@
mossel Leuk om te lezen en graag gedaan. Helemaal gelijk dat als je eenmaal alles op de rit hebt het alles een kwestie van tijd is.
@
rube Jij ook proficiat! En nu die reis gaan maken

!!!!
Ik lees nog wel wekelijks maar heb al een hele tijd niets meer gepost. Misschien toch maar weer eens actiever gaan posten en wellicht mijn nickname wijzigen aangezien ik niet meer sta ingeschreven als accountant.
Op financieel gebied loopt eigenlijk alles prima op dit moment zijn we 37 en 39 en is de FO pot gevuld met 300K en zit er nog 150K overwaarde in het huis.
Inkomsten uit arbeid zijn ongeveer 75-80K netto per jaar en daar sparen we ongeveer 40% van.
Inkomsten uit aandelen zijn gigantisch zowel positief als negatief

. Dat moet ik nog iets stabieler zien te krijgen om wat rust te krijgen.
Uitgaven zijn vrij stabiel en proberen zonder echt zuinig te zijn wel zoveel mogelijk waarde voor onze euro te krijgen.
Enkele punten de afgelopen jaren:
- De wisseling van baan naar ambtenaar met 10 schoolweken vakantie per jaar. Beste keuze ooit voor mij!
- Persoonlijk vond ik de corona tijd in vele opzichten ook erg positief. Het thuiswerken en de gesloten winkels en horeca (sorry) het wandelen. Ik heb genoten van de rust.
- Ik werk momenteel 4 dagen waarbij volgend jaar me de vraag moet stellen of ik nog terug wil naar 5 als mijn ouderschapsverlof stopt.
- 3 jaar geleden sporten weer opgepakt nadat we uit de luiers waren. Ik heb het fitness weer opgepakt en ben begonnen met mountainbiken. Volgend jaar staat er ook nog een racefiets op de planning. Voelt toch als quality time voor mezelf.
- een "nieuwe" 2 jaar oude auto gekocht. Dat was wel zo n aankoop die ik wellicht eerder had moeten doen.
Bij mijn moeder is op 74 jarige leeftijd dementie geconstateerd en met 78 is ze opgenomen in een verpleegtehuis waardoor mijn ouders nu apart van elkaar moeten leven. Dit alles maakt het leven er in een bepaald opzich niet leuker op maar uiteindelijk is de uitdaging dit ook met een glimlach te accepteren en van de momenten die er zijn te genieten.
Dit heeft ook wel een impact hoe ik tegen alles aankijk. Ook al is gezondheid een loterij waarbij ook een deel geluk meespeelt kun je het natuurlijk wel beïnvloeden met voedsel en bewegen.
Het beweegdeel heb ik net als FO onderdeel gemaakt van mijn dagelijks leven. Een dag niet bewogen ervaar ik als een gemis. Helaas val ik alleen nog te vaak voor ongezond voedsel en snacks in de avonduren. De link met financien is voor mij de data te analyseren. Heerlijk om al je bewegingen te tracken en te analyseren hoeveel km je in een maand of jaar hebt afgelegd en dit ieder jaar proberen te verbeteren.
Doelstelling is nog steeds ergens tussen de 50 en 60 niet meer te hoeven werken. Dit moet nog steeds vrij makkelijk te realiseren zijn en met 40 zal ik proberen de plannen weer iets meer concreet te maken. Wellicht moet ik me dan ook iets meer uitdagen. Deels hangt het streven naar FO bij mij ook samen met mijn werkgeluk en dat is op dit moment vrij hoog hierdoor ben ik er minder op een dwangmatige manier mee bezig.
Leuk dat dit topic al zolang loopt!!!