We hebben hier in huis weer een aantal kleine stapjes gemaakt.
En orde op zaken gesteld.
Mijn vrouw is begonnen met beleggen, heb het er vaker over gehad. Maar er zit een diepe angst om haar spaargeld kwijt te raken. Dus ze liet het liever ten onder gaan aan inflatie.
Om risico te spreiden wordt er komende 12 maanden geleidelijk ingelegd.
Ook is er meer stilstaand geld verhuisd naar spaar deposito's. zo hebben wij een noodspaarpot klaar staan.
Die is er puur op ingericht, stel dat we morgen allebei zonder baan komen te zitten, en het uwv enzo kan ook niet helpen. dat we het dan een jaar kunnen volhouden met die ene spaarpot.
Die stond altijd op een vrijbeschikbare spaarrekening, die is nu eindelijk ondergebracht in meerdere spaar deposito's zodat er elke maand een maand bedrag vrij komt, die daarna weer in het spaar deposito kan worden gestort. Nog steeds voor een jaar beschikbaar maar niet het hele bedrag te gelijk. maar het doel is nogsteeds 100% gedekt.
Al met al, veel vermogen staat nu op plekken waar het waarschijnlijk meer rendement zal gaan opleveren.
Mijn vrouw is nog niet 100% overtuigd, maar doordat het nu langzaam wordt opgebouwd komend jaar zal dat wel goed gaan.
Recent nog een leuke geld prijs gewonnen, al moest ik vervelend veel delen met de belastingdienst.
Eerste reactie was "LEUK". maar daarna, tja 15 jaar geleden was ik echt gelukkig hiermee geweest.
nu is het extra spaargeld

. ben 2x uiteten geweest om het te vieren en dat is het dan ook.
vervolgens is de eerste intuïtie, daar kan ik een half jaar van rond komen

. maar dat is niet een half jaar eerder met FIRE

.
Immers in dat half jaar komt er meer binnen om ook die halve jaren daarna van te betalen.
Al met al. mijn FIRE datum ongeveer een maand opgeschoven, en dat voelt toch een beetje als een domper.
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber