Wow, bizar. Heb zelf Winddelen (geen goed dak voor zonnepanelen) van de Windcentrale en dit jaar krijg ik via Greenchoice ipv 8 cent maar liefst 11 cent per kwh terug.... Jaloersybos schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:47:
Hier ook vast mensen met flink overschot aan elektra door zonnepanelen. Het is een rare tijd op de energiemarkt en een flink deel hier zal het wel weten, maar vandaag overgestapt naar eneco, daar krijg je nu 61 cent (netto!) voor elke kilowattuur die je netto teruglevert. In mijn geval levert dat een flink negatieve energierekening op.
Zelfs zo ver dat de aangeschafte warmtepomp (die overigens nog niet geleverd is) misschien kostentechnisch beter uit kan blijven bij deze elektriciteitsprijzen.
(gas 3 jaar vast voor 86 cent, in 1 m3 gas zit ongeveer 8-9kwh aan elektrische energie, dat houdt in dat stoken op gas goedkoper is dan verwarmen met de warmtepomp...)
Verwachting is dat de energieprijzen deze herfst nog verder stijgen, wie weet wat de terugleververgoeding dan gaat doen.
Overigens goed om je jaarnota/eindafrekening goed te checken. Ik heb een digitale kwh meter maar nog een 'domme' gasmeter.
Nu is mijn tarief per 01-01 van €0,87 naar €1,44 per m3 gas gegaan en aangezien ik eind vorig jaar (tijdens het goedkopere tarief) ivm de geboorte van onze dochter veel gestookt heb en sinds 01-01 veel meer bijverwarm via de airco hebben we tot 01-01 veel verbruikt maar vanaf 01-01 relatief weinig.
Heb daarom op een aantal momenten zelf mijn meterstanden doorgegeven via de site (en die zijn goedgekeurd door ze) zodat ze het eerlijk kunnen factureren maar wat denk je: Greenchoice rekent alleen met de begin en eindstand van het jaar en pakt dan een gemiddeld gebruik (gebaseerd op?) per dag.
Komt er in mijn geval op neer dat er tussen de nota en mijn eigen berekening op basis van mijn meterstanden bijna €300 verschil in mijn voordeel zit.
Hele excel gemaakt en verzoek tot herziening nota ingedient. Ben benieuwd.
/f/image/te28TydCh06LZ843mZJMXNF0.png?f=fotoalbum_large)
edit: even postcode en huisnummer verwijderd...
[ Voor 40% gewijzigd door GG85 op 13-07-2022 12:55 ]