/f/image/J0Im3yHWHDpB6Ofhnc8QlWJe.png?f=fotoalbum_large)
Zo dit is/was mijn planning van ondertussen alweer 8 jaar geleden.
En met de stip aangegeven waar ik vandaag de dag zit. Nogsteeds op schema zo te zien, loop zelf een beetje voor.
Netto vermogen - openstaande hypotheek - studieschuld is nogsteeds negatief, maar met nog maar 40K te gaan prima op schema.
Afgelopen jaar niet meer afgelost op de hypotheek, de Rente heb ik begin dit jaar voor 10 jaar weten vast te zetten op 1%. dus daar blijf ik met mijn tengels vanaf en wordt het nu sinds dit jaar echt tijd om vermogen op te bouwen.
Had al een aantal beleggingen staan, maar de netto som is dit jaar negatief geweest. Wel veel aandacht besteed om nu elke maand een vast bedrag in te leggen. en dat langzaam een beetje op te rekken.
Datum staat nog steeds op zomer 2032, (ben dan 42). (De grijze lijn waarbij ik geld uit de woning heb onttrokken door naar een goedkoper deel van nederland te verhuizen).
Merk wel dat bepaalde budgetten dit jaar harder gaan dan ooit begroot. Vooral de dagelijkse boodschappen doen hier veel pijn.
Schulden op dit moment:
120.000 euro.
- 100.000 euro -> hypotheek 1% (nog 9 jaar vast)
- 20.000 euro -> studieschuld 0% (nog 2 of 3 jaar vast?)
Vermogen.
Woning waarde : 600.000 euro. (gebaseerd op verkoop van de buren)
Spaargeld: 20.000
Beleggingen: 60.000
Ben wel tevreden met de voortgang op dit moment.
Dit jaar voor het eerst ook momenten gehad dat er passief meer geld binnen kwam dan dat ik uberhaupth uitgaf die maand.
Dit werd veroorzaakt door goede opbrengst van de zonnepanelen tegen een goede prijs, en die maand kon al het loon zo door naar de opslag.
Al was het maar 1 maand dat dit van toepassing was geeft het goed gevoel van een hoop van mijn investeringen.
Dit jaar natuurlijk ook dit jaar weer de nodige "onnodige" uitgaven gehad.
Tuinonderhoud uitbesteed -> 1500 euro. (dit is zelfs terugkerend, tijd om dit op te nemen in mijn lifestyle inflatie

)
afmaken van de tuindeur -> 2000 euro.
Soundbar -> 500 euro.
Huisdier spullen -> 300 euro
Games (bordspel / computer) -> 500 euro
thuisbezorgd -> 600 euro.

(komt van door de sushi

)
Smarthome spullen -> 400 euro.
Overige klein grut -> 500 a 1000 euro?
Ik geef het wel allemaal steeds makkelijker uit, en moet echt zorgen dat het geen probleem wordt.
Ik zit nog op schema, maar dat blijft niet zo als ik het zo makkelijk blijf uitgeven.
Op naar een beter 2023

.
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber