Ik ben me nu een tijdje aan het verdiepen in de opties die ik heb om mijn spaargeld in te beleggen. Een beetje een ongelukkige timing om er nu mee van start te gaan gezien half Nederland inmiddels hetzelfde aan het doen is. Vanochtend ook een draadje geopend op DutchFire om wat advies in te winnen (
Linkje)
Nu gaat het me dus niet om magisch en snel rijk worden, Maar meer wat ik op de korte en lange termijn met mijn geld kan doen. Even een verkorte versie van wat het plan nu is;
Ik verwacht de aankomende 10 jaar geen huis te kopen en ik verwacht ook geen grotere eenmalige kosten dan €10.000 te hebben. Ik houd dus een buffer van €10.000 aan en alles wat ik daarboven op de rekening krijg, wil ik gaan beleggen in indexfondsen om het daar voor 10-20 jaar in vast te zetten. Dit is een bedrag tussen de €1.250 en €1.700 per maand. (Op het moment dat ik kosten maak van mijn buffer, zoals onderhoud of een grote aanschaf, schroef ik uiteraard mijn beleggingen terug tot het potje weer aangevuld is)
Tevens heb ik een spaarpot voor de afschrijving van mijn auto. Hiervoor stort ik €200 per maand. Dit wil ik gaan beleggen in obligaties zodat ik er minimaal rendement op maak om over 4-6 jaar een nieuwe auto te kopen en geen vermogenverlies heb op de inflatie.
Nu ken ik Tweakers als een community die erg kritisch en nuchter is, dus ben ik benieuwd of jullie ook nog ' tegens' hebben. Want als je op internet gaat zoeken krijg je natuurlijk alleen maar artikelen, reddits en fora die dit toejuigen.
Ook ben ik benieuwd wat jullie zien als goed leesvoer om kennis over dit soort zaken verder te ontwikkelen. In de topicstart zie ik wel wat, maar durf niet te zeggen of dat inmiddels achterhaald is.