• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:36

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

aschja schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:53:
[...]

Een bootcamp scenario zou ik prima vinden. Ik heb niet altijd MacOS nodig. Maar iPadOS haalt geregeld het bloed onder mn nagels vandaan. Als er een dual boot iPad komt, gaan alle macs hier de deur uit. Overdag werken op MacOS, in de avond chill Netflix op de bank. Ideaal.
Alsjeblieft geen BootCamp nee, Apple zou dat veel soepeler op moeten kunnen lossen. ik denk ook dat MacOS helemaal niet nodig is (Apple zal denk ik nooit apps buiten de store toestaan zoals op een Mac wel kan...), maar wel een OS waarop je meerdere Windows naast en over elkaar kan zetten zodra er een muis en keyboard aan hangt. Zodra die eraf zijn (of met een druk op de knop ;) ) terug naar fullscreen Tablet mode zodat je datgene wat MS al sinds Windows 8 probeert te bereiken daadwerkelijk hebt. (zou in mijn geval echt wel een uitkomst zijn al vrees ik dat mijn MBA M1 dan direct een stuk minder waard wordt :P)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Ik denk dat het wel slimmer moet kunnen dan met Dual boot maar ik zou ook wel tekenen voor macOS hybrid op de 12,9" M1 iPad.

Dan koop ik dat keyboard erbij en kijk ik nooit meer achterom naar de Macbook pro lijn.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
Donstil schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:33:
Ik denk dat het wel slimmer moet kunnen dan met Dual boot maar ik zou ook wel tekenen voor macOS hybrid op de 12,9" M1 iPad.

Dan koop ik dat keyboard erbij en kijk ik nooit meer achterom naar de Macbook pro lijn.
Denk je dat de bollebozen bij Apple dat ook niet door hebben? Ze zullen nooit een lijn laten kanabaliseren als ze minder gaan verdienen. Heel veel mensen (waaronder ik) zullen nooit meer naar de macbook pro lijn kijjken wanneer dat zo is.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:08

-SaveMe-

-klik-

Als ik niet direct een Pro 12.9 te pakken krijg geen ramp, kan nog wel even verder met mijn huidige. Alleen heb ik die weer aan iemand anders beloofd en die zit er wel om te springen :9

30e om 1400u was het, right ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

-SaveMe- schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:09:
Als ik niet direct een Pro 12.9 te pakken krijg geen ramp, kan nog wel even verder met mijn huidige. Alleen heb ik die weer aan iemand anders beloofd en die zit er wel om te springen :9

30e om 1400u was het, right ?
Haha ja maar als ik er dan pegels voor moet neertellen wil ik het snel hebben ook :P

14:00 CMD+R’en dus

Mezkeijou schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:52:
[...]

Denk je dat de bollebozen bij Apple dat ook niet door hebben? Ze zullen nooit een lijn laten kanabaliseren als ze minder gaan verdienen. Heel veel mensen (waaronder ik) zullen nooit meer naar de macbook pro lijn kijjken wanneer dat zo is.
Ja ik ben er ook bang voor. Al had ik dat idee tijdens de Keynote wel heel even toen ze de M1 aankondigde.

Oké weg droom:

Apple's Greg Joswiak: No Plans to Merge Mac and iPad

[Voor 26% gewijzigd door Donstil op 22-04-2021 23:27]

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:52
Zit je dan, met je overpowered m1 chip in je iPad. Laten we eerlijk zijn, dat was de a12x/z ook al. Eeuwige zonde, iOS is er gewoon nog niet helemaal ;w

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Nou maar hopen dat iPadOS 15 serieuze verbeteringen gaat brengen! Ik lees al een redesign van de homescreen, dus we gaan al de goede richting op!

Maar ik hoop toch echt iets waardoor je de M1 in een iPad kan rechtvaardigen.

[Voor 12% gewijzigd door MysticX op 23-04-2021 01:47]

Desktop: NZXT H1 2022 (AMD Ryzen 7 5700X / AMD 7900 XTX) -  MBP 16 2021 (M1 Max//64GB/8TB) - S23 Ultra White -  iPad Pro 2021 12.9

• Mezkeijou
quote uit het artikel
but Ternus and Joswiak declined to comment on software that might be coming in the future.
Wat nou als je macos kan virtualiseren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba

Tomba

MysticX schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 01:47:
Nou maar hopen dat iPadOS 15 serieuze verbeteringen gaat brengen! Ik lees al een redesign van de homescreen, dus we gaan al de goede richting op!

Het lijkt me nog altijd een nobrainer om de functionaliteit in te bouwen die nu nog mist, dus een soort Finder en bovenal betere multitasking (dus niet alles fullscreen maar gewoon echt een desktop OS) maar dan wel alleen als je een (al dan niet Magic) keyboard aankoppelt. Microsoft had dat al aardig voor elkaar met Windows RT maar daar miste de apps compleet en was het dus alsnog compleet onbruikbaar ;)

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Tomba schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:28:
[...]

Het lijkt me nog altijd een nobrainer om de functionaliteit in te bouwen die nu nog mist, dus een soort Finder en bovenal betere multitasking (dus niet alles fullscreen maar gewoon echt een desktop OS) maar dan wel alleen als je een (al dan niet Magic) keyboard aankoppelt. Microsoft had dat al aardig voor elkaar met Windows RT maar daar miste de apps compleet en was het dus alsnog compleet onbruikbaar ;)
Wat wil je doen met een Finder dan? Multitasken ben ik het wel mee eens. Voelt redelijk klunky met de iPad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba

Tomba

giantgiantus schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:32:
[...]

Wat wil je doen met een Finder dan? Multitasken ben ik het wel mee eens. Voelt redelijk klunky met de iPad.
Bestandsbeheer :) Via de USB-C poort bv een SDkaartje uitlezen die uit mijn DSLR komt, bestanden renamen etc

• giantgiantus
  • Nu online
Tomba schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:54:
[...]

Bestandsbeheer :) Via de USB-C poort bv een SDkaartje uitlezen die uit mijn DSLR komt, bestanden renamen etc
Ik doe alles in Dropbox en daar kan dat allemaal wel. Misschien nog een optie?

• Tomba

Tomba

giantgiantus schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:11:
[...]

Ik doe alles in Dropbox en daar kan dat allemaal wel. Misschien nog een optie?
Los van dat ik niet van plan ben om er Dropbox bij te nemen, maar hoe krijg ik dan mijn foto's op Dropbox vanaf het SD-cardje?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Tomba schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:16:
[...]

Los van dat ik niet van plan ben om er Dropbox bij te nemen, maar hoe krijg ik dan mijn foto's op Dropbox vanaf het SD-cardje?
Vanuit de Dropbox app.

• Tomba

Tomba

Ah zo, dus SDcard --> Dropbox --> andere app :P Iets te bewerkelijk, doe mij maar een Finder :)

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:18
Ik ben bang dat de 12.9 inch te groot is. Ik gebruik nu een 10.5 inch pro. Toch wil ik om het XDR scherm de gok wel wagen.

Hoe gaat Apple om met retourzendingen, als het toch niet bevalt? Bij Coolblue kun je een maand proberen.

En verkopen voor 200 euro minder is natuurlijk ook een optie.

Specs van pc

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:22

Nitai

Feels good man

Is de Files app niet afdoende? Ik kan nu ook gewoon een USB-C SSDtje aan m'n iPad Pro 12.9 2020 er aan hangen en alles over en weer kopiëren.

[Voor 11% gewijzigd door Nitai op 23-04-2021 10:50]

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• Tomba

Tomba

Nitai schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:49:
Is de Files app niet afdoende? Ik kan nu ook gewoon een USB-C SSDtje aan m'n iPad Pro 12.9 2020 er aan hangen en alles over en weer kopiëren.
Ow echt? Heb nu nog een iPad Pro 2017 10.5 en die heeft geen USB-C. Ik ga er achter komen; voor mij wordt t de 12.9, twijfel alleen nog tussen 512/8 en 1TB/16...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06 23:20

Aiii

何これ

honey schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:48:
Ik ben bang dat de 12.9 inch te groot is. Ik gebruik nu een 10.5 inch pro. Toch wil ik om het XDR scherm de gok wel wagen.

Hoe gaat Apple om met retourzendingen, als het toch niet bevalt? Bij Coolblue kun je een maand proberen.

En verkopen voor 200 euro minder is natuurlijk ook een optie.
Gewoon 14 dagen met geld terug.

• giantgiantus
  • Nu online
Tomba schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:07:
[...]

Ow echt? Heb nu nog een iPad Pro 2017 10.5 en die heeft geen USB-C. Ik ga er achter komen; voor mij wordt t de 12.9, twijfel alleen nog tussen 512/8 en 1TB/16...
Kan toch veel beter een kleine SSD met cloud? Lijkt me stukken veiliger met data?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba

Tomba

giantgiantus schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:10:
[...]

Kan toch veel beter een kleine SSD met cloud? Lijkt me stukken veiliger met data?
Het 1 sluit het ander niet uit. Wil veel opslag om Netflix ed offline mee te kunnen nemen (heb nu 256 en kom bij vakanties ruimte tekort ;) ) vandaar nu 512. Twijfel over de 1TB omdat die 16GB RAM heeft vs 8 in de 512GB. Wil net als met mijn vorige Pro lang kunnen doen (sterker nog die blijft in gebruik door mijn vrouw die haar Air 1 vervangt)

Foto’s gaan automatisch naar mijn NextCloud instance dus dat komt goed.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-05 11:18
MysticX schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 01:47:

Nou, misschien is het dan nu echt een keer op de Pro markt gericht. Ik gebruik zelf Procreate, Illustrator en Photoshop professioneel op de iPad en meer power en meer ram is meer dan welkom om grote bestanden met veel lagen te kunnen maken, je loopt nu tegen de limiet van de hardware. iPads worden gebruikt bij Disney, Marvel, Pixar en veel meer. Ook de posters van Stranger Things, Logan en Blade Runner zijn op een iPad gemaakt en ik kan je vertellen dat je op die formaten echt meer layers wilt kunnen gebruiken.

• Mezkeijou
Tomba schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:15:
[...]

Het 1 sluit het ander niet uit. Wil veel opslag om Netflix ed offline mee te kunnen nemen (heb nu 256 en kom bij vakanties ruimte tekort ;) ) vandaar nu 512. Twijfel over de 1TB omdat die 16GB RAM heeft vs 8 in de 512GB. Wil net als met mijn vorige Pro lang kunnen doen (sterker nog die blijft in gebruik door mijn vrouw die haar Air 1 vervangt)

Foto’s gaan automatisch naar mijn NextCloud instance dus dat komt goed.
Veel opslag is altijd handig. Wel is opslag duur bij Apple. Je moet echt voor jezelf nagaan wat de minimale opslagcapaciteit moet zijn. Als 512 een goede mix is om en wat Netflix series op te slaan en ook genoeg ruimte overlaat om je DSRL bestanden te verwerken. Dan zou ik gewoon voor de 512 gaan en eventueel aangevuld met een externe SSD. Zo'n do it yourself 1tb externe SSD kan je al voor rond de 80/90 eur realiseren. Voor oa backup van de SD en wat additionele films en zo.

• Tomba

Tomba

Mezkeijou schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:15:
[...]

Veel opslag is altijd handig. Wel is opslag duur bij Apple. Je moet echt voor jezelf nagaan wat de minimale opslagcapaciteit moet zijn. Als 512 een goede mix is om en wat Netflix series op te slaan en ook genoeg ruimte overlaat om je DSRL bestanden te verwerken. Dan zou ik gewoon voor de 512 gaan en eventueel aangevuld met een externe SSD. Zo'n do it yourself 1tb externe SSD kan je al voor rond de 80/90 eur realiseren. Voor oa backup van de SD en wat additionele films en zo.
512GB is inderdaad voor mij zat (al zie ik mezelf niet zeulen met een externe SSD :) ) De twijfel zit m vooral in de hoeveelheid RAM. Dat FOMO gevoel zeg maar ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mezkeijou
Tomba schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:16:
[...]

512GB is inderdaad voor mij zat (al zie ik mezelf niet zeulen met een externe SSD :) ) De twijfel zit m vooral in de hoeveelheid RAM. Dat FOMO gevoel zeg maar ;)
Ik snap je uitgangspunt. Maar eigenlijk is dat niet nodig als je dit topic hebt gelezen en wat er op reddit gezegd is. De 8gb die er in zit is echt gigantisch veel voor normaal en uitgebreide werkzaamheden. Je moet niet vergeten dat de M1 heel efficient omgaat met geheugen.
Het zou zonde zijn om iets te kopen waarmee je een bepaalde feature beter kan doen. Maar als in de praktijk blijkt dat je die feature niet vaak gebruikt. Dan is het echt zonde van het geld.

• Tomba

Tomba

Mezkeijou schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:28:
[...]

Ik snap je uitgangspunt. Maar eigenlijk is dat niet nodig als je dit topic hebt gelezen en wat er op reddit gezegd is. De 8gb die er in zit is echt gigantisch veel voor normaal en uitgebreide werkzaamheden. Je moet niet vergeten dat de M1 heel efficient omgaat met geheugen.
Het zou zonde zijn om iets te kopen waarmee je een bepaalde feature beter kan doen. Maar als in de praktijk blijkt dat je die feature niet vaak gebruikt. Dan is het echt zonde van het geld.
Dat is volledig waar. Ik heb ook de MBA M1 en daar dezelfde overweging gemaakt (daar heb ik daadwerkelijk de 16GB/1TB versie) Ik dub dus nog even verder (en land waarschijnlijk gewoon op de 512GB)

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:38
Ik zit zelf ook een beetje met twijfels maar dan meer over deze 2021 versie vs. 2020 versie. Ik zie de afgelopen dagen aanbiedingen voorbij komen met de Pro 2020 12.9" voor €799 en de 11" voor maar liefst €599. Zou het die ~€300-400 dan echt waard zijn om toch voor de 2021 Pro te gaan? Nadeel is natuurlijk dat niemand een idee heeft wat ze allemaal met die M1 chip gaan doen natuurlijk..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:54
Alexknl schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:01:
Ik zit zelf ook een beetje met twijfels maar dan meer over deze 2021 versie vs. 2020 versie. Ik zie de afgelopen dagen aanbiedingen voorbij komen met de Pro 2020 12.9" voor €799 en de 11" voor maar liefst €599. Zou het die ~€300-400 dan echt waard zijn om toch voor de 2021 Pro te gaan? Nadeel is natuurlijk dat niemand een idee heeft wat ze allemaal met die M1 chip gaan doen natuurlijk..
Het ligt eraan wat je ermee gaat doen en wat je eisen zijn. Dit kan je zelf het beste invullen.

Kijk, ik ben gewoon eerlijk. Ik wil het nieuwste van het nieuwste, tenzij de update zo klein is als bij de vorige editie. Van 2018 naar 2020 had héél weinig zin.

I don't have dreams, I have goals!!

• Tomba

Tomba

Alexknl schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:01:
Dat zijn leuke prijsjes; waar heb je die gezien dan?

• Mezkeijou
Tomba schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:03:
[...]

Dat waren winkelvoorraden van BCC dacht ik. Maar dat is nu allemaal al weg. Veelal werden hun aankopen geannuleerd zelfs door BCC, omdat er geen voorraad meer van was. Je had er snel bij moeten zijn gister.
Als je de komende tijd wilt azen op zo'n aanbieding. Dan zijn daar sites voor waar je een alert op in kan stellen. Volgens mij kan het ook op de PW, maar daar merk ik dat toch niet alles van de markt snel bedient wordt

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:32
BrianV schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:48:
Nieuwe iPad Pro.. thunderbolt.. volledige ondersteuning externe monitoren?!
Youtube bewijs
Nee dat is een aangepaste app, dat kan dus nu al alleen ondersteunden de huidige iPad geen Thunderbolt en kon dat scherm niet aansturen in 6K.
Default homescreen en safari en andere apps zijn gewoon 4:3.
Mogelijk dat echte goede ondersteuning in iPadOS 15 gaat komen, dat zou hem een echte laptop vervanger kunnen maken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-06 11:08
[...]

De 11-inch Pro uit 2020 (Wi-Fi, 128GB) staat nu bijv. voor €637,44 op Amazon. Dus onder de adviesprijs van de 64GB Air.

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:38
[...]

BCC en Amazon vooral. Ik heb zelf een melding aan staan op Pepper.com
robcoenen schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:40:
[...]

De 11-inch Pro uit 2020 (Wi-Fi, 128GB) staat nu bijv. voor €637,44 op Amazon. Dus onder de adviesprijs van de 64GB Air.
Kijk ik denk dat ik voor nu dan toch ook even voor deze ga, dan kijk ik het even aan met de M1 Pro, voor mij sowieso wel wat overkill op dit moment.

• anyonas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 00:54
Als airtags een indicatie zijn zal het op 10 minuten zijn uitverkocht voor de eerste levering. Gelukkig moeten we niet zoals vroeger in een rij gaan staan aan een of andere winkel om ze te kopen, dat vond ik echt hatelijk.

Ik weet wat ik wil, en moet niet zoals de airtags nog gaan uitzoeken welke accessoires ik erbij nodig heb.

De pencil en de simkaart liggen al klaar.

It's dark but I don't want to find the light :: Sci-Fi fan :: Star Citizen :: Let's connect

• Tomba

Tomba

anyonas schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:22:
Als airtags een indicatie zijn zal het op 10 minuten zijn uitverkocht voor de eerste levering. Gelukkig moeten we niet zoals vroeger in een rij gaan staan aan een of andere winkel om ze te kopen, dat vond ik echt hatelijk.

Ik weet wat ik wil, en moet niet zoals de airtags nog gaan uitzoeken welke accessoires ik erbij nodig heb.

De pencil en de simkaart liggen al klaar.
Ja dat ging hard en die zijn niet eens in limited supply zoals de MiniLED iPads :P Dat wordt inderdaad refreshen en vlug toeslaan....

• Mezkeijou
Tomba schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:25:
[...]

Ja dat ging hard en die zijn niet eens in limited supply zoals de MiniLED iPads :P Dat wordt inderdaad refreshen en vlug toeslaan....
Als het al niet door de scalpers opgekocht zijn. Zo creeer je wel een shortage als er staat limited supply. Lekker woekerprijzen vragen. Gelukkig kan ik nog wachen tot aan de WWDC.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

[...]

Het 1 TB model voor onder de 1000 euro.... dat is wel serieus veel iPad voor een lagere prijs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Delerium schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:56:
[...]

Het 1 TB model voor onder de 1000 euro.... dat is wel serieus veel iPad voor een lagere prijs.
De 1TB 12.9 WiFi + Cellular voor 1299 :o
De 2021 1TB met alleen WiFi moet 1989 kosten....

• Mezkeijou
Tomba schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:28:
[...]

De 1TB 12.9 WiFi + Cellular voor 1299 :o
De 2021 1TB met alleen WiFi moet 1989 kosten....
Prijsverschil is bijna een mac mini m1 zeg.

• Tomba

Tomba

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-05 11:14
Nou ik had nog lichte twijfel, maar nu is het zeker dat ik nog even met mijn iPad Pro 2018 ga doen. Wat een onzin! :F

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba

Tomba

MartijnMartijn schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:17:
[...]

Nou ik had nog lichte twijfel, maar nu is het zeker dat ik nog even met mijn iPad Pro 2018 ga doen. Wat een onzin! :F
Nou ja onzin zou ik t niet noemen; de maat is immers net anders (0.5mm dikker)
Kloten is t wel natuurlijk als je de oude versie hebt.... Ding is toch flink aan de prijs!

• anoniem987654
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22-05 17:55
[...]

Ik heb deze aangegrepen. Volgende mij 30 dagen retour mocht de M1 eartshattering zijn.
Je moet wel echt snel zijn want hier op price watch wordt het niet snel te genoeg bijgehouden hier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:33
Tomba schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:19:
[...]

Nou ja onzin zou ik t niet noemen; de maat is immers net anders (0.5mm dikker)
Kloten is t wel natuurlijk als je de oude versie hebt.... Ding is toch flink aan de prijs!
0.5mm dikker :D

Mijn Magic keyboard staat op mijn bureau en is sindsdien nog niet van zijn plek geweest.
Zodra de iPad ergens anders heen gaat, dan gaat hij in de normale cover (folio ?).

Wat dat betreft verwacht ik geen problemen als de dikte het enige verschil tov van 2020 model.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

[...]

Haha, mooi, afgelopen zaterdag nog 675 gescoord op Marktplaats voor mijn iPad Pro 11-inch 128GB >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Zoals ik in mijn reactie daar al zei, ik denk niet dat er echt een probleem is en dat de conclusie van de Franse site erg voorbarig is.

Zelfs al zou het niet helemaal kunnen sluiten zou ik daar niet wakker van liggen, overigens, maar dat terzijde.

[Voor 5% gewijzigd door Aiii op 23-04-2021 22:16]

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:50
Als je daar in de reacties leest, zijn er al een aantal die meer dan 0.5mm aan papier er tussen hebben gedaan, en de cover sluit gewoon goed.
dus blijkbaar een beetje Apple bash verhaal imho.

Quote van AIII
Ik heb zojuist een stapel papier van ten minste een cm tussen mijn iPad en het Keyboard geduwd... En hij kan nog steeds dicht. Als het echt zo nauw was dan snap ik sowieso niet dat de 0.3mm dikkere iPad Air in het MK past.

[Voor 40% gewijzigd door absrnd op 23-04-2021 23:12]

• Anoniem: 1441478
  • Registratie: Augustus 2020
  • Niet online
Heb nog steeds de 2016 Pro 9,7. Ben me aan het orienteren of ik nou wel of niet ga upgraden. Beetje jammer dat de 11 Pro geen miniled heeft.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik probeer mij voor te stellen dat Apple een nieuw Magic Keyboard lanceert met als enige verschil het overbruggen van 0.5 mm is... zodat na afloop twee versies rondgaan die net wel/niet passen op verschillende modellen.

Lijkt me meer fakenews dan wat dan ook. Zeker met een niet gelanceerd model is het makkelijk scoren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:39
Zelf net nieuwe iPad Pro 2020 voor 637 gehaald, A12Z is voor mij snel genoeg. M1 is leuk maar dan zou ik nog wel meer desktop apps willen zien, Final Cut Pro bijvoorbeeld. Huidige apps Affinity Designer, Photo werken zeer , ook op m’n huidige A10X.

• Niet online
Galvatron schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 23:35:
Zelf net nieuwe iPad Pro 2020 voor 637 gehaald, A12Z is voor mij snel genoeg. M1 is leuk maar dan zou ik nog wel meer desktop apps willen zien, Final Cut Pro bijvoorbeeld. Huidige apps Affinity Designer, Photo werken zeer , ook op m’n huidige A10X.
Lekker goedkoop. Waarzo gehaald?

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-05 14:16
Anoniem: 1441478 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 23:59:
[...]

Lekker goedkoop. Waarzo gehaald?
BCC had hem laatst voor 599 euro. De 637 euro was bij amazon.nl

• WouterL
Er werd inderdaad ontzettend gestunt met de pro’s 2020 de afgelopen dagen :) ook de 256 voor 675.

• Tomba

Tomba

Aiii schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:16:
[...]

Zoals ik in mijn reactie daar al zei, ik denk niet dat er echt een probleem is en dat de conclusie van de Franse site erg voorbarig is.

Zelfs al zou het niet helemaal kunnen sluiten zou ik daar niet wakker van liggen, overigens, maar dat terzijde.
Ja het lijkt mij ook sterk maar onder andere Cult of Mac heeft t inmiddels ook bevestigd;
https://www.cultofmac.com...-work-with-2021-ipad-pro/

• Niet online
Valinor schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 00:34:
[...]

BCC had hem laatst voor 599 euro. De 637 euro was bij amazon.nl
Dacht ik al, had ook even gekeken maar zag het niet staan voor die prijs. Late to the party dus...

• Aiii

Aiii

何これ

Tomba schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 06:38:
[...]

Ja het lijkt mij ook sterk maar onder andere Cult of Mac heeft t inmiddels ook bevestigd;
We gaan het zien. Het blijft hoe dan ook een gevalletje worst case dat je hem niet lekker kan dichtklappen. Zolang het verder maar werkt is dat voor mij geen reden te upgraden.

• Redondo1982
Aiii schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:51:
[...]

We gaan het zien. Het blijft hoe dan ook een gevalletje worst case dat je hem niet lekker kan dichtklappen. Zolang het verder maar werkt is dat voor mij geen reden te upgraden.
Worst case case dan :D

Kan mij nou echt niet voorstellen dat het problemen gaat geven. De marge op die case is toch niet maar 0,5mm? Althans zo ervaar ik het niet in ieder geval.

• Redondo1982
Donstil schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:48:
Kan mij nou echt niet voorstellen dat het problemen gaat geven. De marge op die case is toch niet maar 0,5mm? Althans zo ervaar ik het niet in ieder geval.
Nee, maar ik zou het ook echt schandalig vinden als zo’n accessoire niet past op de opvolger, welke in design niet veranderd is. Kijk, bij een geheel nieuwe form factor is het een ander verhaal.

Maarja, het is allemaal cash cash cash. Zelfde als met de adapters die niet meer geleverd worden bij de iPhone.

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:48:
De 0.5mm extra dikte maak ik me ook niet veel zorgen over, maar het zou goed kunnen dat de magneten in de nieuwe iPad een (iets) andere layout hebben. Kan me voorstellen dat er intern veel is veranderd door het nieuwe scherm. In het Magic Keyboard zelf is plek zat om magneten in een configuratie voor zowel de oude als nieuwe te hebben, dus is het niet vreemd dat het vernieuwde Magic Keyboard zowel de oude als nieuwe iPad ondersteunt.

Of dat betekent dat de iPad er spontaan vanaf valt wanneer je iets te hard op een toets drukt of dat het prima bruikbaar is, maar net buiten de marge van Apple valt…. Dat zal een vraag blijven tot iemand het heeft kunnen proberen.

• Aiii

Aiii

何これ

Redondo1982 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:05:
[...]

Nee, maar ik zou het ook echt schandalig vinden als zo’n accessoire niet past op de opvolger, welke in design niet veranderd is. Kijk, bij een geheel nieuwe form factor is het een ander verhaal.

Maarja, het is allemaal cash cash cash. Zelfde als met de adapters die niet meer geleverd worden bij de iPhone.
Meh, ik snap de emotionele reactie wel, ik zou ook balen als het echt niet zou werken. Maar dit is enerzijds een gevalletje overmacht omdat het mini-LED display gewoon dikker is en ze echt niet voor hun plezier die iPad marginaal dikker hebben gemaakt en anderzijds is forwards compatibility natuurlijk nooit een garantie, en daarop zou je ook nooit een uitgave moeten baseren, imo.

• Bossie
Aiii schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:24:
[...]

Meh, ik snap de emotionele reactie wel, ik zou ook balen als het echt niet zou werken. Maar dit is enerzijds een gevalletje overmacht omdat het mini-LED display gewoon dikker is en ze echt niet voor hun plezier die iPad marginaal dikker hebben gemaakt en anderzijds is forwards compatibility natuurlijk nooit een garantie, en daarop zou je ook nooit een uitgave moeten baseren, imo.
Behalve speculatie etc gebaseerd op specs, is er al een update van Apple?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:03
Tomba schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 06:38:
[...]

en The Verge ook

https://www.theverge.com/...gic-keyboard-incompatible

• Valinor
Heeft iemand een goede back cover only case gevonden? Eentje zonder pencil holder.
Het is alsof alle kwaliteits/merk cases tegenwoordig een flap op de voorkant hebben of een kickstand op de achterkant waardoor het geheel allemaal te zwaar wordt.
Of het zijn flinterdunne tpu back covers die slechte bescherming bieden.

Eigenlijk zoek ik zoiets (zonder de pen holder):

• Valinor
Ja maar dan bescherming aan alle kanten. Die is helaas helemaal open aan 1 zijde zodat hij met de magic keyboard kan werken.
Anders was hij perfect geweest.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Logitech heeft een case aangekondigd waardoor je iPad Pro gebruikt kan worden a la Surface Pro;

https://www.logitech.com/...ouch-ipad.920-010097.html

Klinkt wel aanlokkelijk voor mij; niet zo bulky en de standaard zoals de SP hem heeft ben ik echt fan van. (Jarenlang met een Surface Pro 4 rondgelopen)

Deze overigens ook alleen compatible met de 12.9 5th gen, er lijkt dus toch echt iets anders te zijn...

[Voor 13% gewijzigd door Tomba op 25-04-2021 11:05]

• Redondo1982
Tomba schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:29:
Logitech heeft een case aangekondigd waardoor je iPad Pro gebruikt kan worden a la Surface Pro;

Klinkt wel aanlokkelijk voor mij; niet zo bulky en de standaard zoals de SP hem heeft ben ik echt fan van. (Jarenlang met een Surface Pro 4 rondgelopen)

Deze overigens ook alleen compatible met de 12.9 5th gen, er lijkt dus toch echt iets anders te zijn...
Ziet er allemaal leuk uit, maar ik ben helemaal klaar met die bulky cases. Als je het toetstenbord niet gebruikt dan heb je nog steeds die back case eromheen zitten. Apple heeft dit met de eigen cases veel beter opgelost. Dit was zelfs voor mij de reden om de Pro 2018 te kopen, omdat ik wel bescherming wilde maar geen vaste hoezen meer. Als ik de tablet wil gebruiken dan wil ik ook echt alleen de naked tablet gebruiken. Hoesje erop en eraf dmv de magneten, heerlijk!

Je kan zeggen wat je wilt over Apple, het kost allemaal veel geld maar er zit echt een gedachte achter. Eentje die werkbaar is.

[Voor 7% gewijzigd door Redondo1982 op 25-04-2021 21:36]

• Bossie
Redondo1982 schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:34:
[...]

Ziet er allemaal leuk uit, maar ik ben helemaal klaar met die bulky cases. Als je het toetstenbord niet gebruikt dan heb je nog steeds die back case eromheen zitten. Apple heeft dit met de eigen cases veel beter opgelost. Dit was zelfs voor mij de reden om de Pro 2018 te kopen, omdat ik wel bescherming wilde maar geen vaste hoezen meer. Als ik de tablet wil gebruiken dan wil ik ook echt alleen de naked tablet gebruiken. Hoesje erop en eraf dmv de magneten, heerlijk!

Je kan zeggen wat je wilt over Apple, het kost allemaal veel geld maar er zit echt een gedachte achter. Eentje die werkbaar is.
Hier hetzelfde, mijn Magic Keyboard heeft een vaste plek op mijn bureau. Ik klik de iPad daar simpelweg in en vervolgens voor al het andere gebruik ik een folio cover (voornamelijk als houder).

De folio laat overigens al los in de hoeken etc na ongeveer iets een half-jaar gebruik, dus die mag binnenkort terug naar de winkel :X

Acties:
  • +1Henk 'm!
Bossie schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:45:
[...]
De folio laat overigens al los in de hoeken etc na ongeveer iets een half-jaar gebruik, dus die mag binnenkort terug naar de winkel :X
Dat had ik ook. Super matige kwaliteit de originele folio.
Eerste liet los, tweede ging het rubber aan de buitenkant helemaal rimpelen.

Ik heb er nu eentje van Amazon. Op look and feel precies gelijk aan de folio maar voor €20,- na een jaar nog als nieuw.

[Voor 19% gewijzigd door Donstil op 25-04-2021 21:58]

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ik stap van mijn geloof af. Ben iPad’er van het eerste uur. Wat zeg ik..ik heb de eerste generatie in Dusseldorf gehaald en stond in 2010 als eerste in de rij en ben toen ook nog geïnterviewd voor de Duitse TV ;-) Nu ga ik voor de nieuwe Air. Als ik beide basismodellen bekijk (12.9 vs 13 inch) ben ik daarmee voor mijzelf beter af. Heb nog wel een aantal iPad’s rondslingeren maar die zullen (voorlopig althans) niet meer vervangen worden.

[Voor 3% gewijzigd door Crawl NL op 25-04-2021 22:06]

• Redondo1982
Donstil schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:56:
[...]

Dat had ik ook. Super matige kwaliteit de originele folio.
Eerste liet los, tweede ging het rubber aan de buitenkant helemaal rimpelen.

Ik heb er nu eentje van Amazon. Op look and feel precies gelijk aan de folio maar voor €20,- na een jaar nog als nieuw.
Inderdaad, die tip heb ik je toen nog gegeven omdat ik verbaasd was over jouw ervaringen mbt het origineel en ik nul problemen had met een alternatief. Niet om mezelf op de borst te slaan haha, maar ik was wel benieuwd of je de alternatieve case nu gekocht had en wat je ervaringen zijn. Goed om te horen dat ie naar wens is. Bij mij is die na twee jaar nog steeds als nieuw.

• Mezkeijou

Enige jammere is dat de pencil niet echt goed veilig opgeborgen kan worden in de hoes.
Redondo1982 schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:48:
[...]

Inderdaad, die tip heb ik je toen nog gegeven omdat ik verbaasd was over jouw ervaringen mbt het origineel en ik nul problemen had met een alternatief. Niet om mezelf op de borst te slaan haha, maar ik was wel benieuwd of je de alternatieve case nu gekocht had en wat je ervaringen zijn. Goed om te horen dat ie naar wens is. Bij mij is die na twee jaar nog steeds als nieuw.
Ooh echt? Was een gouden tip dan, nog steeds dikke prima 👍🏾

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-06 23:17

alienfruit

the alien you never expected

Iemand enig idee of de nieuwe 2021 iPad gaat werken met de eerste generatie Apple pencil?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
alienfruit schreef op maandag 26 april 2021 @ 01:04:
Iemand enig idee of de nieuwe 2021 iPad gaat werken met de eerste generatie Apple pencil?
Dat gaat niet werken. De koppeling gaat namelijk via Lightning en die poort heeft die iPad niet.

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
alienfruit schreef op maandag 26 april 2021 @ 01:04:
Alleen met de tweede generatie Apple Pencil. De eerste generatie werkt alleen bij de pro's van 2017 en ouder en de oudere iPads die pencil support hebben. De nieuwe Air ondersteunt ook alleen de tweede generatie Apple Pencil.

Desktop: NZXT H1 2022 (AMD Ryzen 7 5700X / AMD 7900 XTX) -  MBP 16 2021 (M1 Max//64GB/8TB) - S23 Ultra White -  iPad Pro 2021 12.9

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-06 23:17

alienfruit

the alien you never expected

Ik dacht dat verbinding gewoon via Bluetooth ging? Snap dat ik hem niet via deze nieuwe iPad kan opladen maar had wel gehoopt dat ie nog zou werken.

• Redondo1982
Pencil 1 is alleen werkzaam op 60hz schermen. Pencil 2 daarentegen op 120hz schermen, oftewel alle Pro’s vanaf de Pro 2018.

Al zie ik nu dat de Air ook werkt met de Pencil 2 en die heeft ook een 60hz scherm. :?

Dan heeft het toch met de connectie te maken, zoals hierboven al gezegd. Ik dacht dat het echt met de schermtechniek te maken had, en dan m.n. het aantal hz.

[Voor 53% gewijzigd door Redondo1982 op 26-04-2021 08:30]

• Tomba

Tomba

Redondo1982 schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:26:
Pencil 1 is alleen werkzaam op 60hz schermen. Pencil 2 daarentegen op 120hz schermen, oftewel alle Pro’s vanaf de Pro 2018.

Al zie ik nu dat de Air ook werkt met de Pencil 2 en die heeft ook een 60hz scherm. :?

Dan heeft het toch met de connectie te maken, zoals hierboven al gezegd. Ik dacht dat het echt met de schermtechniek te maken had, en dan m.n. het aantal hz.
Ja de nieuwe iPad Air heeft ook USB-C en das de manier waarop Apple ze laat koppelen.

• Aiii

Aiii

何これ

Redondo1982 schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:26:

Waar het echt mee te maken heeft is vrij simpel. De eerste Apple Pencil moest je heel rot opladen, dus hebben ze dat gefixed met een magneetje en inductielading. Slechts de iPad Pro vanaf 2018 en de iPad Air 4 hebben deze aansluiting en dat zijn dus de enige die de Apple Pencil 2 ondersteunen.

Dat de eerste Pencil niet compatibel is is enerzijds onwil van Apple (want technisch zou het gewoon kunnen) en anderzijds omdat je de verbinding alleen tot stand kunt brengen via het aansluiten van de Pencil op de lightning poort van de betreffende iPad. Dat kan dus niet met de USB-C poort op de anderen.

Voor de rest zijn ze technisch identiek, met uitzondering van de extra "knop" op de zijkant van de Pencil 2.

• WouterL

Die case heb je al voor de pro 11, en ik kan je vertellen dat die case juist super bulky is...

• Aiii

Aiii

何これ

WouterL schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:13:
[...]

Die case heb je al voor de pro 11, en ik kan je vertellen dat die case juist super bulky is...
Dit inderdaad, het zal je iPad een stuk zwaarder maken en meer dan twee keer zo dik. Wel kon je bij de oude het toetsenbord niet verwijderen, dus dat zal wel een flink verschil maken.

Al met al is het Magic Keyboard wel een pak fijner. Die kun je op je schoot gebruiken en niet alleen op een tafel, je kunt de iPad makkelijker verwijderen, en het touchpad is overal in te klikken (de Logitech gebruikt een wip mechanisme, waardoor je bovenaan het touchpad niet kunt klikken) en de toetsen zijn iets minder zacht.

Wel fijn is dat je meer mogelijkheden hebt om de hoek in te stellen, en dat je functietoetsen krijgt.

Het is een mooi keyboard, daar niet van, maar vooral dat je het niet op de schoot kunt gebruiken en dat het je iPad zo dik en zwaar maakt dat het voor tablet use onbruikbaar wordt, maakt het een no-go voor mij.

[Voor 4% gewijzigd door Aiii op 26-04-2021 09:23]

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 19:00
Tomba schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:08:
[...]

Alsjeblieft geen BootCamp nee, Apple zou dat veel soepeler op moeten kunnen lossen. ik denk ook dat MacOS helemaal niet nodig is (Apple zal denk ik nooit apps buiten de store toestaan zoals op een Mac wel kan...), maar wel een OS waarop je meerdere Windows naast en over elkaar kan zetten zodra er een muis en keyboard aan hangt. Zodra die eraf zijn (of met een druk op de knop ;) ) terug naar fullscreen Tablet mode zodat je datgene wat MS al sinds Windows 8 probeert te bereiken daadwerkelijk hebt. (zou in mijn geval echt wel een uitkomst zijn al vrees ik dat mijn MBA M1 dan direct een stuk minder waard wordt :P)
1 op 1 Bootcamp overnemen zeg ik ook niet. Maar iPadOS is veel te gelimiteerd. Ik heb zelf een eigen onderneming in Design. Ik gebruik hiervoor Photoshop/Illustrator. Maar ook wat facturatieprogrammas bijv. Ik zou het waanzinnig vinden als ik mijn MacBook Pro uit 2013 gewoon kan inruilen voor een iPad Pro. Want je hebt de power voor desktop programma, maar de mobility van een tablet op de bank. Ideaal apparaat zou het zijn. En zeker nu met Big Sur iPad apps kunnen draaien op MacOS, why not. iPadOS zoals het nu is, is die M1 chip Pure overkill.

• Mezkeijou
aschja schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:17:
[...]

1 op 1 Bootcamp overnemen zeg ik ook niet. Maar iPadOS is veel te gelimiteerd. Ik heb zelf een eigen onderneming in Design. Ik gebruik hiervoor Photoshop/Illustrator. Maar ook wat facturatieprogrammas bijv. Ik zou het waanzinnig vinden als ik mijn MacBook Pro uit 2013 gewoon kan inruilen voor een iPad Pro. Want je hebt de power voor desktop programma, maar de mobility van een tablet op de bank. Ideaal apparaat zou het zijn. En zeker nu met Big Sur iPad apps kunnen draaien op MacOS, why not. iPadOS zoals het nu is, is die M1 chip Pure overkill.
Je kan de macbook pro uit 2013 draaien op je ipad en dan kan je waanzinnig met je tablet op de bank gaan werken. :)

• Tomba

Tomba

aschja schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:17:
[...]

Met geen bootcamp bedoel ik vooral dat Apple het gewoon in iPadOS moet integreren ipv 2 werelden aanhouden (bootcamp vereist een reboot)

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 19:00
Tomba schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:43:
[...]

Met geen bootcamp bedoel ik vooral dat Apple het gewoon in iPadOS moet integreren ipv 2 werelden aanhouden (bootcamp vereist een reboot)
Mee eens. Daar zouden ze inderdaad wel wat op kunnen vinden. Het is idd de vraag of Apple het gaat toestaan om apps buiten de App Store te installeren. Ik hoop heel erg dat ze op WWDC in ieder geval iets aankondigen waardoor ik op de iPad kan werken zoals ik altijd op de Macbook gedaan heb. Beestje is ondertussen wel aan vervanging toe.

• Tomba

Tomba

aschja schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:51:
[...]

Mee eens. Daar zouden ze inderdaad wel wat op kunnen vinden. Het is idd de vraag of Apple het gaat toestaan om apps buiten de App Store te installeren. Ik hoop heel erg dat ze op WWDC in ieder geval iets aankondigen waardoor ik op de iPad kan werken zoals ik altijd op de Macbook gedaan heb. Beestje is ondertussen wel aan vervanging toe.
Buiten de store zie ik niet gebeuren. Sterker nog Apple zou zo wel eens meer apps in de Mac store kunnen krijgen; win win (ik vind het erg prettig om 1 update mechaniek te hebben ipv elk programma zijn eigen)

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:18
Wanneer kunnen we de echte reviews verwachten? Ik dacht altijd dat het na de aankondigen gepubliceerd werd, maar ik zie nog weinig of niks.

Specs van pc

honey schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:46:
Wanneer kunnen we de echte reviews verwachten? Ik dacht altijd dat het na de aankondigen gepubliceerd werd, maar ik zie nog weinig of niks.
De afgelopen jaren was het altijd de maandag / dinsdag voor launch.

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
Waarbij al direct vragen gesteld worden in hoeverre Jon Prosser nog geloofwaardig is. Zeker aangezien de 22e op een zaterdag is. Niet de meest logische datum om spullen te verzenden..

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1Henk 'm!
TheKerremenke schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:01:
[...]

Waarbij al direct vragen gesteld worden in hoeverre Jon Prosser nog geloofwaardig is. Zeker aangezien de 22e op een zaterdag is. Niet de meest logische datum om spullen te verzenden..
Ja dat zal eerder alle twee op 21e zijn.

• Valinor
TheKerremenke schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:01:
[...]

Inderdaad. Ik ga zelf uit van 20 mei. Vind dat wel een Apple datum en "mid-may"

• geertjb61
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 01-06 15:55
Aan het nadenken over een opvolger voor mijn 2016 9.7 pro. Twijfel tussen de 11 en 12.9.
De 11 is net zo compact en licht als mijn 9.7. Het scherm van de 9.7 vind ik wat klein voor (zakelijk) gebruik. Of de extra 1.3 inch genoeg toevoegt weet ik niet.
Het mooie scherm van de 12.9 is een pre, maar (in combinatie met magic keyboard) qua gewicht en afmeting te vergelijken met een MacBook. Of de 12.9 heel veel toe voegt aan mijn MacBook is daarom de vraag. In combinatie met magic keyboard ook "bulkier" dan de 11, dus voor onderweg lijkt de 12.9 ook minder geschikt.
Twijfel, twijfel, twijfel...
Valinor schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:05:
[...]

Inderdaad. Ik ga zelf uit van 20 mei. Vind dat wel een Apple datum en "mid-may"
Dat is dan weer een donderdag en daarmee ook niet echt voor de hand liggend.

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-03 07:41
Zijn er mogelijkheden om de Ipad Pro 12.9 vanuit de VS te bestellen? Ik weet het, het prijsverschil was altijd al heel groot, maar nu ik de 1Tb versie aan wil schaffen wordt het prijsverschil toch wel erg groot, ongeveer €500.

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:57
CheopsChefren schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:19:
Zijn er mogelijkheden om de Ipad Pro 12.9 vanuit de VS te bestellen? Ik weet het, het prijsverschil was altijd al heel groot, maar nu ik de 1Tb versie aan wil schaffen wordt het prijsverschil toch wel erg groot, ongeveer €500.
Na inklaring bij de douane?
Pagina: 1 2 3 ... 26 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee