Sport_Life schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 13:43:
Volgens jou zijn als jouw keuzes perfect of het nou gaat om een BEV, een thuisbatterij, gasloze woning, of FO en iedereen die andere keuzes maakt is ineens "oppervlakkig". Wees eens wat vriendelijker in je berichten.
Graag me geen woorden in de mond leggen die ik niet uitsprak noch neerschreef.
Ik schreef net dat niet alle keuzes - en zeker de mijne niet - perfect zijn. Het zijn gewoon mijn keuzes, niet meer en niet minder. De ene keuze draait - ook voor mij - al beter uit dan de andere. Gewoon van je fouten leren en proberen niet te herhalen.
En ik ben er hier (en elders) al verschillende keren op gewezen dat men mijn keuzes en/of meningen niet zou volgen en het anders doen. Wat voor de een een goede keuze lijkt is dat niet noodzakelijk voor een ander. En daar kan ik best mee leven want ik volg ook niet steeds de keuzes en meningen van anderen. Blijkbaar is dat omgekeerd iets moeilijker?
Om on topic te blijven, ik heb al aangehaald dat ik een deel van mijn inkomsten uit bedrijfsobligaties haal. Dat is maar de keuze van weinigen (op de weg naar FO) en ik ben me er zeer goed van bewust dat er betere beleggingsvormen zijn wanneer je op kortere tijd meer geld wil inzamelen. Dat is dus in die optiek dus al zeker niet de perfect te bewandelen weg (en ik schrijf ook nergens dat een ander gelijkaardig moet handelen). Ik schrijf alleen dat dit in de huidige omstandigheden en volgens de eigen doelstellingen de gevolgde methode is. Of dat perfect is of niet doet in het geheel niet ter zake en dat beweer ik ook nergens. Alleen willen sommigen er dat - om voor mij onduidelijke redenen - perse van maken in een zoektocht naar een stok om toch maar mee te kunnen slaan?
Het is ook weinig zinvol - mijn mening - in een topic als dit te hameren op algemeenheden die op iedereen van toepassing zijn laat staan te spreken in naam van meerdere anderen.
Ieder zijn eigen ding en methodes die dan nog eens voor niemand te nemen of te laten zijn. Je pikt er zelf uit wat je denkt dat bij je past en je negeert de rest.
Er is in een topic als dit nl. weinig tot niets algemeen en al zeker niet van toepassing op een meerderheid, laat staan iedereen.
Doorgaans is het gewoon een verzameling en weergave van individuele trajecten waar de een al meer van bepaalde onderdelen gebruik maakt dan de ander.
Ik stel ook nergens dat andere keuzes oppervlakkiger zijn.
Ik antwoordde gewoon op de eerdere recent gestelde vraag om wat meer oppervlakkig en algemener te zijn dat dit volgens mij niet zo zinvol is (mag je nog een eigen mening hebben en eigen ervaringen delen?) en dat dit mij niet ligt.
Het lijkt me nog minder zinvol te zijn om ervaringen te delen van anderen want dat is dan slechts van horen zeggen.
En dat haal je nu - waarschijnlijk niet bewust - uit de context om me woorden in de mond te leggen die ik niet schreef of tenminste geenzins de bedoeling waren.
Soit, ik heb de voorbije dagen in dit topic al bakzeil gehaald en me al veel minder laten horen. Laten we dat zo houden door niet steeds proberen terug op de man te spelen maar vooral je eigen ervaringen en bewandelde weg richting FI(RE) te delen.
Dat laatste brengt nog altijd meer bij aan het topic dan het eerste.
[
Voor 27% gewijzigd door
IvoB2 op 31-07-2026 14:33
]