PWSteal schreef op zondag 7 juni 2026 @ 10:12:
Ten eerste wil ik iedereen hier even bedanken voor de uitstekende reacties, het is goed om de inzichten van anderen in te zien. Voor mijzelf ook prettig om even alles van me af te kunnen schrijven.
Qua gezondheid zat ik al op het juiste spoor; rook en drink niet, geen drugs, eet gezond en beweeg voldoende. Het is bij mij gewoon het gebrek aan sociale cirkel en activiteiten eromheen. In de zomer maanden zie ik nog wel mensen, maar in de winter kom ik het huis amper uit, Wind, regen, kou

Dus vanuit daar komt het idee om naar een land te gaan waar ik daar geen last meer van heb. Naast nog het feit dat ik inmiddels genoeg vermogen heb om daar een comfortabel leven te hebben zonder direct te hoeven werken.
Het inzicht dat ik mijzelf als bagage mee heb is denk ik wel essentieel. Ik was al bekend met het concept, maar soms kom je zo in je eigen gedachten terecht dat je er even niet uit komt. Wellicht moet ik in de winter maanden gewoon wat vaker het vliegtuig instappen om wat zon mee te pakken.
Daarnaast om gelijk wat daden bij woorden te voegen: ik heb mij ingechreven voor een teamsport beginnend komende week.
Een aantal weken geleden hier een post gemaakt en was erg blij met alle reacties hier. Dus daarom nog even wat terugkoppeling.
Sindsdien heb ik spontaan het vliegtuig naar Thailand gepakt en daar een paar weken doorgebracht. Het was prettig om in een hele andere omgeving te zijn en een hoop nieuwe ervaringen opgedaan. Daarnaast ook wel een aantal inzichten op gedaan die ook wel impact hebben op mijn FIRE-reis.
Na een tijd in Bangkok te hebben doorgebracht ben ik mij gaan realiseren dat mijn huidige woonplaats simpelweg te 'saai' is. Het is een plek voor als je gesettled bent en je kinderen wilt laten opgroeien, maar voor alleenstaanden is er te weinig. Weinig leuke cafe's om even een koffie te drinken of om te shoppen bijvoorbeeld. Dat laatste ben ik daar pas leuk gaan vinden, voorheen deed ik alles online. Sinds ik terug ben, ben ik wat vaker gewoon 'alleen' ergens heen gegaan. En verrek, al gelijk wat nieuwe connecties opgedaan en wat oude bekenden tegengekomen.
Het probleem is vooral dat het zo een barriere is in mijn huidige woonplaats, omdat ik nagenoeg altijd naar een andere plaats moet reizen om iets te doen. Binnenkort start mijn nieuwe baan in een grotere stad, dus zit eraan te denken om komend jaar daar naar een nieuwe woning op zoek te gaan. Dat gaat flink inhakken op de financien, zit nu namelijk met lage hypotheeklasten. Maar denk dat het uiteindelijk wel de juist keuze is.
Ook wil ik mijzelf wat meer gaan richten op comfortabeler leven in plaats van alleen maar sparen en beleggen. Het is een idee waar ik echt aan moet wennen, want ik heb nooit zo geleefd. Ik heb nu al een tijd (onbetaald) vakantie en ben op reis geweest, maar onder de streep is mijn vermogen alleen maar gegroeid

Dus ik moet gewoon af en toe die mooie trui kopen, ergens lekker sushi gaan eten of het vliegtuig ergens naartoe pakken. Ik zit in een enorm bevoorrechte positie en het word tijd dat ik daar gebruik van ga maken.