Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Dit betreft het "Keuze leaseauto topic", niet het "Hoeveel verbruikt een EV topic". Graag weer ontopic.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:06
** Feedback op moderatie mag in het Feedback topic, niet hier. **

[ Voor 84% gewijzigd door Taro op 21-05-2022 20:53 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-05 15:36
RangedNeedles schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:27:
[...]

Werkt dit eigenlijk wat degelijk samen met een non-Android smartphone? En moet je verplicht een Google account hebben of linken? Da's wat me altijd wat tegenhoudt als fabrikanten komen aanzetten met AA.
Toegegeven, ik moet hier zelf eens wat opzoekwerk verrichten :+
Ja werkt prima met iPhone, zowel bellen als bijv digital key. De apps draaien op de Android automotive van de auto en zijn onafhankelijk van je telefoon. Verder hebben de apps toegang tot de auto data. Easypark beëindigt parkeeracties als je weer gaat rijden en Google Maps berekent (zeer accuraat!) je aankomst-SoC van iedere bestemming en past die live aan aan de hand van verbruik, temperatuur, verkeer, route. Als je de play store wilt gebruiken voor apps heb je een Google account nodig. Anders heb je alleen Google Maps en spotify (die staan er al op)

[ Voor 10% gewijzigd door JTHZZ op 21-05-2022 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransmuilenburg
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19-10-2022
Het verzoek van de moderator om het vorige topic voort te zetten in dit topic:

Laatste reactie die ik kreeg:
Even een tip als je nog even kan wachten. Dit najaar zou de Q6 e-tron uitkomen met de nieuwe techniek.

Een kameraad van mij was ook aan het zoeken. De e-tron GT en Taycan zijn net iets te duur, de iX heeft zijn looks en de e-tron is al iets ouder. Zijn conclusie was om zijn A6 te houden en te wachten op de A6 Avant e-tron in 2024.
De Q6 heb ik inderdaad wat over gehoord. Echter vind ik deze er net als de Q4 verschrikkelijk uitzien. De normale Audi Etron vind ik er erg straks en des Audi uitzien. De Q4 en Q6 vind ik op dit gebied zwaar tegenvallen. Ze zien er, naar mijn mening, uit als net niet versies van de etron.

Wat betreft de A6 Avant Etron: Dit vind ik dan wel weer een prachtige auto. Is er al meer over deze auto bekend? Prijzen en/of actieradius?

Ik denk niet dat ik het huidige lease contract met 2 jaar kan verlegen om te wachten op de A6 etron. Wellicht als volgende auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhart
  • Laatst online: 24-05-2022
Voor wat ik heb gelezen komt de A6 etron in verschillende sterke elektromotoren en wordt verwacht dat deze een actieradius van zo'n 700km zal hebben. Mocht dit zo zijn dan gok ik in praktijk iets 550-600 km?

Op internet kom ik een prijs van 60.000 pond tegen. Dit is zo'n 70.000 euro, maar of dit echt reëel is durf ik niet te zeggen. Misschien voor de lichtste motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:32
Dan heb je het volgens mij op zijn vroegst over 2024, als dat al gaat lukken met de problemen van de huidige tijd.

Als je dit jaar een nieuwe BEV wilt rijden zijn er maar een paar opties. In de prijsklasse zou ik voor de Audi e-tron gaan.

[ Voor 35% gewijzigd door Inspired op 24-05-2022 10:52 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhart
Inspired schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:49:
Dan heb je het volgens mij op zijn vroegst over 2024, als dat al gaat lukken met de problemen van de huidige tijd.

Als je dit jaar een nieuwe BEV wilt rijden zijn er maar een paar opties. In de prijsklasse zou ik voor de Audi e-tron gaan.
Ja, je hebt maar zo de kans dat je die voor 2025 ook niet op de weg zal gaan zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gieltempel
Maserati schijnt ook nog me een elektrische auto te komen in 2023. Ik zie alleen wel dat deze zo'n 300 miles range heeft. Dit is omgerekend zo'n 480km actieradius. Ik dat iets? Voor wat ik kan zien zal die wel binnen de prijsklasse vallen waar je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Gieltempel schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:56:
Maserati schijnt ook nog me een elektrische auto te komen in 2023. Ik zie alleen wel dat deze zo'n 300 miles range heeft. Dit is omgerekend zo'n 480km actieradius. Ik dat iets? Voor wat ik kan zien zal die wel binnen de prijsklasse vallen waar je zoekt.
Vanaf een ton wat ik zo zie. Dan rek je het budget dus wel wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransmuilenburg
Reinhart schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:47:
Voor wat ik heb gelezen komt de A6 etron in verschillende sterke elektromotoren en wordt verwacht dat deze een actieradius van zo'n 700km zal hebben. Mocht dit zo zijn dan gok ik in praktijk iets 550-600 km?

Op internet kom ik een prijs van 60.000 pond tegen. Dit is zo'n 70.000 euro, maar of dit echt reëel is durf ik niet te zeggen. Misschien voor de lichtste motor?
Dat klinkt dikke prima, maar dat is het enige probleem de levertijd. Ik denk inderdaad dat als het zo doorgaat deze auto voor 2025 niet zal rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransmuilenburg
Inspired schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:49:

De Audi etron vind ik zelf ook een erg mooie auto. Na het lezen van deze Audi e-tron review blijkt dit ook echt wel een goede elektrische auto te zijn. Enige nadeel is dan weer dat hij al wel enige tijd op de markt is en je hem daarom al aardig veel ziet rijden. Ook de range is in vergelijking met de nieuwe elektrische auto's een stukje minder, maar dat zal je altijd blijven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransmuilenburg
Gieltempel schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:56:
Maserati vind ik wel een mooie auto, maar als die inderdaad begint vanaf 100K is die voor mij toch wat aan de dure kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhart
E-tron is echt een topwagen! Nu met de bizarre levertijden is er alleen erg veel vraag naar de jong gebruikte e-tron. Ik raad je daarom wel aan om op korte termijn even te gaan kijken naar wat auto's, want ze worden de laatste tijd alleen maar duurder door de grote vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flinx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:49
Hallo beste Tweakers,
Ik ben al een tijdje aan het lurken, maar heb nog niet de aandrang gehad om iets te posten. Tot nu.

Ik moet per 1 januari 2023 mijn leasewagen inleveren en ben aan het zoeken naar de vervanger.

Leasebudget: €925,-
Kilometrage per jaar: 30.000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief, verbruik wordt volgens mij bepaald door de leasemaatschappij.
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen merkbeleid
Overige afhankelijkheden: Electrisch/Plugin Hybrid is vooralsnog niet mogelijk.
Specifieke wensen:
Binnenkort verwachten we er een kleine bij, dus ik zit te kijken naar een auto met wat meer ruimte.
Ik heb het niet zo op SUV's, dus waarschijnlijk een station.
Ik ben meer van comfort dan performance en kan een goeie audio installatie wel waarderen.
Als het even kan ga ik voor een automaat.
Uiteindelijke keuze:
Nog niet genomen.

Edit: Nog goed om te noemen:
Ik heb mezelf voorgenomen het niet te bont te maken qua budgetoverschrijding :P
Ik probeer onder de 38.000 fiscale waarde te blijven.

Wat ik tot nu toe heb gezien en overwogen:

Toyota Corolla: Fijn en compleet. Wel vrij smal heb ik het idee.
Peugeot 308: Ziet er heel mooi uit imho. Ik hoor wel van collega's gemixte ervaringen met peugeot. Dit is weliswaar een gloednieuw model, dus zou ik de gok durven wagen? Verder lijkt de voorruit vrij klein tov andere auto's.
Ford Focus: Verrassend ruim tov andere auto's die ik bekeken heb. Volgens mij wel qua features vrij saai, tenzij ik het verkeerde model onder ogen heb gehad.

Ik heb nog het voornemen om binnenkort wat proefritten te gaan maken, om zo wat ervaringen op te doen.
Maar ik ben benieuwd of jullie nog interessant aan- of afraders hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Flinx op 03-06-2022 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh00pz
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-03 15:42
Flinx schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:32:
Hallo beste Tweakers,
Ik ben al een tijdje aan het lurken, maar heb nog niet de aandrang gehad om iets te posten. Tot nu.

Ik moet per 1 januari 2023 mijn leasewagen inleveren en ben aan het zoeken naar de vervanger.

Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief, verbruik wordt volgens mij bepaald door de leasemaatschappij.
Specifieke wensen:
Binnenkort verwachten we er een kleine bij, dus ik zit te kijken naar een auto met wat meer ruimte.
Ik ben meer van comfort dan performance en kan een goeie audio installatie wel waarderen.
Uiteindelijke keuze:
Nog niet genomen.

Peugeot 308: Ziet er heel mooi uit imho. Ik hoor wel van collega's gemixte ervaringen met peugeot. Dit is weliswaar een gloednieuw model, dus zou ik de gok durven wagen? Verder lijkt de voorruit vrij klein tov andere auto's.
Ford Focus: Verrassend ruim tov andere auto's die ik bekeken heb. Volgens mij wel qua features vrij saai, tenzij ik het verkeerde model onder ogen heb gehad.

Ik heb nog het voornemen om binnenkort wat proefritten te gaan maken, om zo wat ervaringen op te doen.
Nieuwe opel astra gezien? Best uigesproken design, dus is hit or miss :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-05 10:57
wh00pz schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:42:
[...]

Eens! De betere peug wat mij betreft, vooral aangezien het kleine stuurtje van de peug voor mij niet werkt ;) .
Uiteraard kan je ook nog naar de VAG 3-ling kijken, waarbij de Octavia denk ik op dit moment de beste optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Hallo beste Tweakers,

Specifieke wensen:
Uiteindelijke keuze:
Nog niet genomen.

Je zou nog naar de Kia Ceed kunnen kijken, is leuk en betaalbaar aan te kleden. Pluspunt is dat infotainment systeem in de Kia wel goed is, maar persoonlijk zou ik voor de Toyota Corolla Touring Sports gaan.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:58

Oekol

waka waka hey hey

Hallo beste Tweakers,

Specifieke wensen:
Uiteindelijke keuze:
Nog niet genomen.

Heb nu een corolla touring sports als voorloper en als je brandstof incl hebt is het een prima optie denk ik. Let wel op dat de deur achter laag is of zo. Kom van een golf en daar nooit last gehad van het volgende: we vervoeren de stoel achterwaarts van dochter, in de corolla veel minder ruimte (wellicht door accu?) en daardoor meerdere malen hoofd van dochter tegen bovenkant deurpost aangestoten. Nu stoel voorwaarts gedraaid en nu gaat het goed. Golf had dit totaal niet en bestelde seat leon sportstourer ook niet.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 11-05 21:33
Hallo beste Tweakers,

Specifieke wensen:
Uiteindelijke keuze:
Nog niet genomen.

Ik mis in dit stukje ook nog of je bijtelling nog een struikelpunt vind.

De een vind ~ 36k fiscaal op 22% de max, de ander begint pas bij ~500k op 22% een grens te trekken.

Daarnaast ben ik even benieuwd waarom een PHEV geen optie kan/mag zijn?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flinx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:49
wh00pz schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:42:
[...]
Die heb ik gemist.
Ik vind hem er niet verkeerd uitzien, ook daar maar eens een kijkje nemen.
Smobbo schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:23:
[...]
Eens! De betere peug wat mij betreft, vooral aangezien het kleine stuurtje van de peug voor mij niet werkt ;) .
Uiteraard kan je ook nog naar de VAG 3-ling kijken, waarbij de Octavia denk ik op dit moment de beste optie is.
Dat stuurtje weet ik ook even niet wat ik van moet vinden.
Ocatavia wil ik nog bekijken. ik heb wel de andere bekende VAG'er bekeken, de Golf, maar die viel tegen. Interieur was saai en ronduit lelijk.
Oekol schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 18:56:
[...]
Heb nu een corolla touring sports als voorloper en als je brandstof incl hebt is het een prima optie denk ik. Let wel op dat de deur achter laag is of zo. Kom van een golf en daar nooit last gehad van het volgende: we vervoeren de stoel achterwaarts van dochter, in de corolla veel minder ruimte (wellicht door accu?) en daardoor meerdere malen hoofd van dochter tegen bovenkant deurpost aangestoten. Nu stoel voorwaarts gedraaid en nu gaat het goed. Golf had dit totaal niet en bestelde seat leon sportstourer ook niet.
Dat is wel goed om naar te kijken, inderdaad.
Dit zijn nou het soort zaken waar je normaal niet op let als je bij de dealer staat :P
D_Jeff schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:03:
[...]

Ik mis in dit stukje ook nog of je bijtelling nog een struikelpunt vind.

De een vind ~ 36k fiscaal op 22% de max, de ander begint pas bij ~500k op 22% een grens te trekken.

Daarnaast ben ik even benieuwd waarom een PHEV geen optie kan/mag zijn?
Goeie punten.
Ik probeer zeker op de bijtelling te letten en niet al te veel over het budget heen te gaan (Al zie ik nu al als ik in het leaseportaal neus dat dat onvermijdelijk gaat zijn).
Ik wil graag onder onder de 38.000 euro fiscale waarde blijven en hoop niet meer dat 100 euro boven budget uit te komen. Ik zal dit ook nog even in mijn originele post erbij zetten.

Vwb PHEV, mijn werkgever heeft slechte ervaringen met PHEV rijdende collega's (wel tanken, niet laden) in het verleden en daardoor deze geheel verboden.
Electrisch mag wel, maar is door mijn persoonlijke situatie lastig/niet mogelijk (iets met laadpalen en het plaatsen ervan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:10

Griffin

Is mythical

Griffin schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:11:
[...]

Update, leveringsweek 23 en dan heeft de dealer nog ongeveer 2 weken nodig voor afleveren en trekhaakmontage. De bestelling is 7-3 gedaan, dus in totaal iets meer dan 3 maanden wachttijd... erg netjes :)

Het gaat trouwens om een Kia Ceed Sportswagon Dynamics Plus Line in Dark Penta Metal (via leaseplan)
Leverweek was ingegaan dus ik ga even wat informatie ophalen bij dealer en LM... blijkt de hele order geannuleerd te zijn. Reden... de 1.5T-GDi MHEV is niet meer leverbaar/gemaakt zegt Kia... dus alle orders worden gecanceld :(

Gelukkig kan ik nog even in de huidige auto rijden en de LM gaat nog via onze fleetagent/office manager wat opties opstellen.
* Griffin is not happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-05 21:05
Fijn dat je er nu pas achterkomt, lijkt me dat de dealer (en hopelijk de LM) dit al wisten voordat hij ineens niet op de vrachtwagen bleek te staan...

Ik hoop voor je dat inflatie en/of herindexering van brandstofprijzen je niet te veel gaan beperken bij het uitzoeken van iets anders!

[ Voor 31% gewijzigd door jjkester op 07-06-2022 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:29
Griffin schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:51:
[...]

Leverweek was ingegaan dus ik ga even wat informatie ophalen bij dealer en LM... blijkt de hele order geannuleerd te zijn. Reden... de 1.5T-GDi MHEV is niet meer leverbaar/gemaakt zegt Kia... dus alle orders worden gecanceld :(

Gelukkig kan ik nog even in de huidige auto rijden en de LM gaat nog via onze fleetagent/office manager wat opties opstellen.
* Griffin is not happy
Bijzondere manier van communiceren 8)7 Welke LM? Hij is bij Athlon nog steeds te configureren en te bestellen.
Maar ben blij dit nu te lezen. Twijfelde nog over een ceed sw 1.5 automaat als optie voor een nieuwe lease, die was gunstig geprijsd. Ik ben vandaag ook nog bij de dealer geweest en daar de nieuwe sportage bekeken. Ook een mooie auto en past ook net in budget in de hybrid uitvoering. Die was volgens de dealer te leveren rond september/oktober. En nog te bestellen bij Athlon als Athlon editie, geen idee wat het precies inhoud maar die leaseprijs was gunstig en die zouden sneller leverbaar moeten zijn maar geen idee hoe snel.

[ Voor 3% gewijzigd door JvdW op 07-06-2022 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

jjkester schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:22:
Fijn dat je er nu pas achterkomt, lijkt me dat de dealer (en hopelijk de LM) dit al wisten voordat hij ineens niet op de vrachtwagen bleek te staan...

Ik hoop voor je dat inflatie en/of herindexering van brandstofprijzen je niet te veel gaan beperken bij het uitzoeken van iets anders!
Ik hoor het dus omdat ik zelf ga bellen omdat deze week het de afleverweek is maar ik nog niets gehoord heb. Het is gewoon erg vaag dat dit nu pas zo naar buiten komt.

En een andere auto... tja ik ga kijken wat ze aan alternatieven gaan geven maar ik verwacht momenteel niets te kunnen leasen voor het budget wat ik heb i.c.m. de km/jr en wensen. Gelukkig kan ik de huidige Octavia uit juli 2018 nog 1 jaar doorrijden.

* Griffin gaat nog maar een keer praten op het kantoor waarom ik in hemelsnaam een 40k km contract moet terwijl ik dit never nooit rij.
JvdW schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:31:
[...]

Bijzondere manier van communiceren 8)7 Welke LM? Hij is bij Athlon nog steeds te configureren en te bestellen.
Maar ben blij dit nu te lezen. Twijfelde nog over een ceed sw 1.5 automaat als optie voor een nieuwe lease, die was gunstig geprijsd. Ik ben vandaag ook nog bij de dealer geweest en daar de nieuwe sportage bekeken. Ook een mooie auto en past ook net in budget in de hybrid uitvoering. Die was volgens de dealer te leveren rond september/oktober. En nog te bestellen bij Athlon als Athlon editie, geen idee wat het precies inhoud maar die leaseprijs was gunstig en die zouden sneller leverbaar moeten zijn maar geen idee hoe snel.
Het is bij LeasePlan en toen ik ze belde gaven ze ook aan dat ik op de lijst stond om gister of vandaag te bellen... tja dat moet ik dan maar geloven. Het rare is dat ik de auto die ik besteld had nog steeds kan samenstellen bij LeasePlan maar ook op de Kia site, erg vaag allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:00
Griffin schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:02:
* Griffin gaat nog maar een keer praten op het kantoor waarom ik in hemelsnaam een 40k km contract moet terwijl ik dit never nooit rij.
Heb je wel een 40k contract? Ik moet voor de leasenorm van waar ik werk ook 40k per jaar opgeven, maar het daadwerkelijke contract is 25k. Puur om ervoor te zorgen dat mensen die veel zakelijk moeten rijden niet een kleinere auto voor hun budget hebben dan mensen die weinig/minder rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

jongetje schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:52:
[...]

Heb je wel een 40k contract? Ik moet voor de leasenorm van waar ik werk ook 40k per jaar opgeven, maar het daadwerkelijke contract is 25k. Puur om ervoor te zorgen dat mensen die veel zakelijk moeten rijden niet een kleinere auto voor hun budget hebben dan mensen die weinig/minder rijden.
Snap niet helemaal wat je zegt maar we hebben allemaal gewoon een 40k km contract en 48maanden.

Maar nu weer terug on topic en het over auto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Griffin schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:02:
[...]

Het is bij LeasePlan en toen ik ze belde gaven ze ook aan dat ik op de lijst stond om gister of vandaag te bellen... tja dat moet ik dan maar geloven. Het rare is dat ik de auto die ik besteld had nog steeds kan samenstellen bij LeasePlan maar ook op de Kia site, erg vaag allemaal.
Tsja, je kunt niets anders dan maar aannemen dat het zo is inderdaad, maar vindt het totaal niet netjes.
Zou mij niets verbazen als je een andere kia dealer belt en dan een compleet ander verhaal hoort...

Ik ga morgen proefrijden in de nieuwe Kia Sportage 1.6 T-GDi Hybrid :)
We hebben al proefgereden in de nieuwe Peugeot 308 SW GT 1.2 PT 130pk EAT8 en mijn vrouw was gelijk om en die wil geen hoge auto :+ . Beide auto's passen net in het budget, de Kia in de Dynamic Plusline en de Peugeot in de GT Pack Business 1.2 uitvoering. Ik ben nog niet helemaal om voor de Peugeot, in de Peugeot toch iets meer lawaai binnen dan de huidige Skoda Octavia. En een trekhaak past niet meer in budget, een aftermarket trekhaak voor de Peugeot is er nog niet, daardoor wil mijn vrouw toch wel proefrijden in de Kia waar wel achteraf een trekhaak op te zetten is zelf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-05 23:05
JvdW schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 18:22:
[...]

Tsja, je kunt niets anders dan maar aannemen dat het zo is inderdaad, maar vindt het totaal niet netjes.
Zou mij niets verbazen als je een andere kia dealer belt en dan een compleet ander verhaal hoort...

Ik ga morgen proefrijden in de nieuwe Kia Sportage 1.6 T-GDi Hybrid :)
We hebben al proefgereden in de nieuwe Peugeot 308 SW GT 1.2 PT 130pk EAT8 en mijn vrouw was gelijk om en die wil geen hoge auto :+ . Beide auto's passen net in het budget, de Kia in de Dynamic Plusline en de Peugeot in de GT Pack Business 1.2 uitvoering. Ik ben nog niet helemaal om voor de Peugeot, in de Peugeot toch iets meer lawaai binnen dan de huidige Skoda Octavia. En een trekhaak past niet meer in budget, een aftermarket trekhaak voor de Peugeot is er nog niet, daardoor wil mijn vrouw toch wel proefrijden in de Kia waar wel achteraf een trekhaak op te zetten is zelf :D
Hier ook in de markt voor een Peugeot 308 SW GT 1.2 EAT8 of de nieuwe Astra Sportstourer GS line 1.2. Check bij die 308 wel even of de GT Pack te bestellen is. Ik kreeg bericht van de LM dat de GT Pack Business helaas niet meer te bestellen is (Broekhuis lease). De GT Pack is ook niet te configureren via Peugeot.nl. Mocht je switchen naar de GT uitvoering dan is een trekhaak misschien wel weer een optie..

Heb ook een tijdje getwijfeld tussen een Kia Sportage of toch weer een station (huidig Octavia combi) maar vind het design van Peugeot zeer geslaagd en de GT uitvoering ook al behoorlijk compleet. Na een proefrit gemaakt te hebben in de 308 toch wel zeer positief verrast over o.a. de soepele 8 traps automaat, het rijgedrag en infotainment. Vind het infotainment persoonlijk niet zo traag reageren zoals in veel YouTube reviews wordt beweert.

Doordat de Astra op hetzelfde platform staat ook nieuwsgierig hoe de Astra is. Helaas staat die hier in de buurt nog nergens in de showroom om even een proefrit te maken. Misschien zijn er andere Tweakers die al wat ervaringen hebben opgedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Ibin schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:05:
[...]

Hier ook in de markt voor een Peugeot 308 SW GT 1.2 EAT8 of de nieuwe Astra Sportstourer GS line 1.2. Check bij die 308 wel even of de GT Pack te bestellen is. Ik kreeg bericht van de LM dat de GT Pack Business helaas niet meer te bestellen is (Broekhuis lease). De GT Pack is ook niet te configureren via Peugeot.nl. Mocht je switchen naar de GT uitvoering dan is een trekhaak misschien wel weer een optie..

Heb ook een tijdje getwijfeld tussen een Kia Sportage of toch weer een station (huidig Octavia combi) maar vind het design van Peugeot zeer geslaagd en de GT uitvoering ook al behoorlijk compleet. Na een proefrit gemaakt te hebben in de 308 toch wel zeer positief verrast over o.a. de soepele 8 traps automaat, het rijgedrag en infotainment. Vind het infotainment persoonlijk niet zo traag reageren zoals in veel YouTube reviews wordt beweert.

Doordat de Astra op hetzelfde platform staat ook nieuwsgierig hoe de Astra is. Helaas staat die hier in de buurt nog nergens in de showroom om even een proefrit te maken. Misschien zijn er andere Tweakers die al wat ervaringen hebben opgedaan. :)
Op de site van Peugeot is te lezen dat de GT business vanaf productie datum oktober niet meer leverbaar is. Er zit nog best wat verschil in de GT en de GT business. De goedkopere GT was ook duurder in de lease dan de GT business en viel volgens de configurator van de LM dan zelfs net buiten budget

De Opel was in de lease ook flink duurder met vergelijkbare opties dus die viel helemaal af. Heeft denk ik alles te maken met de verwachte restwaarde en het geschatte brandstofverbruik. Mijn LM houd met de calculatie rekening met beide omdat mijn budget inclusief brandstof is, zit je er 1 cent boven dan kun je niet bestellen. Dus het verbaasd mij al dat de Sportage binnen budget viel. (alleen in de athlon editie, maar die is qua opties gelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Hoi lieve medetweakers.

Ik mag een leaseauto uitzoeken van de baas.
Yes! Joepie! Leuk!

Ik heb alleen een probleem. Ik ben 2.11 en de baas heeft als voorwaarde van de leaseauto dat het een elektrische auto is.

enig idee welke auto's verstelbare stoelen hebben die laag kunnen of hoog plafond hebben?
Ik heb nu een auto waarbij ik de binnenspiegel heb verwijderd om het rechterwegdek te kunnen zien; de verwachting is dat dit eventjes niet kan bij de leasebak.

Help! Zijn er medetweakers met een e-auto die ook fucking lang zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
_Quadro schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:37:
Hoi lieve medetweakers.

Yes! Joepie! Leuk!

Ik heb alleen een probleem. Ik ben 2.11 en de baas heeft als voorwaarde van de leaseauto dat het een elektrische auto is.

enig idee welke auto's verstelbare stoelen hebben die laag kunnen of hoog plafond hebben?
Ik heb nu een auto waarbij ik de binnenspiegel heb verwijderd om het rechterwegdek te kunnen zien; de verwachting is dat dit eventjes niet kan bij de leasebak.

Tesla Model Y? Skoda Enyaq? VW id4? Anders toch maar een auto met panoramadakje nemen ;)

Ik zou zeggen ga vooral bij wat dealers langs om proef te zitten. Want 2.11 voor jou hoeft niet hetzelfde te zijn als de buurman met 2.11 (verhouding bovenlichaam/onderlichaam).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Hoi lieve medetweakers.

Yes! Joepie! Leuk!

Heb bij mijn e-tron wel het idee dat het zou kunnen passen.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:42

PeaceNlove

Deugleuter

Hoi lieve medetweakers.

Yes! Joepie! Leuk!

Kia Niro, het oude model, zal hoogstwaarschijnlijk te laag voor je zijn. Er is net een flinke update gekomen, maar betwijfel of die dan wel gaat passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-05 09:45
Griffin schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:51:
[...]

* Griffin is not happy
Bijzonder verhaal… bij mij was een vergelijkbare situatie met de reguliere Kia Ceed maar dan met de 1.0 motor (zelfde verhaal dat de motor niet meer te bestellen was ivm deze uitvoering…) Ik heb daarop een offerte gekregen voor de dynamicplusline met 1.5 mhev wat iets duurder uitviel, maar wel meer motor, dus was ik akkoord mee gegaan.

In eerste instantie verwachtte levertijd januari. Vandaag bericht gehad dat de bestelling geplaatst was door de dealer en levering naar verwachting augustus of september gaat worden (dit jaar nog) maar die tijdslijn neem ik met een flink pak zout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:45
Hoi lieve medetweakers.

Yes! Joepie! Leuk!

Hyundai IONIQ5 zou ik ook gaan proefzitten. Ik heb een shitload aan hoofdruimte over. Je kan ook wat filmpjes kijken van Roland Tameling aka Huge Car Guy voor inspiratie.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Maffo schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:43:
[...]

Bijzonder verhaal… bij mij was een vergelijkbare situatie met de reguliere Kia Ceed maar dan met de 1.0 motor (zelfde verhaal dat de motor niet meer te bestellen was ivm deze uitvoering…) Ik heb daarop een offerte gekregen voor de dynamicplusline met 1.5 mhev wat iets duurder uitviel, maar wel meer motor, dus was ik akkoord mee gegaan.

In eerste instantie verwachtte levertijd januari. Vandaag bericht gehad dat de bestelling geplaatst was door de dealer en levering naar verwachting augustus of september gaat worden (dit jaar nog) maar die tijdslijn neem ik met een flink pak zout.
Wait... whut. Ik snap er echt geen zak meer van. :? :?
Welke LM is dit? Want ik wil er nog even wat belletjes over gaan plegen (ookal is een nieuwe offerte van de Ceed Sportswagon nu duurder dan toen ik bestelde ivm brandstof toeslag verhoging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
LuPo schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 05:18:
[...]

Hyundai IONIQ5 zou ik ook gaan proefzitten. Ik heb een shitload aan hoofdruimte over. Je kan ook wat filmpjes kijken van Ronald Tameling aka Huge Car Guy voor inspiratie.
Dankjewel! Ik ga die Ronald wel ff opzoeken dan :)
Misschien kan ik me daardoor laten inspireren.

En inderdaad, ik moet eens proefzitten in auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:31
Hoi lieve medetweakers.

Yes! Joepie! Leuk!

kijk in ieder geval naar autos zonder glazen dak, zou je wellicht al bekend zijn maar zo een dak neemt veel ruimte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

wd200 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:56:
[...]

kijk in ieder geval naar autos zonder glazen dak, zou je wellicht al bekend zijn maar zo een dak neemt veel ruimte is.
Volgens mij is dit tegenwoordig achterhaald, de glasplaat boven mijn hoofd van enkele millimeters is toch echt dunner dan het plaatstaal + bekleding van een niet-panoramadak.

Ook loopt een panoramadak tegenwoordig tot vrijwel de rand van de auto waardoor ook hier je weinig tot geen last hebt van minder hoofdruimte.

mijn 2 centjes

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:00:
[...]

Volgens mij is dit tegenwoordig achterhaald, de glasplaat boven mijn hoofd van enkele millimeters is toch echt dunner dan het plaatstaal + bekleding van een niet-panoramadak.

Ook loopt een panoramadak tegenwoordig tot vrijwel de rand van de auto waardoor ook hier je weinig tot geen last hebt van minder hoofdruimte.

mijn 2 centjes
Ik denk dat er verschil zit tussen een schuif kanteldak en panoramadak. Vaak worden deze termen door elkaar gebruikt. Een panoramadak welke vast is zal idd wat meer hoofdruimte geven. Een schuifkantel dak welke dus beweegt, wat minder vanwege de componenten die er in zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

L-VIS schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:05:
[...]

Ik denk dat er verschil zit tussen een schuif kanteldak en panoramadak. Vaak worden deze termen door elkaar gebruikt. Een panoramadak welke vast is zal idd wat meer hoofdruimte geven. Een schuifkantel dak welke dus beweegt, wat minder vanwege de componenten die er in zitten.
Zit zeker verschil in maar ook het schuif-/kanteldak in mijn voorgaande auto, een Passat nam ook vrijwel geen extra ruimte in beslag voor de positie van de bestuurder.

Maargoed, proefzitten, proefzitten en proefzitten :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:41
LuPo schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 05:18:
[...]

Hyundai IONIQ5 zou ik ook gaan proefzitten. Ik heb een shitload aan hoofdruimte over. Je kan ook wat filmpjes kijken van Roland Tameling aka Huge Car Guy voor inspiratie.
De Ioniq 5 is ook met digitale binnenspiegel (DCM) te verkrijgen. Deze werkt met een camera en hoeft daardoor niet zo laag te hangen als een reguliere binnenspiegel. Of het daadwerkelijk verschil maakt weet ik niet. Vandaar inderdaad veel gaan proefzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Ibin schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:05:
[...]

Zou dan toch de proefrit ook maken in de Sportage :+
Het viel ons echt op hoeveel stiller deze was, en de beenruimte achter maar dat mag je eigenlijk niet vergelijken. Ik heb uiteindelijk toch voor de Sportage gekozen, ook deze automaat was prettig, en een iets sneller functionerende infotainment. Al had ik er tijdens de proefrit in de 308SW ook niet echt last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-05 23:05
JvdW schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:10:
[...]

Zou dan toch de proefrit ook maken in de Sportage :+
Het viel ons echt op hoeveel stiller deze was, en de beenruimte achter maar dat mag je eigenlijk niet vergelijken. Ik heb uiteindelijk toch voor de Sportage gekozen, ook deze automaat was prettig, en een iets sneller functionerende infotainment. Al had ik er tijdens de proefrit in de 308SW ook niet echt last van.
Morgen staat een proefrit gepland met de Astra GS line in hybride uitvoering (180pk). Helaas wel de hatchback omdat de Sportstourer nog niet wordt geproduceerd.

Mooie auto de Sportage goede keuze! Deze heeft ook een hele tijd op m’n shortlist gestaan.
Voor welke uitvoering heb je uiteindelijk gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
** Knip, thx voor het melden, bericht is verplaatst. **

[ Voor 92% gewijzigd door Taro op 11-06-2022 19:11 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdW
Ibin schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:44:
[...]

Morgen staat een proefrit gepland met de Astra GS line in hybride uitvoering (180pk). Helaas wel de hatchback omdat de Sportstourer nog niet wordt geproduceerd.

Mooie auto de Sportage goede keuze! Deze heeft ook een hele tijd op m’n shortlist gestaan.
Voor welke uitvoering heb je uiteindelijk gekozen?
Het is uiteindelijk de Sportage Hybrid 230pk - DynamicPlusLine geworden in Delux White.
De GT versie was ook leuk maar paste net niet in budget. En het was een athlon editie, die sneller leverbaar zou moeten zijn, dus ook beperkte keuze in de kleuren. De Astra Sportstourer ook nog naar gekeken, maar die past met vergelijkbare opties ook niet in mijn budget, de Sportage was goedkoper :+ Door de Hybrid uitvoering komt blijkbaar het brandstofvoorschot een stuk lager uit, en mijn leasebudget is inc. brandstofvoorschot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

JvdW schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:16:
[...]

Het is uiteindelijk de Sportage Hybrid 230pk - DynamicPlusLine geworden in Delux White.
De GT versie was ook leuk maar paste net niet in budget. En het was een athlon editie, die sneller leverbaar zou moeten zijn, dus ook beperkte keuze in de kleuren. De Astra Sportstourer ook nog naar gekeken, maar die past met vergelijkbare opties ook niet in mijn budget, de Sportage was goedkoper :+ Door de Hybrid uitvoering komt blijkbaar het brandstofvoorschot een stuk lager uit, en mijn leasebudget is inc. brandstofvoorschot.
Welke hybride heb je dan, want je hebt de MHEV, de HEV en de PHEV. Die laatste kan ik alleen als DynamicLine configureren bij Kia.
Wat was verder je km/budget... dit omdat als dat wat aansluit bij die van mij zou dit voor mij misschien ook een optie zijn (ik kan alleen via LM inlog niet een SUV samenstellen, want werk heeft dat dicht gezet dus die moet ik via mail bij de fleetagent gaan aanvragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Griffin schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:40:
[...]

Welke hybride heb je dan, want je hebt de MHEV, de HEV en de PHEV. Die laatste kan ik alleen als DynamicLine configureren bij Kia.
Wat was verder je km/budget... dit omdat als dat wat aansluit bij die van mij zou dit voor mij misschien ook een optie zijn (ik kan alleen via LM inlog niet een SUV samenstellen, want werk heeft dat dicht gezet dus die moet ik via mail bij de fleetagent gaan aanvragen)
De gewone Hybride, zonder stekker, die is 230pk. De MHEV is 150pk en de plugin is 265pk.
Als het goed is kun je alléén de MHEV in comfort en dynamicline configureren, de HEV en PHEV kun je in alle uitvoeringen krijgen behalve de comfortline.

Ik mag in principe ook geen SUV of 4WD, cabrio, 2 zitter etc leasen.
De Sportage is in mijn beleving ook geen SUV maar een Cross-over. :+

Plugin mogen we ook niet rijden, de praktijk is namelijk dat die stekker nooit gebruikt wordt.
Het is óf benzine óf volledig elektrisch. Mijn budget is 949 incl. brandstofvoorschot, gebaseerd op 48 maand en 35.000km per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffo
  • Laatst online: 04-05 09:45
Griffin schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 07:59:
[...]

Wait... whut. Ik snap er echt geen zak meer van. :? :?
Welke LM is dit? Want ik wil er nog even wat belletjes over gaan plegen (ookal is een nieuwe offerte van de Ceed Sportswagon nu duurder dan toen ik bestelde ivm brandstof toeslag verhoging).
LM is wagenplan (onderdeel van Athlon). Maar aangezien ik nu twee uiterste heb gehoord weet ik alsnog niet waar ik aan toe ben. En die geven uiteindelijk door wat ze van de dealer horen….

Voor de offerte die ik heb gekregen voor de huidige versie hadden ze de BPM van dit jaar bovenop de prijs gedaan van de recente prijslijsten, op de site van KIA kwam ik dus ook totaal niet uit. Mocht de auto alsnog pas in 2023 geleverd worden zal de boel in de lease ook wel duurder uitvallen…

Maar we gaan het zien, zou blij zijn als aug/sept toch lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billieach
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-03 11:39
Hallo allen,

Van mijn werkgever mag ik binnenkort een auto uitkiezen. Dit doe ik voor het eerst. Ik heb altijd voorloop auto's gereden. Dus ik heb geen ervaring met wat ik mag kiezen voor het bedrag en nu met het chip te kort, of ik het dit jaar nog krijg. Zie hieronder de details:

Lease budget ex brandstof: 770
Lease budget inc brandstof: 1050
Max eigen bijdrage: 115
48 maanden
40.000 km per jaar

Ik mag kiezen wat ik zelf wil, maar mijn vraag is, wat kan ik hier mee kiezen?

Het liefst rijd ik een Tiguan R line met alles er op en er aan. Of een A klasse of C klasse. En anders een Seat Leon (Cupra? is dat mogelijk?)

Gezin bestaat uit 4.

Kan iemand me een idee geven?

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Billieach schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 13:14:
Hallo allen,

Van mijn werkgever mag ik binnenkort een auto uitkiezen. Dit doe ik voor het eerst. Ik heb altijd voorloop auto's gereden. Dus ik heb geen ervaring met wat ik mag kiezen voor het bedrag en nu met het chip te kort, of ik het dit jaar nog krijg. Zie hieronder de details:

Het liefst rijd ik een Tiguan R line met alles er op en er aan. Of een A klasse of C klasse. En anders een Seat Leon (Cupra? is dat mogelijk?)

Gezin bestaat uit 4.

Thanks!
Uit de topicwarning: In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.

In diezelfde post staan wat linkjes, kun je zelf wat bij elkaar klikken om te kijken hoe je uitkomt. Met de huidige info (zonder km/jr) is alles of niets te leasen, kunnen we weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Hallo allen,

Gezin bestaat uit 4.

Thanks!
Voor dat budget zou het mogelijk kunnen zijn maar dat is erg afhankelijk van je variabelen, dus aantal kilometers per jaar de loopduur. Gemiddeld genomen zijn de meeste leasecontracten 48 maanden, 40.000 kilometer per jaar.

Als je dan kijkt bij directlease (indicatief) dan kost een >

Tiguan R line: €1250 p/m (zonder extra opties)
A-klasse AMG line €1130 (goedkoopste uitvoering zonder opties)
C-klasse AMG line €1288 (goedkoopste uitvoering zonder opties)
Leon Cupra business dsg €1096(verder geen opties)

Uiteraard zit je al gauw aan €2000 aan opties als je de auto een beetje wil aankleden dus reken dan nog op €40 extra erbij per maand. Daarnaast moet je rekening houden dat deze auto's allemaal in de hoogste bijtellingsklasse zitten en ook een behoorlijke catalogus waarde hebben. Wat je dat netto per maand kost kan je dan weer uitrekenen met bijv. https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html

Kortom, zoals hierboven al wordt gesuggereert ... even de linkjes volgen om een goed beeld te vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Hallo allen,

48 maanden
40.000 km per jaar

Gezin bestaat uit 4.

Thanks!
Eerste wat ik je ga zeggen is dat je voor jezelf een 'cap' moet instellen wat je per maand kwijt wil zijn. Ook moet je rekening houden dat de brandstof toeslag die de LMs vragen momenteel erg hoog is (vb: Een octavia wat puur in de lease rond 650-700 EUR is daar komt gewoon 450 aan brandstof bij en dus een leasebedrag van ong 1150 eur)

Dus de auto's die je nu aangeeft gaat erg lastig worden qua budget, of je moet een (plugin)hybride gaat rijden waardoor de brandstof (op papier) lager is en dus beter in budget past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Griffin schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 13:27:
[...]

Eerste wat ik je ga zeggen is dat je voor jezelf een 'cap' moet instellen wat je per maand kwijt wil zijn. Ook moet je rekening houden dat de brandstof toeslag die de LMs vragen momenteel erg hoog is (vb: Een octavia wat puur in de lease rond 650-700 EUR is daar komt gewoon 450 aan brandstof bij en dus een leasebedrag van ong 1150 eur)

Dus de auto's die je nu aangeeft gaat erg lastig worden qua budget, of je moet een (plugin)hybride gaat rijden waardoor de brandstof (op papier) lager is en dus beter in budget past.
Inderdaad. Zelf net ervaren.
Met de huidige brandstofprijzen is er veel veranderd. Doordat bij mij ook het brandstofvoorschot meegerekend wordt in het te besteden bedrag vielen veel auto's buiten de boot terwijl je dat helemaal niet verwacht.

Een Kia Proceed met automaat paste op geen enkele wijze in het leasebudget, evenals veel andere auto's zoals de Octavia station met automaat en een paar normale opties, of de nieuwe Opel Astra SW automaat.
Ook een crossover zoals de Peugeot 3008 ging niet.... Maar de nieuwe Kia Sportage Hybrid automaat in DynamicPlusline uitvoering paste gek genoeg wel, en is het dus geworden.

Ik had eerder verwacht dat de Proceed in budget zou passen maar de Sportage niet.
Komt uiteindelijk doordat het brandstofvoorschot voor de Sportage flink lager wordt ingeschat omdat het een Hybrid uitvoering is, er zit een 1,49kWh accu in 8)7 Voor de bijtelling geen prettige auto aangezien deze ruim boven de 40K zit.

Ik had alleen de keuze tussen volledig elektrisch of benzine, dus geen combi van benzine en stekker.
Ik had best wel elektrisch willen rijden, dan had een EV6 77kWh volgens mij net binnen budget gepast. Echter omdat er bij ons ruim 3000,- als stelpost wordt gerekend voor een laadpaal vielen de interessante elektrische auto's buiten de boot...dat neemt een flinke hap uit het te besteden budget voor de auto.

Dus ik zou zeker gaan kijken bij de plugin hybride of de hybride of elektrisch om zo je mogelijkheden te vergroten.

[ Voor 7% gewijzigd door JvdW op 19-06-2022 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@JvdWAls die laadpaal als stelpost een probleem is had je ook zelf een laadpaal kunnen plaatsen. Ze kunnen je natuurlijk niet verplichten een laadpaal via de leasemaatschappij te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-05 12:52
renzo4000 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 21:15:
@JvdWAls die laadpaal als stelpost een probleem is had je ook zelf een laadpaal kunnen plaatsen. Ze kunnen je natuurlijk niet verplichten een laadpaal via de leasemaatschappij te nemen.
Dat kan wel hoor, of anders de verplichting om het via de LM te laten lopen ivm verrekening van laadkosten via laadpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Heinemancp schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:56:
[...]

Dat kan wel hoor, of anders de verplichting om het via de LM te laten lopen ivm verrekening van laadkosten via laadpas.
Dat laatste kan worden opgelost middels een back-end abonnement. Als je laadpaal het ondersteunt.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 10-05 10:57
Heinemancp schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:56:
[...]

De verplichting is dan volgens mij dat je een bepaald type paal/pas combinatie neemt (meestal TheNewMotion). Die zou je denk ik ook gewoon zelf kunnen kopen en laten installeren. Het abonnement kan dan via de LM lopen.
Anders betekent het dat iedereen die nu een paal heeft over 5 jaar die paal moet laten verwijderen en een nieuwe (exact dezelfde misschien zelfs) opnieuw neer moet laten zetten ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
renzo4000 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 21:15:
Dat had misschien inderdaad gekund, maar waar is dan de stimulans om elektrisch te gaan rijden, grotendeels zakelijke kilometers ook nog? Niet op het financiële deel in ieder geval. Ik kan met minder moeite en kosten op makkelijker benzine/hybride (géén plugin!) rijden dan elektrisch.
Smobbo schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:59:
[...]

De verplichting is dan volgens mij dat je een bepaald type paal/pas combinatie neemt (meestal TheNewMotion). Die zou je denk ik ook gewoon zelf kunnen kopen en laten installeren. Het abonnement kan dan via de LM lopen.
Anders betekent het dat iedereen die nu een paal heeft over 5 jaar die paal moet laten verwijderen en een nieuwe (exact dezelfde misschien zelfs) opnieuw neer moet laten zetten ;) .
Het zou dan inderdaad ook nog een specifiek model moeten zijn inderdaad.
Dit omdat ze maandelijks automatisch de verbruikte kosten vergoeden ingeval van elektrisch rijden.
Ik had natuurlijk al gekeken naar een goedkope wallbox, en om deze dan zelf te installeren. Echter ging dat niet werken begreep ik van de LM. Maargoed, op papier is de Sportage ook zuinig.... :+ Ik vindt het wel een gemiste kans voor een bedrijf dat zijn co2 voetafdruk wil verkleinen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
Met eigen bijdrage moet je wel altijd met het volgende rekening houden: Als je van werkgever veranderd en je nieuwe werkgever neemt de auto niet over, moet je die aftikken over de hele looptijd. M.a.w. als je in de eerste maand ontslag zou nemen krijg je een rekening van 48x 115 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 07:12:
[...]

Met eigen bijdrage moet je wel altijd met het volgende rekening houden: Als je van werkgever veranderd en je nieuwe werkgever neemt de auto niet over, moet je die aftikken over de hele looptijd. M.a.w. als je in de eerste maand ontslag zou nemen krijg je een rekening van 48x 115 euro.
Dat ligt maar net aan je werkgever. Is zeker niet altijd zo.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Dean Martin schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 07:14:
[...]

Dat ligt maar net aan je werkgever. Is zeker niet altijd zo.
Het zal niet door elke werkgever worden gedaan, maar ik moet de eerste nog tegenkomen die het niét in het leasecontract of berijdersregeling heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 07:24:
[...]

Het zal niet door elke werkgever worden gedaan, maar ik moet de eerste nog tegenkomen die het niét in het leasecontract of berijdersregeling heeft staan.
Mijn werkgever. Mijn vorige ook niet overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door Dean Martin op 21-06-2022 08:27 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Dean Martin schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:27:
[...]

Mijn werkgever. Mijn vorige ook niet overigens.
Zuinig op zijn. Het is mijn werk om wagenparken te beoordelen op CO2 dus ik zie heel wat administraties. En heb er nog nooit eentje gezien waarbij de werkgever die kosten voor z’n rekening neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarsMuziek
  • Laatst online: 10:07
Goedemorgen allemaal,

Voor mij nu tijd op een nieuwe lease auto uit te zoeken.

Op dit moment rij ik in een Opel Insignia Grand Sport.

Wensen van een nieuwe lease auto:
Ruim (gezin)
Benzine of plug in
Paar opties en assistentiesystemen welke bij alle merken eigenlijk wel te verkrijgen zijn

Leaseprijs mag buiten beschouwing gelaten worden.

Fiscale waarde max 60.000 (mag iets meer worden maar geen €70.000)

Op dit moment heb ik al in een paar auto’s proef gereden. Hierbij een korte opsomming:

Audi A4 Avant
+ Wegligging / rijgedrag
+ Afwerking interieur
- Minder binnenruimte achterin dan de Insignia

Volvo V60
+ Wegligging / rijgedrag
+ Afwerking interieur

Volkswagen Tiguan All Space
+ Gigantisch veel ruimte
- Beetje saai / simpel interieur afwerking
- Weggedrag (ik heb deze na de A4 gereden, rijdt wat minder direct / zwabberig)

Kort samengevat, met de Volvo en de Audi heb ik het idee dat ik qua ruimte ten opzichte van mijn huidige auto een stuk achteruit ga. De Volkswagen vond ik qua weggedrag gewoon een stuk minder. Natuurlijk is dit een beetje appels met peren vergelijken, immers Suv versus lage auto. Mogelijk dat er iemand is die ervaring heeft met het adaptieve onderstel bij een Tiguan, lost dit het zwabberige op? Helaas blijkt het erg lastig om proef te rijden in een Tiguan welke dit onderstel heeft zodat ik dit zelf kan ervaren.

Uiteraard sta ik open voor tips van andere modellen / merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
MarsMuziek schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:10:
Goedemorgen allemaal,

Ruim (gezin)
Benzine of plug in
Paar opties en assistentiesystemen welke bij alle merken eigenlijk wel te verkrijgen zijn

Op dit moment heb ik al in een paar auto’s proef gereden. Hierbij een korte opsomming:

Audi A4 Avant
+ Wegligging / rijgedrag
+ Afwerking interieur

Volvo V60
+ Wegligging / rijgedrag
+ Afwerking interieur

+ Gigantisch veel ruimte

Kort samengevat, met de Volvo en de Audi heb ik het idee dat ik qua ruimte ten opzichte van mijn huidige auto een stuk achteruit ga. De Volkswagen vond ik qua weggedrag gewoon een stuk minder. Natuurlijk is dit een beetje appels met peren vergelijken, immers Suv versus lage auto. Mogelijk dat er iemand is die ervaring heeft met het adaptieve onderstel bij een Tiguan, lost dit het zwabberige op? Helaas blijkt het erg lastig om proef te rijden in een Tiguan welke dit onderstel heeft zodat ik dit zelf kan ervaren.

Arteon (Shooting brake)?

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:35

ST10©DE

Dus.............

Goedemorgen allemaal,

Mazda 6? Toyota Camry?

[ Voor 3% gewijzigd door ST10©DE op 21-06-2022 12:22 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:49
Goedemorgen allemaal,

Ruim (gezin)
Benzine of plug in

Audi A4 Avant
+ Wegligging / rijgedrag
+ Afwerking interieur

Volvo V60
+ Wegligging / rijgedrag
+ Afwerking interieur

+ Gigantisch veel ruimte

Neem aan dat je elektrisch heb overwogen maar door een reden of ander niet is mogelijk/ niet wenselijk?

Back on topic:
Als ik aan ruimte moet denken, dan maar 1 woord: Skoda. En als de eis alleen maar <60k is, dan heb je ook de normale benzine ipv phev (phev is duurder), en je kan helemaal los met de opties kom je alsnog onder 60k.
- Skoda Superb Combi - gigantisch ruimte en omdat het geen suv is, qua weggedrag niet (of minder) zwabberig dan de tiguan
- Wil je toch SUV? Dan is de Kodiaq echt groot, groter dan de Tiguan zelf.
- Vind je toch allemaal te groot kan je alsnog naar Octavia Combi of Karoq.

Van andere merken, tjah, 60k kan je toch los gaan - ook van de premium merken.
Bijvoorbeeld:
Merc GLB, is veel ruimte (zelfs als 7zits te verkrijgen) en als goed is iets dynamischer dan de Tiguan in de AMG line uitvoering.
Audi Q3 in S-line zou ook sportiever zijn dan de Tiguan. Qua ruimte alleen niet. Alhoewel vs de A4 heeft ie iets meer liters aan bagageruimte.
Je zou ook naar Ford Kuga kunnen kijken, een Ford in het algemeen wat sportiever dan VW, maar je moet het maar rijden.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

@MarsMuziek: Wat is je lease bedrag precies? Hoeveel jaar & kilometer? Is het excl. of incl. brandstof?

Speelt allemaal mee in je keuze natuurlijk... 60k catalogus prijs is leuk, maar 1 met een dikke motor is in lease duurder dan een zuinigere variant en dat heeft ook weer impact op maandelijkse kosten.

Helemaal over je regel gelezen dat leasebedrag niet uit maakt....

Maar voor de auto die je zoekt... hoe premium wil je gaan natuurlijk. Skoda Superb (zoals al aangegeven) is natuurlijk super ruim. Maar als je die vergelijkt met een V60 is de V60 volgens mij meer premium natuurlijk.

[ Voor 32% gewijzigd door Griffin op 21-06-2022 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:58

Oekol

waka waka hey hey

Griffin schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:32:
@MarsMuziek: Wat is je lease bedrag precies? Hoeveel jaar & kilometer? Is het excl. of incl. brandstof?

Speelt allemaal mee in je keuze natuurlijk... 60k catalogus prijs is leuk, maar 1 met een dikke motor is in lease duurder dan een zuinigere variant en dat heeft ook weer impact op maandelijkse kosten.
"Leaseprijs mag buiten beschouwing gelaten worden."

Sky is de limit denk ik als ik het lees.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarsMuziek
  • Laatst online: 10:07
Hier ben ik toch wel enthousiast van geworden
Toyota trekt me qua uitstraling / vormen van het exterieur niet.

Mazda 6 ken ik qua ruimte niet, zal hem eens opzoeken
SirLct schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:46:
[...]

Neem aan dat je elektrisch heb overwogen maar door een reden of ander niet is mogelijk/ niet wenselijk?

Back on topic:
Als ik aan ruimte moet denken, dan maar 1 woord: Skoda. En als de eis alleen maar <60k is, dan heb je ook de normale benzine ipv phev (phev is duurder), en je kan helemaal los met de opties kom je alsnog onder 60k.
- Skoda Superb Combi - gigantisch ruimte en omdat het geen suv is, qua weggedrag niet (of minder) zwabberig dan de tiguan
- Wil je toch SUV? Dan is de Kodiaq echt groot, groter dan de Tiguan zelf.
- Vind je toch allemaal te groot kan je alsnog naar Octavia Combi of Karoq.

Van andere merken, tjah, 60k kan je toch los gaan - ook van de premium merken.
Bijvoorbeeld:
Merc GLB, is veel ruimte (zelfs als 7zits te verkrijgen) en als goed is iets dynamischer dan de Tiguan in de AMG line uitvoering.
Audi Q3 in S-line zou ook sportiever zijn dan de Tiguan. Qua ruimte alleen niet. Alhoewel vs de A4 heeft ie iets meer liters aan bagageruimte.
Je zou ook naar Ford Kuga kunnen kijken, een Ford in het algemeen wat sportiever dan VW, maar je moet het maar rijden.
Bij Elektrisch nog niet een auto gevonden waarvan ik enthousiast wordt van de range + de wens van ruimte.

Audi Etron is wel een geslaagde auto echter vind ik daarvan de range weer erg tegenvallen.

Merc GLB ga ik eens naar kijken.

Ford trekt me totaal niet

Ik denk dat een Q3 mogelijk wat meer bagageruimte heeft, maar op de achterbank minder ruimte heeft dan een a4. Maar misschien vertekent dit.
Oekol schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:52:
[...]

"Leaseprijs mag buiten beschouwing gelaten worden."

Sky is de limit denk ik als ik het lees.
The sky is niet the limit. Wel de fiscale waarde van de auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hallo allen,

48 maanden
40.000 km per jaar

Gezin bestaat uit 4.

Thanks!
Dit is wel echt all over the place.
Van een SUV naar een hatchback, naar een sedan of station.

Je kinderen zullen blijer worden van de Tiguan, jij misschien meer van de C-klasse.

Overigens hoef je met 1050 inc brandstof niet eens te denken aan Mercedes of de andere twee "premium"merken. Krijg je in Nederland in ieder geval niet voor elkaar.

Tiguan lukt misschien, net als de Leon, maar fully loaded betwijfel ik.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
MarsMuziek schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 17:39:
[...]

Hier ben ik toch wel enthousiast van geworden

[...]

Toyota trekt me qua uitstraling / vormen van het exterieur niet.

Mazda 6 ken ik qua ruimte niet, zal hem eens opzoeken

[...]

Bij Elektrisch nog niet een auto gevonden waarvan ik enthousiast wordt van de range + de wens van ruimte.

Audi Etron is wel een geslaagde auto echter vind ik daarvan de range weer erg tegenvallen.

Merc GLB ga ik eens naar kijken.

Ford trekt me totaal niet

Ik denk dat een Q3 mogelijk wat meer bagageruimte heeft, maar op de achterbank minder ruimte heeft dan een a4. Maar misschien vertekent dit.

[...]

The sky is niet the limit. Wel de fiscale waarde van de auto ;)
Ik heb zelf een e-tron (55) en was ook sceptisch over de range. Was..... ;)

Maar dan moet je wel de fiscale waarde grens willen oprekken.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Dean Martin schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:32:
[...]

Ik heb zelf een e-tron (55) en was ook sceptisch over de range. Was..... ;)

Maar dan moet je wel de fiscale waarde grens willen oprekken.
Je hebt toch een Q4? Is ie ook leverbaar als 55?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
SirLct schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:39:
[...]

Je hebt toch een Q4? Is ie ook leverbaar als 55?
Die heb ik geannuleerd en een fat e-tron gepakt. Naar volle tevredenheid!

[ Voor 5% gewijzigd door Dean Martin op 22-06-2022 07:10 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11-05 10:47
Dacht zelf aan de Audi Q3 Sportback, maar zo jammer dat de hybride versie zo'n kleine kofferbak heeft. Zonde, zonde, zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Dean Martin schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 07:09:
[...]

Die heb ik geannuleerd en een fat e-tron gepakt. Naar volle tevredenheid!
Ik twijfelde toen ook, er waren genoeg aanbod van 8% of 12% e-tron beschikbaar, was bijna voor een 55 sportback gegaan. Maar what can I say, voelt toch te langzaam for my liking.
Maar wel comfy auto dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
SirLct schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:04:
[...]

Ik twijfelde toen ook, er waren genoeg aanbod van 8% of 12% e-tron beschikbaar, was bijna voor een 55 sportback gegaan. Maar what can I say, voelt toch te langzaam for my liking.
Maar wel comfy auto dat dan weer wel.
Ik heb gewoon een '22 geregistreerde, dus bijna volle bijtelling helaas ;)

Voor mij is met de boost in 5.5 naar de 100 snel zat. Sterker nog, ik gebruik het bijna nooit in deze auto.
De luchtvering is mij het meeste waard!

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:03
Iemand die een site weet om ook de max gewicht van auto te kunnen filteren? Ik ben gebonden aan een max gewicht van 2000kg ivm caravan en B rijbewijs.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Artbij schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:13:
Iemand die een site weet om ook de max gewicht van auto te kunnen filteren? Ik ben gebonden aan een max gewicht van 2000kg ivm caravan en B rijbewijs.
https://www.autoweek.nl/carbase/

Massa.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Dean Martin schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:07:
[...]

Ik heb gewoon een '22 geregistreerde, dus bijna volle bijtelling helaas ;)

Voor mij is met de boost in 5.5 naar de 100 snel zat. Sterker nog, ik gebruik het bijna nooit in deze auto.
De luchtvering is mij het meeste waard!
Maar wel lagere fiscale waarde als goed is. Het is alsof Audi de fiscale waarde naar beneden bijstelt naarmate de bijtelling omhoog gaat. Ik heb toen zitten rekenen met 3 verschillende e-tron van 2020, 2021, 2022 met gelijkwaardige opties. Voor eentje met S-line en wat normale opties is het 90k+ in 2020, 80k in 2021 en 76k in 2022 of zoiets (weet niet precies meer, peildatum maart 2022). Dus qua netto bijtelling is het allemaal heel dichtbij elkaar, misschien paar tientjes, echt bizaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Artbij schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:11:
[...]

Massa is niet max toegestaan gewicht.
Dan heb ik de vraag verkeerd begrepen. Ik dacht namelijk gewicht van de auto.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Dean Martin schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:48:
[...]

Dan heb ik de vraag verkeerd begrepen. Ik dacht namelijk gewicht van de auto.
Voor het besturen van auto met caravan telt het maximale dat ze samen mogen zijn.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Artbij schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:13:
Ik denk dat je gewoon een aantal auto's moet selecteren die je graag wilt en dan moet kijken wat het gewicht is, meestal kun je wel een beetje schatten wat dat is lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
jongetje schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:59:
[...]

Ik denk dat je gewoon een aantal auto's moet selecteren die je graag wilt en dan moet kijken wat het gewicht is, meestal kun je wel een beetje schatten wat dat is lijkt me?
Nee dat kun je niet helaas. Vaak is het ook nog zoeken op de autosites want het staat vaak verstopt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Artbij schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:04:
[...]

Nee dat kun je niet helaas. Vaak is het ook nog zoeken op de autosites want het staat vaak verstopt.
Niet om het een of ander, maar als dit een harde eis is, waarom niet je BE rijbewijs halen (eventueel je partner ook) dan ben je met 400€ of 800€ klaar en heb je ineens meer opties qua lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Artbij schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:04:
[...]

Welke auto is er dan afgevallen? Als ik een skoda kodiaq of een superb pak (en dan heb je best veel auto) dan zijn die nog net geen 1600kg. Welke auto's die je zocht zijn meer dan 2000kg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
jongetje schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:42:
[...]

Welke auto is er dan afgevallen? Als ik een skoda kodiaq of een superb pak (en dan heb je best veel auto) dan zijn die nog net geen 1600kg. Welke auto's die je zocht zijn meer dan 2000kg?
Die zijn beide boven 2000kg.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

jongetje schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:42:
[...]

Gaat niet om het wagengewicht maar om de totale toegestane massa.

Die van de auto EN de aanhanger/caravan mag opgeteld niet meer dan 3500kg bedragen als je enkel in bezit bent van rijbewijs B.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
True schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:06:
[...]

Niet om het een of ander, maar als dit een harde eis is, waarom niet je BE rijbewijs halen (eventueel je partner ook) dan ben je met 400€ of 800€ klaar en heb je ineens meer opties qua lease.
Ik denk dat dat wel meevalt. Maar ik vind dus nergens een makkelijk overzicht.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Artbij schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:06:
[...]

Ik denk dat dat wel meevalt. Maar ik vind dus nergens een makkelijk overzicht.
Kun je filteren op massa van de auto en aanhanger gewicht :)
Maar als jij een caravan hebt zou ik serieus BE gaan halen. Kost je eenmalig 400- 800 euro, dagje klaar, geen theorie. Stuk goedkoper dan jezelf beperken in leaseauto. Zie het als een dealer optie van 800 euro, kost je 8 euro in de maand meer in de lease ;)
Bovendien zal de caravan die je nu rijdt mogelijk niet degene zijn die je over een aantal jaren hebt. Dus je max getal is niet eens vast.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
The Eagle schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:17:
[...]

Kun je filteren op massa van de auto en aanhanger gewicht :)
Maar als jij een caravan hebt zou ik serieus BE gaan halen. Kost je eenmalig 400- 800 euro, dagje klaar, geen theorie. Stuk goedkoper dan jezelf beperken in leaseauto. Zie het als een dealer optie van 800 euro, kost je 8 euro in de maand meer in de lease ;)
Bovendien zal de caravan die je nu rijdt mogelijk niet degene zijn die je over een aantal jaren hebt. Dus je max getal is niet eens vast.
Massa is het gewicht. Niet het max toegestane gewicht.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eddos
  • Laatst online: 13:07
Artbij schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:18:
[...]

Massa is het gewicht. Niet het max toegestane gewicht.
https://opendata.rdw.nl/V...voertuigen/m9d7-ebf2/data en dan 'Toegestane maximum massa voertuig' toevoegen als filter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Iemand toevallig bezig geweest met een V60 PHEV en/of Cupra Leon PHEV onlangs? Ik wil misschien mijn Model 3 doorzetten en overweeg toch sterk een ruime, "snelle" PHEV die ook nog dit jaar te krijgen is. Al is dat laatste misschien een onredelijke eis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Artbij Uit de RDW data kun je een hoop halen, mits je wat handig bent met draaitabellen etc. Er zijn best een hoop auto's die aan de eisen voldoen.

Hoeveel lading leg je werkelijk in de caravan?

Als je hem gaat beladen tot die 1500kg, heb je dus ook 1500kg trekgewicht nodig én kom je eigenlijk een beetje klem met de geadviseerde gewichtsverhouding (advies is caravan max. 75% van het gewicht van de trekker).

Bij 1500kg (werkelijk) kom je dan op 2000kg (werkelijk) voor de trekker uit. Je moet dan dus beide exact maximaal beladen voor de beste stabiliteit en dan mag je die combinatie nog nét besturen met een B-rijbewijs.

Ik zou persoonlijk BE halen en een auto kiezen die gewoon 1500kg trekgewicht heeft en ook (ruim) meer dan 2000kg mág wegen. Dan ben je een stuk flexibeler.

PS: Je kunt de maximum massa van de auto (of caravan, of allebei) ook terugkeuren tegen een paar tientjes. Moet je er wel op letten dat de belading ook daadwerkelijk daarbinnen blijft natuuriljk. Al weet ik niet hoe blij een leasemaatschappij daarmee is... Je zou het wel kunnen doen.

[ Voor 15% gewijzigd door JanHenk op 24-06-2022 10:39 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmser
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Inspired schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:59:
Iemand toevallig bezig geweest met een V60 PHEV en/of Cupra Leon PHEV onlangs? Ik wil misschien mijn Model 3 doorzetten en overweeg toch sterk een ruime, "snelle" PHEV die ook nog dit jaar te krijgen is. Al is dat laatste misschien een onredelijke eis. :)
Ik was initiëel geïnteresseerd in de V60 T6 PHEV, maar de leasingtarieven zijn echt rampzalig (1400 pm, excl brandstof) en dan ben ik snel naar iets anders begonnen te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
JanHenk schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:36:
@Artbij Uit de RDW data kun je een hoop halen, mits je wat handig bent met draaitabellen etc. Er zijn best een hoop auto's die aan de eisen voldoen.

Hoeveel lading leg je werkelijk in de caravan?

Als je hem gaat beladen tot die 1500kg, heb je dus ook 1500kg trekgewicht nodig én kom je eigenlijk een beetje klem met de geadviseerde gewichtsverhouding (advies is caravan max. 75% van het gewicht van de trekker).

Bij 1500kg (werkelijk) kom je dan op 2000kg (werkelijk) voor de trekker uit. Je moet dan dus beide exact maximaal beladen voor de beste stabiliteit en dan mag je die combinatie nog nét besturen met een B-rijbewijs.

Ik zou persoonlijk BE halen en een auto kiezen die gewoon 1500kg trekgewicht heeft en ook (ruim) meer dan 2000kg mág wegen. Dan ben je een stuk flexibeler.

PS: Je kunt de maximum massa van de auto (of caravan, of allebei) ook terugkeuren tegen een paar tientjes. Moet je er wel op letten dat de belading ook daadwerkelijk daarbinnen blijft natuuriljk. Al weet ik niet hoe blij een leasemaatschappij daarmee is... Je zou het wel kunnen doen.
Ik neem aan dat het gaat over wat maximaal beladen mag, niet wat je vervolgens ook echt gaat laden toch?

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Dean Martin schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:02:
[...]

Ik neem aan dat het gaat over wat maximaal beladen mag, niet wat je vervolgens ook echt gaat laden toch?
Voor het rijbewijs gaat het om wat de toegestane maximum massa is inderdaad. Dat is in dit geval de "bovengrens" van de massa van de auto (zowel toegestaan als werkelijk).

Zijn caravan heeft blijkbaar een maximum toegestane massa van 1500kg. En daarom zoekt ie een auto met een maximum toegestane massa van 2000kg. 1500+2000 = 3500kg = mag precies nog met een B rijbewijs.

Maar mijn vraag is daarom ook, wat is de werkelijke massa van de caravan, want als die ook tegen of op de 1500kg zit, leg je jezelf heel erg vast met je B rijbewijs in combinatie met de aanbevolen gewichtsverdeling. Dan heb je dus eigenlijk precies 2000kg nodig in de auto. Niet minder (gewichtsverdeling niet goed) en ook niet meer (kan niet met rijbewijs).

Is de werkelijke massa van de caravan bijv. 1400kg, dan moet de auto minimaal 1866kg zijn. Dan heb je alweer een stuk meer "lucht" met het B-rijbewijs. (Auto kan dan tussen 1866 en 2000 werkelijk wegen).

En dan kun je eventueel ook je nieuwe auto terug laten keuren naar max. 2000kg mocht ie er toch overheen gaan (wel even opletten dat het laadvermogen niet te klein wordt).

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
kmser schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:01:
[...]

Ik was initiëel geïnteresseerd in de V60 T6 PHEV, maar de leasingtarieven zijn echt rampzalig (1400 pm, excl brandstof) en dan ben ik snel naar iets anders begonnen te kijken.
Ja, viel mij ook op. Flink aan de prijs. Waar kijk je nu naar?

Pagina: 1 ... 15 ... 65 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.