Joosie200 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 16:08:
[...]
Oh absoluut. En jouw avonturen zie ik wel zitten. Ik ben geen workaholic, ontleen niet mijn raison d'etre aan werk of functie, heb enkel werk zodat ik geld binnen haal zodat ik mijn hobbies kan betalen.
Werken vond ik ook altijd echt leuke dingen in de weg zitten. Wil best werken, maar geef dan ook 4 maanden vrij per jaar.
Dus ja zo'n pieterpad lopen in 4/5 weken lijkt me top. Mag alleen niet op werk want je vakantiedagen zijn zo op.
Dat kan gelukkig veel sneller.

Het is 500km, dus met 25km etappes (deed zelf 30-35, rustig aan, je hebt de hele dag de tijd) is het met wat rustdagen een week of 3. Erg grappig en zeker eens doen! Ik nam altijd campings direct aan de route of zette mn tentje ergens (stiekem) op.
Paar maand door Japan heen trekken lijkt me ook fantastisch. Heb nu enkel de golden route en highlights gezien. Maar Hokkaido en Okinawa en andere eilanden lijken me ook fantastisch om te verkennen. En verder een camper kopen en kriskras door Europa gaan voor een jaar waarom niet.
Juist als je geen einddatum hebt dan het visum, kan je alle tijd nemen. Ik heb 10 dagen door Tokyo gefietst, ferry's gepakt naar de bounty-islands, een lift gepakt met de fiets naar Hokkaido. De overigang van mega-city naar het platteland waar men rijst aan het oogsten is, is zo bijzonder. Het is echt zo anders dan een trip met OV of georganiseerd. Doen!
[
Voor 3% gewijzigd door
kabelmannetje op 31-10-2025 16:18
]