• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:37
Torgo schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:40:
[...]

Jammer dat we (inclusief ikzelf) zoveel MO tags gebruiken, anders had Chat GPT dit mooi samengevat voor ons :)

Voor de gene die toch nog vragen hebben of meer willen weten van een ‘echte’ expert, BND geeft een aantal Webinars op 11, 12 en 13 November.

https://brandnewday.webin...ployteq&utm_medium=e-mail
Die hebben wel veel skin in the game.

• JURIST
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:46
Torgo schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:40:
[...]

Jammer dat we (inclusief ikzelf) zoveel MO tags gebruiken, anders had Chat GPT dit mooi samengevat voor ons :)

Voor de gene die toch nog vragen hebben of meer willen weten van een ‘echte’ expert, BND geeft een aantal Webinars op 11, 12 en 13 November.

https://brandnewday.webin...ployteq&utm_medium=e-mail
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
G83 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 21:46:
[...]

Echt? Stel dat je een bedrag van 15k of 20k per jaar laat uitbetalen per jaar, dan is de belastingdruk voor ingang AOW juist extreem laag. Dat kan je aanvullen met wat opname vanuit box3 vermogen.

Op het moment dat je AOW krijgt gaat een eventueel regulier pensioen ook starten en is de kans groot dat je al snel een behoorlijke hogere belastingdruk krijgt. Als je eerder stopt met werken is een deel vanuit box1 alvast laten uitkeren volgens mij juist aantrekkelijk. Toch?
Klopt niet. zie jurist.

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
Requiem19 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:48:

Ik vind dat er wel écht veel nadelen aan zitten. Zeker ihkv FO. Als FO'er wil je vaak júist vermogen voor de periode dat je stopt met werken en het begin van AOW/pensioen. En pensioenbeleggen is daar door de het kader van regels het minst geschikt voor. Je tarief is hoger en je uitkeringsperiode is veel langer.

Eigenlijk is pensioensparen vooral interessant als je een karige pensioenregeling bij je werkgever hebt imo.

Mensen zien veel beren op de weg om een hypotheek naar Box 3 om te zetten en wordt die optie daarom weinig overwogen om je Box 3 belasting te verlagen, maar alles overwegende zou ik die optie niet zomaar laten gaan.
Ik zie de nadelen niet voor mij.

Ik wil graag eerder dan de AOW gerechtigde leeftijd stoppen. Hierdoor bouw ik AOW + aanvullende pensioen + lijfrente op. Deze zal echter niet of licht belast worden gezien.

• G83
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:31

G83

Heb geen goede weerlegging gezien?

Ik heb een vrolijke box3-hypotheek muur die belasting daar weg houdt, dus heffingskorting is helemaal beschikbaar voor kleine box 1. Of mis ik iets??
Pagina: 1 ... 303 304 Laatste

Let op:
Zie Vermogensrendementsheffing 2.0 - 1 jan 2022 voor de discussie over vrh

Dit is niet het topic voor inhoudelijke bespreking van specifieke beleggingen/investeringen, beleggingsstrategieën, en behaalde rendementen.

Daarnaast: let er aub op dat er niet teveel afgedwaald wordt.