Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

MartijnMartijn schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:03:
Gaan jullie nog voor een screenproctor op je iPad?
Ik twijfel nog. Heb er nog nooit eentje op een iPad gehad maar sinds de iPhone X wel altijd op een iPhone geplakt i.v.m. de kras gevoeligheid van het scherm.
Nee, is echt niet nodig. Normaal gebruik en tekenen geeft het echt geen krassen. Ik heb al een iPad sinds de eerste te importeren was uit de VS en nooit een screenprotector gehad. Een keer een kapotte scherm gehad doordat m'n zoon m'n iPad plat liet vallen maar gewoon laten vervangen.

Een paperlike scherm is wel aan te raden als je veel tekent, dat maakt het scherm ook mat (wat ook voordelen heeft in het zonnetje buiten voor de zichtbaarheid). Ik heb dat een jaartje gebruikt en was er tevreden over. Maar nu ik thuis zit qua thuiswerken heb ik het er af gehaald. Als we weer naar kantoor gaan, dan komt het er wel weer op.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12
Nitai schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:19:
[...]

Nee, is echt niet nodig. Normaal gebruik en tekenen geeft het echt geen krassen. Ik heb al een iPad sinds de eerste te importeren was uit de VS en nooit een screenprotector gehad. Een keer een kapotte scherm gehad doordat m'n zoon m'n iPad plat liet vallen maar gewoon laten vervangen.

Een paperlike scherm is wel aan te raden als je veel tekent, dat maakt het scherm ook mat (wat ook voordelen heeft in het zonnetje buiten voor de zichtbaarheid). Ik heb dat een jaartje gebruikt en was er tevreden over. Maar nu ik thuis zit qua thuiswerken heb ik het er af gehaald. Als we weer naar kantoor gaan, dan komt het er wel weer op.
Nadeel van paperlike is wel dat het de kleuren wat doffer maakt, iets wat je juist met de 12.9 niet wil denk ik ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:55
Ik twijfel nog. Heb er nog nooit eentje op een iPad gehad maar sinds de iPhone X wel altijd op een iPhone geplakt i.v.m. de kras gevoeligheid van het scherm.
Nee. Dan koop je een fantastisch apparaat met een geweldig scherm en plak je er wat op. Ik snap daar echt niets van. Die schermen krassen niet snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Tomba schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:24:
[...]

Nadeel van paperlike is wel dat het de kleuren wat doffer maakt, iets wat je juist met de 12.9 niet wil denk ik ;)
Nee kleuren worden niet doffer mijn inziens, wel wat platter wat je merkt bij vooral wit(waarden) en lichte kleuren. Maar dat heb je op papier ook dus en dat is wat je probeert te bereiken. Het schrijft en tekent wel heerlijk moet ik zeggen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merdera
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 00:52
Nee hoor, nog nooit een screenprotector op mijn ipads gehad, sinds de ipad 1, ik heb nooit een krasje kunnen vinden, en werden in de loop der jaren door het hele gezin gebruikt.

Dus nu op de pro 12.9 die komt, ook weer niet.

Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
Nitai schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:19:
[...]

Ik teken heel veel maar vind het minder fijn dan het gewone scherm. Het gevoel heeft voor mij weinig met papier te maken maar het is inderdaad wel ruwer. Het voelt te veel als schrapen voor mij. Het is gewoon voorkeur natuurlijk, goed om te proberen maar in mijn ogen zeker geen must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Op mijn iPad 1 had ik destijds zo’n matte plastic screen-protector, maar eigenlijk vond ik dat helemaal niet zo mooi. Het voordeel vond ik wel dat het scherm veel minder reflecteerde, maar qua kleurweergave en scherpte vond ik het toch wel minder. Voor mijn volgende iPads heb ik geen screen-protector genomen en ik heb ook nooit een krasje kunnen ontdekken.

Mijn iPhones voorzie ik wel altijd van een glazen screen-protector. Ik laat ze sporadisch vallen, maar het risico dat het scherm daardoor barst wil ik niet nemen. Er is bij mij overigens nog geen enkele screen-protector gebarsten. Ik ga dan ook erg zuinig met mijn spullen om, op de fiets laat ik het wel uit mijn hoofd om hem te gebruiken (wat velen wel doen).

Die ik nu op mijn 12 Pro Max heb zitten zie je eigenlijk nauwelijks en voor de mijn 4S en 5 was dit ook het geval (glazen Action screen-protectors). Tegenwoordig geef ik er meer geld aan uit, maar geen 40 euro per stuk.

[ Voor 51% gewijzigd door syltheboy op 06-05-2021 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:20
Vanaf iPad 1 tot nu iPad pro 2018 (zo'n 6 a 7 verschillende iPads) nooit een screen protector opgehad,
en nooit een kras ontdekt, en ik nam al mijn iPad altijd mee in mijn rugzak.
En mijn 2021 iPad Pro zal ook geen screenprotector krijgen.

Wat ik wel altijd doe is een bescherming op de achterzijde, want ik gebruik geen hoes om de iPad, en dan kan een tafel wel krassen veroorzaken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zASy08DmKFxmPZnPxteiTbUHask=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gIfrxmpxthqXJpo8C9iAevih.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
@absrnd Alleen je camera-bump is niet beschermd. En hij ligt dan nooit helemaal plat op tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
syltheboy schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:07:
@absrnd Alleen je camera-bump is niet beschermd. En hij ligt dan nooit helemaal plat op tafel.
Die camera lens is van Saffier glas, en een stuk harder dan het aluminium :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
absrnd schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:13:
[...]

Ja die zal niet snel krassen, ik heb er niet altijd een hoes om maar als ik dat wel heb vind ik t fijn dat je hem helemaal plat kunt leggen, net als bij een iPhone hoesje, zelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12
Op het scherm van mijn iPad Pro 10.5 (2017) zit wel degelijk een zichtbare kras en meerdere krasjes die je alleen in het licht ziet en daar zit de officiële folio op (heette dat ding toen al zo? Waarmee alleen je scherm beschermd is)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merdera
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 00:52
Ik gebruik wel een case om mijn iPads heen.

Deze keer voor deze https://www.amazon.nl/-/e...=ppx_pop_mob_b_asin_title gekozen.

Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Ik zie niet in waarom je geen glass screenprotector erop wilt hebben. Na 5 sec ben je alweer vergeten dat het erop zit en qua functionaliteit offer je niks op. En wat bescherming is wel fijn.
Een plastic screenprotector zou ik ook nooit erop zetten.
[...]

Blijkbaar zit het qua krasbestendigheid tussen tempered glass en "echte" saffierglas in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Zo'n glass screen protector, heeft dat nog invloed op het gebruik/gevoeligheid van de Apple pencil? Ik heb nu op mijn huidige Pro 12.9 1st gen ook geen protector. Ik teken er wel veel op ....

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Valinor schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:38:
[...]

Ik zie niet in waarom je geen glass screenprotector erop wilt hebben. Na 5 sec ben je alweer vergeten dat het erop zit en qua functionaliteit offer je niks op. En wat bescherming is wel fijn.
Een plastic screenprotector zou ik ook nooit erop zetten.

[...]

Blijkbaar zit het qua krasbestendigheid tussen tempered glass en "echte" saffierglas in.
Waarom koop je dan een verschrikkelijk dure tablet waar het meeste geld in het scherm zit?😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zit in team geen screenprotector maar heb dan wel AppleCare erop.

iPad komt op vakanties nooit buiten dus krassen heb ik ook niet. Althans van die krassen die je ziet met het scherm aan dan tenminste, die haar krasjes hou je altijd wel maar die zijn met het scherm aan toch niet zichtbaar.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:04

Aiii

何これ

Ik doe ook op mijn iPhone's geen screenprotectors vandaar dat ik eigenlijk niet wilde reageren, maar ik heb (na 3 jaar intensief gebruik) ook slechts een tweetal oppervlakte krasjes (niet nageldiep zeg maar) op mijn 2018 iPad Pro. Dat zijn wat mij betreft geen krasjes.

Het enige probleem dat ik heb is dat de oleophobic layer echt helemaal afgesleten is en het een nachtmerrie is om het scherm schoon te krijgen nu.

Maar dat weegt niet op aan het ongemak van screenprotectors. Alle gimmick protectors zoals matte en paperlike sowieso daargelaten aangezien die de schermkwaliteit gewoon slechter maken en daarom al een no-go zijn voor mij, is met name een issue met tempered glass protectors dat ze veel te veel reflectie geven. Leuk als je verliefd bent op je eigen gezicht misschien, maar voor mij is dat echt een deal breaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 23:17
absrnd schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:45:
Vanaf iPad 1 tot nu iPad pro 2018 (zo'n 6 a 7 verschillende iPads) nooit een screen protector opgehad,
en nooit een kras ontdekt, en ik nam al mijn iPad altijd mee in mijn rugzak.
En mijn 2021 iPad Pro zal ook geen screenprotector krijgen.

Wat ik wel altijd doe is een bescherming op de achterzijde, want ik gebruik geen hoes om de iPad, en dan kan een tafel wel krassen veroorzaken :)

[Afbeelding]
Is zo'n magnetic folio hoes dan niks voor je? Ik gebruik dit nagenoeg om dezelfde reden denk ik. Iets van bulk als ik onderweg ben om het te beschermen, maar als ik hem naked gebruik (thuis) dan haal ik hem binnen split second eraf. Bovendien heb je met deze case dan ook altijd een houder bij je; makkelijk als je onderweg op een tafeltje bezig bent.

[ Voor 3% gewijzigd door Redondo1982 op 06-05-2021 14:04 ]

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:09
[...]

Nee hoor, gewoon gehard glas. 'Scratches at a level 6 with deeper grooves at a level 7'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Merdera schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:35:
Ik gebruik wel een case om mijn iPads heen.

Deze keer voor deze https://www.amazon.nl/-/e...=ppx_pop_mob_b_asin_title gekozen.
dat is een neutrale screen protector toch?

Ik doe het voor het tekenen en heb na ampel beraad en vele youtube reviewdeo's (minimale impact op kleur en helderheid) voor deze gekozen https://www.amazon.de/gp/product/B07S7NR9YB/ niet dat ik Kent papier ken. 8)7 nog niet uitgepakt.

BTW
mijn meest uitgebreide beraadslagingen gingen zitten in of ik voor zoveel extra geld wel voor cellulair moest gaan (op het nippertje ja) en 16GB (op het nippertje nee). Tuurlijk, je kunt meer lagen in Procreate of Photoshop aan, maar dat kan ook met 32GB RAM of 6400GB RAM ;-) @Sluw ik bedoel, er is altijd een manier van werken te bedenken dat je RAM morst, en er is ook een manier te bedenken om het aantal lagen te verlagen.. ;-) Als ik dan lees dat de MBP/iMac/FinalCutPro al lekker gaan op 8GB, én dat de M1 nog zuiniger omgaat met RAM dan de voorgaande chip, dan wil ik de grens wel tegenkomen.

Ik dacht ook zo van 16GB is toekomstbestendiger en dit en dat en zus en zo, en toen popte er een stemmetje in mijn hoofd op dat Apple zich er niet teveel voor moet hebben gevoeld om via dergelijke FOMO redenaties nog wat extra geld binnen te harken. Dan maar JOMO (of AOHO Arrogance Of Having Enough).

Tweakers rocks, maar alleen technologisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Eerlijk is eerlijk, als er een iPad Pro te koop was zonder camera's op de achterkant (of een shitty camera zonder camera bump) dan stond ik vooraan in de rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Aiii schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:01:

Het enige probleem dat ik heb is dat de oleophobic layer echt helemaal afgesleten is en het een nachtmerrie is om het scherm schoon te krijgen nu.
Dit Probleem had ik ook met mijn 2e iPad, bleek dat het niet zo goed is om (vochtige) brillendoekjes te gebruiken om het scherm schoon te maken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Redondo1982 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:03:
[...]

Is zo'n magnetic folio hoes dan niks voor je? Ik gebruik dit nagenoeg om dezelfde reden denk ik. Iets van bulk als ik onderweg ben om het te beschermen, maar als ik hem naked gebruik (thuis) dan haal ik hem binnen split second eraf. Bovendien heb je met deze case dan ook altijd een houder bij je; makkelijk als je onderweg op een tafeltje bezig bent.
Heb ik over na zitten denken, maar onderweg (trein) gebruik ik de iPad ook het liefst naked, geen bulky of dikke hoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

absrnd schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:21:
[...]

Dit Probleem had ik ook met mijn 2e iPad, bleek dat het niet zo goed is om (vochtige) brillendoekjes te gebruiken om het scherm schoon te maken O-)
Heh nee, daar zit alcohol in :D

Maar dit is door gewoon gebruik, ben ik bang. Ik heb dan ook hele vette vingers, moet ik erbij zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
Aiii schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:22:
[...]

Heh nee, daar zit alcohol in :D

Maar dit is door gewoon gebruik, ben ik bang. Ik heb dan ook hele vette vingers, moet ik erbij zeggen.
Deze al gezien ?

https://nl.ifixit.com/Gui...n+Oleophobic+Coating/9682

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
giantgiantus schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:51:
[...]

Waarom koop je dan een verschrikkelijk dure tablet waar het meeste geld in het scherm zit?😂
Met een goede glass screenprotector merk ik vrijwel geen verschil in kwaliteit. Maar moet wel erbij zeggen dat ik nooit applecare+ ofzo erbij neem dus wat bescherming voor je dure tablet is dan wel handig.
En als de oleophobic coating er vanaf is gesleten gooi je zo weer een nieuwe erop.

[ Voor 8% gewijzigd door Valinor op 06-05-2021 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
absrnd schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:22:
[...]

Heb ik over na zitten denken, maar onderweg (trein) gebruik ik de iPad ook het liefst naked, geen bulky of dikke hoes.
Maar hij is heel erg dun, en als je naked wilt gebruiken dan is het kwestie van lostrekken. Echt best of both worlds, althans voor mij :) Maar ik denk dat je er het nagenoeg hetzelfde over denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Aiii schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:09:
Eerlijk is eerlijk, als er een iPad Pro te koop was zonder camera's op de achterkant (of een shitty camera zonder camera bump) dan stond ik vooraan in de rij.
Toevallig dacht ik daar gisteren nog aan, want de camera van mijn iPad Pro 2018 gebruik ik nooit. Met mijn hoes heb ik er geen last van. Ik heb liever dat ze de iPads wat dikker maken, zodat de accuduur kunnen opkrikken naar 20 uur.

[ Voor 15% gewijzigd door syltheboy op 06-05-2021 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

syltheboy schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:37:
[...]

Toevallig dacht ik daar gisteren nog aan, want de camera van mijn iPad Pro 2018 gebruik ik nooit. Met mijn hoes heb ik er geen last van. Ik heb liever dat ze de iPads wat dikker maken, zodat de accuduur kunnen opkrikken naar 20 uur.
ik verwacht 'm juist weer veel te gebruiken, als input voor tekeningen bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Aiii schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:01: Leuk als je verliefd bent op je eigen gezicht misschien, maar voor mij is dat echt een deal breaker.
Aah toch maar eens overwegen dan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aiii schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:09:
Dat had ik ook altijd. Camera was matig en werd nooit gebruikt. Nu ik echter een peuter heb lopen vind ik de camera juist geweldig, dat de iPhone foto’s kan maken heeft ze inmiddels wel door en daarom stopt het leuke/spontane moment vaak als die gepakt wordt.

Van de iPad weet ze dat niet, dus dan is het wel lekker meegenomen dat daar nu ook een goeie camera in zit.

Maar plat heb ik hem nooit liggen verder, vrijwel altijd in een hoek door de folio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:53
absrnd schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:21:
[...]

Mag je geen vochtige doekjes gebruiken? Ik gebruik af en toe vochtige doekjes van Staples - Screen and Spectacle Wipe, speciaal voor schermen.

😱

[ Voor 27% gewijzigd door honey op 06-05-2021 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Ik ben benieuwd wanneer het review embargo van de iPad Pro er af gaat. Ik snap dat de releasedag zich nog niet heeft aangediend maar vind het toch ergens jammer dat we nog geen reviews gezien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
druipgrot schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:08:
[...]

dat is een neutrale screen protector toch?

Ik doe het voor het tekenen en heb na ampel beraad en vele youtube reviewdeo's (minimale impact op kleur en helderheid) voor deze gekozen https://www.amazon.de/gp/product/B07S7NR9YB/ niet dat ik Kent papier ken. 8)7 nog niet uitgepakt.

BTW
mijn meest uitgebreide beraadslagingen gingen zitten in of ik voor zoveel extra geld wel voor cellulair moest gaan (op het nippertje ja) en 16GB (op het nippertje nee). Tuurlijk, je kunt meer lagen in Procreate of Photoshop aan, maar dat kan ook met 32GB RAM of 6400GB RAM ;-) @Sluw ik bedoel, er is altijd een manier van werken te bedenken dat je RAM morst, en er is ook een manier te bedenken om het aantal lagen te verlagen.. ;-) Als ik dan lees dat de MBP/iMac/FinalCutPro al lekker gaan op 8GB, én dat de M1 nog zuiniger omgaat met RAM dan de voorgaande chip, dan wil ik de grens wel tegenkomen.

Ik dacht ook zo van 16GB is toekomstbestendiger en dit en dat en zus en zo, en toen popte er een stemmetje in mijn hoofd op dat Apple zich er niet teveel voor moet hebben gevoeld om via dergelijke FOMO redenaties nog wat extra geld binnen te harken. Dan maar JOMO (of AOHO Arrogance Of Having Enough).
Ja tuurlijk, ik gaf ik ook aan dat de meeste mensen aan 8GB genoeg hebben. Alleen als mensen zeggen dat 16gb niet gebruikt kan worden of onzin is ben ik 't er niet mee eens. Ik gebruik 'm professioneel maar als 't voor erbij is heb je het inderdaad minder snel 16GB nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
syltheboy schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:37:
[...]

Weet je hoe zwaar die daar van wordt? Dan is het gemak toch weer weg?

Ik gebruik de camera wel héél veel voor offertes en inmetingen, maar dat is per gebruiker verschillend. Maar als je de accutijd gaat verhogen door het dikker en zwaarder maken van de iPad dan ga je een hoop mensen teleurstellen. Nu heb jij een optie die je niet gebruikt, maar daar heb je geen last van. Maar jouw suggestie zal ervoor zorgen dat mensen de iPad gaan skippen. Misschien is een extra accupack-hoes een optie in de toekomst, zoals Apple ook weleens bij de iPhones heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Sluw schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:17:
[...]

Ja tuurlijk, ik gaf ik ook aan dat de meeste mensen aan 8GB genoeg hebben. Alleen als mensen zeggen dat 16gb niet gebruikt kan worden of onzin is ben ik 't er niet mee eens. Ik gebruik 'm professioneel maar als 't voor erbij is heb je het inderdaad minder snel 16GB nodig.
Ik gebruik 'm ook professioneel en niet voor erbij & zeg ook niet dat het niet gebruikt kán worden. ;-)

Ik zal naar verwachting een zware Procreate gebruiker worden. Echter als líjntekenaar/-animator. Geen video editing. 37 lagen ligt boven wat ik overzichtelijk verwacht te vinden en in lagen-gebruik zitten besparingsmogelijkheden, dus als ik de grens van 8GB nader weet ik wat me te doen staat. En dan blijft het een gok. Maar de rekening van boven de €2000 vond ik wel genoeg, laat staan als het richting de €3000 zou gaan (ik zit net in de KOR), die €650 extra geef ik liever aan een prime lens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
druipgrot schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:50:
[...]

Ik gebruik 'm ook professioneel en niet voor erbij & zeg ook niet dat het niet gebruikt kán worden. ;-)

Ik zal naar verwachting een zware Procreate gebruiker worden. Echter als líjntekenaar/-animator. Geen video editing. 37 lagen ligt boven wat ik overzichtelijk verwacht te vinden en in lagen-gebruik zitten besparingsmogelijkheden, dus als ik de grens van 8GB nader weet ik wat me te doen staat. En dan blijft het een gok. Maar de rekening van boven de €2000 vond ik wel genoeg, laat staan als het richting de €3000 zou gaan (ik zit net in de KOR), die €650 extra geef ik liever aan een prime lens uit.
Ja dan zul je qua resolutie max wel rond de 4K zitten dan zal 8GB wel genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robcoenen schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:16:
Ik ben benieuwd wanneer het review embargo van de iPad Pro er af gaat. Ik snap dat de releasedag zich nog niet heeft aangediend maar vind het toch ergens jammer dat we nog geen reviews gezien hebben.
Ik denk dat de reviews iets in de trant zullen zijn, supersnel, opslag uitbreiding duur en dat iPadOS achterloopt op de hardware en dat dat hopelijk met iPadOS15 opgelost gaat worden :)

Maar ik ben ook wel benieuwd, maar dan vooral het 12.9 scherm, ik vind die voor een iPad waarvoor ik hem gebruik te groot dus blijf voorlopig nog even bij mijn 11 inch uit 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:38
Verwijderd schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:54:
[...]

Ik denk dat de reviews iets in de trant zullen zijn, supersnel, opslag uitbreiding duur en dat iPadOS achterloopt op de hardware en dat dat hopelijk met iPadOS15 opgelost gaat worden :)
Wat dat betreft kun je net zo goed een 2018/2020 review gaan kijken👀.

Ik kijk niet zo uit naar de reviews, eerder naar WWDC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 09:03
Hier zit ik ook op te wachten.

Ik heb een iPad Pro 2020 12,9 in seal liggen en een iPad Pro 2021 12,9 in afwachting. Het XDR scherm en de Thunderbolt 4 upgrade boeien mij niet zoveel, maar ik wil weten hoeveel verschil de M1 en de 2GB extra RAM echt gaan maken. Dan kan ik bepalen of ik €440,00 meer waard vindt. :) Geen professioneel gebruik hier.

Het verschil met iPadOS 15 is ook interessant. Al denk ik dat het mee zal vallen gezien een enorm groot percentage iPad's op (legacy) A processoren draait. Over twee of drie jaar als 50% of meer van de iPad's in de ondersteuning de M processoren zullen hebben, dan gaan ze daar denk ik groter op in zetten met het OS verwacht ik.

Apple hanteert de strategie om klanten net genoeg te geven om een reden te hebben te upgraden. Voor professionals en heavy users heeft het vaak zeker waarde, maar voor het grootste gedeelte van de gebruikers niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Jumpman op 06-05-2021 16:42 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Jumpman schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:34:
[...]

Ik heb een iPad Pro 2020 12,9 in seal liggen en een iPad Pro 2021 12,9 in afwachting. Het XDR scherm en de Thunderbolt 4 upgrade boeien mij niet zoveel, maar ik wil weten hoeveel verschil de M1 en de 2GB extra RAM echt gaan maken. Dan kan ik bepalen of ik €440,00 meer waard vindt. :) Geen professioneel gebruik hier.

Het verschil met iPadOS 15 is ook interessant. Al denk ik dat het mee zal vallen gezien een enorm groot percentage iPad's op (legacy) A processoren draait. Over twee of drie jaar als 50% of meer van de iPad's in de ondersteuning de M processoren zullen hebben, dan gaan ze daar denk ik groter op in zetten met het OS verwacht ik.

Apple hanteert de strategie om klanten net genoeg te geven om een reden te hebben te upgraden. Voor professionals en heavy users heeft het vaak zeker waarde, maar voor het grootste gedeelte van de gebruikers niet.
Antwoord is nee. Het 2020 model is echt super ultra snel in alles wat niet professioneel is. Als je niet uitkijkt naar het scherm zou ik zeker niet gaan voor het dure 2021 model.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:19
[...]

Ik heb inmiddels denk ik 8x gelezen dat je iPads in seal hebt liggen :P sluik reclame? V&A aangeboden: Apple iPad Pro (2020) 12.9" Wi-Fi 256GB Space Gray

[ Voor 7% gewijzigd door WouterL op 06-05-2021 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
WouterL schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:24:
[...]

Ik heb inmiddels denk ik 8x gelezen dat je iPads in seal hebt liggen :P sluik reclame? V&A aangeboden: Apple iPad Pro (2020) 12.9" Wi-Fi 256GB Space Gray
Hahah zeker met als doel wat eurootjes te verdienen🤣🤣🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
[...]

Als het scherm je niet uitmaakt en je gebruikt 'm voor media consumptie, wat leuke apps en af en toe een game ga je het hardware verschil echt niet merken. De 2020 is al super snel, mooi ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
[...]

Hij kan zich niet bedwingen :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vrijwel altijd de maandag of dinsdag voor release.
Dus dinsdag 18 is wel een aardige gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:38
[...]
Ik heb een iPad Pro 2020 12,9 in seal liggen .. Geen professioneel gebruik hier.
-

Voor professionals en heavy users heeft het vaak zeker waarde, maar voor het grootste gedeelte van de gebruikers niet.
Je geeft jezelf al antwoord:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Iemand ervaringen met een glass screen protector icm met het gebruik van de pencil? Ik neig toch weer naar geen protector ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:52
-SaveMe- schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:43:
Iemand ervaringen met een glass screen protector icm met het gebruik van de pencil? Ik neig toch weer naar geen protector ...
werkte prima met mijn 1st gen 12.9 pro. Echter vergroot het de afstand tussen penpunt en display waardoor het toch net iets minder fijn is omdat je net iets minder precies kunt aanwijzen. Daarom heb ik hem er uiteindelijk toch weer afgehaald. Al met al heeft ie er wel een paar jaar opgezeten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 09:03
[...]

Haha, 8x? Waarschijnlijk 2x van mij en 3x de twee die jezelf te koop hebt? ;)

Maar ik haal hem eraf en ik zet hem er pas op als ik weet wat ik ga doen. Maar ik dacht als hij verkocht is, is er ook geen keuze meer. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:19
Jumpman schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:25:
[...]

Haha, 8x? Waarschijnlijk 2x van mij en 3x de twee die jezelf te koop hebt? ;)

Maar ik haal hem eraf en ik zet hem er pas op als ik weet wat ik ga doen. Maar ik dacht als hij verkocht is, is er ook geen keuze meer. :)
Niet de hoeveelheid iPads, de keer dat ik van je gelezen heb dat je er een paar hebt liggen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
-SaveMe- schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:43:
Had hier geen problemen. Daarnaast kan je het altijd er weer afhalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Voor de Magic Keyboard gebruikers;

Is er een shortcut of swipe via het trackpad om naar het einde van een webpagina (of in 1x naar beneden scrollen) te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

_Bailey_ schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:48:
Voor de Magic Keyboard gebruikers;

Is er een shortcut of swipe via het trackpad om naar het einde van een webpagina (of in 1x naar beneden scrollen) te gaan?
CMD + Pijl Omlaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Thanks! En dus helaas geen swipe gesture via het trackpad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spinozo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-04 23:10
Met 2 vingers heel snel een gat proberen te graven in de trackpad. Natuurlijk scrollen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Sluw schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:51:
[...]

Ja dan zul je qua resolutie max wel rond de 4K zitten dan zal 8GB wel genoeg zijn.
Ik heb toch minstens een uur intensief gegoogeled op wat nodig zou zijn en kwam daarbij inderdaad de combinatie van lagen en resolutie bij Procreate tegen. Maar niet zo erg dat je met 8GB niet heel ver kunt komen. Het deed me al met al besluiten om voor 8GB te gaan. Was ik meer geluiden zoals van jou tegengekomen dan had ik mogelijk anders besloten. Maar je behoort dus tot een (kleine) minderheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
druipgrot schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 22:56:
[...]

Ik heb toch minstens een uur intensief gegoogeled op wat nodig zou zijn en kwam daarbij inderdaad de combinatie van lagen en resolutie bij Procreate tegen. Maar niet zo erg dat je met 8GB niet heel ver kunt komen. Het deed me al met al besluiten om voor 8GB te gaan. Was ik meer geluiden zoals van jou tegengekomen dan had ik mogelijk anders besloten. Maar je behoort dus tot een (kleine) minderheid.
Het is heel makkelijk, als je grotere beelden dan dat maakt is het erg handig. Ik heb al meerdere keren gezegd dat de meeste mensen het niet nodig zullen hebben maar ik ben er super blij mee. Het is headroom voor bepaalde professionals. Ook grotere video edit projecten zullen er baat bij hebben maar ik kan me voorstellen dat je die liever op een echte computer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Heeft iemand al shops gezien die 5th gen cases verkoopt? Ik wil graag wel deze:
https://www.pipetto.co.uk...case-origami-tpu-red.html

Wil graag wel gelijk een case erop, alleen als ik deze nu daar in de UK bestel komen er vast nog douanerechten bovenop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
-SaveMe- schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:49:
Heeft iemand al shops gezien die 5th gen cases verkoopt? Ik wil graag wel deze:
https://www.pipetto.co.uk...case-origami-tpu-red.html

Wil graag wel gelijk een case erop, alleen als ik deze nu daar in de UK bestel komen er vast nog douanerechten bovenop...
deze ?
https://www.amazon.nl/s?k=Pipetto+Origami+ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.castello
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik kon het niet laten, toch maar de iPad pro 12.9 (2021) besteld bij Belsimpel. 22 mei is de
bezorgdatum :)

Nu wil ik een Magic Keyboard bestellen. Net bij de Mediamarkt geweest, die hebben alleen het oudere model.

Op de Apple website staan ze wel, is dit wel het nieuwe model voordat ik het oude model aanschaf? 🧐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
d.castello schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:53:
Ik kon het niet laten, toch maar de iPad pro 12.9 (2021) besteld bij Belsimpel. 22 mei is de
bezorgdatum :)

Nu wil ik een Magic Keyboard bestellen. Net bij de Mediamarkt geweest, die hebben alleen het oudere model.

Op de Apple website staan ze wel, is dit wel het nieuwe model voordat ik het oude model aanschaf? 🧐
Wat ik begrepen heb, is dat Apple teruggekomen is over de passing van de nieuwe iPad Pro met de oude Magic Keyboard, en dat deze wel zal passen, alhoewel het wat strakker zit, en misschien te dik is als je er een Screen protector op hebt.

Misschien kan iemand dit testen door een aantal velletjes papier (0.5mm) tussen de huidige Magic Keyboard te doen om dit te testen :)
(raar trouwens dat nog niemand op Youtube dit geprobeerd heeft :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Ik heb deze iPad stand besteld, leek me wel leuk, en magnetisch, ik had nog wat gratis geld in mijn Paypal account :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/li1rW_84LbTgka7ejwtOPTRqG6M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9KGriN2sbPjYBu7S9h54yp0P.jpg?f=user_large

[ Voor 33% gewijzigd door absrnd op 09-05-2021 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.castello
absrnd schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:17:
[...]

Wat ik begrepen heb, is dat Apple teruggekomen is over de passing van de nieuwe iPad Pro met de oude Magic Keyboard, en dat deze wel zal passen, alhoewel het wat strakker zit, en misschien te dik is als je er een Screen protector op hebt.

Misschien kan iemand dit testen door een aantal velletjes papier (0.5mm) tussen de huidige Magic Keyboard te doen om dit te testen :)
(raar trouwens dat nog niemand op Youtube dit geprobeerd heeft :? )
Als ik op de Apple website kijk staat er NIEUW bij de magic keyboard…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.castello
absrnd schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:23:
Ik heb deze iPad stand besteld, leek me wel leuk, en magnetisch, ik had nog wat gratis geld in mijn Paypal account :)

[Afbeelding]
Ik heb ook een toetsenbord nodig. Vandaag de keuze magic keyboard. Kost wel wat 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
d.castello schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:32:
[...]

Als ik op de Apple website kijk staat er NIEUW bij de magic keyboard…
Natuurlijk is deze NIEUW, deze is voor de 2021 iPad Pro en past ook de oude iPad pro.
Het gaat om de eigenaren van de "oude" magic keyboard, (die misschien wel goedkoper wordt als de nieuwe er is) , die ook wel gaat passen op de nieuwe iPad Pro, mits je geen dikke screen protector hebt :)

[ Voor 6% gewijzigd door absrnd op 09-05-2021 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
absrnd schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:23:

[Afbeelding]
Hee best geinig.
Ik zoek zoiets voor mijn thuiswerkplek.

Heb je een link toevallig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• absrnd
Donstil schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:35:
[...]

Hee best geinig.
Ik zoek zoiets voor mijn thuiswerkplek.

Heb je een link toevallig?
https://www.lululook.com/products/magnetic-ipad-stand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Ik heb nu een tijd de iPad Air 2020 gebruikt, maar man o man je wordt echt niet blij van een 60hz scherm als je 120hz gewend bent. Het valt zo duidelijk op. Daarvoor had ik het niet. Maar eenmaal gewend aan 120hz en alles daaronder is gewoon niet fijn werken meer.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 10:04
Toevallig Look een shop waar je geen import kosten moet betalen?

It's dark but I don't want to find the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
anyonas schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:54:
[...]

Toevallig Look een shop waar je geen import kosten moet betalen?
het is of uit China, of uit Amazon US, waar deze niet op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik zie daar geen 5th gen (2021 12.9 pro) cases tussen staan ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Hier is de 2020 versie, maar de vraag is dus of die op de 2021 past, ik denk van niet vanwege het kleine verschil in dikte ... Ze hebben ook verschillende artikel codes

https://www.amac.nl/pipet...2-9-inch-2020-donkergrijs

[ Voor 8% gewijzigd door -SaveMe- op 09-05-2021 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55
-SaveMe- schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:54:
Hier is de 2020 versie, maar de vraag is dus of die op de 2021 past, ik denk van niet vanwege het kleine verschil in dikte ... Ze hebben ook verschillende artikel codes

https://www.amac.nl/pipet...2-9-inch-2020-donkergrijs
Waarschijnlijk is de 2021 versie simpelweg 0.1mm aangepast en verplaatst deze de huidige versie waardoor er dus een nieuw nummer is?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Dat denk ik ook. Alleen zal de nieuwe niet in de oude passen maar andersom wel. Ik heb dus wel die nieuwe nodig …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-07 20:20
Ik wacht vooral op WWDC, maar ik heb al wel gekozen voor de Ipad 12.9 met 1Tb opslag. Ik verwacht ;) dat we straks 2 OS-en tegelijk kunnen draaien op de Ipad Pro, dus bijv IpadOS 15 en Windows, en dan is meer intern geheugen wel praktisch. En mocht dat niet komen, meer intern geheugen kan nooit kwaad, beter te veel dan te weinig. En nee, ik heb geen geld teveel, maar mijn gedachte is in deze wel, je kunt er maar beter op voorbereid zijn.
Ook zal, denk ik, de 1Tb uitvoering beter leverbaar zijn dan de “kleinere” versies, minder vraag

Acties:
  • +6 Henk 'm!
CheopsChefren schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:44:
Ik wacht vooral op WWDC, maar ik heb al wel gekozen voor de Ipad 12.9 met 1Tb opslag. Ik verwacht ;) dat we straks 2 OS-en tegelijk kunnen draaien op de Ipad Pro, dus bijv IpadOS 15 en Windows.
Whow dat is wel heel heftig :P
Die kans dat dit gaat gebeuren schat ik op minder dan 0% 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
Donstil schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:46:
[...]

Whow dat is wel heel heftig :P
Die kans dat dit gaat gebeuren schat ik op minder dan 0% 8)7
Niet voor niets de wink ;) . Maar in theorie zou het wel kunnen natuurlijk. Is vast iets voor de jailbreak wereld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk mij lijkt een iPad 12.9" met macOS ook wel tof hoor. Dan ben ik waarschijnlijk de eerste die de order van zijn 12,9" 2021 upgrade naar het 2 TB model en de MBP direct vaarwel zegt maar ik zie ook dat eigenlijk niet meer gebeuren.

Toen de M1 langs kwam in op de laatste Keynote had ik heel even het idee "Het zou toch niet" maar omdat het daar al niet gebeurde zakte de hoop snel weg. Zeker toen Apple daarna zei daar geen plannen voor te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
Donstil schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:22:
Kijk mij lijkt een iPad 12.9" met macOS ook wel tof hoor. Dan ben ik waarschijnlijk de eerste die de order van zijn 12,9" 2021 upgrade naar het 2 TB model en de MBP direct vaarwel zegt maar ik zie ook dat eigenlijk niet meer gebeuren.

Toen de M1 langs kwam in op de laatste Keynote had ik heel even het idee "Het zou toch niet" maar omdat het daar al niet gebeurde zakte de hoop snel weg. Zeker toen Apple daarna zei daar geen plannen voor te hebben.
Volgens mij is het heel simpel een container-app voor IpadOS te ontwikkelen waarbinnen je Mac-OS programma’s kan draaien, een beetje Rosetta achtig. Dus niet het hele OS, gewoon de programma’s.
En, Apple vertelt nooit in een keynote wat ze in een volgende keynote aankondigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:09
Ik zou in elk geval ook niet nu alvast 2000 euro gaan uitgeven in de hoop dat er ooit een bepaalde functionaliteit op een device komt.
Voor Apple moet een bepaalde functionaliteit (bv MacOS) perfect werken voordat ze die naar een heel ander device brengen. Ik bedoel, we wachten er ook nog steeds op dat er een rekenmachine standaard wordt meegeleverd op een iPad ;) .
Dan zou ik liever wachten op de Macbook Air met touchscreen waar alle iPadOS apps native op draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CheopsChefren schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:38:
[...]

Volgens mij is het heel simpel een container-app voor IpadOS te ontwikkelen waarbinnen je Mac-OS programma’s kan draaien, een beetje Rosetta achtig. Dus niet het hele OS, gewoon de programma’s.
En, Apple vertelt nooit in een keynote wat ze in een volgende keynote aankondigen.
Uiteraard vertellen ze niet wat er de volgende keynote komt maar ze hebben nu wel heel duidelijk uitgesproken dat deze plannen er niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Ik zou het in ieder geval toejuichen als we volledige desktop apps kunnen verwachten op de iPad.
Als voorbeeld: Microsoft Word, Excel etc. zijn bij lange na nog niet zo compleet als op de desktop (dit hoeft natuurlijk niet per definitie bij Apple te liggen).

Ik kan mij indenken dat dit nog een lichte use-case is, maar er zal ook zeker behoefte zijn vanuit professionele gebruikers voor o.a. Xcode, Final Cut Pro, Logic, Adobe Photoshop (de vaak aangehaalde voorbeelden) etc.

Een macOS-achtig besturingssysteem zou leuk en aardig zijn, maar niet realistisch denk ik, in ieder geval niet binnen korte tijd. Maar het uitbreiden van de functionaliteiten van iPadOS en het verkleinen van de verschillen tussen macOS/iPadOS apps zullen zeker de aandacht hebben van Apple.

[ Voor 4% gewijzigd door robcoenen op 10-05-2021 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik vraag me ook af wat voor richting ze met de Pro op willen nu er een desktop/notebook processor in zit(of beter gezegd nu er een iPad processor in de desktops/notebooks zit). Als iPadOS 15 weer gewoon een evolutie van 14 is, dan wordt de hardware meer dan ooit beperkt door de software. Technisch is het inderdaad mogelijk om MacOs en iPadOS op een iPad Pro te draaien maar ik verwacht ook niet dat Apple dat zal toelaten, alleen al omdat de notebook verkopen dan gaan inzakken.

Maar zonder echte "pro" apps zoals XCode en Final Cut, volledige externe monitor support, een beter filesysteem en desktop muis support, zou ik niet weten wat voor nut een M1 in een iPad heeft.

Ik wilde eigenlijk een Macbook Air kopen, wilde misschien gaan wachten op WWDC en de iPadOS 15 aankondiging voor de iPad Pro, maar zie eigenlijk ook wel in dat dat geen zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
Ach, een Ipad Pro met toetsenbord, muis en touchpad is in prijs duurder. Dus dat argument zal steeds minder belangrijk worden. Een volledig aangeklede ipad verkoopt Apple liever dan een kale macbook air. En heel veel klanten kopen of het een of het ander, niet het een en het ander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 10:04
MacOS op iPad spreekt me echt niet aan, en als dat zou komen, dan wil ik een iPad met 32GB :)

Wat ik dan wel weer leuk zou vinden op de iPad, is floating windows op een extern scherm zodat je echt kan multitasken. Dat combineren met nog wat pro apps, ook voor developers (vscode remote, safari met devtools, xcode).

Sure, het begint dan veel op MacOS te lijken, maar met meer beperkingen en touch-vriendelijk.

It's dark but I don't want to find the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
gold_dust schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:59:
Ik vraag me ook af wat voor richting ze met de Pro op willen nu er een desktop/notebook processor in zit(of beter gezegd nu er een iPad processor in de desktops/notebooks zit). Als iPadOS 15 weer gewoon een evolutie van 14 is, dan wordt de hardware meer dan ooit beperkt door de software. Technisch is het inderdaad mogelijk om MacOs en iPadOS op een iPad Pro te draaien maar ik verwacht ook niet dat Apple dat zal toelaten, alleen al omdat de notebook verkopen dan gaan inzakken.

Maar zonder echte "pro" apps zoals XCode en Final Cut, volledige externe monitor support, een beter filesysteem en desktop muis support, zou ik niet weten wat voor nut een M1 in een iPad heeft.

Ik wilde eigenlijk een Macbook Air kopen, wilde misschien gaan wachten op WWDC en de iPadOS 15 aankondiging voor de iPad Pro, maar zie eigenlijk ook wel in dat dat geen zin heeft.
Die M1 stoppen ze er alleen maar in omdat er bekendheid door komt en dit het laatste type is wat uit de eigen keuken komt. Ook nemen ze zo grote afstand tov de concurrentie. Waarom zouden ze er een ander instoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55
gold_dust schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:59:
Waarschijnlijk verandert er weinig, ik denk dat voornamelijk ook een beslissing is om de supply-chain/productie processen zo simpel mogelijk te houden in vergelijking met meerdere cpu's te moeten ontwikkelen/produceren.

Uiteindelijk zullen er meerdere versies van dezelfde CPU komen om de verschillende product-lijnen te voorzien.

De vraag blijft vooral of de M1 idd een instap-cpu blijkt te zijn of niet (ivm de verwacht ARM upgrade voor de Macbook Pro's).

@CheopsChefren
Ik gebruik een iPad Pro en een laptop. Mijn huidige laptop is uit 2018 en kan qua performance nog wel een tijdje mee. Maar als er dadelijk een Apple alternatief komt die minimaal gelijkwaardig qua gpu-performance maar zonder ook tevens dienst te doen als elektrische kachel dan is dat zeker interessant.

[ Voor 26% gewijzigd door Bossie op 10-05-2021 12:55 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
Ipad Pro was altijd een beetje een tussendoortje voor Apple, wat ook iedere keer bij de presentatie van de nieuwe modellen bleek. Deze keer was de presentatie van de nieuwe Ipad Pro het hoogtepunt van het event, in welke zelfs Tim Cook een zeer prominente rol speelde. Dat betekent misschien niets, maar toch….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

CheopsChefren schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:19:
Ipad Pro was altijd een beetje een tussendoortje voor Apple, wat ook iedere keer bij de presentatie van de nieuwe modellen bleek. Deze keer was de presentatie van de nieuwe Ipad Pro het hoogtepunt van het event, in welke zelfs Tim Cook een zeer prominente rol speelde. Dat betekent misschien niets, maar toch….
Het betekent sowieso niets omdat het niet echt klopt wat je zegt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sbZaHbx11bDTHELocyTLxrK5F1I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LCJXhsedj88yQ65tv7mCQnVU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Aiii schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:24:
[...]

Het betekent sowieso niets omdat het niet echt klopt wat je zegt:
[Afbeelding]
Hij wilt gewoon z’n gelijk halen tov alles haha. Als je iets echt zo graag wilt dan ben je bereid dingen te zien en/of dingen bewust over het hoofd te zien die dit ontkrachtigen. Daar is een woord voor, maar ik kan er niet opkomen en Googlen vind ik wel best.

Als Apple straks ipadOS 15 aankondigd dan wordt dit zo ontiegelijke teleurstelling voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
de iPad is toch als "aanvulling op" en nooit "ter vervanging" van een Mac(book) geweest en zal het ook nooit worden denk ik, want $$$$ voor Apple.
Hier zal iPadOS/iOS 15 weinig aan veranderen.

Beter 2 producten verkopen dan 1 ;)
Dus iPad als aanvulling op een Mac

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 10-05-2021 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
Leuk om te weten dat ik mijn gelijk wil halen. Ik heb de keuze gemaakt om voor de 12.9 met 1Tb geheugen te gaan, omdat ik hoop dat het gaat worden zoals ik verwacht. Maar zo niet, geen probleem, geld is al uitgegeven, en heb ik de komende 3-4 jaar een ruim uitgevallen exemplaar. Ik geef iedere keer aan, ik hoop, ik verwacht, en als daar dan antwoorden op komen zoals, dat gaat nooit gebeuren, apple gaat niet zijn eigen glazen ingooien, dan kan ik net zo goed zeggen dat degenen die dat zeggen hun gelijk willen halen. Wat er ook gebeurt met de Ipad Pro, ik ben blij met mijn keuze, dromen mag, en hopen dat je dromen uitkomen mag volgens mij ook nog steeds. En, als die dromen niet uitkomen, jammer dan, leven gaat net zo goed verder.

En wat wil je zeggen met die 2018 event? Zie je daar Tim Cook rondrennen verkleed als, etc. etc? Maar je mag gelijk hebben hoor, geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-01 14:09
Ik speur het internet dagelijks af naar een unboxing of sneakpeak review van de nieuwe iPad Pro 12.9 (2021) maar tot op heden nog geen glimp kunnen opvangen. Iemand een idee wanneer we we eerste video's kunnen verwachten?

Nog ongeveer 2,5 week dan komt mijn iPad Pro binnen ik heb er zin in!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
downcom schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:51:
Ik speur het internet dagelijks af naar een unboxing of sneakpeak review van de nieuwe iPad Pro 12.9 (2021) maar tot op heden nog geen glimp kunnen opvangen. Iemand een idee wanneer we we eerste video's kunnen verwachten?

Nog ongeveer 2,5 week dan komt mijn iPad Pro binnen ik heb er zin in!
Even een paar posts naar boven kijken ;-)

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
CheopsChefren schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:35:
Leuk om te weten dat ik mijn gelijk wil halen. Ik heb de keuze gemaakt om voor de 12.9 met 1Tb geheugen te gaan, omdat ik hoop dat het gaat worden zoals ik verwacht. Maar zo niet, geen probleem, geld is al uitgegeven, en heb ik de komende 3-4 jaar een ruim uitgevallen exemplaar. Ik geef iedere keer aan, ik hoop, ik verwacht, en als daar dan antwoorden op komen zoals, dat gaat nooit gebeuren, apple gaat niet zijn eigen glazen ingooien, dan kan ik net zo goed zeggen dat degenen die dat zeggen hun gelijk willen halen. Wat er ook gebeurt met de Ipad Pro, ik ben blij met mijn keuze, dromen mag, en hopen dat je dromen uitkomen mag volgens mij ook nog steeds. En, als die dromen niet uitkomen, jammer dan, leven gaat net zo goed verder.

En wat wil je zeggen met die 2018 event? Zie je daar Tim Cook rondrennen verkleed als, etc. etc? Maar je mag gelijk hebben hoor, geen probleem :)
Ik denk niet dat iemand gelijk wilt hebben, maar jij hebt teveel hoop op dingen die niet zomaar ineens kunnen komen. Daar proberen we je een beetje voor te behoeden met z'n allen, denk ik. Mij maakt het niet uit, want ik ben tevreden met de huidige mogelijkheden. Voor jou hoop ik echter dat het werkelijkheid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-01 14:09
Backpacker schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:57:
[...]

Even een paar posts naar boven kijken ;-)
Oeps dat bericht had ik gemist! :)
Pagina: 1 ... 8 ... 26 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid.