Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Corrigan schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 23:11:
[...]

Yep, hetzelfde nog steeds en betaald met iDeal. We gaan het wel beleven wat het gaat worden. :)

[Afbeelding]
Bij mij hetzelfde. Ook via iDeal (maar dan de 11 inch)

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Redondo1982 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:45:
Hier al mensen wat accessoires gekocht, zoals een case? Ik heb altijd wat imitatie spul (magnetic case) van Amazon, maar daar zijn er pas twee te koop oid. Ik durf dat nog niet aan, want de maat is iets afwijkend. Van @Donstil begrepen dat de originele Folio Case model 2018/2020 niet van goede kwaliteit is, dit itt de imitaties van Amazon. Die zijn 1/5 van de prijs, maar wel van goede kwaliteit.
Ben geen fan van folios, de flap gaat mij altijd irriteren. En de magnetic cases bieden geen voldoende bescherming voor de zijkanten

Ik neem meestal gewoon zo een basic backcover case en dan een glass screenprotector voor de voorkant.
https://www.amazon.nl/MoK...ransparante/dp/B083JWXXH6

En dan voor het geval ik een toetsenbord nodig heb gewoon kleine foldable stand en losse keyboard (logitech k380 op dit moment)
Vind het ook fijn om wat verder af te zitten dus een losse keyboard is dan wel relax. In portrait typen kan dan ook.
Maar heb mijn oog nu op dat imac keyboard, dus hopelijk wordt die snel los verkocht.

En dan om het af te maken gebruik ik een imitatie sleeve zoals de oude apple leather sleeve (zoek nog de originele voor een mooie prijs).
Zo eentje:
https://m.nl.aliexpress.com/item/4000860443565.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:07
Valinor schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 01:08:
[...]

Ben geen fan van folios, de flap gaat mij altijd irriteren. En de magnetic cases bieden geen voldoende bescherming voor de zijkanten

Ik neem meestal gewoon zo een basic backcover case en dan een glass screenprotector voor de voorkant.
https://www.amazon.nl/MoK...ransparante/dp/B083JWXXH6

En dan voor het geval ik een toetsenbord nodig heb gewoon kleine foldable stand en losse keyboard (logitech k380 op dit moment)
Vind het ook fijn om wat verder af te zitten dus een losse keyboard is dan wel relax. In portrait typen kan dan ook.
Maar heb mijn oog nu op dat imac keyboard, dus hopelijk wordt die snel los verkocht.

En dan om het af te maken gebruik ik een imitatie sleeve zoals de oude apple leather sleeve (zoek nog de originele voor een mooie prijs).
Zo eentje:
https://m.nl.aliexpress.com/item/4000860443565.html
Zou er ook nog een donzen dekentje voor kopen en niet vergeten je iPad een kusje te geven voor t slapen gaan πŸ˜‚πŸ˜‚

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 23:17
giantgiantus schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 07:46:
[...]

Zou er ook nog een donzen dekentje voor kopen en niet vergeten je iPad een kusje te geven voor t slapen gaan πŸ˜‚πŸ˜‚
Hij werkt tussen kantoor en de bouw in… :D

[ Voor 3% gewijzigd door Redondo1982 op 01-05-2021 09:15 ]

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
Redondo1982 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:45:
Hier al mensen wat accessoires gekocht, zoals een case? Ik heb altijd wat imitatie spul (magnetic case) van Amazon, maar daar zijn er pas twee te koop oid. Ik durf dat nog niet aan, want de maat is iets afwijkend. Van @Donstil begrepen dat de originele Folio Case model 2018/2020 niet van goede kwaliteit is, dit itt de imitaties van Amazon. Die zijn 1/5 van de prijs, maar wel van goede kwaliteit.
Bedoel je de smartfolio case van Apple? Ben wel benieuwd wat daar mis mee is, ken mensen met zo'n ding en nooit over geklaagd, ook online weinig negatiefs te vinden behalve dat het duur is. Vind 'm op m'm 2017 12,9 erg fijn. Ik koop meestal Apple accessoires, heb al wel de iPad 12,9 besteld maar nog niet de hoes dus begin nu een beetje te twijfelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
Sluw schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 09:23:
[...]

Bedoel je de smartfolio case van Apple? Ben wel benieuwd wat daar mis mee is, ken mensen met zo'n ding en nooit over geklaagd, ook online weinig negatiefs te vinden behalve dat het duur is. Vind 'm op m'm 2017 12,9 erg fijn. Ik koop meestal Apple accessoires, heb al wel de iPad 12,9 besteld maar nog niet de hoes dus begin nu een beetje te twijfelen.
Ja, bij het 2018 model was er wel eea op aan te merken qua kwaliteit. Kan ook een mispeer in de serie zijn geweest. Apple is wel altijd coulant als je dit terugbrengt binnen afzienbare tijd. Het is ook een beetje afhankelijk hoe je ermee omgaat, maar ik verwacht niet dat je bij ruwe omstandigheden een folio magnetic koopt.

De imitaties zijn wel erg goed (en goedkoop), en zijn te koop op Amazon. Ik vind een hoesje met een Apple logo erin ook mooi om te zien, maar als ze vijf keer zo duur zijn en de kwaliteit ondermaats dan ga je wel twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Redondo1982 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 09:32:
[...]

Ja, bij het 2018 model was er wel eea op aan te merken qua kwaliteit. Kan ook een mispeer in de serie zijn geweest. Apple is wel altijd coulant als je dit terugbrengt binnen afzienbare tijd. Het is ook een beetje afhankelijk hoe je ermee omgaat, maar ik verwacht niet dat je bij ruwe omstandigheden een folio magnetic koopt.

De imitaties zijn wel erg goed (en goedkoop), en zijn te koop op Amazon. Ik vind een hoesje met een Apple logo erin ook mooi om te zien, maar als ze vijf keer zo duur zijn en de kwaliteit ondermaats dan ga je wel twijfelen.
Ik denk er nog even over na, mijn iPad kan vanaf 27 mei komen. Ik begrijp wat je bedoelt, ik vind zelf de kwaliteit van een Apple hoes vaak net wat fijner, mooier materiaal, past net beter etc. Maarja, 't is wel een luxe product waar je te veel voor betaalt haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:41
Sluw schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 09:36:
[...]

Ik denk er nog even over na, mijn iPad kan vanaf 27 mei komen. Ik begrijp wat je bedoelt, ik vind zelf de kwaliteit van een Apple hoes vaak net wat fijner, mooier materiaal, past net beter etc. Maarja, 't is wel een luxe product waar je te veel voor betaalt haha.
Ik heb er ook eentje gekocht samen met mijn iPad 2020 en nu ruim een half jaar laten heeft de stof? bij 3/4 hoeken al losgelaten. Binnenkort maar eens een mailtje sturen mbt garantie etc.

Als ze hiervoor een nieuwe geven dan prima, zo-niet dan haal ik de volgende ook gewoon van Amazon.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Zijn er al van die hoesjes van Amazon te koop? Ik kan er geen vinden die hetzelfde werken en er uit zien als die van Apple. De meeste hebben lelijke extra flappen of back cases.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Graficon
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-09 10:51
Gaat een drukke maand worden! :) 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UUsF7pueFGwE7NIdxRGi0RiziQ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oOjILZmX1dSiiqzPwe065E1M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Sluw schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:03:
Zijn er al van die hoesjes van Amazon te koop? Ik kan er geen vinden die hetzelfde werken en er uit zien als die van Apple. De meeste hebben lelijke extra flappen of back cases.
https://www.amazon.nl/s?k...1+magnetic&ref=nb_sb_noss

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Sluw schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 09:36:
[...]

Geloof me, de imitatie magnetic cases zijn echt top van de merken ESR / MOKO e.d. op Amazon en kosten een fractie van die van Apple. Same look en zelfde functies. Maarja, dat Appeltje erop doet ook wat qua perceptie haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:19
Redondo1982 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:28:
[...]

Geloof me, de imitatie magnetic cases zijn echt top van de merken ESR / MOKO e.d. op Amazon en kosten een fractie van die van Apple. Same look en zelfde functies. Maarja, dat Appeltje erop doet ook wat qua perceptie haha.
Ze zijn prima, maar voelen een fractie minder luxe aan.
Voor het prijsverschil echter is het mij ook wel duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Nou voor het logo hoef je het niet te doen want dat zit op de originele ook niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:13
[...]

Amen. Vooral de ESR zijn van goede kwaliteit. Gaan net zolang mee als de originele voor een fractie van de prijs. Uiteindelijk laat de lijmlaag toch bij alle uiteindelijk los.

iPad 12.9 Pro 2021 ο£Ώ iPhone 15 Pro Natural Titanium ο£Ώ Apple Watch Ultra 2 Black ο£Ώ Apple TV 4K HDR & 4K & HD ο£Ώ HomePods & HomePods Mini’s ο£Ώ AirPods Max & Pro ο£Ώ MagSafe ο£Ώ HomeKit ο£Ώ CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WouterL schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:30:
[...]

Ze zijn prima, maar voelen een fractie minder luxe aan.
Voor het prijsverschil echter is het mij ook wel duidelijk
Nee hoor. Ik had een originele voor mijn 2018 en een Amazon versie voor de 2020. Look en feel zijn precies gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12
TheKerremenke schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:36:
[...]

Amen. Vooral de ESR zijn van goede kwaliteit. Gaan net zolang mee als de originele voor een fractie van de prijs. Uiteindelijk laat de lijmlaag toch bij alle uiteindelijk los.
Goed om te horen, die is er 1 naar mij onderweg _/-\o_

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Donstil schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:38:
[...]

Nee hoor. Ik had een originele voor mijn 2018 en een Amazon versie voor de 2020. Look en feel zijn precies gelijk.
Ik ook:-) maar vind de Apple variant van binnen mooier gevoerd en net wat beter afgewerkt. Heb ongeveer alle namaak varianten al wel gehad :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WouterL schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:40:
[...]

Ik ook:-) maar vind de Apple variant van binnen mooier gevoerd en net wat beter afgewerkt. Heb ongeveer alle namaak varianten al wel gehad :p
Ooh dat heb ik zo niet ervaren. Zou ze van elkaar niet kunnen onderscheiden als er geen logo van het Amazon merk in zou staan.

Maar weet niet precies welke ik heb. Dat zou ik ff moeten opzoeken.

Voor de 2021 bestel ik dezelfde weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:34:
[...]

Nou voor het logo hoef je het niet te doen want dat zit op de originele ook niet.
Niet? Op de foto’s op de Apple site zie je duidelijk een Apple logo gestampt (zeg maar). Ik dacht dat die er altijd op zat. Betreft achterzijde uiteraard. Dat zou ook wel misleiding zijn zeg. Weet je het zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Donstil schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:45:
[...]

Ooh dat heb ik zo niet ervaren. Zou ze van elkaar niet kunnen onderscheiden als er geen logo van het Amazon merk in zou staan.

Maar weet niet precies welke ik heb. Dat zou ik ff moeten opzoeken.

Voor de 2021 bestel ik dezelfde weer.
Ik zeg ook zeker niet dat je die van Apple moet bestellen. Doe ik zelf ook niet. Het verschil is me het echt niet waard. En zoals je zelf zegt zijn die knock-offs van prima kwaliteit. Het zo ver ik kan opnoemen in ieder geval ESR, jettech,MOKO,ZTOP allen gehad en geprobeerd.

[ Voor 13% gewijzigd door WouterL op 01-05-2021 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:53:
[...]

Niet? Op de foto’s op de Apple site zie je duidelijk een Apple logo gestampt (zeg maar). Ik dacht dat die er altijd op zat. Betreft achterzijde uiteraard. Dat zou ook wel misleiding zijn zeg. Weet je het zeker?
Best wel zeker ja :)
Maar is wel een 2018 model, misschien is dat later gekomen ofz.

Op welke foto’s zie je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WouterL schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:59:
[...]

Ik zeg ook zeker niet dat je die van Apple moet bestellen. Doe ik zelf ook niet. Het verschil is me het echt niet waard. En zoals je zelf zegt zijn die knock-offs van prima kwaliteit. Het zo ver ik kan opnoemen in ieder geval ESR, jettech,MOKO,ZTOP allen gehad en geprobeerd.
Volgens mij had ik een ZTOP maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:14:
[...]

Best wel zeker ja :)
Maar is wel een 2018 model, misschien is dat later gekomen ofz.

Op welke foto’s zie je dat?
Bij Apple moet je altijd de zwarte variant nemen, want daar laten ze meerdere foto’s zien. Als je de achterzijde neemt -eventueel beetje inzoomen- dan zie je hem in het midden zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:31:
[...]

Bij Apple moet je altijd de zwarte variant nemen, want daar laten ze meerdere foto’s zien. Als je de achterzijde neemt -eventueel beetje inzoomen- dan zie je hem in het midden zitten.
Ooh ik zie het nou idd. Dat heeft mijn 2018 niet die is helemaal glad achterop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 10:04
Ik heb nog liggen twijfelen over de Apple TV. Ik heb er al 3 in huis, en ik zou het alleen voor de remote en het vlotter scrollen door videos doen. Waarschijnlijk ga ik nu toch meer op de iPad kijken, en de vrouw/kids op de tv zoals gewoonlijk. De AppleTV ondersteund ook nog geen spatial audio? Dat is echt een gekke ervaring.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xtkDkC-NVYCy_OzGXH7sqRDW1TQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0lxVUBy1F1AxhXzs6CgN89RG.png?f=fotoalbum_large

It's dark but I don't want to find the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:49:
[...]

Ooh ik zie het nou idd. Dat heeft mijn 2018 niet die is helemaal glad achterop.
Vreemd, dan zie je helemaal niet meer het verschil tussen Apple en blanco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
anyonas schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 14:31:
[...]

Ik heb nog liggen twijfelen over de Apple TV. Ik heb er al 3 in huis, en ik zou het alleen voor de remote en het vlotter scrollen door videos doen. Waarschijnlijk ga ik nu toch meer op de iPad kijken, en de vrouw/kids op de tv zoals gewoonlijk. De AppleTV ondersteund ook nog geen spatial audio? Dat is echt een gekke ervaring.

[Afbeelding]
Rolling... 8)

Apple vaart wel bij jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graficon
anyonas schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 14:31:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb mijn vorige meer dan een jaar geleden verkocht, dat was nog geen 4K versie met de zilvere remote met d-padje... en dan maar wachten tot de nieuwe uitkwam. Gelukkig is er eindelijk een goede vervanger! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:03
De iPad Folio van ZtotopCase schijnt de beste imitatie van Apple te zijn. Die zijn maar €17,00, een behoorlijk groot verschil met de prijs van Apple.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Graficon schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 14:55:
[...]

Ik heb mijn vorige meer dan een jaar geleden verkocht, dat was nog geen 4K versie met de zilvere remote met d-padje... en dan maar wachten tot de nieuwe uitkwam. Gelukkig is er eindelijk een goede vervanger! :9~
Domme vraag misschien, maar wat is de toegevoegde waarde tegenwoordig van een AppleTv?

Ik heb er altijd eentje gehad, maar naarmate de tijd vorderde ben ik streaming etc via mijn console gaan kijken en inmiddels doe ik via de smart-tv functies zelf.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba
Bossie schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 16:12:
[...]

Domme vraag misschien, maar wat is de toegevoegde waarde tegenwoordig van een AppleTv?

Ik heb er altijd eentje gehad, maar naarmate de tijd vorderde ben ik streaming etc via mijn console gaan kijken en inmiddels doe ik via de smart-tv functies zelf.
Als je een tv hebt van Panasonic (zoals ik) een superfijne oplossing want hun smart gedeelte is crap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graficon
Tomba schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 16:58:
[...]

Als je een tv hebt van Panasonic (zoals ik) een superfijne oplossing want hun smart gedeelte is crap.
Kan ik bevestigen ==> heb zelf een pana 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
Graficon schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:09:
[...]

Kan ik bevestigen ==> heb zelf een pana 8)7
Gelukkig wel enorm goed beeld en de AppleTV is te bedienen met de TV afstandsbediening dus dat onding van Apple hoef ik nooit te gebruiken :) (en de TV hoeft niet op internet/kan me niet a la LG en Samsung tracken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
Redondo1982 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 14:49:
[...]

Rolling... 8)

Apple vaart wel bij jou ;)
Haha ik ben stilletjes aan terug in het ecosysteem aan het komen. Ik had alles "Apple" verkocht 2 jaar geleden, maar voor mobiele toestellen zijn ze toch beter dan de concurrentie.

Voorlopig nog geen mac, want de huidige (en afgelopen) generatie kan mijn workflow nog niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Wij hebben een Samsung-televisie uit 2013 en een KPN-televisieontvanger, maar Netflix, Videoland etc. vinden wij toch prettiger op de Apple TV 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
syltheboy schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:45:
Wij hebben een Samsung-televisie uit 2013 en een KPN-televisieontvanger, maar Netflix, Videoland etc. vinden wij toch prettiger op de Apple TV 4.
Is er ook een KPN ITV app voor de Apple TV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Bossie schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:02:
[...]

Is er ook een KPN ITV app voor de Apple TV ?
Nee, helaas niet. Ziggo GO is er wel gewoon voor Apple TV. Via AirPlay vanaf je iDevice is uiteraard wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
syltheboy schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:09:
[...]

Nee, helaas niet. Ziggo GO is er wel gewoon voor Apple TV. Via AirPlay vanaf je iDevice is uiteraard wel mogelijk.
Die van Ziggo werkt wel alleen als je ook internet hebt van Ziggo. AirPlay heb ik met de Ziggo app nog nooit werkend gekregen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Tomba schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:48:
[...]

Die van Ziggo werkt wel alleen als je ook internet hebt van Ziggo. AirPlay heb ik met de Ziggo app nog nooit werkend gekregen…
Airplay met ziggo werkt top op Samsung tv’s. Airplay 2 is in algemene zin stukken stabieler dan de eerste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
syltheboy schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:09:
[...]

Nadeel van deze oplossingen is, is dat de resolutie en/of de bitrate lager is dan met hun zelf geleverde TV ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Jumpman schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 15:42:
De iPad Folio van ZtotopCase schijnt de beste imitatie van Apple te zijn. Die zijn maar €17,00, een behoorlijk groot verschil met de prijs van Apple.
Ik vind alles wat ik van ze kan vinden nogal een verschil, op een negatieve manier, maar misschien kijk ik ergens overheen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Sluw schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 21:30:
[...]

Ik vind alles wat ik van ze kan vinden nogal een verschil, op een negatieve manier, maar misschien kijk ik ergens overheen...
Ik heb een Folio van ze, wat echt bijna identiek de Apple Folio is. Ze hebben inderdaad ook minder mooie hoesjes met te dikke randen waar de naam in gegraveerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
YouTube: Baseus Capacitive Stylus Pen For Apple iPad

Zit te twijfelen om de baseus pencil aan te schaffen. 27,50 euro aangezien er geen pencil 3 is uitgebracht. (mist de drukgevoeligheid maarja ik ben geen "artist")
De passive tip lijkt mij handig om door menus te navigeren aangezien dat in ipadOS niet kan met de normale pencil tip.
Maarja of het goed werkt is een ander verhaal.

Als Apple het nou gewoon standaard zou inbouwen....... was super chill op de samsung tab s6 om gewoon de pencil voor alles te kunnen gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Valinor op 01-05-2021 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:49:
[...]

Ik heb een Folio van ze, wat echt bijna identiek de Apple Folio is. Ze hebben inderdaad ook minder mooie hoesjes met te dikke randen waar de naam in gegraveerd staat.
ZtotopCase Heb ik ook (blijkt nu, had ff gekeken), prima ding idd. Die neem ik er weer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Jumpman schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:49:
[...]

Ah dat ziet er al stukken beter uit! Als er een 2021 versie is koop ik 'm ook. Voor dat geld hoef je 't niet te laten.

[ Voor 5% gewijzigd door Sluw op 02-05-2021 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Laatst online: 05-01 00:40
Heeft de 11” 2021 pro exact hetzelfde formaat als die 2020? Ik wil graag een decal bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:34
Bossie schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 16:12:
[...]

Een fijnere vertrouwde ervaring en een naadloze integratie met onze andere Apple spullen. Wij hebben een Samsung TV (2017) en doen alleen aan streaming, maar het smart-gedeelte is waardeloos en alles behalve vloeiend. Netflix bijvoorbeeld laadt vaak niet, Plex is steeds stuk, het scrollen gaat niet lekker en de interface is naar mijn mening gewoon echt lelijk. Verder hoeft de TV niet meer aan het internet te hangen, ik heb meer vertrouwen in Apple dan in Samsung wat betreft privacy. Die laatste is al vaak in het nieuws geweest mbt β€˜meeluisterende TV’s’. En verder mss eens een spelletje via Arcade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Gethijsem schreef op zondag 2 mei 2021 @ 13:01:
[...]

Een fijnere vertrouwde ervaring en een naadloze integratie met onze andere Apple spullen. Wij hebben een Samsung TV (2017) en doen alleen aan streaming, maar het smart-gedeelte is waardeloos en alles behalve vloeiend. Netflix bijvoorbeeld laadt vaak niet, Plex is steeds stuk, het scrollen gaat niet lekker en de interface is naar mijn mening gewoon echt lelijk. Verder hoeft de TV niet meer aan het internet te hangen, ik heb meer vertrouwen in Apple dan in Samsung wat betreft privacy. Die laatste is al vaak in het nieuws geweest mbt β€˜meeluisterende TV’s’. En verder mss eens een spelletje via Arcade.
Ik herken dit helemaal met mijn 2020 Samsung (die dit wel beter doet dan mijn vorige Samsung), vandaar ook mijn vraag eerder mbt een KPN app :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBAMG
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-09 10:24
Valinor schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 23:13:
YouTube: Baseus Capacitive Stylus Pen For Apple iPad

Zit te twijfelen om de baseus pencil aan te schaffen. 27,50 euro aangezien er geen pencil 3 is uitgebracht. (mist de drukgevoeligheid maarja ik ben geen "artist")
De passive tip lijkt mij handig om door menus te navigeren aangezien dat in ipadOS niet kan met de normale pencil tip.
Maarja of het goed werkt is een ander verhaal.

Als Apple het nou gewoon standaard zou inbouwen....... was super chill op de samsung tab s6 om gewoon de pencil voor alles te kunnen gebruiken.
Ik wacht eigenlijk ook op de Pencil 3, maar ja, wanneer gaat die er komen?? Er zijn wel geruchten, maar goed, anders maar tijdelijk een goedkopere. Ik zal ook eens naar die Baseus kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Sluw schreef op zondag 2 mei 2021 @ 07:17:
[...]

Ah dat ziet er al stukken beter uit! Als er een 2021 versie is koop ik 'm ook. Voor dat geld hoef je 't niet te laten.
De cases (andere merken maar identiek) zijn al te koop, maar ik denk dat het gewoon de 2020 modellen zijn met een 2021 label. Hij is nagenoeg niet gewijzigd en die 0,5mm oid merk je toch niet met deze hoezen. Het enige waar ik me nog zorgen over maak mbt een bestelling is de plaats van de magneten in de iPad. Is dit gewijzigd dan zou je eventueel problemen kunnen krijgen. Al denk ik dat ze gewoon nog steeds in de buitenste randen zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
MBAMG schreef op zondag 2 mei 2021 @ 13:53:
[...]

Ik wacht eigenlijk ook op de Pencil 3, maar ja, wanneer gaat die er komen?? Er zijn wel geruchten, maar goed, anders maar tijdelijk een goedkopere. Ik zal ook eens naar die Baseus kijken.
Volgens mij wordt een nieuwe Pencil altijd aangekondigd met de aankondiging van een nieuwe iPad.

Bovendien, de Pencil2 is een top ding. Waarom zou Apple die al wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Redondo1982 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:23:
[...]

De cases (andere merken maar identiek) zijn al te koop, maar ik denk dat het gewoon de 2020 modellen zijn met een 2021 label. Hij is nagenoeg niet gewijzigd en die 0,5mm oid merk je toch niet met deze hoezen. Het enige waar ik me nog zorgen over maak mbt een bestelling is de plaats van de magneten in de iPad. Is dit gewijzigd dan zou je eventueel problemen kunnen krijgen. Al denk ik dat ze gewoon nog steeds in de buitenste randen zitten.
Ja ik wacht toch liever even, de camera bump is ook iets anders geloof ik.
Prior rumors have indicated the camera lenses of the new β€ŒiPad Proβ€Œ models will protrude less, and there will be some small changes to the size of the camera bump. The design drawings suggest the camera bump will measure in at 27.67mm by 27.67mm, slightly larger than the prior 27mm x 27mm camera bump.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Sluw schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:46:
[...]

Ja ik wacht toch liever even, de camera bump is ook iets anders geloof ik.

[...]
Ja, ik ook hoor. Je kan hem niet testen nu, en dan ligt dat hoesje hier weer voor een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
Redondo1982 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:25:
[...]

Volgens mij wordt een nieuwe Pencil altijd aangekondigd met de aankondiging van een nieuwe iPad.

Dat is ook zo natuurlijk. Ik dacht dat er misschien om de 3 jaar een nieuwe pencil uit zou komen. Ik zou ook niet precies weten wat er aan een pencil nog beter kan. Maar goed, wellicht dat deze dan uitkomt met een nieuwe Ipad (9th generation)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
Redondo1982 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:57:
[...]

Ja, ik ook hoor. Je kan hem niet testen nu, en dan ligt dat hoesje hier weer voor een maand.
En als je wil kopen eens je de iPad hebt, zijn de hoesjes overal uitverkocht πŸ™ˆ.

Ik koop de hoesjes op mijn iPhone voornamelijk om de achterkant vlak te maken, zit er op het origineel hoesje toch geen bump rond de camera opening zeker |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:16
Redondo1982 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:25:
[...]

Omdat er een β€˜gum’ aan de achterkant mist :)

Atheism is a non-prophet organization. β€œWenn ist das NunstΓΌck git und Slotermeyer?” β€œJa! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
anyonas schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:15:
[...]

En als je wil kopen eens je de iPad hebt, zijn de hoesjes overal uitverkocht πŸ™ˆ.

Ik koop de hoesjes op mijn iPhone voornamelijk om de achterkant vlak te maken, zit er op het origineel hoesje toch geen bump rond de camera opening zeker |:(
Ja, haha. Die kans bestaat…

Ik weet niet of die geheel vlak wordt met een hoesje. Heb nu nog de Pro 2018 met enkele camera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
MBAMG schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:13:
[...]

Dat is ook zo natuurlijk. Ik dacht dat er misschien om de 3 jaar een nieuwe pencil uit zou komen. Ik zou ook niet precies weten wat er aan een pencil nog beter kan. Maar goed, wellicht dat deze dan uitkomt met een nieuwe Ipad (9th generation)?
Ik denk dat het nog wel een flinke tijd duurt maar er zijn inderdaad geruchten en patenten boven komen drijven. Onder andere meer sensors waardoor je bijvoorbeeld kleuren uit "de echte wereld" kunt pakken door je pencil er op de houden en dan op je iPad te gebruiken. Ik heb ook geruchten over een touch oppervlak gelezen, swipen enzo. Maar zo'n patent betekent nog niet dat het er echt van komt. Op z'n vroegst verwacht ik 'm bij de volgende iPad Pro omdat het wel een technisch en duurder ding zal worden. Maar het kan ook makkelijk langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBAMG
Kassad schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:35:
[...]

Omdat er een β€˜gum’ aan de achterkant mist :)
🀣
Sluw schreef op zondag 2 mei 2021 @ 16:59:
[...]

Ik denk dat het nog wel een flinke tijd duurt maar er zijn inderdaad geruchten en patenten boven komen drijven. Onder andere meer sensors waardoor je bijvoorbeeld kleuren uit "de echte wereld" kunt pakken door je pencil er op de houden en dan op je iPad te gebruiken. Ik heb ook geruchten over een touch oppervlak gelezen, swipen enzo. Maar zo'n patent betekent nog niet dat het er echt van komt. Op z'n vroegst verwacht ik 'm bij de volgende iPad Pro omdat het wel een technisch en duurder ding zal worden. Maar het kan ook makkelijk langer duren.
Tja…dan misschien toch maar bestellen vlak voor de Ipad wordt geleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-07 20:20
En, wie hebben een Ipad Pro 2021 met 16Gb geheugen besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:36
CheopsChefren schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:35:
Ik ben benieuwd. Mij werd het net wat te gortig. Met 20GB opslag in gebruik op m’n 256GB 1st gen iPad Pro vond ik het qua gebruik en opslag behoefte aan mijzelf niet uit te leggen om een 1TB model te bestellen. Ben daarom maar weer voor een 256GB gegaan, al vermoed ik dat ik dat ook weer nooit vol ga krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
Ik vond de meerprijs ook veel te hoog en ben dus voor de 512GB gegaan :)
Ben echt heel erg benieuwd naar het scherm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
Ik O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anyonas
5G 1TB/16GB hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
Apple heeft voor zijn Ipad lijn nog nooit ook maar enige nadruk op het intern geheugen gelegd. Nu dus wel, wat volgens mij - wishful thinking - gaat betekenen dat Apple daar iets mee wil gaan doen. De 1Tb of 2Tb opslagruimte boeit me niet zo, dankzij Thunderbolt is snelle externe opslag geen probleem, maar mijn aanname is dat er nu Pro-apps gaan komen die zoveel mogelijk intern geheugen gaan gebruiken. O.a. Lumafusion heeft al aangekondigd video-editing direct vanaf extern geheugen te gaan ondersteunen op de Ipad Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hier ook zelfde config! Met nieuwe magic keyboard!

[ Voor 3% gewijzigd door Teknix1982 op 02-05-2021 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
CheopsChefren schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:56:
Apple heeft voor zijn Ipad lijn nog nooit ook maar enige nadruk op het intern geheugen gelegd. Nu dus wel, wat volgens mij - wishful thinking - gaat betekenen dat Apple daar iets mee wil gaan doen. De 1Tb of 2Tb opslagruimte boeit me niet zo, dankzij Thunderbolt is snelle externe opslag geen probleem, maar mijn aanname is dat er nu Pro-apps gaan komen die zoveel mogelijk intern geheugen gaan gebruiken. O.a. Lumafusion heeft al aangekondigd video-editing direct vanaf extern geheugen te gaan ondersteunen op de Ipad Pro
Ja Lumafusion lijkt me een goed voorbeeld. iPads zijn erg geliefd in de creatieve industrie en bij Procreate en Photoshop loop je al snel tegen de geheugen limiet aan met grote bestanden. Ik denk dat 8gb voor bijna iedereen prima is, kun je er een goed aantal jaar tegenaan met "normaal tablet gebruik". Maar als je echt wilt editten, illustreren, 3d toepassingen wilt gebruiken kun je die 16gb nu ook al benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
lexuzu schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:50:
[...]

Ik ben benieuwd. Mij werd het net wat te gortig. Met 20GB opslag in gebruik op m’n 256GB 1st gen iPad Pro vond ik het qua gebruik en opslag behoefte aan mijzelf niet uit te leggen om een 1TB model te bestellen. Ben daarom maar weer voor een 256GB gegaan, al vermoed ik dat ik dat ook weer nooit vol ga krijgen.
Ik heb wederom voor de laagste opslag gekozen. Ik krijg het maar niet vol.

Volgens mij doet Apple wel vaker meer RAM koppelen aan hogere opslagvarianten, omdat dit nodig is om het soepel te laten draaien. Apple gaat echt geen onderscheid maken in de iPads Pro wie welke functie wel en niet kan gebruiken. Het enige merkbare verschil zal de opslag zijn.

En mocht het in de toekomst echt uit de hand lopen en heb je dus wel die hogere RAM nodig: dan verkopen we deze en kopen we weer de nieuwste. De eerste twee jaar loopt dit echt niet los hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CheopsChefren
Het gaat niet om die 1 of 2Tb opslag. Het gaat om het ram-geheugen. Ik verwacht dat de Pro-apps en bijjvoorbeeld ook triple A spellen op de 16Gb veel beter zullen draaien. Het is gewoon verdomd jammer dat je niet de mogelijkheid hebt iedere Ipad Pro met 16Gb te kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
CheopsChefren schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:56:
Het gaat niet om die 1 of 2Tb opslag. Het gaat om het ram-geheugen. Ik verwacht dat de Pro-apps en bijjvoorbeeld ook triple A spellen op de 16Gb veel beter zullen draaien. Het is gewoon verdomd jammer dat je niet de mogelijkheid hebt iedere Ipad Pro met 16Gb te kopen
Ik verwacht amper verschil eigenlijk. Apple stopt wel vaker wat meer of minder ram in bv ook de iPhones en dat lijkt eigenlijk weinig verschil te maken. Ook op de Mac m1 lijkt er weinig verschil tussen de 8 en 16 gb ram.

[ Voor 5% gewijzigd door giantgiantus op 02-05-2021 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
giantgiantus schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:00:
[...]

Ik verwacht amper verschil eigenlijk. Apple stopt wel vaker wat meer of minder ram in bv ook de iPhones en dat lijkt eigenlijk weinig verschil te maken. Ook op de Mac m1 lijkt er weinig verschil tussen de 8 en 16 gb ram.
Inderdaad, het is alleen maar bedoeld om de standaard processen goed te laten verlopen. Hoe meer opslag des te harder alles moet werken en dan is meer RAM essentieel. Het is gewoon wishful thinking en FOMO-gedrag.

Maar iedereen moet lekker doen waar ze zich prettig bij voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
Wanneer heeft Apple ooit ZELF aangegeven hoeveel ram er in een Ipad zit? Nooit! En nu wordt het heel prominent wel door Apple gemeld.
Ook het gebruik van de M1 in de Ipad lijkt te gaan wijzen op grote wijzigingen in het OS voor de Ipad Pro, anders hadden ze de cpu ook wel A14ZZ of zo kunnen noemen. Maar het specifiek benoemen van en de hoeveelheid intern geheugen en de naam M1 gebruiken zegt alles, denk ik. Maar we zullen het zien op WWDC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
Redondo1982 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:51:
[...]

Ik heb wederom voor de laagste opslag gekozen. Ik krijg het maar niet vol.

Volgens mij doet Apple wel vaker meer RAM koppelen aan hogere opslagvarianten, omdat dit nodig is om het soepel te laten draaien. Apple gaat echt geen onderscheid maken in de iPads Pro wie welke functie wel en niet kan gebruiken. Het enige merkbare verschil zal de opslag zijn.

En mocht het in de toekomst echt uit de hand lopen en heb je dus wel die hogere RAM nodig: dan verkopen we deze en kopen we weer de nieuwste. De eerste twee jaar loopt dit echt niet los hoor.
Er is nu al een aanwijsbaar verschil in ram in bijvoorbeeld Procreate, hoe meer ram hoe meer lagen je aan kunt maken. Hoe meer ram, hoe hogere resolutie bestanden je kunt maken. Oudere iPads lopen achter op de nieuwere en met de 3d functie die aangekondigd is zal de complexiteit ook afhangen van de beschikbare ram. Zal er een verschil zijn in mail en office apps... nee. Maar pro apps absoluut, ook nu al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Sluw schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:56:
[...]

Er is nu al een aanwijsbaar verschil in ram in bijvoorbeeld Procreate, hoe meer ram hoe meer lagen je aan kunt maken. Hoe meer ram, hoe hogere resolutie bestanden je kunt maken. Oudere iPads lopen achter op de nieuwere en met de 3d functie die aangekondigd is zal de complexiteit ook afhangen van de beschikbare ram. Zal er een verschil zijn in mail en office apps... nee. Maar pro apps absoluut, ook nu al.
Maar waarom dan alleen bij de hogere opslagvarianten? Waarom niet bij de lagere? Ja, ze maken meer omzet en winst door een duurdere iPad te slijten dan benodigd. Echter verdienen ze ook veel geld met iCloud. En is er specifiek benoemd dat je minder kan met de iPads met minder RAM? Nee, dus waarom zouden ze dit dan verzwijgen en dan later wel het nut laten inzien als heel veel mensen dan spijt van de keuzes hebben. Dan krijg je onvrede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
CheopsChefren schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:12:
Wanneer heeft Apple ooit ZELF aangegeven hoeveel ram er in een Ipad zit? Nooit! En nu wordt het heel prominent wel door Apple gemeld.
Ook het gebruik van de M1 in de Ipad lijkt te gaan wijzen op grote wijzigingen in het OS voor de Ipad Pro, anders hadden ze de cpu ook wel A14ZZ of zo kunnen noemen. Maar het specifiek benoemen van en de hoeveelheid intern geheugen en de naam M1 gebruiken zegt alles, denk ik. Maar we zullen het zien op WWDC
Dat hebben ze weleens eerder gedaan kan ik me herinneren, zij het tussen neus en lippen door. Was dat niet met een iPhone? Misschien noemen ze het wel prominent omdat bestaande gebruikers met hogere opslagvarianten al dusdanig verschil hebben ontdekt in snelheid itt de lagere opslagvarianten.

M1 is hot op het moment. Logisch dat ze deze juist wel gebruiken ipv die andere codenamen. Dit is de selfmade soc.

Dat er ooit grote veranderingen gaan plaatsvinden dat geloof ik wel. Wordt het ook OSX/MacOS? Dat betwijfel ik. Dan moet er nog héél wat gebeuren en dat gaat zeker jaren duren. Dan heb jij alweer menig iPad versleten.

Ik denk echt dat het de wens is de vader van de gedachte is van jou. Ik geloof echt niet dat ze een iPad Pro (de hoogste in rang en duurste) uitbrengen, die de mensen laten kopen en dan 2 maanden later zeggen dat er meer kan met de nieuwste 1TB en 2TB varianten omdat die meer RAM hebben. Dan hadden ze dit zeker al belicht en niet laten aankomen op de WWDC waarin iPadOS 15 uit de doeken wordt gedaan. Dan ga je mensen voorliegen en onvrede kweken.

Maar laat ik het anders zeggen: ik hoop voor jou -en alle anderen die hem daarvoor hebben aangeschaft- dat ik ongelijk heb. Ik gebruik de iPad niet voor de doeleinden waar jij hem voor gebruikt of denkt te gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Redondo1982 op 03-05-2021 00:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CheopsChefren
Alsof de β€œprofessionals” nu tevreden zijn met de Ipad Pro. Dus niet. Ze leren omgaan met de beperkingen, maar tevreden, absoluut niet. Ik verwacht geen MacOS op de Ipad Pro, moet er niet aan denken. Maar ik verwacht wel dat er professionele apps zoals Final Cut Pro, XCode, etc. uit zullen komen, die beter zullen werken met meer ram.
En nogmaals, Apple heeft nooit eerder aangegeven hoeveel Ram een Ipad intern had.en nu heel prominent. Jij kan het niet met me eens zijn, maar Apple doet nooit iets als ze het niet nodig vinden. En 8Gb is zelfs al overkill in de wereld van de Ipad Pro, die het nu nog uitstekend doet met 6Gb, dus 8Gb is al helemaal veel, dus waarom dan ook nog eens 16Gb? Daarmee bedoel ik aan te geven, dat wat nu overkill lijkt, binnen een paar maanden de nieuwe norm kan zijn. Maar nogmaals, WWDC zal jouw/mijn gelijk bewijzen

Ook M1 Macs presteren in veel gevallen beter met meer ram. En dat zal met de verschillende geheugen configuraties op de Ipad Pro ook zo zijn. Ook zeg ik volgens mij nergens dat apps op de 8Gb versie niet goed zullen werken, alleen waarschijnlijker trager, en met minder grote bestanden, wie weet, binnenkort 16K video bewerken.

[ Voor 15% gewijzigd door CheopsChefren op 03-05-2021 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
@Redondo1982 ze gaan toch ook niet vertellen wat je allemaal niet kan met een iMac met 8gb geheugen ipv 16? Ik noem een paar apps waar je het gaat merken en waar je nu al aanwijsbaar verschil in meer/minder geheugen hebt. Dat ze het alleen bij de 1tb variant doen vind ik ook irritant maar dat is gewoon het Apple model. De Mac Pro komt standaard met een 256gb ssd, ook niet echt pro waardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Sluw schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:01:
@Redondo1982 ze gaan toch ook niet vertellen wat je allemaal niet kan met een iMac met 8gb geheugen ipv 16? Ik noem een paar apps waar je het gaat merken en waar je nu al aanwijsbaar verschil in meer/minder geheugen hebt. Dat ze het alleen bij de 1tb variant doen vind ik ook irritant maar dat is gewoon het Apple model. De Mac Pro komt standaard met een 256gb ssd, ook niet echt pro waardig.
Je moet een iMac niet vergelijken met een iPad, dat is nou net het probleem. Hier hopen teveel mensen op, de transitie van iPadOS naar MacOS. Het staat los van elkaar. Bij de MacOS systemen kan je andere cpu, hd en ram zelf kiezen. De iPad komt alleen met meer RAM vanaf de 1 TB, een gedwongen keus. Dat zegt mij juist dat het nodig is voor de aansturing van dit grotere opslaggeheugen, er vanuit gaande dat mensen dit grote gegeugen ook volop gaan gebruiken. Waarom zou je anders zo’n groot opslaggeheugen in een iPad kopen? Ze gaan er vanuit dat het grote gebruikers zijn qua verslinding van GB en om dit te managen heb je veel RAM nodig om het soepel te laten werken, zoals het hoort bij de allerbeste iPad.

Maar hΓ©, allemaal aannamen van me. Het is wat ik verwacht, geen feit oid. Mij maakt het iig niet uit, want ik heb vertrouwen in Apple mbt de keuzes die ze maken in de toekomst. En als het echt nodig wordt dan koop ik een nieuwe iPad over een paar jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
8 GB en 16 GB gaat de komende jaren absoluut geen feature afhankelijk verschil zijn.

Misschien en snelheid dingetje in een niche op de langere baan maar meer niet. Op de WWDC gaat er echt niets aangekondigd worden waar je een 16 GB variant voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:09
Ik zou toch in plaats van een 16 GB iPad, dan liever een 8 GB iPad plus een M1 Macbook kopen. Maar goed, ieder zijn ding en zijn geld. Maar er zijn dus zijn echt mensen die zomaar 2300 euro uitgeven aan een 11 inch iPad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
Redondo1982 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:41:
[...]

Je moet een iMac niet vergelijken met een iPad, dat is nou net het probleem. Hier hopen teveel mensen op, de transitie van iPadOS naar MacOS. Het staat los van elkaar. Bij de MacOS systemen kan je andere cpu, hd en ram zelf kiezen. De iPad komt alleen met meer RAM vanaf de 1 TB, een gedwongen keus. Dat zegt mij juist dat het nodig is voor de aansturing van dit grotere opslaggeheugen, er vanuit gaande dat mensen dit grote gegeugen ook volop gaan gebruiken. Waarom zou je anders zo’n groot opslaggeheugen in een iPad kopen? Ze gaan er vanuit dat het grote gebruikers zijn qua verslinding van GB en om dit te managen heb je veel RAM nodig om het soepel te laten werken, zoals het hoort bij de allerbeste iPad.

Maar hΓ©, allemaal aannamen van me. Het is wat ik verwacht, geen feit oid. Mij maakt het iig niet uit, want ik heb vertrouwen in Apple mbt de keuzes die ze maken in de toekomst. En als het echt nodig wordt dan koop ik een nieuwe iPad over een paar jaar.
iMac was puur een voorbeeld qua communicatie.

Je kunt nu al 1,5x zoveel lagen aanmaken op een iPad met 6gb ipv 4gb intern geheugen. Procreate heeft al aangegeven dat ze extra beschikbare geheugen in gaan zetten om grotere bestanden met meer lagen mogelijk te maken. Daarom zou je nu al 16gb ipv 8gb kunnen kiezen. In Adobe programma's, Procreate etc. kun je grotere bestanden maken. Niet voor iedereen belangrijk, voor mij een game changer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
Volgens mij zijn er weinig gebruikers die MacOs op hun Ipad Pro willen hebben. Gebruikers willen een beter bruikbare file-explorer, een beter, windowed multitasking systeem, en een goede externe monitor support op de Ipad Pro. En natuurlijk de apps die de Ipad zo veel als mogelijk uitnutten.
In ieder geval, nu Mac’s en Ipad Pro’s excact de zelfde M1 gebruiken is het een kleinigheid MacOs β€œwerkend” te krijgen op een Ipad Pro. Een touch interface is min of meer het enige wat dan aan MacOs toegevoegd zal moeten worden. En dat is niet eens echt nodig, nu je muis/touchpad/keyboard ook heel simpel kan gebruiken op de Ipad. Een relatief simpel iets, MacOs - touch-geschikt. Maar nogmaals, MacOs op de Ipad Pro, daar wacht ik niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
CheopsChefren schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:59:
Volgens mij zijn er weinig gebruikers die MacOs op hun Ipad Pro willen hebben. Gebruikers willen een beter bruikbare file-explorer, een beter, windowed multitasking systeem, en een goede externe monitor support op de Ipad Pro. En natuurlijk de apps die de Ipad zo veel als mogelijk uitnutten.
In ieder geval, nu Mac’s en Ipad Pro’s excact de zelfde M1 gebruiken is het een kleinigheid MacOs β€œwerkend” te krijgen op een Ipad Pro. Een touch interface is min of meer het enige wat dan aan MacOs toegevoegd zal moeten worden. En dat is niet eens echt nodig, nu je muis/touchpad/keyboard ook heel simpel kan gebruiken op de Ipad. Een relatief simpel iets, MacOs - touch-geschikt. Maar nogmaals, MacOs op de Ipad Pro, daar wacht ik niet op.
Same here, een fatsoenlijke window manager en een fatsoenlijke Finder en ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
@Tomba Toch blijf ik benieuwd waar je die finder voor nodig hebt? Ik doe echt alles met m’n iPad en nooit echt gemis gevoeld van finder dus ben oprecht benieuwd.

Voor mij zijn de belangrijkste zaken fatsoenlijke ondersteuning externe schermen. Zou makkelijk moeten kunnen en betere multitasking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
CheopsChefren schreef op maandag 3 mei 2021 @ 00:54:
Ook M1 Macs presteren in veel gevallen beter met meer ram. En dat zal met de verschillende geheugen configuraties op de Ipad Pro ook zo zijn. Ook zeg ik volgens mij nergens dat apps op de 8Gb versie niet goed zullen werken, alleen waarschijnlijker trager, en met minder grote bestanden, wie weet, binnenkort 16K video bewerken.
Idd, een consumer die vooral de beste iPad will hebben zal hier weinig van merken. Maar de daadwerkelijke pro-gebruiker zal hier wel voordeel van hebben. Dit heeft niets met de grootte van de opslag zelf te maken, maar juist dat "pro" apps extra functionaliteit/optimalisaties etc gaan doorvoeren om van het extra geheugen gebruik te maken. Ik las hierboven al een paar voorbeelden van apps (extra layers in design tool etc), wat dus ook automatisch leid tot extra storage requirements voor de output/temp files van deze apps (heeeel simpel gezegd).

Ik heb persoonlijk de 256GB besteld, voornamelijk zodat ik series etc op mijn iPad wat langer kan laten staan ipv gedoe met externe USB/Syncs met labtop met mijn huidige 128GB. Ik ben dus vooral een consumer die deze iPad komt voor het scherm en niet voor alle andere dingen.

Mocht het extra RAM ook voor merkbare boosts in nieuwe games etc zorgen, dan zal er volgend jaar wel weer een nieuwe Pro (i.e. 2021 model, niet dat ik mijn 2020 naar een 1/2TB 2020 ga upgraden) komen :X

Persoonlijk ben ik vooral benieuwd naar whats-next voor M1 icm Macbook Pro en of dit eventueel mijn draagbare kachel / gaming laptop uit 2018 kan vervangen. Gelijkwaardige prestaties zonder de kachel-functie zou natuurlijk wishfull thinking zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
@Bossie Gamen op Apple lijkt me nog steeds een illusie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
giantgiantus schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:06:
@Tomba Toch blijf ik benieuwd waar je die finder voor nodig hebt? Ik doe echt alles met m’n iPad en nooit echt gemis gevoeld van finder dus ben oprecht benieuwd.

Voor mij zijn de belangrijkste zaken fatsoenlijke ondersteuning externe schermen. Zou makkelijk moeten kunnen en betere multitasking.
Daar had ik je al antwoord op gegeven:
Tomba in "[iPad Pro 2021] Ervaringen & Discussie"

Extern scherm is inderdaad ook wel een goeie!
Bossie schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:06:
[...]

Persoonlijk ben ik vooral benieuwd naar whats-next voor M1 icm Macbook Pro en of dit eventueel mijn draagbare kachel / gaming laptop uit 2018 kan vervangen. Gelijkwaardige prestaties zonder de kachel-functie zou natuurlijk wishfull thinking zijn :P
De M1 is erg potent, Diablo 3 is een spel dat ik regelmatig speel en dat draait beter dan op mijn i5-9600K/GTX970 Windows machine ;) Alles op High en in volledige resolutie (y) Mijn MBA draait er zijn handen niet voor om. Het enige probleem is; de meeste spellen zijn er niet voor macOS, laat staan M1 native… Dus als ik jou was hield ik de game laptop nog even aan :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
giantgiantus schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:16:
@Bossie Gamen op Apple lijkt me nog steeds een illusie.
De paar games die ik speel hebben native MacOs support (Blizzard, Civ) en heb ik in verleden ook prima kunnen spelen op Intel MacBooks.

Voor al het andere, gebruik ik een console, want couchgaming > all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Sluw schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:16:
[...]

iMac was puur een voorbeeld qua communicatie.

Je kunt nu al 1,5x zoveel lagen aanmaken op een iPad met 6gb ipv 4gb intern geheugen. Procreate heeft al aangegeven dat ze extra beschikbare geheugen in gaan zetten om grotere bestanden met meer lagen mogelijk te maken. Daarom zou je nu al 16gb ipv 8gb kunnen kiezen. In Adobe programma's, Procreate etc. kun je grotere bestanden maken. Niet voor iedereen belangrijk, voor mij een game changer.
Ik hoop met je mee, en je verhaal klinkt logisch. Ik vind het alleen raar dat je hiervoor dat de 1TB moet nemen. Misschien om zo de Macbooks niet te kannibaliseren? Als je de goedkoopste aanbied met de optie meer geheugen dan nemen mensen misschien geen Macbook meer? Of Apple vindt het dan te rommelig worden, omdat je dan ook al je iPad moet gaan configureren?

Ik hoef me hier geen zorgen over te maken, want ik gebruik de iPad vnl. voor offertes e.d. Maar wel interessant om te weten wat er in de pijplijn zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Een gave (en volledige) CityBuilder of RTS op de iPad zie ik wel zitten overigens.
Helaas lijken ze er alleen geen heil in te zien, met Arcade zijn er wel wat kleine games op dat gebied gekomen maar helaas niets wat echt langdurig gespeeld kan worden.

Terwijl een iPad Pro tegenwoordig makkelijk de standaard versie van Citties Skyline zou moeten kunnen runnen o.i.d.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bossie
Donstil schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:56:
Een gave (en volledige) CityBuilder of RTS op de iPad zie ik wel zitten overigens.
Helaas lijken ze er alleen geen heil in te zien, met Arcade zijn er wel wat kleine games op dat gebied gekomen maar helaas niets wat echt langdurig gespeeld kan worden.

Terwijl een iPad Pro tegenwoordig makkelijk de standaard versie van Citties Skyline zou moeten kunnen runnen o.i.d.
Yep, ik kijk bijvoorbeeld ook uit naar diablo inmmortal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas

Mensen willen niet de volle pot betalen voor games op iPad, dus dan krijgen we helaas PtW games vol advertenties.

De games die geport zijn ooit, houden ze niet up to date en zijn niet meer beschikbaar of werken niet aangenaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Twijfel toch om mijn bestelling te annuleren. Beetje FOMO besteld, maar totaal onnodig hier :'-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus

Heb je een game pc thuis? Streamen naar iPad werkt echt goed. Ik doe het zelf nu met Geforce now soms (maandje abo voor 10 euro). Mijn muis is alleen niet super smooth op mijn iPad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CheopsChefren

Wat dan te denken van een BBSS, Wonderbox, Oceanhorn 2, Fantasian. Toch echt wel games waar je heel veel kwaliteit in ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw

Dit wil ik ook, je hebt wel Civilization 6, werkt niet super smooth op m'n 2017 iPad Pro. Ik hoop dat de M1 'm een boost geeft (vast wel). Een iPad is echt een ideaal apparaat voor RTS, Point & Click adventures en turn based RPGs, Divinity Original Sin 2 komt er wel aan. Rollercoaster Tycoon Classic werkt ook perfect met de Pencil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bossie schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:05:
[...]

Yep, ik kijk bijvoorbeeld ook uit naar diablo inmmortal :D
#Meeto :)
anyonas schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:08:
[...]

Mensen willen niet de volle pot betalen voor games op iPad, dus dan krijgen we helaas PtW games vol advertenties.

De games die geport zijn ooit, houden ze niet up to date en zijn niet meer beschikbaar of werken niet aangenaam.
Ja jammer is dat, ik zou met liefde een paar tientjes betalen voor Cities Skyline (als voorbeeld) op mijn iPad pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:15:
[...]

Heb je een game pc thuis? Streamen naar iPad werkt echt goed. Ik doe het zelf nu met Geforce now soms (maandje abo voor 10 euro). Mijn muis is alleen niet super smooth op mijn iPad.
Nee (nog) geen game pc hier thuis, paar keer getwijfeld dat als main game device te gaan gebruiken maar alles is zo schaars dat ik het nooit echt heb doorgezet.

Pagina: 1 ... 6 ... 26 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid.