Sorry hoor, maar dat is mij niet duidelijk. Toen de rente nog op de 4 tot 5% zat waren spaarders blij. Echter de rente werd steeds lager en lager en toen begonnen spaarders het spaansbenauwd te krijgen want ze betalen meer belasting dan dat ze rendement behalen.
Echter niemand dwingt je om alleen te gaan sparen. Echter vele spaarders hebben een afkeer van beleggen en associeren beleggen met gokken. De meeste spaarders weigeren zich er ook in te verdiepen en durven vaak zelfs met een klein bedrag niet te gaan beleggen om te ervaren hoe beleggen werkt.
30% op vermogensgroei in fair? Wil je fair zijn? er zijn genoeg mensen op aarde die moeten leven van minder dan $5 op een dag. Laten we deze mensen ook helpen. Gaan we tegelijk je je inkomstenbelasting verhogen met 50%. Dit geld boeken we dan over naar arme landen.
Vergeet ook niet de groene ideeen van Jessie Klaver. We gaan tegelijk de benzine prijs verhogen met €5,- per liter. Want dit is fair voor het milieu.
En zo kunnen we nog veel meer zaken bedenken.
De regering brengt het altijd mooi en mensen trappen er vrolijk in. Het enige wat de overheid wil is dat ze hun schatkist kunnen vullen.
In het voorbeeld ga je van ik dacht 770 euro naar 8000 euro belasting. Belastingverhoging kan ik mij enigszins in vinden, maar met een factor 11x is belachelijk. Laat staan als je niet 1 ton maar 5 ton hebt.
Dan moet je nog veel meer afdragen.
Laten we ons dan als makke lammetjes naar de slachtbank brengen en gaan we als belegger akkoord met een factor 11 keer zo hoge belasting?
Ik vindt dat er naar redelijkheid belasting geheven moet worden. Zo moet er ook rekening worden gehouden met mensen die FO willen worden en eerder met pensioen gaan. De overheid moet blij zijn dat er mensen zijn die hun eigen broek op kunnen houden zonder dat ze hun handje ophouden naar de overheid toe.
[
Voor 7% gewijzigd door
phantom09 op 20-12-2021 21:48
]