Opmerking over stoïcisme: herkenbaar. In mijn geval zorgt dat er voor dat ik niet zo snel om loonsverhoging vraag.Tehh schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 13:17:
Graag wil ik een klein dilemma even voorleggen, m.n. omdat ik in mijn omgeving weinig mensen hebben die op een gelijk niveau met financiën omgaan, dus jullie zijn hierin eigenlijk mijn enige klankbord. Het is ook voor mijzelf goed om even e.e.a. op een rijtje te zetten merk ik tijdens het schrijven. Ik doe 't ff in MO, maar reageren kan wel zonder tags
***members only***
TLDR: focus op de zakelijke kant (meer cashflow) of juist privé?
Het klinkt als een basis om eens het gesprek met je manager aan te gaan. "Ik heb het hier prima naar mijn zin, komende jaren nog genoeg uitdagingen. Maar ik vind wel dat mijn takenpakket niet meer aansluit bij mijn beloning, want <redenen>. " .
Ik heb dat 1x op die manier gedaan, maar ik kon ook hard maken dat ik ergens anders meer kon verdienen. Krijg je 0 op het rekest, dan kan het inderdaad zijn dat je gevoel negatief wordt en dat je uiteindelijk weg wil. Mijn persoonlijke mening: als je verzoek redelijk is, dan zal een werkgever daar in meegaan.