Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:53
Redondo1982 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:47:
[...]

Ding past in elke rugtas neem ik aan, tenzij je het hebt over een rugtas van Sesamstraat /K3 oid. No way dat jij de 12,9 gaat ruilen voor de 11 zodra je die in bezit hebt haha. Wees gewoon eens een kerel en zeg dat je het niet kan weerstaan allemaal ;)
… maar ik ben geen kerel en heb dunne armpjes. 🥺

Vinden jullie het geen zwaar ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:03
honey schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:09:
Ik heb een iPad Pro 10.5. Ik heb nu de 12.9 Ipad Pro 2021 binnen. Eerste indruk, tering wat is dat ding zwaar! Hij is nu aan het installeren, maar nu nog niet zeker of ik hem wel ga houden. Het gewicht valt me tegen.

... misschien went het?
Dat vind ik ook hoor, maar logisch met een groter scherm. Ik kom ook van een Apple iPad Pro 10.5 2017 256GB Wi-Fi en 4G.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 21-05-2021 13:54 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Redondo1982 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:44:
[...]

Scherm 2020 model is zoooo…2020 >:)

Kom eens met wat meer alibi’s om dat ding (model 2021) te kopen ;)
M1, 2GB meer (of zelfs 10GB, bij 1TB en 2TB), beter camera voor FaceTime.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:13

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Redondo1982 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:47:
[...]

Ding past in elke rugtas neem ik aan, tenzij je het hebt over een rugtas van Sesamstraat /K3 oid. No way dat jij de 12,9 gaat ruilen voor de 11 zodra je die in bezit hebt haha. Wees gewoon eens een kerel en zeg dat je het niet kan weerstaan allemaal ;)
Hehehe, dat ik hem besteld en afgerekend heb laat al zien dat ik hem niet kan weerstaan. O+
Twijfelde al langer over de 12,9, en met dit XDR scherm helemaal.

Nog een paar uurtjes, en dan ophalen. O-)

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WouterL schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:41:
Soms moet ik een beetje grinniken hoe mensen hypen op een scherm met betere zwartwaardes. Laten we natuurlijk niet vergeten dat de 2020 iPad nog steeds gewoon een geweldig scherm is :p.

99% browsed en consumeert alleen op het apparaat.

Nu ik dit allemaal typ heb ik ook zin om een iPad Pro 12.9 2021 te kopen :D
Nah het scherm van de 2021 is wel echt impressive hoor. Het 2020 scherm was ook heel mooi idd maar dit scherm is wel echt weer een stap vooruit. Zelfs voor browsen en media.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
honey schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:53:
[...]

Hij is wel wat zwaarder ja, dat vond ik ook wel goed merkbaar net uit de doos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Donstil schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:01:
[...]

Nah het scherm van de 2021 is wel echt impressive hoor. Het 2020 scherm was ook heel mooi idd maar dit scherm is wel echt weer een stap vooruit. Zelfs voor browsen en media.
Vind ik ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anyonas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 10:04
Net even liggen mee spelen (alle apps downloaden, update doorvoeren) om te kijken of ik iets merk van dat "blooming" waar ik al op reddit over heb gelezen, en ik merk het niet echt.

Wat ik wel gezien heb zijn die "shadows" aan de randen op een witte achtergrond. No big deal.

Wat betreft de afstand van de pen tussen glas en wat je ziet is echt heel klein. Ik kan niet spreken over een parallax effect ofzo.

Dus samengevat: Eerste indruk heel positief!

It's dark but I don't want to find the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 23:17
[...]

Oh sorry haha.

Ik weet het niet, want heb hem nog niet binnen.

Zou de chauffeur van DHL misschien door de rug zijn gegaan?

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:52
[...]

Ik had (zonder de specs te checken) wel verwacht dat ie iets lichter zou zijn dan m’n 1st gen pro, maar hij voelt geen gram lichter (al weegt ie op papier 31 gram minder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinozo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-04 23:10
Ik vind hem ook te zwaar, en eigenlijk ook te groot. Ik denk dat ik een iPad Air ga halen en deze terugsturen. Scherm is mooi, maar ik vind de bleed aan de randen bij witte achtergrond storend. Soort Tiktok logo effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er zit bij mij alleen wel een soort van randje rond het hele scherm lijkt het. Schaduwtje ofz. Beetje lastig uit te leggen maar soms wel zichtbaar.

Voelt niet als een defect verder maar ik kan het wel zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Ik heb een Smart Folio cover erbij gekocht. Deze lijkt niet goed te werken. Als ik hem recht omhoog wil zetten, dan stort het geheel steeds in, het glijdt wel. Het lijkt alsof de iPad te zwaar is voor de magneten.

Heb ik een slechte Smart Cover of hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Zhou schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:17:
Hier ook verzonden, 12.9" iPad Pro besteld bij Amac. :)
Het is aangekomen. Betaald met de Binance Card.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgMjwciNfLxB_fUTo-hVda9H6DE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uo3sNjXxcNphkyewahZ1W3RR.png?f=fotoalbum_large

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Godskolere…tijdens scrollen in Safari zie ik in de linkerbovenhoek van het scherm telkens een soort van dunne groene lijn, dus zowel horizontaal als verticaal in de hoek (ong 1,5 cm )

Gevalletje ‘’what has been seen cannot be unseen’’… 8)7 8)7

Verder dik tevreden met het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 16:08
honey schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:39:
Ik heb een Smart Folio cover erbij gekocht. Deze lijkt niet goed te werken. Als ik hem recht omhoog wil zetten, dan stort het geheel steeds in, het glijdt wel. Het lijkt alsof de iPad te zwaar is voor de magneten.

Heb ik een slechte Smart Cover of hebben anderen dit ook?
Ik heb voor de iPad Pro geen folio case, maar heb dat voor meerdere iPads in het verleden wel gehad. Nooit problemen gehad met dat hij niet recht omhoog kan staan, dus het lijkt dan wel dat er iets mis is met je case. Dat is uiteraard niet de bedoeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Stop nou met al die negatieve ervaringen, want ik heb hem nog niet binnen en het drukt de pret :+

Ik hoop wel dat ik al die issues niet ga zien/voelen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:04

Aiii

何これ

Redondo1982 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:59:
Stop nou met al die negatieve ervaringen, want ik heb hem nog niet binnen en het drukt de pret :+

Ik ben niet meer dan tevreden. Net de storm scene op het einde van de eerste act van Mad Max Fury Road gekeken en ik kan wel huilen zo goed is het HDR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Aiii schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:03:
[...]

Ik ben niet meer dan tevreden. Net de storm scene op het einde van de eerste act van Mad Max Fury Road gekeken en ik kan wel huilen zo goed is het HDR.
Moet ik wat tissues sturen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinozo
Afstand met de Pencil is toch ook wel een dingetje hoor. Op de 10.5 iPad Pro zit je er veel dichter op. Kan ook aan de pencil 2 liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Ik wil aan de slag met dat ding, maar hij blijft 'hangen' bij terugzetten via iCloud, is al heeel lang de resterende tijd aan het berekenen ....

EDIT:
eindelijk hij gaat aan de gang

[ Voor 12% gewijzigd door -SaveMe- op 21-05-2021 16:10 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Spinozo schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:09:
Afstand met de Pencil is toch ook wel een dingetje hoor. Op de 10.5 iPad Pro zit je er veel dichter op. Kan ook aan de pencil 2 liggen?
Pffftttt, ik zit hier te zweten. hoop echt dat het meevalt, tekenen is echt mijn main use case...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

-SaveMe- schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:09:
Ik wil aan de slag met dat ding, maar hij blijft 'hangen' bij terugzetten via iCloud, is al heeel lang de resterende tijd aan het berekenen ....
Ik kan mij zo voorstellen dat iCloud op dit moment een heleboel iPadjes moet herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Rivanov schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:00:
[...]

Maar hoe vaak ga je nu daadwerkelijk een film op de iPad kijken? Leuk voor onderweg / op reis. Maar thuis kijk ik toch echt liever op m'n 65" OLED i.p.v. m'n iPad Pro. :+
Ik reis (pre en post Corona) bijna 1.5 uur met de trein, 4 dagen in de week, en dan is deze iPad heerlijk, en nu de 2018 vervangen is door deze XDR versie wordt het alleen maar mooier.

Maar thuis kijk ik natuurlijk ook liever op mijn....77" Oled O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Donstil schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:38:
Er zit bij mij alleen wel een soort van randje rond het hele scherm lijkt het. Schaduwtje ofz. Beetje lastig uit te leggen maar soms wel zichtbaar.

Same here. Soort schaduw langs de randen. Maarja denk dat dat normaal is.

Standaard max brightness vind ik ook wel meevallen. Had wat feller verwacht.
Ik weet dat het scherm alleen in bepaalde situaties feller wordt maar alsnog.

Eerste impressie:
Normale non hdr series wel ok. Vond niet heel wauw. Hdr video op youtube zag er wel mooi uit. Waarschijnlijk in de avond een grotere wauw effect, zit op dit moment in een goed verlichte kamer.

Tablet is wel zwaar en dat terwijl ik een hele lichte case eromheen heb.
Maar vind het niet erg, valt mee te leven.

Als dit je "main" device wordt waarop je alles doet, films/series kijken, entertainment, gamen, films/photo editten, tekenen dan is het scherm wel nice.
Maar als dat niet zo is dan is een ipad pro 2020 ook goed.

Ik kijk vrijwel nooit tv, alles wordt op de tablet gekeken. Als dat niet zo was had ik deze teruggestuurd en een 11inch 2021 of 1 van de 2020 modellen gehaald. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Redondo1982 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:59:

Het beeld is super gaaf als je een HDR film bekijkt. Ik heb het naast mijn oude Ipad Pro 10.5 gehad. En het geluid is ook veel beter.

Zo beter? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

backup terugzetten vd cloud zet toch ook instellingen terug? Ik moet bij veel apps alles weer zelf instellen ...?

hmmm, kabeltje naar mijn Mac Mini is nog een lightning kabeltje natuurlijk. Nu moet ik een usb-c kabeltje hebben right ?

[ Voor 35% gewijzigd door -SaveMe- op 21-05-2021 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
-SaveMe- schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:26:
backup terugzetten vd cloud zet toch ook instellingen terug? Ik moet bij veel apps alles weer zelf instellen ...?

hmmm, kabeltje naar mijn Mac Mini is nog een lightning kabeltje natuurlijk. Nu moet ik een usb-c kabeltje hebben right ?
Je kunt ook van oude iPad naar nieuwe iPad alles over laten zetten via Bluetooth. Dat heb ik gedaan.

Hij liep wel vast, alle apps bleven op 'wachten', maar werden niet gedownload. Een zachte reset (het uitzetten) en opnieuw opstarten loste dat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

honey schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:35:
[...]

Je kunt ook van oude iPad naar nieuwe iPad alles over laten zetten. Dat heb ik gedaan.

Hij liep wel vast, alle apps bleven op 'wachten', maar werden niet gedownload. Een zachte reset (het uitzetten) en opnieuw opstarten loste dat op.
Mss is dat het bij mij ook, zal ik eens proberen ... ff uit en aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Is de kabel van de 2021 iPad nu sneller met synchroniseren, dan met de kabel van de 2018 iPad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
honey schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:23:
[...]

Het beeld is super gaaf als je een HDR film bekijkt. Ik heb het naast mijn oude Ipad Pro 10.5 gehad. En het geluid is ook veel beter.

Zo beter? ;)
Ga door haha…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Valinor schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:18:
[...]

De brightness is natuurlijk niet veranderd, dus daar was ik niet zo verbaasd over. Maar het verschil in contrast is wel overduidelijk ook in SDR mode. Echt heerlijk dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

ik ben bezig opnieuw van scratch te installeren :/

En de hoes die ik heb vind ik niet tof, te dikke opstaande rand mbt het scherm. Dus nog op zoek naar een goede andere. wel full body protection, suggesties?

[ Voor 72% gewijzigd door -SaveMe- op 21-05-2021 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:12

swv

Er zit inderdaad een soort van schaduwrandje rondom het scherm. Of het nou een groene waas is of juist zwart dat weet ik niet. Als ik er van dichtbij naar kijk val het bijna niet op of is het lastig te zien. Voor mij is het geen issue en herken dit ook wel van andere schermen. De kwaliteit van het display is gewoon top en HDR video’s kijken is een genot. Zolang het beeld maar uniform is en dat doet het. Verder zitten de pixels iets verder van het glas af. Maar het verschil is minimaal met bijvoorbeeld de Air 4 die ik hier nog heb liggen. Ik zal nog even met pencil wat proberen zodra ik daar tijd voor heb.

Ik ga sowieso genieten van deze iPad. Fijn om weer een 12.9” iPad te hebben. Oh en het opstarten gaat ook een stuk sneller vanuit uit-stand of verbeeld ik mij dat nou? Zal ook wel kloppen omdat de lees en schrijfsnelheid van het interne geheugen is verdubbeld toch?

[ Voor 5% gewijzigd door swv op 21-05-2021 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Ik ben er nog niet over uit...... zwaar en onhandig. Misschien is een 11 inch toch beter voor mij. Maar dat betekent dat ik 3 maanden geleden eigenlijk voor niks mijn ipad pro 2018 heb verkocht :+

[ Voor 42% gewijzigd door Valinor op 21-05-2021 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12
Ik ben er ook nog niet omdat die fucking DHL maar niet komt ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:44
Hartstikke blij met mijn 11 inch 2021! Kom van mijn iPad Pro 10.5 en bewust voor kleinere formaat gekozen. Gezien mijn 13 inch MacBook Pro vond ik het onnodig en te duur om te kiezen voor de grotere versie, die ik puur voor het miniled display zou willen. Maar blij met de upgrade! Scherm (ook al is het geen miniled) een stuk beter dan mijn 10.5.

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:59
Het feest kan beginnen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qtda_shMjDoXQnd2TtBtPPYgQyo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R7OnEg5kAPs0PUPmU1Z4sZiQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Opnieuw overzetten van de oude iPad did the trick!

Zwarte rand heb ik geen last van, is vaag wel te zien, maar ik let er niet op. Zwaar heb ik ook geen last van.

Belangrijker, ik vind de afstand van de pencil tip prima, merk weinig tot geen verschil. Wel merk ik dat pencil 2 + nieuwe iPad nog veel smoother tekent dan pencil 1 op 1st gen pro! Dus tot zover happy beaver! Mooi apparaatje.

EDIT
Oplaadkabeltje moet USB-c zijn, klopt dat ?

[ Voor 6% gewijzigd door -SaveMe- op 21-05-2021 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Valinor schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:18:
[...]

Same here. Soort schaduw langs de randen. Maarja denk dat dat normaal is.

Eerste impressie:
Normale non hdr series wel ok. Vond niet heel wauw. Hdr video op youtube zag er wel mooi uit. Waarschijnlijk in de avond een grotere wauw effect, zit op dit moment in een goed verlichte kamer.

Tablet is wel zwaar en dat terwijl ik een hele lichte case eromheen heb.
Maar vind het niet erg, valt mee te leven.

Als dit je "main" device wordt waarop je alles doet, films/series kijken, entertainment, gamen, films/photo editten, tekenen dan is het scherm wel nice.
Maar als dat niet zo is dan is een ipad pro 2020 ook goed.

Ik kijk vrijwel nooit tv, alles wordt op de tablet gekeken. Als dat niet zo was had ik deze teruggestuurd en een 11inch 2021 of 1 van de 2020 modellen gehaald. :+
Dit gevoel heb ik ook. Ik heb ze beide hier. En het scherm is echt het grote verschil. Bij gewoon gebruik vind ik het verschil niet heel groot. Zodra je een video, film, serie, game of iets met heel veel zwart doet, dan zie je het verschil goed.

De M1 is wel sneller en zal in de toekomst vast meer laten zien. FaceTime is ook leuk, maar eigenlijk doe ik dat altijd via mijn iPhone. Ik zou dan mijn manier van gebruik moeten veranderen. Zelden dat ik de iPad daarvoor pak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honey
Valinor schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:21:
Ik ben er nog niet over uit...... zwaar en onhandig. Misschien is een 11 inch toch beter voor mij. Maar dat betekent dat ik 3 maanden geleden eigenlijk voor niks mijn ipad pro 2018 heb verkocht :+
De komende dagen gewoon ermee spelen. Kijken hoe het bevalt. Ik ga dat ook doen. Ik moet zeggen, na de eerste schrik, hij bevalt al beter. ;)

Klopt het dat een usb-c headphone niet werkt op de iPad? Mijn oortjes werken niet helaas. :(

[ Voor 9% gewijzigd door honey op 21-05-2021 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Iemand die hier Civ6 speelt op de iPad Pro?

Zit er aan te denken om de laatste twee updates aan te schaffen, maar twijfel een beetje omdat de game er nogal low-res uitziet op iPad. Weet iemand of dat met de laatste updates aangepakt is ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Hoeveel Watt is die oplader eigenlijk? Heb nog een 27W lader liggen, die gaat wellicht sneller? Of een nieuwe snellader aanschaffen ?

Wist ook niet dat je 3 maande Arcade en 12 maanden TV+ erbij krijgt, nice!

[ Voor 22% gewijzigd door -SaveMe- op 21-05-2021 18:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Voor wie ook zijn ogen eruit wil branden, kijk deze in een volstrekt donkere kamer:

(denk eraan handmatig 2160p60 aan te zetten)

Vijf minuten later en ik zie nog allemaal vlekken voor mijn ogen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomba
Eerste indrukken ; damn wat groot (kom van 10.5 pro af en heb verder alleen een mini) en hij is erg rap! Zo het scherm eens testen…

De ESR hoes past perfect overigens:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MMCbc3hToGDzJ9CKNld_HPdAC4M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ey5AaME5YOV9Qq1FBY2MWfU2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valinor
honey schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:12:
[...]

De komende dagen gewoon ermee spelen. Kijken hoe het bevalt. Ik ga dat ook doen. Ik moet zeggen, na de eerste schrik, hij bevalt al beter. ;)

Klopt het dat een usb-c headphone niet werkt op de iPad? Mijn oortjes werken niet helaas. :(
Haha ja, effe wennen. Voelt zo zwaar en onhandig aan.

Heb hier usb-c oortjes van huawei liggen. Werken prima, ook de remote werkt.
-SaveMe- schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:22:
Hoeveel Watt is die oplader eigenlijk? Heb nog een 27W lader liggen, die gaat wellicht sneller? Of een nieuwe snellader aanschaffen ?

Wist ook niet dat je 3 maande Arcade en 12 maanden TV+ erbij krijgt, nice!
20w lader in de doos. 27w zal inderdaad sneller zijn als het een pd charger is. Niet nodig een nieuwe aan te schaffen
De vorige ipad pros hadden een korte piek snelheid van 35w waarna ze op 30w door ging laden. Nog geen test kunnen vinden van de nieuwe.

Nog iets anders. Cod mobile is nog steeds niet op max graphics/max framerate in te stellen. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Valinor op 21-05-2021 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Valinor schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:34:
[...]

Heb hier usb-c oortjes van huawei liggen. Werken prima, ook de remote werkt.

[...]
Heb je iets moeten instellen of was het plug & play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-08 13:58
Tomba schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:33:
Eerste indrukken ; damn wat groot (kom van 10.5 pro af en heb verder alleen een mini) en hij is erg rap! Zo het scherm eens testen…

[Afbeelding]
Ik kwam van een 11” dus dan is deze 12.9 (ja, ook door de XDR) echt haast pornografisch. En de snelheid… man ik weet niet wat ik meemaak en heb ik nog amper iets spectaculairs gedaan

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:19
Valinor schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:21:
Snap ik hoor, kon ook niet aan het formaat wennen. Jammer dat de 11 geen XDR variant heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
honey schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:49:
[...]

Heb je iets moeten instellen of was het plug & play?
Plug and play

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Voor mijn gevoel is de 2021 iPad Pro een stuk luider dan de 2018 en 2020 iPad Pro waren. Geluidskwaliteit is niet beter ofzo, maar op max volume lijkt hij wel flink harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
Jumpman schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:34:
Nu een tijdje de Goojodoq 12th gebruikt, maar die werkt goed. Optisch is hij ook bijna niet van de Apple Pencil 2 te onderscheiden. Voor de prijs kan je hem ook een keer verliezen.
Ik heb hem geprobeerd te gebruiken in Procreate, maar hij schakelt zichzelf steeds uit tijdens het tekenen. Doe ik iets verkeerd? Ben er totaal niet tevreden over….

Net even een stukje The Mandalorian gekeken op Disney+; wat een geluid en wat een beeld _/-\o_

Wel is het scherm een enorme vingerafdruk magneet, dat valt me wel erg tegen. Heb het idee dat t op mijn Mini en 10.5 pro een stuk minder is….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:12

swv

Jammer dat er geen zonnebril in de doos zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honey
Dan is het misschien per merk verschillend. Ik heb oortjes van mijn Samsung telefoon van het merk AKG. Het volume kan ik wel bedienen maar het geluid blijft uit de speakers komen. :?

Edit: wtf, na een paar minuten spelen ging het wel naar mijn oortjes. Ik heb er geen verklaring voor.

[ Voor 14% gewijzigd door honey op 21-05-2021 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:22
Tomba schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:27:
[...]
Ik heb hem geprobeerd te gebruiken in Procreate, maar hij schakelt zichzelf steeds uit tijdens het tekenen. Doe ik iets verkeerd? Ben er totaal niet tevreden over….
..
Hij doet dit ondanks het nieuwe 2x tikken. Je moet proberen bij het lampje uit de buurt te blijven ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
rindertb schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:35:
[...]

Hij doet dit ondanks het nieuwe 2x tikken. Je moet proberen bij het lampje uit de buurt te blijven ...
:X das wel bloedig irritant. Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:00
WouterL schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:13:
[...]

Snap ik hoor, kon ook niet aan het formaat wennen. Jammer dat de 11 nog geen XDR variant heeft.
FTFY. Volgend jaar..

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 17:00
Brian Tong sat down with Broderick and Gu for a wide-ranging interview focused on the 2021 M1 iPad Pro. One of the interesting questions many have been wondering about is why Apple kept the new Liquid Retina XDR display for just the 12.9-inch models.

Here’s what Broderick had to say:

What we know about the 11-inch user is that they just love bringing a super-powerful iPad with them in a portable 1-pound design. So they just love the form factor of that. Whereas the user who is embracing the 12.9-inch display they were looking for the largest canvas to do their most creative work on that product and it made sense to bring that XDR technology to the 12.9-inch display on the iPad Pro.

[ Voor 80% gewijzigd door Rivanov op 21-05-2021 20:11 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakjapanner
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:09
Donstil schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:38:

Deze YouTuber kwam dat ook tegen bij zijn eerste indruk van de iPad Pro 2021 12,9 inch

YouTube: M1 iPad Pro Review

Vanaf 4m22s komt het ter sprake dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zakjapanner schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:17:
[...]

Deze YouTuber kwam dat ook tegen bij zijn eerste indruk van de iPad Pro 2021 12,9 inch

YouTube: M1 iPad Pro Review

Vanaf 4m22s komt het ter sprake dus.
Ja dat is het idd! Moest ik wel even aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit knalt er wel echt af hoor, doet niet onder voor OLED wat mij betreft.
(En ik heb deze demo ook op de CX gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinozo
Hij is wel behoorlijk snappy 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:13

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Spinozo schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:25:
Hij is wel behoorlijk snappy 😀
Dat dus!
Ik kom van een 10,5” iPad Pro. Daar had ik echt niets over te klagen. Maar zit nu lekker te spelen met m’n nieuwe 12,9” (daar typ ik dit nu op, met magic keyboard)… En precies wat je zegt: hij voelt zo ontzettend snappy…! Heerlijk is dat weer!

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dankovsky
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-06-2021
Heeft iemand überhaupt last van blooming issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

dankovsky schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:39:
Heeft iemand überhaupt last van blooming issues?
Last niet, en een issue wil ik het ook niet noemen, het hoort gewoon bij de technologie. En in HDR als je scherm heel fel is, zal je het zeker zien als er een Play knopje in beeld is of iets dergelijks. Wellicht kan er nog wel iets gefinetuned worden met software updates, maar pas als micro-LED een ding is denk ik dat blooming helemaal weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Aiii schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:33:
Voor wie ook zijn ogen eruit wil branden, kijk deze in een volstrekt donkere kamer:

[YouTube: Real 4K HDR 60fps: LG Jazz HDR UHD (Chromecast Ultra)]
(denk eraan handmatig 2160p60 aan te zetten)

Vijf minuten later en ik zie nog allemaal vlekken voor mijn ogen.
Wat bedoel je met ‘denk eraan handmatig 2160p60 aan te zetten’ ?

Tweakers rocks, maar alleen technologisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Tomba schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:33:

[Afbeelding]
Gebruik je daar een speciaal Schermtestprogramma voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Iedereen zoet met zijn iGotafriend bezig? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Vanavond de iPad Pro dan ook ontvangen. Eerste indruk is een prettige verrassing, beter dan verwacht. Het scherm en de snelheid zijn top. Nog nooit zo'n mooi scherm gezien in een laptop of tablet, de kleuren spatten eraf en diepzwart.

Ik ben blij dat we de iPad Air 4 hebben teruggestuurd nog in de retourperiode. Dit 12,9" formaat met 120 Hz is veel fijner, teksten zijn prettiger leesbaar ook in portrait mode. Alles voelt royaler, luxer en vloeiender. Mag natuurlijk ook wel voor het geld.

Je merkt dat de iPad wat zwaarder is maar is niet storend. Dat was toch wel mijn voornaamste bedenking, of het geen stoeptegel werd.

Gelijk Procreate aangeschaft en zitten tekenen met de nieuwe Apple Pencil 2. Top aankoop!

[ Voor 6% gewijzigd door Corrigan op 21-05-2021 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swv schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:30:
Jammer dat er geen zonnebril in de doos zit.
Er gingen toch geruchten over de glass :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valinor
honey schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:32:
[...]

Dan is het misschien per merk verschillend. Ik heb oortjes van mijn Samsung telefoon van het merk AKG. Het volume kan ik wel bedienen maar het geluid blijft uit de speakers komen. :?

Edit: wtf, na een paar minuten spelen ging het wel naar mijn oortjes. Ik heb er geen verklaring voor.
Ah ja, heb ik ook af en toe gehad. Was ik helemaal vergeten. Maar niet zo erg als bij jou. Even eruit trekken en terugduwen en hij deed het altijd weer.

Ik gebruik tegenwoordig de officiele apple usb-c naar 3.5mm dongle icm mijn normale headphones, dan heb je dat probleem bijna nooit.

[ Voor 12% gewijzigd door Valinor op 21-05-2021 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
rindertb schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:35:
[...]

Tomba schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:46:
[...]

:X das wel bloedig irritant. Bedankt voor je reactie!
Pff dat is balen. Had gedacht dat ze dat wel opgelost zouden hebben omdat het double tap is ipv single tap.
Die 12th gen ziet er wel mooi uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
Heb erg last van vingerafdrukken, veel meer dan op mijn iPhone 11 Pro, iPad mini en 10.5 pro… herkent iemand dit? Moet ik er een protector op doen? (Iemand een aanrader?)
druipgrot schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:47:
[...]
Gebruik je daar een speciaal Schermtestprogramma voor?
Hahaha ja Disney+ ;)
Valinor schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 23:58:
[...]

[...]

Pff dat is balen. Had gedacht dat ze dat wel opgelost zouden hebben omdat het double tap is ipv single tap.
Die 12th gen ziet er wel mooi uit.
Nee, dit is echt waardeloos. Kan geen 3 minuten tekenen zonder dat ie uitvalt. Dikke afrader! Ik ga een dispute openen op Ali.
Tekenen is wel erg leuk, krijg de neiging om Bob Ross op te zetten :p

[ Voor 62% gewijzigd door Tomba op 22-05-2021 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Tomba schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 07:39:
Heb erg last van vingerafdrukken, veel meer dan op mijn iPhone 11 Pro, iPad mini en 10.5 pro… herkent iemand dit? Moet ik er een protector op doen? (Iemand een aanrader?)

[...]
Probeer het te negeren. Ik heb niet het gevoel dat het anders is. Ik heb ook de 10.5 inch. Vingerafdrukken horen er bij. Functionaliteit is daardoor niet minder en je ziet het niet als je content bekijkt op een normale manier.

Ik heb nog nooit een mooie en goede screenprotector gezien. Ik vind het persoonlijk zonde om een mooi scherm te bedekken. Ik heb het nog nooit gedaan, ga het ook nooit doen.

Je kunt de Magic Keyboard kopen, dan hoef je het scherm niet veel aan te raken. Maar accepteren is het gemakkelijkst.

Oh, maak niet steeds het scherm obsessief schoon. Daarmee slijt de beschermende vetafstotende laag sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
honey schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 08:10:
[...]

Probeer het te negeren. Ik heb niet het gevoel dat het anders is. Ik heb ook de 10.5 inch. Vingerafdrukken horen er bij. Functionaliteit is daardoor niet minder en je ziet het niet als je content bekijkt op een normale manier.

Ik heb nog nooit een mooie en goede screenprotector gezien. Ik vind het persoonlijk zonde om een mooi scherm te bedekken. Ik heb het nog nooit gedaan, ga het ook nooit doen.

Je kunt de Magic Keyboard kopen, dan hoef je het scherm niet veel aan te raken. Maar accepteren is het gemakkelijkst.

Oh, maak niet steeds het scherm obsessief schoon. Daarmee slijt de beschermende vetafstotende laag sneller.
Ok, ik zie het ook zeker op mijn andere iPads maar zoveel als op deze valt enorm op. Thanks voor je reactie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:12
Tomba schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 08:16:
[...]

Ok, ik zie het ook zeker op mijn andere iPads maar zoveel als op deze valt enorm op. Thanks voor je reactie :p
Gek, ik heb het andersom, mijn oude 10,5 ‘vangt’ veel meer vingerafdrukken dan de nieuwe pro, wel een 11”, misschien is dat het?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Laatst online: 15:14
honey schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 08:10:
[...]

Mede hierdoor ben ik overgestapt naar de Air M1 ipv de 2021 pro. Mijn (oude) iPad Pro 12.9 bleef ik maar schoonmaken tot het neurotische aan toe ;) Heb er een glasplaat overheen (laten) leggen die wel lekker snel schoonveegt. Maar ik blijf dat vervelend vinden. De neuroot in mij vindt het nu wel weer heerlijk om met een schoon scherm en een heerlijk toetsenbord dit berichtje te tikken.

Nevertheless, geniet ervan. Wat een machine die nieuwe Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Wellicht dat ik mijn (witte) Magic Keyboard ga omruilen voor de Logitech Touch Combo toetsenbordhoes.

Mis toch wel de functie toetsen, die dus wel op de Logitech zitten.
Verder is het toetsenbord eenvoudig af te klikken, erg handig vind ik.
Online kom ik vrijwel alleen maar zeer goede gebruikerservaringen tegen.
Ook nog eens €175 goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Tomba schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 08:16:
[...]

Misschien omdat het scherm gewoon veel groter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Ik vind het XDR scherm presteren als een goed OLED scherm. Ik zie geen verschil, dus erg mooi.

Zetten jullie de brightness op 100%, of maakt dat voor HDR niks uit?

Deze demo is ook erg mooi (wel even resolutie aanpassen naar 4K): YouTube: HDR 8k Best Of 2020 Full Dolby Vision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

[...]

Hahaha ja Disney+ ;)

[...]

Nee, dit is echt waardeloos. Kan geen 3 minuten tekenen zonder dat ie uitvalt. Dikke afrader! Ik ga een dispute openen op Ali.
Gewoon een microfiber doekje gebruiken en niet te kritisch zijn anders blijf je poetsen. Een screenprotector verpest de kwaliteit van het mooie scherm.

Een Pencil gebruiken helpt ook.

Tekenen is erg leuk. Genoeg hulp te vinden op Youtube. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:17
komende vanaf een iPad air 2, waarvan onderhand de batterij gaar was en ik het af en toe toch wel traag begon te vinden is de 12.9 nu een hele verbetering, alhoewel ik nog wel een beetje aan het formaat moet wennen.

Ook ben ik nog op zoek naar een hoes/case. Voor de Air2 had ik een dbramante Copenhagen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0VbimILPP_bdlSoSYfQWagycUNI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OqqobzIx1NuwA8Y0PprrtI7Z.png?f=user_large

en het model met de schermcover als onderplaat bevalt me wel.

Voor de 2021 Pro heb ik nu de ZtotopCases Magnetic Case for iPad Pro 12.9 2021:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89OaHTUZLFQzmIT38syLt0-lL80=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zCOe1FDjeNSp5GwICUrm7jlv.jpg?f=user_large

Ik merk dat ik niet zo gecharmeerd ben van de 'opgevouwen driehoek' stand. Maar omdat ik tzt wel een Magic Keyboard aan te schaffen lijkt het me wel prettig om makkelijk te kunnen wisselen en daarom wil ik een magnetische hoes.

Is er al iemand een magnetische hoes tegengekomen met een stand waar de schermcover als bodemplaat gebruikt wordt, zoals bij de Copenhagen?

Ik zie ze tot nu toe alleen maar met randen om de iPad heen, wat ik niet wil, of magnetisch met een driehoek stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Corrigan schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:03:
[...]

Gewoon een microfiber doekje gebruiken en niet te kritisch zijn anders blijf je poetsen. Een screenprotector verpest de kwaliteit van het mooie scherm.

[YouTube: Leer TEKENEN met PROCREATE op een IPAD PRO voor beginners]
Microfiberdoekje, is dat ook het advies van Apple? Ik bedoel: biedt Apple geen speciaal iDoekje voor het zevenvoudige van de prijs van microfiber?

Alle gekheid op een pencil, ik ben benieuwd naar een vloeistof die de beschermlaag intact laat en vettigheid van handen wel verwijdert. Idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omoe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-07 09:03
Wat is dat nieuwe 12.9 scherm genieten zeg, flinke upgrade van de 9.7 ipad pro :)

Hebben jullie al geprobeerd een dac te koppelen aan de Ipad pro
Mijn Dragonfly doet het niet met een dongle/usb hub
Idem met de Chord Mojo, die werkt rechtstreeks ook niet met een microusb-usb c kabel. (Wat wel werkt op mijn macbook pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
Crawl NL schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 09:13:
[...]

Mede hierdoor ben ik overgestapt naar de Air M1 ipv de 2021 pro. Mijn (oude) iPad Pro 12.9 bleef ik maar schoonmaken tot het neurotische aan toe ;) Heb er een glasplaat overheen (laten) leggen die wel lekker snel schoonveegt. Maar ik blijf dat vervelend vinden. De neuroot in mij vindt het nu wel weer heerlijk om met een schoon scherm en een heerlijk toetsenbord dit berichtje te tikken.

Nevertheless, geniet ervan. Wat een machine die nieuwe Pro.
Hahaha toevalligerwijs heb ik de MBA M1 ook al, heerlijk device maar das een laptop ;)
Corrigan schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:03:
[...]

[YouTube: Leer TEKENEN met PROCREATE op een IPAD PRO voor beginners]
Goeie tip, microvezeldoekjes besteld. Screenprotector heb ik op mijn Mini maar voelt echt minder dan zonder plus het beeld wordt toch minder dus wilde ik sowieso niet maar die vingerafdrukken word ik gek van :'( Dat wordt standaard een poetsdoeken mee!

Helaas is de Goojoodoq echt ruk (tekenen zelf werkt perfect maar als ie steeds uitvalt gaat de lol er snel af…), maar die Apple Pencil is wel echt insane duur…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo die camera volg functie werkt ook wel indrukwekkend goed zeg, volgen maar ook in en uitzoomen.
Daar moet ik wel even op letten dinsdag binnen teams maar verder wel erg tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-01 14:09
Mijn eerste indruk van de iPad pro:

... sprakeloos wat een apparaat! De snelheid is absurd! en het scherm is werkelijk om door een ringetje te halen!

Omdat ik even een uitstapje gemaakt heb buiten iOS is dit we een enorme verademing!

OT: Even een noob vraag is het mogelijk om in portret stand splitscreen te gebruiken boven elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

[...]

Hahaha ja Disney+ ;)

[...]

Disney+ ;-) Ik heb die van mijn iPhone gebruikt, maar zal er nog wel een voor iPad zoeken, als jij dat al wist was dat handig geweest.

Qua protector, ik heb al gezien dat ik op dit scherm niet ga en niet kan tekenen, niet nooit en te nimmer. Heb de Bellemond Kent nog niet aangebracht en kan daar dus nog niets over vertellen, maar reviews vertelden me dat de impact op het beeld minimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Tomba schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 11:54:
[...]

Hahaha toevalligerwijs heb ik de MBA M1 ook al, heerlijk device maar das een laptop ;)

[...]

Goeie tip, microvezeldoekjes besteld. Screenprotector heb ik op mijn Mini maar voelt echt minder dan zonder plus het beeld wordt toch minder dus wilde ik sowieso niet maar die vingerafdrukken word ik gek van :'( Dat wordt standaard een poetsdoeken mee!

Helaas is de Goojoodoq echt ruk (tekenen zelf werkt perfect maar als ie steeds uitvalt gaat de lol er snel af…), maar die Apple Pencil is wel echt insane duur…
De Apple penseel werkt heerlijk! Maar het glas dus, ik ga ook niet op een ijsbaan tekenen ;-) Wat zijn de kosten van de pencil als je die omslaat per tekeningetje. Voor echte tekenaars is het niet eens iets om te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Iemand nog een tip over pure databundels (voor de cellulaire versie) voor kortere periodes zoals een maand (vakantie)? Ik denk aan https://l-mobimobile.nl/maandbundels/ 19GB voor 20 Euro, maar dan heb ik dus een hoop belminuten en SMS waar ik niets mee doe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba
druipgrot schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:30:
[...]
De Apple penseel werkt heerlijk! Maar het glas dus, ik ga ook niet op een ijsbaan tekenen ;-) Wat zijn de kosten van de pencil als je die omslaat per tekeningetje. Voor echte tekenaars is het niet eens iets om te overwegen.
Ja dat mag ook wel voor dat geld, maar ik teken denk ik (veel) te weinig om er 135€ ( :X ) op stuk te slaan… de IPP zelf is al uitzonderlijk duur naar mijn bescheiden mening ;) (zeker met AppleCare+ erbij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Tomba schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:37:
[...]

Ja dat mag ook wel voor dat geld, maar ik teken denk ik (veel) te weinig om er 135€ ( :X ) op stuk te slaan… de IPP zelf is al uitzonderlijk duur naar mijn bescheiden mening ;) (zeker met AppleCare+ erbij)
Nooit apple care nemen. Bespaart je zo ongelooflijk veel geld als je je nooit verzekerd voor dingen die je gewoon kan betalen of zelfs al verzekerd zijn door inboedel :). Kan je daar je Apple Pencil mee kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
giantgiantus schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:39:
[...]

Nooit apple care nemen. Bespaart je zo ongelooflijk veel geld als je je nooit verzekerd voor dingen die je gewoon kan betalen of zelfs al verzekerd zijn door inboedel :). Kan je daar je Apple Pencil mee kopen.
Je mening hierover is bekend ;) Ik neem het juist wel op mijn duurdere Apple devices (iPhone, MBA, IPP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Tomba schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:45:
[...]

Je mening hierover is bekend ;) Ik neem het juist wel op mijn duurdere Apple devices (iPhone, MBA, IPP)
Wellicht kan je eens kijken bij je inboedelverzekering. Die bestaan tegenwoordig ook met dekking buitenshuis.

Zie bv: https://www.unive.nl/schade/telefoonkapot

[ Voor 7% gewijzigd door giantgiantus op 22-05-2021 13:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

giantgiantus schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:47:
[...]

Wellicht kan je eens kijken bij je inboedelverzekering. Die bestaan tegenwoordig ook met dekking buitenshuis.

Zie bv: https://www.unive.nl/schade/telefoonkapot
Ik heb geen eens een inboedel verzekering. Bespaart je zo ongelooflijk veel geld als je je nooit verzekert voor dingen die je gewoon kunt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
druipgrot schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:53:
[...]

Ik heb geen eens een inboedel verzekering. Bespaart je zo ongelooflijk veel geld als je je nooit verzekert voor dingen die je gewoon kunt betalen.
Eens. Meestal ook niet nodig. Ik doelde hier op @tomba die apple care neemt. Als je dat doet voor meerdere apparaten bespaar je een flinke hoeveelheid geld door inboedelverzekering te nemen :) Thats all.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tomba schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:45:
[...]

Op mijn iPhones heb ik het al jaren, erg fijn. Gewoon lekker zonder hoesje gebruiken en geen gedoe verder.

Op mijn 2020 pro had ik het voor het eerst. En maar gelukkig ook want ik liet hem 1x ongelukkig vallen en het was direct een mozaiek tegel.

Ik neem juist Apple care bovenop een eventuele inboedel verzekering omdat je dan alles snel via Apple kunt regelen. 1 telefoontje en je hebt de volgende dag een nieuwe in huis, geen gedoe met naar reparatie shops, facturen insturen, etc.

Aanrader als je het mij zou vragen, dat het dan wat tientjes duurder is onder de streep kan mij gestolen worden eigenlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 22-05-2021 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaws77
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07:09
Tomba schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:37:
[...]

Om precies die reden heb ik laatst deze https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_title gekocht voor mijn IPA3. Bevalt goed! En volgens de beschrijving blijft hij ook magnetisch aan jou IPP hangen. En voor €100 minder dan het origineel… Enige wat je mist is het draadloos laden, dit gaat via USB C. Voordeel eraan is dat je hem aan/uit kan zetten. Hierdoor gaat de batterij redelijk lang mee (ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je hem gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Donstil schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:56:
[...]

Op mijn iPhones heb ik het al jaren, erg fijn. Gewoon lekker zonder hoesje gebruiken en geen gedoe verder.

Op mijn 2020 pro had ik het voor het eerst. En maar gelukkig ook want ik liet hem 1x ongelukkig vallen en het was direct een mozaiek tegel.

Ik neem juist Apple care bovenop een eventuele inboedel verzekering omdat je dan alles snel via Apple kunt regelen. 1 telefoontje en je hebt de volgende dag een nieuwe in huis, geen gedoe met naar reparatie shops, facturen insturen, etc.

Aanrader als je het mij zou vragen, dat het dan wat tientjes duurder is onder de streep kan mij gestolen worden eigenlijk.
Ook prima natuurlijk. Maar zo werkt het tegenwoordig ook met inboedelverzekering. Kan hem gewoon laten fixen bij apple en ze betalen het bedrag netjes terug.

Overigens geheel eens wat bertreft hoesjes. Die gebruik ik nooit behalve soms op de fiets.

[ Voor 4% gewijzigd door giantgiantus op 22-05-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:59:
[...]

Ook prima natuurlijk. Maar zo werkt het tegenwoordig ook met inboedelverzekering. Kan hem gewoon laten fixen bij apple en ze betalen het bedrag netjes terug.

Overigens geheel eens wat bertreft hoesjes. Die gebruik ik nooit behalve soms op de fiets.
1x gebruik moeten maken van de aankoop verzekering van mijn creditcard (pre Apple care), ging stroef, reparatie bij Apple mocht idd wel maar was verre van zo naadloos als via AppleCare.

Ik kon het toestel opsturen naar Apple of naar een AppleStore/APR. Express replacement was geen optie.

Factuur insturen moest via een formulier van de verzekeraar, etc. Duurde allemaal veel langer dan dat ik nu ervaarde bij Apple en dan dat ik daar überhaupt mee bezig wil zijn. Betaal je dan meer voor dat begrijp ik maar dat heb ik er met liefde voor over.

Pagina: 1 ... 14 ... 26 Laatste

Let op:
Berichten over bestellingen, levertijden en beschikbaarheid mogen in [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid.