CheopsChefren schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:19:
Zijn er mogelijkheden om de Ipad Pro 12.9 vanuit de VS te bestellen? Ik weet het, het prijsverschil was altijd al heel groot, maar nu ik de 1Tb versie aan wil schaffen wordt het prijsverschil toch wel erg groot, ongeveer €500.
Verschil op een 1 TB is ongeveer €90,-
Daar zou ik het zelf niet voor doen.

iPad 2021 12,9 1 tb $ 1799
Forwarding service inclusief shipping $ 100
Btw en inklaring 21% over bovenstaande $ 389,-

Alles naar euro en je zit op ongeveer €1900 terwijl de iPad hier €1989 kost en dan heb je ook nog maar een jaar garantie i.p.v. de rechten die je hier hebt.

[Voor 13% gewijzigd door Donstil op 26-04-2021 15:36]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-06 11:08
Ter aanvulling. Op Amazon Japan stond vanmorgen de datum van 30 mei

Nu zet Amazon wel vaker place-holders neer die niet de realiteit weergeven. Inmiddels zijn ze weer offline gehaald.
Donstil schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:04:
[...]

Ja dat zal eerder alle twee op 21e zijn.
Ik denk inderdaad dat dit realistischer is :)

[Voor 11% gewijzigd door robcoenen op 26-04-2021 15:37]

robcoenen schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:36:
[...]

Ter aanvulling. Op Amazon Japan stond vanmorgen de datum van 30 mei
[Afbeelding]

Nu zet Amazon wel vaker place-holders neer die niet de realiteit weergeven. Inmiddels zijn ze weer offline gehaald.
Dat zal wel een placeholder zijn. 30 mei is ook een zaterdag.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:52
Donstil schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:39:
[...]

Dat zal wel een placeholder zijn. 30 mei is ook een zaterdag.
Idd Apple zei toch “2nd half of May”, dus zondere verdere communicatie word gewoon de laatste dag gepakt als placeholder.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Donstil schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:56:
[...]

Ik heb er nu eentje van Amazon. Op look and feel precies gelijk aan de folio maar voor €20,- na een jaar nog als nieuw.
Benieuwd of deze ook past op de 2021 versie, wil er wel een folio bij maar die van Apple vind ik toch wat aan de dure kant.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 19:27
Hebben mensen ervaring met overstappen van 11 inch naar 12.3 inch?

Ik gebruik nu een 10.5 inch. Het XDR scherm lijkt me een grote upgrade. Ik zou dezelfde prijs betalen als een 12.3 inch als het in een 11 inch jasje kwam, maar helaas. Daarom dat ik nu denk aan een 12.3 inch. Beetje meer ruimte is wel zo fijn, maar ik neem de iPad altijd mee onderweg. Hij is altijd bij me in de rugzak.

Hoe was de overstap? Wende je snel? Is het nu een lastige blok aan het been?

Specs van pc

• robcoenen
honey schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:54:

Ik gebruik nu een 10.5 inch. Het XDR scherm lijkt me een grote upgrade. Ik zou dezelfde prijs betalen als een 12.3 inch als het in een 11 inch jasje kwam, maar helaas. Daarom dat ik nu denk aan een 12.3 inch. Beetje meer ruimte is wel zo fijn, maar ik neem de iPad altijd mee onderweg. Hij is altijd bij me in de rugzak.

Hoe zet je de iPad in? Lig je er ‘s avonds mee op de bank, heb je hem op je schoot in de trein, werk je er de hele dag mee als primair device etc. ?

• Michiel706
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04 08:12

Wij zijn over gestapt van 9,7 naar 12,9. Ik moet zeggen dat je het verschil zeker zal merken: meer scherm ruimte in apps (foto's, video editing), split screen, films/series kijken. Zeker als ik nu weer onze oude 9,7 ipad beet pak, mis je echt het grote scherm. Wat betreft het formaat onderwerg: tot nu toe geen issues mee gehad. Zie het als een A-4 notitieblok.

Waarom duurt snoozen maar 9 minuten?

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:44

Ik gebruik de iPad veel op de bank en in bed, en vond de 12.9 voor dat gebruik echt te onhandig. Maar dat is heel afhankelijk van je gebruik, zoals hier eerder vermeld.
Is ook niet echt een eenduidig antwoord op te geven. Ik gebruik de 12,9” vooral voor mediaconsumptie en daardoor juist weer wel veel in bed en op de bank, en vind dat juist heerlijk.

Onderweg heb ik nooit als onhandig gezien. Vroeger moest ik met een 15,6” mbp op pad dus dan is de 12,9 een verademing. Kan mij verder niet herinneren dat ik de overstap van de 9,7pro naar de 12,9” 2018 als vervelend ervaren heb. Tuurlijk jij is groter maar ook weer dunner enz.

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:22
Ik zit ook te twijfelen om mijn 2018 iPad in te ruilen voor de nieuwe,
ik kijk veel media in de trein (2uur p.d.), en daar is een feller scherm zeker wel prettig.

Maar ik vraag me af of ik een goede prijs kan krijgen voor mijn oude iPad :)

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:20

Aiii

何これ

absrnd schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:54:
ik kijk veel media in de trein (2uur p.d.), en daar is een feller scherm zeker wel prettig.

Nu weet ik niet wat jij een goede prijs vind, natuurlijk. Maar verkoop dat ding op Marktplaats en je krijgt er binnen een paar dagen een prima prijs voor. Maar weinig tech is zo waardevast als Apple meuk.

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 19:27
robcoenen schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:03:
[...]

Hoe zet je de iPad in? Lig je er ‘s avonds mee op de bank, heb je hem op je schoot in de trein, werk je er de hele dag mee als primair device etc. ?
Goede vraag, antwoord is 'JA'.

Ik gebruik het voor alles. Op mijn werk om protocollen en dossiers in op te zoeken. Tijdens bijscholingen en overleggen om aantekeningen te maken. Voor het browsen van het Internet en fora bijhouden. Lezen en becommentariëren van PDF documenten en Word documenten. Lezen van Manga en bekijken van Anime of films. Ik gebruik het als preview tijdens fotoshoots waar ik gemaakte foto's meteen draadloos kan beoordelen op scherpte en compositie.
Op de bank, aan een bureau, in bed, in het OV, ... etc. Ik neem het overal mee heen. Eigenlijk zit het standaard in mijn tas.

[Voor 13% gewijzigd door honey op 28-04-2021 10:05]

Specs van pc

• absrnd
Aiii schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:04:
[...]

Nu weet ik niet wat jij een goede prijs vind, natuurlijk. Maar verkoop dat ding op Marktplaats en je krijgt er binnen een paar dagen een prima prijs voor. Maar weinig tech is zo waardevast als Apple meuk.
Marktplaats valt sowieso af, dan gewoon hier in de Vraag&Aanbod :)

• Tomba

Tomba

absrnd schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:54:

Als ik op vraag en aanbod kijk valt de prijs niet tegen (zeker als je t afzet tegen de prijzen die BCC en Amazon vroegen voor de 2020 versie ;) )

Vraagje voor de goedgemeende btw; hebben jullie een screen protector op je iPad? Heb t op mijn 2017 IPP nooit gehad en daar zitten dus wat krasjes op (zie je alleen als je m op bepaalde manier in het licht houdt), op mijn IPad mini 5th gen zat ie al (heb die tweedehands gekocht) en merk er weinig van behalve dat de home button dieper ligt. Twijfel voor mijn aanstaande 12.9 IPP; duurste iPad die ik ooit gekocht heb wil ik toch goed houden zeg maar :p

[Voor 6% gewijzigd door Tomba op 28-04-2021 10:07]

• absrnd
Tomba schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:06:
[...]

Als ik op vraag en aanbod kijk valt de prijs niet tegen (zeker als je t afzet tegen de prijzen die BCC en Amazon vroegen voor de 2020 versie ;) )

Vraagje voor de goedgemeende btw; hebben jullie een screen protector op je iPad? Heb t op mijn 2017 IPP nooit gehad en daar zitten dus wat krasjes op (zie je alleen als je m op bepaalde manier in het licht houdt), op mijn IPad mini 5th gen zat ie al (heb die tweedehands gekocht) en merk er weinig van behalve dat de home button dieper ligt. Twijfel voor mijn aanstaande 12.9 IPP; duurste iPad die ik ooit gekocht heb wil ik toch goed houden zeg maar :p
Prijzen zullen zeker nog veranderen, als de nieuwe iPad daadwerkelijk te koop en op voorraad is.

Ik gebruik geen screen protector, en zelfs geen hoes oid om de iPad, alleen een hoesje als ik deze in mijn rugzak stop,
en de iPad ziet er nog als nieuw uit :)

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-05 11:14
Pff hoe hard ik ook heb geroepen dat ik niet wil upgraden, ik ga toch steeds meer twijfelen.

Ik mis steeds vaker mis 5G en ik loop ook steeds tegen de 64GB aan. Aangezien ik het gebruik al mijn 'main computer' best irritant.

Zit een beetje in dezelfde spagaat als @absrnd. Mijn iPad heeft wat deukjes en krasjes, dus een hoofdprijs zal ik er niet meer voor krijgen.
Het enige wat ik dan maar hoop is dat het 'oude' Magic Keyboard gewoon werkt met de nieuwe iPad Pro. Kan me nog steeds niet voorstellen dat het scherm de oorzaak daarvan is.

• absrnd
MartijnMartijn schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:58:
Pff hoe hard ik ook heb geroepen dat ik niet wil upgraden, ik ga toch steeds meer twijfelen.

Ik mis steeds vaker mis 5G en ik loop ook steeds tegen de 64GB aan. Aangezien ik het gebruik al mijn 'main computer' best irritant.

Zit een beetje in dezelfde spagaat als @absrnd. Mijn iPad heeft wat deukjes en krasjes, dus een hoofdprijs zal ik er niet meer voor krijgen.
Het enige wat ik dan maar hoop is dat het 'oude' Magic Keyboard gewoon werkt met de nieuwe iPad Pro. Kan me nog steeds niet voorstellen dat het scherm de oorzaak daarvan is.
Ik zat zelf toen ook te denken an de Cellular optie, maar omdat het koppelen van de iPhone zo gemakkelijk is, heb ik toch voor de WiFi only gekozen.

• Michiel706
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04 08:12
Ik wil ook gaan upgraden naar een 2021 model, 12,9. Op dit moment heb ik de 2018 versie, met 64GB. Omdat ik de meeste foto's en video's die ik bewerk op mijn iPad in iCloud staan, is mijn iPad niet zo snel vol. Ik zal aan de 128GB versie wel voldoende hebben, of zal dat met de hogere resolutie foto's / 4K film bewerking anders uitpakken?

Voor eventuele geïnteresseerden hier mijn 2018 model die ik te koop heb staan.

Waarom duurt snoozen maar 9 minuten?

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 16:47
Ik had een iPad Pro 2017 10,5" 256GB Wi-Fi en Cellular, ik wilde eigenlijk upgraden naar een iPad Pro 2021 11" 128GB. Maar nu heb ik afgelopen weekend een iPad Pro 2020 11" 128GB Wi-Fi en Cellular kunnen bemachtigen voor €699,00. Nu dus in dilemma, deze gebruiken en €200,00 besparen. Of toch voor de M1 met Thunderbolt gaan. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• janwillem2608
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21-05 18:58
[...]

Ik heb op mijn iPad pro 2018 een matte 'paper feel' screen protector zitten. Deze bevalt erg goed! Het scherm weerspiegelt een stuk minder en het schrijven met de pencil vind ik echt geweldig. Het kan natuurlijk zijn dat ik een stuk schermkwaliteit verlies door mijn screen protector, maar dat stoort mij nog zeker niet.

• Bossie
Immidels al een update vanuit Apple mbt compatibility Magic Keyboard ?

Dit is voor mij toch het verschil tussen pre-order en afwachten tot er hands-on reviews/tests zijn waardoor je de iPad toch behoorlijk wat later gaat krijgen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Tomba

Tomba

Bossie schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:27:

Dit is voor mij toch het verschil tussen pre-order en afwachten tot er hands-on reviews/tests zijn waardoor je de iPad toch behoorlijk wat later gaat krijgen.
Apple heeft volgens mij vrij duidelijk gezegd dat de oude variant niet comptable is met de nieuwe 12.9. De 11” werkt de oude wel op.

[Voor 3% gewijzigd door Tomba op 28-04-2021 13:49]

• Bossie
Tomba schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:49:
[...]

Apple heeft volgens mij vrij duidelijk gezegd dat de oude variant niet comptable is met de nieuwe 12.9. De 11” werkt de oude wel op.
Linkje ?

• Tomba

Tomba

https://www.theverge.com/...gic-keyboard-incompatible
The news, first reported by French site iGeneration and confirmed via sources familiar with the matter to The Verge, means that if you’re looking to upgrade from a 2018 or 2020 12.9-inch iPad Pro to the refreshed model (with its Mini LED display, faster M1 processor, and upgraded camera), you’ll also have to shell out an extra $349 for a new Magic Keyboard case, even if you already bought the prior version.

• Bossie
Dat is een techsite die een andere techsite quote - dat is toch iets anders een communicatie vanuit Apple ?

• Aiii

Aiii

何これ

Bossie schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:38:
[...]

Dat is een techsite die een andere techsite quote - dat is toch iets anders een communicatie vanuit Apple ?
Als je wacht op een officiele statement op een website of zo kun je wachten tot je een ons weegt.

Inmiddels zijn er genoeg bevestigingen van verschillende sites van het originele Apple Store bericht van de Franse techsite. Apple zegt dat het incompatible is.

Je zult moeten wachten tot het einde van het reviewembargo en dan weet je hoe en wat er incompatible is.

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-05 11:18
[...]

Ik vind zonder screen protector toch fijner, heb zowel een doorzichtige als een matte gehad. Krasjes zijn me nooit opgevallen, ik heb wel een smart folio.

• MartijnMartijn
Bossie schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:27:

https://forums.macrumors....rd-4th-gen-redux.2293597/

Dit vond ik net op MacRumors. Het geeft nog geen duidelijkheid, maar het lijkt er toch sterk op dat er weinig veranderingen zijn.

• Aiii

Aiii

何これ

MartijnMartijn schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:09:
[...]

https://forums.macrumors....rd-4th-gen-redux.2293597/

Dit vond ik net op MacRumors. Het geeft nog geen duidelijkheid, maar het lijkt er toch sterk op dat er weinig veranderingen zijn.
Probleem bij die post is wel dat het nieuwe Magic Keyboard nog helemaal niet te bestellen is, dus ik weet niet waarom hij denkt het nieuwe Magic Keyboard besteld te hebben, maar het lijkt mij zeer waarschijnlijk een oud exemplaar.

• MartijnMartijn
Aiii schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:43:
[...]

Probleem bij die post is wel dat het nieuwe Magic Keyboard nog helemaal niet te bestellen is, dus ik weet niet waarom hij denkt het nieuwe Magic Keyboard besteld te hebben, maar het lijkt mij zeer waarschijnlijk een oud exemplaar.
Ik denk, gezien de andere fora en inderdaad jouw link naar The Verge, dat je gelijk hebt. Het is gewoon afwachten. Net ook al even gekeken bij onder anderen CoolBlue, daar wordt aangegeven dat het huidige toetsenbord alleen met 2018/2020 werkt.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 18:07
janwillem2608 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:47:
[...]

Ik heb op mijn iPad pro 2018 een matte 'paper feel' screen protector zitten. Deze bevalt erg goed! Het scherm weerspiegelt een stuk minder en het schrijven met de pencil vind ik echt geweldig. Het kan natuurlijk zijn dat ik een stuk schermkwaliteit verlies door mijn screen protector, maar dat stoort mij nog zeker niet.
Mag ik vragen welke?
Ik heb er wel eens 1 op gehad en dat beviel niet. Maar zonder reflecteerd het wel erg in de zon als ik weer in de hangmat in de tuin lig. 8)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Bossie
MartijnMartijn schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:47:
[...]

Ik denk, gezien de andere fora en inderdaad jouw link naar The Verge, dat je gelijk hebt. Het is gewoon afwachten. Net ook al even gekeken bij onder anderen CoolBlue, daar wordt aangegeven dat het huidige toetsenbord alleen met 2018/2020 werkt.
Eens, daarnaast als er juist heel veel veranderingen waren dan zou de 2021 versie van MK ook niet backwards compatible zijn met 2018/2020.

Hoe gaat het normaalgesproken met beschikbaarheid iPads vanaf release?
Ik neem aan dat Apple sowieso zijn voorraden iets meer op orde heeft dan AMD/Nividia :+

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Ik zou echt een iPad willen met een OLED scherm. Juist in de avond merk je het, doordat zwart een lichte gloed heeft.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Bossie schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:55:

Hoe gaat het normaalgesproken met beschikbaarheid iPads vanaf release?
Ik neem aan dat Apple sowieso zijn voorraden iets meer op orde heeft dan AMD/Nividia :+
De eerste minuten bestellen geeft je doorgaans wel een iPad. Alleen nu wordt er juist wel gesproken over schaarste in het geruchten circuit, vooral voor het 12,9” model.

• absrnd
Donstil schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:58:
[...]

De eerste minuten bestellen geeft je doorgaans wel een iPad. Alleen nu wordt er juist wel gesproken over schaarste in het geruchten circuit, vooral voor het 12,9” model.
Die schaarste geruchten komen nu tegenwoordig terug bij elke Apple product release.
Er is geen schaarste maar gewoon bepaalde voorraad, en hoe later je besteld hoe meer de kans dat je in een volgende batch terecht komt en de latere levering.

Dus als je de iPad geleverd wil hebben, voor de grote meute, dan moet je snel zijn met bestellen, en daar gaat het bij de meest om :)
absrnd schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:27:
[...]

Die schaarste geruchten komen nu tegenwoordig terug bij elke Apple product release.
Er is geen schaarste maar gewoon bepaalde voorraad, en hoe later je besteld hoe meer de kans dat je in een volgende batch terecht komt en de latere levering.

Dus als je de iPad geleverd wil hebben, voor de grote meute, dan moet je snel zijn met bestellen, en daar gaat het bij de meest om :)
Nah ze lijken nu wel wat sterker te zijn. Met name voor het 12,9” model en het mini led scherm.

Niet zomaar de bekende schaarste.

Edit: maar ik hoop dat je gelijk hebt overigens, ik zit 14:00 klaar ik ieder geval.

[Voor 6% gewijzigd door Donstil op 28-04-2021 20:33]

• Aiii

Aiii

何これ

Donstil schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:28:
[...]

Nah ze lijken nu wel wat sterker te zijn. Met name voor het 12,9” model en het mini led scherm.

Niet zomaar de bekende schaarste.

Edit: maar ik hoop dat je gelijk hebt overigens, ik zit 14:00 klaar ik ieder geval.
Ik denk dat dat allemaal wel meevalt, ze hebben al een maand gewacht met de aankondiging, vervolgens nog anderhalve week voordat je kan bestellen en dan nog eens twee a drie weken voordat ze gaan leveren. Ze launchen bovendien ook nog eens wereldwijd en hebben geen gefaseerde uitrol over verschillende landen, dat ze vroeger wel eens gebruikten om tekorten op te lossen. Ik denk dat je de eerste paar uur wel goed zit voor de eerste levering.
Aiii schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:40:
[...]

Ik denk dat dat allemaal wel meevalt, ze hebben al een maand gewacht met de aankondiging, vervolgens nog anderhalve week voordat je kan bestellen en dan nog eens twee a drie weken voordat ze gaan leveren. Ze launchen bovendien ook nog eens wereldwijd en hebben geen gefaseerde uitrol over verschillende landen, dat ze vroeger wel eens gebruikten om tekorten op te lossen. Ik denk dat je de eerste paar uur wel goed zit voor de eerste levering.
Zo de eerste paar uur nog wel, nou laten we het hopen 🤞

• Tomba

Tomba

Donstil schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:28:
[...]

Same here, ik zorg dat ik ingelogd klaar zit met de Creditcard in de hand ;)

• BurrowedLurker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02:18
14:00 vrijdag beginnen de preorders?

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-06 13:06
BurrowedLurker schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:35:
14:00 vrijdag beginnen de preorders?
Bij Apple zelf wel, bij retailers (Amac, Coolblue, Mediamarkt) is dat nog even afwachten hoe ze het doen, niet?

“The greatest teacher, failure is”

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-03 07:41
Tomba schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:30:
[...]

Same here, ik zorg dat ik ingelogd klaar zit met de Creditcard in de hand ;)
Dus bij pre-order van de Ipad Pro moet je al betalen?

• Tomba

Tomba

CheopsChefren schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:47:
[...]

Dus bij pre-order van de Ipad Pro moet je al betalen?
Als je moet iDeal betaald is het meteen van je rekening. Bij Creditcard komt er (voor zover mij bekend) alleen een reservering. @Donstil klopt mijn aanname?

• CheopsChefren
Een pre-order betekent volgens mij dat je niets hoeft aan te betalen. Zou ook wel gek zijn, daar er niets bekend is over een leveringsdatum. Just my 3 cents

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:49
Tomba schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:51:
[...]

Als je moet iDeal betaald is het meteen van je rekening. Bij Creditcard komt er (voor zover mij bekend) alleen een reservering. @Donstil klopt mijn aanname?
Klopt. Reservering op je cc die geactiveerd wordt zodra ze gaan versturen.
Tomba schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:51:
[...]

Yup. Je betaald op moment dat de order naar “verzending wordt voorbereid” springt als je besteld met een CreditCard, tot die tijd is het alleen een reservering van meestal een euro oid.

Met iDeal betaal je direct op moment van je bestelling.

[Voor 7% gewijzigd door Donstil op 29-04-2021 09:57]

• ZiSE
CheopsChefren schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:54:
Een pre-order betekent volgens mij dat je niets hoeft aan te betalen. Zou ook wel gek zijn, daar er niets bekend is over een leveringsdatum. Just my 3 cents
Bij een credit card wel, bij iDeal betaal je direct. Betalen moet je sowieso :)

• Tomba

Tomba

Zachte confirm voor 5/21:
Last week Apple announced new iPad Pro models with the faster M1 processor and a new mini-LED 12.9-inch display, as well as redesigned iMac models. Both iPad models and iMacs will are available to pre-order from the April 30, and while Apple said they'll be shipping in the second half of May, it hasn't provided a specific date.

Today, however, U.K. retailer and long-time Apple stockist John Lewis has updated its online store to indicate that the new iMacs and both the 11-inch and 12.9-inch models of ‌iPad Pro‌ will be "available" from Friday, May 21. The reveal is notable, given that Apple usually launches new products in the U.K. on the same day as it does in the United States.

The date lines up with a prediction from leaker Jon Prosser, who on Monday suggested May 21 for the 12.9-inch ‌iPad Pro‌. Prosser also said the 11-inch ‌iPad Pro‌ could ship the day after on May 22, but that suggestion immediately came under suspicion because it's a Saturday, and Apple typically refrains from product launches during the weekend.

Reports have suggested that Apple has faced from considerable supply restraints due to the ongoing chip shortage, and the delay between the announcement and shipments of the new devices would seem to back up those reports.

While John Lewis' dates for the new ‌iPad‌ Pros seem realistic, , which Apple says will also begin shipping in the second half of May.
Bron

• janwillem2608
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21-05 18:58
rimave schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:51:
[...]

Mag ik vragen welke?
Ik heb er wel eens 1 op gehad en dat beviel niet. Maar zonder reflecteerd het wel erg in de zon als ik weer in de hangmat in de tuin lig. 8)
Ik heb hem gekregen, maar het is een ESR ‘Paper-like’ screen protector.

• Jumpman
Is er eigenlijk al bekend gemaakt op welke kloksnelheid de M1 draait in de iPad Pro 2021? Ik kan mij voorstellen dat de M1 mindergoed warmte kwijt kan in een iPad behuizing, dan in een Mac. Mac mini of Macbook.

Ik lees overal 50% sneller. Maar dit zegt natuurlijk niets (Single core of dual core bijvoorbeeld).

Dit is wat er bekend is volgens mij:
Apple M1 chip;
8-core CPU with 4 performance cores and 4 efficiency cores;
8-core GPU;
16-core Neural Engine;
8GB RAM on models with 128GB, 256GB, or 512GB storage;
16GB RAM on models with 1TB or 2TB storage.

[Voor 87% gewijzigd door Jumpman op 29-04-2021 12:55]

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-06 19:21
Hoe zit het trouwens met de pre-order als je morgen ook bijvoorbeeld een Apple Pencil besteld. Deze zijn gewoon op voorraad.

Wordt het eerder geleverd door Apple versturen ze het samen met de iPad?

[Voor 10% gewijzigd door Plisson op 29-04-2021 13:20]

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Plisson schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:15:
Hoe zit het trouwens met de pre-order als je morgen ook bijvoorbeeld een Apple Pencil besteld. Deze zijn gewoon op voorraad.

Wordt het eerder geleverd door Apple versturen ze het samen met de iPad?
Eerder geleverd.

I don't have dreams, I have goals!!

• Jumpman
Twee keer versturen, maar de lader niet bij de iPhone doen met de reden dat het meer ruimte kost, grotere verpakkingen meer transportkosten. Als je dan een 'duurzaam' bedrijf bent laat dan bij de bestelling aangeven of je het tegelijk nodig hebt en dat ze het dan tegelijk versturen of anders apart. Maar dat terzijde. Veel bedrijven met schijnduurzaamheid. :)

Jumpman schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:53:
[...]

Twee keer versturen, maar de lader niet bij de iPhone doen met de reden dat het meer ruimte kost, grotere verpakkingen meer transportkosten. Als je dan een 'duurzaam' bedrijf bent laat dan bij de bestelling aangeven of je het tegelijk nodig hebt en dat ze het dan tegelijk versturen of anders apart. Maar dat terzijde. Veel bedrijven met schijnduurzaamheid. :)
Maar dat los verzenden deden ze altijd al, dus de kleinere iPhone verpakking en dus minder transport blijft nog steeds winst :P

Al is alle twee natuurlijk de betere optie.

• Redondo1982
  • Nu online
[...]

Ja, geheel eens. Geef de mogelijkheid om het apart óf tegelijk te versturen. Misschien is dat er nu ook wel, maar in de tijd van de nieuwe iPhone krijg je vaak al eerder de case en dan pas de foon.

Maarja, we werken er allemaal aan mee. We moeten ook niet hypocriet gaan doen. Mijn iPad Pro 2018 11" ga ik vervangen voor de 2021 12,9". En met de 2018 kan ik ook allemaal nog steeds prima mijn offertes uitdenken, foto's maken etc. Al is de nieuwe camera (ook al in de 2020 aanwezig) de grootste reden voor mij om te upgraden naast het 12,9" scherm.

• Jumpman
Donstil schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:13:
[...]

Maar dat los verzenden deden ze altijd al, dus de kleinere iPhone verpakking en dus minder transport blijft nog steeds winst :P

Al is alle twee natuurlijk de betere optie.
Het is een argument om geen lader mee te hoeven leveren. Scheelt toch weer in de winst maximalisatie.

Waarschijnlijk gaat bij de volgende iPhone de poort en kabel eraan. Alleen met zo’n magnetische poort of draadloos opladen en data overzetten. :)

• CheopsChefren
Welke Ipad Pro gaat hier de voorkeur naar uit? Ik denk aan de 12.9 1Tb versie, Wifi. Ik denk dat het grotere interne geheugen heel belangrijk gaat worden in IpadOS 15.

• Jumpman
CheopsChefren schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:39:
Welke Ipad Pro gaat hier de voorkeur naar uit? Ik denk aan de 12.9 1Tb versie, Wifi. Ik denk dat het grotere interne geheugen heel belangrijk gaat worden in IpadOS 15.
Ik denk dat het grote grotere geheugen vooral belangrijk is bij grote (4K HDR 10Bit) video bestanden bewerking en hoge resolutie foto bewerking (in meerdere lagen). Ik denk dat 4/6/8GB groot genoeg gaat zijn voor het OS voorlopig.

[Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 29-04-2021 16:48]

Ik ga voor een 12,9 128 GB. 16 GB geheugen voelt niet als iets wat ik snel nodig ga hebben op een iPad.
Mijn iPad 12,9 2020 (ook 128 GB) schiet nu ook al door mijn Raw files en 4K video heen.

• Tomba

Tomba

12.9 WiFi inderdaad maar dan de 512GB.
Vind de 1TB echt te duur…

Inmiddels wel meer leaks voor 21 mei zo lijkt het.

Apple Quietly Confirms 24-inch iMac, M1 iPad Pro, and New Apple TV Shipping on May 21

[Voor 3% gewijzigd door Donstil op 29-04-2021 17:28]

• CheopsChefren
Ik denk dat de nieuwe pro-apps die nu gaan komen te weinig zullen hebben aan 8Gb. Maar dat wordt pas duideliijk na WWDC. En ik wil niet de verkeerde keuze maken

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
21 mei pas!? Crap.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• absrnd
[...]

Ga aub ergens anders milieu prediken, jouw typ werk heeft ook weer voor onnodig energie verbruik gekost :)

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-06 19:21
CheopsChefren schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:40:
Ik denk dat de nieuwe pro-apps die nu gaan komen te weinig zullen hebben aan 8Gb. Maar dat wordt pas duideliijk na WWDC. En ik wil niet de verkeerde keuze maken
Denk dat je er geen zorgen over hoeft te maken. Lijkt mij niet dat Apple wilt dat de ene app enkel op de 1 en 2TB versie kan draaien maar niet op de overige.

• Redondo1982
  • Nu online
Tuurlijk niet, ruimschoots voldoende. Alsof Apple een nieuwe iPad van de allerhoogste rang voorziet van te weinig RAM.

Alle huidige Pro’s werken ook nog als een zonnetje. Het is niet alsof iPadOS15 straks een totaal nieuw systeem wordt die RAM gaat slurpen. Apple gaat juist altijd zeer zorgvuldig hiermee om.

• Jumpman
absrnd schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:50:
[...]

Ga aub ergens anders milieu prediken, jouw typ werk heeft ook weer voor onnodig energie verbruik gekost :)
Haha, mij maakt het niet uit en ik hou ook van Apple producten. Maar die argumenten van ze. _O-

• Jumpman
Dat zou Apple nooit toe laten. Hooguit dat ze sneller grote bestanden kunnen verwerken zoals ik al zei.

• absrnd
Jumpman schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:41:
[...]

Haha, mij maakt het niet uit en ik hou ook van Apple producten. Maar die argumenten van ze. _O-
Iets met neus, lang en kijken :)

Ik denk ook dat het verwerken van grotere bestanden zeker helpt met 16Gb werkgeheugen.
Ik heb nog tot morgen 14:00 om er over na te denken :)

• Menace_1981
  • Laatst online: 06-04 20:06
Zal de magic keyboard morgen ook beschikbaar zijn?
Menace_1981 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:52:
Zal de magic keyboard morgen ook beschikbaar zijn?
Voor pre-order wel.

Ben er nog niet helemaal over uit welke “kleur” ik ga nemen. Had wel graag een mooie blauwe gezien zoals de 12 pro ofz.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:30
Donstil schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:14:
Ben er nog niet helemaal over uit welke “kleur” ik ga nemen. Had wel graag een mooie blauwe gezien zoals de 12 pro ofz.
Eens. Had ook graag kleurtjes gezien. Voor mij de 128gb cellular verder. Gebruik niet meer dan 30 gig doorgaans.

• Tomba

Tomba

giantgiantus schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:23:
[...]

Eens. Had ook graag kleurtjes gezien. Voor mij de 128gb cellular verder. Gebruik niet meer dan 30 gig doorgaans.
Ja sowieso ook voor de iPads maar das niet pro genoeg denk ik? (Had wel dat blauw van de iPhones willen hebben)
Wordt dus maar gewoon weer spacegrey…

Zie dat AppleCare+ weer duurder is geworden trouwens; 159€ voor de 12.9 (was dacht ik eerst 139€ toch?)

[Voor 12% gewijzigd door Tomba op 29-04-2021 19:35]

giantgiantus schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:23:
[...]

Ja hier ook, heb nog 75 GB vrij van mijn 128 GB versie.
Op vakantie zit hij wel vaak voller maar ja vakantie…

Ik denk dat ik dit jaar weer eens voor een zilveren ga nu ik er zo even over nadenk.
Of ik laat het bepalen door de levertijd, ook prima.

Tomba schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:32:
[...]

Ja sowieso ook voor de iPads maar das niet pro genoeg denk ik? (Had wel dat blauw van de iPhones willen hebben)
Wordt dus maar gewoon weer spacegrey…

Zie dat AppleCare+ weer duurder is geworden trouwens; 159€ voor de 12.9 (was dacht ik eerst 139€ toch?)
Klopt, op mijn 2020 model was dat nog 139,-
(En maar goed dat ik het had ook, is al eens nodig geweest)

• Tomba

Tomba

Donstil schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:43:
[...]

Klopt, op mijn 2020 model was dat nog 139,-
(En maar goed dat ik het had ook, is al eens nodig geweest)
Was ik toch niet helemaal gek ;)
Maar goed, op zo’n duur apparaat voor mij ook voor de prijs van 159€ een nobrainer. Heb t op al mijn iDevices.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:30
Tomba schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:46:
[...]

Maar goed, op zo’n duur apparaat voor mij ook voor de prijs van 159€ een nobrainer. Heb t op al mijn iDevices.
Ik nooit. Kan voor al het geld dat ik bespaar makkelijk keer zelf een reparatie betalen.

• Redondo1982
  • Nu online
giantgiantus schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:03:
[...]

Ik nooit. Kan voor al het geld dat ik bespaar makkelijk keer zelf een reparatie betalen.
Inderdaad, maar ik laat dan ook nooit iets vallen dus makkelijk praten. Maar…het is ook bedoeld voor de klunzen onder ons ;)

[Voor 4% gewijzigd door Redondo1982 op 29-04-2021 20:08]

• CheopsChefren
Jumpman schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:44:
[...]

Dat zou Apple nooit toe laten. Hooguit dat ze sneller grote bestanden kunnen verwerken zoals ik al zei.
Ik verwacht dat Apple een soort van Rosetta app ontwikkeld voor de Ipad Pr waarbinnen je Mac programma’s kunt gaan draaien, misschien zelfs Windows programma’s en dan is meer intern geheugen wel heel erg prettig

• Jumpman
Ik heb vandaag een iPad Pro 2020 256GB ontvangen €869,00 (En ik had nog een voucher van €100,00 dus netto €779,00). Ik was in de markt voor een iPad Pro 2021. Nog maar één nachtje over slapen (M1, XDR, Thunderbolt 128GB minder voor €430,00 meer).

[Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 30-04-2021 09:47]

• Jumpman
CheopsChefren schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:16:
[...]

Ik verwacht dat Apple een soort van Rosetta app ontwikkeld voor de Ipad Pr waarbinnen je Mac programma’s kunt gaan draaien, misschien zelfs Windows programma’s en dan is meer intern geheugen wel heel erg prettig
Als ik Window Apps gebruik, dan doe ik dit steeds vaker met Remote Desktop op Intel Core i7 die ik op Wake On LAN thuis heb staan). Maar daar werkt de Pencil 2 straks natuurlijk minder goed op, als op een Rosetta oplossing.

• Aiii

Aiii

何これ

Redondo1982 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:08:
[...]

Inderdaad, maar ik laat dan ook nooit iets vallen dus makkelijk praten. Maar…het is ook bedoeld voor de klunzen onder ons ;)
Die hebben dan weer net als ik een all-risk inboedelverzekering. :X

• MBAMG
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 22:38
Goedenavond,

Ander vraagje…ik ben van plan om de 12.9” te pre-orderen, maar twijfel of ik dat bij Apple zal doen of bij Coolblue. Zit er verschil in service als ik ‘m rechtstreeks bij Apple bestel.

Alvast bedankt!
Tomba schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:46:
[...]

Ja hier ook. iPhone al een paar jaar, nooit nodig gehad maar geeft wel een lekker gevoel, lekker zonder hoesje gebruiken enz.

iPad had ik het nooit op. Tot ik in 2020 een 12,9” pro uit HongKong kocht en hier dus beperkte garantie had. Twee maandjes later liet mijn peuter hem vallen en was ik er heel blij mee :P

• robcoenen
MBAMG schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:01:
Goedenavond,

Ander vraagje…ik ben van plan om de 12.9” te pre-orderen, maar twijfel of ik dat bij Apple zal doen of bij Coolblue. Zit er verschil in service als ik ‘m rechtstreeks bij Apple bestel.

Alvast bedankt!
Hierbij wat achtergrond informatie over de rol van Coolblue m.b.t. Apple garantie.

Ze beloven binnen 2 werkdagen gerepareerd op afspraak in de winkel en indien je hem opstuurt binnen 5 werkdagen (gratis opsturen & retour).
CheopsChefren schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:16:
[...]

Nah ik hoop met je mee maar verwacht er eigenlijk helemaal niets van.

MBAMG schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:01:
Goedenavond,

Alvast bedankt!
Is er een goeie reden om dat op release bij CoolBlue te doen? Kan er zo snel geen bedenken eigenlijk.

• MBAMG
Donstil schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:06:
[...]

Is er een goeie reden om dat op release bij CoolBlue te doen? Kan er zo snel geen bedenken eigenlijk.
Niet persé. Ik heb nog nooit rechtstreeks bij Apple besteld en al regelmatig bij Coolblue. Ik vroeg me dus eigenlijk af hoe het zit met de service van de online Applestore. Stel dat er wat mee is, is deze dan makkelijk bereikbaar enz. Ik heb wel het gevoel dat als ik rechtstreeks bij Apple bestel, je de Ipad ook zeker ontvangt medio mei en dat het bij resellers misschien afwachten is?
MBAMG schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:13:
[...]

Niet persé. Ik heb nog nooit rechtstreeks bij Apple besteld en al regelmatig bij Coolblue. Ik vroeg me dus eigenlijk af hoe het zit met de service van de online Applestore. Stel dat er wat mee is, is deze dan makkelijk bereikbaar enz. Ik heb wel het gevoel dat als ik rechtstreeks bij Apple bestel, je de Ipad ook zeker ontvangt medio mei en dat het bij resellers misschien afwachten is?
Het voordeel van direct bij Apple bestellen is dat Apple dan zowel de fabrikant is als de winkel van aanschaf. Daardoor heb je ook in de jaren na het eerste jaar fabriek garantie recht op consumenten recht etc.

Reparatie via de Apple store is makkelijk. Je chat even met support en krijgt de dag erna een doos via de UPS, daar stuur je hem in op en ze repareren.

Of je gaat op afspraak langs bij een Apple store.

• Jumpman
Het eerste jaar is bij beide via Apple zelf. Het tweede jaar bij een retailer loopt het via de retailer.

• MBAMG
Bedankt voor de info! Dan pre-order ik bij Apple zelf!

• Redondo1982
  • Nu online
MBAMG schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:32:
Nee joh, pre-order nou maar bij Cooblue ;)

• robcoenen
The first generation of the Magic Keyboard (A1998) is functionally compatible with the new iPad Pro 12.9-inch (5th generation) with Liquid Retina XDR display. Due to the slightly thicker dimensions of this new iPad Pro, it's possible that the Magic Keyboard may not precisely fit when closed, especially when screen protectors are applied.
Bron

• ZiSE
MBAMG schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:32:
Coolblue doet al een tijdje geen pre-orders meer toch. Bestellen kan normaliter op launch maar verwacht deze ronde niet veel voorraad.

• MBAMG
Redondo1982 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:46:
[...]

Nee joh, pre-order nou maar bij Cooblue ;)
Haha…nu heb ik al gekozen voor Apple 😉! Er staat nog steeds geen tijd bij, maar ik las ergens in dit topic dat het 14.00 uur is. Ik ben benieuwd hoe snel het gaat en maar hopen dat de site niet vastloopt 😉!

• robcoenen
ZiSE schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:04:
[...]

Coolblue doet al een tijdje geen pre-orders meer toch. Bestellen kan normaliter op launch maar verwacht deze ronde niet veel voorraad.
Dat verschilt per product. Voor de iPad Pro is morgen geen pre-order bij Coolblue (en wanneer ze beschikbaar worden is nog onbekend).

[Voor 7% gewijzigd door robcoenen op 29-04-2021 22:17]

• ZiSE
robcoenen schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:16:
[...]

Dat verschilt per product. Voor de iPad Pro is morgen geen pre-order bij Coolblue (en wanneer ze beschikbaar worden is nog onbekend).
Al heel lang geen preorder meer op iPhone / iPad in ieder geval. Je kunt bestellen wat ze binnen krijgen, normaliter op launch (en bedoel ik de dag dat Apple voor het eerst levert) altijd wel iets van voorraad. Het is een backup plan mocht je morgen misgrijpen.

• Redondo1982
  • Nu online
MBAMG schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:06:
[...]

Haha…nu heb ik al gekozen voor Apple 😉! Er staat nog steeds geen tijd bij, maar ik las ergens in dit topic dat het 14.00 uur is. Ik ben benieuwd hoe snel het gaat en maar hopen dat de site niet vastloopt 😉!
Wish you all the luck _/-\o_

Pagina: 1 2 3 ... 26 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee