Als je eenvoudig kan opschalen / afschalen qua werkuren kan het inderdaad lonend zijn om iets uit te besteden (Bv. je gaat op jouw vrijedag als ZZP'er aan de slag voor 100 euro per uur en dan laat je iemand op hetzelfde moment een klus voor jou oppakken voor 60 euro per uur).Bender schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:44:
[...]
Hier ben ik het niet mee eens.
Je mag er van uit gaan dat een professional, die inderdaad geld kost, het sneller en beter doet dan jijzelf.
In de tijd dat die persoon het oplost, verdien je als het goed is meer geld dan hij kost met de manier waar op jij je geld kan verdienen.
Er zijn altijd uitzonderingen, maar als ik mijn remblokken ga vervangen levert het mij meer op dit de garage te laten doen en ik ga werken, dan dat ik het zelf ga doen.
Ben je in loondienst is het meer de vraag wat je vrijetijd voor jezelf waard is. Stel je laat de remblokken van je auto doen en je bent 200 euro kwijt, vs 100 euro zelf doen. Is dan de besparing (100 euro) het waard om je vrije dag hieraan te besteden.
Zelf merk ik dat sommige klussen mij te gek zijn (bv. badkamer betegelen, kozijnen schilderen) omdat dit mij 2 weken vakantie kost en het lastig is om geconcentreerd aan de slag te gaan met jonge kinderen in huis. Maar alle klussen die ik savonds kan doen of in een middag doe ik zelf graag. Het geeft voldoening, het bespaart geld en als je tools hebt gekocht voor je klus heb je hier in de toekomst ook nog plezier van.
Oja ook niet vergeten, het draagt bij aan je eigen onafhankelijkheid!
Auto, verbazingwekkend goed te doen overigens (vooral bij oudere modellen). Typisch een klus die heel intimideren lijkt maar in de praktijk erg meevalt.Tazzios schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:24:
[...]
Voordat je vermeld het er niet mee eens bent ( wat prima mag) zou je eerst moeten vragen of @r.e.s zijn eerder benoemde racefiets ingedachte had met remblokken of een auto.
YouTube: Remblokken vervangen
[ Voor 3% gewijzigd door r.e.s op 24-08-2023 12:01 ]