PK's en Nm's zijn altijd fijn maar wennen heel snel.Sphinkx schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 19:59:
Sorry voor een zoveelste topic over welke wagen te kiezen maar het is zo’n lastige keuze…. De meeste van mijn kameraden hebben een gekleurde keuze. Maakt het alleen maar moeilijker…
Tot 2 weken geleden was mijn keuze simpel:
- Volvo C40 RWD Extended range Ultimate. Extra opties: Fjord blue, trekhaak, geblindeerde ramen en de iets duurdere zetels. Levertermijn eind september.
Door de prijsverlaging komt daar plots de Tesla AWD LR bij. Opties, enkel trekhaak. Wit als kleur… Levertermijn maart?
Nog een alternatief is Polestar 2. Buiten de nieuwe snoet bevalt mij de extra power en betere range mij ook aan. Binnen budget is Long Range trekhaak en pilot optie binnen budget… Levertermijn september?
Bij de Volvo heb ik dus bijna alle mogelijke opties. Bij Tesla is dat eigenlijk amper toepasselijk… Bij Polestar zit helaas plus pakket er niet in. Daarom is die ook 3de keuze ook af ook al heeft die de beste range.
Reden om voor Tesla te kiezen is meer ruimte. Maar vooral ook de AWD en meer pk’s. Maar heb je die pk’s nodig?
Lease maatschappij is Arval. BE. Momenteel nog geen laadpalen op werk maar gaan er normaal wel komen. Gezien ik ga verhuizen begin volgend jaar komt er thuis geen laadstation. Das een langere levertermijn is wel handig… Laadpas van Arval. Dus geen supercharger netwerk van Tesla…
Ik vind de 409pk en 665Nm in m'n e-tron niet meer snel aanvoelen bijvoorbeeld.
Overigens vwb de pas: ik heb een MTC pas en kan Tesla superchargers gewoon declareren via MTC. Declareren, dus wel zelf voorschieten.
[Voor 4% gewijzigd door Dean Martin op 25-01-2023 20:14]
The best is yet to come