Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Artbij schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:18:
[...]

Massa is het gewicht. Niet het max toegestane gewicht.
Ledig gewicht plus laadvermogen van de caravan weet je. Totaal mag je max 3500 wegen met je B rijbewijs. Dan weet je ook wat je auto max mag zijn ;)
RDW telt voor autos massa rijklaar 100 kilo bij, dus die moet je van de massa aftrekken die je invoert in het filter. Trek er nog een 500 kilo af aan personen en bagage. Zal weinig over blijven gok ik.

[ Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 24-06-2022 11:22 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 11:50
The Eagle schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:21:
[...]

Ledig gewicht plus laadvermogen van de caravan weet je. Totaal mag je max 3500 wegen met je B rijbewijs. Dan weet je ook wat je auto max mag zijn ;)
RDW telt voor autos massa rijklaar 100 kilo bij, dus die moet je van de massa aftrekken die je invoert in het filter. Zal weinig over blijven gok ik.
Zo werkt het niet. Auto's hebben gewoon een max totaal gewicht. Die telt voor de b e berekening.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:12
Artbij schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:23:
[...]

Zo werkt het niet. Auto's hebben gewoon een max totaal gewicht. Die telt voor de b e berekening.
Precies, voor mijn Octavia geldt bv. leeg gewicht / rijklaar gewicht / max. toelaatbaar gewicht van resp. 1253 / 1353 / 1860kg.

Voor een beetje C- of D-segmenter is 600kg "laadvermogen" bovenop het leeggewicht overigens wel een aardige vuistregel, als je niet gelijk met grote datatabellen wilt werken.

Grosso modo zou je PHEVs al kunnen afschrijven, kijk ik even naar die variant van de Octavia dan kom je al op 1520 / 2058kg.

Overigens zou ik inderdaad met zo'n zware caravan ook direct een BE-rijbewijs halen, dan hef je voor jezelf direct alle (huidige en toekomstige) beperkingen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Ik heb nu de IV, die is inderdaad 60kg te zwaar. Als het mijn eigen auto was liet ik hem gewoon terugzetten op kenteken.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:12
Niet om het persoonlijk te maken hoor, maar wat houdt je tegen om BE te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-09 10:29
ZIt te twijfelen tussen de nieuwe X1, Mercedes GLA en de Audi Q3.

Anyone tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:56
SaraNostra schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:07:

Anyone tips?
Mijn tip, degene die jij het fijnste vindt rijden!

We missen wel wat background info om überhaupt iets zinnigs te kunnen zeggen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
SaraNostra schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:07:

Anyone tips?
Geen tip, maar persoonlijk vind ik de X1 by far de mooiste. Vind de GLA en de Q3 eigenlijk wat ielig overkomen.

Alleen die midden tunnel in het interieur :( ....

[ Voor 7% gewijzigd door Dean Martin op 27-06-2022 06:56 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
renzo4000 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:15:
[...]

Mijn tip, degene die jij het fijnste vindt rijden!

We missen wel wat background info om überhaupt iets zinnigs te kunnen zeggen.
Je hebt gelijk.

Zoek een SUV/Crossover, familie van 5 man en vooral een fijne, snelle, ruime bak.

Heb van alles gereden en moet zeggen dat de Duitse auto's qua kracht mij het meeste bevallen. Ik zag gisteren een GLA en dacht: wow, dat ziet er niet verkeerd uit. De prijs is wel een beetje gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:56
SaraNostra schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:56:
[...]

Je hebt gelijk.

Zoek een SUV/Crossover, familie van 5 man en vooral een fijne, snelle, ruime bak.

Heb van alles gereden en moet zeggen dat de Duitse auto's qua kracht mij het meeste bevallen. Ik zag gisteren een GLA en dacht: wow, dat ziet er niet verkeerd uit. De prijs is wel een beetje gortig.
Gezien het bezwaar van de hoge prijs ... heb je ook een Kia EV6 of Hyundai Ionic overwogen? Ruime auto's en rijke uitrusting voor minder geld dan bovengenomede.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
Inspired schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:59:
Iemand toevallig bezig geweest met een V60 PHEV en/of Cupra Leon PHEV onlangs? Ik wil misschien mijn Model 3 doorzetten en overweeg toch sterk een ruime, "snelle" PHEV die ook nog dit jaar te krijgen is. Al is dat laatste misschien een onredelijke eis. :)
Heb hier ook naar gekeken, vanwege de komst van een kleine, maar toch besloten om bij de M3 te blijven. Moet nog tot eind dec 2023 met de M3 en de huidige bijtelling (200 EUR ofzo) weegt niet op tegen een andere auto te rijden en de kosten die daar aan zitten (600 EUR ofzo per maand, +400 EUR extra p.m.)
Ik ga gewoon voor een 2023/24 tenaamstelling en dan wellicht ook gewoon een plug-in hybride of weer een EV (voor de uiteindelijke bijtelling/kosten maakt het dan ook weinig meer uit..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-09 09:29
Leasebudget: 612 p/m, met 20% overschrijdingsmarge op benzine, 10% op PHEV en Elektrisch.
Kilometrage per jaar: 25.000
Contractduur: 60 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Inclusief brandstofvoorschot. EV's mogen niet boven de 40k cataloguswaarde uit komen.
Merkbeleid, zo ja, welke: Alle grote merken aanwezig. CUPRA enkel elektrisch.
Overige afhankelijkheden: Bij Elektrisch en PHEV laadpaal verplicht á 2250 euro.
Specifieke wensen: Slechte ervaringen met Renault gehad tijdens de voorloopperiode. Zowel comfort als betrouwbaarheid van de auto. Ik maak minimaal 1x per maand een lange rit van meer dan 180 kilometer enkele reis, voor een EV is dat wel mijn minimum range wat ik in de winter wil hebben (aan de hand van EV-database). Daarnaast wekelijks minimaal een rit van 115 kilometer enkele reis met beperkte beschikbaarheid laadpalen bij de eindbestemming.
Voorkeur voor een automaat, geeft meer comfort tijdens het filerijden.

Uiteindelijke keuze:
Keuze nog niet gemaakt. LM is Athlon en de keuze verandert (lees: neemt af) met de dag.
Omdat het brandstofvoorschot in het leasebedrag wordt verrekend, valt het grootste deel van de middenklassers weg. Om nou 5 jaar lang een Kia Picanto te rijden gaat mij ook te ver.

Skoda Scala - Levertijd 05/2023, opties erg kaal. Parkeersensoren is een extra pakket, waardoor de levertijd verder naar achteren schuift.

CUPRA Born Essential - Levertijd 11/2022 Valt buiten het budget. Desalniettemin is het niet van deze tijd dat een auto van 40k geen cruise control heeft, enkel limiter.

Skoda Fabia - Levertijd 03/2023. Valt beter aan te kleden t.o.v. Skoda Scala. Echter gaat de voorkeur naar een station ivm ruimte.

Kia Ceed SW - Levertijd 01/2023. Hier nog onvoldoende in verdiept. Afgelopen weekend bij de dealer geweest, die komende week verhuist naar een andere locatie en daarmee niet erg behulpzaam was op dat moment.

Peugeot E-2008 - De range volgens EV Database in de winter op de snelweg bedraagt 185 km. Mijn reisafstand voor de maandelijkse lange rit bedraagt 181 km. Snelladen is eventueel een optie maar ik vind 185 km in de winter (hopend op geen wind tegen) problematisch. Wellicht weeg ik nu te zwaar aan de range, maar op papier vind ik het dusdanig tegenvallen dat dit in mijn ogen geen reële optie is.

Het liefste rijd ik Elektrisch, zowel fiscaal als milieu oogpunt heeft dat de voorkeur. Eigen oprit is aanwezig en de zonnepanelen op het dak salderen op dit moment aardig door. Helaas met het huidige lease budget is de keuze tot een auto uitzoeken beperkt. De lol van een auto uitzoeken is er wel een beetje af, jammer genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
renzo4000 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:29:
[...]

Gezien het bezwaar van de hoge prijs ... heb je ook een Kia EV6 of Hyundai Ionic overwogen? Ruime auto's en rijke uitrusting voor minder geld dan bovengenomede.
Yes, die Kia heb ik gecheckt, maar ik krijg er geen 'premium' gevoel bij. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Artbij schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:18:
[...]

Massa is het gewicht. Niet het max toegestane gewicht.
Je hebt gelijk voor het trekgewicht van de auto maar niet voor de regels rondom rijbewijs, daarvoor geldt wel degelijk max toegestane massa. Terugkeuren heeft dus wel zin voor rijbewijs maar is niet van belang voor trekgewicht van de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:07
Vegazz schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:55:
Leasebudget: 612 p/m, met 20% overschrijdingsmarge op benzine, 10% op PHEV en Elektrisch.
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Inclusief brandstofvoorschot. EV's mogen niet boven de 40k cataloguswaarde uit komen.
Overige afhankelijkheden: Bij Elektrisch en PHEV laadpaal verplicht á 2250 euro.
Specifieke wensen: Slechte ervaringen met Renault gehad tijdens de voorloopperiode. Zowel comfort als betrouwbaarheid van de auto. Ik maak minimaal 1x per maand een lange rit van meer dan 180 kilometer enkele reis, voor een EV is dat wel mijn minimum range wat ik in de winter wil hebben (aan de hand van EV-database). Daarnaast wekelijks minimaal een rit van 115 kilometer enkele reis met beperkte beschikbaarheid laadpalen bij de eindbestemming.
Ik heb zelf geen toegang tot de portal van Athlon, maar heb je al eens naar de Hyundai Kona gekeken? Deze is met diverse aandrijflijnen te krijgen, incl. verschillende uitrustingsniveaus.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
JTHZZ schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:01:
[...]

Je hebt gelijk voor het trekgewicht van de auto maar niet voor de regels rondom rijbewijs, daarvoor geldt wel degelijk max toegestane massa. Terugkeuren heeft dus wel zin voor rijbewijs maar is niet van belang voor trekgewicht van de auto.
Denk dat je een paar posts door elkaar aan het gooien bent.

Mijn reply gaat over filtering op Autoweek......

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vegazz
Fanatix schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:11:
[...]

Ik heb zelf geen toegang tot de portal van Athlon, maar heb je al eens naar de Hyundai Kona gekeken? Deze is met diverse aandrijflijnen te krijgen, incl. verschillende uitrustingsniveaus.
Deze stond er heel kort in, enkel met een 39 kW accu. Daarmee kwam de range nog langer uit ten opzichte van de E-2008.

De varianten met zwaardere accu's ontbraken, vermoedelijk te hoog maandbedrag en/of cataloguswaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:58

Uiteindelijke keuze:
Keuze nog niet gemaakt. LM is Athlon en de keuze verandert (lees: neemt af) met de dag.
Omdat het brandstofvoorschot in het leasebedrag wordt verrekend, valt het grootste deel van de middenklassers weg. Om nou 5 jaar lang een Kia Picanto te rijden gaat mij ook te ver.

Skoda Scala - Levertijd 05/2023, opties erg kaal. Parkeersensoren is een extra pakket, waardoor de levertijd verder naar achteren schuift.

CUPRA Born Essential - Levertijd 11/2022 Valt buiten het budget. Desalniettemin is het niet van deze tijd dat een auto van 40k geen cruise control heeft, enkel limiter.

Skoda Fabia - Levertijd 03/2023. Valt beter aan te kleden t.o.v. Skoda Scala. Echter gaat de voorkeur naar een station ivm ruimte.

Kia Ceed SW - Levertijd 01/2023. Hier nog onvoldoende in verdiept. Afgelopen weekend bij de dealer geweest, die komende week verhuist naar een andere locatie en daarmee niet erg behulpzaam was op dat moment.

Peugeot E-2008 - De range volgens EV Database in de winter op de snelweg bedraagt 185 km. Mijn reisafstand voor de maandelijkse lange rit bedraagt 181 km. Snelladen is eventueel een optie maar ik vind 185 km in de winter (hopend op geen wind tegen) problematisch. Wellicht weeg ik nu te zwaar aan de range, maar op papier vind ik het dusdanig tegenvallen dat dit in mijn ogen geen reële optie is.

Het liefste rijd ik Elektrisch, zowel fiscaal als milieu oogpunt heeft dat de voorkeur. Eigen oprit is aanwezig en de zonnepanelen op het dak salderen op dit moment aardig door. Helaas met het huidige lease budget is de keuze tot een auto uitzoeken beperkt. De lol van een auto uitzoeken is er wel een beetje af, jammer genoeg..
Station en EV = nu MG5.
Misschien is dat een optie?
Verder is het denk ik met dit budget net niet, zeker als je een EV niet boven de 40k mag kiezen. Eigenlijk is het beleid duidelijk gericht op benzine (zowel meer overschrijding mogelijk als geen beperking in max waarde), raar in deze tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPJK
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 02-07-2024
Leasebudget: 720€
Kilometrage per jaar: 30.000
Contractduur: 5 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden:
Specifieke wensen:

Vanuit bedrijfsbeleid moet het een EV worden. De Kia EV6 en Hyundai Ioniq 5 (58kwh Connect of 77 kwh Style) vallen binnen budget. Kia valt sowieso af vanwege de mening over het uiterlijk van vrouwlief. Bij de Hyundai schrikken de (wisselende) levertijden me enigszins af. Vandaar dat ik opensta voor alternatieven.

Gezin van 4 met 2 jonge kinderen met de behoefte om met de auto op vakantie te gaan. Woon/werkverkeer is dagelijks 60 kilometer. Persoonlijk vind ik uitrusting/opties en binnenruimte belangrijker dan merk of uiterlijk van een auto.

Uiteindelijke keuze: Nog niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:46
RPJK schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:00:
Leasebudget: 720€
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief
Specifieke wensen:

Vanuit bedrijfsbeleid moet het een EV worden. De Kia EV6 en Hyundai Ioniq 5 (58kwh Connect of 77 kwh Style) vallen binnen budget. Kia valt sowieso af vanwege de mening over het uiterlijk van vrouwlief. Bij de Hyundai schrikken de (wisselende) levertijden me enigszins af. Vandaar dat ik opensta voor alternatieven.

Gezin van 4 met 2 jonge kinderen met de behoefte om met de auto op vakantie te gaan. Woon/werkverkeer is dagelijks 60 kilometer. Persoonlijk vind ik uitrusting/opties en binnenruimte belangrijker dan merk of uiterlijk van een auto.

Uiteindelijke keuze: Nog niets!
Enyaq? ID.4? Leaseplan zou er nog wat hebben die eind dit jaar komen. Wanneer moet/wil je hem hebben?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RPJK
Inspired schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:04:
[...]

Enyaq? ID.4? Leaseplan zou er nog wat hebben die eind dit jaar komen. Wanneer moet/wil je hem hebben?
Goed dat je het zegt. Het kind in me wil de auto uiteraard zo snel mogelijk. Ik sta bijvoorbeeld ook open voor demo's. Wij zijn aangesloten bij Leaseplan, maar wist dit niet. Ik ga eens informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:46

Uiteindelijke keuze:

Al naar hybrides gekeken? Daar doet het brandstof voorschot misschien wat minder pijn. Zomaar wat losse flodders:
Toyota Corolla Hybrid
Toyota Yaris Hybrid
Kia Niro Hybrid
Hyundai Kona Hybrid
Hyundai IONIQ Hybrid

Vooral de Corolla bied vaak relatief veel auto in verhouding tot de leaseprijs inclusief brandstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegazz
Smobbo schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:47:
[...]

Station en EV = nu MG5.
Misschien is dat een optie?
Verder is het denk ik met dit budget net niet, zeker als je een EV niet boven de 40k mag kiezen. Eigenlijk is het beleid duidelijk gericht op benzine (zowel meer overschrijding mogelijk als geen beperking in max waarde), raar in deze tijd...
Helaas valt MG buiten het merkenbeleid.
nooberke schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:12:
[...]

Al naar hybrides gekeken? Daar doet het brandstof voorschot misschien wat minder pijn. Zomaar wat losse flodders:
Toyota Corolla Hybrid
Toyota Yaris Hybrid
Kia Niro Hybrid
Hyundai Kona Hybrid
Hyundai IONIQ Hybrid

Vooral de Corolla bied vaak relatief veel auto in verhouding tot de leaseprijs inclusief brandstof.
Corolla en Yaris beide in de lijst zichtbaar, leaseprijs is inderdaad interessant. Komend weekend kijken of er een proefrit te maken is, hopelijk vallen de levertijden ook mee :)

Niro, Kona en IONIQ hybrid's zijn allemaal niet zichtbaar binnen de Athlon portal, vermoedelijk te hoog leasebedrag.

Ondertussen geeft de werkgever ook aan bezig te zijn met eventuele tijdelijke aanpassingen van het leasebudget, gezien meerdere collega's hetzelfde probleem nu ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
SaraNostra schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:56:
[...]

Je hebt gelijk.

Qua prijs moet de GLA zeker niet onderdoen voor de X1. Die nieuwe X1 is echt duur.

Voorkeuren kan ik niet geven omdat ik vind dat de sedan/break zoveel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
Vegazz schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:20:
[...]

Helaas valt MG buiten het merkenbeleid.

[...]

Ondertussen geeft de werkgever ook aan bezig te zijn met eventuele tijdelijke aanpassingen van het leasebudget, gezien meerdere collega's hetzelfde probleem nu ervaren.
Mijn directeur zegt dat al een tijdje... maar nog zonder resultaten.

Mijn baas had net een Q4 besteld en zei me dat ik die ook kon nemen of een full option ID4 GTX nemen, maar hij wist niet dat ze ondertussen 10% duurder geworden zijn zodat het nu een ID3 zou moeten worden (of een golf hybride of een A3 hybride). Een jaar geleden had mijn collega nog een X3 30e met hetzelfde budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReserveBelg
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-11-2024
Leasebudget: €720 (20% overschrijding toegestaan met eigen bijdrage)
Kilometrage per jaar: 35.000
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Overige afhankelijkheden: Verplicht EV, laadpaal wordt gefaciliteerd buiten leasebudget.
Specifieke wensen:
- Actieradius moet voldoende zijn voor dagelijkse rit van ca. 100km enkele reis (snelweg in de winter) zonder laden onderweg.
- Ruimte achterin voor 3 kinderen. Hoeven gelukkig geen 3 kinderstoeltjes meer naast elkaar, maar heel veel wil ik er niet op achteruit gaan (nu in een C4 Picasso).
Uiteindelijke keuze: Nog niet gemaakt

Shortlist:
- Kia e-niro
- Renault Megane E-tech
- Kia EV6 (zou het voordeel hebben om nog een caravan mee te trekken; anders moet dat met prive auto)
- Nissan Ariya

Vanwege actieradius-eis laat ik bijv. E-2008 of een ë-C4 buiten beschouwing. Dat wordt gevoelsmatig net te krap.

Binnenkort eens wat proefritten maken.
Zie ik nog potentieel interessante opties over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
ReserveBelg schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:55:
Overige afhankelijkheden: Verplicht EV, laadpaal wordt gefaciliteerd buiten leasebudget.
Specifieke wensen:
- Actieradius moet voldoende zijn voor dagelijkse rit van ca. 100km enkele reis (snelweg in de winter) zonder laden onderweg.
- Ruimte achterin voor 3 kinderen. Hoeven gelukkig geen 3 kinderstoeltjes meer naast elkaar, maar heel veel wil ik er niet op achteruit gaan (nu in een C4 Picasso).

Shortlist:
- Kia e-niro
- Renault Megane E-tech
- Kia EV6 (zou het voordeel hebben om nog een caravan mee te trekken; anders moet dat met prive auto)
- Nissan Ariya

Vanwege actieradius-eis laat ik bijv. E-2008 of een ë-C4 buiten beschouwing. Dat wordt gevoelsmatig net te krap.

Een Enyaq of ID4 zal net aan passen (met overschrijding) denk ik?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
Specifieke wensen:

Shortlist:
- Kia e-niro
- Renault Megane E-tech
- Nissan Ariya
Als je spaarzaam bent met opties hoeft een ID.4 geen grote eigen bijdrage te zijn (met 77kWh).De enyaq is raar maar waar toch een heel stuk duurder in leasing met de grote batterij.
De EV6 is ruim vanbinnen, maar heeft een beperkte koffer. De megane en e-niro lijken me een beetje te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Specifieke wensen:

Shortlist:
- Kia e-niro
- Renault Megane E-tech
- Nissan Ariya

Tesla model 3? Stuk ruimer dan de Megane en ook nog iets groter dan de Niro EV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
Smobbo schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:55:
[...]

Tesla model 3? Stuk ruimer dan de Megane en ook nog iets groter dan de Niro EV.
Met 5 personen is die niet echt ruim te noemen, zeker de koffer.
Ik heb ook twijfels of die past in het budget, zelfs met 20% overschrijding van het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:07
kmser schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:14:
[...]

Ik heb ook twijfels of die past in het budget, zelfs met 20% overschrijding van het budget.
Zou je echt verbazen.
Als je de ruimte binnen absoluut niet wil gebruiken past er 2 grote checkin koffers + 1 cabin koffer + 1 of 2 softbags en dan id frunk past er 1 cabin koffer + 1 kleine softbag.
Of bespoke tassen, heb even snel gegoogled: https://mijn-tesla.com/pr...utm_medium=smart_campaign
Is aan de dure kant maar heb het ook voor ca 350 eur gezien wellicht op ander webshop.

[ Voor 37% gewijzigd door SirLct op 29-06-2022 11:30 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
[...]

De opening van de kofferbak is niet groot, maar de ruimte is juist verrassend groot.
Samen met de frunk past er in een model 3 gewoon best heel veel, zeker als je alleen maar koffers en tassen meeneemt. Als je een koelkast wilt verhuizen is een model 3 dan weer kansloos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Smobbo schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:37:
[...]

De opening van de kofferbak is niet groot, maar de ruimte is juist verrassend groot.
Samen met de frunk past er in een model 3 gewoon best heel veel, zeker als je alleen maar koffers en tassen meeneemt. Als je een koelkast wilt verhuizen is een model 3 dan weer kansloos ;)
Op zich past er best veel in. Maar op vliegvakantie met drie koffers is best een uitdaging. Nou ja, dat past gewoon niet eigenlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
Ik heb een geschiedenis van breaks, dus berlines zijn voor mij niet echt familiewagens. Als kind hadden mijn ouders een ruime 4x4 en sindsdien ben ik veel ruimte gewoon.

Maar de kans is reëel dat ik binnenkort mijn break inwissel voor een te grote berline met kleine koffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReserveBelg
[...]

Die past binnen de overschrijding van het budget, maar komt dan onder aan de streep wel stevig duurder uit dan de eerder genoemde opties (e-niro en Megane zowieso, maar ook ruim boven ev6 of zelfs de Id4/5 en de skoda).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReserveBelg
kmser schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:40:
[...]

Als je spaarzaam bent met opties hoeft een ID.4 geen grote eigen bijdrage te zijn (met 77kWh).De enyaq is raar maar waar toch een heel stuk duurder in leasing met de grote batterij.
De EV6 is ruim vanbinnen, maar heeft een beperkte koffer. De megane en e-niro lijken me een beetje te klein.
Klopt, beiden passen, maar van de enyaq wordt het dan al snel de 60 khW versie. De EV6 en bijv. de Ariya zouden dan voor hetzelfde geld, rijker uitgerust kunnen worden m.i.

Volgende week eens wat rij-ervaring opdoen in de Megane en de Kia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

Leasebudget: 940€
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief
Specifieke wensen: Automaat, ruimte, beetje vlot is fijn

Short list:

Volkswagen Aerton (Hybrid business, sedan)
Skoda Superb Combi PHEV business edition
Polestar 2 (aansluiting laadpaal thuis, kan een dingetje zijn, tuin is net gedaan :) )
Volvo S60T6 Plug in
KIA Sportage PHEV
Kia Proceed 1.5 dct gt

Ik vind een mooie sportieve sedan leuk, al moet ik zeggen dat ik de proceed in GT ook erg mooi vind.

Jullie nog goede alternatieven ?

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
chario2 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:09:

Short list:

Polestar 2 (aansluiting laadpaal thuis, kan een dingetje zijn, tuin is net gedaan :) )
Volvo S60T6 Plug in
KIA Sportage PHEV
Kia Proceed 1.5 dct gt

Ik vind een mooie sportieve sedan leuk, al moet ik zeggen dat ik de proceed in GT ook erg mooi vind.

Je lijst is redelijk divers. :) Zou lekker wat gaan proefrijden. En als je een sportieve sedan wil dan snap ik de Superb Combi niet helemaal. Levertijd kan ook belangrijk zijn wellicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
aansluiting laadpaal thuis, kan een dingetje zijn, tuin is net gedaan :) )
Is opzich geen probleem, vaak gewoon meegeleased, zit inbegrepen vaak 10m graaf/ straatwerk.
Wat je wel moet opletten is de staat van terugzetten. Want bij mij hadden ze het toch niet netjes gedaan en snel snel. Ik zou zeggen, vooraf afspreken dat ze het zoals oorspronkelijk moeten terug zetten desnoods met foto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct

Short list:

Volvo S60T6 Plug in
KIA Sportage PHEV
Kia Proceed 1.5 dct gt

Ik snap je lijst niet helemaal.
- Arteon 1.4 ehybrid past niet in je budget, zonder optie zit ie al op 976 eur
- Volvo S60 T6, gaat toch ook nooit passen met 940 eur incl brandstof?
- Polestar 2 dual motor long range past ook niet, dan zit je met single motor fwd, wat nog wel prima is maar ook niet heel sportief te noemen

Als je elektrisch overwegen, zou je ook kunnen kijken naar Model 3 SR, die past precies in je budget 940 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 15:20
SirLct schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:30:
[...]

Ik snap je lijst niet helemaal.
- Arteon 1.4 ehybrid past niet in je budget, zonder optie zit ie al op 976 eur
- Volvo S60 T6, gaat toch ook nooit passen met 940 eur incl brandstof?
- Polestar 2 dual motor long range past ook niet, dan zit je met single motor fwd, wat nog wel prima is maar ook niet heel sportief te noemen

Als je elektrisch overwegen, zou je ook kunnen kijken naar Model 3 SR, die past precies in je budget 940 euro.
Arteon 1.4 eHybrid voor 30k tegen 5 jaar zit op 942 ex btw toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
macmellow schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:32:
[...]

Mja, nul opties, geen winterbanden, geen VV, geen tankpas en hoog eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
macmellow schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:32:
[...]

Er kan wel wat verschil zitten tussen LM. .

Ik heb zelf gekeken voor een V60 T6 en kwam aan 1400 pm uit (4 jaar, 160k). Voor dat geld heb je toch al iets mooiers hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobBrands
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-09 10:09

Short list:

Volvo S60T6 Plug in
KIA Sportage PHEV
Kia Proceed 1.5 dct gt

Eigenlijk wat de rest ook al aangeeft. Inclusief brandstofcomponent passen de kia's en een Polestar 2 single motor standard range als je geen eigen bijdrage toe kan voegen. Zie links bij je keuzes, ik ben uitgegaan van de kaalste variant, zonder vervangend vervoer, maximaal eigen risico en zonder andere banden. Er is dus geen enkele optie toegevoegd.

Volkswagen Aerton (Hybrid business, sedan) - start op 942 pm.

https://directlease.nl/le...&includeCo2Compensation=N

Skoda Superb Combi PHEV business edition - start op 982 pm.

Polestar 2 (aansluiting laadpaal thuis, kan een dingetje zijn, tuin is net gedaan :) ) - start op 825 pm

Volvo S60T6 Plug in - start op 975 pm.

KIA Sportage PHEV - start op 864 pm

Kia Proceed 1.5 dct gt - start op 834 pm

Check hier eens. De brandstofcomponent zit er nog niet in. https://directlease.nl/zo...=SA&page=1&yearlyKm=30000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marve79
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 27-08 11:47
Wat is nu de beste familieauto, als je een EV zoekt met veel ruimte en een goede actieradius? Drie kinderen, dus twee kinderzitjes en eentje in het midden. Dus achterin heb ik aardig wat ruimte nodig. Een grote hond die in de kofferbak moet passen. En dan zelf ben ik nogal lang, 1.95m dus een auto die daar ook het beste geschikt voor is.

Ik zat te denken aan de ID.4 maar de looks vind ik wat minder. Misschien de Enyaq IV, dat lijkt me de beste optie maar misschien ook de Ioniq 5 of de Q4 etron. Of mis ik hier nog andere merken die het bekijken waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:41
Marve79 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:37:
Wat is nu de beste familieauto, als je een EV zoekt met veel ruimte en een goede actieradius? Drie kinderen, dus twee kinderzitjes en eentje in het midden. Dus achterin heb ik aardig wat ruimte nodig. Een grote hond die in de kofferbak moet passen. En dan zelf ben ik nogal lang, 1.95m dus een auto die daar ook het beste geschikt voor is.

Ik zat te denken aan de ID.4 maar de looks vind ik wat minder. Misschien de Enyaq IV, dat lijkt me de beste optie maar misschien ook de Ioniq 5 of de Q4 etron. Of mis ik hier nog andere merken die het bekijken waard zijn?
Ik heb in de Skoda gezeten (ben 2.00 meter) en vond die zelf veel te krap.
De ID4 of de Hyundai IONIC5 zal je veel beter passen. Ga daar ns in rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marve79
_Quadro schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:42:
[...]

Ik heb in de Skoda gezeten (ben 2.00 meter) en vond die zelf veel te krap.
De ID4 of de Hyundai IONIC5 zal je veel beter passen. Ga daar ns in rijden :)
Dank voor de tip, de Ionic 5 ga ik zeker proberen. Die star wars look alleen al vind ik al super :P

ID.4 is zeker ook een optie, alleen iets braver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:59

Griffin

Is mythical

De Enyaq zou ik zeker ook in gaan proef zitten. Zo zit ik er met mijn 1.93 goed in (tijdens de proefrit, maar uiteindelijk vanwege kosten is deze het niet geworden ;( ), maar het ligt gewoon helemaal aan je bouw en hoe lang je benen vs torso is. Ook is het maar net hoe je graag zit, juist wat dichter op het stuur of wat verder er vanaf.

[ Voor 14% gewijzigd door Griffin op 01-07-2022 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct

Wat is je budget?
Model Y is eigenlijk groter in bruikbare ruimte dan zowel de Skoda Enyaq of VW iD4. Q4 is nog een slag kleiner ondanks zelfde platform dan de skoda en vw.
Zie de bananendoos test van Bjorn op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marve79
SirLct schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:05:
[...]

Wat is je budget?
Model Y is eigenlijk groter in bruikbare ruimte dan zowel de Skoda Enyaq of VW iD4. Q4 is nog een slag kleiner ondanks zelfde platform dan de skoda en vw.
Zie de bananendoos test van Bjorn op youtube.
Ik zou de Y wel kunnen betalen maar hij is erg duur en sinds covid werk ik thuis en rij ik niet veel meer, misschien 1000 km per maand nog.

Bij Tesla wil je toch alle opties en dan zit je snel aan 70k. Bij de ID4 zit je rond de 50 dat scheelt toch nogal. Ionic 5 en Skoda zit je ook al rond 65k met de long range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Marve79 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:15:
[...]

Ik zou de Y wel kunnen betalen maar hij is erg duur en sinds covid werk ik thuis en rij ik niet veel meer, misschien 1000 km per maand nog.

Bij Tesla wil je toch alle opties en dan zit je snel aan 70k. Bij de ID4 zit je rond de 50 dat scheelt toch nogal. Ionic 5 en Skoda zit je ook al rond 65k met de long range.
Ok snap het. Probeer ook de Merc EQB, is id basis ook een 7 zitter, dus wellicht biedt het meer ruimte.
Ik heb zelf nog niet gezien, de EQA daarintegen is wel dramatisch qua beenruimte 2e zitrij. Kinderen prima, volwassenen niet. Weet niet hoeveel anders EQB is, lijkt me wel ruimer gezien de boxier body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Enige EV station is momenteel de MG, en da's een middenklasser.
Mijn suggestie zou zijn een jaar of anderhalf een shortlease rijden en wachten tot de EV opvolger van de Passat er is. Er komt wat eerder een elektrische Audi A6 Avant aan, maar die zal wel behoorlijk aan de prijs zijn. Eigenlijk zoek je gewoon een flinke station met elektromotor. Die zijn er (nog) niet.

Alternatief is een PHEV, Dara heb je wel genoeg flinke stations van.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online

De 'fat' e-tron. Die is groter dan de Q4 e-tron.
Actieradius met een 55 is bij mij rond de 350 km in de zomer.

[ Voor 6% gewijzigd door Dean Martin op 01-07-2022 21:16 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Het schijnt dat in de Tesla 3 en Polestar ook gewoon 3 kinderzitjes passen. Even geen tijd om de bron op te zoeken.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:58

Oekol

waka waka hey hey

ST10©DE schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 01:28:
[...]

Het schijnt dat in de Tesla 3 en Polestar ook gewoon 3 kinderzitjes passen. Even geen tijd om de bron op te zoeken.
Op de achterbank of twee achter en bijrijder stoel? Want dat laatste is niet speciaal.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marve79
Ik reed een PHEV een Q7 maar elektrisch is belastingtechnisch toch interessanter.

Die EQB ziet er wel goed uit hoewel Mercedes niet direct mijn ding is. E-tron is geen optie, 350 km in de zomer is echt te weinig. Qua looks zou ik direct voor de Ionic 5 gaan dus die ga ik zeker proefrijden :)

Maar ik ga gewoon overal even kijken ook bij Tesla. Dank voor de suggesties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Marve79 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:18:
Ik reed een PHEV een Q7 maar elektrisch is belastingtechnisch toch interessanter.

Die EQB ziet er wel goed uit hoewel Mercedes niet direct mijn ding is. E-tron is geen optie, 350 km in de zomer is echt te weinig. Qua looks zou ik direct voor de Ionic 5 gaan dus die ga ik zeker proefrijden :)

Maar ik ga gewoon overal even kijken ook bij Tesla. Dank voor de suggesties :)
De e-tron komt verder dan de EQB. Ook kan de eerste sneller laden dus als je veel kilometers maakt is de e-tron de betere keuze. Ook veel mooier. Maar dat is persoonlijk. :)

Als je naar iets van netto 500km in de zomer wil op de snelweg moet je niet naar een SUV kijken denk ik. Maar met veel BEVs is dat best wel een uitdaging. Tenminste, met ~ 130.

[ Voor 22% gewijzigd door Inspired op 02-07-2022 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marve79
Inspired schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:35:
[...]

De e-tron komt verder dan de EQB. Ook kan de eerste sneller laden dus als je veel kilometers maakt is de e-tron de betere keuze. Ook veel mooier. Maar dat is persoonlijk. :)

Als je naar iets van netto 500km in de zomer wil op de snelweg moet je niet naar een SUV kijken denk ik. Maar met veel BEVs is dat best wel een uitdaging. Tenminste, met ~ 130.
Ja dat is ook wel waar. Maar het gros van mijn 'verre' ritten is naar bijv de ardennen. Dus max 150 km maar dus ook regelmatig in de winter. En ik wil wel op een acculading heen en weer kunnen want in Wallonie is het niet altijd evident om een laadstation te vinden.

Vakanties gaan we meestal met het vliegtuig behalve nu toevallig een keer naar Frankrijk met de auto door omstandigheden.

De etron is wel redelijk prijzig heb ik al gezien :) Maar ik ga ze allemaal eens bekijken en 'passen' wat groot genoeg is. Misschien is de ix3 ook nog wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Marve79 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 11:12:
[...]

Ja dat is ook wel waar. Maar het gros van mijn 'verre' ritten is naar bijv de ardennen. Dus max 150 km maar dus ook regelmatig in de winter. En ik wil wel op een acculading heen en weer kunnen want in Wallonie is het niet altijd evident om een laadstation te vinden.

Vakanties gaan we meestal met het vliegtuig behalve nu toevallig een keer naar Frankrijk met de auto door omstandigheden.

De etron is wel redelijk prijzig heb ik al gezien :) Maar ik ga ze allemaal eens bekijken en 'passen' wat groot genoeg is. Misschien is de ix3 ook nog wel een optie.
Volgens mij is Tesla daar wel bezig met nieuwe locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Leasebudget: 525 p/m + Max 105 euro p/m eigen bijdrage
Contractduur: 48 maanden
Merkbeleid, zo ja, welke: nee.
Specifieke wensen:
  • (wireless) Android Auto
  • Adaptive Cruise Control
  • Automaat
  • Station of Sedan
Op dit moment rij ik een Skoda Ocatavia 2018. welke ik 8 november 2023 moet inleveren.
Dus levertijden zijn niet echt een groot issue voor mij.

Short-list van opties:
- Toyota Corolla Touring Sports
- Skoda Octavia (Combi of sedan.. )
Alleen krijg ik dan de Adaptive cruise control er niet bij geklikt binnen budget

Geen idee of andere mensen nog goede suggesties hebben.

Uiteindelijke keuze:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

demonic schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 18:37:
Specifieke wensen:
  • Automaat
  • Station of Sedan
Op dit moment rij ik een Skoda Ocatavia 2018. welke ik 8 november 2023 moet inleveren.

Short-list van opties:
Alleen krijg ik dan de Adaptive cruise control er niet bij geklikt binnen budget

Uiteindelijke keuze:
Denk dat het voor jou nog wel lonend kan zijn om even een halfjaar aan te kijken wat de oorlog doet met de bijbehorende brandstof prijzen inflatie etc.
Ik kan mijn bij elkaar geklikt auto van vorig jaar december onderhand ook niet meer krijgen. Zit zwaar in de eigen bijdrage wat zwaar aantikt. Leasen is nu niet bepaald 'leuk' samenklikken in de snoepwinkel zeg maar.

Zo niet, check dan ook ff Seat Leon. Ik wilde de octavia maar vanwege levertijden niet gedaan. Dus Leon besteld en rij nu als voorloper is een nieuwe Toyota corolla touring sports. Dat is een prima auto, wel de minste van de drie wat mij betreft.

[ Voor 8% gewijzigd door Oekol op 02-07-2022 18:47 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
Oekol schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 18:44:
[...]

Denk dat het voor jou nog wel lonend kan zijn om even een halfjaar aan te kijken wat de oorlog doet met de bijbehorende brandstof prijzen inflatie etc.
Ik kan mijn bij elkaar geklikt auto van vorig jaar december onderhand ook niet meer krijgen. Zit zwaar in de eigen bijdrage wat zwaar aantikt. Leasen is nu niet bepaald 'leuk' samenklikken in de snoepwinkel zeg maar.

Zo niet, check dan ook ff Seat Leon. Ik wilde de octavia maar vanwege levertijden niet gedaan. Dus Leon besteld en rij nu als voorloper is een nieuwe Toyota corolla touring sports. Dat is een prima auto, wel de minste van de drie wat mij betreft.
Brandstof prijzen maken voor mij niet uit? of hoe bedoel je die?
En eigen bijdrage is nu ook 75 euro.. die paar euro extra maakt me niet heel veel uit.
Al is minder natuurlijk beter ;)

Zal de Seat ook is gaan bekijken.

[ Voor 6% gewijzigd door demonic op 02-07-2022 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:39

Orac

Ik mis je papa.

Wij mogen tegenwoordig alleen een EV leasen. Die prijzen zijn echt niet normaal. De EV's zijn kleiner / duurder! Ga maar eens een vervanger zoeken voor bijvoorbeeld een VW Passat. Gaat echt niet lukken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Orac schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 18:51:
Wij mogen tegenwoordig alleen een EV leasen. Die prijzen zijn echt niet normaal. De EV's zijn kleiner / duurder! Ga maar eens een vervanger zoeken voor bijvoorbeeld een VW Passat. Gaat echt niet lukken. :(
Een Passat is ook duurder dan 4/5 jaar geleden. En bij incl brandstof budget kan een BEV best interessant zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

demonic schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 18:49:
[...]

Brandstof prijzen maken voor mij niet uit? of hoe bedoel je die?
En eigen bijdrage is nu ook 75 euro.. die paar euro extra maakt me niet heel veel uit.
Al is minder natuurlijk beter ;)

Zal de Seat ook is gaan bekijken.
Voor mij ook niet (ook brandstof exclusief) toch is de seat leon van december 2021 tot nu 2022 60 euro netto duurder geworden als ik nu exact dezelfde zou bestellen. De modeljaar update begin 2022 scheelde ongeveer 10/15 euro. Doordat de hele wereld duurder wordt door de oorlog, inflatie, brandstofprijzen, krijg je minder auto voor hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
Oekol schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 19:13:
[...]

Voor mij ook niet (ook brandstof exclusief) toch is de seat leon van december 2021 tot nu 2022 60 euro netto duurder geworden als ik nu exact dezelfde zou bestellen. De modeljaar update begin 2022 scheelde ongeveer 10/15 euro. Doordat de hele wereld duurder wordt door de oorlog, inflatie, brandstofprijzen, krijg je minder auto voor hetzelfde geld.
ahh op die fiets. make sense... kleine note trouwens. voor de seat leon heb ik alleen keuze tussen 1.0 style of 1.0 reference of Reference Station 8)7 (allemaal zonder Automaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50
@Oekol auto's worden elk jaar duurder, niet goedkoper dus ik snap je "wacht nog even" argument niet. Enige wat goedkoper kan zijn is een uitlopend voorraadmodel, maar voorraadmodellen zijn ook schaars. De octavia heeft op dit moment een levertijd van 13 a 15 maanden en krijgt ook nog de jaarlijkse prijsstijging mee per 1 januari welke in de lease gewoon doorgerekend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

RobBrands schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:48:
[...]

Eigenlijk wat de rest ook al aangeeft. Inclusief brandstofcomponent passen de kia's en een Polestar 2 single motor standard range als je geen eigen bijdrage toe kan voegen. Zie links bij je keuzes, ik ben uitgegaan van de kaalste variant, zonder vervangend vervoer, maximaal eigen risico en zonder andere banden. Er is dus geen enkele optie toegevoegd.

Volkswagen Aerton (Hybrid business, sedan) - start op 942 pm.

Skoda Superb Combi PHEV business edition - start op 982 pm.

Polestar 2 (aansluiting laadpaal thuis, kan een dingetje zijn, tuin is net gedaan :) ) - start op 825 pm

Volvo S60T6 Plug in - start op 975 pm.

KIA Sportage PHEV - start op 864 pm

Kia Proceed 1.5 dct gt - start op 834 pm

Check hier eens. De brandstofcomponent zit er nog niet in. https://directlease.nl/zo...=SA&page=1&yearlyKm=30000
ah klopt, beetje mee laten slepen, ben gewoon auto gek.
Mag overigens zo gek doen als ik wil, maar eigen bijdrage komt er dan bij, wil ook nog wat over hebben voor leuke dingen :) .

Vandaag in mercedes CLA shooting brake gezeten, plug hybride, komt op 930 pmnd.
Interessante optie.

Kia sportage-Mercedes CLA shooting Brake- en toch die arteon (al is die wel prijzig) maar tja, je leeft maar 1 x.

Ga er nog echt even over nadenken, bedankt voor het leuke advies en meedenken _/-\o_

Chario2 (818126)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

jongetje schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:20:
@Oekol auto's worden elk jaar duurder, niet goedkoper dus ik snap je "wacht nog even" argument niet. Enige wat goedkoper kan zijn is een uitlopend voorraadmodel, maar voorraadmodellen zijn ook schaars. De octavia heeft op dit moment een levertijd van 13 a 15 maanden en krijgt ook nog de jaarlijkse prijsstijging mee per 1 januari welke in de lease gewoon doorgerekend wordt.
Zeker waar. Bedoel meer de normberekening. Die fluctueert op het ogenblik enorm. Kijk nog steeds zo af en toe. Als hij in dit tempo doorgaat kunnen we over halfjaar - bij wijze van- alleen nog een kia picanto bij elkaar klikken. Dit is anders dan de jaar updates zoals ik al aangaf. Die maakte dezelfde auto 10/15 euro duurder. Alle andere zaken in de wereld maakte de auto met de normberekening 50 euro duurder. De auto wordt dus niet duurder maar de normberekening wel en dat zorgt er voor dat je minder auto kan samenklikken.

@demonic ah das wel zonde. FR Business Intense is mooi compleet. Wellicht de style business intense? Als je van die corolla wel een automaat kan dan zal ik daar serieus naar kijken. Komt in 2023 weer een update mooi groter scherm en leukere daylight verlichting. Automaat is voor mij wel echt een dealbreaker. Is een must :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:40
demonic schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 18:37:
Specifieke wensen:
  • Automaat
  • Station of Sedan

Short-list van opties:

Uiteindelijke keuze:
Even nog wat vragen:
- Hoeveel mag de Fiscale waarde worden (ivm bijtelling)?
- Hoeveel extra wil je zelf eigenlijk betalen? Zelfs het basismodel van de Toyota krijg ik niet in de 525 exc btw gestopt bij directlease
- Ben je bereid een kleiner segment te accepteren (je zit nu in een D segment, mag een C of B ook? Een VW Polo/ Toyota Yaris is een B-segmenter, Mazda 3 hatchback / VW Golf Hatchback is een C segment)

En bedenk ook even: "Dan neem ik toch een hogere bijdrage" kost onder de streep meer dan je eigen hogere bijdrage eraf streept ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
D_Jeff schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:38:
[...]

Even nog wat vragen:
- Hoeveel mag de Fiscale waarde worden (ivm bijtelling)?
- Hoeveel extra wil je zelf eigenlijk betalen? Zelfs het basismodel van de Toyota krijg ik niet in de 525 exc btw gestopt bij directlease
Als de totale kosten(bijtelling+/-eigen bijdrage) onder de 300 blijft zou dat fijn zijn.
Als ik de toyota Business 1.8 bij Arval bij elkaar klik kom ik inderdaad uit op 525+80.
waardoor de kosten op 265 zitten, dat vind ik acceptabel.
- Ben je bereid een kleiner segment te accepteren (je zit nu in een D segment, mag een C of B ook? Een VW Polo/ Toyota Yaris is een B-segmenter, Mazda 3 hatchback / VW Golf Hatchback is een C segment)
Ik vind de ruimte die de octavia nu bied wel echt geweldig! Kleiner zou op zich wel kunnen. Maar veel minder zou no-go zijn. (een Yaris is bv. echt te klein voor mijn gevoel)
En bedenk ook even: "Dan neem ik toch een hogere bijdrage" kost onder de streep meer dan je eigen hogere bijdrage eraf streept ;)
Die volg ik niet helemaal. hogere bijdrage/eigen bijdrage... welke bijdragen hebben we dan?

[ Voor 45% gewijzigd door demonic op 02-07-2022 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

demonic schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:53:
[...]

Als de totale kosten(bijtelling+/-eigen bijdrage) onder de 300 blijft zou dat fijn zijn.
Als ik de toyota Business 1.8 bij Arval bij elkaar klik kom ik inderdaad uit op 525+80.
waardoor de kosten op 265 zitten, dat vind ik acceptabel.

[...]

Ik vind de ruimte die de octavia nu bied wel echt geweldig! Kleiner zou op zich wel kunnen. Maar veel minder zou no-go zijn. (een Yaris is bv. echt te klein voor mijn gevoel)

[...]

Die volg ik niet helemaal. hogere bijdrage/eigen bijdrage... welke bijdragen hebben we dan?
Mijn voorloper is een 1.8 active dacht ik, geen parkeersensoren wel camera. Is al prima auto!
Achterin is de seat wel ruimer en de octavia nog ruimer, maar verder prima te doen. Ik zou zeggen proefrijden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
@demonic Met je huidige eisen-/wensenlijst krijg ik alleen de Toyota Corrola 1.8 Hybrid als Hatchback passend zonder eigen bijdrage. Maar dan zit je wel op het instapmodel, weet niet of je daar vrolijk van wordt.

Een andere optie is dan de Kia Ceed station (handbak) of de Proceed (handbak, stukje duurder) als je het groter maar betaalbaar wil houden. Toch iets meer luxe? De Mazda3 sedan staat niet bekend om een ruimtewonder te zijn, maar wel om z'n prijs-kwaliteitsverhouding (leuke bijtelling, veel standaard aanwezig)

De genoemde 265 is netto bijtelling?

----------
Aanvul: Door een eigen bijdrage te betalen, verlaag je je bruto bijtelling. Maar door 1 euro bruto bijdrage te betalen, ga je geen 1 euro netto voordeel halen (onder de streep). Er zijn bepaalde mensen die denken dat het zo werkt, maar die komen van een koude kermis thuis.

[ Voor 20% gewijzigd door D_Jeff op 02-07-2022 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
D_Jeff schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:11:
@demonic Met je huidige eisen-/wensenlijst krijg ik alleen de Toyota Corrola 1.8 Hybrid als Hatchback passend zonder eigen bijdrage. Maar dan zit je wel op het instapmodel, weet niet of je daar vrolijk van wordt.

Een andere optie is dan de Kia Ceed station (handbak) of de Proceed (handbak, stukje duurder) als je het groter maar betaalbaar wil houden. Toch iets meer luxe? De Mazda3 sedan staat niet bekend om een ruimtewonder te zijn, maar wel om z'n prijs-kwaliteitsverhouding (leuke bijtelling, veel standaard aanwezig)
Leaseauto's zijn gewoon een drama op dit moment dus.
Ik zal de mazda 3 ook op het lijstje zetten voor tijdens de ronde langs dealers.
De genoemde 265 is netto bijtelling?
----------
Aanvul: Door een eigen bijdrage te betalen, verlaag je je bruto bijtelling. Maar door 1 euro bruto bijdrage te betalen, ga je geen 1 euro netto voordeel halen (onder de streep). Er zijn bepaalde mensen die denken dat het zo werkt, maar die komen van een koude kermis thuis.
Daar was ik me al van bewust. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
@demonic laat lease maar weg. Auto’s zijn schaars en dus duur. Prijsverhoging na prijsverhoging. Ook zie je dat menig WG niet of nauwelijks aan indexatie doet. Bij ons zijn de budgetten sinds 2017 niet aangepast. Terwijl er toch snel 20-25% verhoging in de tarieven te zien is. Luxe probleem maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Oekol schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 06:49:
[...]

Op de achterbank of twee achter en bijrijder stoel? Want dat laatste is niet speciaal.
op de achterbank

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruno_de_eend
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik heb een vraag. Ik heb van mijn nieuwe werkgever een indicatie budget + mogelijke eigen bijdrage gekregen en ik zat al een beetje het een en ander te configureren online. Maar hoeverre is bijv de berekening van DirectLease correct? (kan het heel erg afwijken of zitten ze aardig dichtbij?)

Als ik namelijk een van de bijtelling calculators gebruik waar ik oa mijn bruto jaarloon moet vermelden kom ik namelijk veel hoger uit qua kosten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
<GONE>

[ Voor 100% gewijzigd door D_Jeff op 03-07-2022 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
bruno_de_eend schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:28:
Ik heb een vraag. Ik heb van mijn nieuwe werkgever een indicatie budget + mogelijke eigen bijdrage gekregen en ik zat al een beetje het een en ander te configureren online. Maar hoeverre is bijv de berekening van DirectLease correct? (kan het heel erg afwijken of zitten ze aardig dichtbij?)

Als ik namelijk een van de bijtelling calculators gebruik waar ik oa mijn bruto jaarloon moet vermelden kom ik namelijk veel hoger uit qua kosten :(
Berekenhet is beter. Er staat ook een disclaimer bij de bijtelling van DirectLease. Dat er bepaalde zaken niet in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo

Directlease is qua leaseprijs vaak vrij goed (als je ook de winterbanden enzo toevoegt). De bijtelling is alleen dat, de kale bijtelling. Bij berekenhet en andere sites wordt veel beter aangegeven wat het over de breedte gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:41
hoeverre is bijv de berekening van DirectLease correct?
Die gebruik ik altijd zolang de officiele configurator nog niet open is en DL is een goede indicatie, waar je een paar tientjes bijop moet tellen. Laatste ervaring van maart dit jaar: Alphabet zat er 3 tientjes per maand boven en Arfal zat er net geen 2 tientjes boven. (Wat ik opvallend vond, het is een BMW, aangezien Alphabet ook bij BMW hoort ging ik er vooraf vanuit dat zij het goedkoopste konden aanbieden). Daarin zitten wel wat extra eisen van mijn werkgever zoals een brandblusser e.d.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 05-07-2022 06:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Allemachtig, wat een ellende met de keuze van leaseauto's op het moment. Enorme prijsschommelingen in het maandbedrag, enorme levertijden en het ergste nog, schrappen van opties op bepaalde uitvoeringen. Een 308 hybride op het oog, bijna besteld, oh wacht even... we schrappen een stuk of 5 opties als je auto vanaf oktober wordt geproduceerd. En de levertijd? Q2 2023.

Ik vind het eigenlijk niet eens meer leuk zo, je weet niet eens wat je binnen krijgt aan opties tegen die tijd. Ben ik nu zo moeilijk? Ik overweeg eigenlijk helemaal niet meer te bestellen en in een heel vervelende voorloper te blijven rijden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Yordi- schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:32:
Allemachtig, wat een ellende met de keuze van leaseauto's op het moment. Enorme prijsschommelingen in het maandbedrag, enorme levertijden en het ergste nog, schrappen van opties op bepaalde uitvoeringen. Een 308 hybride op het oog, bijna besteld, oh wacht even... we schrappen een stuk of 5 opties als je auto vanaf oktober wordt geproduceerd. En de levertijd? Q2 2023.

Ik vind het eigenlijk niet eens meer leuk zo, je weet niet eens wat je binnen krijgt aan opties tegen die tijd. Ben ik nu zo moeilijk? Ik overweeg eigenlijk helemaal niet meer te bestellen en in een heel vervelende voorloper te blijven rijden :-(
Zoek een voorraad auto? Laat je budget uitbetalen en koop een occasion/voorraad auto?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
Er zijn genoeg werkgevers die budget uit betalen niet als optie hebben.
Een voorraad auto is het ook niet altijd. Lokkertjes die er bijvoorbeeld niet zijn of toch niet conform speclijst zijn.

Lastig luxe probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50
Dean Martin schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:36:
[...]

Zoek een voorraad auto? Laat je budget uitbetalen en koop een occasion/voorraad auto?
Er zijn bijna geen voorraad auto's, juist door de lange levertijden. Ook leaseplan geeft aan problemen (te weinig wagens) met vervangend vervoer te hebben.
Als je bijv. bij Skoda kijkt zijn de "voorraad modellen" waar ze reclame mee maken, auto's die vorig jaar zijn besteld en na de zomer ergens binnen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 07:51:
[...]

Er zijn bijna geen voorraad auto's, juist door de lange levertijden. Ook leaseplan geeft aan problemen (te weinig wagens) met vervangend vervoer te hebben.
Als je bijv. bij Skoda kijkt zijn de "voorraad modellen" waar ze reclame mee maken, auto's die vorig jaar zijn besteld en na de zomer ergens binnen komen...
Misschien ben ik ietwat biased door mijn eigen zoektocht.
Daar waren genoeg voorraad modellen (Audi e-tron) beschikbaar. Maar als ik alleen al bij diezelfde dealerorganisatie kijk zie(zag) ik genoeg A3tjes, A4, A5, A6, Q3, Q5 etc. op voorraad (dus echt op voorraad, niet in bestelling).

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Voor voorraad auto's heb je twee opties:
1. Voorraad auto vanuit de LM zelf
2. Voorraad auto vanuit een auto dealer die de LM dan opkoopt.

Sowieso is het altijd snel schakelen omdat (afhankelijk van gewildheid van een model) het soms snel kan gaan (ook is de website niet altijd 100% up-to-date). Zorg dus dat je fleetagent wat tijd heeft om snel akkoorden etc te regelen.

Dan moet je nog even rekening houden met de regels van de LM (als je bij een dealer een voorraad auto ziet). Zo heeft LeasePlan de regel dat de auto niet ouder dan 2 jaar mag zijn en dat de dealer een merkdealer is.
Ook speelt bij auto's die al wat gereden hebben en dus niet helemaal nieuw zijn mee dat de leaseprijs anders kan zijn dan bij een echte nieuwe auto. Leaseprijs is afhankelijk van hoeveel maanden lease ze nog kunnen 'vangen' met hoeveel km de auto al heeft gereden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Griffin schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:56:

Sowieso is het altijd snel schakelen omdat (afhankelijk van gewildheid van een model) het soms snel kan gaan (ook is de website niet altijd 100% up-to-date). Zorg dus dat je fleetagent wat tijd heeft om snel akkoorden etc te regelen.

Dan moet je nog even rekening houden met de regels van de LM (als je bij een dealer een voorraad auto ziet). Zo heeft LeasePlan de regel dat de auto niet ouder dan 2 jaar mag zijn en dat de dealer een merkdealer is.
Ook speelt bij auto's die al wat gereden hebben en dus niet helemaal nieuw zijn mee dat de leaseprijs anders kan zijn dan bij een echte nieuwe auto. Leaseprijs is afhankelijk van hoeveel maanden lease ze nog kunnen 'vangen' met hoeveel km de auto al heeft gereden etc.
M.b.t. 2. Voorraad auto vanuit een auto dealer die de LM dan opkoopt. zijn er ook dealers die niet willen verkopen aan een LM omdat ze dan nl. geen onderhoud kunnen doen aan die auto als die naar de andere kant v.h. land gaat. En ze gaan tegenwoordig toch zo snel dat ze die ook wel slijten aan iemand in de buurt die de eerste jaren terugkomt voor onderhoud.
Althans dit is wat ik zag/hoorde afgelopen najaar.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanN93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:28
Wat dit betreft.. is het mogelijk om een voorraad auto te kiezen en dan nog opties te laten toevoegen? (zowel 'activeren' als op laten zetten).
Heb zelf wel wat dingen op het oog maar altijd missen er net 1-2 features die ik graag zou willen. Iemand ervaring toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
StephanN93 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:55:
[...]

Wat dit betreft.. is het mogelijk om een voorraad auto te kiezen en dan nog opties te laten toevoegen? (zowel 'activeren' als op laten zetten).
Heb zelf wel wat dingen op het oog maar altijd missen er net 1-2 features die ik graag zou willen. Iemand ervaring toevallig?
Dat zal afhankelijk zijn van wat je wil. Even extra sensoren inbouwen zullen ze niet (kunnen) doen. Een trekhaakje of leer achteraf zou kan natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPJK
Ik heb onlangs inderdaad meegemaakt dat een voorraadauto uit 2021 boven budget uitkwam, terwijl een nieuw te bestellen model keurig binnen budget paste. Verbaasde mij enorm, maar met deze uitleg valt er iets voor te zeggen. Qua opties/uitvoering/ kleur was het precies de auto die ik op het oog had om te bestellen.

[ Voor 5% gewijzigd door RPJK op 06-07-2022 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Dean Martin schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:36:
[...]

Mijn werkgever heeft inderdaad de mogelijkheid om een groot deel van het budget uit te keren, maar na veel rekenen levert dat momenteel met de huidige brandstofprijzen niks op. En het komt niet goed uit nu geld te steken in een privé auto. Ze kopen bij ons ook het eigen risico af... als ik dat gemak dan vergelijk (0 euro eigen risico, schade altijd zo gepiept) met het particuliere verzekeren... dan is dat toch ook alweer heel veel gemak hoor. En dan het risico van groot onderhoud.. enfin... Voorraad is ook nauwelijks beschikbaar.
RPJK schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:58:
[...]

Ik heb onlangs inderdaad meegemaakt dat een voorraadauto uit 2021 boven budget uitkwam, terwijl een nieuw te bestellen model keurig binnen budget paste. Verbaasde mij enorm, maar met deze uitleg valt er iets voor te zeggen. Qua opties/uitvoering/ kleur was het precies de auto die ik op het oog had om te bestellen.
Dit komt ook doordat de LM afspraken heeft met grote dealers voor nieuw. De kortingen die ze krijgen duizel je van, ooit wel eens per ongeluk bij een vorige BMW gezien... héél andere prijzen dan een particulier betaalt voor een nieuwe auto. Terwijl sommige occasions met weinig kilometers nu voor meer dan nieuw verkocht worden.

Hoe dan ook, grootste probleem vind ik toch wel het schrappen van opties. Die levertijd, ok. Maar als ik nu 2 weken geleden een auto had besteld waren er gewoon een aantal opties niet geleverd. Ik vraag me ook echt af wat te doen als je standaarduitrusting mist. Als ik ga zoeken krijg ik resultaten dat je als particulier gecompenseerd moet worden... als zakelijke rijder vind ik niks. Het levert niks op (misschien een euro netto bijtelling...). Heeft iemand al eens met dit bijltje gehakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Yordi- schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:15:
Mijn werkgever heeft inderdaad de mogelijkheid om een groot deel van het budget uit te keren, maar na veel rekenen levert dat momenteel met de huidige brandstofprijzen niks op. En het komt niet goed uit nu geld te steken in een privé auto. Ze kopen bij ons ook het eigen risico af... als ik dat gemak dan vergelijk (0 euro eigen risico, schade altijd zo gepiept) met het particuliere verzekeren... dan is dat toch ook alweer heel veel gemak hoor. En dan het risico van groot onderhoud.. enfin... Voorraad is ook nauwelijks beschikbaar.
Schade voor reizen voor de werkgever is altijd te verhalen op de werkgever. Is niet erg bekend en werkgevers zijn daar niet happig op, maar het is wel zo.
Eigen risico voor een zakelijke lease is alleen voor priveritten toepasbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

True schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 10:23:
[...]

Schade voor reizen voor de werkgever is altijd te verhalen op de werkgever. Is niet erg bekend en werkgevers zijn daar niet happig op, maar het is wel zo.
Eigen risico voor een zakelijke lease is alleen voor priveritten toepasbaar.
Gaan een beetje offtopic zo... maar als jij te laat remt en dus een kop-staart botsing hebt (of bijv. tijdens achteruit rijden een paaltje over het hoofd ziet)... hoezo moet de werkgever daar dan voor betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Griffin schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:05:
[...]

Gaan een beetje offtopic zo... maar als jij te laat remt en dus een kop-staart botsing hebt (of bijv. tijdens achteruit rijden een paaltje over het hoofd ziet)... hoezo moet de werkgever daar dan voor betalen?
Omdat je voor je werkgever op pad bent. Als jij per ongeluk een bak koffie over je werklaptop gooit, hoef je ook geen nieuwe laptop te betalen. Enige uitzondering zijn verkeersboetes, omdat die niet als een ongeluk worden gezien en gemakkelijk te voorkomen zijn. En als je iets opzettelijk gaat doen en dat kan bewezen worden, dan is het ook een ander verhaal.

[ Voor 31% gewijzigd door JTHZZ op 06-07-2022 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Griffin schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:05:
[...]

offtopic:
Eens dat het OT wordt hier, laten we er rustig hier: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 verder over discussiëren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrUnknown1898
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-07 15:38
Allright, keuze is gemaakt. Kia Sportage GT-Line Black Pearl Metallic (inclusief trekhaak). Levering, Q3 dit jaar.

[ Voor 16% gewijzigd door MrUnknown1898 op 06-07-2022 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

MrUnknown1898 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:34:
Allright, keuze is gemaakt. Kia Sportage GT-Line Black Pearl Metallic (inclusief trekhaak). Levering, Q3 dit jaar.
Welke leasmaatschappij ?

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrUnknown1898
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-07 15:38
ALC (via LP volgens mij ja), kleur was niet mijn eerste keus, maar dat was niet zo'n ramp toen ik de levertijd van mijn eerste keus (Experience Green of Yuca Steel Grey) hoorde.

[ Voor 23% gewijzigd door MrUnknown1898 op 06-07-2022 15:48 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.