We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Hij staat bij mij nog op 21-28 mei laten we het hopen dat hij die week ook geleverd wordBossie schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:05:
[...]
fingers crossed that het idd 2,5 week gaat worden
Zijn er eigenlijk mensen hier die een latere datum dan bovenstaande hebben in de regio Nederland / België?
Anderhalve week toch? Ik zit vol op 21 meidowncom schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:51:
Ik speur het internet dagelijks af naar een unboxing of sneakpeak review van de nieuwe iPad Pro 12.9 (2021) maar tot op heden nog geen glimp kunnen opvangen. Iemand een idee wanneer we we eerste video's kunnen verwachten?
Nog ongeveer 2,5 week dan komt mijn iPad Pro binnen ik heb er zin in!
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Hoe laat heb je besteld en waar zie je deze datum?downcom schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:16:
[...]
Hij staat bij mij nog op 21-28 mei laten we het hopen dat hij die week ook geleverd word![]()
Zijn er eigenlijk mensen hier die een latere datum dan bovenstaande hebben in de regio Nederland / België?
Mijn bestelling was om 14.06 afgerond (althans toen ontving ik de bevestigingsmail) en er stond al vrijwel direct:
:strip_exif()/f/image/9OKpGsLzUvHOO9IMGx5zuTFY.jpg?f=fotoalbum_large)
(Zie ook Tomba in "[iPad Pro 2021] Ervaringen & Discussie" )
Volgens mij had @Donstil er ook 28 mei staan…
(Ja dus; Donstil in "[iPad Pro 2021] Ervaringen & Discussie" )
Hoop gewoon op 21-5 overigens, die dag vrij en dan lang pinkster weekend
[ Voor 9% gewijzigd door Tomba op 10-05-2021 15:23 ]
Hier een order dan 14:01 met mail op 14:02Tomba schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:21:
[...]
Hoe laat heb je besteld en waar zie je deze datum?
Mijn bestelling was om 14.06 afgerond (althans toen ontving ik de bevestigingsmail) en er stond al vrijwel direct:
[Afbeelding]
Staat ook op 28 mei op de order pagina alleen dat zegt vaak niet zoveel. Ik schat zo in dat we er wel vanuit kunnen gaan dat 21-28 en 28 het zelfde tijdvak is want dat is op vrijwel elke release zo.
Besteld op 14:10 (na veel pogingen) toen een Ideal error dat mn order geannuleerd was, na een telefoontje bleek dit een bekend probleem maar na het verwerken van de ideal betalingen kreeg ik een bevestiging.Tomba schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:21:
[...]
Hoe laat heb je besteld en waar zie je deze datum?
[Afbeelding]
Volgens mij had @Donstil er ook 28 mei staan…
(Ja dus; Donstil in "[iPad Pro 2021] Ervaringen & Discussie" )
Hoop gewoon op 21-5 overigens, die dag vrij en dan lang pinkster weekend
:strip_exif()/f/image/DkZrOkMeiecQyYp3Qd2sssd5.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit had ik eerst ook, te weten 21-28 mei. Nu staat ie vast op 28 mei. Het is een beetje wat @Donstil zegt, hij zal wel ergens in dat tijdvak verschijnen. 'Eerder' vinden mensen fijn, later niet dus kan je beter de laatste datum communiceren om zo teleurstellingen te voorkomen.downcom schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:30:
[...]
[...]
Besteld op 14:10 (na veel pogingen) toen een Ideal error dat mn order geannuleerd was, na een telefoontje bleek dit een bekend probleem maar na het verwerken van de ideal betalingen kreeg ik een bevestiging.
[Afbeelding]
I don't have dreams, I have goals!!
Mensen hopen op verschillende dingen. Ik hoop en droom over vanalles dat waarschijnlijk niet zo zal zijn.Redondo1982 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:59:
[...]
Ik denk niet dat iemand gelijk wilt hebben, maar jij hebt teveel hoop op dingen die niet zomaar ineens kunnen komen. Daar proberen we je een beetje voor te behoeden met z'n allen, denk ik. Mij maakt het niet uit, want ik ben tevreden met de huidige mogelijkheden. Voor jou hoop ik echter dat het werkelijkheid wordt.
Als alles nu hetzelfde zou blijven, ben ik perfect gelukkig met mijn 1TB iPad Pro voor de pro apps die er reeds voor bestaan. Ik heb het niet gekocht voor de FOMO of bepaalde verwachtingen. Het zou mooi zijn als de iPad Pro wat meer aandacht krijgt van ontwikkelaars.🤞
Er zijn zoveel mensen die zeggen dat een 8GB MacBook M1 alles is dat je ooit zou nodig hebben, en een usecase van meer dan 8GB op M1 niet inzien. Ondertussen loop ik tegen de limieten van 64GB aan.
(Sure, om die 64GB naar beneden te krijgen zijn er allerhande pistes mogelijk, maar ik gebruik de 64Gb omdat het kan)
It's dark but I don't want to find the light
Precies! Daarom ging ik al van 2,5 week uit dan is elke dag eerder een extra cadeautjeRedondo1982 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:32:
[...]
Dit had ik eerst ook, te weten 21-28 mei. Nu staat ie vast op 28 mei. Het is een beetje wat @Donstil zegt, hij zal wel ergens in dat tijdvak verschijnen. 'Eerder' vinden mensen fijn, later niet dus kan je beter de laatste datum communiceren om zo teleurstellingen te voorkomen.
Nu ik er zo aan terug denk heb ik nog nooit een Apple pre-order na de uiterste datum ontvangen denk ik.Redondo1982 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:32:
[...]
Dit had ik eerst ook, te weten 21-28 mei. Nu staat ie vast op 28 mei. Het is een beetje wat @Donstil zegt, hij zal wel ergens in dat tijdvak verschijnen. 'Eerder' vinden mensen fijn, later niet dus kan je beter de laatste datum communiceren om zo teleurstellingen te voorkomen.
Ik heb ongeveer hetzelfde, alleen iets later besteld. Wat ik wel vreemd vond, toen ik vanmorgen in mijn creditcard app keek, was de apple reservering van 0 euro weg, en ook geen betaling oid richting apple.Donstil schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:25:
[...]
Hier een order dan 14:01 met mail op 14:02
Staat ook op 28 mei op de order pagina alleen dat zegt vaak niet zoveel. Ik schat zo in dat we er wel vanuit kunnen gaan dat 21-28 en 28 het zelfde tijdvak is want dat is op vrijwel elke release zo.
Is dat bij meer van jullie zo?
Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2
creditcard authorizaties vallen altijd weg na +- 7 dagen, dus jouw situatie is normaal.Merdera schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:55:
[...]
Ik heb ongeveer hetzelfde, alleen iets later besteld. Wat ik wel vreemd vond, toen ik vanmorgen in mijn creditcard app keek, was de apple reservering van 0 euro weg, en ook geen betaling oid richting apple.
Is dat bij meer van jullie zo?
Je CC wordt gecharged zodra Apple de iPad shipped.
Van mij mag ie later, ik vind de voorpret echt gewéldig! Dat idee dat je iets groots te wachten staat wee'jwel. Terug naar het jonge smachten, de fantasieën vooral ;-)downcom schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:35:
[...]
Precies! Daarom ging ik al van 2,5 week uit dan is elke dag eerder een extra cadeautje
Tweakers rocks, maar alleen technologisch.
Heh, ik denk dat het bij mij vooral een paar uurtjes leuk is en dat het daarna heel snel normaal geworden is.druipgrot schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:34:
[...]
Van mij mag ie later, ik vind de voorpret echt gewéldig! Dat idee dat je iets groots te wachten staat wee'jwel. Terug naar het jonge smachten, de fantasieën vooral ;-)
Kan je een nieuwe iPad overigens via Wifi etc installeren als een clone van je vorige of moet dat via een iTunes /Cloud backup ?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Die vraag laat ik aan een ander, dit is mijn eerste iPad, vandaar ook mijn fantasieën..Bossie schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:38:
[...]
Heh, ik denk dat het bij mij vooral een paar uurtjes leuk is en dat het daarna heel snel normaal geworden is.
Kan je een nieuwe iPad overigens via Wifi etc installeren als een clone van je vorige of moet dat via een iTunes /Cloud backup ?
Paar uurtjes? Dat red ik meestal niet eensBossie schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:38:
[...]
Heh, ik denk dat het bij mij vooral een paar uurtjes leuk is en dat het daarna heel snel normaal geworden is.

Zeker als je een back-up terug zet is het wel heel snel normaal.
Zat er daarom aan te denken om dat dit jaar eens niet te doen en er dan een weekje (of twee) later gelijk iOS 15 beta 1 op te rammen.
Waar gebruik jij hem het meest voor?Redondo1982 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:45:
Ja, een mens is snel gewend (en verpest). Maar ik moet zeggen dat ik altijd weer smul van mijn iPad Pro 11” en dat nu bij de 12,9” en MiniLED nog een factor sterker zal zijn. Heb altijd al de 12,9” gewild, maar ja iedere keer toch kleiner gegaan wegens handzaam formaat.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Offertes, inmetingen en foto's maken van gebouwen, aantekeningen op allerlei gebieden, ondertekening van documenten, mail etc. Alles op zakelijk gebied, maar ook omdat ik in 2018 de transitie heb ingezet naar volledig papierloos werken. Inmiddels al een jaar nu werkzaam zonder papier, en dit was een hele berg ieder jaar.
Ook gebruik ik hem voor media consumptie, zoals browsen en filmpjes kijken. En ik kijk tegenwoordig veel het nieuws in de ochtend. Dan hoef ik de tv niet meer aan te doen.
[ Voor 16% gewijzigd door Redondo1982 op 10-05-2021 23:50 ]
Ja die zitten in de iPad inderdaad.Tomba schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:42:
Zo de ESR case is binnen, is het al 21 mei?
[Afbeelding]
Materiaal voelt zich wel iets minder aan dan de originele Apple van mijn iPad Mini.
PS zitten die magneten in de iPad zelf? Ding blijft in ieder geval niet plakken aan iPad mini.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 11-05-2021 12:22 ]
Zit een beetje in dezelfde spagaat als jij beschrijft hierboven. Ik gebruik mijn MacBook Pro nu vooral voor mail/safari/illustrator/photoshop. Die laatste 2 worden lastig. Ik wil gewoon de volledige app kunnen draaien op de iPad. Niet zo'n halve optie. In theorie moet het nu ook mogelijk zijn wanneer beide compatible zijn met M1. Alleen is de dus de grote vraag of iPadOS volwaardige MacOS apps gaat toelaten met externe monitor ondersteuning.gold_dust schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:59:
Ik vraag me ook af wat voor richting ze met de Pro op willen nu er een desktop/notebook processor in zit(of beter gezegd nu er een iPad processor in de desktops/notebooks zit). Als iPadOS 15 weer gewoon een evolutie van 14 is, dan wordt de hardware meer dan ooit beperkt door de software. Technisch is het inderdaad mogelijk om MacOs en iPadOS op een iPad Pro te draaien maar ik verwacht ook niet dat Apple dat zal toelaten, alleen al omdat de notebook verkopen dan gaan inzakken.
Maar zonder echte "pro" apps zoals XCode en Final Cut, volledige externe monitor support, een beter filesysteem en desktop muis support, zou ik niet weten wat voor nut een M1 in een iPad heeft.
Ik wilde eigenlijk een Macbook Air kopen, wilde misschien gaan wachten op WWDC en de iPadOS 15 aankondiging voor de iPad Pro, maar zie eigenlijk ook wel in dat dat geen zin heeft.
En misschien nog wel belangrijker. Het hele OS meer gaan vrijgeven. Omdat alles zo ontzettend dichtgetimmerd zit is iPadOS gewoon nog geen volwaardig OS om MacOS te vervangen.
Ik ben dan ook zeer benieuwd wat WWDC gaat brengen. Want nu is de M1 zinloos op iPadOS, complete overkill aan hardware.
Met jouw gebruikswensen is een ipad niet het product wat je moet kopen. Jij hebt veel meer aan een simpele air. Waarom zou een ipad in een pc moeten veranderen?aschja schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:41:
[...]
Zit een beetje in dezelfde spagaat als jij beschrijft hierboven. Ik gebruik mijn MacBook Pro nu vooral voor mail/safari/illustrator/photoshop. Die laatste 2 worden lastig. Ik wil gewoon de volledige app kunnen draaien op de iPad. Niet zo'n halve optie. In theorie moet het nu ook mogelijk zijn wanneer beide compatible zijn met M1. Alleen is de dus de grote vraag of iPadOS volwaardige MacOS apps gaat toelaten met externe monitor ondersteuning.
En misschien nog wel belangrijker. Het hele OS meer gaan vrijgeven. Omdat alles zo ontzettend dichtgetimmerd zit is iPadOS gewoon nog geen volwaardig OS om MacOS te vervangen.
Ik ben dan ook zeer benieuwd wat WWDC gaat brengen. Want nu is de M1 zinloos op iPadOS, complete overkill aan hardware.
Apple gaat niet een eigen productlijn kannibaliseren, verwacht ik.aschja schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:41:
[...]
Zit een beetje in dezelfde spagaat als jij beschrijft hierboven. Ik gebruik mijn MacBook Pro nu vooral voor mail/safari/illustrator/photoshop. Die laatste 2 worden lastig. Ik wil gewoon de volledige app kunnen draaien op de iPad. Niet zo'n halve optie. In theorie moet het nu ook mogelijk zijn wanneer beide compatible zijn met M1. Alleen is de dus de grote vraag of iPadOS volwaardige MacOS apps gaat toelaten met externe monitor ondersteuning.
We weten dat M1 8-core in de nieuwe iPad Pro zit, maar volgens mij nog niet op welke clocks hij draait. We weten wel wat het 50% sneller zal zijn als de vorige generatie.
Omdat ik de veelzijdigheid van een iPad zou willen. Lekker op de bank of vliegtuig op Netflix. Om de ochtend daarna de laptop te "docken" en als Pro(!!!) user verder te gaan. Waarom zouden ze anders in godsnaam een M1 in een iPad stoppen. De A12 (geloof ik) was al een beest.giantgiantus schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:44:
[...]
Met jouw gebruikswensen is een ipad niet het product wat je moet kopen. Jij hebt veel meer aan een simpele air. Waarom zou een ipad in een pc moeten veranderen?
Leuk zo'n MacBook Air en inderdaad prima voor wat ik inderdaad doe, maar die heeft niet de portability en gebruiksvriendelijkheid van een iPad.
Het zou niet de eerste keer zijn dat ze dat doen. Maar je hebben zeker een punt. Ik hoop gewoon dat ze de iPad Pro ook echt Pro gaan maken. Want tot nu toe is een MacBook Air meer Pro dan de iPad. En dat vind ik zonde van de hardware die daar in zit.Jumpman schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:51:
[...]
Apple gaat niet een eigen productlijn kannibaliseren, verwacht ik.
We weten dat M1 8-core in de nieuwe iPad Pro zit, maar volgens mij nog niet op welke clocks hij draait. We weten wel wat het 50% sneller zal zijn als de vorige generatie.
Dezelfde magneten worden ook in veel laptops gebruikt om het scherm dicht te laten klikken.Donstil schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:21:
[...]
Ja die zitten in de iPad inderdaad.
[Afbeelding]
Als ik mijn iPad Pro bijvoorbeeld tegen mijn Razor laptop hou op de plek waar het bovenkant van het scherm dicht klapt dan gaat de laptop in sleep-mode
De eerste Pencil werkt niet op de laatste iPad Pro's, je moet de 2e generatie hebbenSpinozo schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:40:
Weet iemand hier of de Apple Pencil 1 ook op de nieuwe iPad Pro, of moet ik een versie 2 bestellen? Ik heb nog een pencil van de 10.5 en kan hem wel via de kabel of iPhone opladen.
.Spinozo schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:40:
Weet iemand hier of de Apple Pencil 1 ook op de nieuwe iPad Pro, of moet ik een versie 2 bestellen? Ik heb nog een pencil van de 10.5 en kan hem wel via de kabel of iPhone opladen.
Zie hier je antwoord: https://support.apple.com/en-us/HT211029.
[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 11-05-2021 13:44 ]
Toch maar is op amazon zo'n een folio'tje kopen zoals donstill aangaf!
Iemand er al gevonden van ztoptop of een ander merk dat goed is dat passend zal zijn voor 12.9" 5th gen?
[ Voor 24% gewijzigd door Graficon op 11-05-2021 13:50 ]
Yup (althans als ik ESR mag gelovenGraficon schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:45:
Even een gekke vraag: folio (via amazon of apple) moet er af voor hij op de smart keyb gaat, toch?
Toch maar is op amazon zo'n een folio'tje kopen zoals donstill aangaf!
Iemand er al gevonden van ztoptop of een ander merk dat goed is dat passend zal zijn voor 12.9" 5th gen?
Wachten is heerlijk! Maar nee, hier over tien dagen, hoogstens 17, sweet seventeen.Icybie schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:51:
Besteld op 1mei, levering 2 juli! Nog mensen met zo een lange wachttijd?
Ben geen kenner, dus waar is de scheidsrechter? Begrijp ik Apple manieren niet goed als ik denk dat ze vroege 8GB adopters in ieder geval niet zullen uitsluiten bij het naar de iPad Pro brengen van volwaardige Photoshop/Illustrator programma's: dat die alleen in de 16GB modellen lekker werken?aschja schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:04:
[...]
Omdat ik de veelzijdigheid van een iPad zou willen. Lekker op de bank of vliegtuig op Netflix. Om de ochtend daarna de laptop te "docken" en als Pro(!!!) user verder te gaan. Waarom zouden ze anders in godsnaam een M1 in een iPad stoppen. De A12 (geloof ik) was al een beest.
Leuk zo'n MacBook Air en inderdaad prima voor wat ik inderdaad doe, maar die heeft niet de portability en gebruiksvriendelijkheid van een iPad.
[...]
Het zou niet de eerste keer zijn dat ze dat doen. Maar je hebben zeker een punt. Ik hoop gewoon dat ze de iPad Pro ook echt Pro gaan maken. Want tot nu toe is een MacBook Air meer Pro dan de iPad. En dat vind ik zonde van de hardware die daar in zit.
Ik denk dat als je puur naar verkoopaantallen kijkt het al bijna niet zo kan zijn dat apps alleen voor de 16GB versies beschikbaar komen... De appbouwer zou zichzelf in de vingers snijden.druipgrot schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:44:
[...]
Ben geen kenner, dus waar is de scheidsrechter? Begrijp ik Apple manieren niet goed als ik denk dat ze vroege 8GB adopters in ieder geval niet zullen uitsluiten bij het naar de iPad Pro brengen van volwaardige Photoshop/Illustrator programma's: dat die alleen in de 16GB modellen lekker werken?
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Natuurlijk gaan ze dat niet doen. 16 GB Is leuk/handig voor een App niche binnen de iPad Pro's maar dat wordt echt niet noodzakelijk voor iets in iPad OS de komende jaren.druipgrot schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:44:
[...]
Ben geen kenner, dus waar is de scheidsrechter? Begrijp ik Apple manieren niet goed als ik denk dat ze vroege 8GB adopters in ieder geval niet zullen uitsluiten bij het naar de iPad Pro brengen van volwaardige Photoshop/Illustrator programma's: dat die alleen in de 16GB modellen lekker werken?
Zou kunnen. Performance wise ligt de M1 op MacBook Pro i7 niveau. Ik werk zelf nog op een MacBook Pro uit 2013 met 8GB. Voor mij volstaat dat wel. Ik zit gewoon te wachten op iets nieuws wat me triggert om een nieuwe te kopen. En daarom hoop ik op iPad PRO en WWDC.druipgrot schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:44:
[...]
Wat ik wat dat betreft wel grappig vind bij Apple TV+ originals is de verscheidenheid aan Apple producten, in The Morning Show zie je mensen de iPhone 7/8 gebruiken, oude iPad modellen maar ook 't nieuwste van 't nieuwste (op dat moment).
Besteld!! Eindelijk een mooie stand, zonder klemmen rondom de iPad.
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
'de komende jaren', specificeer je nader karmaheerser, 2-3, 4-5 of 6-7? Ik denk in termijnen van 10 jaar wejwel.Donstil schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:26:
[...]
Natuurlijk gaan ze dat niet doen. 16 GB Is leuk/handig voor een App niche binnen de iPad Pro's maar dat wordt echt niet noodzakelijk voor iets in iPad OS de komende jaren.
Nice, werkt overigens ook met andere magneetjes hoor.Donstil schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:21:
[...]
Ja die zitten in de iPad inderdaad.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/PVvn4EMaIqYEuJAxhfvkiRzU.jpg?f=fotoalbum_large)
Oké oké ik heb mijn glazen bol even uit de kast gehaald.druipgrot schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:03:
[...]
'de komende jaren', specificeer je nader karmaheerser, 2-3, 4-5 of 6-7? Ik denk in termijnen van 10 jaar wejwel.
:strip_exif()/f/image/yb1rt99YtdiL6N98vxKyaVsg.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar zonder gekheid. De first gen 12,9” Pro zit gewoon nog op iOS 14.x en de verwachting is ook wel dat die nog naar iOS 15 gaat.
Het zou mij daarom verbazen als de M1 pro met 8 GB niet minstens net zo lang de updates krijgt.
Sterker nog het zou mij ook wel verbazen als ze met iOS 22 (7jaar vanaf nu) zouden zeggen “iOS 22 is alleen voor de M1 iPads met 16 GB”. Dan zie ik ze eerder support voor M1 in zijn geheel laten vervallen dan dat onderscheid maken.
Cool. Ik heb vroegah ook een tijd met een iPad in de auto rond gereden. Werkte best goed toen altijd.Aiii schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:14:
[...]
Nice, werkt overigens ook met andere magneetjes hoor.
[Afbeelding]
[ Voor 39% gewijzigd door Donstil op 11-05-2021 18:43 ]
8GB is ook genoeg voor veel mensen met een MacBook, en die kunnen ook Photoshop of whatever draaien. Een 16GB laat u gewoon toe zwaarder werk, of meer tegelijkertijd te doen. Aangezien je op een iPad meestal maar met 1 (zware) app tegelijkertijd bezig bent, zal 8GB in de meeste gevallen wel voldoen.Sluw schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:04:
Alle apps moeten ook op de 2018 en 2020 pro blijven werken lijkt me. De huidige photoshop en illustrator werken ook prima op de 2018 iPad pro (nog ouder ook trouwens). Het is puur voor mensen die meer met deze programma's willen doen dan standaard toepassingen. Alles wordt lang genoeg ondersteund.
Zonder internet zal mijn workflow op de iPad helemaal instorten, terwijl ik op een MacBook verder zou kunnen werken. Voor 95% wat ik doe op de iPad zal <= 8GB voor mij volstaan, net zoals 32GB op mijn desktop. Toch vind ik het vervelend dat ik met sommige dingen tegen die ram limiet aanloop, en daarom kies ik altijd voor een geheugencapaciteit dat me ruimte geeft. 16GB op iPad, 32GB op laptop, 64GB op desktop. 🤷
Hier nog niks!
MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"
Haha dat hier ook niet maar Amerika is daar wel vaker wat sneller mee. Wij hebben hier best wel vaak een eigen voorraad en dan wordt er vanuit de EU geshipped waardoor onze status veel later pas veranderd.
MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"
Dat is hetzelfde Window, hou hoop! 😏giantgiantus schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:31:
[...]
Mijne komt helaas pas de 28e. Toch weekje later.
Soms wel. Alleen dan moet hij vanuit de fabriek met UPS kopen. Launch producten komen vaak vanuit Europa tegenwoordig.Maikjuh schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:30:
Kan me herinneren dat je in het verleden je device kon tracken als hij via ups gestuurd werd door naar een deel van je ordernummer te kijken.. maar volgens mij kan dat niet meer toch
World Wide Digital Congress? Oh nee, Developers Conference. De hogepriesters in de orde van de heilige appel leiden ons in in het appelste der appelen, en die arme Chinees maar sappelen.aschja schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:27:
[...]
Zou kunnen. Performance wise ligt de M1 op MacBook Pro i7 niveau. Ik werk zelf nog op een MacBook Pro uit 2013 met 8GB. Voor mij volstaat dat wel. Ik zit gewoon te wachten op iets nieuws wat me triggert om een nieuwe te kopen. En daarom hoop ik op iPad PRO en WWDC.
We zijn luxe diertjes die in onze bubble zitten, een normale iPad is al een luxe status product t.o.v. een ‘normale’ tablet.
[ Voor 99% gewijzigd door MartijnMartijn op 11-05-2021 20:32 ]
Wordt verwerkt staat ie al een hele tijd.MartijnMartijn schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:30:
[...]
Yes mijne staat ook op wordt verwerkt. Store is alleen een beetje buggie kan niet inloggen.
Geeft niet, ik moet het ook nog verwerken ;-)
[ Voor 27% gewijzigd door Donstil op 11-05-2021 21:03 ]
De psychische effecten enorm: "Must resist, must resist… It’s just a glorified A14X. Must resist…"
anderhalf maal zo snel en grafisch zelfs 70% sneller.
Nice. Fijn dat ze geen downclock hebben hoeven doen voor battery life.
Nu nog even Xcode aankondigen en ik ben helemaal blij.
Top en gelijk ook bizar. De M1 iPad Pro is sneller dan een i9 Intel: hier zal je als Intel toch buikpijn van krijgen.
Impressively, this means the M1 iPad Pro is faster than a maxed-out 16-inch MacBook Pro with an Intel Core i9 processor,
Flesje azijn op vandaag? Manmanman. Ik doel gewoon op dat ik benieuwd ben waar Apple mee ga komen op iPadOS gebied.druipgrot schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:14:
[...]
World Wide Digital Congress? Oh nee, Developers Conference. De hogepriesters in de orde van de heilige appel leiden ons in in het appelste der appelen, en die arme Chinees maar sappelen.
Heerlijke Balsamicoazijn ja. Zoals je uitziet naar de WWDC deed me even denken aan hoe gelovigen uitzien naar een religieus congres ;-) vandaar m'n grapje met priesters en alaschja schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:22:
[...]
Flesje azijn op vandaag? Manmanman. Ik doel gewoon op dat ik benieuwd ben waar Apple mee ga komen op iPadOS gebied.
Nou. Haha.druipgrot schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:41:
[...]
Heerlijke Balsamicoazijn ja. Zoals je uitziet naar de WWDC deed me even denken aan hoe gelovigen uitzien naar een religieus congres ;-) vandaar m'n grapje met priesters en al

Fantastische vergelijking ook.
Dat sowieso.Mezkeijou schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:00:
Afwachten wat de WWDC doet en daarna pas de ipd kopen.
Ik zou als Apple of nog beter His Royal Hairness (Craig...) nog meer buikpijn krijgen want iPadOS is absoluut nog steeds niet in staat om die CPU kracht te gebruiken.Corrigan schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:17:
@Donstil
Top en gelijk ook bizar. De M1 iPad Pro is sneller dan een i9 Intel: hier zal je als Intel toch buikpijn van krijgen.
[...]
Kom maar op met Xcode of bv. het draaien van VMs (macOS app in soort VM image, er is immers muis support).
[ Voor 8% gewijzigd door loekf2 op 12-05-2021 08:40 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Wat een onzin overigens, iedere App op iPadOS kan de volledige CPU kracht gebruiken, en er zijn wel degelijk power user apps op de iPad beschikbaar die daar gebruik van kunnen en gaan maken.loekf2 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:39:
[...]
Ik zou als Apple of nog beter His Royal Hairness (Craig...) nog meer buikpijn krijgen want iPadOS is absoluut nog steeds niet in staat om die CPU kracht te gebruiken.
Kom maar op met Xcode of bv. het draaien van VMs (macOS app in soort VM image, er is immers muis support).
Dat er nog geen Xcode is op iPadOS klopt, maar dat maakt niet dat programma's als ProCreate, de Affinity suite, Luma Fusion, e.d. ineens niet bestaan.
Ik zou graag iets ander zien dan de graphics apps. Denk ook bv. aan Matlab of Octave, of bv. Gnuplot. Matlab is wel een iOS/iPadOS versie van, maar dan moet je nog steeds Matlab op een PC of Mac draaien.Aiii schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:17:
[...]
Wat een onzin overigens, iedere App op iPadOS kan de volledige CPU kracht gebruiken, en er zijn wel degelijk power user apps op de iPad beschikbaar die daar gebruik van kunnen en gaan maken.
Dat er nog geen Xcode is op iPadOS klopt, maar dat maakt niet dat programma's als ProCreate, de Affinity suite, Luma Fusion, e.d. ineens niet bestaan.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Sja, het is een apparaat dat de graphics industrie heeft veranderd dus geen wonder dat daar serieuze apps zijn die de volledige kracht kunnen benutten.loekf2 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:45:
[...]
Ik zou graag iets ander zien dan de graphics apps. Denk ook bv. aan Matlab of Octave, of bv. Gnuplot. Matlab is wel een iOS/iPadOS versie van, maar dan moet je nog steeds Matlab op een PC of Mac draaien.
Yes, dan is het weer het jaarlijkse omslag punt. Lekker beta's draaien met alles wat daarbij hoort enzJumpman schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:25:
7 juni 2021 weten we meer, dan is de WWDC 2021.
Eerste minuut na de Keynote de Dev pagina refreshen om te kijken waar ze blijven, enz.
[ Voor 5% gewijzigd door Splinter Cell op 12-05-2021 17:10 ]
We gaan het zien, maar Samsung heeft 792 dimming zones op 65-inch terwijl Apple er 2596 heeft op 12.9-inch met 10.000 mini-LED's.Splinter Cell schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:12:
Benieuwd hoe mini-LED zich gaat houden in een tablet. Samsung gebruikt ook het in hun tv's. Maar daar heb je glow effect rondom objecten.
Iets zegt me op voorhand dat de kwaliteit dus wel een aardig stapje verschilt.
Ik heb daar dan ook wel grote verwachtingen van. Het scherm is de reden waarom ik de 2020 toch naar de 2021 upgrade. Het 2020 scherm vind ik met donkere scènes vaak niet mooi genoeg.
Nou ja, voor mij is het net een week geleden dat ik mijn eerste nieuw Apple product ontving. Het was een voorafje, want over 10 dagen komt the real stuff.
De 'pencil'. In een doos die voor andere merken genoeg verpakking is zat nog een doos. Zo elegant, ultiem design. De gebruiksaanwijzing alleen al, die zat in een heel slanke minischuiflade.
Ik had de penseel nog niet eens in mijn handen gehad maar ik begreep wel: dit is religie. Of het heeft er veel van weg en als ik dan mensen uit zie kijken naar de WWDC denk ik onwillekeurig aan een congres voor gelovigen.
Ik weet niet wat jij eet of drinkt aan sterk spul, maar er zal vast eens een dag komen dat iedereen zo wilt zijn zoals jou. Alleen niet permanent vermoed ik.druipgrot schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:07:
[...]
Nou ja, voor mij is het net een week geleden dat ik mijn eerste nieuw Apple product ontving. Het was een voorafje, want over 10 dagen komt the real stuff.
De 'pencil'. In een doos die voor andere merken genoeg verpakking is zat nog een doos. Zo elegant, ultiem design. De gebruiksaanwijzing alleen al, die zat in een heel slanke minischuiflade.
Ik had de penseel nog niet eens in mijn handen gehad maar ik begreep wel: dit is religie. Of het heeft er veel van weg en als ik dan mensen uit zie kijken naar de WWDC denk ik onwillekeurig aan een congres voor gelovigen.
Neem nu de verpakking van de Apple penseel. Jij wilt zeggen dat het uitpakken daarvan geen bijzondere ervaring is?Redondo1982 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:23:
[...]
Ik weet niet wat jij eet of drinkt aan sterk spul, maar er zal vast eens een dag komen dat iedereen zo wilt zijn zoals jou. Alleen niet permanent vermoed ik.
Oké ik dramatiseer het ;-) Maar zoals uit die doos, die voor andere merken écht voldoende verpakking zou zijn, als uit een matroesjka een supergladde applemicroladenkastamuse komt, een bureau, met bovenin een uitschuifbare slanke microgebruiksaanwijzingslade. Houd het dan maar eens droog
Uiteraard heeft Apple altijd dat wow effect eromheen hangen!druipgrot schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:42:
[...]
Neem nu de verpakking van de Apple penseel. Jij wilt zeggen dat het uitpakken daarvan geen bijzondere ervaring is?
Oké ik dramatiseer het ;-) Maar zoals uit die doos, die voor andere merken écht voldoende verpakking zou zijn, als uit een matroesjka een supergladde applemicroladenkastamuse komt, een bureau, met bovenin een uitschuifbare slanke microgebruiksaanwijzingslade. Houd het dan maar eens droog
Mocht iemand opzoek zijn naar een goede case voor zijn iPhone neem eens een kijkje op Greenwich. Als je de verpakking opent heb je het gevoel een sieraard van een paarduizend euro aangeschaft te hebben
Maar het is vast een hele mooie unboxing hoor.
Vandaar de Username.druipgrot schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:42:
[...]
Neem nu de verpakking van de Apple penseel. Jij wilt zeggen dat het uitpakken daarvan geen bijzondere ervaring is?
Pencil is aangekomen. Doos open gedaan, pen eruitgehaald en de rest bij karton en plastiek gegooid 🤷druipgrot schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:42:
[...]
De rest komt er niet eens uit.
Ze zijn prijzig inderdaad maar kwalitatief wel erg goed. Al heb ik wel het idee dat van de waarde 50% in de verpakking zit

[ Voor 79% gewijzigd door Sluw op 12-05-2021 16:25 ]
Je moet ook wel met zo'n profielfotoanyonas schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:54:
[...]
Pencil is aangekomen. Doos open gedaan, pen eruitgehaald en de rest bij karton en plastiek gegooid 🤷
De rest komt er niet eens uit.
't Is toch prachtig hoe smooth en sleek dat witte doosje is afgewerkt, ik kon het vandaag weer eens niet laten om elk hoekje en randje te strelen ;-) was het niet om het genot, dan was het wel om het medeleven: die Apple pencil ziet net zo goed reikhalzend uit naar de heilige miniledvelden!
[ Voor 9% gewijzigd door druipgrot op 12-05-2021 17:45 . Reden: off-topic ]
Nou gozer. Heb er maar plezier van.druipgrot schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:07:
[...]

Volgens de philips marketing afdeling heeft dat Ambi-LightSplinter Cell schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:12:
Benieuwd hoe mini-LED zich gaat houden in een tablet. Samsung gebruikt het ook in haar tv's. Maar daar heb je glow effect rondom objecten.
Voor ons zal het betekenen dat we dit weekend verzending wordt voorbereid krijgen. Dat is een teken dat je iPad op het vliegtuig van China naar Nederland wordt gezet, om vervolgens donderdag de 20e vanaf het middaguur een verzendbevestiging te krijgen van je pakket uit Waalwijk met DHL of UPS.
Apple.nl
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid.