Tommie12 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:24:
[...]
Ik heb de naam en plaats helemaal verdrongen uit mijn geheugen...
Het was ergens in het noorden van Nederland.
Het was vast niet zo erg als ik omschreef, maar ik voelde me er echt niet thuis.
Tsja ik heb maar 1 keer gekampeerd, vooral omdat ik het een hoop gedoe vond achteraf met zo'n tent, maar mijn ervaring met de camping zelf was eigenlijk heel relaxt. Er zaten vooral oudere mensen en het was heel rustig. In mijn geval was het een Landal park op Texel.
De ervaring met de omgeving en het park was dermate goed, dat we later nog vaak ernaar terug zijn gegaan, maar dan gewoon een huisje hebben gehuurd
Dus het is vooral een kwestie van waar je naartoe gaat...
Zie je op een camping misschien soms dingen die je niet wilt zien? Ja dat kan, maar niet meer dan op het strand waar je in principe hetzelfde hebt.
Jij omschrijft het idd zoals iemand anders al opmerkte alsof je op de Zwarte Cross bent geweest

Daar ben ik overigens ook een keer geweest

Als je dan ergens loopt en mensen elkaar de modder in gooien of vrouwen elkaar topless aflebberen dan voelt dat wel wat surreëel voor een computernerd die uit de randstad komt. Daar voelde ik mij ook niet helemaal thuis, maar goed... ik kwam er voor de muziek (The Black Crowes speelden daar). En nee, ik verbleef daar niet op de camping
Anyways, wij waren ongeveer 1500 euro kwijt aan onze vakantie dit jaar. Konden net buiten het seizoen een weekje naar datzelfde Landal park

De coronamaatregelen waren net versoepeld, dus het zwembad was open en we konden uit eten. Ook mooi weer gehad, dus dat ging gelukkig allemaal goed.
Ik merk wel dat ik moeite heb met het bedrag, vooral ook omdat je op de andere locaties maar de helft kwijt bent. Maar mijn vrouw wil altijd graag weer naar Texel. Het is wel autistisch verantwoord, dat dan weer wel

Ik weet precies waar ik heen moet etc.
Sinds we een kind hebben, heb ik FO zijn ook opgegeven. Ik spaar wel geld, maar vooral als buffer.
In die context is mij wel opgevallen dat een eigen woning hebben wel degelijk ook een liability is, en niet per se een asset zoals het soms aan je verkocht wordt. Ondanks dat mijn woning uit 2001 relatief modern is, is er toch van alles mee aan de hand en kan ik zo tientallen duizenden euro's in het onderhoud stoppen.
Er zijn nou eenmaal ook dingen die ik zelf niet kan of niet aandurf. Ik ga geen dak repareren (moet ik het dak op), ik ga geen badkamer verbouwen (heb ik de skills niet voor), enzovoorts.
Okee, het huis is meer dan 100k in waarde gestegen, maar dat is vooral virtueel voor mijn gevoel. Ik moet toch ergens wonen en die bubbel knapt binnenkort echt wel een keer.
PS
Als ik dan lees dat anderen 5k aan een vakantie uitgeven dan ga ik ervan uit dat ze heel rijk zijn en ga ik hun inkomen ook vermenigvuldigen in mijn hoofd

Dus als wij bijvoorbeeld 80k per jaar verdienen dan doe ik 5k / 1.5k * 80k en dan denk ik dat jullie 267k per jaar verdienen ofzo
Zelfde als iemand een dure auto koopt in de straat of weet ik wat. Maar goed, mijn vrouw vindt mij dan ook een enorme cheapo. Ik moet echt heel veel geld / vermogen bezitten voordat ik dezelfde dingen ga doen die anderen normaal vinden.
[
Voor 8% gewijzigd door
Lethalis op 12-07-2021 09:03
]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.