de geboden mobiliteitsregeling af, maar het is inderdaad in veel gevallen niet meer zo dat een zakelijke auto veel gunstiger is. In de vroege ev-jaren reed je met de juiste auto bijna gratis, dat feest is wel voorbij. Het feit dat je prive niet verplicht bent voor een nieuwe auto te kiezen kan ook wel het nodige opleveren.

Bij mij is het verschil nogal klein. De door mij gekozen leaseauto kost private lease (even los van de andere nadelige effecten van een private leasecontract trouwens, eigen risico bij schade etc) onder dezelfde voorwaarden (5 jaar / 25k) zo'n 900 per maand ex oplaadkosten. De besparing op eigen bijdrage en bijtelling bedraagt dan 500 euro per maand, de mobiliteitsvergoeding zou netto neerkomen op ergens tussen de 450 en 550 euro, afhankelijk van hoeveel zakelijke kilometers ik maak. De kosten van het opladen meegerekend kom ik waarschijnlijk privé iets ongunstiger uit, maar veel scheelt het niet. En dat is voor dezelfde auto, en daar kun je natuurlijk wel wat economischer keuzes maken.
Ja, het verschil is in dat geval niet heel erg groot.

Ik kan met mijn budget een simpele uitvoering Peugeot e-208 met 40k km/48mnd krijgen voor zo'n €250 bijtelling per maand. Dit is niet veel geld, maar samen met de derving van het mobiliteitsbudget toch wel €850 netto verschil per maand. Privé zou ik een C-segment station (Astra, Octavia, Golf, 308) kopen en die kan ik prima rijden en onderhouden voor €850 per maand, inclusief afschrijving, maar dan houdt het ook wel op.

Het verschil zit 'm dus vooral in een oudere en grotere ICE-auto in een segment hoger rijden of een kleinere en nieuwere EV in een segment lager. Door gezinsuitbreiding kom ik denk ik de komende 4 jaar wel ruimte tekort in een e-208, dus ik ben eigenlijk wel genoodzaakt een tweedehands ICE-auto privé te rijden (tenzij ik een eigen bijdrage doe van €100 - €200 per maand, maar dat wil ik liever niet).

Een voordeel van privé rijden is wel dat ik ook daadwerkelijk minder uitgeef wanneer ik minder rijd, wat bij een lease-auto niet het geval is. Daar kan ik dan ook nog bewuste keuzes in maken qua mobiliteit.

Private-lease met een occasion is ook nog een optie, dan kun je ook segment hoger rijden dan bij een zakelijke lease voor ongeveer dezelfde kosten. Alleen dan zit je weer aan zo'n BKR-geregistreerde lease vast en dat gaat zoals je schrijft ook niet altijd top wanneer er schade en dergelijke is.

Enfin, wanneer er wat meer betaalbare station EV's op de markt komen ben ik er snel bij in de zakelijke lease!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DancePlaza schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:49:

Uitdaging zal dit keer de achterbank zijn, want ik zit met straks met 3 kids (0,4,6). Dus een kinderzitje en maxicosy en zitverhoger.

Model Y schijnen 3 maxi cosi op de achterbank te kunnen en heeft de ruimte vergelijkbaar met een Passat variant.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Xanthine schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:17:
[...]

Nice proficiat!

Bereid je wel voor op collega's die tijdens de winter/zomervakantie komen vragen om je auto te lenen omdat ze niet met hun full electric op vakantie willen :( Ook al is het een lease, ik leen mijn wagen niet graag uit :-(
Zou ik echt niet erg vinden. Momenteel hebben we maat één elektrische wagen in de vloot en dat is een EQS 580.

Ik vermoed dat niet echt een beleid zal zijn bij ons om wagens te wisselen voor de vakantie. Ik zit ook redelijk veilig omdat ik het beleid opmaak en je doorgaans geen wagen leent van je directie.

Elektrisch zal voor de bestelling van volgend jaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser

Vrienden van mij hebben om die reden gekozen voor een Skoda Enyaq. Compromis tussen ruimte en range. Je moet alleen geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:42

Als je kunt leven met de plastic Amerikaanse afwerking en het comfort van een VW Up dan is de Model Y een goede kanshebber. Ruimte te over. Let wel even op het maximale gewicht, want met al die stoelverhogers, kinderen en volwassenen zit je daar al snel overheen, want "Inclusief mensen mag er maximaal voor 433 kilogram aan 'dingen' in de Model Y zitten.".
Kun je ook negeren, de auto zal het prima trekken, maar bij een ongeluk door bv. een klapband op vakantie met een volgeladen bak zal de verzekering er niet erg gelukkig mee zijn vermoed ik.

Een Skoda Enyaq is ook een goede optie (ook veel ruimte), maar verwacht die niet voor 2024 te kunnen rijden.

Maar wat meer info zou helpen. Wat is je budget? incl/excl. brandstof? etc. zie ook de startpost...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:37
Leasebudget: 850 euro
Kilometrage per jaar: 30.000 km
Contractduur: 48 of 60 maanden (eigen keuze)
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke: nee
Overige afhankelijkheden: nee
Specifieke wensen: automaat, liefst premium merk, kind proof :)

Het is weer zover, ik mag een nieuwe auto uitzoeken. Momenteel rij ik een Mercedes A200 met AMG pakket en wat opties.

Met een kleine op komst moet het een wat grotere auto zijn.

Zelf dacht ik aan:

BMW 320e sedan/touring
VW Tiguan
Audi A3

Iemand nog andere ideeën binnen budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi01
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23:36
flowiej schreef op woensdag 28 december 2022 @ 17:56:

Het is weer zover, ik mag een nieuwe auto uitzoeken. Momenteel rij ik een Mercedes A200 met AMG pakket en wat opties.

Zelf dacht ik aan:

BMW 320e sedan/touring
VW Tiguan
Audi A3

Volvo S60 / V60 moet lukken binnen budget. Grote auto en rijd prima.
Gezien je lijstje neem ik aan dat je geen EV wil?

• flowiej
Rudi01 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 23:29:
[...]

Ik kijk nu steeds via directlease omdat ik m’n Athlon account nog niet in kan. Merk dat de keuze behoorlijk beperkt is vergeleken met 4 jaar geleden met hetzelfde budget.

Ik kan een v60 niet mooi aankleden op directlease binnen budget. Overigens wel een mooie auto.

Omdat dit waarschijnlijk de laatste keer is dat brandstof is toegestaan en ik een liefhebber ben liever nog geen EV. Hybride is wel prima 👌🏻

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

flowiej schreef op donderdag 29 december 2022 @ 08:31:
[...]

Ik kijk nu steeds via directlease omdat ik m’n Athlon account nog niet in kan. Merk dat de keuze behoorlijk beperkt is vergeleken met 4 jaar geleden met hetzelfde budget.

Ik kan een v60 niet mooi aankleden op directlease binnen budget. Overigens wel een mooie auto.

Omdat dit waarschijnlijk de laatste keer is dat brandstof is toegestaan en ik een liefhebber ben liever nog geen EV. Hybride is wel prima 👌🏻
Honda Civic? Stukje ruimer dan de A3, maar niet groter dan de Tiguan of 3 touring verwacht ik. 183 pk hybride, en aangezien je in de hogere range zit te kijken kan je makkelijk de topversie (Advance) van zo'n 43k pakken.

• flowiej
[...]

Terugkomend hierop: als ik wederom 17 inch aanhou bij de v60 is deze wel leuk aan te kleden... jammer want elke auto smoelt zoveel beter met 18/19 inch. Ook in de v60 ga ik dus proefrijden. :)

• flowiej
gwystyl schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:08:
[...]

Honda Civic? Stukje ruimer dan de A3, maar niet groter dan de Tiguan of 3 touring verwacht ik. 183 pk hybride, en aangezien je in de hogere range zit te kijken kan je makkelijk de topversie (Advance) van zo'n 43k pakken.
Even gekeken, dank voor de tip. Ik vind hem alleen echt niet mooi, smaken verschillen. :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:11
flowiej schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:14:
[...]

Terugkomend hierop: als ik wederom 17 inch aanhou bij de v60 is deze wel leuk aan te kleden... jammer want elke auto smoelt zoveel beter met 18/19 inch. Ook in de v60 ga ik dus proefrijden. :)
Ga naar de dealer en laat daar een offerte in elkaar zetten. Dan pak je de 17” af-fabriek als winterset en neem je een 19” set via de dealer.

19” af-fabriek kost je duizenden meer omdat de uitstoot met een paar gram stijgt. Bijkomend voordeel als je via dealer de zomerset levert, deze buiten je bijtelling valt. ;)

Win-win-win voor jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
[...]

Ik weet niet of een auto liefhebber zijn niet gelijk kan staan aan een EV hebben. Maar goed, dat is een andere discussie. Ik heb veel meer plezier van mijn huidige E-tron 55 quattro dan van voorgaande auto's (waar een mini S, een Audi S3, een BMW 330i, C300 tussen zat). Dus vanuit dat oogpunt zou ik ze niet afschrijven.

Dat gezegd hebbende, een Arteon (shooting brake)?

The best is yet to come

• flowiej
Dean Martin schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:51:
[...]

Ik weet niet of een auto liefhebber zijn niet gelijk kan staan aan een EV hebben. Maar goed, dat is een andere discussie. Ik heb veel meer plezier van mijn huidige E-tron 55 quattro dan van voorgaande auto's (waar een mini S, een Audi S3, een BMW 330i, C300 tussen zat). Dus vanuit dat oogpunt zou ik ze niet afschrijven.

Dat gezegd hebbende, een Arteon (shooting brake)?
Ik ben een beetje van de categorie ronkende motoren :P

Verder heb ik niets tegen EV’s. Heb de vw id4, tesla model 3 en Audi q4 e tron ook allemaal gereden. Rijdt goed. Omdat we ook altijd met de auto op vakantie gaan (Italië, Kroatië, Spanje etc) is het ook nog wel een uitdaging, dat EV. Vorig jaar in Spanje was er 1 laadpaal aanwezig, 4 km van ons huis daar. Dat zie ik nog zo zitten en zal na de looptijd van de komende leaseauto een stuk beter zijn.

De Artheon vind ik persoonlijk heel mooi maar erg duur. Kom niet uit met m’n budget. ;w

• flowiej
t14wo schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:20:
[...]

Ga naar de dealer en laat daar een offerte in elkaar zetten. Dan pak je de 17” af-fabriek als winterset en neem je een 19” set via de dealer.

19” af-fabriek kost je duizenden meer omdat de uitstoot met een paar gram stijgt. Bijkomend voordeel als je via dealer de zomerset levert, deze buiten je bijtelling valt. ;)

Win-win-win voor jou.
Wordt dit dan opgenomen als losse optie richting de LM oid?

• DennisR1998
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 30-04 16:09
Leasebudget: 650 euro ex BTW
Contractduur: 48 maanden
Specifieke wensen: automaat (voorkeur Audi)

Hi! Ik mag voor het eerst een leaseauto uitkiezen met bovenstaand budget etc.
Wat zijn goede opties binnen dit budget?

Zelf dacht ik aan:

Audi A3

Iemand nog andere ideeën binnen dit budget?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:30
DennisR1998 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 13:22:

Zelf dacht ik aan:

Audi A3

Tja.. https://directlease.nl/zo...earlyKm=30000&duration=48

Een A3 gaat al lastig worden denk ik.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-07 10:56

Griffin

Is mythical

Zelf dacht ik aan:

Audi A3

Maar naast de wens 'automaat' en audi als voorkeur, welke wensen heb je nog meer? Hoeveel ruimte heb je nodig (/wil je graag)? Slimme gadgets en hulpsystemen? Liever een ruime auto die in de basis wat duurder is, of een kleinere die je lekker kan aankleden?
Want dit heeft natuurlijk effect op wat je wilt / kan leasen.

En kijk ook even welke andere eisen de werkgever stelt. Bijv. bepaald aanvullend pakket qua vervangend vervoer / winterbanden bijv. Die hebben ook impact op je leaseprijs.

• DennisR1998
Griffin schreef op donderdag 29 december 2022 @ 13:46:
[...]

Maar naast de wens 'automaat' en audi als voorkeur, welke wensen heb je nog meer? Hoeveel ruimte heb je nodig (/wil je graag)? Slimme gadgets en hulpsystemen? Liever een ruime auto die in de basis wat duurder is, of een kleinere die je lekker kan aankleden?
Want dit heeft natuurlijk effect op wat je wilt / kan leasen.

En kijk ook even welke andere eisen de werkgever stelt. Bijv. bepaald aanvullend pakket qua vervangend vervoer / winterbanden bijv. Die hebben ook impact op je leaseprijs.
Dank voor de reactie!

Ik heb geen kind(eren), enkel een partner die ook af en toe de auto pakt of als we samen met de auto op vakantie gaan. Mijn voorkeur gaat dus uit naar een wat kleinere auto die ik lekker kan aankleden. Wat ik overigens ook fijn vind is een goed geluidssysteem. Betreft de aanvullende zaken: dit ga ik inderdaad even navragen! Dank :)

• DennisR1998
Dank voor de reactie!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:50

Zelf dacht ik aan:

Audi A3

Zat/zit een beetje in het zelfde schuitje. Wellicht dat een kale golf net lukt, anders; Skoda, renault (clio?) of een polo. Deze kun je dan wel redelijk aankleden. Audi/BMW/Mercedes redelijk is redelijk prijzig voor de ruimte die je krijgt.
Wellicht dat 2 jaar een occasion leasen met de hoop dat je na 2 jaar in schaal omhoog gaat in schaal (+150/200 euro budget?).

Via directlease kun je een redelijk goed beeld krijgen over wat je kan aanschaffen, zoals je hierboven al ziet. Succes!

• Sir BVR
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-07 11:06
DennisR1998 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 13:54:
[...]

Dank voor de reactie!

Ik heb geen kind(eren), enkel een partner die ook af en toe de auto pakt of als we samen met de auto op vakantie gaan. Mijn voorkeur gaat dus uit naar een wat kleinere auto die ik lekker kan aankleden. Wat ik overigens ook fijn vind is een goed geluidssysteem. Betreft de aanvullende zaken: dit ga ik inderdaad even navragen! Dank :)
Wel wat kleiner maar wel je wensen een Audi A1? kan je leuk aankleden voor dit budget. Wel iets om rekening mee te houden zijn de levertijden. Wellicht een idee om bij bij dealers/leasemaatschappijen te informeren naar voorraad auto's.

• Smobbo
  • Laatst online: 14:57
Sir BVR schreef op donderdag 29 december 2022 @ 16:37:
[...]

Wel wat kleiner maar wel je wensen een Audi A1? kan je leuk aankleden voor dit budget. Wel iets om rekening mee te houden zijn de levertijden. Wellicht een idee om bij bij dealers/leasemaatschappijen te informeren naar voorraad auto's.
En je rijdt voor golf geld een polo met een kek scherm en meer vouwen in het bodywork…

Een kleine Audi zou ik gewoon overslaan, dat is niet waar dat merk goed in is. Alleen als je perse je audi sleutel op tafel wilt kunnen leggen is het een optie, maarja…
@DennisR1998 , bedenk voor jezelf wat je nog meer belangrijk vindt en wat het waard mag zijn. Let ook op de bijtelling. Dan wordt vanzelf de lijst wat korter. Ik zou ook gewoon eens naar merken die misschien niet gelijk in het hoofd schieten kijken, zoals Mazda of Kia ofzo. Die zijn in het B-segment en scherp geprijsd c-segment gewoon beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@DennisR1998 Ter indicatie vanaf directlease:
Audi A1 Sportback
€ 596 per maand
ex. BTW
obv 48 mnd | 30.000 km/jr
Incl. brandstof: € 828 /mnd
Fiscale waarde: € 31.953
Netto bijtelling: € 216 /mnd
Bijtellingspercentage: 22 %
Das een proline 25 TFSI met automaat, witte basislak (geen metallic) en stoffen bekleding. Geen enkele andere optie. Tot zover het volhangen van een A1 voor je budget, laat staan een A3.
Oh ja, en hierin zijn evt prijsverhogingen die je per januari krijgt en niet kunt weigeren, niet meegenomen.

Als ik jou was ging ik bij de Koreanen kiezen. Of een aangeklede Skoda Fabia ofzo. Maar zet Audi maar uit je hoofd, tenzij je werkgever je leasebudget oprekt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
flowiej schreef op donderdag 29 december 2022 @ 13:07:
[...]

Wordt dit dan opgenomen als losse optie richting de LM oid?
Yes. Wordt door leasemij gewoon in de leaseprijs berekend. Vroeger was het heel normaal en gebeurde het nog veel meer om opties door de dealer te laten installeren. Navigatie, leren stoelen, trekhaak etc. Tegenwoordig gebeurt het veel minder omdat de dealer minder kan inbouwen achteraf. Maar velgen is natuurlijk heel makkelijk en direct voordelig doordat je geen bijtelling betaalt en je geen co2 heffing betaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:07

Zelf dacht ik aan:

Audi A3

Hi Dennis,

Ik heb met exact dezelfde lease-eisen een Ford Focus ST-line X uitgekozen. Misschien valt dit binnen jouw budget :). Heerlijke wagen qua opties en mooier qua interieur naar mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi01
flowiej schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:14:
[...]

Volvo heeft nu de V60 B3 Essential editie in de aanbieding. Deze uitvoering heeft een relatief lage fiscale waarde (gunstig in de bijtelling) en heeft als optie 18 inch velgen voor 790 eur (ong 25 eur per maand). Veel goedkoper ga je niet meer krijgen in het D segment.

Ps. Om een idee te krijgen wat er op de NL markt is, zijn de volgende links handig

https://www.automobiledimension.com/estate-cars.php
https://www.automobiledimension.com/executive-cars.php
https://www.automobiledimension.com/mid-size-suv.php

Geeft een overzicht per categorie gerangschikt op lengte van wat er op de NL markt verkrijgbaar is.

[ Voor 23% gewijzigd door Rudi01 op 30-12-2022 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Rudi01 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 23:29:
[...]

De V60 B3 essential edition automaat, met alleen metallic lak als extra, is bij Arval al €907,75 p/m exclusief bij 4jr/40k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudi01
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 08:12:
[...]

De V60 B3 essential edition automaat, met alleen metallic lak als extra, is bij Arval al €907,75 p/m exclusief bij 4jr/40k.
Poster gaf aan dat hij 4jr of 5 jr met 30k had. Dan valt de V60 B3 essential edition binnen budget. Ps zowel leaseplan als lease direct zitten op 870 p/m voor 4jr/40k voor deze config op hun online tool. Dus Arval lijkt aan de dure kant maar weet natuurlijk niet wat er nog meer in het lease bedrag zit (bv winterbanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Rudi01 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 08:31:
[...]

Poster gaf aan dat hij 4jr of 5 jr met 30k had. Dan valt de V60 B3 essential edition binnen budget. Ps zowel leaseplan als lease direct zitten op 870 p/m voor 4jr/40k voor deze config op hun online tool. Dus Arval lijkt aan de dure kant maar weet natuurlijk niet wat er nog meer in het lease bedrag zit (bv winterbanden).
4jr/30k is €830 en 5jr/30k €824. Zitten verder inderdaad ook winterbanden bij. Moet dus lukken met een budget van €850.

Ik ben jaloers op zo’n budget. Wij moeten het met €800 inclusief brandstof doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Dj-sannieboy op 30-12-2022 09:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-07 22:37

Zelf dacht ik aan:

Audi A3

ProCeed GT-Line doet incl winterbanden en tankpas 12 euro boven budget bij directlease:
https://directlease.nl/le...productFlexibleDuration=N

160pk, automaat en een sportieve kar. Ik zou dit 100% verkiezen boven een Audi, maar ik ben dan zelf niet zo merkengeil :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

NoepZor schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 10:49:
[...]

ProCeed GT-Line doet incl winterbanden en tankpas 12 euro boven budget bij directlease:
https://directlease.nl/le...productFlexibleDuration=N

160pk, automaat en een sportieve kar. Ik zou dit 100% verkiezen boven een Audi, maar ik ben dan zelf niet zo merkengeil :)
Ik heb die proefgereden, mijn ervaring is dat de automaat of niet anticipeert of veel te hoog in de toeren gaat, zicht achteruit is rampzalig en bandengeluid is echt niet meer van deze tijd.
Maar zo'n Kia heeft wel echt heel veel waar voor z'n geld, is compleet en zeker een mooie auto om te zien.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 11-07 12:26
True schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:30:
[...]

Ik heb die proefgereden, mijn ervaring is dat de automaat of niet anticipeert of veel te hoog in de toeren gaat, zicht achteruit is rampzalig en bandengeluid is echt niet meer van deze tijd.
Maar zo'n Kia heeft wel echt heel veel waar voor z'n geld, is compleet en zeker een mooie auto om te zien.
Grappig, ik heb ook die Proceed met DCT en hoewel het niet de meest verfijnde automaat is op de markt is hij bovengemiddeld goed. De verschillende DSG bakken waar ik mee gereden heb konden mij ook niet bepaald bekoren (zenuwachtig schakelgedrag). Het is wel zo dat je de DCT moet leren rijden adv je gaspedaal gedrag zal ik maar zeggen.

Bandengeruis is zeker een punt. Vaak worden de Kia's met een te hoge bandendruk meegegeven en is het type band erg bepalend. De pilot sports zijn niet de stilste op de markt maar wel met goede rijeigenschappen. Nu heb ik winterbanden van bridgestone erop liggen en die lijken een behoorlijke pak stiller bijv.

Zicht achteruit is van type brievenbus, maar dat is de prijs die je betaalt voor een shootingbrake. Ik ben er inmiddels aan gewend en je hebt buitenspiegels die je dan nog meer zal gebruiken (zouden meer mensen moeten doen :+)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ReserveBelg
  • Laatst online: 27-11-2024
ReserveBelg schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:55:
Leasebudget: €720 (20% overschrijding toegestaan met eigen bijdrage)
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 60 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: Verplicht EV, laadpaal wordt gefaciliteerd buiten leasebudget.
Specifieke wensen:
- Actieradius moet voldoende zijn voor dagelijkse rit van ca. 100km enkele reis (snelweg in de winter) zonder laden onderweg.
- Ruimte achterin voor 3 kinderen. Hoeven gelukkig geen 3 kinderstoeltjes meer naast elkaar, maar heel veel wil ik er niet op achteruit gaan (nu in een C4 Picasso).
Uiteindelijke keuze: Nog niet gemaakt

Shortlist:
- Kia e-niro
- Renault Megane E-tech
- Kia EV6 (zou het voordeel hebben om nog een caravan mee te trekken; anders moet dat met prive auto)
- Nissan Ariya

Vanwege actieradius-eis laat ik bijv. E-2008 of een ë-C4 buiten beschouwing. Dat wordt gevoelsmatig net te krap.

Binnenkort eens wat proefritten maken.
Zie ik nog potentieel interessante opties over het hoofd?
Met deze eisen uiteindelijk in september de Kia EV6 Plus besteld. Leverdatum in week 30-2023... Tot ieders grote verrassing wordt de auto volgende week al afgeleverd ;-) Soms zit het mee zullen we maar zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 09:07:
[...]

4jr/30k is €830 en 5jr/30k €824. Zitten verder inderdaad ook winterbanden bij. Moet dus lukken met een budget van €850.

Ik ben jaloers op zo’n budget. Wij moeten het met €800 inclusief brandstof doen.
In belgië kan je momenteel nog ongeveer 1500 Euro extra afdoen van de prijs van de V60 (salon condities).
De V60 B3 essential staat hier voor €762 per maand te boek. Dus zal dat nog net iets lager uitvallen.

Binnen een bedrijf kunnen de leasebudgetten serieus verschillen. Voor onze huidige bestellingen is de sprijding ook redelijk ruim. Het niveau waarop de personen werken en of ze hun wagen nodig hebben voor de uitoefening van de functie zijn hierbij van belang.

Wij hebben nu een VW Golf 1.0 TSI business life besteld voor 507 pm. Maar de andere zijn allemaal voor mensen die hun wagen nodig hebben voor hun werk (en bijgevolg op 4j en 40k/j besteld worden) en boven de 1000 Euro per maand komen zonder brandstof. (wel fiscaal interessant in BE)

Mijn vrees is echter dat ik commentaar zal krijgen van de persoon met de Golf als ze zien wat er door de rest is besteld (Audi Q3 45 TFSIe sportback S-line platinum pack, VW Arteon shooting break business elegance, Volvo XC60 T6 plus, Volvo V60 T6 ultimate).

Voor het bepalen van wat je voor je leasingbudget hebt is het ook interssant om te weten hoeveel wagens je firma heeft. Hoe meer wagens de firma heeft en wat hun politiek is kan een grote inpakt hebben op de kost. Een extreem voorbeeld is hierbij een winkelketen die meer dan 3000 wagens heeft en waar het personeel mag kiezen uit één merk. Dan krijg je hele mooie kortingen.

Ik heb dus geleerd dat ik toch wel iets kan afdoen van de leaseprijs op direct lease of Leaseplan. En wij hebben slechts een B conventie.
BIjkomend: kies je moment. Door in BE in december te bestellen krijgen we de salonkortingen. Bij een van de wagens gaat dit over een korting van 2500 Euro extra. Ik weet niet of er in NL ook zulke momenten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
ReserveBelg schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 13:18:
[...]

Met deze eisen uiteindelijk in september de Kia EV6 Plus besteld. Leverdatum in week 30-2023... Tot ieders grote verrassing wordt de auto volgende week al afgeleverd ;-) Soms zit het mee zullen we maar zeggen!
Dat is leuk. Ik zat in september nog op een fleet avond van een groep die ook Kia verkoopt en ze vertelden me toen dat ze 3 jaar wachttijd melden voor de EV6.
Op de belgische markt verkopen ze immers als zoete broodjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmser
True schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:30:
[...]

Ik zou de Kia niet bij voorbaat afschrijven. Goede vrienden zijn er erg tevreden over.
En zicht achteruit: er zitten camera's op en vaak kan je aan de dealer vragen om er andere banden op te leggen. Soms moet je leren rijden met een automaat of is de demowagen echt raar bereden zodat deze niet normaal schakelt. Dit is meestal zelflerend en past zich aan aan de chauffeur. Maar deze automaat zal inderdaad nooit concureren met de beste automaten.

Maar: blijf auto's testen. Ik heb er zelf ook een hele reeks getest en geen enkel waarvan in 100% tevreden was. Uiteindelijk kies je degeen die jou het best past en waar je vind dat je over het algemeen het meest tevreden bent.

Ik heb zelf vroeger lang met een V60 gereden waar ik me toch af en toe stoorde over kleine schokjes in de automaat die mijn BMW ervoor niet had. De mercedes en de volkswagen erna hadden meer dan enkele kleine irritaties. Dus nu ik zelf terug kan kiezen ga ik terug naar een V60 omdat ik die zetels zo mis en het karakter mij het meest bevalt, niettegenstaande de iets mindere GPS/infotainment en het gebrek aan bergruimte in het interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanopzij
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11-2024
ReserveBelg schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 13:18:
[...]

Kun je aangeven hoe oud je kinderen zijn? Ik ben binnenkort in de markt om een nieuwe leaseauto te mogen uitzoeken. Mijn kinderen zijn 7, 4 en 10mnd. Met name de jongste 2 moeten dus echt nog in de stoeltjes, maar de oudste kan wel zonder. Ik kijk ook al met een schuin oog naar de EV6 dus ben benieuwd hoe makkelijk dat gaat op de achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReserveBelg
  • Laatst online: 27-11-2024
vanopzij schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:52:
[...]

Kun je aangeven hoe oud je kinderen zijn? Ik ben binnenkort in de markt om een nieuwe leaseauto te mogen uitzoeken. Mijn kinderen zijn 7, 4 en 10mnd. Met name de jongste 2 moeten dus echt nog in de stoeltjes, maar de oudste kan wel zonder. Ik kijk ook al met een schuin oog naar de EV6 dus ben benieuwd hoe makkelijk dat gaat op de achterbank.
Kinderen zijn 10, 6 en 5. Momenteel alleen voor de jongste twee een stoelverhoger (nog wel met rugleuning). Hoe dat dat écht uitwerkt in de EV6 kan ik je volgende week pas vertellen; ik heb niet met het hele gezin proef gereden ;-) Ten tijde van de huidige lease auto moesten er nog drie stoeltjes naast elkaar passen. Dat was een grotere uitdaging en zoektocht die bij de C4 Picasso eindigde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
flowiej schreef op woensdag 28 december 2022 @ 17:56:

Zelf dacht ik aan:

BMW 320e sedan/touring
VW Tiguan
Audi A3

Even een update van mijn kant. Ik was leuk aan het proefrijden overal en toen werd het 2023.. alles moest opeens verplicht elektrisch zijn.

Afgelopen week gereden met een ID4, Q4 E-Tron en de Enyaq. Even wennen dat elektrisch rijden maar het is op zich niet verkeerd. Sportieve ritten kan ik nog steeds maken op mijn motor en verder moet ik maar blij zijn dat ik een mooie auto kan bestellen via de werkgever. :)

Ik heb zojuist bij de LM een order geplaatst voor een Skoda Enyaq IV Sportline 60. Verwachte levering juli, aangezien ik een lopende order kon overnemen van de LM. Afwachten maar.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi01
flowiej schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:29:
[...]

Even een update van mijn kant. Ik was leuk aan het proefrijden overal en toen werd het 2023.. alles moest opeens verplicht elektrisch zijn.

Afgelopen week gereden met een ID4, Q4 E-Tron en de Enyaq. Even wennen dat elektrisch rijden maar het is op zich niet verkeerd. Sportieve ritten kan ik nog steeds maken op mijn motor en verder moet ik maar blij zijn dat ik een mooie auto kan bestellen via de werkgever. :)

Ik heb zojuist bij de LM een order geplaatst voor een Skoda Enyaq IV Sportline 60. Verwachte levering juli, aangezien ik een lopende order kon overnemen van de LM. Afwachten maar.. _/-\o_
Vraagje: heb jij ook de Tesla Model Y RWD bekeken? De meeste personen die ik spreek kiezen voor dit model omdat ze dit de beste bang for your buck vinden (EV rond 50k).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
Rudi01 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:51:
[...]

Vraagje: heb jij ook de Tesla Model Y RWD bekeken? De meeste personen die ik spreek kiezen voor dit model omdat ze dit de beste bang for your buck vinden (EV rond 50k).
Tesla is niet toegestaan vanuit de werkgever...

Alleen de hele VAG groep + Kia is volledig elektrisch toegestaan. De EV6 vind ik persoonlijk niet mooi dus die viel af, ondanks zijn grote bereik en gunstige prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
flowiej schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 20:27:
[...]

Tesla is niet toegestaan vanuit de werkgever...

Alleen de hele VAG groep + Kia is volledig elektrisch toegestaan. De EV6 vind ik persoonlijk niet mooi dus die viel af, ondanks zijn grote bereik en gunstige prijs.
Interessant, bij ons is net de hele VAG groep uit de elektrische keuze opties geflikkerd omdat medewerkers te vaak afspraken misten met alle software en andere ellende… of nou ja, ID.x, Enyaq, Q4 en Cupra. De Fat Tron kan nog wel gewoon gekozen worden.

[ Voor 7% gewijzigd door RobbieB op 04-01-2023 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Fat etron. Ja leuk in de bijtelling dit jaar. Not :X

* The Eagle blij dat ie gewoon mag rijden wat ie wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 11:56

woutur

Klauwtjes uit!

Leasebudget: 1050 euro ex BTW
Kilometrage per jaar: 40.000 km
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen Audi.
Overige afhankelijkheden: Nee
Specifieke wensen:
  • Automaat
  • Verwarmde stoelen
  • Elektrisch verstelbare stoelen
  • Ruime achterbank (zodat ik achter mezelf kan zitten zeg maar)
  • Ruime kofferbak
Op de shortlist staan:
  • BMW IX1 xLine
  • BMW X1 xDrive25e
  • Mercedes C180
  • Mercedes CLA 250e Business Line
Ik kom van een Alfa Romeo Giulia. Ik neem nooit tweemaal dezelfde auto. Ik heb de pleur aan Audi.

Afvallers:
Alfa Romeo Tonale - supercool maar weinig rijbeleving en underpowered. PHEV versie heeft wel de power maar geen ruimte in de achterbak.
Skoda Enyaq - Heel gave auto om te zien. Verfrissend interieur maar als ik hem configureer was hij aan de dure kant (meer dan Mercedes CLA) en hij is in 2023 waarschijnlijk niet meer leverbaar.

Gereden:
Mercedes C 200 - Deze had behoorlijk veel opties en dat wordt me wat te duur. De 180 versie kan wél, maar ik zal dan wat aan hebbedingetjes moeten inleveren. Prachtig afgewerkt, gevoel van comfort en luxe. Rijbeleving was minder. De motor moest soms echt lawaai maken om het ding vooruit te krijgen.

BMW X1 xDrive 30e - Hele fijne bak en staat bovenaan mijn lijstje. Gaat wat kosten maar dan heb je ook echt het gevoel een hele fijne auto te rijden. Was verbluffend vlot met z'n 1.3'tje (ok, bijgestaan door een elektromotor). Maakt ook een grappig geluid maar minder irritant dan de Merc. Luxe afgewerkt met allerlei gave snufjes.

Binnenkort:
Mercedes CLA 250e. Ook een prachtig ding als je het een aardig kleurtje geeft. Luxe apparaat en ik kan en mag em behoorlijk volstouwen met opties. Ik wil geen AMG pakket vanwege de sportstoelen. Mis ik ook wat styling dingetjes maar allez, dat moet dan maar. Achterin zit ik niet heel ruim. Kofferbak leek heel groot in ieder geval.

Misschien ook nog eens kijken naar een Volvo V60.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 12-07 11:06
woutur schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 21:59:
Specifieke wensen:
  • Automaat
  • Verwarmde stoelen
  • Ruime kofferbak
Op de shortlist staan:
  • BMW IX1 xLine
  • BMW X1 xDrive25e
  • Mercedes C180
Ik kom van een Alfa Romeo Giulia. Ik neem nooit tweemaal dezelfde auto. Ik heb de pleur aan Audi.

Afvallers:
Alfa Romeo Tonale - supercool maar weinig rijbeleving en underpowered. PHEV versie heeft wel de power maar geen ruimte in de achterbak.
Skoda Enyaq - Heel gave auto om te zien. Verfrissend interieur maar als ik hem configureer was hij aan de dure kant (meer dan Mercedes CLA) en hij is in 2023 waarschijnlijk niet meer leverbaar.

Gereden:
Mercedes C 200 - Deze had behoorlijk veel opties en dat wordt me wat te duur. De 180 versie kan wél, maar ik zal dan wat aan hebbedingetjes moeten inleveren. Prachtig afgewerkt, gevoel van comfort en luxe. Rijbeleving was minder. De motor moest soms echt lawaai maken om het ding vooruit te krijgen.

BMW X1 xDrive 30e - Hele fijne bak en staat bovenaan mijn lijstje. Gaat wat kosten maar dan heb je ook echt het gevoel een hele fijne auto te rijden. Was verbluffend vlot met z'n 1.3'tje (ok, bijgestaan door een elektromotor). Maakt ook een grappig geluid maar minder irritant dan de Merc. Luxe afgewerkt met allerlei gave snufjes.

Binnenkort:
Mercedes CLA 250e. Ook een prachtig ding als je het een aardig kleurtje geeft. Luxe apparaat en ik kan en mag em behoorlijk volstouwen met opties. Ik wil geen AMG pakket vanwege de sportstoelen. Mis ik ook wat styling dingetjes maar allez, dat moet dan maar. Achterin zit ik niet heel ruim. Kofferbak leek heel groot in ieder geval.

Andere suggesties:
-> Mazda3 aut SkyActiv-x Luxury (kofferruimte niet bijzonder, veel bang-for-bucks, bijtelling ook nog interessant (43k voor alle opties), prima afwerking, prima geschikt voor lange ritten en met een beetje toeren gaan die 186pk redelijk vlot van z'n plaats)

-> Mazda6 Station: je wil perse alles afvinken en een auto rijden die redelijk uniek is. Grote auto, helaas wel in de bijtellingsgroep van een BMW 3-serie Stationwagon. 165 of 194pk maakt het niet verkeerd, maar ~165 Duitse paarden doen het toch vlotter

-> Mazda CX-60: Serieus formaat auto, waarbij sportief rijden niet belangrijk is. Goed afgewerkt, veel ruimte en 230V stopcontact aanwezig bij PHEV. Alleen een vanafprijs van 54k is minder grappig en met zo'n formaat auto kan parkeren soms een serieuze uitdaging zijn

-> BMW 320e Tourer : geen ruimte wonder, 53k vanaf (best stevig) en uitgebreid klikken kan je vergeten, maar dan heb je wel een Duitser :p

-> BMW i4 e40: Relatief populaire keuze, goed afgewerkt, prima verbruik. Kent helaas wel wat langere levertijden en 60k startend doet toch serieus pijn (ja, er is 30k tegen 16%, wat effectief ongeveer 6% minder bijtelling tov brandstofauto's)

-> Kia EV6: 800v accupakket als belangrijkste verkoopargument. Helaas zitten jou wensen alleen op de duurste uitvoering, waardoor de prijs al richting de 63k gaat
Sedan model is onderweg met dezelfde mogelijkheden, maar met meer bereik (SUV vs sedan/Stationwagon/hatchback)

-> minder serieus / YOLO: Porsche Taycan (alles basic en bijbetalen nodig)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:02
@woutur Weet niet of je per se ‘premium’ wilt maar de Hyundai Tucson (Hybrid) tikt alles wel aan denk ik. Is in de N-line sky uitvoering helemaal compleet en smoelt goed (vind ik ;)).

Geen Mercedes maar wel veel ruimte en ‘bang for buck’. Vrij lovende recensies in ieder geval, zelf niet in gereden verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudi01
Specifieke wensen:
  • Automaat
  • Verwarmde stoelen
  • Ruime kofferbak
Op de shortlist staan:
  • BMW IX1 xLine
  • BMW X1 xDrive25e
  • Mercedes C180

Afvallers:

Gereden:

Binnenkort:

Mogelijke andere suggesties:
DS7
Toyota RAV4 / Suzuki Across
Peugeot 408 (first edition / nieuw model)
VW Arteon
Volvo S60/V60 (maar gaf je al aan)
Zouden allen binnen budget kunnen passen met de aangegeven eisen en voldoende ruimte op de achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 21:39:
Fat etron. Ja leuk in de bijtelling dit jaar. Not :X

* The Eagle blij dat ie gewoon mag rijden wat ie wil
Dubbel en dwars waard *;

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Specifieke wensen:
  • Automaat
  • Verwarmde stoelen
  • Ruime kofferbak
Op de shortlist staan:
  • BMW IX1 xLine
  • BMW X1 xDrive25e
  • Mercedes C180

Afvallers:

Gereden:

Binnenkort:

Als een ruime achterbank een wens is, zou ik de CLA absoluut niet overwegen. Die is echt zeer krap achterin.

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
Dean Martin schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 07:57:
[...]

Als een ruime achterbank een wens is, zou ik de CLA absoluut niet overwegen. Die is echt zeer krap achterin.
Niet alleen achterin, het hele ding is klein voor z’n geld. Maar ja, het is dan ook een A-klasse…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 14:36

DancePlaza

ninja

RobbieB schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:01:
[...]

Als je kunt leven met de plastic Amerikaanse afwerking en het comfort van een VW Up dan is de Model Y een goede kanshebber. Ruimte te over. Let wel even op het maximale gewicht, want met al die stoelverhogers, kinderen en volwassenen zit je daar al snel overheen, want "Inclusief mensen mag er maximaal voor 433 kilogram aan 'dingen' in de Model Y zitten.".
Kun je ook negeren, de auto zal het prima trekken, maar bij een ongeluk door bv. een klapband op vakantie met een volgeladen bak zal de verzekering er niet erg gelukkig mee zijn vermoed ik.

Een Skoda Enyaq is ook een goede optie (ook veel ruimte), maar verwacht die niet voor 2024 te kunnen rijden.

Maar wat meer info zou helpen. Wat is je budget? incl/excl. brandstof? etc. zie ook de startpost...
Leasebudget: 1100 euro ex BTW
Kilometrage per jaar: 25k km
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inc brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen.
Voorgaande auto's: Polestar 2 launch Edition, Lynk & Co 01 (tijdelijk), MB C350E, VW Golf GTE, Volvo V40 D2
Specifieke wensen:

Fijne reisauto, 3 kids op de achterbank 0 (gaat eraan komen), 3 en 5
Ik verwacht dat de oudste zometeen op een zitverhoger gaat zitten in het midden.

Wellicht een SUV of weer een estate achtige auto.
Voorkeur voor EV / PHEV

Shortlist

IX3 - te duur in de bijtelling helaas
IX1 - dure opties als je hem leuk wilt aankleden
Tesla Y - uiterlijk wel mooi maar interieur is te karig.
XC 40 - mooie optie, maar twijfel over de achterbank, jammer dat er geen XC60 EV is.
Volvo v60 b3 essential, relatief lage bijtelling en minimale opties

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Wauw! Bedankt voor alle suggesties jongens! Dit is weer een hele inspiratie!
Mazda is echt een goede tip. Mijn zus rijdt een CX-3 van een tijdje geleden en toen ze hem 2e hands kocht was ik behoorlijk onder de indruk van de afwerking van de auto. Ze heeft em dan ook nog in de typisch Mazda rode kleur. Ik kijk er graag naar!

De BMW 320e tourer heb ik met een schuin ook bij de dealer ook naar gekeken. Maar dat is, teleurstellend genoeg, ook geen ruimtewonder achterin. Wel een grote kofferbak.

De BMW i4 is wat een aantal collega's van mij ook hebben gekozen. Het was voor mij de eerste reden om naar de BMW dealer te gaan. Supermooie auto, met nog een wiel om het entertainmentsysteem te bedienen (dikke plus). Maar achterin zitten met die aflopende daklijn gaat slecht, ik zit met mijn hoofd tegen het dak. Tel daar minstens 65K fiscale waarde bij op en een jaar levertijd en hij is helaas buiten range.

De KIA EV6 vind ik lelijk. Het zusje, de Ioniq 5 zou ik eigenlijk eens moeten bekijken. En dan vooral naar een voorraadmodel. Dan neem ik de Tucson ook meteen mee :)

De Peug is nog een interessante optie hoewel ik de achterkant van de eerste plaatjes niet heel aantrekkelijk vond. Citroen heeft altijd een speciaal plekje bij mij, omdat ze altijd iets anders met auto's doen. Ik ga de DS7 eens bekijken.

Volkswagen heeft afgedaan voor mij. Ik heb in 2012 een Skoda Octavia gereden. Ik was gisteren bij de Volkswagen dealer en veel auto's deelden nog steeds dezelfde knoppen en mediasystemen als mijn auto van toen. Daarnaast vond ik het interieur (Arteon, Passat en Tiguan) meer bij Skoda passen (en dat kan ik hebben) maar niet bij meer upscale Volkswagen.

Wat betreft de CLA en achterbank: het houdt niet over maar ik kan er tenminste zitten.

Nogmaals bedankt voor de input!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

DancePlaza schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:50:
[...]

Voorgaande auto's: Polestar 2 launch Edition, Lynk & Co 01 (tijdelijk), MB C350E, VW Golf GTE, Volvo V40 D2
Specifieke wensen:

Ik verwacht dat de oudste zometeen op een zitverhoger gaat zitten in het midden.

Voorkeur voor EV / PHEV

Shortlist

XC 40 - mooie optie, maar twijfel over de achterbank, jammer dat er geen XC60 EV is.
IX1 met 3 achterin wordt echt wel krap. XC40 kun je rustig vergeten, niet te doen. Tesla Y is een hele goede ruime optie. Ik zou ook naar de Enyaq kijken. In mijn zoektocht naar een auto was er geen auto met zoveel ruimte achterin. Er is ook geen tunnel aanwezig bij de middelste plek dus dat scheelt ook weer een hoop. Zeker als je er 4 jaar mee moet rijden. Misschien nog een Kodiaq overwegen? Daar ken ik alleen de prijzen niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:34
@woutur ik weet niet hoe ruim een DS4 is, maar dat vind ik een hele mooie auto om te zien. Als je er toch bent :9

Mazda heb ik ook een zwak voor (ooit CX-3 demo gekocht) maar de motoren van de 3, 6 en CX-5 zijn toch wel achterhaald vind ik. De CX-60 toevallig gister naar gekeken. Schitterende auto, heel mooi afgewerkt, maar ik vond het zelf voor geen meter zitten (korte zitting, echt op de bok). Dus direct afgestreept helaas.

[ Voor 57% gewijzigd door VidaR-9 op 05-01-2023 11:17 ]

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 11-07 12:26
woutur schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:01:

Wat betreft de CLA en achterbank: het houdt niet over maar ik kan er tenminste zitten.

Die CLA zou per definitie afvallen obv van je eisen. Zoals al gesuggereerd is het feitelijk een A-klasse in een shootingbrake of coupe sedan sausje. De ruimte op de achterbank is echt een heel stuk minder dan de andere suggesties die je zelf en andere hebt genoemd. De kofferbak houdt ook echt niet over zowel niet in de shootingbrake (lage aflopende daklijn, dus geen hoge spullen) als voor de sedan (kofferklep). Afwerking en rijbeleving zal op orde zijn gelijk aan de A-klasse.

Iets om over na te denken: https://www.autobild.de/a...-brake-test-16607249.html > dat zet zaken wel wat in perspectief. De CLA scoort nauwelijks meer punten dan de Kia (en dat door een Duitse autoinstantie). Uiteraard krijg je bij de CLA een beter/mooie interieur maar of je 50k + stuk wil slaan op een A-klasse met kont moet je je wel afvragen :+

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudi01
woutur schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:01:
Wauw! Bedankt voor alle suggesties jongens! Dit is weer een hele inspiratie!
Mazda is echt een goede tip. Mijn zus rijdt een CX-3 van een tijdje geleden en toen ze hem 2e hands kocht was ik behoorlijk onder de indruk van de afwerking van de auto. Ze heeft em dan ook nog in de typisch Mazda rode kleur. Ik kijk er graag naar!

De BMW 320e tourer heb ik met een schuin ook bij de dealer ook naar gekeken. Maar dat is, teleurstellend genoeg, ook geen ruimtewonder achterin. Wel een grote kofferbak.

De BMW i4 is wat een aantal collega's van mij ook hebben gekozen. Het was voor mij de eerste reden om naar de BMW dealer te gaan. Supermooie auto, met nog een wiel om het entertainmentsysteem te bedienen (dikke plus). Maar achterin zitten met die aflopende daklijn gaat slecht, ik zit met mijn hoofd tegen het dak. Tel daar minstens 65K fiscale waarde bij op en een jaar levertijd en hij is helaas buiten range.

De KIA EV6 vind ik lelijk. Het zusje, de Ioniq 5 zou ik eigenlijk eens moeten bekijken. En dan vooral naar een voorraadmodel. Dan neem ik de Tucson ook meteen mee :)

De Peug is nog een interessante optie hoewel ik de achterkant van de eerste plaatjes niet heel aantrekkelijk vond. Citroen heeft altijd een speciaal plekje bij mij, omdat ze altijd iets anders met auto's doen. Ik ga de DS7 eens bekijken.

Volkswagen heeft afgedaan voor mij. Ik heb in 2012 een Skoda Octavia gereden. Ik was gisteren bij de Volkswagen dealer en veel auto's deelden nog steeds dezelfde knoppen en mediasystemen als mijn auto van toen. Daarnaast vond ik het interieur (Arteon, Passat en Tiguan) meer bij Skoda passen (en dat kan ik hebben) maar niet bij meer upscale Volkswagen.

Als je Citroën minded bent, dan is mogelijk de Citroën C5-X een optie? Kruising tussen station en hatchback en is een grote auto. Heeft dezelfde aandrijflijn als de DS 7 en de Peugeot 408 GT, nl de Plug-In Hybrid 225pk e-EAT8. Als je toch naar de DS 7 gaat kijken kun je deze meteen meenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudi01
DancePlaza schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:50:
[...]

Specifieke wensen:

Voorkeur voor EV / PHEV

Shortlist

Als je leasebudget incl brandstof is dan komt EV altijd als gunstigste uit de bus.
Wat dacht je van:
Nissan Ariya 87 kWh
Ford Mustang mach-E
Toyota bZ4X
Naast de al eerder genoemde Enyaq of VW ID5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@DancePlaza Passat GTE. Staat nog redelijk wat op voorraad bij de diverse dealers. Nieuw bestellen kan ook maar dan wordt ie een paar k duurder en dat merk je in lease en bijtelling.
Fijne reisauto, past in budget en meer ruimte achterin vind je alleen bij een V70, MB E klasse of een Skoda Superb. Zeker met een 3e op komst is het handig als je een Jools met wieg of een buggy gewoon zonder nadenken in de lengte binnen kunt schuiven en klep dicht. Dat red je bij de V60 niet.

Vwb de Tesla Y: daar kunnen kennelijk drie stoeltjes op de achterbank en het ding heeft een kofferbak gelijkwaardig aan de Passat variant. Echter, max laadvermogen is ca 525 kilo (zie https://www.autoweek.nl/auto/106354/tesla-model-y/ , totaal gewicht aan personen en bagage) omdat die auto zo zwaar is. Ga je er overheen ben je potentieel niet verzekerd. En 525 zit je met een gezin met drie kids vrij snel aan.

[ Voor 30% gewijzigd door The Eagle op 05-01-2023 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippa5
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-02-2023
Leasebudget: 1145 euro ex BTW
Kilometrage per jaar: 45k km

Specifieke wensen: is een CLA shooting brake haalbaar? Wat zijn andere keuzes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007

Oekol

waka waka hey hey

flippa5 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 01:07:

Wat let je om hem in te vullen bij bijv direct lease? Dan weet je direct of de CLA met je parameters past?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:02
flippa5 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 01:07:

Opel Manta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiftace
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Nieuwe baan per 1 maart, bleek ook een auto te krijgen. Mooi: dat had ik niet verwacht, want de salarisonderhandelingen waren vrij pittig en dit was daar geen onderdeel van…

Wil een sportieve (cabrio?) auto. We hebben al een elektrische auto (lease met bijtelling kia ev6) en een 7 zits om met het hele gezin weg te kunnen (prive mercedes glb).

Ben op zoek naar iets sportiefs/ leuks. Budget krijg ik niet uitbetaald als ik het niet opmaak dus ben gewoon rond de grens aan het zoeken (waarom niet). Meer-minder kilometers maken niet uit, standaard 20dkm en 5 jaar contract. Geen overnameverplichting <30% budgetoverschrijding. Aangezien de auto puur voor werkverkeer is, wil ik geen budgetoverschrijding. Ik ga de auto niet prive rijden om bijtelling te vermijden.

Ik ben niet echt thuis in automerken, wat ik tot nu toe voorbij heb zien komen: f type (p450)/ lexus ls (500h)/ mercedes c63s/ bmw m5. Welke andere modellen zijn te overwegen? Ik wil woensdag wat proefritten plannen in/ om Utrecht.

Leasebudget: 2500 excl btw
Kilometrage per jaar: 20.000
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief
Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling -
Merkbeleid, zo ja, welke: -
Overige afhankelijkheden: binnen budget blijven, auto moet via athlon besteld worden
Specifieke wensen: sportiefs, cabrio of 2 zits is prima
Uiteindelijke keuze: tbd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@Shiftace je weer zeker dat een cabrio/2-zits mag? Doorgaans zijn die uitgesloten. Tenminste, bij de bedrijven waar ik heb gezeten. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Shiftace schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 08:15:
Nieuwe baan per 1 maart, bleek ook een auto te krijgen. Mooi: dat had ik niet verwacht, want de salarisonderhandelingen waren vrij pittig en dit was daar geen onderdeel van…

Wil een sportieve (cabrio?) auto. We hebben al een elektrische auto (lease met bijtelling kia ev6) en een 7 zits om met het hele gezin weg te kunnen (prive mercedes glb).

Ben op zoek naar iets sportiefs/ leuks. Budget krijg ik niet uitbetaald als ik het niet opmaak dus ben gewoon rond de grens aan het zoeken (waarom niet). Meer-minder kilometers maken niet uit, standaard 20dkm en 5 jaar contract. Geen overnameverplichting <30% budgetoverschrijding. Aangezien de auto puur voor werkverkeer is, wil ik geen budgetoverschrijding. Ik ga de auto niet prive rijden om bijtelling te vermijden.

Ik ben niet echt thuis in automerken, wat ik tot nu toe voorbij heb zien komen: f type (p450)/ lexus ls (500h)/ mercedes c63s/ bmw m5. Welke andere modellen zijn te overwegen? Ik wil woensdag wat proefritten plannen in/ om Utrecht.

Overige afhankelijkheden: binnen budget blijven, auto moet via athlon besteld worden
Het geld klotst tegen de plinten blijkbaar. Die GLB heb je gisteren nog voor 80(?)k gekocht omdat je geen lease auto meer had.
Ik zou mooi die glb annuleren en gaan leasen.
Mocht je van je geld afwillen dan kan je op directlease wat gaan klikken, maar met zo’n absurd hoog leasebudget kan je in principe alles wat je wil leasen…
Een Porsche van 150k misschien? Dan zit je rond de 2500 euro budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiftace
  • Niet online
Inspired schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 08:34:
@Shiftace je weer zeker dat een cabrio/2-zits mag? Doorgaans zijn die uitgesloten. Tenminste, bij de bedrijven waar ik heb gezeten. :(
Ja, heb ik gevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiftace
  • Niet online
Smobbo schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 08:35:
[...]

Het geld klotst tegen de plinten blijkbaar. Die GLB heb je gisteren nog voor 80(?)k gekocht omdat je geen lease auto meer had.
Ik zou mooi die glb annuleren en gaan leasen.
Mocht je van je geld afwillen dan kan je op directlease wat gaan klikken, maar met zo’n absurd hoog leasebudget kan je in principe alles wat je wil leasen…
Een Porsche van 150k misschien? Dan zit je rond de 2500 euro budget.
De glb heb ik gekocht, omdat ik mijn onderneming verkocht heb en ik mijn auto goed kwijt kon ipv privé op naam te zetten. Ik had niet verwacht zo snel iets nieuws te vinden en al helemaal geen leaseauto. Deze auto houden we, we moeten ook op vakantie en dat ga ik niet met een EV doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
En ja gaat met de leaseauto alleen zakelijk rijden denk ik dan? Dan zou ik gewoon iets leuks bestellen. Met dat budget past bijna alles wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir BVR
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-07 11:06

BMW M3 of 4
Porsche 911
BMW 8 serie

Genoeg leuks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
@Shiftace wat een bizar budget joh. Dat krijgt bij ons niemand, zelfs niet de mensen die een half mln binnenharken. Daar zou ik dan zakelijk iets lekkers voor halen. Zou zeggen ga eens met een 911 rijden en waarschijnlijk is het dan wel duidelijk. Als je er toch alleen maar zelf in rijdt heb je ruimte ook niet nodig.

Maar zoals anderen al zeiden: nagenoeg alles is wel mogelijk, dus lekker gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:53

Dang! Als autoliefhebber in hart en BMW nieren zou ik hier een heerlijke 8 serie coupe\cabrio voor gaan bestellen. Of als het kleiner moet, een M3\M4 inderdaad. En anders is er nog genoeg te leasen als je iets van het merk uit Stuttgart wilt hebben. (Porsche)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi01

Met z’on budget kun je alle kanten op. Ben wel benieuwd in welke sector je werkt?
Hiermee kun je auto’s van > 150k leasen.

Denk bv aan
Lotus Eletre R
Tesla model S Plaid
Jaguar F type (convertible of coupe, V8 gaat ws net niet lukken)
Mercedes EQS 580 AMG (minder sportief maar wel snel)
Lucid Air Sapphire of Dream
BMW M4 of M5 of de vergelijkbare Mercedes C of E53 AMG coupe of cabrio

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BMWix3
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 23:51
Je vraagt je toch af hoe pittig die onderhandelingen waren als €2500 leasebudget per maand niet benoemd is. Ik heb het nog nooit gehoord of meegemaakt.
Het klinkt als een wisselgeld/zakgeld casus.

Om alles in het perspectief te plaatsen;
In mijn branche (beursgenoteerd ICT) 250k > jaarbasis; zijn de budgetten minder. Loop hier eens een ronde door de garage; alles van de oude 15% hybrides tot de elektrische Porsche varianten staan er. Sommige mensen interesseert het enorm; andere niet.

Daarbij ook in alle eerlijkheid; net als bovenstaande erg nieuwsgierig waar jij dan werkt.
Als dit de budgetten zijn; maak jij je toch nergens meer druk om. Ga je eens verdiepen in auto’s en doe een paar proefritten. Je zegt er geen verstand van te hebben, maar toch dit forum gevonden; afijn dus drie opties —> verstand krijgen, lukraak wat dealers bezoeken en de casus/budget voorleggen; of budget verhoging aanvragen.

Zet ‘m op en post ook even de foto’s van je uiteindelijke lease auto met kenteken. Wij zijn ontzettend nieuwsgierig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

@Shiftace Het klinkt als het meest onwaarschijnlijke verhaal in dit topic maar enfin: ga eens bij Louwman in The Wall langs. Rij vervolgens door naar Jaguar een stukje verderop en sluit af bij Vossesteijn. Daar staat ongetwijfeld iets van je gading tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Leasebudget van €2500 per maand exclusief brandstof, klinkt bijna ongeloofwaardig! Hoort toch ook een flink salaris bij dan.

Je kunt in ieder geval overal binnenstad en de duurste auto’s proefrijden. Misschien een Mercedes AMG CLS of E coupe 53 4matic?

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 07-01-2023 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisberg
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-07 20:40
Mijn budget is 810 incl. brandstof (30k km per jaar), zit te kijken naar een i20 of toch de stretch te maken naar een Kia Ceed. Ik wil graag sowieso een automaat, dat roeren in die bak ben ik wel een keer zat.

De Kia Ceed al proef gereden maar vond hem aardig luidruchtig qua bandengeluid. Benieuwd of de i20 beter hierin is, alhoewel ik bang ben van niet. Kan de i20 in ieder geval ruim aankleden met dit budget.

Nog andere suggesties? Iets meer laadruimte zou opzich niet verkeerd zijn, ben van plan ook met de auto op vakantie te gaan. Maar dit moet opzich lukken met de achterbank plat in een B segment auto verwacht ik?

Edit:
Zie nu dat de Hyundai ook de Bayon heeft, net ietsjes groter qua laadruimte. Praktisch dus, maar vind hem wel een stuk minder mooi :/ Ben niet zo van de kleine SUVs blijkbaar

[ Voor 12% gewijzigd door dennisberg op 08-01-2023 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
dennisberg schreef op zondag 8 januari 2023 @ 23:48:
Mijn budget is 810 incl. brandstof (30k km per jaar), zit te kijken naar een i20 of toch de stretch te maken naar een Kia Ceed. Ik wil graag sowieso een automaat, dat roeren in die bak ben ik wel een keer zat.

De Kia Ceed al proef gereden maar vond hem aardig luidruchtig qua bandengeluid. Benieuwd of de i20 beter hierin is, alhoewel ik bang ben van niet. Kan de i20 in ieder geval ruim aankleden met dit budget.

Nog andere suggesties? Iets meer laadruimte zou opzich niet verkeerd zijn, ben van plan ook met de auto op vakantie te gaan. Maar dit moet opzich lukken met de achterbank plat in een B segment auto verwacht ik?

Edit:
Zie nu dat de Hyundai ook de Bayon heeft, net ietsjes groter qua laadruimte. Praktisch dus, maar vind hem wel een stuk minder mooi :/ Ben niet zo van de kleine SUVs blijkbaar
Al eens bij de buren gekeken?
Mazda 2 / Mazda3 (basic, geen opties) / Toyota Yaris hybride / Corolla hatch (basic, geen opties)

Andere mogelijkheid is occasion lease Klik eens rond bij de nodige LM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisberg
D_Jeff schreef op maandag 9 januari 2023 @ 00:03:
[...]

Al eens bij de buren gekeken?
Mazda 2 / Mazda3 (basic, geen opties) / Toyota Yaris hybride / Corolla hatch (basic, geen opties)

Andere mogelijkheid is occasion lease Klik eens rond bij de nodige LM's
Ja de Mazda3 vind ik persoonlijk er heel gaaf uit zien alleen toen ik ging rekenen (bij LeasePlan) kwam ik toch duurder uit (tov een Ceed) en ik vond de Ceed al aardig aan het limiet.

Vraag me af of een basic Mazda 3 het qua comfort op doet tegen een i20 helemaal aangekleed. Zo te zien heeft de basic Mazda nog geen eens een achteruitrijcamera bijvoorbeeld.

[ Voor 15% gewijzigd door dennisberg op 09-01-2023 00:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
dennisberg schreef op maandag 9 januari 2023 @ 00:07:
[...]

Ja de Mazda3 vind ik persoonlijk er heel gaaf uit zien alleen toen ik ging rekenen (bij LeasePlan) kwam ik toch duurder uit (tov een Ceed) en ik vond de Ceed al aardig aan het limiet.
Voor de zekerheid toch nog even door de site van Directlease gehaald.

Met automaat eis gaat het niet passen.
30k /jaar, 60 maanden, winterbanden, budget vervangend vervoer en 300 euro eigen risico (verlaagd) doet een handgeschakelde G-122 Comfort net passen (813 / maand)

De comfort uitvoering is al een hele upgrade tov basic en veeel dealers hebben een jong gebruikte G-122 comfort als occasion staan.

*Geeft schop onder kont*
Vort, naar de Mazda dealer jij :p

-------
Een i20 is vergelijkbaar met een Mazda2, de i30 met een Mazda3.
Wel peren met peren blijven vergelijken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door D_Jeff op 09-01-2023 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisberg
D_Jeff schreef op maandag 9 januari 2023 @ 00:15:
[...]

Voor de zekerheid toch nog even door de site van Directlease gehaald.

Met automaat eis gaat het niet passen.
30k /jaar, 60 maanden, winterbanden, budget vervangend vervoer en 300 euro eigen risico (verlaagd) doet een handgeschakelde G-122 Comfort net passen (813 / maand)

De comfort uitvoering is al een hele upgrade tov basic en veeel dealers hebben een jong gebruikte G-122 comfort als occasion staan.

*Geeft schop onder kont*
Vort, naar de Mazda dealer jij :p
Handgeschakeld 7(8)7
Maar ja dan rij je wel een degelijkere auto.

Mijn rechterhand gaat er nog eens over nadenken. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
dennisberg schreef op maandag 9 januari 2023 @ 00:19:
[...]

Handgeschakeld 7(8)7
Maar ja dan rij je wel een degelijkere auto.

Mijn rechterhand gaat er nog eens over nadenken. :+
Lol, Doet al 14 jaar niets anders (waarvan 8 jaren met Mazda handbakken)

Als iets GEEN straf is, is een Mazda handbak wel ;)

Qua Basic moet ik je wel gelijk geven: das wellicht te kaal. comfort voegt, gelukkig, een hoop comfort toe (bijv een camera achter).

Aanvul: En als je weigert te roeren, kan je altijd nog voor de duurste uitvoering van de Dacia Spring mèt opties gaan

(ben ik even benieuwd hoe snel je zoiets om wil ruilen voor een Mazda3 met handbak :+ )

[ Voor 17% gewijzigd door D_Jeff op 09-01-2023 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slagroomsoes
  • Laatst online: 21:31
Even los van het feit dat Mazda goede handbakken heeft; als je veel km's maakt is een automaat wel heel erg lekker.

Al gekeken of de Corolla touring sports in het budget past? Ik heb er eentje, wel basic maar met adaptieve cc etc wel een prettige auto om te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
slagroomsoes schreef op maandag 9 januari 2023 @ 05:59:
Even los van het feit dat Mazda goede handbakken heeft; als je veel km's maakt is een automaat wel heel erg lekker.

Al gekeken of de Corolla touring sports in het budget past? Ik heb er eentje, wel basic maar met adaptieve cc etc wel een prettige auto om te rijden.
Als je veel in drukte/file rijdt is een automaat wel erg lekker (een must imho). En dat is nagenoeg altijd in Nederland. Op mijn daily niets anders meer dan automaat, dat is een harde eis.

En persoonlijk vind ik een handbak ook niet meer van deze tijd.

Het is jammer dat Mazda bij de huidige 3, 6, CX-5, etc totaal geen lekkere combi motor-automaat heeft. De CX-60 is de eerste waar dit wel prima is, alleen totaal ander budget natuurlijk. De opvolger van de 3 en 6 zullen zeker volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:37

Dat is een leuke keuze!

911 is toch wel the holy grail in dat segment
Panamera, voor iets meer ruimte
Taycan als het elektrisch moet zijn
8 serie als het ook nog wat klasse moet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-07 12:15
Leasebudget:
Kilometrage per jaar: ~20k
Contractduur: 5jr
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief
Overige afhankelijkheden:Nee
Specifieke wensen: Android Auto, trekhaak, bagage scheidingsrack (ivm hond), dakdragers
Uiteindelijke keuze:Renault Megane Benzine (Techno)

Mijn eerste lease auto; keuze voor merk is gebaseerd op een zeer prettige Renault garage hier in het dorp. Het was moeilijk kiezen tussen de megane benzine of electrisch. Uiteindelijk gekozen voor benzine ivm de beschikbaarheid van de oplaadpalen en ivm het energieplafond geen enkele zin heb in een duurder energie tarief te gaan vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
ArnieNFW schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:24:
Leasebudget:
Kilometrage per jaar: ~20k
Contractduur: 5jr
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief
Overige afhankelijkheden:Nee
Specifieke wensen: Android Auto, trekhaak, bagage scheidingsrack (ivm hond), dakdragers
Uiteindelijke keuze:Renault Megane Benzine (Techno)

Mijn eerste lease auto; keuze voor merk is gebaseerd op een zeer prettige Renault garage hier in het dorp. Het was moeilijk kiezen tussen de megane benzine of electrisch. Uiteindelijk gekozen voor benzine ivm de beschikbaarheid van de oplaadpalen en ivm het energieplafond geen enkele zin heb in een duurder energie tarief te gaan vallen.
De megane benzine versie is toch een complete andere auto dan de electrische versie met dezelfde naam? Die electrische versie staat volgens mij toch op het met Nissan gedeelde platform?

De benzine megane is denk ik overigens een prima auto. Loopt op z'n laatste benen, maar de kinderziektes zijn er dus uit!
Als het goed is kom je dus alleen na 4 jaar 1x voor een APK keuring bij die gezellige Renault garage in het dorp ;) :+

De energiekosten zijn toch niet relevant voor een leaseauto? Of bedoel je dat je een private lease auto hebt? (Dat verklaard het ontbreken van het budget ook gelijk...).
Over private lease is volgens mij ook een topic, wellicht leuk om daar te kijken of er meer mensen zijn die dezelfde afweging gemaakt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:57
ArnieNFW schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:24:
en ivm het energieplafond geen enkele zin heb in een duurder energie tarief te gaan vallen.
Het gaat natuurlijk per Kwh, de eerste blijven gewoon voor een lager tarief dan wat erboven valt. Het is niet zo dat je bij een hoger verbruik er helemaal geen recht op hebt. Daarbij is deze maatregel voor een jaar en een auto kies je uit voor in jouw geval 5 jaar. Je had ook naar energieprijzen per uur kunnen kijken, dan kun je in het voorjaar en de zomer best goedkoop (tot gratis) laden als je het een beetje planned....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-07 12:15
@Smobbo en @jongetje hebben allebei natuurlijk gelijk;
De megane-benzine is een totaal verschillende auto dan de electrische; beiden vind ik ze toevallig mooi. Het is zakelijke lease, maar ik merk dat ik het bedrag (ongeveer 800 euro lease budget) totaal niet kan vergelijken met vrienden, waarschijnlijk ivm de brandstof component. Voor de gekozen Megane zal ik ongeveer 240 bij moeten betalen.

En qua (electrisch) laden: ik spendeer ongeveer 30% van mijn tijd bij een vakantiehuisje, waar alleen op 15min lopen laad mogelijkheden zijn. Over 5 jaar wanneer ik een nieuwe mag kiezen, zal het qua laden allemaal een stuk beter geregeld zijn denk ik. Nu gewoon gekozen voor het gemak van benzine.

De electrische rijdt wel fantastisch en Android Automotive.... jummie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi01
dennisberg schreef op zondag 8 januari 2023 @ 23:48:

Edit:
Alternatief is bv
Ford Fiesta ST line automaat (formaat vergelijkbaar met i20)
Seat Ibiza FR
Skoda Scala DSG (formaat groter, leuk aangekleed is sport business met dsg automaat zou net moeten passen)
Toyota Corolla hatchback automaat

[ Voor 4% gewijzigd door Rudi01 op 09-01-2023 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@dennisberg Aangezien dan wel Mazda fan ben, ben ik niet de beroerste om even goed rond te klikken bij Directlease.

Input:
Max 810, inc brandstof
automaat
30k /jaar, 60 maanden, winterbanden, budget vervangend vervoer en 300 euro eigen risico (verlaagd)

Output:
<stads- / boodschappenauto's>, de bekende poolauto's van de gemiddelde grote it-club (Renault Clio, Peugeot 208/208-E, VW Polo, Toyota Yaris Hybride)

Qua "grotere" auto's kan ik alleen de Kia Niro 1.6 Hybride als "niet-kale" mogelijkheid passend krijgen.

Terugkomend op de Mazda3:
De Mazda 3 Sky-G Comfort automaat (wit, verder geen opties) gaat helaas naar ~870 euro inc brandstof. Mocht je die auto (Mazda3) echt serieus tof vinden, ga dan eens vragen of je werkgever bereid is om het verschil te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slagroomsoes
  • Laatst online: 21:31
De Mazda 3 is wel een hele mooie auto. Het is dat ik écht een automaat wilde en de Mazda 3 helaas buiten budget viel, anders had ik voor deze auto gekozen. Goede stoelen, mooie auto, brede middenconsole (supermooi!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Rudi01 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:12:
[...]

Alternatief is bv
Ford Fiesta ST line automaat (formaat vergelijkbaar met i20)
Seat Ibiza FR
Skoda Scala DSG (formaat groter, leuk aangekleed is sport business met dsg automaat zou net moeten passen)
Toyota Corolla hatchback automaat
De Skoda Scala is prijstechnisch een bizar magere keuze behalve je per se dat model auto wilt én ook nog de de basisversie wilt. Aangekleed was die eind 2021 prijstechnisch vergelijkbaar met een Octavia met wat opties, echt zonde van je geld.
Misschien dat er wat veranderd is, maar de Scala valt niet tussen de Fabia en de Octavia maar overlapt als auto en ook in de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisberg
D_Jeff schreef op maandag 9 januari 2023 @ 21:39:
@dennisberg Aangezien dan wel Mazda fan ben, ben ik niet de beroerste om even goed rond te klikken bij Directlease.

Input:
Max 810, inc brandstof
automaat
30k /jaar, 60 maanden, winterbanden, budget vervangend vervoer en 300 euro eigen risico (verlaagd)

Output:
<stads- / boodschappenauto's>, de bekende poolauto's van de gemiddelde grote it-club (Renault Clio, Peugeot 208/208-E, VW Polo, Toyota Yaris Hybride)

Qua "grotere" auto's kan ik alleen de Kia Niro 1.6 Hybride als "niet-kale" mogelijkheid passend krijgen.

Terugkomend op de Mazda3:
De Mazda 3 Sky-G Comfort automaat (wit, verder geen opties) gaat helaas naar ~870 euro inc brandstof. Mocht je die auto (Mazda3) echt serieus tof vinden, ga dan eens vragen of je werkgever bereid is om het verschil te delen.
Bdankt voor het uitzoeken!

Wat ik over budget ga betaal ik in principe zelf. Het zit hem vooral in het verschil in bijtelling wat nog een extra hap geld kost. Verder inderdaad een prachtige auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 09:05
Aangezien mijn BMW 5 touring de deur uit moet vd leasemaatschappij, dacht ik als tevreden BMW rijder, op naar de BMW garage voor een nieuwe bak. Blijkt dat de huidige 5 zwaar verouderd te zijn en na een proefrit in de X5 hybrid msport was ik helemaal de weg kwijt. Die X5 rijdt eigenlijk helemaal niet lekker! Iemand nog ideeen over een sportief rijdende hybrid SUV of station? Volledig elektrisch zie ik (nog) niet zitten. Volledige verbrandingsmotor ook liever niet ivm enorm hoge bpm op de met name snellere motoren. Volvo xc90 vind ik ook niet goed rijden dus die valt ook af. Ik heb nu een proefrit aangevraagd in een Porsche Cayenne Hybrid. Iemand anders nog ideeen over een snelle, grote en sportief rijdende grotere auto?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

rows schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:12:
Aangezien mijn BMW 5 touring de deur uit moet vd leasemaatschappij, dacht ik als tevreden BMW rijder, op naar de BMW garage voor een nieuwe bak. Blijkt dat de huidige 5 zwaar verouderd te zijn en na een proefrit in de X5 hybrid msport was ik helemaal de weg kwijt. Die X5 rijdt eigenlijk helemaal niet lekker! Iemand nog ideeen over een sportief rijdende hybrid SUV of station? Volledig elektrisch zie ik (nog) niet zitten. Volledige verbrandingsmotor ook liever niet ivm enorm hoge bpm op de met name snellere motoren. Volvo xc90 vind ik ook niet goed rijden dus die valt ook af. Ik heb nu een proefrit aangevraagd in een Porsche Cayenne Hybrid. Iemand anders nog ideeen over een snelle, grote en sportief rijdende grotere auto?
Alfa Romeo Stelvio misschien?

Pagina: 1 ... 24 ... 68 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.