It takes a village to raise a childmitsumark schreef op zondag 12 maart 2023 @ 23:20:
Je kunt het kind ook gelijk bij de geboorte bij de ouders weghalen en met de maatschappij gezamenlijk opvoeden... Ik vind het maar een rare trend.
Heb je als ouder ook geen verantwoordelijkheid meer (ik weet niet waar ie uitspookt, met dat mes), maar dan hoef je ook niet meer te sparen![]()
Kind en ouders moeten juist zoveel mogelijk tijd samen doorbrengen imo.
Ouders moeten ten eerste het beste voor hun kind voor hebben (kind>ouder) en daarnaast ondersteuning krijgen om het goed te doen.
Meer verlof, ipv gratis opvang dus. En meer educatie, voor de ouders wel te verstaan.
Niet meer verlof, structureel minder werken als ouders. Ik vind het maar een rare ontwikkeling. 2 x 40 uur werken om de opvang, poetshulp, hovenier, glazenwasser, schilder en kok (HelloFresh en gelijke kant en klaar oplossingen) te kunnen betalen. Het leven bestaat dan eigenlijk alleen nog maar uit werken. En het dan raar vinden dat mensen opbranden. In mijn beleving ook het volstrekt tegenovergestelde van (f)o. Je maakt jezelf compleet afhankelijk, al kun je het makkelijk betalen.
Gaan werken omdat je daar meer netto aan overhoudt dan je een ander bruto gunt die bij jou komt werken, DAT is de kloof.