My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik raad het ook niet aan. Maar voor een 10tje kan je echt heel goed al dit soort games spelen op je iPad via geforce now. Kan het echt aanraden. Voor een rtx 3060 kan je sowieso nu 7 jaar een abo nemen op geforce nowDonstil schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:25:
[...]
Nee (nog) geen game pc hier thuis, paar keer getwijfeld dat als main game device te gaan gebruiken maar alles is zo schaars dat ik het nooit echt heb doorgezet.
Draait prima op M1 (Macbook), heb die vraag eerder in het C6 topic gesteldSluw schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:19:
[...]
Dit wil ik ook, je hebt wel Civilization 6, werkt niet super smooth op m'n 2017 iPad Pro. Ik hoop dat de M1 'm een boost geeft (vast wel). Een iPad is echt een ideaal apparaat voor RTS, Point & Click adventures en turn based RPGs, Divinity Original Sin 2 komt er wel aan. Rollercoaster Tycoon Classic werkt ook perfect met de Pencil.
In het verleden regelmatig een screenshare/rdp-achtige app gebruikt om C5 te spelen op een gewone iPad. De lompe C5 interface is prima voor touch op een iPad
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik heb wel even met GeForce nou gespeeld op de Mac. Daar een tijdje die Mars game gespeeld (naam is mij ff ontschoten). Alleen dat was toen op macOS, is er nu ook een client voor de iPad dan, want dan ga ik dat zeker even proberen.giantgiantus schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:26:
[...]
Ik raad het ook niet aan. Maar voor een 10tje kan je echt heel goed al dit soort games spelen op je iPad via geforce now. Kan het echt aanraden. Voor een rtx 3060 kan je sowieso nu 7 jaar een abo nemen op geforce now
Via Safari. Apple is nog steeds buitengewoon irritant op dat gebied.Donstil schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:28:
[...]
Ik heb wel even met GeForce nou gespeeld op de Mac. Daar een tijdje die Mars game gespeeld (naam is mij ff ontschoten). Alleen dat was toen op macOS, is er nu ook een client voor de iPad dan, want dan ga ik dat zeker even proberen.
Wel jammer dat het net verhoogd is naar 10 euro per maand. De founders betalen 5 euro per maand -en terecht.
[ Voor 14% gewijzigd door Redondo1982 op 03-05-2021 14:22 ]
I don't have dreams, I have goals!!
Je zegt dat nogal stellig, merk je dat om je heen? M’n broertje is erg blij met z’n 2e gen iPad Pro 12.9. Hij begeeft zich professioneel in de internationale animatiewereld. On the go is er niets vergelijkbaars wanneer hij niet achter z’n pc/Mac met Wacom zit.CheopsChefren schreef op maandag 3 mei 2021 @ 00:54:
Alsof de “professionals” nu tevreden zijn met de Ipad Pro. Dus niet. Ze leren omgaan met de beperkingen, maar tevreden, absoluut niet.
Verschillende creators die ook voor gerenommeerde animatiestudio’s werken zijn erg tevreden hoor. Het is niet ‘alleen’ de iPad. Een professional gebruikt best of breed dat past in z’n workflow. Overigens ziet hij ook geen reden om te upgraden.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Beneath a Steel Sky, BASS, je hebt gelijkDonstil schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:26:
[...]
BBSS kan ik zo 1.2.3. niet vinden.
Wonderbox ziet er wel tof uit, en is Arcade. Dus die pak ik zeker even mee.
Oceanhorn 2 is niet voor mij maar wel een echt serieuze titel inderdaad.
Ik merk het zelf en ook bij mensen om me heen. Het ligt er aan waar je hem precies voor gebruikt. Ik weet niet hoe je broertje hem gebruikt maar in veel animatie studios wordt ie gebruikt voor schetsen en ideeën daar is 't vaak lower res.Nitai schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:37:
[...]
Je zegt dat nogal stellig, merk je dat om je heen? M’n broertje is erg blij met z’n 2e gen iPad Pro 12.9. Hij begeeft zich professioneel in de internationale animatiewereld. On the go is er niets vergelijkbaars wanneer hij niet achter z’n pc/Mac met Wacom zit.
Verschillende creators die ook voor gerenommeerde animatiestudio’s werken zijn erg tevreden hoor. Het is niet ‘alleen’ de iPad. Een professional gebruikt best of breed dat past in z’n workflow. Overigens ziet hij ook geen reden om te upgraden.
Ik snap de inscriptie op de Ipad nooit, maar dat ligt hem vast aan mij. Is eventueel ook een probleem bij inruilen/verkoop volgens mijCorrigan schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:37:
Zo, een 13" tablet statiefje is nu ook in huis en met het keyboard + trackpad zijn wij er helemaal klaar voor.
Dus kom maar op Apple met die 12,9‑inch iPad Pro met inscriptie, Wi‑Fi, 256 GB, zilver.![]()
[Afbeelding]
Ik zou zelfs niet weten wat er op te zetten… voor de pencil heb ik er ook veel te lang over gedaan, om dan tot de volgende inscriptie te komen:CheopsChefren schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:50:
[...]
Ik snap de inscriptie op de Ipad nooit, maar dat ligt hem vast aan mij. Is eventueel ook een probleem bij inruilen/verkoop volgens mij
:strip_exif()/f/image/fH10CgPMhbwRic7YREHxygLh.jpg?f=fotoalbum_large)
It's dark but I don't want to find the light
Ik had ooit een iPod met de inscriptie AiiiPod (en ja, zo heten alle devices nog steeds hier). Vond het wel grappig.CheopsChefren schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:50:
[...]
Ik snap de inscriptie op de Ipad nooit, maar dat ligt hem vast aan mij. Is eventueel ook een probleem bij inruilen/verkoop volgens mij
@CheopsChefren Inscriptie is grappig, maakt het wat persoonlijker.
En voor als je het echt niet weet.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ssAoZk00ppViROEVOY5r3LZl.jpg?f=user_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Corrigan op 03-05-2021 18:56 ]
Toch blijft het jammer.
Ik had graag gezien:
Mac/MacBook/iPad Pro: MacOS.
iPhone/iTV/iPad: iOS.
Nu zit iPadOS er tussen en gezien deze pas vorig jaar geïntroduceerd is denk ik dat dit ook wel zo blijft, zoals hij zegt.
Het is natuurlijk een kwestie van tijd voordat MacOS al dan niet gevirtualiseerd werkt op een gejailbreakte iPad Pro (al dan niet met alleen met toetsenbord en muis) Maar dat is voor de meeste gebruikers van een iPad Pro ook niet wat je wilt.
En dan zit je wel met een M1 in een iPad Pro die voor de meeste pas over drie jaar tot zijn recht komt met iPadOS, maar dan zijn er alweer andere verbeteringen en/of een nieuw design. Daarom twijfel ik over een iPad Pro 2020. Het geld wat je nu bespaard over twee jaar in de nieuwe steken.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Laten we gewoon eerlijk zijn: je wilt gewoon die iPad open rossen die je thuis hebt liggen. Je kan niet wachtenJumpman schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:59:
[...]
Toch blijft het jammer.
Ik had graag gezien:
Mac/MacBook/iPad Pro: MacOS.
iPhone/iTV/iPad: iOS.
Nu zit iPadOS er tussen en gezien deze pas vorig jaar geïntroduceerd is denk ik dat dit ook wel zo blijft, zoals hij zegt.
Het is natuurlijk een kwestie van tijd voordat MacOS al dan niet gevirtualiseerd werkt op een gejailbreakte iPad Pro (al dan niet met alleen met toetsenbord en muis) Maar dat is voor de meeste gebruikers van een iPad Pro ook niet wat je wilt.
En dan zit je wel met een M1 in een iPad Pro die voor de meeste pas over drie jaar tot zijn recht komt met iPadOS, maar dan zijn er alweer andere verbeteringen en/of een nieuw design. Daarom twijfel ik over een iPad Pro 2020. Het geld wat je nu bespaard over twee jaar in de nieuwe steken.
Haha, ik heb inderdaad geen iPad meer. Maar gelukkig nog wel een Sony PlayStation 5 en een Apple iPhone. Dus geen verveling.Redondo1982 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:36:
[...]
Laten we gewoon eerlijk zijn: je wilt gewoon die iPad open rossen die je thuis hebt liggen. Je kan niet wachten
Oh haha, ik dacht dat jij de 2020 in een verpakking thuis had liggen in afwachting van de 2021. Heb ik je verward haha.Jumpman schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:42:
[...]
Haha, ik heb inderdaad geen iPad meer. Maar gelukkig nog wel een Sony PlayStation 5 en een Apple iPhone. Dus geen verveling.
Heb ik ook, een 12,9 inch 256GB maar is nog in seal gaat waarschijnlijk terug.Redondo1982 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:39:
[...]
Oh haha, ik dacht dat jij de 2020 in een verpakking thuis had liggen in afwachting van de 2021. Heb ik je verward haha.
Aha zie je wel, goed onthouden haha. Moeilijk om jezelf te beheersen, hè?Jumpman schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:48:
[...]
Heb ik ook, een 12,9 inch 256GB maar is nog in seal gaat waarschijnlijk terug.
Ik had mijn iPad Pro 12,9 2020 aan mijn vrouw beloofd maar heb het nu toch wel zwaar. Dacht dat ik de iPad niet zo gek veel gebruikte maar kom daar na 3 dagen al onwijs van terug.Jumpman schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:42:
[...]
Haha, ik heb inderdaad geen iPad meer. Maar gelukkig nog wel een Sony PlayStation 5 en een Apple iPhone. Dus geen verveling.
Ondanks dat ik bovenstaande devices ook heb helpt dat niets

Is het al 21 mei?
Klopt.Donstil schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:01:
[...]
Ik had mijn iPad Pro 12,9 2020 aan mijn vrouw beloofd maar heb het nu toch wel zwaar. Dacht dat ik de iPad niet zo gek veel gebruikte maar kom daar na 3 dagen al onwijs van terug.
Ondanks dat ik bovenstaande devices ook heb helpt dat niets, in bed wat kijken op de iPhone is echt knullig.
Is het al 21 mei?
Maar het wordt wel luxe op luxe zo steeds. Mijn werkgever verzorgt voor mijn werk netjes de spulletjes (iPhone, goede laptop etc.).
Inmiddels privé: Dure iPhone, dure iPad, Sony PlayStation 5, Sony TV's, Synology NAS (redundant), Intel NUC met 28 inch 4K scherm voor Windows werk. Het slaat allemaal wat door voor mijn gebruik en gevoel.

Als ik nu een designer was, dan had ik een goede reden voor een iPad Pro.
[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 03-05-2021 22:45 ]
Man, ik dacht dat ik de enige was.. zit nu met mijn iPhone 12 Mini. Dat is echt een marteling..Donstil schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:01:
[...]
Ik had mijn iPad Pro 12,9 2020 aan mijn vrouw beloofd maar heb het nu toch wel zwaar. Dacht dat ik de iPad niet zo gek veel gebruikte maar kom daar na 3 dagen al onwijs van terug.
Ondanks dat ik bovenstaande devices ook heb helpt dat niets, in bed wat kijken op de iPhone is echt knullig.
Is het al 21 mei?
Ik leef met je meeDonstil schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:01:
[...]
Is het al 21 mei?

Ik verkocht mijn ipad pro 2018 model in de 1e week van Maart. Dacht snel verkopen voordat de prijzen dalen wanneer de nieuwe ipad wordt aangekondigd op 23 maart.
Had verwacht de eerste week van april een nieuwe ipad te hebben. Een maandje zonder ipad leek mij goed om af te kicken...........
Mijn iphone 12 zit nu knullig in mijn tabletholder naast mijn bed
[ Voor 5% gewijzigd door Valinor op 03-05-2021 23:10 ]
Ik meld mij ook.Donstil schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:01:
[...]
Is het al 21 mei?
Stukje terug in de tijd: In november had ik mijn 12.9” verkocht met de gedachte om wat op te schonen in de apparaten die hier liggen/lagen. Tevens mijn 16” MacBook Pro toen verkocht die wat overkill was (maarja groot scherm en toen nog beter toetsenbord he). In de plaats daarvan was er een M1 Air voor teruggekomen. Dat en een iPhone leek mij wel voldoende. Ik dacht dan installeer ik op de Air wel wat iPadOS apps. Nou dat valt dus tegen. Vooral qua aanbod. Hoewel de M1 Air geen miskoop is en perfect aansluit op mijn (lichte) gebruik, verlang ik toch weer terug naar een iPad. Had ik niet gedacht. Als het kon zou ik mijn MacBook wegdoen, maar op zijn tijd is MacOS nog nodig. Denk bijv. aan beheer van mijn thuisnetwerk met randapparatuur, fotobibliotheek op de NAS of in uitzonderlijke gevallen websites die niet goed op Safari werken etc.
Dus na een half jaar (!) toch maar weer aan de iPad. Terug naar 12.9”. Zal mijn MacBook wel weer 95% van de tijd liggen verstoffen maar ik herken jouw gevoel dat je de iPad toch stiekem vaak en makkelijk erbij pakt. Nu met Cloud gaming (zowel lokaal streamen vanaf de Xbox Series X of via XCloud of Stadia) en ondersteuning van de laatste controllers is de iPad alleen maar interessanter en veelzijdiger geworden voor mij met de zomer in aantocht. Laat staan de ontwikkeling van Photoshop en aanverwante apps.
21 mei begint mijn vakantie dus beter gaat de tijd nog ff wat sneller

Nog geen ervaring mee maar hij is wel naar me onderweg vanuit China die Goojodog 12th gen. Voor de 19 euro (100 euro goedkoper dan de Apple Pencil) ga ik m toch eens proberen. Als mijn iPad er over (hopelijkJumpman schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:37:
Heeft iemand hier ervaring met alternatieve Apple Pencil's? Zoals bijvoorbeeld de Goojodoq 12th Gen? Volgens mij is Logitech Crayon de enige die Apple formeel ondersteund.
Ik zou gewoon meteen de Apple Pencil kopen, die is nou eenmaal veel beter dan de alternatieven. Wel drukgevoelig, klikt magnetisch vast en laadt meteen op. Mijn ervaring met het experimenteren met goedkope alternatieven is dat je uiteindelijk 2x de prijs van de pencil uitgeeft omdat je uiteindelijk toch de echte koopt.Tomba schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:45:
[...]
Nog geen ervaring mee maar hij is wel naar me onderweg vanuit China die Goojodog 12th gen. Voor de 19 euro (100 euro goedkoper dan de Apple Pencil) ga ik m toch eens proberen. Als mijn iPad er over (hopelijk) 17 dagen is wil ik het je wel laten weten
swv schreef op maandag 3 mei 2021 @ 23:48:
[...]
Ik meld mij ook.
Stukje terug in de tijd: In november had ik mijn 12.9” verkocht met de gedachte om wat op te schonen in de apparaten die hier liggen/lagen. Tevens mijn 16” MacBook Pro toen verkocht die wat overkill was (maarja groot scherm en toen nog beter toetsenbord he). In de plaats daarvan was er een M1 Air voor teruggekomen. Dat en een iPhone leek mij wel voldoende. Ik dacht dan installeer ik op de Air wel wat iPadOS apps. Nou dat valt dus tegen. Vooral qua aanbod. Hoewel de M1 Air geen miskoop is en perfect aansluit op mijn (lichte) gebruik, verlang ik toch weer terug naar een iPad. Had ik niet gedacht. Als het kon zou ik mijn MacBook wegdoen, maar op zijn tijd is MacOS nog nodig. Denk bijv. aan beheer van mijn thuisnetwerk met randapparatuur, fotobibliotheek op de NAS of in uitzonderlijke gevallen websites die niet goed op Safari werken etc.
Dus na een half jaar (!) toch maar weer aan de iPad. Terug naar 12.9”. Zal mijn MacBook wel weer 95% van de tijd liggen verstoffen maar ik herken jouw gevoel dat je de iPad toch stiekem vaak en makkelijk erbij pakt. Nu met Cloud gaming (zowel lokaal streamen vanaf de Xbox Series X of via XCloud of Stadia) en ondersteuning van de laatste controllers is de iPad alleen maar interessanter en veelzijdiger geworden voor mij met de zomer in aantocht. Laat staan de ontwikkeling van Photoshop en aanverwante apps.
21 mei begint mijn vakantie dus beter gaat de tijd nog ff wat sneller
MartijnMartijn schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:47:
[...]
Man, ik dacht dat ik de enige was.. zit nu met mijn iPhone 12 Mini. Dat is echt een marteling..
We zijn ook allemaal hetzelfde he, misschien kunnen we een praatgroep op richten.Valinor schreef op maandag 3 mei 2021 @ 23:06:
[...]
Ik leef met je mee![]()
Ik verkocht mijn ipad pro 2018 model in de 1e week van Maart. Dacht snel verkopen voordat de prijzen dalen wanneer de nieuwe ipad wordt aangekondigd op 23 maart.
Had verwacht de eerste week van april een nieuwe ipad te hebben. Een maandje zonder ipad leek mij goed om af te kicken...........
Mijn iphone 12 zit nu knullig in mijn tabletholder naast mijn bed
![]()
![]()
Jammer alleen dat we dan niet fysiek bij elkaar kunnen zitten "Hoi ik ben Don, en ik heb mijn iPad al weg gedaan" "GOEDEMORGEN DON"

Ik heb ook wel eens een alternatief geprobeerd van Wacom, verschrikkelijk. Minder precies, meer haperingen, laden met een kabeltje, minder goede drukgevoeligheid, geen tilt support. Als je alleen dingen aan wilt klikken kun je het proberen maar zodra je ook wilt tekenen of schrijven zou ik gewoon de pencil nemen. Maar als je alleen aan wilt klikken zou ik gewoon je hand gebruiken.Jumpman schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:37:
Heeft iemand hier ervaring met alternatieve Apple Pencil's? Zoals bijvoorbeeld de Goojodoq 12th Gen? Volgens mij is Logitech Crayon de enige die Apple formeel ondersteund.
Grappig, wist niet dat deze dingen bestonden.Jumpman schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:37:
Ik bestel er even eentje, wel grappig om mee te spelen (En wij hebben 1 Pencil2 voor straks 2 iPad's dus ook wel leuk om te vergelijken)
Prima, als jij de 100 euro overmaakt naar me doe ik dat directlexuzu schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:17:
[...]
Ik zou gewoon meteen de Apple Pencil kopen, die is nou eenmaal veel beter dan de alternatieven. Wel drukgevoelig, klikt magnetisch vast en laadt meteen op. Mijn ervaring met het experimenteren met goedkope alternatieven is dat je uiteindelijk 2x de prijs van de pencil uitgeeft omdat je uiteindelijk toch de echte koopt.
De Goojodoq is overigens ook magnetisch vast te klikken, maar laadt dan inderdaad niet op.
Even schaamteloos uit deze Youtube video een screenshot waar je duidelijk het missen van Pressure ziet::
/f/image/KKi5MZsdvFAfrAKsSnSfzynD.png?f=fotoalbum_large)
Hoi ik ben Tomba en mijn iPad (Pro 2017) is niet weggedaan maar al wel ingepakt door de MissesDonstil schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:55:
[...]
[...]
[...]
We zijn ook allemaal hetzelfde he, misschien kunnen we een praat groep op richten.
Jammer alleen dat we dan niet fysiek bij elkaar kunnen zitten "Hoi ik ben Don, en ik heb mijn iPad al weg gedaan" "GOEDEMORGEN DON"![]()
[Afbeelding]
[ Voor 43% gewijzigd door Tomba op 04-05-2021 10:29 ]
Ik weet niet of ik jullie dit moet laten zien.....Donstil schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:55:
[...]
[...]
[...]
We zijn ook allemaal hetzelfde he, misschien kunnen we een praatgroep op richten.
Jammer alleen dat we dan niet fysiek bij elkaar kunnen zitten "Hoi ik ben Don, en ik heb mijn iPad al weg gedaan" "GOEDEMORGEN DON"![]()
[Afbeelding]
https://www.theverge.com/...rtage-delivery-times-july
* Kassad rent duikend weg
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Dat artikel zag ik ook gisteren voorbijkomen, maar volgens mij gaat het vooral om bestellingen die later zijn gedaan. Ik maak nergens uit de tekst op dat bestaande geschatte leverdata verschoven zijn.Kassad schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:50:
[...]
Ik weet niet of ik jullie dit moet laten zien.....
Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!
Jumpman schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:37:
Heb de vorige generatie gehad. Ik ben geen tekenaar/artist dus had de drukgevoeligheid niet nodig. Daarnaast, toen ik merkte dat je de Apple pencil niet kon gebruiken om door het OS te navigeren zoals bij Samsung, had de Pencil zelf al veel minder nut voor mij.Tomba schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:59:
[...]
Prima, als jij de 100 euro overmaakt naar me doe ik dat directVoor mij is het een experiment of ik hem überhaupt gebruik. Op mijn Surface pro heeft de Pen meer in de lade gelegen dan iets anders. Dan hou ik die 100 euro liever in mijn zak
De Goojodoq is overigens ook magnetisch vast te klikken, maar laadt dan inderdaad niet op.
Even schaamteloos uit deze Youtube video een screenshot waar je duidelijk het missen van Pressure ziet::
[Afbeelding]
[...]
Hoi ik ben Tomba en mijn iPad (Pro 2017) is niet weggedaan maar al wel ingepakt door de Misses(Haar iPad 2 (ja echt
) is nu wel weg overigens)
Het normale schrijven ermee werkt net zo goed als de normale pencil.
Het enige wat je mist is een extra knop op de zijkant en wireless charging, maar gelukkig wel usb-c om op te laden.
Op mijn versie was de aan/uit knop "touch sensitive" en zat hij op de achterzijde. Super irritant omdat ik vaak met mijn hand er tegenaan kwam of als je even je gezicht of iets aanraakte ging hij gelijk uit.
Maar ik zie dat ze dat probleem hebben opgelost door het "double-tap" te maken en het op de zijkant te zetten.
BaseUs heeft ook een versie met een extra ouderwetse "passive" pen tip op de achterzijde en een normale aan/uit knop zag ik.
https://www.aliexpress.com/item/1005002442931911.html
nou ja, het artikel is van eind april dus voor de pre-orders konden worden gemaakt...Jeru schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:53:
[...]
Dat artikel zag ik ook gisteren voorbijkomen, maar volgens mij gaat het vooral om bestellingen die later zijn gedaan. Ik maak nergens uit de tekst op dat bestaande geschatte leverdata verschoven zijn.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Dat is irritant idd. Vooral de "swipe up" zou er tenminste mee moeten werken.Valinor schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:54:
[...]
[...]
Heb de vorige generatie gehad. Ik ben geen tekenaar/artist dus had de drukgevoeligheid niet nodig. Daarnaast, toen ik merkte dat je de Apple pencil niet kon gebruiken om door het OS te navigeren zoals bij Samsung, had de Pencil zelf al veel minder nut voor mij.
Dat gaat gelukkig om nieuwe ordersKassad schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:50:
[...]
Ik weet niet of ik jullie dit moet laten zien.....
Wij zitten (althans de meeste hier) in de eerste boot.
Ja klopt, op pre-order day maar wel een paar uur nadat deze open gingen.Kassad schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:08:
[...]
nou ja, het artikel is van eind april dus voor de pre-orders konden worden gemaakt...
Nee, op dezelfde dag, er waren ipads beschikbaar vanaf mei in het begin. Later werd dat opgeschoven naar juni/juli.Kassad schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 11:08:
[...]
nou ja, het artikel is van eind april dus voor de pre-orders konden worden gemaakt...
Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!
:fill(white):strip_exif()/f/image/VbI6KQWtvtZNbXasOgRNau4r.png?f=user_large)
Heb mijzelf kunnen bedwingen, met m'n huidige 12.9 256GB 2018 Cellular versie is niets mis, dus kon de upgrade ook niet rechtvaardigen om weer 1500 euro uit te geven. Ik heb al een Macbook Air M1 en een Mac Mini M1. De iPad komt wel weer een keer.WouterL schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:13:
Twijfel toch om mijn bestelling te annuleren. Beetje FOMO besteld, maar totaal onnodig hier :'-)
Hier gewoon een basis 2020 128gb liggen. Gloednieuw.Nitai schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:27:
[...]
Heb mijzelf kunnen bedwingen, met m'n huidige 12.9 256GB 2018 Cellular versie is niets mis, dus kon de upgrade ook niet rechtvaardigen om weer 1500 euro uit te geven. Ik heb al een Macbook Air M1 en een Mac Mini M1. De iPad komt wel weer een keer.
Beetje warm gemaakt met het mini led scherm. Ik ga het even bekijken, en anders mag die gewoon naar een nieuw baasje.
Ja zou op zich niet gek zijn. Apple moet toch ook op een of andere manier last hebben of krijgen van die chip tekorten. Niet gek als ze dan op deze manier een beetje verwachtingsmanagement toepassen.Redondo1982 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:35:
Alle iPads Pro zijn nu alleen nog leverbaar eind juni/begin juli. Ik denk dat Apple inderdaad gewoon een select aantal schermen had en aan de hand van de diversiteit in bestellingen gaat assembleren.
Vooralsnog zijn we vooral elkaar aan het gek makenJumpman schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:00:
Create the hype! De eerste groep moet ook helpen de rest gek te gaan maken.
Werkt goed, geeft een magisch gevoel hahaJumpman schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:00:
Create the hype! De eerste groep moet ook helpen de rest gek te gaan maken.
Ach, een beetje nette Microsoft Surface Pro is even duur, wel wat trager. Er zijn ook meer betaalbare iPads (en alternatieven), niet iedereen hoeft een Pro apparaat te kopen.
Edit: zie dat een 16GB, 1TB surface pro zelfs duurder is.
[ Voor 9% gewijzigd door Sluw op 04-05-2021 14:37 ]
Klopt. Design mag wat kosten (punt).Sluw schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:34:
[...]
Ach, een beetje nette Microsoft Surface Pro is even duur, wel wat trager. Er zijn ook meer betaalbare iPads (en alternatieven), niet iedereen hoeft een Pro apparaat te kopen.
Edit: zie dat een 16GB, 1TB surface pro zelfs duurder is.
Eigenlijk wil ik het nieuwe scherm maar, in de kleine versie haha.. Voor nu blijf ik (nog) bij m'n 2018. Apple geeft me trouwens nog ~400 voor m'n 'oude' Pro dus dat zou wel een lekkere korting zijn op de nieuwe.
Het XDR scherm zal waarschijnlijk in 2022 naar de 11 inch komen.ex87 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:30:
Ik heb 'm ook (nog) niet besteld want als ik hem bestel dan wil ik de 12.9" (want het nieuwe scherm) maar.. ik vind een 11" zelf fijner (het is voor mij een 'reis' laptop, en veel op de bank om bladen te lezen, en passief het internet dus niet echt een werk apparaat op wat uitzondering na).
Eigenlijk wil ik het nieuwe scherm maar, in de kleine versie haha.. Voor nu blijf ik (nog) bij m'n 2018. Apple geeft me trouwens nog ~400 voor m'n 'oude' Pro dus dat zou wel een lekkere korting zijn op de nieuwe.
[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 04-05-2021 19:03 ]
Zou het een test zijn om te kijken of het aanslaat? Zou het te duur zijn om het voor meerdere varianten uit te brengen en op stock te houden? Of is het om de 12,9" te promoten en pushen?
[ Voor 6% gewijzigd door Redondo1982 op 04-05-2021 19:07 ]
all of the above - maar voor nu is het vooral om het topmodel te marketenRedondo1982 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:07:
Mbt het MiniLED scherm:
Zou het een test zijn om te kijken of het aanslaat? Zou het te duur zijn om het voor meerdere varianten uit te brengen en op stock te houden? Of is het om de 12,9" te promoten en pushen?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
€400 klinkt toch als vrij weinig als ik kijk hier op vraag en aanbod. Of is het interessant vanwege minder gedoe?ex87 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:30:
Ik heb 'm ook (nog) niet besteld want als ik hem bestel dan wil ik de 12.9" (want het nieuwe scherm) maar.. ik vind een 11" zelf fijner (het is voor mij een 'reis' laptop, en veel op de bank om bladen te lezen, en passief het internet dus niet echt een werk apparaat op wat uitzondering na).
Kun je beter naar Amac gaan. Die geven rond de €500,00 voor een 2018.ex87 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:30:
Heb de mijn met deukjes in de behuizing en een licht gebogen frame verkocht op MP voor €450,00 (12,9”). Die gene heeft hem weer als nieuw verkocht voor €600,00..
Je krijgt nog een verzendbevestiging en daarna nog een officiele factuurRecurverMB schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:10:
Weten jullie of de bestelbevestiging de factuur is? Er staat wel tenaamstelling factuur etc. Of volgt er nog een uitgebreidere, "officiële" factuur of is dit het? Dit is de eerste keer dat ik een product rechtstreeks bij Apple bestel.
Ik krijg de factuur pas na levering. Een aparte mail met pdf.RecurverMB schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:10:
Weten jullie of de bestelbevestiging de factuur is? Er staat wel tenaamstelling factuur etc. Of volgt er nog een uitgebreidere, "officiële" factuur of is dit het? Dit is de eerste keer dat ik een product rechtstreeks bij Apple bestel.
It's dark but I don't want to find the light
Het achterhouden van technologie gebeurde voorheen ook omdat ze niet meteen de gewenste hoeveelheid konden produceren. Kan hier ook best zo zijn omdat ze al moeite met alleen de 12.9 hebben…Redondo1982 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:07:
Mbt het MiniLED scherm:
Als je een goedkoper alternatief zoekt voor de Apple Pencil zou ik eerder een Logitech Crayon kiezen. De specs zijn oké en van een bekend merk. Deze is ook te koop bij de Apple Store wat ook meer vertrouwen geeft.Tomba schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:59:
[...]
Prima, als jij de 100 euro overmaakt naar me doe ik dat directVoor mij is het een experiment of ik hem überhaupt gebruik. Op mijn Surface pro heeft de Pen meer in de lade gelegen dan iets anders. Dan hou ik die 100 euro liever in mijn zak
[ Voor 8% gewijzigd door Corrigan op 04-05-2021 22:13 ]
Vooral dat, het proces is echt heel prettig haha, ik doe het meestal ook met me oude iPhones.Jeru schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:16:
[...]
€400 klinkt toch als vrij weinig als ik kijk hier op vraag en aanbod. Of is het interessant vanwege minder gedoe?
Oh interessant, benieuwd of er zoiets hier (in de US) ook bestaat!MartijnMartijn schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:46:
[...]
Kun je beter naar Amac gaan. Die geven rond de €500,00 voor een 2018.
Heb de mijn met deukjes in de behuizing en een licht gebogen frame verkocht op MP voor €450,00 (12,9”). Die gene heeft hem weer als nieuw verkocht voor €600,00..
Ja precies.. Ik denk dat ik daar op wacht. Die van 2018 is nog zo goed qua performance.Jumpman schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:41:
[...]
Het XDR scherm zal waarschijnlijk in 2022 naar de 11 inch komen.
Dezelfde specificaties als de Goojodoq 12th Gen en deze is wat betreft design mooier en goedkoper. Dus om te proberen een goede keuze, denk ik.Corrigan schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 22:09:
[...]
Als je een goedkoper alternatief zoekt voor de Apple Pencil zou ik eerder een Logitech Crayon kiezen. De specs zijn oké en van een bekend merk. Deze is ook te koop bij de Apple Store wat ook meer vertrouwen geeft.
[YouTube: Logitech Crayon Digital Pencil]
Sws de Goojodoq 12th Gen. Die Crayon vind ik te "speelgoed" lijken. Het is echt een crayon.Jumpman schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 22:54:
[...]
Dezelfde specificaties als de Goojodoq 12th Gen en deze is wat betreft design mooier en goedkoper. Dus om te proberen een goede keuze, denk ik.
Net de Baseus pencil besteld om te kijken of de passive tip handig is.
[ Voor 9% gewijzigd door Valinor op 04-05-2021 23:12 ]
Nope, niet dezelfde specificaties. De Goojodoq mist de tilt functie, Apple app certificatie en je hebt geen garantie. De Logitech Crayon heeft ook valbescherming en van metaal. Smaak is natuurlijk persoonlijk, maar in het grijs ziet die er wel stoer uit.Jumpman schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 22:54:
[...]
Dezelfde specificaties als de Goojodoq 12th Gen en deze is wat betreft design mooier en goedkoper. Dus om te proberen een goede keuze, denk ik.
De Goojodoq is vooral cheap, dus je kunt natuurlijk altijd de gok wagen.
/f/image/0odYzK4PRwXxt5NYohplwLby.png?f=fotoalbum_large)
Tilt zou hij volgens de specificatie wel moeten hebben:Corrigan schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:11:
[...]
Nope, niet dezelfde specificaties. De Goojodoq mist de tilt functie, Apple app certificatie en je hebt geen garantie. De Logitech Crayon heeft ook valbescherming en van metaal. Smaak is natuurlijk persoonlijk, maar in het grijs ziet die er wel stoer uit.
De Goojodoq is vooral cheap, dus je kunt natuurlijk altijd de gok wagen.
[Afbeelding]
Als ik zie dat die Logitech 60 euro (3x zo'n Goojodoq) kost dan zit je al een stuk dichter richting de Apple Pencil en zou ik dan eerder voor de Apple gaan.Tilt Sensing Functie
Droom het up. Jot het neer. de Stylus Pen heeft een slimme tip die dynamisch past lijn gewicht afhankelijk van de hoek u plaats het down-net als een gewone potlood.
Zal ie werken met de nieuwe iPad?Jumpman schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 22:54:
[...]
Ik hoop dat ze nog een nieuwe generatie lanceren en dan ook in een spacegrey kleur-stelling...
“The greatest teacher, failure is”
Jaralphilosophy schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:52:
[...]
Zal ie werken met de nieuwe iPad?
Ik hoop dat ze nog een nieuwe generatie lanceren en dan ook in een spacegrey kleur-stelling...
Gebruiken jullie een screenprotector voor je iPad? Ga van een ipad pro 9,7 (2016) naar een 12,9 maar begin voor het eerste te twijfelen of het nodig is...
Er staat ook "Kan niet worden gebruikt voor switching apps"
Betekent dat dat je de Goojoodoq dan niet als muis kunt gebruiken?
Ik weet het niet, zal het testen zodra de pen en de iPad zijn. Mijn doel is onderzoek of ik wat aan een pen heb. Op mijn Surface Pro’s (eerst een 2 toen een 4) zelden tot nooit gebruikt dus wil voorkomen dat ik nu opnieuw geld weggooi aan een dure pen die vervolgens in een la verdwijnt…Corrigan schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:55:
@Tomba Bedankt, heeft inderdaad de tilt functie. Ik zat blijkbaar bij een vorige generatie. Dat maakt em interessanter. Nu nog alleen drukgevoeligheid erbij, dat is voor mij het grootste gemis.
[ Voor 255% gewijzigd door Valinor op 05-05-2021 17:47 ]
Ik denk dat ze bedoelen dat je met de Pen niet in het Multitask menu kunt komen. Of terug naar home kan swipen.Corrigan schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:55:
@Tomba Bedankt, heeft inderdaad de tilt functie. Ik zat blijkbaar bij een vorige generatie. Dat maakt em interessanter. Nu nog alleen drukgevoeligheid erbij, dat is voor mij het grootste gemis.
Dat kan met de originele Pencil2 ook niet namelijk.
Ik hang er voor vakantie vaak een 1 TB SSDTje aan. Werkt oke, bestanden app is niet geweldig maar doet zijn ding wel.Jumpman schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:34:
Wordt een USB-C stick goed herkend? Ik gebruik eigenlijk alleen veel ruimte als ik ver op vakantie ga voor films en series.
Films en series speel ik dan af met VLC.
Oh wow, dit is nieuw voor me. Je kunt dus op een iPad Pro met USB=C SSD een film afspelen via VLC? Dat ik dat nooit op m'n 9.7 inch Pro heb gedaan... Kan niet meer wachten tot de 12.9 komtDonstil schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:40:
[...]
Ik hang er voor vakantie vaak een 1 TB SSDTje aan. Werkt oke, bestanden app is niet geweldig maar doet zijn ding wel.
Rechtstreeks vanaf de SSD weet ik eerlijk gezegd niet.mprkooij schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:42:
[...]
Oh wow, dit is nieuw voor me. Je kunt dus op een iPad Pro met USB=C SSD een film afspelen via VLC? Dat ik dat nooit op m'n 9.7 inch Pro heb gedaan... Kan niet meer wachten tot de 12.9 komtook erg benieuwd naar het nieuwe mini-led scherm.
Ik kopieer ze meestal even naar lokale storage zodat ik er geen disk aan heb bungelen en dat werkt.
Zal dat andere wel ff testen zo.
Zeg dat! De Apple pencil heb ik al binnen. Het uitpakken is een ware experience. Het loshalen van smooth & fitting parts. Echt niet normaal zo gaaf een goede verpakking uitpakt. Iets met goed begin en halve werk.Tomba schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:20:
Als ik zie dat die Logitech 60 euro (3x zo'n Goojodoq) kost dan zit je al een stuk dichter richting de Apple Pencil en zou ik dan eerder voor de Apple gaan.
:strip_exif()/f/image/1cfFjeOCQT89kjjyjOAObm75.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb ik het nog niet over hoe ie vasthoudt! Ik geloof nu al dat ik de hemel ga bestormen met deze pencil ;-)
Vergeef het me, het is voor het eerst dat ik iets nieuw koop van Apple. En dan meteen een 12.9" (256GB/5g).
Tweakers rocks, maar alleen technologisch.
Ik ga zelf heel vaak vrij remote op vakantie. Maar eigenlijk kan je altijd wel ergens 4g signaaltje pakken. Wat doen jullie allemaal op vakantie?Donstil schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:40:
[...]
Ik hang er voor vakantie vaak een 1 TB SSDTje aan. Werkt oke, bestanden app is niet geweldig maar doet zijn ding wel.
Wij reizen graag rond, vooral in Noord-Amerika, meestal is internet dan geen probleem maar snelheid vaak wel.giantgiantus schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:47:
[...]
Ik ga zelf heel vaak vrij remote op vakantie. Maar eigenlijk kan je altijd wel ergens 4g signaaltje pakken. Wat doen jullie allemaal op vakantie?
En als de vrouw al slaapt vind ik het lekker om nog ff een serie te kijken. Op het balkon, bij het zwembad, voor de camper, etc.
Nu sinds de huidige iPad Pro neem ik een externe SSD mee maar vroeger was ik al weken van te voren met Handbrake bezig om alles om te zetten
Moet je wel flinke bundel hebbengiantgiantus schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:47:
[...]
Ik ga zelf heel vaak vrij remote op vakantie. Maar eigenlijk kan je altijd wel ergens 4g signaaltje pakken. Wat doen jullie allemaal op vakantie?
Ik neem de series die we volgen offline mee vanuit Netflix, Amazon Prime en Plex (worden dan op interne storage gezet), WiFi op locaties waar wij komen valt altijd tegen en 20GB 4G gaat er rap doorheen als we alles gaan streamen
EsimmetjeTomba schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:29:
[...]
Moet je wel flinke bundel hebben![]()
Ik neem de series die we volgen offline mee vanuit Netflix, Amazon Prime en Plex (worden dan op interne storage gezet), WiFi op locaties waar wij komen valt altijd tegen en 20GB 4G gaat er rap doorheen als we alles gaan streamen
VLC gebruik ik ook altijd.Donstil schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:40:
[...]
Oké ff gekeken. Rechtstreeks vanaf de SSD via de bestanden app werkt nu ook. De iPad start dan zelf VLC en file gaat spelenmprkooij schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:42:
[...]
Oh wow, dit is nieuw voor me. Je kunt dus op een iPad Pro met USB=C SSD een film afspelen via VLC? Dat ik dat nooit op m'n 9.7 inch Pro heb gedaan... Kan niet meer wachten tot de 12.9 komtook erg benieuwd naar het nieuwe mini-led scherm.
Een 60 GB 4K Remux overigens, deed het prima
Usb 3.2 gen2 here I come

[ Voor 11% gewijzigd door Valinor op 05-05-2021 22:44 ]
Haha deze test was ook met een hele simpele Samsung T5 hoor. Dus USB 3.2 ook hier.Valinor schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:44:
Helaas heb ik niks aan Thunderbolt 4.......of 3.....of usb 3.2 (gen2x2)......... Allemaal te duur![]()
Usb 3.2 gen2 here I come
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Je kan beter een esim nemen? Als je bv naar buitenland gaat kan je er daar een locale Sim in stoppen.Radiodurans schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:41:
Pff... Magic Keyboard in huis, nieuwe 5g SIM kaart in huis, kom maar op Apple met die 12,9''!
Je kan beter een gewone sim nemen. Als je bv. naar het buitenland gaat kan je makkelijk een buitenlandse esim aanschaffen.giantgiantus schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:55:
[...]
Je kan beter een esim nemen? Als je bv naar buitenland gaat kan je er daar een locale Sim in stoppen.
Is natuurlijk ook een optie. Mijn ervaring buiten Europa is dat esim vaak niet gegeven kunnen worden. Maar misschien is dat al veranderd. Door covid al 1,5 amper buiten Nederland geweest ☺️.Aiii schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:57:
[...]
Je kan beter een gewone sim nemen. Als je bv. naar het buitenland gaat kan je makkelijk een buitenlandse esim aanschaffen.
Heh. Ik gebruik(te) altijd GigSky. Je geeft het land op waar je naartoe gaat, wanneer het actief moet zijn, en je bent klaar zodra je vliegtuig land. Qua kosten maakt het niets uit en je hoeft niet op het vliegveld in de rij te gaan staan bij een SIM-boer.giantgiantus schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:58:
[...]
Is natuurlijk ook een optie. Mijn ervaring buiten Europa is dat esim vaak niet gegeven kunnen worden. Maar misschien is dat al veranderd. Door covid al 1,5 amper buiten Nederland geweest ☺️.
Je gewone SIM vervang je toch nooit, die zit de gehele tijd dat je je toestel gebruikt in je telefoon. Dan kun je beter je digitale SIM als vervangbare SIM gebruiken.
Goed idee. Dank voor de tip!Aiii schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:02:
[...]
Heh. Ik gebruik(te) altijd GigSky. Je geeft het land op waar je naartoe gaat, wanneer het actief moet zijn, en je bent klaar zodra je vliegtuig land. Qua kosten maakt het niets uit en je hoeft niet op het vliegveld in de rij te gaan staan bij een SIM-boer.
Je gewone SIM vervang je toch nooit, die zit de gehele tijd dat je je toestel gebruikt in je telefoon. Dan kun je beter je digitale SIM als vervangbare SIM gebruiken.
Met Gigsky mis je wel de promo's die je vaak krijgt bij een simkaartje op het / buiten het vliegveld. Elke gig is meegenomen. In Azie wissel ik meestal twee keer van sim bij twee verschillende providers (om de 2 weken) en dan pak je zo toch een paar gb data mee.
[ Voor 5% gewijzigd door Nitai op 06-05-2021 09:09 ]
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Ik twijfel nog. Heb er nog nooit eentje op een iPad gehad maar sinds de iPhone X wel altijd op een iPhone geplakt i.v.m. de kras gevoeligheid van het scherm.
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid.