Hoop niet dat ik nu verkeerd over kom maar; ik snap van deze materie ook geen snars, heb niks met auto’s en het is net zo onoverzichtelijk als de gemiddelde belastingaangifte als je het mij vraagt. Snap net de belasting en bijtelling over de waarde (16% en 22% boven 30k) want als ik die papieren zelf niet zo goed als mogelijk invulde snapte ik ook daar niks van. En ik wil doodgewoon rijden en geen gezeik. Daarom vraag ik juist hulp. HR kan of wil mij hier ook niet mee helpen anders dan “doe nu maar je komt beter uit”. Tja ik kan hun berekening niet controleren/doorgronden. Zij zeggen dat ik met een EV bijna 100E per maand gunstiger uit kom. Met zekerheid is het 100% incl. brandstof met een minimale vergoeding voor privé gebruik en nee dat zie ik op mijn loonstrook niet terug voor 200-250 euro. Veel collega’s zeggen ook het is super voordelig maar vraag het mij niet om het je uit te leggen.Smobbo schreef op zondag 15 januari 2023 @ 18:18:
[...]
Je moet uitzoeken wat de normgetallen zijn waarop het budget gebaseerd is. Je roept nu allerlei dingen door elkaar die niet kloppen.
Overigens zou ik 60k km per jaar best irritant vinden, je zit je halve werkdag op de weg…
Over die 60k… dat rijd ik nu al 3+ jaar. Daar ben ik niet blij mee en zijn zij ook niet blij mee. En iedereen verder verklaart me voor gek… joh. Een aantal collega’s in andere gebieden hebben zelfs burn out klachten gehad. Ben de enige die het ietwat trekt. Met heel veel moeite is het mij gelukt te verhuizen in deze markt zodat ik niet meer een periode dagelijks van Delft naar Alkmaar hoef te rijden om iets te noemen wat ik 3 maanden voor een project heb gedaan. Privé heb ik me echt weggecijferd.
En kan ik minder rijden? Ja echt wel… maar dan haal ik niet de targets zoals ik ze nu haal. Je kent me privé situatie niet maar heb harde keuzes gemaakt. Tegelijk willen ze me meer landelijk gaan inzetten. Ik heb makkelijk met regelmaat dagen van 200-300km per dag dus en niet bij elk kantoor/klant staan palen. Bij mijn huis staan geen palen. En ja wellicht laadt ik in 20 minuten op bij een fastnet maar met mijn uren zit ik daar niet op te wachten.
Verder als niemand me kan of wil helpen laat ik het hierbij. Ik weet werkelijk waar niet welke cijfers aan jullie te geven maar het klopt wel met mijn persoonlijke berekeningen.